Forum » Na cesti » Pregrete zavore (dim)
Pregrete zavore (dim)
zk_eu ::
Pozdravljeni,
imam eno nujno vprašanje. Včeraj sem šel z avtom na en lokalni hrib in sem na poti nazaj dol, skoraj pred koncem hriba, zelo zakuril zavore. Iz zavor se je prav zelo kadilo (in smrdelo po plastiki bi rekel). Diski pa so bili seveda vroči kot hudič (čeprav verjetno žareli niso, ker sem poskušal gledati, ampak imam navadne feltne gor in ne moreš tako dobro videti). Ustavil sem se (bremze so takrat slabše prijele) in počakal 4-5 min (ni se še čisto nehalo kaditi), nato pa se do vznožja peljal tako, da sem čim bolj zaviral z motorjem, da bi zavore čim manj obremenjeval (po logiki, da jih bo vožnja hitreje shladila kot pa stanje na mestu in sem zato zavoro res samo malo 2-krat pritisnil).
Bila je že večerna ura, ko na tej cesti ni prometa in kolesarjev, zato sem mogoče res peljal malenkost hitreje, bolj kot to, sem zaviral bistveno agresivneje kot bi sicer, ker navadno po teh klancih vedno uporabljam še motor za zaviranje.
Zadevo sem potem pustil do danes zgodaj zjutraj, da se čisto ohladi, ko sem šel poskusiti, če je z avtom vse v redu, saj takrat še ni prometa na cesti. Zavore je pri ugasnjenem avtu šlo normalno napumpati. Zavora oz. pedal se mi ne zdi nič kaj bolj trd ali mehkejši. Sem moral do glavne ceste se še spustiti po klancu 300 ali 400 m in sem normalno zaviral. Na ravni cesti pa sem poskusil še malce agresivneje zavirati iz 60 km/h na 0 km/h, če bi mi volan kaj treslo, saj je to navadno znak zvitih ali uničenih diskov. Tudi tukaj ni bilo nobenih treslajev.
Moje vprašanje sedaj je. Ali lahko po tem sklepam, da je z zavorami oz. zavornem sistemu vse v redu? Kot pravim, po krajši vožnji po mestu (4-5 km), avto (zaenkrat) normalno zavira. Mi je lahko zaradi vročine tam kakšno napeljavo skurilo ali bi to opazil že med to poskusno vožnjo? Avto je sicer dobra stara Astra G, karavan. Pakne so stare 3 mesece oz. bile zamenjane okoli 5000 km nazaj, diski pa 3 leta. Kateri so pa notri, se pa ne spomnim.
Enkrat sem sicer skuril zavore rentanem avtu Fiat Panda. Takrat sem bil malce len in tudi nisem tako zaviral z motorjem.
Hvala za nasvet.
imam eno nujno vprašanje. Včeraj sem šel z avtom na en lokalni hrib in sem na poti nazaj dol, skoraj pred koncem hriba, zelo zakuril zavore. Iz zavor se je prav zelo kadilo (in smrdelo po plastiki bi rekel). Diski pa so bili seveda vroči kot hudič (čeprav verjetno žareli niso, ker sem poskušal gledati, ampak imam navadne feltne gor in ne moreš tako dobro videti). Ustavil sem se (bremze so takrat slabše prijele) in počakal 4-5 min (ni se še čisto nehalo kaditi), nato pa se do vznožja peljal tako, da sem čim bolj zaviral z motorjem, da bi zavore čim manj obremenjeval (po logiki, da jih bo vožnja hitreje shladila kot pa stanje na mestu in sem zato zavoro res samo malo 2-krat pritisnil).
Bila je že večerna ura, ko na tej cesti ni prometa in kolesarjev, zato sem mogoče res peljal malenkost hitreje, bolj kot to, sem zaviral bistveno agresivneje kot bi sicer, ker navadno po teh klancih vedno uporabljam še motor za zaviranje.
Zadevo sem potem pustil do danes zgodaj zjutraj, da se čisto ohladi, ko sem šel poskusiti, če je z avtom vse v redu, saj takrat še ni prometa na cesti. Zavore je pri ugasnjenem avtu šlo normalno napumpati. Zavora oz. pedal se mi ne zdi nič kaj bolj trd ali mehkejši. Sem moral do glavne ceste se še spustiti po klancu 300 ali 400 m in sem normalno zaviral. Na ravni cesti pa sem poskusil še malce agresivneje zavirati iz 60 km/h na 0 km/h, če bi mi volan kaj treslo, saj je to navadno znak zvitih ali uničenih diskov. Tudi tukaj ni bilo nobenih treslajev.
Moje vprašanje sedaj je. Ali lahko po tem sklepam, da je z zavorami oz. zavornem sistemu vse v redu? Kot pravim, po krajši vožnji po mestu (4-5 km), avto (zaenkrat) normalno zavira. Mi je lahko zaradi vročine tam kakšno napeljavo skurilo ali bi to opazil že med to poskusno vožnjo? Avto je sicer dobra stara Astra G, karavan. Pakne so stare 3 mesece oz. bile zamenjane okoli 5000 km nazaj, diski pa 3 leta. Kateri so pa notri, se pa ne spomnim.
Enkrat sem sicer skuril zavore rentanem avtu Fiat Panda. Takrat sem bil malce len in tudi nisem tako zaviral z motorjem.
