Forum » Na cesti » Staranje zimskih gum
Staranje zimskih gum
zobnik ::
Zadnja leta se malo vozim oz. se večinoma takrat, ko je cesta dobra in ni zasnežena. Vse kar se spomnem, da so 1-2 leti stare zimske gume dobre, kar je več pa se zimska obnaša bistveno slabše.
Pa me zanima, če ima kdo izkušnje, ki je vsak dan na cesti, do kolk let je še dobra zimska guma v vseh razmerah. Tukaj ne govorim o tem, da se montira 3 leta stare gume prvič na avto, ampak gume ko so vsako zimo v uporabi z min. profila 5mm.
Pa me zanima, če ima kdo izkušnje, ki je vsak dan na cesti, do kolk let je še dobra zimska guma v vseh razmerah. Tukaj ne govorim o tem, da se montira 3 leta stare gume prvič na avto, ampak gume ko so vsako zimo v uporabi z min. profila 5mm.
krucymucy ::
Vsak bo dal svoje mnenje in bos dobil kup nasvetov, da so 5 let stare gume se cisto v redu, od drugih pa kup komentarjev da dve sezoni je ok in da so potem za stran.
Jaz ti lahko samo povem, da sem zase rade volje vzel 3 leta stare gume s 6-7 mm profila od tega drugega tipa ljudi in jih odresil problema kam s starimi gumami. Pa je bilo cisto ok. Predvsem je vazno da niso toliko izrabljene da ni vec lamel.
Jaz ti lahko samo povem, da sem zase rade volje vzel 3 leta stare gume s 6-7 mm profila od tega drugega tipa ljudi in jih odresil problema kam s starimi gumami. Pa je bilo cisto ok. Predvsem je vazno da niso toliko izrabljene da ni vec lamel.
dxx ::
4-5 pogojno uporabne, kot zgoraj napisano-če so lamele in profil ok
6 let?, vrzi jih na kosovni
6 let?, vrzi jih na kosovni
WarpedGone ::
Poslušaj svojo rit ... Po mojih izkušnjah zimska guma umre ob vožnji čez poletje. Ampak da je mrtva pokaže ko temperature padejo in pride še mal vlage na asfalt.
Je že komu v 5. prestavi pri 70 pogonska kolesa vrtelo v prazno? Meni je, cestnina vransko, smer ljubljana, na pospeševanju. Zimske gume so imele za sabo 3 zimske sezone in eno poletno nato so sredi oktobra ob okrog 10 stopinjah in mokri cesti začele povsem odpovedovat.
Poleg zgornjega sem na ljubljanskem rondoju tomačevo ko zaviješ ven v smeri bežigrada in pospešuješ šel naravnost namesto v desni ovinek, 3 prestava, rahel plin, cca 50kmh. Zopet vrtenje v prazno.
Ne seštevaj zgodovine ampak poslušaj kaj ti guma pravi.
Lamele in mm profila so koncept iz prejšnjega tisočletja, ko so gume načrtovali še z geotrikotnikom. Gume iz tega tisočletja imajo 'mikrooprijem' i.e. material se tako deformira da zagrabi ob "negladkost" podlage. To deluje, dokler ima material 'pravo' mehkobo.
Še vse neuporbne zimske katere sem šenkal bolgarom, so imele +5mm profila ampak so bile totalno fuč. Prvič Bridgestone Blizzak LM25, drugič Vredestein Wintrac Xtreme. Če ne veš al guma še dela ok al ne, jo vkontroliranih razmerah spravi čez rob - gas in zavijanje bo šlo naravnost?
Močno pospeševanje na mokrem, vrti v prazno?
Je že komu v 5. prestavi pri 70 pogonska kolesa vrtelo v prazno? Meni je, cestnina vransko, smer ljubljana, na pospeševanju. Zimske gume so imele za sabo 3 zimske sezone in eno poletno nato so sredi oktobra ob okrog 10 stopinjah in mokri cesti začele povsem odpovedovat.
Poleg zgornjega sem na ljubljanskem rondoju tomačevo ko zaviješ ven v smeri bežigrada in pospešuješ šel naravnost namesto v desni ovinek, 3 prestava, rahel plin, cca 50kmh. Zopet vrtenje v prazno.
Ne seštevaj zgodovine ampak poslušaj kaj ti guma pravi.
Lamele in mm profila so koncept iz prejšnjega tisočletja, ko so gume načrtovali še z geotrikotnikom. Gume iz tega tisočletja imajo 'mikrooprijem' i.e. material se tako deformira da zagrabi ob "negladkost" podlage. To deluje, dokler ima material 'pravo' mehkobo.
