Slo-Tech - Tesla je svoj električni tovornjak obljubila šele za prihodnje leto, a nekaj delujočih primerkov seveda že imajo. Iz tovarne baterij v Nevadi sta proti Teslini tovarni v Kaliforniji namreč včeraj odpeljala polno naložena tovornjaka Semi, kar je prva komercialna vožnja tega tovornjaka, je na Instagramu zapisal Elon Musk, izvršni direktor Tesle.
Spomnimo, da je Tesla tovornjak Semi napovedala novembra lani, prodajati pa ga bo začela leta 2019. Semi naj bi imel domet 800 kilometrov in nosilnost 36 ton, celo v 5-odstotni klanec pa bo zmogel peljati s hitrostjo 100 kilometrov na uro. Tovornjaki bodo torej na uradni krstni vožnji potovali med Sparksom v Nevadi na nadmorski višini 1340 metrov, se povzpeli na prelaz Donner na višini 2200 metrov, in obmorskim Fremontom v Kaliforniji. Mesti sta oddaljeni slabih 400 kilometrov, tako da bi tovornjaki povratno potovanje ravno še zmogli z enim polnjenjem.
Medtem ko Tesla intenzivno reklamira svoj prihajajoči Semi, pa je aktualnejše vprašanje, kaj se dogaja s Teslo 3. Avtomobil, za katerega je Tesla pobrala ogromno prednaročil, namreč še vedno izdelujejo prepočasi. Naročil imajo za vsaj 400.000 prodanih vozil, po zadnjih aktualnih podatkih (iz konca februarja) pa jih še vedno proizvedejo zgolj okrog 1000 na teden.
Tak kamion ima 6-8 ton težko baterijo, ki bo vredna okoli 120k$ (pri pravljični ceni 100$/kWh, trenutna realna cena 2-3x). Čez koliko let mislijo to realno prodajat za 180k$? Verjetno se bo dogajalo isto kot pri modelu 3...
Nimajo problema z dizajnom; učinkovitostjo al pa inžiniringom stvari. Imajo pa velik problem z množično proizvodnjo. Pa ne razumem kako da ne zgruntajo kako se tega lotit.
Ni tako enostavno sestaviti avtomobila. Glede na to da sem preživel kar nekaj časa z roboti v avtomobilskih tovarnah, ti lahko iz prve roke povem da je celotna postavitev in zagon linij za proizvodnjo precej dolgotrajen in zapleten postopek kar se tiče in logistike, in usposabljanj ljudi, zagotavljanje kvalitete in ponovljivosti. Res je da je električen avto precej bolj enostaven za izdelavo, a so vseeno morali postaviti praktično iz nule še eno linijo za model 3 to pa za sabo potegne naročila pri proizvajalcih orodij, ponudnikih opreme za avtomatizacijo itd. itd.
Tako je...problem je v lenih američanih. Stvar bi dali v izdelavo v evropo pa bi šlo hitreje. Ljudje v evropi se hitreje naučijo postopkov od začetka in kasneje se ne vlečejo kot žvečilne pri delu. Enako kot DOOOM_er, bil sem v teh tovarnah pri montaži in zagonu v eu in usa...znam kaki so tam prek
Iz tovarne baterija v Nevadi sta proti Teslini tovarni v Kaliforniji sta namreč včeraj odpeljala polno naložena tovornjaka Semi
... a to polno naložena baterij
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
A model 3 še vedno proizvajajo 5 kosov na mesec? V kvaliteti izdelave avtomobilov iz leta 1975? Kdaj bo električni supertanker in Jumbo Jet od Tesle? Pa električna raketa? Bleferji.
bit kriticen do tesle je smiselno, bit hejter, kot so nekateri talenti v tej temi, pa neumno.
Zanimivo, kdor ima kaj kritičnega za povedat o Tesli in o Applu, je “hejter”, sovražnik. Značilni način obračunavanja z nasprotniki v primeru religij in totalitarizmov. Vključno z iracionalnostjo zelotov.
bit kriticen do tesle je smiselno, bit hejter, kot so nekateri talenti v tej temi, pa neumno.
