» »

Avstralci za zdaj zadovoljni s Teslino megabaterijo

Avstralci za zdaj zadovoljni s Teslino megabaterijo

Odziv parne turbine

Odziv baterijskega sistema

Incident 18. decembra

Slo-Tech - Novembra, tik pred začetkom poletja na južni polobli, je Tesla v Avstraliji dokončala in predala v uporabo baterijo v Hornsdalu, ki lahko uskladišči 129 MWh energije in dobro uro zagotavlja moč 100 MW. Tesla jo je zgradila v rekordnem času, ker je Elon Musk stavil, da bo projekt dokončan v 100 dneh. Baterijski kompleks je povezan z vetrno elektrarno, namenjen pa je izravnavi nihanj v omrežju in zagotavljanju energije v primeru nenadnih izpadov. Poletja v Avstraliji je konec in upravljavec elektroenergetskega omrežja (AEMO) je izdal poročilo, v kateri je pohvalil delovanje baterije.

Večjega izpada električne energije, ki bi ga morala v celoti pokriti baterija, ni bilo, je pa vseeno svoje delo opravila dobro. AEMO pojasnjuje, da se baterijski kompleks bistveno hitreje odziva na spremembe v omrežju kakor sinhroni generatorji, ki načeloma zagotavljajo rotirajočo rezervo. To pomaga, da frekvenca niha manj, kot bi brez baterijskega kompleksa. Na priloženih grafih vidimo, kako dobro sledi trenutni porabi v omrežju, medtem ko ima klasična turbina nekaj zamika. Baterijski sistem so zato uporabljali kot pomožno storitev za uravnavanje frekvence omrežja (Frequency Control Ancillary Services).

Največji preizkus se je zgodil 18. decembra, ko je nepričakovano izpadla 689-MW termoelektrarna. To tudi brez Hornsdala ne bi povzročilo razpada omrežja, bi pa frekvenca lahko močneje zanihala. Baterijski sistem se je hitro odzval in porezal največje špice v omrežju, zaradi česar frekvenca ni nikoli padla pod 49,7 Hz. AEMO zagotavlja frekvenco 50 Hz, težave pa se začnejo, če zaradi pomanjkanje proizvodnje pade pod 49 Hz, ker se tedaj generatorji začno izklapljati iz omrežja, kar vodi v verižno reakcijo in večji mrk. Kako vsako neskladje med proizvodnjo in porabo povzroči nihanje frekvence, smo nedavno videli v Evropi.


22 komentarjev

crystal ::

eno tako baterijo u slovenijo pliz..
aja si moramo prej sposodit dnar iz madzarske :D

mrTwelveTrees ::

Mah, v Sloveniji bi rabili še eno nuklearko, če bodo se masivno začeli prodajati električni avtomobili, ker trenutna infrastruktura in kapacitete ne bodo dovolj.

Utk ::

Cudno, sem mislil da Musk nic ne naredi na rok, pa se ko naredi, je zanic.

Gllmour ::

V kateri zabojnik, se po uporabi, odvrže ta baterija?

Machete ::

V Somaliji je planirano ekološko odlagališče in razgradnja. :P
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

Glugy ::

Naši veseljaki na vladi se ukvarjajo z novimi dragimi šestkolesniki in bi raj zafučkal dnar tja k pa da bi dal ta denar za zgrajeno novo baterijo. Jao... pa k dobr veš da šestkolesniki niti niso tako zelo uporabni na slovenskem ozemlju ampak je to bolj mišljeno za Nato misije v tujini kjer je drugačno površje. Ampak vse to pa pade potem na tist izgovor: joj slovenska vojska nekega natovega testa ni prestala ; nismo se sposobni ubrant ipd. Itak bilokdo nas napade smo premajhni da bi se sami branil. Če se že hoče v vojsko vlagat naj se vloži v helikopterje da bomo imel vsaj kej od tega ; recimo za reševanje pa napotitev naših ko so naravne katastrofe po Evropi.
Ok zašel s teme se opravičujem.
Ampak bi pa 10000000000 % rajš videl da bi nov nuklearni blok zgradil al pa baterijo k pa da se daje v tehnološko staro vojaško opremo. Električni avtomobili prihajajo ; to je prihodnost in da bo to zdržal vodo rabmo neki že zdej začet delat na tem ; ne čakat.

njyngs ::

Utk je izjavil:

Cudno, sem mislil da Musk nic ne naredi na rok, pa se ko naredi, je zanic.