Še vse neuporbne zimske katere sem šenkal bolgarom, so imele +5mm profila ampak so bile totalno fuč. Prvič Bridgestone Blizzak LM25, drugič Vredestein Wintrac Xtreme. Če ne veš al guma še dela ok al ne, jo vkontroliranih razmerah spravi čez rob - gas in zavijanje bo šlo naravnost?
Močno pospeševanje na mokrem, vrti v prazno?
Zbogom in hvala za vse ribe
Scorpia ::
Sam uporabljam do 5 let, vedno pa kupujem med boljsimi na testu. Na snegu je tudi 7 let stara guma dobra, razlika pri starejsi gumi pride pa predvsem na mokrem ali pa na zlizanem asfaltu. Sam jih preverjam tako, da vsako leto veckrat dokaj mocno na mokrem zaviram in spremljam, kdaj se abs vklopi in koliksna mi je zavorna pot. Gledam tudi, da vsakic ko preverjam, da je ista povrsina in temperatura.
Na delovnem avtu, kjer se letno dela 30-40k pa prakticno vsako drugo sezono menjam gume. Je pa drugo sezono precej slabsa zavorna pot v primerjavi z avtom ki ga imam za domaco vporabo in ima 4 leta starejse gume,40k za sabo, ista znamka. Ceprav je profila vec kot dovolj in se z avtom lepo vozi, ocitno gume precej oslabijo, ce veliko km na dan naredis.
Z mocnim pospesevanje ne bos ugotovil koliko je dobr guma, izjema ce imas zadnji pogon. Ker avto sprednji konec dviguje in je ze tako slab stik s tlom, tako da to ni noben test...
Na delovnem avtu, kjer se letno dela 30-40k pa prakticno vsako drugo sezono menjam gume. Je pa drugo sezono precej slabsa zavorna pot v primerjavi z avtom ki ga imam za domaco vporabo in ima 4 leta starejse gume,40k za sabo, ista znamka. Ceprav je profila vec kot dovolj in se z avtom lepo vozi, ocitno gume precej oslabijo, ce veliko km na dan naredis.
Z mocnim pospesevanje ne bos ugotovil koliko je dobr guma, izjema ce imas zadnji pogon. Ker avto sprednji konec dviguje in je ze tako slab stik s tlom, tako da to ni noben test...
////
WarpedGone ::
Se pravi, bo bolši test ko zaviraš in gumo dodatno obremeniš s pritiskom ob podlago (in s tem pomagaš pri glavnem problemu - manjku oprijema)?
Jaka logika ...
Jaka logika ...
Zbogom in hvala za vse ribe
next3steps ::
bambam20 ::
Po mojih izkušnjah guma zdrži 2 leta, mogoče 3, da ima še tisti grip na površini, da se drži ceste.
Zelo koristni napotki in se strinjam z vsem, kar si napisal.
WarpedGone je izjavil:
Poslušaj svojo rit ... Po mojih izkušnjah zimska guma umre ob vožnji čez poletje. Ampak da je mrtva pokaže ko temperature padejo in pride še mal vlage na asfalt.
Je že komu v 5. prestavi pri 70 pogonska kolesa vrtelo v prazno? Meni je, cestnina vransko, smer ljubljana, na pospeševanju. Zimske gume so imele za sabo 3 zimske sezone in eno poletno nato so sredi oktobra ob okrog 10 stopinjah in mokri cesti začele povsem odpovedovat.
Poleg zgornjega sem na ljubljanskem rondoju tomačevo ko zaviješ ven v smeri bežigrada in pospešuješ šel naravnost namesto v desni ovinek, 3 prestava, rahel plin, cca 50kmh. Zopet vrtenje v prazno.
Ne seštevaj zgodovine ampak poslušaj kaj ti guma pravi.
Lamele in mm profila so koncept iz prejšnjega tisočletja, ko so gume načrtovali še z geotrikotnikom. Gume iz tega tisočletja imajo 'mikrooprijem' i.e. material se tako deformira da zagrabi ob "negladkost" podlage. To deluje, dokler ima material 'pravo' mehkobo.
Še vse neuporbne zimske katere sem šenkal bolgarom, so imele +5mm profila ampak so bile totalno fuč. Prvič Bridgestone Blizzak LM25, drugič Vredestein Wintrac Xtreme. Če ne veš al guma še dela ok al ne, jo vkontroliranih razmerah spravi čez rob - gas in zavijanje bo šlo naravnost?
Močno pospeševanje na mokrem, vrti v prazno?