Hejterji so naravna reakcija na fanboye. Tako kot pri applu. Zakaj pa recimo ni hejterjev hrenovk iz mesnin dežele kranjske? Ker tud ni takih, ki bi jih pretirano hvalili!
A model 3 še vedno proizvajajo 5 kosov na mesec? V kvaliteti izdelave avtomobilov iz leta 1975? Kdaj bo električni supertanker in Jumbo Jet od Tesle? Pa električna raketa? Bleferji.
zmaugi drugič:
Zanimivo, kdor ima kaj kritičnega za povedat o Tesli in o Applu, je "hejter", sovražnik. Značilni način obračunavanja z nasprotniki v primeru religij in totalitarizmov. Vključno z iracionalnostjo zelotov.
Zmaugi, ti nisi kritik ampak tipičen butast hejtr. Kritik ve kakšne so cifre in ne ponavlja laži. Hejtr ponavlja laži, kot je tvoja '5 na mesec'.
če bi bil pameten bi to vedu, ker ne veš, si butast.
Normalno inteligentna oseba seveda prepozna očitni sarkazem. Tvoj odziv je zgolj fanboy/fundamentalist meltdown. Nižje se pa ne bom spuščal, to naj ostane tvoj nivo, PNG.
PS: Hvala za demonstracijo tega, o čemer sem pisal. That was almost to easy
bit kriticen do tesle je smiselno, bit hejter, kot so nekateri talenti v tej temi, pa neumno.
Cinizem ni sovraštvo, temveč inteligenten in manj žaljiv način izražanja nespoštovanja do nečesa.
Sicer pa je tako "hejtanje" kot kritika in verovanje v Jabuk / Samsung / boga / alaha / Kučana / Janšo ustavno zagotovljena pravica do svobode izražanja in političnega prepričanja. Suck it up.
Zmaugi, ti nisi kritik ampak tipičen butast hejtr. Kritik ve kakšne so cifre in ne ponavlja laži. Hejtr ponavlja laži, kot je tvoja '5 na mesec'.
če bi bil pameten bi to vedu, ker ne veš, si butast.
Seveda, če Njegova Ekselenca, WarpedOne reče, da je nekdo hater, potem to velja kot pribito.
I second that. Kdo je tu trol in "hejter", je očitno jasno večini.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
...a so vseeno morali postaviti praktično iz nule še eno linijo za model 3...
Verjetno bi bilo hitreje, če bi celotno linijo postavili iz nule. Vendar v Fremont-u trenutno nimajo placa za novo linijo in so samo dogradili varjenje za model 3. Ostali del sestave vseh treh modelov poteka na isti liniji. Plus ne vem koliko jim pomaga, da odpuščajo inženerje kot po tekočem traku. Tu se toliko enega znanja izgubi, da kar glava boli.
Nimajo problema z dizajnom; učinkovitostjo al pa inžiniringom stvari. Imajo pa velik problem z množično proizvodnjo. Pa ne razumem kako da ne zgruntajo kako se tega lotit.
Se malce huje, pri samem razvoju so obirali veliko bliznjic v primerjavi s klasicnim razvojom avtomobilov, s tem so prisparali na denarju in casu, na kratek cas. Sedaj pri vecjih serijah gredo pa te indijanske metode nekoliko tezje skozi, in placujejo davek za nazaj.
Ni tako enostavno sestaviti avtomobila. Glede na to da sem preživel kar nekaj časa z roboti v avtomobilskih tovarnah, ti lahko iz prve roke povem da je celotna postavitev in zagon linij za proizvodnjo precej dolgotrajen in zapleten postopek kar se tiče in logistike, in usposabljanj ljudi, zagotavljanje kvalitete in ponovljivosti. Res je da je električen avto precej bolj enostaven za izdelavo, a so vseeno morali postaviti praktično iz nule še eno linijo za model 3 to pa za sabo potegne naročila pri proizvajalcih orodij, ponudnikih opreme za avtomatizacijo itd. itd.
