» »

3 vs. 4 cilindri v motorju ?

3 vs. 4 cilindri v motorju ?

codeMonkey ::

Slabih 10 let nazaj sem kot študent imel Polota 1.2 (s tremi cilindri) in je bil čisto soliden za moje potrebe. Čeprav je bil bolj švoh, je dal nek občutek živahnosti, ker so obrati radi poskočili. Po drugi strani pa je definitivno bilo potrebno speljevati z nekoliko višjimi obrati, kot običajno, ker se drugače ni premknil. Od takrat sem se malo razvadil, oz. bolje rečeno postaral, in rad speljujem bolj mirno. Dvomim, da bi mi bil ponovno všeč. Pač poskusiš voziti, in če ti ustreza, je to to. Pomoje ni splošnih navodil glede 3 vs. 4. Kvari se lahko vsak.

Dr_M ::

Moj sodelavec je tudi imel polota 1.2 s tremi cilindri. Kupil novega, pri cca 70.000km je moral menjati glavo in nevem kaj vse, kolikor mi je rekel, da je bilo to pri teh masinah kar standarno popravilo.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Dr_M ::

Moj sodelavec je tudi imel polota 1.2 s tremi cilindri. Kupil novega, pri cca 70.000km je moral menjati glavo in nevem kaj vse, kolikor mi je rekel, da je bilo to pri teh masinah kar standarno popravilo.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

blay44 ::

Za minimalno obremenitev gibajočih delov in nosilcev motorja in s tem njegovo dolgoživost,
je potrebno vsaj 5 cilindrov in čim manjša litrska moč.
Za štiri taktno mašino mislim.

codeMonkey ::

Dr_M je izjavil:

Moj sodelavec je tudi imel polota 1.2 s tremi cilindri. Kupil novega, pri cca 70.000km je moral menjati glavo in nevem kaj vse, kolikor mi je rekel, da je bilo to pri teh masinah kar standarno popravilo.


Mi je preskočila veriga za en zob enkrat. Mislim, da smo potem menjali verigo z verižniki. Rade so šle tudi vžigalne tuljave in potem je delal le na dva cilindra. Takrat se je dobro tresel :) Ni bilo pogosto, vseeno sem imel po eno ekstra v garaži. Pa čiščenje EGR ventila se je kar poznalo.

NikolormousB ::

Za po mestu zato ker take male mašince niso mišljene, da jo 80 kilometrov tiščiš na 5000+ obratih.


A smo spet pri tem.

Obrati so odvisni od menjalnika. Glede na to, da imajo novejši turbo bencinarji precej bolj ugodno krivuljo navora kot starejši I4 motorji večjih kubatur, so lahko prestave daljše in bolj narazen -> obrati pri potovalni hitrosti so nižji.

Blinder ::

codeMonkey je izjavil:

Čeprav je bil bolj švoh, je dal nek občutek živahnosti, ker so obrati radi poskočili.


To zato ker si menjaval prestave po zvoku ki si ga slisal in ne po dejanskih obratih. 3cyl pri 6000 rpm ti bo dal podobno frekvenco zvoka kot 4 cyl rpi 4500. Zato dosti folka ko dobi 2 ali 3 cyl v roke ga nevede nazigajo v visoke obrate. Isto se zgodi ko dobijo v roke npr. 5 cilindrov, pol ga po kriziscih vozijo pri 800 rpm v tretji.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Unknown_001 ::

blay44 je izjavil:

Za minimalno obremenitev gibajočih delov in nosilcev motorja in s tem njegovo dolgoživost,
je potrebno vsaj 5 cilindrov in čim manjša litrska moč.
Za štiri taktno mašino mislim.


Kar je logično ker se vztrajnostne mase ki so v ekscentu vrtenja bolj zvezno balansirajo med seboj. Več nijh je, boljši je učinek in zato tudi manj treslajajev. 12 cilindrske mašine predejo 3 cilindrske ropotajo. Žalibog se ne da iz nič narest čudeža.

Gledati moč pri motorju je bedarija. Gledati je treba za navor.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

korenje3 je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

3 cilindrske mašine so jajc po dolgem in počez. 2 bata gor, en dol in obratno. To pomeni, da ležaji trpijo veliko bolj kot pri 4 cilindrskem, kjer je gibanje uravnoteženo (2 gor, 2 dol)


ko "couch professorji" zavržejo vse raziskave in konstrukcijske rešitve inženirjev in vsiljujejo svoje mnenje v javnost...

kar hočem povedat se da narediti tudi avto z 1 cilindrom ki bo toliko vzdržjiv kot tisti z 4 ali 6. To kateri bo bolj "trpel" nima nobene veze ker se strojne komponente dimenzionira na življenjsko dobo.

edino kar se ven dobi iz števila cilindrov je razporeditev navora za 360° rotacijo motorja.