Zelo koristni napotki in se strinjam z vsem, kar si napisal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
K0K0 ::
Se pravi, bo bolši test ko zaviraš in gumo dodatno obremeniš s pritiskom ob podlago (in s tem pomagaš pri glavnem problemu - manjku oprijema)?
Kako pa boš drugače testiral gume ?
cesnja ::
bambam20 ::
dxx ::
next3steps je izjavil:
4-5 pogojno uporabne, kot zgoraj napisano-če so lamele in profil ok
6 let?, vrzi jih na kosovni
Gume imajo rok uporabe. Ta rok uporabe je veljaven samo, če je skladiščenje pravilno. Če ni, se rok uporabe občutno zmanjša.
Seveda ga imajo. To da je treba gume pravilno skladiščiti piše v navodilih za uporabo. Če le teh ne upoštevaš, se bodo gume sigurno izrabile, predenj jim bo pošel profil.
Napiši pa mi kje je ta "tvoj" rok uporabe natančno opredeljen in napisan.
cesnja ::
Gas do konca. Bravo. Ni potrebno gas do konca, da opaziš, da gume nimajo več optimalnega oprijema.
Sem pozabil dopisati "z določeno mero obcutka in zdrave pameti" Osebno stanje gum najlažje opazim na rahlo ovinkasti cesti, ki z dobrimi gumami omogoča 90 do 100 km/h, če pa so gume slabe, pa že prej čutim, da kolesa v ovinku malo drgnejo.
dxx ::
Gas do konca. Bravo. Ni potrebno gas do konca, da opaziš, da gume nimajo več optimalnega oprijema.
Sem pozabil dopisati "z določeno mero obcutka in zdrave pameti" Osebno stanje gum najlažje opazim na rahlo ovinkasti cesti, ki z dobrimi gumami omogoča 90 do 100 km/h, če pa so gume slabe, pa že prej čutim, da kolesa v ovinku malo drgnejo.
Se strinjam, pozabil si ostalim točno opisati kako poteka tvoj test gum. Tule na S-T , je nekaj osebkov, ki vse kar napišeš, razumejo striktno dobesedno.
b3D_950 ::
bluefish: zakaj si mi zbrisal post= Zdej boš trdil, da so posti, v katerih piše, da je "tiščanje gas do podna v ovinke" bolj inteligenten post, kot to da si človek prebere teorijo o tem, kaj se sploh dogaja z gumo v ovinkih in samim oprijem.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
K0K0 ::
Tole z ovinkom je zlo na prbližno, da ne rečem nevarno, ker si vsak malo po svoje predstavlja kolk morajo gume držat in je že marsikdo zarad tega priletel v jarek. Pa vsi so bli top vozniki z občutkom...:) Tud ne verjamem da si kdo 100% zapomni kolk so držale lani, ker se počasi navadimo na čedalje manjši oprijem. Če nimaš izletne cone jih tud ne moreš na mokri podlagi pritisnit do konca. Pri zaviranju pa lahko brez problema stisneš na polno in takoj vidiš al je zavorna pot 50 al 70m.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: K0K0 ()
LuiIII ::
Zimske gume so pač mehkejše kot letne. Ko jih vožiš poleti jih v bistvu "pregreješ" in postanejo pretrde. Zato imajo potem izjemno slab oprijem na mokrem in spolzkem cestišču. Jaz jih menjam na 2 leti s tem, da jih ne vozim poleti. Letne komot zdržijo 3 leta. Verjamem pa, da če voziš zimske gume samo po snegu, da jih pa komot voziš 4 leta.
Glede testiranja je pa tako, da se razmere na ovinkih lahko kar precej razlikujejo in je to bolj tako tako. Bolje je gume testirati z zaviranjem na mokri cesti. To testiranje dostikrat vidim v Nemčiji na manjših letališčih kjer imajo na taxiwayu dostikrat poseben del za testiranje zavorne poti.
Glede testiranja je pa tako, da se razmere na ovinkih lahko kar precej razlikujejo in je to bolj tako tako. Bolje je gume testirati z zaviranjem na mokri cesti. To testiranje dostikrat vidim v Nemčiji na manjših letališčih kjer imajo na taxiwayu dostikrat poseben del za testiranje zavorne poti.
cesnja ::
Za nek osnovni občutek glede stanja gum so ovinki precej bolj primerni kot zaviranje na polno - ovinke verjetno voziš vsakič, ko se usedeš v avto, in imaš zato malo več osnove za primerjanje. Zasilno zaviranje je (upam) precej bolj redko.
next3steps ::
next3steps je izjavil:
4-5 pogojno uporabne, kot zgoraj napisano-če so lamele in profil ok
6 let?, vrzi jih na kosovni
Gume imajo rok uporabe. Ta rok uporabe je veljaven samo, če je skladiščenje pravilno. Če ni, se rok uporabe občutno zmanjša.