Hvala za nasvet.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
- spremenil: zk_eu ()
smacker ::
Jaz se ne bi hecal z zavorami, sploh če bolj divje voziš. Pelji na pregled k mehaniku ali kak AMZS/tehnični pregled. Če si prijazen, ti to mogoče pogledajo za kak kafe, sploh če punco/mamo pošlješ Traja namreč 2 minuti da pogleda.
user-pass ::
Ista stvar se mi je zgodila pred leti: klesce, ki pritiskajo zavorne obloge ob diske, so bile zarjavele in niso skocile narazen, ko sem spustil bremzo. Mehanik mi je klesce scistil in je bila zadeva urejena, samo je priporocljivo zadevo zamenjati, ker se bo prej ali slej ponovilo.
zk_eu ::
Mah, roko na srce, sem zelo neagresiven in varčen voznik drugače. Včeraj sem res izjemoma malce si dal duška. Pa še to sem vozil zelo daleč od brezglavega divjanja (ker mi ni za razkirati glave za tisto malo več adrenalina v avtu). Recimo, da sem vozil agresivneje kot pa, če bi imel zraven sebe še sopotnika.
To sem takoj tudi sam posumil. Ampak a ne bi potem to opazil že med normalno vožnjo ali vsaj vožnjo po avtocesti? Bi moralo jih že prej skuriti oz. skos kuriti in bi moral to že zdavnej vohati?
Ista stvar se mi je zgodila pred leti: klesce, ki pritiskajo zavorne obloge ob diske, so bile zarjavele in niso skocile narazen, ko sem spustil bremzo. Mehanik mi je klesce scistil in je bila zadeva urejena, samo je priporocljivo zadevo zamenjati, ker se bo prej ali slej ponovilo.
To sem takoj tudi sam posumil. Ampak a ne bi potem to opazil že med normalno vožnjo ali vsaj vožnjo po avtocesti? Bi moralo jih že prej skuriti oz. skos kuriti in bi moral to že zdavnej vohati?
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
shmandi ::
Če zavore normalno primejo in nič ne trese, potem ni bilo neke škode. Boš že opazil če bo kaj...
teslam2 ::
Če zavore normalno primejo in nič ne trese, potem ni bilo neke škode. Boš že opazil če bo kaj...
this
pa preglej ce mas kaj spokane diske.. da nisi mel slucajn kake rocne zategnjene ko si hladil diske...
ce pregrejes zna potem cvilit in trest pri zaviranju
drugic pa navzgor pritiskaj, ne navzdol :D
fikus_ ::
Nič bati, edino kar zna biti, da si zažgal zavorne obloge in ti bodo zavore precej slabše prijele! Če bi tesnila/cevi kaj bile poškodovane, bi že sedaj opazil.
Tako da je tvoj avto kandidat za menjavo ploščic, tam se bo pa tudi videlo, koliko so izrabljeni diski.
Tako da je tvoj avto kandidat za menjavo ploščic, tam se bo pa tudi videlo, koliko so izrabljeni diski.
fikus_ ::
Zavorna tekočina je higroskopična/veže vodo in jo je zato dobro menjati vsakih nekaj let.
Če so tesnila preživela pregrevanje, zavorne tekočine zato ni potrebno menjati.
Če so tesnila preživela pregrevanje, zavorne tekočine zato ni potrebno menjati.
SuperVeloce ::
Verjetno imas zarjavela vodila na celjustih ali celo zavorne bate. Ko zavore zagrejes, se zadeva potencira in ne spusti vec zaradi razlicnega raztezovanja materialov...
Ce nisi zapekel zavorne ploscice oz. zavornega prahu na disk, potem so diski odnrsli celo kozo.
Zavorne ploscice, ne tekocino, ce ze... Ce tekocina zavreje, si itak prepozen. Vlago pa nase vlece ob vsakem segrevanju in ohlajanju, eno mocnejse zaviranje ne naredi razlike.
Ce nisi zapekel zavorne ploscice oz. zavornega prahu na disk, potem so diski odnrsli celo kozo.
Če večkrat pregreješ zavore je priporočljivo menjat zavorno tekočino
Zavorne ploscice, ne tekocino, ce ze... Ce tekocina zavreje, si itak prepozen. Vlago pa nase vlece ob vsakem segrevanju in ohlajanju, eno mocnejse zaviranje ne naredi razlike.
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
zk_eu ::
Če zavore normalno primejo in nič ne trese, potem ni bilo neke škode. Boš že opazil če bo kaj...
this
pa preglej ce mas kaj spokane diske.. da nisi mel slucajn kake rocne zategnjene ko si hladil diske...
ce pregrejes zna potem cvilit in trest pri zaviranju
drugic pa navzgor pritiskaj, ne navzdol :D
Ja res je, pa navadno tako ne pritiskam, razen vsake toliko časa malo, da se "motor prepuca", drugače kot pravim, vozim zelo varčno!
Cvilile so mi malo tako že prej, če sem zaviral pri rahlo pri nizki hitrosti. Zanimivo so mi vedno začele cviliti šele po nekaj KM.
Diski razpokani, kolikor jih lahko vidim brez, da bi vzel dol kolo, niso. Sem pa seveda imel ročno zategnjeno, ker je tam teren vseeno malo visel. Vendar jaz imam za ročno še bobne, ti pa, kolikor sem včeraj videl, se niso pregreli, vsaj zdi se mi, da ne no.
Nič bati, edino kar zna biti, da si zažgal zavorne obloge in ti bodo zavore precej slabše prijele! Če bi tesnila/cevi kaj bile poškodovane, bi že sedaj opazil.
Tako da je tvoj avto kandidat za menjavo ploščic, tam se bo pa tudi videlo, koliko so izrabljeni diski.
Pa je nujno, da jih menjam, če je vse OK? Težko sodim po 5 km, ampak delovalo mi je normalno. Samo, da mi kaj ne popusti ved vožnjo me je bilo strah in se posledično ne bi mogel ustaviti.
