Slo-Tech - Seznam tehnoloških in avtomobilskih velikanov, ki se podajajo na področje samovozečih avtomobilov, vsebuje vsako podjetje, ki kaj pomeni - med velikani denimo Google, Tesla, Ford, Mercedes-Benz, Apple, BMW, Honda, VW. Zato ni presenetljivo, da sedaj dobiva tudi Nvidio. Ta teden je kalifornijska agencija za promet Nvidii izdala dovoljenje za testiranje avtonomnih vozil na javnih cestah.
Nvidia že zdavnaj ne proizvaja več le grafičnih kartic, temveč razvija umetno inteligenco ter sisteme za računalniški vid (Drive PX2 so pokazali že na CES-u) in strojno učenje, ki jih uporabljajo tudi nekateri proizvajalci samovozečih avtomobilov (npr. Tesla in Delphi). Kot kažejo posnetki prvih testov, Nvidia razvija lasten sistem za umetno inteligenco in strojno učenje, ki pa ga verjetno ne bodo uporabljali v lastnih avtomobilih, temveč ga bodo tržili drugim zainteresiranim proizvajalcem, pa čeprav imajo na cestah nekaj lastnih avtomobilov. Nvidia sodeluje s kitajskim podjetjem Baidu.
Istočasno pa je zvezna država Michigan postala verjetno najbolj prijazen zahodni kos zemlje za testiranje avtonomnih vozil na cestah. V petek je začela veljati nova zakonodaja, ki po novem najširše doslej dovoljuje uporabno samovozečih avtomobilov. Proizvajalci teh vozil - to niso Apple, Google in Uber, sta pa recimo BMW in Ford, lahko upravljajo flote samovozečih avtomobilov; če bodo prevzeli polno odgovronost za vse nesreče, kjer bo kriv ta avtomobil. Apple in Googla tega pogoja še ne izpolnjujeta, ker izdelujeta le prototipe, ne pa dejanskih vozil, ki jih uporabniki lahko kupijo in zapeljejo. Lahko jih pa seveda testirajo, če združijo moči s kakšnim klasičnim proizvajalcem.
Malce smešno, da mora BMW testirat avtonomna vozila v ZDA - kje so poligoni za testirat te reči na evropskih tleh?! Očitno smo tako zelo konzervativni in prepovedujemo avtonomna vozila tudi v testne namene in s polnim prevzemom odgovornosti proizvajalcev. Kar nas zna drago stati - ZDA bo celotno gospodarstvo razvil okoli avtonomnih vozil, v EU bomo pa še vedno "delali" za volanom na poti do šihta, brez neke uporabne dodane vrednosti.
Še dobro, da je propadla Juga in z njo Crvena zastava. Si kdo predstavlja kakovost samovozečega AIja v Yugo 45?
To bi bila real-life inkarnacija romana/filma Stephena Kinga Maximum Overdrive.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
MobileEye je uporabljala prva samovozeča Tesla. Nove uporabljajo svoje zadeve. Članek Nvidia med drugim Nevronske mreže na svojih GPUjih. Google Nevronske mreže na nekih GPUjih + lidar.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.
Dejansko so ti samovozeči avtomobili fantastična novica ne samo z vidika prometne varnosti, temveč predvsem z vidika ljudi, ki danes avtomobila niso smeli ali niso mogli upravljati - epileptiki, narkoleptiki ipd. oboleli, invalidi, ženske (joke), ...
Mobilnost bo postala domena vseh. Res pa dirkanje po cestah in frajerišenje z atijevim športnim avtom ne bo več domena niti "posebnežev". No, my heart doesn't bleed for them, anyway.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Divjanje bi lahko že danes efektivno ukinili. Je pa to vprašanje osebne svobode. V mestih bi bil za omejitev. Izven pa ne, oz dovolil neko razumno mero.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
MobileEye je uporabljala prva samovozeča Tesla. Nove uporabljajo svoje zadeve. Članek Nvidia med drugim Nevronske mreže na svojih GPUjih. Google Nevronske mreže na nekih GPUjih + lidar.
AFAIK Tesla za enkrat še vedno povsod uporablja Mobileye, samo novih verzij ne bodo dobivali (bodo ostali pri EyeQ3). Naj bi pa delali na svoji zadevi skupaj s Samsungom.