Seveda ga imajo. To da je treba gume pravilno skladiščiti piše v navodilih za uporabo. Če le teh ne upoštevaš, se bodo gume sigurno izrabile, predenj jim bo pošel profil.
Napiši pa mi kje je ta "tvoj" rok uporabe natančno opredeljen in napisan.
Ga ne gledam. Kupim nove gume, jih na dve leti menjam.
K0K0 ::
Ker je grip vsak dan samo malenkost slabši se z časom navadiš na slabši oprijem, tko da občutek vara.
Spura ::
Tle se moram strinjat z WarpedOne. Jst skos vozim z zimskimi in ceprav imajo mnogo profila so prakticno po enem letu cist neuporabne v dezju, bohnedaj ledu. Tko da to pomlad si moram zihtat letne, ker zgleda da zimske poletje cist unic. Ne morem pa verjet trditvam da so 4 leta stare gume ok.
SumTingWong ::
Mene pa zanima vaše mnenje glede ideje, da se vsake 2-3 leta kupi nove zimske gume in se jih uporablja čez celotno leto. Za 10-15 kkm letno.
Tilen ::
Potem raje kupi npr. Goodyear Vector 4Seasons, ker bi v povprečju (3 leta) morale biti boljše od zimskih, katere se poleti zelo uničijo.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
FTad ::
Mene pa zanima, do katerih povprečnih dnevnih temperatur, ko se začenja pomlad in je uradno že dovoljeno imeti letne gume, še uporabljate zimske oz, do kakšnih temperatur je še sprejemljivo imeti gor zimske, da jih ne uporabljaš "čez poletje"?
bambam20 ::
BorutK-73 ::
GrimReaper ::
5000km/11 delovnih mesecev/22 delovnih dni na mesec = 10,3 km na dan v eno smer
Sam delam 11km v eno smer, pa seveda da rabim dvoje gume, edino če bi se vozil max 60 in se ni bi vozil po snegu. Rad pa seveda poleti vozim hitro, pozimi pa tudi pač tolk kot razmere omogočajo.
Pa letos je še neverjetno veliko dni, ko so ceste poledenele (sploh ne pomnim kdaj je bil nazadnje plus, 2 meseca nazaj?), tako da mi ni jasno kako boš po takem vozil z zimskimi gumami, ki si jih prej uničil čez poletje. Ali pa celo z letnimi, ta varianta je pomoje še slabša.
In 11km je veliko, če bi vi vedeli kaj vse se meni zgodi v teh 11km, velikokrat tudi na dnevni ravni, ne bi govorili o enojnih gumah.
In z dvojnim kompletom gum tako nimam problemov niti poleti niti pozimi. V vseh 8 letih odkar imam dvojni komplet, nisem razbil avta, edino 3. leto, ko sem imel nove Conti TS830 in sem mislil da so vsemogoče, sem priletel s 40 v poledenelo krožno in naredil škodo okoli desnega platišča.
Prvo leto ko sem imel Savske Eskimo S3 čez celo leto (in vprašanje koliko stare, ker takrat še nisem vedel za DOT), pa vem da je bilo ene parkrat kar pestro, recimo med desnim ovinkom, na srečo v klanec gor, je šel avto kar naravnost proti levemu bregu.
In zdaj v vseh teh dneh reskirat, ali pa se vozit z avtobusom, potem bolje če sploh nimaš avta in se celo leto voziš z avtobusom.
En set pride v poštev samo če delaš 500m-1km na dan do bližnje trgovine, do tja se ti res prav veliko ne more narest, če voziš lepo počasi med 40 in 50. In to ti je v takem primeru 500-1000km na leto, ne pa 3-5k.
Ali pa če bi rekel vsaj 3-5k po Ljubljani, po ravnem in do 50km/h je tudi precej drugače kot po ovinkih do 90km/h.
Sam delam 11km v eno smer, pa seveda da rabim dvoje gume, edino če bi se vozil max 60 in se ni bi vozil po snegu. Rad pa seveda poleti vozim hitro, pozimi pa tudi pač tolk kot razmere omogočajo.
Pa letos je še neverjetno veliko dni, ko so ceste poledenele (sploh ne pomnim kdaj je bil nazadnje plus, 2 meseca nazaj?), tako da mi ni jasno kako boš po takem vozil z zimskimi gumami, ki si jih prej uničil čez poletje. Ali pa celo z letnimi, ta varianta je pomoje še slabša.
