» »

Kateri avto za redno voznjo cez ljubelj

Kateri avto za redno voznjo cez ljubelj

1
2
3

Aston_11 ::

1.6 motor ima premajhen volumen, da bi dovolj močno ustavljal vozilo. Rabiš večjo kubaturo za ta namen. Ne vem, zakaj vsi omenjate navor, saj vozi navzdol in to brez gasa in je sila odvisna samo od kubature.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

sandmat ::

a3hp je izjavil:

Blinder je izjavil:

a3hp je izjavil:


Kar imam izkušenj so imeli opli najbolj ugodno prestavno razmerje in prožen motor.


wtf?


Vozil sem renoldovo laguno 1,8 in oplovo vektro 1,8. Slednja ima veliko boljše prestavno razmerje. Laguno moraš prestavljat pri višjih obratih, če želiš, da se motor ne muči, kar hkrati pomeni, da na klancu navzdol motor ne more držat teže vozila. Zaradi prestavnega razmerja!


po logiki prej obratno, ker boš lahko v višjih prestavah "bremzal" z višjimi obrati?

Arctander ::

Pojdi do kakšnega mehanika, ki se ukvarja samo z zavorami. Okoli Interspara na Viču imaš 3 zavorne servise. Dva nasproti Hoferja in enega možakarja, ki ima delavnico v kontejnerju zraven bloka ob Tržaški.

Naj ti vgradijo kvalitetne diske in ploščice (osebno prisegam na ATE, z njimi še nisem imel slabe izkušnje). Hkrati naj očistijo in namažejo vodila in zavorne cilindre. To na pooblaščencih radi "pozabijo", sploh vajenci. Preveri se tudi protiprašne gumice. Ne bi bilo prvič, če bi kakšno vodilo štekalo in se zato ploščice ne bi vračale nazaj ... posledično avto stalno malenkost zavira in zviti diski so hitro tu.

Glede samega zaviranja ti priporočam, da zaviraš v intervalih, kot tovornjaki in avtobusi. Pritisneš za par sekund, nato spustiš za par sekund in spet pritisneš. Najlažje se ravnaš po obratomeru - npr. ko pride na 3500rpm, zaviraš, dokler ne pade na 2500rpm, nato spustiš, dokler ne naraste na 3500rpm ... rinse, repeat.

a3hp ::

sandmat je izjavil:

a3hp je izjavil:

Blinder je izjavil:

a3hp je izjavil:


Kar imam izkušenj so imeli opli najbolj ugodno prestavno razmerje in prožen motor.


wtf?


Vozil sem renoldovo laguno 1,8 in oplovo vektro 1,8. Slednja ima veliko boljše prestavno razmerje. Laguno moraš prestavljat pri višjih obratih, če želiš, da se motor ne muči, kar hkrati pomeni, da na klancu navzdol motor ne more držat teže vozila. Zaradi prestavnega razmerja!


po logiki prej obratno, ker boš lahko v višjih prestavah "bremzal" z višjimi obrati?


Aston_11 :: danes, 22:25:08
1.6 motor ima premajhen volumen, da bi dovolj močno ustavljal vozilo. Rabiš večjo kubaturo za ta namen. Ne vem, zakaj vsi omenjate navor, saj vozi navzdol in to brez gasa in je sila odvisna samo od kubature.



A vi sploh veste kaj pomeni navor pri motorju, kaj kubatura, kaj ks oz kilovati in kaj prestavno razmerje? In kako se to odraža pri vožnji gor ali dol po strmini?

Tale kija je skonstruirana za vožnjo po ravnini in temu ima prilagojeno vse od zavor dalje. Očitno ni za v tako strmino kot je Ljubelj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: a3hp ()

Blinder ::

N0t0ri0us je izjavil:

Ko pelješ navzdol pritisni bremzo in jo popusti. Če boš 500m zaviral, ne zaviraj vseh 500m ampak recimo 100m zaviraš in za 100m popustiš in ponovno. S tem preprečiš pregrevanje diskov oziroma omiliš le-to. Klešče je brez pomena menjavat. Pojdi k kakemu dobremu lokalnemu mehaniku in naj naroči diske in ploščice od ATE firme in potem zagotovo ne bo več problemov.


Ce skos bremzas je temp diskov bolj enakomerna, vse ostalo je isto, enaka kolicino toplote se ustvari. Oziroma ce bremzas na momente privarcujes na zavorah in njihovi temperaturi ker ti vec zaviranja opravi motor (motor pri npr. 4000 rpm zavira vec kot duplo kot pri 2000 rpm, upor ne narasca linearno).
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

a3hp ::

Blinder je izjavil:

N0t0ri0us je izjavil:

Ko pelješ navzdol pritisni bremzo in jo popusti. Če boš 500m zaviral, ne zaviraj vseh 500m ampak recimo 100m zaviraš in za 100m popustiš in ponovno. S tem preprečiš pregrevanje diskov oziroma omiliš le-to. Klešče je brez pomena menjavat. Pojdi k kakemu dobremu lokalnemu mehaniku in naj naroči diske in ploščice od ATE firme in potem zagotovo ne bo več problemov.