V starejši novici na to temo piše: "Musk je pač pameten človek in čeprav je rok začel teči 29. septembra, ko so podpisali pogodbo o priključitvi na omrežje, je imela Tesla tedaj sestavljenega že polovico baterijskega paketa."

PR rok je bil pač 100 dni. Realizacija pa je trajala precej več.

ttzavod ::

mrTwelveTrees je izjavil:

Mah, v Sloveniji bi rabili še eno nuklearko, če bodo se masivno začeli prodajati električni avtomobili, ker trenutna infrastruktura in kapacitete ne bodo dovolj.


Kaj pa ti pišeš neumnosti??? V SLO je 1.080.000 registriranih osebnih vozil. Povprečno prevozijo 35 km dnevno. Če bi bila električna je to 5 kWh dnevno (2 uri šuko vtičnice, verjetno čez noč). Milijon avtov krat 5 kWh je 5 GWh, kar je cca 20% trenutne porabe. Toliko dnevno izvozimo ali zaradi zagotovitve stabilnosti skurimo v Kidričevem (20 do 30% dnevno). Torek ko vsi zamenjamo, nočna obremenitev še vedno ne bo dohitela dnevne in elektrike je že zdaj dovolj. Verjamem da bo v 10 letih n a omrežje priklopljen kak GWh fotovoltaike dodatno. Torej, čist mimo komentar.

Matko ::

ttzavod je izjavil:

mrTwelveTrees je izjavil:

Mah, v Sloveniji bi rabili še eno nuklearko, če bodo se masivno začeli prodajati električni avtomobili, ker trenutna infrastruktura in kapacitete ne bodo dovolj.


Kaj pa ti pišeš neumnosti??? V SLO je 1.080.000 registriranih osebnih vozil. Povprečno prevozijo 35 km dnevno. Če bi bila električna je to 5 kWh dnevno (2 uri šuko vtičnice, verjetno čez noč). Milijon avtov krat 5 kWh je 5 GWh, kar je cca 20% trenutne porabe. Toliko dnevno izvozimo ali zaradi zagotovitve stabilnosti skurimo v Kidričevem (20 do 30% dnevno). Torek ko vsi zamenjamo, nočna obremenitev še vedno ne bo dohitela dnevne in elektrike je že zdaj dovolj. Verjamem da bo v 10 letih n a omrežje priklopljen kak GWh fotovoltaike dodatno. Torej, čist mimo komentar.


8. marca sem te že spraševal, kje najdete takšne neumnosti?
https://slo-tech.com/novice/t719112/p58...

Danes si jih napisal samo še več. (kje je smajli na vislicah)

ttzavod ::

Matko je izjavil:

ttzavod je izjavil:

mrTwelveTrees je izjavil:

Mah, v Sloveniji bi rabili še eno nuklearko, če bodo se masivno začeli prodajati električni avtomobili, ker trenutna infrastruktura in kapacitete ne bodo dovolj.


Kaj pa ti pišeš neumnosti??? V SLO je 1.080.000 registriranih osebnih vozil. Povprečno prevozijo 35 km dnevno. Če bi bila električna je to 5 kWh dnevno (2 uri šuko vtičnice, verjetno čez noč). Milijon avtov krat 5 kWh je 5 GWh, kar je cca 20% trenutne porabe. Toliko dnevno izvozimo ali zaradi zagotovitve stabilnosti skurimo v Kidričevem (20 do 30% dnevno). Torek ko vsi zamenjamo, nočna obremenitev še vedno ne bo dohitela dnevne in elektrike je že zdaj dovolj. Verjamem da bo v 10 letih n a omrežje priklopljen kak GWh fotovoltaike dodatno. Torej, čist mimo komentar.


8. marca sem te že spraševal, kje najdete takšne neumnosti?
https://slo-tech.com/novice/t719112/p58...

Danes si jih napisal samo še več. (kje je smajli na vislicah)


Ok, znaš izračunati enostavno operacijo? 1.000.000 krat 5 kWh? In potem znaš pogledati na spletno stran Eles.si proizvodnjo in porabo električne energije v SLO? Potem pogledaj statistični zavod RS o številu registriranih vozil in povprečno prevoženih kilometrih. Poraba EV je od 10 kWh na 100 km (trojček) do 20 (Zoe, Tesla)... Moj porabi 15 (Leaf)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ttzavod ()

jernejl ::

Ok, znaš izračunati enostavno operacijo?