In 11km je veliko, če bi vi vedeli kaj vse se meni zgodi v teh 11km, velikokrat tudi na dnevni ravni, ne bi govorili o enojnih gumah.
In z dvojnim kompletom gum tako nimam problemov niti poleti niti pozimi. V vseh 8 letih odkar imam dvojni komplet, nisem razbil avta, edino 3. leto, ko sem imel nove Conti TS830 in sem mislil da so vsemogoče, sem priletel s 40 v poledenelo krožno in naredil škodo okoli desnega platišča.
Prvo leto ko sem imel Savske Eskimo S3 čez celo leto (in vprašanje koliko stare, ker takrat še nisem vedel za DOT), pa vem da je bilo ene parkrat kar pestro, recimo med desnim ovinkom, na srečo v klanec gor, je šel avto kar naravnost proti levemu bregu.
In zdaj v vseh teh dneh reskirat, ali pa se vozit z avtobusom, potem bolje če sploh nimaš avta in se celo leto voziš z avtobusom.
En set pride v poštev samo če delaš 500m-1km na dan do bližnje trgovine, do tja se ti res prav veliko ne more narest, če voziš lepo počasi med 40 in 50. In to ti je v takem primeru 500-1000km na leto, ne pa 3-5k.
Ali pa če bi rekel vsaj 3-5k po Ljubljani, po ravnem in do 50km/h je tudi precej drugače kot po ovinkih do 90km/h.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
GrimReaper ::
Ne morem pa verjet trditvam da so 4 leta stare gume ok.
3 leta stare TS830 oz. vožene 4. sezono, najstarejše gume, ki sem jih vozil več kot 2 tedna, so bile povsem ok.
Sam nisem opazil da bi bile kaj slabše kot prvo leto, pa to ne gre za kot tukaj pravite prilaganjanje, ampak če mi po mokrem ni drselo čez ovinke, so zame ok.
Kakšna večja zavorna razdalja neki, se ne spomnim kdaj bi nazadnje enemu tolk vozil za ritjo, da bi rabil manjšo zavorno razdaljo. Do ekstremne situacije pa pride tudi 1x na 10 let, pa še to se tista 2m razlike v zavorni ne poznata, če imaš že prej primerno hitrost. Če imaš neprimerno, ti pa itak nobena guma ne pomaga.
Ne vem kaj tolk komplicirate, gume se menja 5. leto, če pa slučajno že 4. leto opaziš da so zate preslabe, jih greš pa pač zamenjat. Sicer je manjši problem, če imaš samo en set platišč, in moraš tako narest dve menjavi v kratkem času, ampak je še vedno bolje kot pa če pride zaradi tega do nesreče.
Kaj je za koga preslabo je pa precej subjektivno, ker ko sem dobil od fotra avta, so bile 6 let stare zimske zame povsem neuporabne, pri dinamični vožnji se že po suhem ni dalo normalno odpeljat ovinkov. On pa ni znal nič povedat da bi imel kakšne probleme, pač samo vožnja max 130 po AC, izven pa po upokojensko, enako kot vozi 90% Slovencev.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()
RegulusDraco ::
5. leto jih zamenjaš. So pa uporabne tudi do 10 let, če upoštevaš podatek da so stare in voziš ustrezno počasneje. Oziroma voziš po brezpotjih. Po 10 letu starosti niso uporabne niti za brezpotja več, saj je riziko poškodbe pnevmatike enostavno previsok...postane presuha, pretrda. Sredi gozda/blata pa resnično ne želiš menjat pnevmatike :)
Pri avtu nad 120 konji bo v ovinku odneslo vsako gumo.
Kako pa boš drugače testiral gume ?
Gas do konca v ovinku. Pa pomaga, če poslušaš in čutiš, kaj se dogaja z volanom.
Pri avtu nad 120 konji bo v ovinku odneslo vsako gumo.
A coding sequence cannot be revised once it's been established.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RegulusDraco ()
RegulusDraco ::
Ker je grip vsak dan samo malenkost slabši se z časom navadiš na slabši oprijem, tko da občutek vara.
true dat. 100% true. Kar je kul, ker se sproti prilagajaš voznim lastnostim gume in voziš vsak dan malenkost previdneje. Verjetno.
next3steps je izjavil:
4-5 pogojno uporabne, kot zgoraj napisano-če so lamele in profil ok
6 let?, vrzi jih na kosovni
Gume imajo rok uporabe. Ta rok uporabe je veljaven samo, če je skladiščenje pravilno. Če ni, se rok uporabe občutno zmanjša.
rok uporabe vsak proizvajalec definira drugače. Eni trdijo da so po 4 letih za v smeti, eni trdijo da so uporabne 10 let, večina pa je mnenja, da mora povprečen uporabnik gumo menjati po približno 5 letih.