3 cilindrske mašine so zaradi ekologije in, drugače jih nebi šli nikoli delat, ker je to brezsmiselno. Zakaj misliš, da se vsi trudijo, da bi to anomalijo opustili in da bi najmanjša mašina bila 1.6?

Unknown_001 ::

Btw sem pozabil omenit da je pomembna tudi zasniva motorja. Ali gre za linijski, ali V motor ali boxer. To je tudi pomembno odločujoč faktor. Sem vam našel povezavo na stran z ustreznimi ilustracijami.

http://www.e31.net/engines_e.html
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Unknown_001 ::

krneki0001 je izjavil:

korenje3 je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

3 cilindrske mašine so jajc po dolgem in počez. 2 bata gor, en dol in obratno. To pomeni, da ležaji trpijo veliko bolj kot pri 4 cilindrskem, kjer je gibanje uravnoteženo (2 gor, 2 dol)


ko "couch professorji" zavržejo vse raziskave in konstrukcijske rešitve inženirjev in vsiljujejo svoje mnenje v javnost...

kar hočem povedat se da narediti tudi avto z 1 cilindrom ki bo toliko vzdržjiv kot tisti z 4 ali 6. To kateri bo bolj "trpel" nima nobene veze ker se strojne komponente dimenzionira na življenjsko dobo.

edino kar se ven dobi iz števila cilindrov je razporeditev navora za 360° rotacijo motorja.


3 cilindrske mašine so zaradi ekologije in, drugače jih nebi šli nikoli delat, ker je to brezsmiselno. Zakaj misliš, da se vsi trudijo, da bi to anomalijo opustili in da bi najmanjša mašina bila 1.6?


Teorija 1
Mejbi zato, ker je vsaka generacija nekega modela avtomobila večja in težja in da so preveč downsizani motorji podhranjeni in s tem totalno neučinkoviti glede na effort, ob normalnem režimu vožnje.

Teorija 2
Pravtako je idealna delovna prostornina valja nekje okoli 400-500ccm za naboljši izkoristek.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

korenje3 ::

krneki0001 je izjavil:

korenje3 je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

3 cilindrske mašine so jajc po dolgem in počez. 2 bata gor, en dol in obratno. To pomeni, da ležaji trpijo veliko bolj kot pri 4 cilindrskem, kjer je gibanje uravnoteženo (2 gor, 2 dol)


ko "couch professorji" zavržejo vse raziskave in konstrukcijske rešitve inženirjev in vsiljujejo svoje mnenje v javnost...

kar hočem povedat se da narediti tudi avto z 1 cilindrom ki bo toliko vzdržjiv kot tisti z 4 ali 6. To kateri bo bolj "trpel" nima nobene veze ker se strojne komponente dimenzionira na življenjsko dobo.

edino kar se ven dobi iz števila cilindrov je razporeditev navora za 360° rotacijo motorja.


3 cilindrske mašine so zaradi ekologije in, drugače jih nebi šli nikoli delat, ker je to brezsmiselno. Zakaj misliš, da se vsi trudijo, da bi to anomalijo opustili in da bi najmanjša mašina bila 1.6?


če bi hoteli zmanšati porabo bi imel vsak cilinder 4 ventile in 4 svečke.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

hojnikb ::

za zmanjsevanje porabe je kvecjemo dober kaksen atkison cikel pa visoka kompresija
#brezpodpisa

Unknown_001 ::

korenje3 je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

korenje3 je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

3 cilindrske mašine so jajc po dolgem in počez. 2 bata gor, en dol in obratno. To pomeni, da ležaji trpijo veliko bolj kot pri 4 cilindrskem, kjer je gibanje uravnoteženo (2 gor, 2 dol)


ko "couch professorji" zavržejo vse raziskave in konstrukcijske rešitve inženirjev in vsiljujejo svoje mnenje v javnost...

kar hočem povedat se da narediti tudi avto z 1 cilindrom ki bo toliko vzdržjiv kot tisti z 4 ali 6. To kateri bo bolj "trpel" nima nobene veze ker se strojne komponente dimenzionira na življenjsko dobo.

edino kar se ven dobi iz števila cilindrov je razporeditev navora za 360° rotacijo motorja.