SuperVeloce je izjavil:
Verjetno imas zarjavela vodila na celjustih ali celo zavorne bate. Ko zavore zagrejes, se zadeva potencira in ne spusti vec zaradi razlicnega raztezovanja materialov...
Ce nisi zapekel zavorne ploscice oz. zavornega prahu na disk, potem so diski odnrsli celo kozo.
Če večkrat pregreješ zavore je priporočljivo menjat zavorno tekočino
Zavorne ploscice, ne tekocino, ce ze... Ce tekocina zavreje, si itak prepozen. Vlago pa nase vlece ob vsakem segrevanju in ohlajanju, eno mocnejse zaviranje ne naredi razlike.
Torej se normalno vozim? Kot pravim, težko sodim po 5 km, kaj več bom lahko povedal popoldan, ko bom šel z avtoceste. Moj mehanik je pa na dopustu in ga ni 14 dni. Mislim, da nisem zapekel. Kolikor vidim, se svetijo kot prej. Po robovih na vrhu so mogoče malo zarjaveli, ker tam ne pritiskajo ploščice. Samo, če ne bi spustilo, bi to vohal med vsako vožnjo, ker bi se disk oz. ploščice vedno pregrele, mar ne?
Pa so pakne zagotovo uničene, če jih tako pregreješ?
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
SuperVeloce ::
Odvisno je od pakn, kako hitro so fuc... Zavorni bat ponavadi spusti, ko se shladi, ce je rja krivec. Ni nujno da se takoj naslednjic zadeva ponovi. Vsekakor daj preveriti komplet, izmeri ti naj zavorno in pregleda tudi celjusti (stanje vodil in batov).
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
zk_eu ::
Sem se zmenil. V nedeljo bom dal pregledati, ko ima čas. Do takrat bom pa še toliko bolj pazljivo vozil.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Malajlo ::
Sem pa seveda imel ročno zategnjeno, ker je tam teren vseeno malo visel
Z zategnjeno ročno si se šel rally? Jžš ...
SuperVeloce ::
Ko je stal na mestu...
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
zk_eu ::
Ja, ko sem stal na mestu seveda. Drugače bi mi avto ušel. Saj nisem nor, da bi se vozil z zategnjeno zavoro. Pa ni bil relly no hudiča, je bilo daleč od tega, resno. Razlika je samo, da sem pred ovinki, ki so tudi do 180° na polno zaviral, ko bisicer nekaj zaviral z motorjem, nekaj pa zavorami, praktično je bil cel spust na zavorah. Vseeno pa si nisem provoščil brezglavega divjanja. Kljub temu lahko hitro pride kakšen avto nasproti in ni vredno. Je pa bedarija kar sem naredil, to pa žal je.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
SuperVeloce ::
Ja tipicni loleki pac mislijo, da stvari rjavijo ali crkujejo samo ce malo bolj peljes... Moj avto bi po logiki nekaterih ze zdavnaj moral razpasti, pa sem do sedaj menjaval zadeve bolj zaradi staranja in rjavenja, ne obrabe... Avto je za vozit, ne pa gledat
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
zk_eu ::
Ja, saj tudi jaz sem sedaj vse menjal zaradi obrabe. V bistvo je to prva taka bedarija, ki sem jo naredil, se mi še ni nič kaj takega dogodilo.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Djz3l3 ::
vozi dalje in ne skrbi... če pa kej takega ponoviš, lahko skoraj z gotovostjo pričakuješ zvite ali počene diske...
SuperVeloce ::
Disk se ne zvije, ampak se gor neenakomerno zapece material od ploscic, kateri ti povzroca hotspots in tresenje. Dokler je stvar povrsinska, ga resi drejanje, ko pa se zacne sestava diska globinsko spreminjat, pa samo menjava
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
zk_eu ::
Pa se zadeva vidi pri normalnem, vizualnem pregledu? V nedeljo bo mehanik vzel dol kolo. Jaz sem ga pogledal, kolikor ga lahko vidim skozi (navadne) feltne in deluje ok. Je prisoten še malo smrdeč vonj, samo to tako nimam kaj. Uf, upam, da res ni kaj hujšega no. Ponovil pa zagotovo ne bom več. Je bila tole dosti lekcija in za takšne stroške, ki bi si jih po takšni neumnosti povzročil, zagotovo nimam denarja.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
lizika88 ::
Malo si jih pregrel, vendar če je material ki jih veže v redu, ne bo hudega. Samo da jih nisi držal potem do konca na semaforju in jih zapekel.
azislo ::
Sem prebral komentarje.
Mešano na žaru.
Glej, če veš v kakem stanju so diski in ploščice, ter zavorna tekočina - kdaj je bila menjana, te nima kaj skrbeti. Kdaj si nazadnje pregledal?
Ko se zavore segrejejo (to še ne pomeni pregrejejo, saj je odvisno kako star je material), pač oddajajo vonj po zažganem.
Kar narediš sedaj, pelji se par kilometrov, potipaj feltne (odstrani okrasni pokrovi). Če se ne grejejo, se vse čeljusti vračajo normalno in pregrevanje ni bilo posledica ne-vračanja batov v čeljusti oz. se to ne bo v prihodnosti ponavljajo. Normalno pa je, da se diski ob zaviranju grejejo.
Če je pregrevanje prekomerno, boš to hudičevo občutil tudi na sami feltni.
Veliko stvari lahko narediš sam pri avtu, ne samo pregled, sam lahko odstraniš čeljust, pobrusiš in podmažeš vodila z bakreno mastjo. (Res je, da skoraj moraš imeti garažo za to).