WarpedGone je izjavil:
Je že komu v 5. prestavi pri 70 pogonska kolesa vrtelo v prazno? Meni je, cestnina vransko, smer ljubljana, na pospeševanju. Zimske gume so imele za sabo 3 zimske sezone in eno poletno nato so sredi oktobra ob okrog 10 stopinjah in mokri cesti začele povsem odpovedovat.
Meni je, ko sem kupil rabljen avto s 6 let starimi zimskimi gumami. Overall sm imel relativno dober občutek ko sem ga peljal domov. Dokler nisem na nekem križišču želel speljati malenkost hitreje in je avto jasno in glasno rekel, da se morava takoj ustaviti pri vulkanizerju.
A coding sequence cannot be revised once it's been established.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RegulusDraco ()
bambam20 ::
GrimReaper je izjavil:
Ne vem kaj tolk komplicirate, gume se menja 5. leto, če pa slučajno že 4. leto opaziš da so zate preslabe, jih greš pa pač zamenjat.
Večina ima slabe gume, ker razmišljajo podobno kot ti. Nobeden ne komplicira ampak nobena gume ni v 5-tem letu uporabe optimalna ob redni vsakoletni uporabi. To je nemogoče. Guma se izrablja, profil je res lahko zadosten, ampak guma otrdi, izgubi prožnost, izgubi grip, ko ni cestišče idealno ( suho).
RegulusDraco je izjavil:
5. leto jih zamenjaš. So pa uporabne tudi do 10 let, če upoštevaš podatek da so stare in voziš ustrezno počasneje.
Od kje ta vaša logika varčevanja mi ni jasno.
UStrezno počasneje pomeni tako izven mesa po mokrem cestišču 60-70 km/H, ker se normalno ne moreš peljati 90 km/h ali več skozi ovinke s takšno gumo.
Če bi bila država prijazna bi uzakonila še to, da poleg zakonsko določenega profila bi se gume morale menjavat na 3-i leta. Tako bi imali vsi sveže gume in bi se lahko normalno vozili.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
SumTingWong ::
In kaj je posebnega na "all season" gumi, da ne otrdi po 2-3 letih uporabe poletje/zima?
Sam imam na 150KM avtu 5 let staro kombinacijo Michelin summer/Goodyear winter in je že res kriza glede oprijema. Avto podrsava kot nor, sploh zdaj. Mi je pa težko dati 500 € za komplet zimskih in letnih gum (študent fore), zato me zanima kakšne so all season gume po 2-3 letih?
Sam imam na 150KM avtu 5 let staro kombinacijo Michelin summer/Goodyear winter in je že res kriza glede oprijema. Avto podrsava kot nor, sploh zdaj. Mi je pa težko dati 500 € za komplet zimskih in letnih gum (študent fore), zato me zanima kakšne so all season gume po 2-3 letih?
RedDrake ::
Hja, imam na mojem "projektnem" avtu trenutno 10 let stare zimske gume s 6,5 profila. Vožene bojda dve sezoni (no glede na profil verjetno več res ne). Pa preden koga panika zagrabi, avto se spravlja v red, tako da se z njim ne vozim veliko po cesti, samo za testiranje občasno po LJ obvoznici, če je cesta suha. Avto ima ~300KM, prednji pogon. Prva in druga prestava sta problematični v vseh pogojih (tudi ko je bilo čez dan 10+ in suho), od tretje naprej pa po suhi podlagi težav ni. Za mokro podlago ne vem, ker še tistih dvakrat ko je bil avto na mokri cesti, sem vozil s pametjo. Sem pa takrat ugotovil da je bočni oprijem _TOTALNO_ v treh pisanih marjeticah. Pred hišo sem pri cca 15km/h malce bolj ostro zavil na dovoz, pa sem se odpeljal samo naravnost. Ampak kot rečeno, pospeški na suhi podlagi so "ok", tudi bočno na suhi podlagi je "ok". Če bi imel take gume na civilnem avtu s tam 100-150KM, bi verjetno lahko v suhem vozil povsem normalno. Ovinki + mokro je pa verjetno že katastrofa ...