Tesla je zaćela s proizvodnjo serijskih vozil nekaj let nazaj , torej bi morali vdete, kako se je potrebno lotit izdelave večje količine vozil. Nobenega ne zanima njihova nesposobnost, pač pa rezultati. Letos bi morali do lastnikov dostavit vsaj 400.000 vozil. Teslin avtomobilistični oddelek bo prodan konkurenčnemu ponudniku. Bo pa Tesli ostala lovorika oz. Musku, da je naredil EV privlačen masam. V preteklosti je bil to področje za čudake.
bit kriticen do tesle je smiselno, bit hejter, kot so nekateri talenti v tej temi, pa neumno.
Dokler ne pljuvas po nategunskih svabih, je vse OK.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
bit kriticen do tesle je smiselno, bit hejter, kot so nekateri talenti v tej temi, pa neumno.
Zanimivo, kdor ima kaj kritičnega za povedat o Tesli in o Applu, je “hejter”, sovražnik. Značilni način obračunavanja z nasprotniki v primeru religij in totalitarizmov. Vključno z iracionalnostjo zelotov.
sem bil zelo jasen. nekaj je kritika, nekaj drugega je glup hejt, namenjen zgolj in samo kontriranju glupih fanboyev.
bit kriticen do tesle je smiselno, bit hejter, kot so nekateri talenti v tej temi, pa neumno.
Hejterji so naravna reakcija na fanboye. Tako kot pri applu. Zakaj pa recimo ni hejterjev hrenovk iz mesnin dežele kranjske? Ker tud ni takih, ki bi jih pretirano hvalili!
firma in njeni izdeli ne odrazajo nujno obnasanja strank. ce ima tesla neumne fanboye, se ne pomeni, da moras zato nujno kontrirat tesli.
Tak kamion ima 6-8 ton težko baterijo, ki bo vredna okoli 120k$ (pri pravljični ceni 100$/kWh, trenutna realna cena 2-3x). Čez koliko let mislijo to realno prodajat za 180k$? Verjetno se bo dogajalo isto kot pri modelu 3...
Cene so pravljične samo do takrat, dokler ni konkurence. Da zna to pravljično ceno Musk tudi doseči, je že dokazal.
Nimajo problema z dizajnom; učinkovitostjo al pa inžiniringom stvari. Imajo pa velik problem z množično proizvodnjo. Pa ne razumem kako da ne zgruntajo kako se tega lotit.
Se malce huje, pri samem razvoju so obirali veliko bliznjic v primerjavi s klasicnim razvojom avtomobilov, s tem so prisparali na denarju in casu, na kratek cas. Sedaj pri vecjih serijah gredo pa te indijanske metode nekoliko tezje skozi, in placujejo davek za nazaj.
A tiste luknje kvazi strokovnjaka, ki je pričal o špranjah na modelu 3? Misliš onega tipa, ki je plačan s strani VW ali njega ekvivalent koncerna?
A ni največji problem pri model 3 varjenje kovine, ki ni enake kvalitete/debeline.. kot pri testnih verzijah, z roboti saj se ta pri toplotni obdelavi nekoliko zamakne in potem cela vrsta robotov vari napačna mesta? Vsaj taka je bila obrazložitev "zaposlenega v tesli".
bit kriticen do tesle je smiselno, bit hejter, kot so nekateri talenti v tej temi, pa neumno.
Zanimivo, kdor ima kaj kritičnega za povedat o Tesli in o Applu, je “hejter”, sovražnik. Značilni način obračunavanja z nasprotniki v primeru religij in totalitarizmov. Vključno z iracionalnostjo zelotov.
sem bil zelo jasen. nekaj je kritika, nekaj drugega je glup hejt, namenjen zgolj in samo kontriranju glupih fanboyev.
bit kriticen do tesle je smiselno, bit hejter, kot so nekateri talenti v tej temi, pa neumno.
Hejterji so naravna reakcija na fanboye. Tako kot pri applu. Zakaj pa recimo ni hejterjev hrenovk iz mesnin dežele kranjske? Ker tud ni takih, ki bi jih pretirano hvalili!
firma in njeni izdeli ne odrazajo nujno obnasanja strank. ce ima tesla neumne fanboye, se ne pomeni, da moras zato nujno kontrirat tesli.