Diske menjaš ko so pod predpisano debelino, napokani, uviti (ali zelo zarjaveli), ploščice menjaš ko so izrabljene ali neenakomerno obrabljene - to je sicer znak, da nekaj v zavornem sistemu ne štima, verjetno se bat ne vrača ok nazaj na enem kolesu.
Mešano na žaru.
Glej, če veš v kakem stanju so diski in ploščice, ter zavorna tekočina - kdaj je bila menjana, te nima kaj skrbeti. Kdaj si nazadnje pregledal?
Ko se zavore segrejejo (to še ne pomeni pregrejejo, saj je odvisno kako star je material), pač oddajajo vonj po zažganem.
Kar narediš sedaj, pelji se par kilometrov, potipaj feltne (odstrani okrasni pokrovi). Če se ne grejejo, se vse čeljusti vračajo normalno in pregrevanje ni bilo posledica ne-vračanja batov v čeljusti oz. se to ne bo v prihodnosti ponavljajo. Normalno pa je, da se diski ob zaviranju grejejo.
Če je pregrevanje prekomerno, boš to hudičevo občutil tudi na sami feltni.
Veliko stvari lahko narediš sam pri avtu, ne samo pregled, sam lahko odstraniš čeljust, pobrusiš in podmažeš vodila z bakreno mastjo. (Res je, da skoraj moraš imeti garažo za to).
Diske menjaš ko so pod predpisano debelino, napokani, uviti (ali zelo zarjaveli), ploščice menjaš ko so izrabljene ali neenakomerno obrabljene - to je sicer znak, da nekaj v zavornem sistemu ne štima, verjetno se bat ne vrača ok nazaj na enem kolesu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: azislo ()
lizika88 ::
Veliko stvari lahko narediš sam pri avtu, ne samo pregled, sam lahko odstraniš čeljust in podmažeš vodila z bakreno mastjo. (Res je, da skoraj moraš imeti garažo za to).
Ne mazat z bakreno mastjo.
Mažite z litijevo ali silikonsko, nikar bakreno !
azislo ::
teslam2 ::
js ne bi z nobeno mastjo pacal okol diskov in diskploscic...
pa ko po norenju ohlajas zavore nikol ne met zategnjene rocne...
pa ko po norenju ohlajas zavore nikol ne met zategnjene rocne...
zk_eu ::
Malo si jih pregrel, vendar če je material ki jih veže v redu, ne bo hudega. Samo da jih nisi držal potem do konca na semaforju in jih zapekel.
Bilo je tako. Ustaviti sem se moral, tako, da sem pač moral zelo dobro pritisniti na zavoro, da sem se ustavil, ker je so takrat zelo slabo prijele. Kadilo se je kot hudič, in to kar nekaj minut. Vmes sem stal z zategnjeno zavoro (zadaj imam bobne, mislim, da niso bili pregreti). Čeprav se je še kadilo, sem se odločil, da nadaljujem vožnjo, vendar sem res močno zaviral z motorjem, tako, da sem zavore res res minimalno uporabljal. Do doma sem moral zavreti dva ali trikrat (vozil sem ravno zaradi tega počasi), tako, da razen nato, da sem se pred hišo ustavil, nisem uporabljal zavor.
Sem prebral komentarje.
Mešano na žaru.
Glej, če veš v kakem stanju so diski in ploščice, ter zavorna tekočina - kdaj je bila menjana, te nima kaj skrbeti. Kdaj si nazadnje pregledal?
Ko se zavore segrejejo (to še ne pomeni pregrejejo, saj je odvisno kako star je material), pač oddajajo vonj po zažganem.
Kar narediš sedaj, pelji se par kilometrov, potipaj feltne (odstrani okrasni pokrovi). Če se ne grejejo, se vse čeljusti vračajo normalno in pregrevanje ni bilo posledica ne-vračanja batov v čeljusti oz. se to ne bo v prihodnosti ponavljajo. Normalno pa je, da se diski ob zaviranju grejejo.
Če je pregrevanje prekomerno, boš to hudičevo občutil tudi na sami feltni.
Veliko stvari lahko narediš sam pri avtu, ne samo pregled, sam lahko odstraniš čeljust, pobrusiš in podmažeš vodila z bakreno mastjo. (Res je, da skoraj moraš imeti garažo za to).
Diske menjaš ko so pod predpisano debelino, napokani, uviti (ali zelo zarjaveli), ploščice menjaš ko so izrabljene ali neenakomerno obrabljene - to je sicer znak, da nekaj v zavornem sistemu ne štima, verjetno se bat ne vrača ok nazaj na enem kolesu.
Zavorna se ne spomnim kdaj je bila menjana. Pakne so bile menjane 3 mesece nazaj, diski pa 3,5 leta, tukaj nekje. Saj testno vožnjo sem naredil. Deluje vse ok. Bom še malo tipal disk (oz. rat kapo), pa bom videl. Čeprav težko rečem, ker vedno moram po hribo navzdol 400 m in jih že tam segrejem fino.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
lizika88 ::
Veliko stvari lahko narediš sam pri avtu, ne samo pregled, sam lahko odstraniš čeljust in podmažeš vodila z bakreno mastjo. (Res je, da skoraj moraš imeti garažo za to).
Ne mazat z bakreno mastjo.
Mažite z litijevo ali silikonsko, nikar bakreno !
Obrazloži.
Bakrena mast uničuje površine. Ob stiku z aluminijem, iz katerega so čeljusti ga kemično korodira.
V paketu za popravilo zavor imaš notri silikonsko mast.