3 cilindrske mašine so zaradi ekologije in, drugače jih nebi šli nikoli delat, ker je to brezsmiselno. Zakaj misliš, da se vsi trudijo, da bi to anomalijo opustili in da bi najmanjša mašina bila 1.6?


če bi hoteli zmanšati porabo bi imel vsak cilinder 4 ventile in 4 svečke.


Eh... 4 svečke so blesarija. Treba je vodenje ventilov izboljšat. Nalsednji korak v razvoju je zavreči odmične gredi in narest elektronsko vodenje ventilov z akutatorji, da se privližamo idealnemu ciklu vbrizgavanna in izpuha.

Mislim da je leto nazaj Köenigesegg predstavil neko tako rešitev.

hojnikb je izjavil:

za zmanjsevanje porabe je kvecjemo dober kaksen atkison cikel pa visoka kompresija


Žalibog visoko kompresijako razmerje pri ottovem ciklu ni ravno OK. Isto pri Atkinsonovem kakor gledam diagram... ni kaj prida za visoke tlake zaradi skoka talak ob zgorevanju.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

freevalve¸¸
#brezpodpisa

stara mama ::

Vi nabijate o treh in štirih cilindrih, sam se imam pa z enim cilindrom dosti bolj fajn, kot vi s štirimi skupaj.
Vibracije seveda prisotne, ampak ko pa naredi BRAAAAAAAP, ......... ti pa riše nasmeh na usta :D
Ekologija™ in Trajnost™

Zgodovina sprememb…

Unknown_001 ::

stara mama je izjavil:

Vi nabijate o treh in štirih cilindrih, sam se imam pa z enim cilindrom dosti bolj fajn, kot vi s štirimi skupaj.
Vibracije seveda prisotne, ampak ko pa naredi BRAAAAAAAP, ......... ti pa riše nasmeh na usta :D


APN 6 ?
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

codeMonkey ::

stara mama je izjavil:

Vi nabijate o treh in štirih cilindrih, sam se imam pa z enim cilindrom dosti bolj fajn, kot vi s štirimi skupaj.
Vibracije seveda prisotne, ampak ko pa naredi BRAAAAAAAP, ......... ti pa riše nasmeh na usta :D


Vibracije so prisotne ce je KTM. BMW nima teh tezav :) Vseeno je kaksen Triumph s tremi cilindri milina za vozit...

Blinder je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Čeprav je bil bolj švoh, je dal nek občutek živahnosti, ker so obrati radi poskočili.


To zato ker si menjaval prestave po zvoku ki si ga slisal in ne po dejanskih obratih. 3cyl pri 6000 rpm ti bo dal podobno frekvenco zvoka kot 4 cyl rpi 4500. Zato dosti folka ko dobi 2 ali 3 cyl v roke ga nevede nazigajo v visoke obrate. Isto se zgodi ko dobijo v roke npr. 5 cilindrov, pol ga po kriziscih vozijo pri 800 rpm v tretji.



Prej bi rekel, da je bilo potrebno nizek navor kompenzirati z obrati...

Zgodovina sprememb…

GrimReaper ::

Unknown_001 je izjavil:

Eh... 4 svečke so blesarija. Treba je vodenje ventilov izboljšat. Nalsednji korak v razvoju je zavreči odmične gredi in narest elektronsko vodenje ventilov z akutatorji, da se privližamo idealnemu ciklu vbrizgavanna in izpuha.

Mislim da je leto nazaj Köenigesegg predstavil neko tako rešitev.

A ni to že to?
MultiAir @ Wikipedia
Camless piston engine @ Wikipedia
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

#brezpodpisa

RejZoR ::

Tricilindrski imajo pač namesto enega manjkajočega cilindra protiutež, ki kompenzira manjko enega cilindra.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

laguna1 ::

No ne vem če je res trcilindrski motor res out, sedaj o tricilinderskih motorjih razmišlja tudi honda v moto2, tako da....
https://motomatters.com/news/2017/01/07...

krneki0001 ::

OUT za avtomobile. Saj se o njih pogovarjamo v tej temi, ane?

hojnikb ::

3 cilindrski motorji so kr tuki to stay.
#brezpodpisa

Utk ::

Ce jih bojo ljudje kupovali, bojo tudi ostali. Jaz ze ne bom kupil tricetrt motorja. Oni prisparajo, ti pa to doplacas, samo zato da imas kao nekaj novejsega, ceprav nekoristnega. Poglejte si porabe sodobnih NA 2,0 bencinarjev, zadnjih ki so obstajali, in teh par ki so se, ali pa 1,5 turbakov, ce ze mora bit turbo. Ne vem zakaj zaboga bi potem tlacil 1,0 3 cilindre v nek normalen avto, ce ni glih twingo.