Nekaj hitrih opazk:
- trenutno je v SLO preko 1,1 milijona registriranih osebnih vozil, število raste
- poraba 5kWh/35km (to je 14kWh/100km) je precej optimistična za avtomobile z nekim uporabnim dosegom
- izgube niso nikjer upoštevane
- fotovoltaika pozimi ne bo kaj prida pomagala, potrebe po električni energiji pa so takrat generalno višje
- če bi večina polnila ponoči, bi to pomenilo precej več kot 20% nočne porabe

Matko ::

ttzavod je izjavil:

Matko je izjavil:

ttzavod je izjavil:

mrTwelveTrees je izjavil:

Mah, v Sloveniji bi rabili še eno nuklearko, če bodo se masivno začeli prodajati električni avtomobili, ker trenutna infrastruktura in kapacitete ne bodo dovolj.


Kaj pa ti pišeš neumnosti??? V SLO je 1.080.000 registriranih osebnih vozil. Povprečno prevozijo 35 km dnevno. Če bi bila električna je to 5 kWh dnevno (2 uri šuko vtičnice, verjetno čez noč). Milijon avtov krat 5 kWh je 5 GWh, kar je cca 20% trenutne porabe. Toliko dnevno izvozimo ali zaradi zagotovitve stabilnosti skurimo v Kidričevem (20 do 30% dnevno). Torek ko vsi zamenjamo, nočna obremenitev še vedno ne bo dohitela dnevne in elektrike je že zdaj dovolj. Verjamem da bo v 10 letih n a omrežje priklopljen kak GWh fotovoltaike dodatno. Torej, čist mimo komentar.


8. marca sem te že spraševal, kje najdete takšne neumnosti?
https://slo-tech.com/novice/t719112/p58...

Danes si jih napisal samo še več. (kje je smajli na vislicah)


Ok, znaš izračunati enostavno operacijo? 1.000.000 krat 5 kWh? In potem znaš pogledati na spletno stran Eles.si proizvodnjo in porabo električne energije v SLO? Potem pogledaj statistični zavod RS o številu registriranih vozil in povprečno prevoženih kilometrih. Poraba EV je od 10 kWh na 100 km (trojček) do 20 (Zoe, Tesla)... Moj porabi 15 (Leaf)


Greva po vrsti:
Povprečenje pomeni zgolj to, da na papirju jemo vsi segedin (90% uporabnikov zelje, 10% meso).
Očitno ne ločiš med energijo in močjo. Konična moč, kaj je to?
Govoriš neumnosti o izvozu (Slovenija je proizvede manj energije, kot jo porabi).
Kidričevo "kuri" energijo zaradi zagotavljanja stabilnosti. Lahko to lepo prosim podrobneje razložiš?
Kje je dovolj električne energije?

Obstoječe omrežje ni zmožno, zagotavljati zmeraj večje porabe el. energije zaradi potreb toplotnih črpalk in el. avtomobilov. Kljub temu, da je po lestvicah rangirano zelo visoko.
In vsakemu je lahko jasno, da bo samo slabše. Poraba se povečuje. Novih resnih proizvodnih enot se ne gradi.

Cene energije in priključne moči bodo šle samo gor, pri e-avtomobilih bo prej ko slej uveden ekvivalent trošarine, redukcije dobave zapakirane v visokoleteče ime "smart grid"...

dexterboy ::

Tale zavod si zasluzi naziv "never give up" :)
Tolikokrat se mu razloži eno in isto, on pa še kar nabija svoje...
Le kaj to poha? Ker to bi tudi jazst ;)
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

GizmoX ::

jernejl je izjavil:

Ok, znaš izračunati enostavno operacijo?

Nekaj hitrih opazk:
- trenutno je v SLO preko 1,1 milijona registriranih osebnih vozil, število raste
- poraba 5kWh/35km (to je 14kWh/100km) je precej optimistična za avtomobile z nekim uporabnim dosegom
- izgube niso nikjer upoštevane
- fotovoltaika pozimi ne bo kaj prida pomagala, potrebe po električni energiji pa so takrat generalno višje
- če bi večina polnila ponoči, bi to pomenilo precej več kot 20% nočne porabe
- v redu, pa 1,1 mio namesto 1,0 mio
- v redu, pa ti povej, kakšna je "res ta prava poraba" - 6kWh/35km? (to je 17kWh/100km)
- v redu, povej kakšne so izgube - a rečemo kar na oko 10%?
Pa pridemo iz 5GWh na 7GWh. Zdaj kaj bolj vesel? Ti ta podatek kaj pomaga?