Malce smešno, da mora BMW testirat avtonomna vozila v ZDA - kje so poligoni za testirat te reči na evropskih tleh?! Očitno smo tako zelo konzervativni in prepovedujemo avtonomna vozila tudi v testne namene in s polnim prevzemom odgovornosti proizvajalcev. Kar nas zna drago stati - ZDA bo celotno gospodarstvo razvil okoli avtonomnih vozil, v EU bomo pa še vedno "delali" za volanom na poti do šihta, brez neke uporabne dodane vrednosti.
Kaj ti to sanjas, ze precej casa je minilo od testiranja avtonomnih vozil v EU.
Se dobro, da Another Manmade Disaster ni v tem poslu. Se sploh nikamor nebi peljali.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
AFAIK Tesla za enkrat še vedno povsod uporablja Mobileye
Ne, od oktobra naprej se vgrajuje t.i. AP2, ki nima več ničesar skupnega z Mobileye. AP2 vsebuje dodatne kamere, močnejše senzorje in 'doma razvit' SW. Ta trenutno laufa na nvidi-inih čipih. V prihodnosti bodo čipe zamenjali za lastne - Tesla reportedly hires Samsung to manufacture custom chips to power Autopilot, podoben scenarij kot applovi chipi, tut razvojna ekipa je podobna.
če bodo prevzeli polno odgovronost za vse nesreče, kjer bo kriv ta avtomobil.
A to pomeni, da so tudi smrtne žrtve beta sistema ok, če bodo rekli, "mi smo bili krivi, sorry, software napaka", koliko plačamo? Ker v zapor najbrž celotnega BMWja ne moreš stlačiti. Kako je s tem? Se je kaj izgubilo v prevodu ali smo postavili ceno človeškim življenjem? Če da, so objavili tudi cenik za posamezne nesreče (smrtna žrtev, težki invalid, odrgnine, itd.)?
Hitri pregled pravi, da so neki predlogi v EU Parlamentu, vendar nič konkretnega. Druga polovica 2017. Po drugi strani pa Ford pravi, da namerava naslednje leto začeti testirati driverless cars on European roads, vendar nisem našel specifik.
Me zanima, kaj bodo naši EU parlamentarci skupaj sčarali in kako potem mislijo to naši lokalci vnesti v zakonodajo. Tragedija.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
nekikr> A to pomeni, da so tudi smrtne žrtve beta sistema ok, če bodo rekli, "mi smo bili krivi, sorry, software napaka", koliko plačamo?
Seveda. Saj življenja se vedno tako kompenzira. Okol $7M, al tam nekje?
Življenje že, nisem pa še zasledil, da bi Boeing testiral prototipe svojih letal s polno potniško kabino in v primeru strmoglavljenja rekel, damn, my bad. Razumem, da to velja pri razvoju raket, razumem, da je tudi Musku jasno, da se prvim Marsovcem ne piše najbolje, malo me pa čudi, da nihče ne pomisli na to, ko gre za jeben transport.
AFAIK Tesla za enkrat še vedno povsod uporablja Mobileye
Ne, od oktobra naprej se vgrajuje t.i. AP2, ki nima več ničesar skupnega z Mobileye. AP2 vsebuje dodatne kamere, močnejše senzorje in 'doma razvit' SW. Ta trenutno laufa na nvidi-inih čipih.
Aha, izgleda da res. S tem, da SW-ja očitno še ni. Kot berem, ne deluje na novih Teslah prav noben "auto" fičr več - oz. še.
tikitoki> Zanimivo, da lahko suznja kupis ze za okoli 50 USD.
Sužnjev čas, ne njegovega življenja - razen če prebiva v državi, kjer je življenje posameznika res toliko vredno. Vsaj v Severni Koreji bi utegnilo biti še manj.
nekikr> Življenje že, nisem pa še zasledil, da bi Boeing testiral prototipe svojih letal s polno potniško kabino in v primeru strmoglavljenja rekel, damn, my bad. Razumem, da to velja pri razvoju raket, razumem, da je tudi Musku jasno, da se prvim Marsovcem ne piše najbolje, malo me pa čudi, da nihče ne pomisli na to, ko gre za jeben transport.