Scorpia ::
Sam sem tudi že velikokrat zavore "zažgal" da se je kadilo, sploh poleti, skoraj vsak drug vikend. Če diske ni zvilo, ni nobenih problemov, sploh če ne čutiš, da slabše prijemajo. Mi je pa to ratalo kar nekajkrat na enem avtu narest, ampak vseeno so diski zdržali 120k. Edino kar priporočam, je brusenje ploščič, ker pri tem pride do neenakomerne obrabe zavornih ploščic. Če se ti to večkrat dogaja, priporočam menjavo diskov, ki so večji v kolikor avto to dopušča. Sam sem na koncu menjal avto in menjal diske za večje (skupaj s čeljusti), pa nimam več problemov na isti trasi. Celo privoščim si lahko zaviranje brez motorja, ko se mi ne ljubi prestavljat...
////
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Scorpia ()
lizika88 ::
Bilo je tako. Ustaviti sem se moral, tako, da sem pač moral zelo dobro pritisniti na zavoro, da sem se ustavil, ker je so takrat zelo slabo prijele. Kadilo se je kot hudič, in to kar nekaj minut. Vmes sem stal z zategnjeno zavoro (zadaj imam bobne, mislim, da niso bili pregreti). Čeprav se je še kadilo, sem se odločil, da nadaljujem vožnjo, vendar sem res močno zaviral z motorjem, tako, da sem zavore res res minimalno uporabljal. Do doma sem moral zavreti dva ali trikrat (vozil sem ravno zaradi tega počasi), tako, da razen nato, da sem se pred hišo ustavil, nisem uporabljal zavor.
Potem si jih dobro zapekel. Menjaj ploščice, ker bodo odpovedale ob naslednjem močnem zaviranju
Scorpia ::
Bilo je tako. Ustaviti sem se moral, tako, da sem pač moral zelo dobro pritisniti na zavoro, da sem se ustavil, ker je so takrat zelo slabo prijele. Kadilo se je kot hudič, in to kar nekaj minut. Vmes sem stal z zategnjeno zavoro (zadaj imam bobne, mislim, da niso bili pregreti). Čeprav se je še kadilo, sem se odločil, da nadaljujem vožnjo, vendar sem res močno zaviral z motorjem, tako, da sem zavore res res minimalno uporabljal. Do doma sem moral zavreti dva ali trikrat (vozil sem ravno zaradi tega počasi), tako, da razen nato, da sem se pred hišo ustavil, nisem uporabljal zavor.
Potem si jih dobro zapekel. Menjaj ploščice, ker bodo odpovedale ob naslednjem močnem zaviranju
Ko se zavore pregrejo, je to razlog, da je avto slabše zaviral. Ne pa da so se zapekle. Ker zavore delujejo samo do določene temperature, ko to presežeš, lahko do podna pritisneš, pa se avto ne bo ustavil. Pa kot sem zgoraj omenil, sem bp prevozil še 120k z istimi diski. Je pa res da sem vmes 3x menjal ploščice.
////
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Scorpia ()
SuperVeloce ::
Hotel je povedati, da obstaja moznost da je unicil ploscice, ne pa diskov...
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
zk_eu ::
Dobro, to ja. Ampak, ali si jih menjal takoj, ko si jih pregrel? V nedeljo, da pregledati, prej žal ne morem.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
SuperVeloce ::
Naj pregleda, ce je s sistemom kaj narobe in bos potem ugotavljal potrebo po menjavi ploscic. Kar tako pregreti izpraven sistem ni lahko, vsaj ne z normalno voznjo. Pa saj ne vozimo vec jugecov, rezervni deli pa so naceloma na neki zadovoljivi ravni.
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Scorpia ::
SuperVeloce je izjavil:
Naj pregleda, ce je s sistemom kaj narobe in bos potem ugotavljal potrebo po menjavi ploscic. Kar tako pregreti izpraven sistem ni lahko, vsaj ne z normalno voznjo. Pa saj ne vozimo vec jugecov, rezervni deli pa so naceloma na neki zadovoljivi ravni.
Oprosti ampak danes ima marsikater avto majhne diske in ni problem jih pregreti. Npr grande punto ima zelo majhne diske, povrh je pedalo mocno obcutljvo, da pri kakem spustu hitro zacnejo smoditi. Ko so ploscice unicene hitro ugotovis, ce avto pri zaviranju zacne neenakomernonzavirati ali pa se pri zaviranju smodi. Ce ni nic od tega, ni neke bojazni. Ce pa nisi preprican, se pa odpeljes na valjer in se tam prepricas ce je vse v mejah normale. Ampak po pregretju vseeno priporocam brusenje ploscic, da bo enakomerna obraba, ker kasneje bi znalo prihajati do razlike, tudi toliko da tehnicnega ne naredis.
////
azislo ::
Veliko stvari lahko narediš sam pri avtu, ne samo pregled, sam lahko odstraniš čeljust in podmažeš vodila z bakreno mastjo. (Res je, da skoraj moraš imeti garažo za to).
Ne mazat z bakreno mastjo.
Mažite z litijevo ali silikonsko, nikar bakreno !
Obrazloži.
Bakrena mast uničuje površine. Ob stiku z aluminijem, iz katerega so čeljusti ga kemično korodira.
V paketu za popravilo zavor imaš notri silikonsko mast.
Malo sem se narobe izrazil.
Silikonska mast je za mazanje vodil, ki imajo gumijaste mehove, da se ti ne "napihnejo".
Bakrena mast gre za naležne površine med nosilcem čeljusti in "ušesi" ploščic, to je tam kjer drsijo, zaradi temperaturne obstojnosti. Je pa res, da jo nekateri zamenjujejo s kakšnim "Plastilube", ki pa ni za mazanje vodil.