- fotovoltaika bo pozimi manj pomagala kot poleti - koliko pa bo pomagala je pa odvisno predvsem od števila fotovoltaik (če bo pozimi dovolj, bo poleti vrh glave); potrebe po elektriki so poleti(hlajenje) in pozimi(gretje) približno tam-tam
- saj ni važno, koliko % nočne porabe predstavlja - važno je, da imamo ponoči rezervo, ki jo lahko uporabimo za polnjenje avtomobilov
Na ELES je danes predvideno na oko 1,1GWh ponoči in 1,6GWh podnevi.

Sicer pa, kot že neštetokrat:
- število električnih vozil se dviga počasi; ne pa "kaj pa če jutri vsi v garaže dobimo miljon električnih vozil, ki so vsi izpraznjeni na 0%, in vsi točno ob polnoči in pet minut začnejo polniti baterije..."
- ponoči imamo neizkoriščene kapacitete elektrike, ki se jo zlahka izkoristi za polnjenje električnih vozil
- električna vozila so še vedno ogromne štoraste kište, ki še vedno zasedajo prostor v mestu ter delajo gužvo na cesti; raje presedlajte na (električno?) kolo :P
udirač => uni. dipl. inž. rač.

ttzavod ::

Greva po vrsti:
Povprečenje pomeni zgolj to, da na papirju jemo vsi segedin (90% uporabnikov zelje, 10% meso).
Očitno ne ločiš med energijo in močjo. Konična moč, kaj je to?
Govoriš neumnosti o izvozu (Slovenija je proizvede manj energije, kot jo porabi).
Kidričevo "kuri" energijo zaradi zagotavljanja stabilnosti. Lahko to lepo prosim podrobneje razložiš?
Kje je dovolj električne energije?

Obstoječe omrežje ni zmožno, zagotavljati zmeraj večje porabe el. energije zaradi potreb toplotnih črpalk in el. avtomobilov. Kljub temu, da je po lestvicah rangirano zelo visoko.
In vsakemu je lahko jasno, da bo samo slabše. Poraba se povečuje. Novih resnih proizvodnih enot se ne gradi.

Cene energije in priključne moči bodo šle samo gor, pri e-avtomobilih bo prej ko slej uveden ekvivalent trošarine, redukcije dobave zapakirane v visokoleteče ime "smart grid"..

Kaj si ti zdaj tukaj resnega povedal? Zelo dobro ločim moč in energijo. Povprečni avto prevozi 35km (5 ali 6 kWh ENERGIJE), kar se lahko čez noč napolni v 2 urah pri 1x16A ali v 8 urah na 4A (MOČ)..... Torej s 1x16A čez noč se nočna obremenitev ne dvigne čez dnevno, če vsi vozimo takoj danes električne avtomobile. Si to sposoben dojeti?

Energija? Energija ni črno bela. Dnevno uvozimo elektriko, ne ker je ne bi imeli, ampak ker je na primer pri sosedih poceni... Recimo negativna cena. Vzameš in ti plačajo. Pogosto pa je pri nas negativna cena in potem drugi kupujejo (ki enako imajo drugače zadosti)....
Talum Kidričevo?
Slovenski sistem je še zelo primitiven in zagotavlja stabilnost na način, da se preveč proizvaja in se potem porablja "na prazno" natančno toliko, da je stabilna napetost. Eles iz Ljubljane prižiga peči v Talum.
Alternativa je "smart grid" kar ravno omogočajo BATERIJE v električnih vozilih. Baterije se lahko polnijo predvsem, ko je elektrike preveč in se s tem zagotavlja stabilnost sistema.

Ko bomo stabilnost zagotavljali s pametno porabo, bo takoj potreba po proizvodnji manjša, izgube manjše in posledicno cena energije še nižja.
Ker EV, milijon ne bo jutri, bo istočasno rasla kapaciteta OVE virov. Njim baterijsko hranjenje gre še posebej na roko.
Fotovoltaike in baterije v bližnji prihodnosti pomenijo zaton Centralizirane proizvodnje energije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ttzavod ()

Matko ::

Slovenski sistem je še zelo primitiven in zagotavlja stabilnost na način, da se preveč proizvaja in se potem porablja "na prazno" natančno toliko, da je stabilna napetost. Eles iz Ljubljane prižiga peči v Talum.