Vsekakor bo to sprožilo kazenske preiskave, glede katerih se ni mogoče pogoditi zunaj sodišč - a tam bodo morali tožilci v imenu države dokazat, da je nekdo bil bodisi namenoma zloben, ali pa neobičajno predrzen, kar bo težje.
nekikr> A to pomeni, da so tudi smrtne žrtve beta sistema ok, če bodo rekli, "mi smo bili krivi, sorry, software napaka", koliko plačamo?
Seveda. Saj življenja se vedno tako kompenzira. Okol $7M, al tam nekje?
Življenje že, nisem pa še zasledil, da bi Boeing testiral prototipe svojih letal s polno potniško kabino in v primeru strmoglavljenja rekel, damn, my bad. Razumem, da to velja pri razvoju raket, razumem, da je tudi Musku jasno, da se prvim Marsovcem ne piše najbolje, malo me pa čudi, da nihče ne pomisli na to, ko gre za jeben transport.
Saj testirali bodo s praznimi avti - potencialno nastradali bodo tisti v katere se bo avto zabil. Tudi prototip letala lahko pade na kakšnega, ki se je znašel na nepravem mestu ob nepravem času...
Vsekakor bo to sprožilo kazenske preiskave, glede katerih se ni mogoče pogoditi zunaj sodišč - a tam bodo morali tožilci v imenu države dokazat, da je nekdo bil bodisi namenoma zloben, ali pa neobičajno predrzen, kar bo težje.
Saj točno tu je problem. Če se jaz zabijem v nekoga lahko hitro ugotovijo kje je bil problem. Če to naredi samovozeči avtomobil, s kodo, ki jo je ustvarjalo 500 inženirjev, potem kriv ni nihče, oz. je kriva kar Prekleta Država, ki je sama požegnala tako prakso.
Tudi prototip letala lahko pade na kakšnega, ki se je znašel na nepravem mestu ob nepravem času...
Zelo težko, ker prototip ne leti nad mesti. Šele, ko proizvajalec odpravi vse znane pomankljivosti, se začne postopek pridobitve dovoljenja. Torej, ko so vsi znani problemi rešeni, takrat se "gre na cesto". Samovozeči avtomobili so pa na začetku poti, na dobrem procentu (kar je super vidno pri Tesla PR) pa bi jih dali kar na cesto med vse. Meni se to zdi precej sporno. Večini tule najbrž ne, ampak bi bilo zanimivo spremljati reakcijo, ko bi se avto brez voznika zabil v vašega znanca, pa bi uradno sporočilo bilo "Se opravičujemo, software je še zelo slab, par stvar smo probavali". In to ni pretiravanje, to je precej realna možnost.
Vsekakor bo to sprožilo kazenske preiskave, glede katerih se ni mogoče pogoditi zunaj sodišč - a tam bodo morali tožilci v imenu države dokazat, da je nekdo bil bodisi namenoma zloben, ali pa neobičajno predrzen, kar bo težje.
Saj točno tu je problem. Če se jaz zabijem v nekoga lahko hitro ugotovijo kje je bil problem. Če to naredi samovozeči avtomobil, s kodo, ki jo je ustvarjalo 500 inženirjev, potem kriv ni nihče, oz. je kriva kar Prekleta Država, ki je sama požegnala tako prakso.
Seveda temu ni tako. Ko smo se kot družba (država) odločili, da ljudem prepustimo v roke 2-tonska vozila, ki jih lahko upravljajo tudi pri visoki hitrosti, in se ob tem sprijaznili, da se se lahko zgodi, da bo voznik lahko (po nesreči) ubil sebe, sovoznike ter ostale ljudi, smo uvedli obvezna (ter ostala) zavarovanja, da sploh smeš zapeljati na cesto.
splošno obvezno zavarovanje za finančno zaščito pred fizičnimi ter ostalimi poškodbami, ki so nastale na podlagi motnje v delovanju algoritma
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
nekikr> Saj točno tu je problem. Če se jaz zabijem v nekoga lahko hitro ugotovijo kje je bil problem. Če to naredi samovozeči avtomobil, s kodo, ki jo je ustvarjalo 500 inženirjev, potem kriv ni nihče, oz. je kriva kar Prekleta Država, ki je sama požegnala tako prakso.