Kar se tiče koridiranja, tu ni nobenega aluminija.
Če imaš kakšen info več glede tega koridiranja, pa mi pošlji link, bi rad zvedel več.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: azislo ()
lizika88 ::
Veliko stvari lahko narediš sam pri avtu, ne samo pregled, sam lahko odstraniš čeljust in podmažeš vodila z bakreno mastjo. (Res je, da skoraj moraš imeti garažo za to).
Ne mazat z bakreno mastjo.
Mažite z litijevo ali silikonsko, nikar bakreno !
Obrazloži.
Bakrena mast uničuje površine. Ob stiku z aluminijem, iz katerega so čeljusti ga kemično korodira.
V paketu za popravilo zavor imaš notri silikonsko mast.
Malo sem se narobe izrazil.
Silikonska mast je za mazanje vodil, ki imajo gumijaste mehove, da se ti ne "napihnejo".
Bakrena mast gre za naležne površine med nosilcem čeljusti in "ušesi" ploščic, to je tam kjer drsijo, zaradi temperaturne obstojnosti. Je pa res, da jo nekateri zamenjujejo s kakšnim "Plastilube", ki pa ni za mazanje vodil.
Kar se tiče koridiranja, tu ni nobenega aluminija.
Če imaš kakšen info več glede tega koridiranja, pa mi pošlji link, bi rad zvedel več.
Nosilci, naležne površine ipd. ne rabijo mazanja. Sščetkaš ali rahlo pobrusiš rjo. Premikajo se vibracijsko in ne drsno.
Ploščice so vpete vzmetno in ne fiksno. Deloma fiksna je samo ena os, druga služi za max. in min. hod gibanja, ko pritisneš na zavoro. Zato tudi različno delujejo ali bremzaš ko voziš naprej ali nazaj.
Težave so pri predebelo barvanih ploščicah in zarjavenih vodilih. Če že uporabiš mast, je bolje uporabiti kakšno grafitno mast, ki je suho mazivo.
zk_eu ::
SuperVeloce je izjavil:
Naj pregleda, ce je s sistemom kaj narobe in bos potem ugotavljal potrebo po menjavi ploscic. Kar tako pregreti izpraven sistem ni lahko, vsaj ne z normalno voznjo. Pa saj ne vozimo vec jugecov, rezervni deli pa so naceloma na neki zadovoljivi ravni.
Oprosti ampak danes ima marsikater avto majhne diske in ni problem jih pregreti. Npr grande punto ima zelo majhne diske, povrh je pedalo mocno obcutljvo, da pri kakem spustu hitro zacnejo smoditi. Ko so ploscice unicene hitro ugotovis, ce avto pri zaviranju zacne neenakomernonzavirati ali pa se pri zaviranju smodi. Ce ni nic od tega, ni neke bojazni. Ce pa nisi preprican, se pa odpeljes na valjer in se tam prepricas ce je vse v mejah normale. Ampak po pregretju vseeno priporocam brusenje ploscic, da bo enakomerna obraba, ker kasneje bi znalo prihajati do razlike, tudi toliko da tehnicnega ne naredis.
Takole je po ponovni vožnji. Ustavil sem vsakič vedno brez problema. Malo sem še poskusil agresivneje zavirati in avta ne nosi ne v levo, ne v desno, vsaj nič drastičnega ne opazim na volanu, trese tudi nič ne (to je, kar lahko opaziš v mestu. Prav tako ni opaziti svežega vonja po smradu, je še pa malo starega. Kadi se nič ne. Prišel sem z doma po 400m klancu, pa še v mestu, ko sekaš en odcep sem zaviral iz 50 km/h na rahlem klancu. Je pa tisti zelo velik grenek priokus vsakič, ko pohodim zavoro.
Ali so vroči. Ja, so kar vroči. Samo ne vem sploh kakšni so bili prej, ker nisem nikoli gledal. Še posebej pa v teh temperaturah asfalta danes.
Mi pa mogoče za odtenek bolj cvilijo. Čeprav so mi v zadnjem mesecu začele zelo cviliti in sem si rekel, da si bi en dan vzel čas in jih spihal s kompresorjem.
Tehničnega sem imel februarja. Saj pravim. Samo, da mi kaj ne odpove in se ne bi mogel ostaviti. Če odštejem zelo zelo grenek priokus ob zaviranju, avto zavira normalno.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
Scorpia ::
Ce te skrbi se zapelji do zavornega servisa, obvezno tisti ki ima valje, drugace brezveze. S kompresorjem ne bos resil cviljenja, nokoliko lahko omilis, kot sem ze omenil z brusenjem ploscic. Tudi pri meni sem pa tja kdaj zacvili, pa imam tri mesece star avto. Prej bi me skrbelo ce nebi cvililo, sem pa tja more zacviliti ker se ploscice obrabljajo in se znajo tudi ostanki nabrati. Pri mocnejsem zaviranju se jih resis. Marsikdo misli da mu zavore ne cvilijo, ampak malo se jih vozi z odprtimi okni, pa se to ne cviliijo vsakic. Vroci so lahko ze po rahlem zaviranju. Tako da iz vrocine ne mores sklepati, da je kaj narobe z zavorami. Ce se peljes brez zaviranja in ugotovis da je vse pregreto, to pa zna biti problem.
////
zk_eu ::
Nene, meni so med vožnjo kakšen mesec nazaj konkretno začele cviliti in ni rešilo niti malo večje nenadno zaviranje (jaz se vozim ves čas z odprti okni, ker če ni pretirane vročine, nerad uporabljam klimo). Ampak zanimivo samo, ko sem rahlo zaviral iz 30 km/h na 0. Če sem iz večje hitrosti in močneje, nikoli ni.