RejZoR ::

Isti razlog zakaj sem šel namesto na 1.2 TSI na 1.4 NA s CVVT sistemom. Ko potegneš črto sta močna nekje isto. S svojim že 7 leto nimam niti ene težave. Olje, filtri, bencin. That's it. S tistimi 1.2 TSI-ji pa vsi vemo kako je bilo...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

negotiator ::

Zakaj pa ne samo en cilinder, za tiste, ki jim je všeč ropot...

All easy problems have already been solved.

Dr_M ::

1 cilinder je za motorne zage in kosilnice. In za mopede.
Za osebni avto je to no go.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

negotiator ::

Dr_M je izjavil:

1 cilinder je za motorne zage in kosilnice. In za mopede.
Za osebni avto je to no go.


Seveda, zato pa sem predlagal tako neumnost, ker se mi enako zdi že za 3 cyl. Da se marsikaj, ni pa nujno, da je to tudi dobra izbira.
All easy problems have already been solved.

anketar ::

povprečnemu folku je vseen kaj je not, sam da mal pokur pa da ni slow as šit, bolj jim je važna oprema

negotiator ::

pa da ni slow as šit


Mogoče jim ni vseeno, ampak to se na cesti ne opazi - večina jih vozi kot stare mame ;)
All easy problems have already been solved.

NikolormousB ::

Mogoče jim ni vseeno, ampak to se na cesti ne opazi - večina jih vozi kot stare mame ;)


Edino pravilno. Vsi smo na boljšem.

blackbfm ::

Da se marsikaj, ni pa nujno, da je to tudi dobra izbira.


torej imaš celo industrijo, mesečno se proda desettisoče 3cy avtomobilov. in pol imaš nek random folk ki tupi po forumih da te mašine nikakor niso dobre..

neki ne štima:))

Utk ::

Itak. Da cakas cetrto rdeco namesto prve, ker imajo 140 konjske passate, speljujejo pa kot da bi masino razneslo pri 1300 obratih. Kaj ces boljsega.

blackbfm je izjavil:

Da se marsikaj, ni pa nujno, da je to tudi dobra izbira.


torej imaš celo industrijo, mesečno se proda desettisoče 3cy avtomobilov. in pol imaš nek random folk ki tupi po forumih da te mašine nikakor niso dobre..

neki ne štima:))

Marsikaj kar ta industrija naredi ni dobro. Ce bi bil raziskovalni avto novinar bi jaz sestel prodane avte recimo od 2000 do 2005 in pogledal deleze kolk od katerih modelov je danes se zmeraj registriranih. Sem precej preprican, da bi bile razlike enormne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

negotiator ::

blackbfm je izjavil:

Da se marsikaj, ni pa nujno, da je to tudi dobra izbira.


torej imaš celo industrijo, mesečno se proda desettisoče 3cy avtomobilov. in pol imaš nek random folk ki tupi po forumih da te mašine nikakor niso dobre..

neki ne štima:))


A ti veš koliko folka kadi in koliko ga pije, koliko alkohola in cigaret se proda? Potem pa en odpre temo o tem, kako slabo je kajenje in pitje - neki to ne štima, right?
All easy problems have already been solved.

Unknown_001 ::

Utk je izjavil:

Itak. Da cakas cetrto rdeco namesto prve, ker imajo 140 konjske passate, speljujejo pa kot da bi masino razneslo pri 1300 obratih. Kaj ces boljsega.


Se ti kam mudi? Teli 2.0TDI imajo ob ležerni vožnji z rednim pretikanjem brzin smešno nizko porabo. S tem so manj obremenjujoči za okolje kot jajca ki se morajo raztrgat do blokade da sploh kam gredo zraven pa pijejo če jih lih ne šparaš.

Btw s 3cilindrskimi motorji ni v praktičnem smislu nič narobe. Stvar funkcionira. Ni pa to nekaj najboljšega. Če hočeš bolje boš kupil v3čje in dražje.