To drži, ampak država ima nalogo, da požegna prakso, ki ubije enega na sto milijonov voznikov, namesto enega na četrt milijona voznikov.
Dejansko so ti samovozeči avtomobili fantastična novica ne samo z vidika prometne varnosti, temveč predvsem z vidika ljudi, ki danes avtomobila niso smeli ali niso mogli upravljati - epileptiki, narkoleptiki ipd. oboleli, invalidi, ženske (joke), ...
ženske ne znajo uporabljat tehnike zato jim to ne bo pomagalo
Življenje že, nisem pa še zasledil, da bi Boeing testiral prototipe svojih letal s polno potniško kabino in v primeru strmoglavljenja rekel, damn, my bad. Razumem, da to velja pri razvoju raket, razumem, da je tudi Musku jasno, da se prvim Marsovcem ne piše najbolje, malo me pa čudi, da nihče ne pomisli na to, ko gre za jeben transport.
??? Saj tudi rakete testirajo najprej brez posadke. Včasih, ko še ni bilo na voljo dovolj elektronike, da bi lahko na preprost način merili vse potrebno, so v poskusne rakete dali psa ali šimpanza.
OK, mogoče se bo Musku mudilo in bo našel prostovoljce, če mu bo ameriška uprava za letalstvo to pustila (v kar rahlo dvomim).
Drugače pa, iz tistega novega zakona v Michiganu, je zanimivo tole:
Specify that an automated driving system or any remote or expert controlled assist activity, when engaged, would be considered the driver or operator of the vehicle and would be deemed to satisfy electronically all physical acts required by a driver or operator of the vehicle.
Me zanima, kdo si bo prvi upal na cesto poslati avto brez voznika in daljinskega nadzora.
Vsekakor bo to sprožilo kazenske preiskave, glede katerih se ni mogoče pogoditi zunaj sodišč - a tam bodo morali tožilci v imenu države dokazat, da je nekdo bil bodisi namenoma zloben, ali pa neobičajno predrzen, kar bo težje.
Saj točno tu je problem. Če se jaz zabijem v nekoga lahko hitro ugotovijo kje je bil problem.
Ne, ne ugotovijo kje je bil problem.
Preprosto polno odgovornost pripišejo tebi, ker je to najbolj enostavno.
To, da si bil zloben ali predrzen so še dodatne oteževalne okoliščine. Če pa voziš po omejitvah, v ustreznem psihofizičnem stanju in se zgodi nesreča, boš pač avtomatsko kriv, ker "nisi prilagodil vožnje razmeram na cesti", "nisi ravnal dovolj skrbno", "si bil raztresen", itd.
V bistvu gre v tem primeru za retribucijo - in ne za ugotavljanje krivde. V primeru avtomatov pa retribucija ne pride v poštev (odškodnina pač).
Če to naredi samovozeči avtomobil, s kodo, ki jo je ustvarjalo 500 inženirjev, potem kriv ni nihče, oz. je kriva kar Prekleta Država, ki je sama požegnala tako prakso.
Ja, ker smo navajeni, da mora biti nekdo osebno odgovoren, oz. da se je treba nekomu "maščevati" za nesrečo. Ker je trend, da nesreča ni nesreča, ampak nekaj, kar se kaznuje. "Nekdo pač mora biti odgovoren, kajne"!
Zelo težko, ker prototip ne leti nad mesti. Šele, ko proizvajalec odpravi vse znane pomankljivosti, se začne postopek pridobitve dovoljenja. Torej, ko so vsi znani problemi rešeni, takrat se "gre na cesto".
Saj tudi samovozeči avtomobili se najprej testirajo na poligonih, pa s človeškimi vozniki.
Večini tule najbrž ne, ampak bi bilo zanimivo spremljati reakcijo, ko bi se avto brez voznika zabil v vašega znanca, pa bi uradno sporočilo bilo "Se opravičujemo, software je še zelo slab, par stvar smo probavali". In to ni pretiravanje, to je precej realna možnost.
Kaj ko nekomu na glavo pade kos opeke? Aha, takrat je seveda jasno, kriv je upravljavec stavbe, ki ni bil dovolj skrben. Treba ga je pribiti na križ, jasno.