Je pa jasno glede cviljenja, verjetno ne obstajajo pakne, ki kdaj ne bi zacvilile.
Saj pregledati jih bom dal, že zato, da bom sam bolj miren. Zavore so le zavore. Naprej sem mislil, da je mehanik na morju, ampak je rekel, da je v nedeljo še doma in da lahko pogleda v nedeljo, prej ne bi šlo. Servisira pa nam avte že od nekdaj, konkretno tega pa celo že 13 let, ker je očetov kolega in ni bilo nikoli do sedaj nobenih težav, zato mu zaupam.
Če bi mi med vožnjo grabilo, bi pa verjetno opazil po novem smradu. Drugače pa res redko obremenjujem avto z zaviranjem in raznim tišanjem na gas. Še po avtocesti se vozim 100 km/h, zaviram vedno umirjeno in rahlo. Na sploh pa je to bilo prvič po menjavi paken, da sem na tem avtu zavorni sistem tako obremenil, ker razen hriba pred domom, se nisem vozil po nobenih klancih. Je pa to fajna lekcija in upam, da si nisem pretiranih stroškov povzročil.
Je pa jasno glede cviljenja, verjetno ne obstajajo pakne, ki kdaj ne bi zacvilile.
Saj pregledati jih bom dal, že zato, da bom sam bolj miren. Zavore so le zavore. Naprej sem mislil, da je mehanik na morju, ampak je rekel, da je v nedeljo še doma in da lahko pogleda v nedeljo, prej ne bi šlo. Servisira pa nam avte že od nekdaj, konkretno tega pa celo že 13 let, ker je očetov kolega in ni bilo nikoli do sedaj nobenih težav, zato mu zaupam.
Če bi mi med vožnjo grabilo, bi pa verjetno opazil po novem smradu. Drugače pa res redko obremenjujem avto z zaviranjem in raznim tišanjem na gas. Še po avtocesti se vozim 100 km/h, zaviram vedno umirjeno in rahlo. Na sploh pa je to bilo prvič po menjavi paken, da sem na tem avtu zavorni sistem tako obremenil, ker razen hriba pred domom, se nisem vozil po nobenih klancih. Je pa to fajna lekcija in upam, da si nisem pretiranih stroškov povzročil.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
Scorpia ::
Dvomim da si kakse stroske naredil, sam po klancu na polno nalozen avto vozim + prikolica, ki ima nekaj cez tono, vrocinski val, klanci pa bp pregrejem zavore. Pa sem vseeno naredil se toliko km brez okvar. Tudi inzenirji so zasnovali, da kljub odpovedi celjusti, se vedno opravljajo svojo funkcijo, le odvajajo ne. Ob pritisku pedala se vedno zavirajo, problem je da se pol ploscice ne odvojijo od diska in se pregreva. Ze dozivel to okvaro. Okvaro valja zaznas tako, da zacne zavornega olja zmanjkovati. Drugace pa celjusti prenesejo zelo mocno vrocino, tako da ni moznosti, da bi celjust poskodoval. Prej se poskoduje valj v celjusti, ker zna zavorno olje zavreti. To pa se dogaja ob vsakdanjem zaviranju, ne glede na zunanjo temp.. Zato je priporocljiva redna menjava zavornega olja, ker se tudi dogaja, da se voda loci od olja. Na sreco v minimalni kolicini ampak po dolocenem casu (ce je olje staro) zna biti vzrok okvare v zavronem sistemu, da lahko odpove glavni cilinder ali pomozni ali kaksna druga zadeva. Tako da s svojim pocetjem, je skoraj nemogoce, da bi zavore poskodoval. Bi morala biti ze predhodna okvara, ki je ni bilo zaznati, da bi prislo do ocitne okvare. Je pa treba paziti, ce ze zavore pregrejes da ne sme priti v stik z vodo ali pa dez, takrat pa lahko pricakujes zvite diske. So tudi primeri, ko so ob mocnem zaviranju bili diski zviti ampak to pa lahko pride, ce je disk mocno obrabljen, neprimeren disk in ce nivec dovolj debeline. Problem je lahko tudi rjast disk, da se disk sam od sebe ne more hladiti, ker rja moti pretok zraka v sam disk in je ze v predhodnem obdobju prihajalo do veckratnega pregretja diska, kjer je sam material oslabel. Tako da si lahko brez skrbi, ce je avto pravilno vzdrzevan.
////
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Scorpia ()
zk_eu ::
Najlepša hvala si me vsaj malo pomiril. Dežja na srečo ni bilo. So pa bili tudi takšni patroni, ki so zavore takrat z vodo polili, da bi jih shladili... Do sedaj sem se tem zgodam smejal, ko sem pa jaz jih enkrat sedaj pregrel, mi pa ni več tako smešno.
Bom videl sedaj kaj bo mehanik rekel. Samo, da se jaz do nedelje mirno vozim.
Bom videl sedaj kaj bo mehanik rekel. Samo, da se jaz do nedelje mirno vozim.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
SuperVeloce ::
Scorpia, tehnično gledano govoriš kozlarije. Voda loči od olja? lol wut?
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Scorpia ::
Ja normalno ko pride do vretja, nastane para in se s tem voda loči od olja. Sicer sčasoma se vpije nazaj, ampak do takrat lahko pride do poškodb sistema, razjeda kovin itn. in tudi do takrat slabše zavorne sile.
tukaj imaš lepo razloženo: http://www.hyundai-klub.si/forum/viewth...
tukaj imaš lepo razloženo: http://www.hyundai-klub.si/forum/viewth...