Drugače pa imam na primarnem avtu trenutno Goodyear UG9, montirane decembra '14, z _veliko_ profila (manj kot 10kkm od takrat), ampak obe pomladi vožene tam do konca maja. Bočni oprijem po mokrem je letos že občutno slabši, a še vedno več kot zadovoljiv. V drugih pogojih (suho, sneg) je guma še vedno odlična. Žal pa ne vem, ali jih je zdelalo toplo vreme (april-maj) ali starost ...
Sem pa pred precej leti vozil zimske Goodyear UG7+ tako pozimi kot poleti (skupaj 4 leta) pa so bile na koncu še vedno boljše kot so sedaj te UG9. Kemija je očitno drugačna.
Drugače pa imam na primarnem avtu trenutno Goodyear UG9, montirane decembra '14, z _veliko_ profila (manj kot 10kkm od takrat), ampak obe pomladi vožene tam do konca maja. Bočni oprijem po mokrem je letos že občutno slabši, a še vedno več kot zadovoljiv. V drugih pogojih (suho, sneg) je guma še vedno odlična. Žal pa ne vem, ali jih je zdelalo toplo vreme (april-maj) ali starost ...
Sem pa pred precej leti vozil zimske Goodyear UG7+ tako pozimi kot poleti (skupaj 4 leta) pa so bile na koncu še vedno boljše kot so sedaj te UG9. Kemija je očitno drugačna.
Miha 333 ::
Mene pa zanima, do katerih povprečnih dnevnih temperatur, ko se začenja pomlad in je uradno že dovoljeno imeti letne gume, še uporabljate zimske oz, do kakšnih temperatur je še sprejemljivo imeti gor zimske, da jih ne uporabljaš "čez poletje"?
Jaz do konca marca / začetka aprila. 3 leta nazaj recimo je bil sneg 31.03. Če pa kdaj zaideš v Italijo, jih pa tako moraš imeti do 15.4. (v severni Italiji je tak predpis).
jero_no1 ::
Čez zimo nardim okol 10k. Kupim dobre gume in držijo 3 zime s polno snega brez problema, 4. zimo je pa lahk že problem, če je veliko snega. Potem jih do konca zvozim še eno poletje. Je pa treba seveda vozit po pameti, ker 4. zimsko sezono oz. poleti se izgubi že kar nekaj oprijema na mokri cesti.
MIHAc27 ::
Jaz sem lani spomladi menjaval avto, in na njem dobil 5let stare zimske (mislim da Sava). Profila je bilo dovolj zato sem jih nameraval zvozit do naslednje spomladi. Pač pozimi se zelo malo vozim (skoraj nič).
No priznam, da me je malce skrbelo, ko je bilo prejšnji teden, ravno ko je zapadel sneg treba na krajšo pot, ampak tudi po nespluženi ulici težav nisem imel. Pač po pameti je treba. Tudi ne bom trdil, da so te gume sedaj pa kar ok za vožnjo po snegu. Ampak v kombinaciji z vozilom (teža praznega 1700kg) in razmerami je šlo kot treba.
@Warpedone ... gume si napisal katere si imel in so se slabo odnesla... kaj si pa vozil za en avto?
No priznam, da me je malce skrbelo, ko je bilo prejšnji teden, ravno ko je zapadel sneg treba na krajšo pot, ampak tudi po nespluženi ulici težav nisem imel. Pač po pameti je treba. Tudi ne bom trdil, da so te gume sedaj pa kar ok za vožnjo po snegu. Ampak v kombinaciji z vozilom (teža praznega 1700kg) in razmerami je šlo kot treba.
@Warpedone ... gume si napisal katere si imel in so se slabo odnesla... kaj si pa vozil za en avto?
WarpedGone ::
Še vedno isti
Težko verjet ampak zanič zimske gume se v snegu obnašajo bolje kot na mokri in mrzli a kopni cesti, pomaga jim ravno sneg ki se nabere v profilu, stisne in prijemlje ob sneg na cesti. Ko tega snega ni, tisti profil pomaga le pri odvajanju večjih količin vode, vsa naloga oprijema pade na rame zanič materiala. Posledično je oprijem zanič.
Težko verjet ampak zanič zimske gume se v snegu obnašajo bolje kot na mokri in mrzli a kopni cesti, pomaga jim ravno sneg ki se nabere v profilu, stisne in prijemlje ob sneg na cesti. Ko tega snega ni, tisti profil pomaga le pri odvajanju večjih količin vode, vsa naloga oprijema pade na rame zanič materiala. Posledično je oprijem zanič.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Markus386 ::
Ne vem koliko prevozite, da je treba vsake 2 leti menjat gume... edino, če tudi poleti vozite na njih.