Kaj pa ko komu pade na glavo komet? Ja madona, kdo je pa sedaj kriv, komu se bomo "maščevali"? Če si veren, lahko vsaj Boga preklinjaš...
Po mojem mnenju je osnovni problem preveč retributivno dojemanje (kazenskega) prava. Včasih so nesreče preprosto - nesreče. Včasih je potrebna analiza procesa in izboljšanje sistema, ne pa kazen, in gremo dalje. Avtomati bodo tule prinesli precej novih konceptov v kaznovalno pravo.
Po mojem mnenju je osnovni problem preveč retributivno dojemanje (kazenskega) prava. Včasih so nesreče preprosto - nesreče. Včasih je potrebna analiza procesa in izboljšanje sistema, ne pa kazen, in gremo dalje.
Malo se umiri. Tole (in ostalo bluzenje) bo veljalo, ko bo sistem narejen do konca ali blizu temu. Dokler pa lahko svoje polizdelke testiraš med ljudmi, pa to niti slučajno ni enako. Tisti Tesla PR (na parkirišču in po cesti) je zelo nazorno pokazal kje smo. Nekje čisto na začetku poti. Ampak, ker je to in trenutno, so se odločili, da naj tak polizdelek kar testirajo med ljudmi. Res me zanima, kaj bi rekel, če bi tvojega bližnjega zbil samovozeči avto, ki je pločnik zamenjal za cesto - pač preizkusna programska oprema, proizvajalec bi pa rekel: "jebiga, bomo pogledal pa dal ven update". Bi bil še vedno tako pokroviteljski?
Ostalo, kar si napisal, bo vse držalo, ko bo sistem razvit. Dokler ni je pa vse izven konteksta in služi samo nabijanju ega.
Po mojem mnenju je osnovni problem preveč retributivno dojemanje (kazenskega) prava. Včasih so nesreče preprosto - nesreče. Včasih je potrebna analiza procesa in izboljšanje sistema, ne pa kazen, in gremo dalje. Avtomati bodo tule prinesli precej novih konceptov v kaznovalno pravo.
Predvsem ni vsaka nesreča nesreča. Če se napiješ in nekoga povoziš, to ni nesreča. Če daš na cesto samodejni avto, ki še ni povsem pripravljen, in povzroči "nesrečo", to tudi ni nesreča, ampak posledica pehanja za dobičkom, ali slavo. Če te zadene strela, je to sicer načeloma nesreča, ampak je lahko zanjo delno kriv tudi človek. Če ti na glavo pade meteorit, je pa res ne-sreča (v smislu, nimaš sreče).
Kaznovanje (osebno) krivcev ni zaradi maščevanja, ampak da se nesreče v prihodnosti ne bi ponavljale, oziroma da bi jih bilo čim manj. Denarne kazni v marsikaterem primeru niso dovolj, še zlasti pa ne v našem sistemu, ko kazni (in odškodnine) niso odvisne od premožnosti krivca.
Če daš na cesto samodejni avto, ki še ni povsem pripravljen,
Tole je tako zanič denificija, da ni niti zanič definicija. Proof is in the puding. Avtomatika ne bo nikoli povsem pripravljena, avtomatika bo le iz kilometra v kilometer boljša.
Stvar je lahko zelo enostavna - samodjeno vozilo je nujno zavarovat. Višina premije pa ni potegnjena iz riti ampak jo zavarovalnica v prvem koraku izračuna na podlagi neki preliminarnih oz. internih kriterijev, nato pa skozi čas prilagaja. Sistemom, ki se na cesti izkažejo za slabše se premija skozi čas viša, sistemom ki se izkažejo za boljše, pa niža. Premijo seveda plača lastnik vozila.
Trenutne Tesle bi pešce kar povozile.
Na cesti je par tisoč vozil z izklopljenim AP2. Vsem starejšim AP1 deljuje enako kot prej. Dobiš nagrada za tipičnega predstavnika ST disinteligenzze.
Kaznovanje (osebno) krivcev ni zaradi maščevanja, ampak da se nesreče v prihodnosti ne bi ponavljale, oziroma da bi jih bilo čim manj.