////
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Scorpia ()
zk_eu ::
Da še enkrat poročam. Bil sem še na avtocesti in se vmes ustavil na Petrolu, da bi preveril, če so diski kaj bolj vroči in so takšni kot jih tipam že celi dan ob rahlem zaviranju. Ob izvozu sem vseeno še bolj rahlo zavrl, ampak mislim, da avto res zavira tako kot prej. Pakne mi pa tako isto cvilijo prej.
Mislim, da res nisem nić poškodoval, za kar se lahko samo sreči zahvalim. Naslednjič pa upoštevati zlato pravilo. Bom pa vseeno dal pregledati v nedeljo, da bom nato bolj mirno spal.
Mislim, da res nisem nić poškodoval, za kar se lahko samo sreči zahvalim. Naslednjič pa upoštevati zlato pravilo. Bom pa vseeno dal pregledati v nedeljo, da bom nato bolj mirno spal.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
bbbbbb2015 ::
Pozdravljeni,
imam eno nujno vprašanje. Včeraj sem šel z avtom na en lokalni hrib in sem na poti nazaj dol, skoraj pred koncem hriba, zelo zakuril zavore. Iz zavor se je prav zelo kadilo (in smrdelo po plastiki bi rekel).
A poznaš oni vic o treh informatikih? Ne? No, ti ga povem.
Peljejo se trije informatiki, v poznih večernih urah, dedci 130 kilski, z naloženimi štirimi gajbami piva, s Puntotom čez Vršič. Leze Punto po vseh štirih v hrib, no po serpentini navzdol je šlo dosti lažje...
Nakar, glih ko so dobili malo na hitrosti po serpentini navzdol, šofer z grozo opazi, da se iz koles kadi in bremze ne primejo. Že so bili 20 metrov od ostrega zavoja, z vso hitrostjo so drveli - nakar bremze zopet primejo, šofer udari po pedalu in se s škripanjem zavor in cviljenjem gum ustavijo 15cm pred jekleno ograjo, ki jih je ločila od prepada.
Zlezejo iz avta, vsi pretreseni...
Nakar pravi prvi, IBM sistemski inženir: "Fantje, s tem se ni za zafrkavat. Pejmo in naročimo avto vleko, avto bomo lepo naložili, naj ga odpeljejo v tovarno. Tam avto najbolj poznajo, naj podajo strokovno mnenje in glede na mnenje se bomo odločili ali zavore popraviti ali kar nadgraditi."
Nakar se oglasi drugi, hardveraš: "Pa ka si ti ja nor. Pubeci, nea so tote bremze taki problem. Sn sigurn, ka ven f čem je problem. Mam šraufcigr, taki križni, tote pakne bom vun vzea in zrihta tote bremze, da bodo bremzale še boljše ko nove."
Pa tretji odkimava, pa pravi: "Znate ka. Vuva dva pojma nemata. Pa saj sploj ne vejta f kon je problem. Trbej upoštevati dobre prakse v informatike. Točno trbej stestejrate, ge so bremze crknole in te de bole jasno, ka je za napraviti. Predlagan, ka se pelamo nazaj na vrij, se ponovno spistijmo dol, e pa da bremze pa crknejo, mo ge skouz okno gledo točno ka se je zgoudilo."
In ugotovijo, da je res problematiko potrebno razdelati in najprej zavore stestirati.
Potem pa nisem več slišal o njih, kako se je zgodba razvila.
Si razumel prekmursko? Ponovno v hrib, pa tokrat spremljaj točneje, kako se bremze kurijo, da ne boš neumnosti potem po forumih spraševal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
kosta ::
Ma dej, če enkrat pregreješ premze pa res ni nič kritično. Po tej logiki bi jih sam menjal vsaj 1x na teden.
zk_eu ::
Včeraj sem govoril še z enim mehanikom in je rekel, da se t hitro zgodi, če ne zaviraš nič z motorjem, kar jaz cepec takrat seveda res nisem, čeprav sem se do takrat vedno držal zlatega pravila, v tisti prestavi, ko greš gor, greš tudi dol. Če mi avto med zaviranjem ne cuk ali ga vleče v eno in drugo stran med zaviranjem, se disk med neuporabo ne greje, zagotovo ni problemov, še posebej, če so pakne nove.
Ker se bom pa tudi sam boljše počutil, bom dal zadevo jutri pogledati.
Ker se bom pa tudi sam boljše počutil, bom dal zadevo jutri pogledati.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Spajky ::
Ma kaj se niste še do zdej naučili, da se bremzo ne tišči od vrha hriba do dna, ampak v intervalih?
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
zk_eu ::
Glede paken je tudi rekel, da 100% ne bo nič odpovedalo. Pregled pa nikoli ne škodi.
@Spajky, saj pravim, predvčerajšnjim sem res naredil bedarijo. Načeloma sem že 100-krat bil gor, pa nikoli nisem zakuril zavor, in to celo z naloženim avtom.
@Spajky, saj pravim, predvčerajšnjim sem res naredil bedarijo. Načeloma sem že 100-krat bil gor, pa nikoli nisem zakuril zavor, in to celo z naloženim avtom.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Pregrevanje sprednjih zavor (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 27099 (16261) | FireSnake |
» | Slabe zavore? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 15668 (11616) | TheBlueOne |
» | Kateri avto za redno voznjo cez ljubelj (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 25702 (21683) | SuperVeloce |
» | Pomoč pri izbiri zavornih diskov (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 31390 (29124) | b3D_950 |
» | Pregrevanje zavornih oblog?Oddelek: Loža | 11247 (10370) | SkIDiver |