Jaz se držim 4-4-4 pravila, 4 leta oz. 4 mm (kar je prej, dozdaj vedno leta, profil ponavadi 6mm+), vse 4 nove gume.
Je pa res, da mi je stare vedno ratalo prodat za nekaj deset evrov, pa da imam 195/65/15 dimenzijo, kjer nima smisla šparat (10eur razlike med čangšlang in prvo na adac testih).
Jaz se držim 4-4-4 pravila, 4 leta oz. 4 mm (kar je prej, dozdaj vedno leta, profil ponavadi 6mm+), vse 4 nove gume.
Je pa res, da mi je stare vedno ratalo prodat za nekaj deset evrov, pa da imam 195/65/15 dimenzijo, kjer nima smisla šparat (10eur razlike med čangšlang in prvo na adac testih).
harmony ::
Jaz menjam vsake tri leta in tega se drzim, pa ce je gor se toliko profila kot ob nakupu. Neumen je tisti, ki spara na gumah. Sparajte na cigaretih, na pijackah pa bo za gume.
Aston_11 ::
next3steps ::
Mesar ::
next3steps je izjavil:
Ja a vam ni škoda zimskih gum, da se z njimi vozite tudi poleti?
Ne, imam letne in se z njimi vozim tudi pozimi.
Po jarkih?
Your turn to burn!
bambam20 ::
No priznam, da me je malce skrbelo, ko je bilo prejšnji teden, ravno ko je zapadel sneg treba na krajšo pot, ampak tudi po nespluženi ulici težav nisem imel. Pač po pameti je treba.
Tale tvoj "po pameti" pomeni točno to, da ko sneg skopni ( sneg sam ni problem ). problem je ker gume nimajo več bočnega oprijema in se zato pelješ precej manj skozi ovinke, ker drugače ne gre. Posledično zaviraš promer. Gume morajo imeti dober bočni oprijem, ki pa se izrabi skozi 2-3 leta. Odvisno kako agresivno in hitro vozimo. To se vidi , ko je cesta malce mokra.
WarpedGone je izjavil:
Še vedno isti
Težko verjet ampak zanič zimske gume se v snegu obnašajo bolje kot na mokri in mrzli a kopni cesti, pomaga jim ravno sneg ki se nabere v profilu, stisne in prijemlje ob sneg na cesti. Ko tega snega ni, tisti profil pomaga le pri odvajanju večjih količin vode, vsa naloga oprijema pade na rame zanič materiala. Posledično je oprijem zanič.
+100
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
next3steps ::
Ok, torej prebral sem, da nekateri proizvajalci oglašujejo rok uporabe kot število prevoženih kilometrov, če so vse štiri gume nove in iste ali nekje pod polovico teh kilometrov, če je nov samo en par (Michelin SuperGrip)
Malajlo ::
včasih smo imeli manj konjev, pa je guma zdržala tudi pet (ali več ...) sezon. Zdaj opažam, da je četrta že zelo na meji. Da bi gumo še eno sezono kljub 5mm profila (je še zapik) imel, ker sem prelen, da grem nov komplet montirat, nič več.
Če je le mogoče, tri sezone, potem pa novo. Zimsko ali letno.
Če je le mogoče, tri sezone, potem pa novo. Zimsko ali letno.
Han ::
Ko sem leta 2008 kupil Goodyear UltraGrip Performance, nisem niti pomislil, da se bom z njimi vozil 6 let. Prva 4 leta sem jih menjeval z letnimi Bridgestone Dueller. Slednje so po štirih sezonah tako otrdele, da sem se potem naslednji 2 leti vozil le z zimskimi, ker profil ni bil tipično zimski, delovale pa so skoraj kot nove. Nazadnje sem šel z njimi na Vransko, na tečaj varne vožnje, kjer je inštruktor celo omenil, da imam dobre gume. Seveda ni vedel, da so stare 6 let. Zadnji dve leti vozim celoletne Michelin CrossClimate in opažam, da za kaj več kot 3 leta ne bodo, saj profil kar opazno pobira.
Aston_11 ::
Saj hitro opaziš, da niso več dobre. Drobna zanašanja, kjer je prej držalo, na mokri cesti vidiš isto še bolj.... čas za menjavo, če se že pri normalni vožnji začne tako obnašati.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 4 … 63 64 65 66 )Oddelek: Na cesti | 540977 (122) | c0ck4m0u53 |
» | Zimske gume Vredestein Wintrac (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 17361 (11896) | SuperVeloce |
» | Zimske gum poleti ??? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 44882 (38601) | oemdzi |
» | Zimske gume poleti (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 34638 (31779) | SuperVeloce |