Zelo velikokrat si firme same vzgojijo in vzpodbujajo glupe fanboye. Tako da res, nujno ni, ni pa nobena redkost.
mah Musku bi padla krona z glave, če bi objavil kakšno kooperacije s kakšnim proizvajalcem avtov ali neki, da jim zrihta linijo, ne da bo na pol ročno delo Model 3
Ali obstaja kakšna slika tovornjaka, malo bolj v "drobovje", kjer se bi videla razporeditev baterij, motorji, elektronika, . . . ?
Na predstavitvi se je en mal 'po tleh' metu in snemal čreva:
Motorji/inverterji so direkt iz Modela 3, z reduktorjem namest diferenciala, pršraufan direkt na os. Baterije tut, z drugačnim ohišjem. "Megacharger" konektor so štiri supercharger linije. Na YT obstaja posnetek.
Glede hejterjev ... ne, tale tema in sloTech ni gnojna jama hejterjev ampak svetli podij 'kritikov'.
Tak kamion ima 6-8 ton težko baterijo, ki bo vredna okoli 120k$ (pri pravljični ceni 100$/kWh, trenutna realna cena 2-3x). Čez koliko let mislijo to realno prodajat za 180k$? Verjetno se bo dogajalo isto kot pri modelu 3...
Cene so pravljične samo do takrat, dokler ni konkurence. Da zna to pravljično ceno Musk tudi doseči, je že dokazal.
Seveda je pravljično, če razlagaš o neki ceni, ki bo mogoče realna čez pet let. Tako kot model 3, ki se trenutno pol leta po izidu prodaja le v izvedbah 45k$+ pred davkom in ima Tesla z vsakim proizvedenim fajn minus. Pač Musk fura en svoj marketing, ki je dosedaj uspešen. Je pa zelo na meji Ponzi sheme.
Mislim resno, kako zabit moras biti? Korporacije delajo stvari, ne zaradi osebnega veselja, ne za tehnoloski napredek, ampak za profit. Smrdljiv zelen dolarski kes. Iz cesa dela zdaj Musk profit? Iz Tesle 1,2,3? NE! Dela ga na delnicah, vse ostalo je izguba. Ne biti tako zelo zaslepljeni z blesceco novo tehnologijo, tip je cisti nakladac. S trm tovornjakom ne bo nic, samo PR je in nic drugega, firma je 2 miljardi v izgubi, T3 sploh niso sposobni dobavljati, ampak poglej - Musk ima novo idejo. Ja, nategnil vas je, k sreci samo za ego, marsikaksnega americana pa za konkreten denar, nehajte zagovarjati kako drugi nekaj ne razumemo, pozrite, da vas je Musk (pa google, apple,...) gladko, brez vazelina in z zaletom od zadaj "pobozal po hrbtu" (samo za kompatibilnost z pravili foruma). In si zapomnite, ko naslednjic slisite za novo hype firmo. Samo s tem boste naredili svet boljsi, z nogometnim navijanjem za goljufe in barabe bo ostal tak kot je!
Those who do not understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly.
(hint: linux)
Kako bi delal na delnicah? Več jih izda, manj so vredne - ako ni novih investicij v podjetje.
S trm tovornjakom ne bo nic, samo PR je in nic drugega, firma je 2 miljardi v izgubi, T3 sploh niso sposobni dobavljati, ampak poglej - Musk ima novo idejo.
En veliki koncern se je v nekaj letih zadolžil za več deset milijard zelencev. Ti je kaj znano? Ni? Potlej pa bo treba brati manj tračev.
bit kriticen do tesle je smiselno, bit hejter, kot so nekateri talenti v tej temi, pa neumno.
Kritik je nekdo, ki o zadevi pove nekaj stvari, ki držijo vodo, ter za tem tudi stoji. Hajter ves čas pljuva, si sproti nove "kritike" izmišlja (ko jim stare sesujejo z argumenti), niti žalitve mu niso tuje.
Razlika je preprosta in očitna.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!