Kot sem rekel idealna delovna prostornina na valj je 400-500ccm. Preračunajte si št. Valjev glede na prostornino motorja.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Dej ga ne seri. Enkrat sem se vozil za takim s svojim 1,8 NA bencinarjem in sem imel porabo 5,0, po racunalniku. Madona no. On je imel najbrz res najvec 4, ampak da se tako jajcas...ce nimas za 5 litrov nafte na 100 km pa doma ostani.
Pri tem jajcanju sicer nastaja vec strupov kot pri normalni voznji.

Unknown_001 ::

Utk je izjavil:

Dej ga ne seri. Enkrat sem se vozil za takim s svojim 1,8 NA bencinarjem in sem imel porabo 5,0, po racunalniku. Madona no. On je imel najbrz res najvec 4, ampak da se tako jajcas...ce nimas za 5 litrov nafte na 100 km pa doma ostani.
Pri tem jajcanju sicer nastaja vec strupov kot pri normalni voznji.


Ti se pa nehaj zadirat nazaj.

Briga mene kaj ti imaš in kaj ti misliš da je bolje. Tvoje pavšalno ocenjevanje je zavajujoče. Izpusta je toliko kolikor si skuril goriva. Pri nizkih obratih je mnogo manj izpusta NOx saj turbina pod 2000 obrati na minuto bistveno ne zviša tlaka, ki je glavni krivec za tvorbo dušikovih oksidov.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

onitam ::

Unknown_001 je izjavil:



Briga mene kaj ti imaš in kaj ti misliš da je bolje. Tvoje pavšalno ocenjevanje je zavajujoče. Izpusta je toliko kolikor si skuril goriva. Pri nizkih obratih je mnogo manj izpusta NOx saj turbina pod 2000 obrati na minuto bistveno ne zviša tlaka, ki je glavni krivec za tvorbo dušikovih oksidov.



Ni res.

Pa tudi tistemu, ki je rekel da 5-valjnik teče nežno se prekleto moti. Nočna mora inženirjev je glede tega.

Nevem zakaj koga boli, če ma sosed 3-cilindrski motor. A res treba 200 konjev, da lahko prides v sluzbo? Za navadnega obcana je 1.2 bencinar ali 1.6 turbodizel za daljse potovanje dovolj ali celo električni avtomobil. Pravi bratje bencina pa se ne prepirajo okrog toga. Prav otročji ste na tem forumu okrog avtomobilov in njihove motorizacije.
bleh

Unknown_001 ::

Pojasni zakaj? Si mogoče kaj narobe razlagam?

NOx ali dušikovi oksidi nastanejo ob zelo visokih tlakih in temperaturah

Manj skuriš manj oddaš v okolje. Stehiometrično to velja v vsakem primeru. Masna bilanca, kokr not tok ven in nič več. Če na 100km nek "eko" mlinček skuri 8 litrov goriva "netakozeloeko" večji motor pa 5-6 litrov je jasno da tisti EKO velja bolj na papirju kot v praksi.

Proti 3 cilindrskim motorjem nimamo nekateri nič. Če dobro deluje ni problema.

5 cilindrski linijski je zapletenejši za izdelavo predvsem zaradi konfiguracije ročične gredi. Sem pa nekaj objav višje objavil povezavo kjer so lepo z ilustracijami ponazorjene prednosti in slabosti različnih izvedenk.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Spet eden , ki bi rad bil pameten! Višji ko so tlaki v cilindru, višje so temperature zgorevanje in več svinjarije da od sebe motor! Pa je vseeno ali je to bencinar ali dizel! Pri bencinskih to rešuje katalizator, pri dizlu pa egr ventil.
Tudi bencinar oddaja saje, precej več pri višjih tlakih! Sedaj tega še ne merijo na tehničnem.

Unknown_001 ::

Na koga je to letelo?
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

fikus_ ::

Na trditev od Onitam: "ni res".

Netrunner ::

Pa saj se ni potrebno kregat.

Če sem prav razumel te cilindre vsaki zavrti osovino za 1/4 obrata in zato je 4 cilinderski najbolj optimalen saj vsak cilinder opravi svoje delo takoj ko eden pred njim zaključi. Če je cilindrov več, naslednji potisne preden prvi konča itd.. v primeru treh pa prvi potisne 1/4 in drugi z zamikom spet naredi isto. Tisti mrtvi del pravite da se kompenzira z protiutežmi oz. verjetno je potisk prvega dovolj močan da se osovina ne ustavi preden ne začne delovati drugi. ali se motim ?

In če prav razumem delujoči cilinder premika praktično vse ostale kar pomeni več kot jih je, težje to počne in posledično je poraba goriva večja? ... zato so 3 cilindrični motorji manjši porabniki kot oni z več.