Morda preveč pričakujem, da boš svoje izjave podkrepil s strokovnim člankom?

V kolikor tega še ni je odlična priložnost, da napišeš svojega in ga predstaviš.
Kotnikovi dnevi so sicer že mimo. A Cigre bo čez mesec dni in to bi bil odličen humorističen vložek.

Vse dokler se umikam se iz debate.

ttzavod ::

Matko je izjavil:

Slovenski sistem je še zelo primitiven in zagotavlja stabilnost na način, da se preveč proizvaja in se potem porablja "na prazno" natančno toliko, da je stabilna napetost. Eles iz Ljubljane prižiga peči v Talum.

Morda preveč pričakujem, da boš svoje izjave podkrepil s strokovnim člankom?

V kolikor tega še ni je odlična priložnost, da napišeš svojega in ga predstaviš.
Kotnikovi dnevi so sicer že mimo. A Cigre bo čez mesec dni in to bi bil odličen humorističen vložek.

Vse dokler se umikam se iz debate.


No, zakaj pa ti misliš, da je ELES 86,26% lastnik Taluma? Ker je v aluminiju biznis?

Matko ::

Torej je vse skupaj samo Potemkinova vas? :O

Ne mislim, ampak vem.
ELES je v preteklosti postal solastnik TALUMa zaradi neplačanih računov za el. energijo.

Verjetno v firmi že vedo, zakaj so obdržali elektrolizo C in se niso odločili zgolj za nakup aluminija na svetovnem trgu. Predvidevam, da njihov fokus ni pridobivanje aluminija, ampak prodaja končnih ALU izdelkov.


Morda preveč pričakujem, da boš svoje prejšnje izjave podkrepil s strokovnim člankom?
Vse dokler si na ravni branjevke s tržnice.

ttzavod ::

Torej, če ti kdo ne more plačat elektriko, ga prevzameš in pomagaš, da še naprej dela izgubo?? In Elesova vizija je delat aluminij??? Daj, ne se smešit. Eles ima Talum zaradi regulacije, kot velikega porabnika.

krneki0001 ::

Par podatkov:
V Sloveniji približno 4% več elektrike pokurimo na leto, kot leto poprej.
Letne izgube so okoli 6% in so najvišje pozimi, ko je tudi največja poraba elektrike.
Slovenija uvaža elektriko, ker je sama ne proizvede dovolj.

Talum proizvaja alu kose za VAG in Renault, zato se to splača delat. In ne, ne koristi viška energije, ker viška v Sloveniji skoraj nimamo.

Za leto 2016: Energetska odvisnost 46,7%

(Energetska odvisnost je razmerje med neto uvozom energije in oskrbo z energijo na ravni države.)

Ti to kaj pove?

Zgodovina sprememb…

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Pri elektriki je tako, da v bistvu viškov ne znamo skladiščiti (znamo v črpalnih elektrarnah in v bodoče mogoče v takšnih baterijah, ko jo je v Aus postavila Tesla). Zato imamo, kljub negativni letni statistiki, ponoči viške elektrike, čez dan pa občutne manjke. Ponoči so prabniki kot je Talum, železarne ipd. še kako dobrodošli....

LP

Jože

fikus_ ::

Eles je postal lastnik Taluma, ko le ta ni plačeval dobavljene elektrike. Talum je velik porabnik elektrike v SLO (poleg družb SIJ) in ob predvideni porabi el. v SLO so veliki porabniki, ki lahko prilagajajo porabo, zelo primerni za kompenzacijo proizvodnje in porabe elektrike.

Delno se lahko "shranjuje" energija v HE, vendar so naše HE bolj pretočnega tipa in njihova akumulacijska jezere niso zmogljiva.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj so baterijski hranilniki prava stvar (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
27353397 (1135) kow
»

Tesla bo gradila največjo baterijo na svetu

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4412300 (2959) DamijanD
»

Tesla v Belgiji zgradila baterijski kompleks za regulacijo omrežja

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3213274 (10299) pegasus
»

Tesla v roku zgradila največji litij-ionski baterijski kompleks

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
158707 (6647) feryz
»

Musk: odštevanje se je začelo

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
85742 (4036) Massacra

Več podobnih tem