To je zgolj prevladujoča ideologija. Sicer ni res, da ljudem ni v interesu, da nesreč ne bi bilo. Je pa res, da jim je pretežko spreminjati sistem. Bolj enostavno je nabiti kazen pa reči, da je kriv en posameznik, kot da bi spremenili celoten SISTEM.
Pri avtomatizaciji pa spreminjanje sistema ne bo več tak problem.
In nihče ne govori o tem, da je nesreča, če premalo stestiran avto spustiš v divjino. Po drugi strani je pa tudi vprašanje kdaj je dovolj...
Tole je tako zanič denificija, da ni niti zanič definicija. Proof is in the puding. Avtomatika ne bo nikoli povsem pripravljena, avtomatika bo le iz kilometra v kilometer boljša.
Tako je.
In isto velja za človeka. Torej - dokler ljudje ne bomo 100% vozniki, je treba človeško vožnjo kar lepo prepovedat.
Aaaaa, to pa ne! Tukaj je pa nenadoma svoboda, ali kaj?
Tesle, ki se sedaj prodajajo, imajo AP2, in bi take pešce povozile
Kam je sta se skrila volan in zavora?
Tipičen predstavnik "bom odgovarjal na stvari, ki jih ne razumem".
Vedno se lahko izbolšaš.
In isto velja za človeka. Torej - dokler ljudje ne bomo 100% vozniki, je treba človeško vožnjo kar lepo prepovedat. Aaaaa, to pa ne! Tukaj je pa nenadoma svoboda, ali kaj?
Isto velja tudi za elektronske volitve. Dokler ne bodo 100%, bomo volili na star način, ki ima tut defekte, ampak na te smo navajeni. Karkoli drugačnega mora bit pa 100%. Da je samo boljše, ne zadostuje.
Isto velja tudi za elektronske volitve. Dokler ne bodo 100%, bomo volili na star način, ki ima tut defekte, ampak na te smo navajeni. Karkoli drugačnega mora bit pa 100%. Da je samo boljše, ne zadostuje.
Drži, tudi pri temeljih demokracije je treba biti zelo pozoren na to, da jih pri obnovi ne porušiš, samo zato ker je nekaj "in".
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Me zanima, kdo si bo prvi upal na cesto poslati avto brez voznika in daljinskega nadzora.
Tisti, ki bo v samovozeče vozilo vgradil daljinski nadzor, bo prodal bore malo vozil. Eno je zaupati vnaprej programiranemu AI, ki se iz prakse še kaj nauči, drugo pa je predati kontrolo nad svojim življenjem stricem iz ozadja, o katerih ne veš popolnoma nič, ki se lahko odločajo o življenju posameznika, ne napaki v kodi, ki ogrozi vse enako, poleg stricem pa tudi priložnostnim hekerjem, ki lahko izkoristijo eno od milijon varnostnih lukenj v kodi.
Daljinsko upravljano vozilo NI samovozeče vozilo, temveč bolj sofisticiran tovornjak na promenadi v Nici poleti 2016.
Ja, ker smo navajeni, da mora biti nekdo osebno odgovoren, oz. da se je treba nekomu "maščevati" za nesrečo. Ker je trend, da nesreča ni nesreča, ampak nekaj, kar se kaznuje. "Nekdo pač mora biti odgovoren, kajne"!
Matthai, kam si pa ti emigriral in kdaj? Ker v Sloveniji koncepta osebne odgovornosti pač ne poznamo. Poznamo samo koncept odgovornosti nekoga drugega.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
In isto velja za človeka. Torej - dokler ljudje ne bomo 100% vozniki, je treba človeško vožnjo kar lepo prepovedat.
Aaaaa, to pa ne! Tukaj je pa nenadoma svoboda, ali kaj?
Dr. lažo, malo se umiri. Pa ne podtikaj izjav. Dokler ljudje nismo zelo primerni za na cesto, moramo opravljati izpit v družbi inštruktorja, opraviti CPP, opraviti izpitno vožnjo, se udeležiti tečaja varne vožnje. Kdor opravi vse to, naj bi bil primeren za na cesto. Tule pa zagovarjaš, da bi namesto vsega tega pustili ljudi na cesto brez inštruktorja, pa naj se na napakah učijo. Se ti ne zdi, da je precejšnja razlika?