Vlogo turbine sicer poznam vendar kaj to pomeni da recimo tri valjnik 1.2 z turbino je performančno podoben 4 valjniku 1.6 brez turbine ? ... ali sem mimo usekal :) ?

Načeloma mi je prav vseeno koliko valjev ima, samo da dela in bo delal tudi po 200k kilometrih .... moč mi tudi ni tako pomembna saj 1.2 je kul ker registracija cenejša pa za večino oz. zame več kot zadostuje. Za št. konjev oz. moči mi je ravno ... samo da gre naprej :)

Unknown_001 ::

Glede teh cilindrov in takta. V bistvu pri navadnem linijskem 4 cilindrem en par vžge ko je drug par na dnu. Prvi in četrti vžgeta hkrati in drugi plus tretji hkrati. Po dolžini gredi je radialna obremenitevtako enakomerneje razporejena.

Podobna štorija je pri osemvaljniku nopr kjer imaš lahko na podobno foro da več cilindrov hkrati lahko pa imaš delano kurvelo na križ.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

darkolord ::

Tisti mrtvi del pravite da se kompenzira z protiutežmi oz. verjetno je potisk prvega dovolj močan da se osovina ne ustavi preden ne začne delovati drugi. ali se motim ?
Tisti "mrtvi del" se kompenzira z vztrajnikom

krneki0001 ::

vztrajnik je utež.

Utk ::

Pri nizkih obratih je mnogo manj izpusta NOx saj turbina pod 2000 obrati na minuto bistveno ne zviša tlaka, ki je glavni krivec za tvorbo dušikovih oksidov.

Motor ne rabi turbine, da bi laufal na revni mesanici, ki povzroca NOxe. Za to skrbi lamda sonda, pri vsakem motorju.
Na kaksni mesanici dela kaksen motor je tezko vedet, bi treba izmerit, pa se pri tem je kup pogojev, kolk je masina segreta, kolk je gasa, kolk temperatura zraka, bogve kaj vse upostevajo. Tako na pamet bi reku, da je pri nizkih obratih in malem plinu revna mesanica bolj koristna, ker to je normalna voznja v kateri si vecino casa in ti da vec moci in manj porabi, je pa skodljivo za motor (ce ni narejen za to), in okolje, ce je filter izklopljen, kot je pri volkswagnih. Ko se vozis pri visokih obratih pa itak rukne turbina in imas od tega moc, malo bolj revna mesanica ni tolk pomembna. Navadni motorji pri visokih obratih delajo z bogato mesanico, da se motor zasciti. DI turboti pa ne vem, tudi vprasanje kaj je huje glede NOxov, revna in od tega visoke temperature, ali bogata in temperature od vecje porabe in strupi od nepopolnega zgorevanja.

RejZoR ::

fikus_ je izjavil:

Spet eden , ki bi rad bil pameten! Višji ko so tlaki v cilindru, višje so temperature zgorevanje in več svinjarije da od sebe motor! Pa je vseeno ali je to bencinar ali dizel! Pri bencinskih to rešuje katalizator, pri dizlu pa egr ventil.
Tudi bencinar oddaja saje, precej več pri višjih tlakih! Sedaj tega še ne merijo na tehničnem.


Saje so problem pri GDI (Gasoline Direct Injection) motorjih. Ker je princip enak kot pri dizlih (CRDI aka Common Rail Direct Injection), samo da je v igri bencin in ne dizel. Problem je v atomizaciji goriva pri vbrizgavanju v cilindre. Sicer je izgorevnaje bolj učinkovito v smislu količina goriva/output moč, težava je da pri tem nastajajo mikro delci (omenjene saje), ki so zelo škodljiva za pljuča. Mi ni znano, da bi GDI avti imeli DPF filtre. Verjetno vseeno ustvarijo manj tega sranja, da se nihče še ni obregnil ob to. Ker GDI mašine niso ravno neka noviteta, jih je imel Mitsubishi v Charisma-h že desetletja nazaj...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Utk ::

Od zdaj naprej bojo imeli tudi vsi bencinarji te filtre.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

vzdržljivost 3-valjnih motorjev (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
20533792 (13091) pi pawr
»

nov avto - bencinar do 13.000 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7111361 (8880) Gr8t

1.0 TSI - 3 cilindri (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Na cesti
624104866 (84181) gddr85
»

Vračajo se večji motorji (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
25646053 (38202) Utk
»

Rabljen avto do 3k€ (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10413751 (10347) krneki0001

Več podobnih tem