In nihče ne govori o tem, da je nesreča, če premalo stestiran avto spustiš v divjino. Po drugi strani je pa tudi vprašanje kdaj je dovolj...
Vseeno, kdaj je dovolj, pomembno je, da je nekdo osebno odgovoren za odločitev, da je avto primeren za na cesto. Inženir, ki da podpis, da je avto primeren za samostojno vožnjo. Ali generalni direktor firme. Ali minister za promet, ki odobri dovoljenje. Kot se pač med seboj zmenijo. In potem tisti, ki se podpiše, ve, da bo kriv, in bo šel morda tudi v zapor.
Ravno sedaj razrešujejo en tak primer v šempetrski bolnici. Kdo je kriv, da so na urgenci napačno zvezali cevi s plini. In bo krivcev očitno več - tisti, ki je montiral cevi, tisti, ki je podpisal, da so cevi pravilno montirane ...
Osnovni problem današnje družbe (ne samo politike) je, da se osebna odgovornost vse prehitro porazgubi med paragrafarskimi odločbami. Vsi si operejo roke, nihče ne gre sedet, in napake (ups, nesreče) se ponavljajo.
In isto velja za človeka. Torej - dokler ljudje ne bomo 100% vozniki, je treba človeško vožnjo kar lepo prepovedat.
Aaaaa, to pa ne! Tukaj je pa nenadoma svoboda, ali kaj?
Ne, tu je - ne nenadoma, ampak že ves čas - v igri osebna odgovornost. Ti si kriv, če koga povoziš, ne inštruktor vožnje, ki te je slabo naučil, ali komisija, ki ti je dala vozniško dovoljenje. Vozniški izpit je pa dodatna varovalka, čeprav se v avto lahko vsede in ga odpelje vsakdo, tudi tisti brez izpita.
Te pa dajmo potem inštruktorja umetni inteligenci!
Aja, saj to je že sedaj. S tem, da ni samo 20 ur, ampak par milijonov...
Za inštruktorje poskrbi izdelovalec, umetni inteligenci je treba dati izpitno komisijo.
Bi kateri od trenutnih samodejnih avtov naredil vozniški izpit, s komisijo na zadnjih sedežih? V prometnem mestu, ob ne najboljših vremenskih pogojih? Na primer zaradi tistege napotrebnega zaviranja, ko pelje mimo pešca na pločniku, bi kandidat takoj padel.
Pa še ena razlika je ob vsaki nesreči samovozečega vozila in navadnega. Na križišču je namreč drugo vozilo prevozlo rdečo luč. In pri nesrečah dveh navadnih avtov bi se šli: kolko je kdo vozo, je bla sploh rdeča luč al ne. Tukaj pa je z obilico senzorjev možno takoj rečt zelena luč nam je gorela 5 sekund pol smo speljali z desne je peljal avto 10 km/h nad omejitvijo in nas zadel s silo 20 N. v desni sprednji del vozila. Video in lidar podatki na voljo.
Pri kateri nesreči je lažje najt krivca? Potem bo pač vsakič v nesreči crash team investigation tako je pri letalih. In se bo ugotavljajo da je treba zboljšat X če se zgodi Y. Ampak posledica bo da bo naenkrat par miljonov avtov varnejših.
Okapi: Jaz sem 100% prepričan da bi ob najboljših vremenskih pogojih Google Car brez problema naredo izpit. Ima le par let več izkušenj kot Tesla. V dežju, megli snegu je pa čisto druga pesem.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.
Se strinjam z mnenjem Okapija. Za vse bi morali veljati enaki kriteriji. Če želijo testirati avtonomni avto na javnih cestah, naj ta avto najprej naredi izpit pri komisiji, potem naj pa vozi po javnih cestah, dokler ne napravi kake večje neumnosti, kjer bi mu dovoljenje odvzeli. Ali pa naj taka vozila ustrezno označijo (kakor so avtošole), v avto pa posadijo strokovno usposobljeno osebo (instruktorja), ki bo znala pravočasno reagirati, če bo avto storil napako.
Na dolgi rok bi pa za avtonomna vozila morali veljati strožji kriteriji za pridobitev dovoljenja kot za ljudi, sicer z vidika varnosti ničesar ne pridobimo.