Ce skos bremzas je temp diskov bolj enakomerna, vse ostalo je isto, enaka kolicino toplote se ustvari. Oziroma ce bremzas na momente privarcujes na zavorah in njihovi temperaturi ker ti vec zaviranja opravi motor (motor pri npr. 4000 rpm zavira vec kot duplo kot pri 2000 rpm, upor ne narasca linearno).


Če skoz bremzaš, skoz ustvarjaš trenje-toploto. Če brezmzaš na presledke se toplota ustvarja zgolj takrat. Odvajanje toplote je konstantno, torej?

Ob predpostavki, da so intervali dovolj kratki, da hitrost preveč ne naraste.

Pri tej zadevi niso problem zavore! Težava je v motorju in prestavnem razmerju, ki ni kos teži vozila, ki se giba po klancu navzdol! Ne moreš ves čas tiščat zavore neglede kake kvalitete so, ker ima sam avto preveč kinetične energije, ki jo je treba pretvorit v toplotno namesto, da bi to opravil motor, ki se lažje hladi.
Kaj vam ni jasno?

Blinder ::

To da motor malo zavira je zazeljeno. Za nizjo porabo goriva in boljse zmogljivosti. ce so prestave dolge se pac uporabi prestavo nizje pa si na istem.

Al bremzas nonstop al na presledke se isto toplote ustvari. Logika...
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

a3hp ::

Blinder je izjavil:

To da motor malo zavira je zazeljeno. Za nizjo porabo goriva in boljse zmogljivosti. ce so prestave dolge se pac uporabi prestavo nizje pa si na istem.

Al bremzas nonstop al na presledke se isto toplote ustvari. Logika...


Ni ravno tako.
Pri dolgih prestavah ti hitro zmanjka prestav... in v vsaki motor hitro nabira obrate, kar ni ok.
Pri kratkih prestavah teža avtomobila ne more spravit motorja v višje obrate in bremzanje ni potrebno oz manj!

Če bremzaš nonstop se stik ploščic in diska nonstop segreva kar hitro privede do pregretja in konec bremzanja, ker prežgeš stično površino ploščic.
Če bremzaš na presledke ti ostane vmesni čas za odvajanje toplote, v tem je pomembna razlika!

matevzm2 ::

Meizu je izjavil:


4. navrtani diski so opcija, to vem, mi je pa na servisu zatrdil, da bo to tezko dobit. Verjetno bi se moral obrniti na kaksne aftermarket prodajalce?

5. motor je 1.6 CRDI 120km

Solucije so mi vse jasne, jasno mi je tudi, da me v nekaterih primerih caka taksen strosek, da se mi ze splaca zamenjati avto. Problem je v tem, da so zavore za ta model ocitno malce poddimenzionirane (kot sem tudi ze vsaj 2x objasnil oz. vsaj tako trdijo na pooblascenem servisu - BTC Ljubljana, veroskova ali kaj je ze), kar pomeni, da so vrtani diski edina opcija in ce to ne bi zaleglo, bi me cakala kompletna modifikacija zavor + celjusti, po verjetnosti tudi homologacija ter ponovna kalibracija stevca, kar predstavlja ogromne stroske.


Jaz sicer vozim Ljubelj bolj ljubiteljsko ob vikendih. Pot je kar naporna za zavore, avti z zavorami za mestno voznjo tam niso v elementu. Se pa tam naucis zavirati z motorjem. :)

Tudi malemu bolj sportnemu avtu z dobrim zavoram in zaviranju z motorjem se ob malce bolj veseli voznji zavoram pozna temperatura, nekaj fadinga je.
Zaradi neuporabe (premalo Ljubelja?) so mi originalne zavore zadaj odrjavele stran in sem menjal vse skupaj na EBC 3GD Turbo Groove diske in EBC Red Stuff ploscice. Velikost imam isto, ploscice so zadnje v seriji za bolj obicajno rabo in imajo R90, tako da homologacija ni potrebna. Fadinga ni obcutiti vec na dnu Ljubelja. Mene je takrat prisla menjava mislim da okoli 600 EUR.

Ne vem, ce je kaj podobnega na voljo za tvoj avto in ali bi bilo dovolj, ampak boljse od originala je.
Recimo v enem testu so testirali Audi TT original zavore, ki so prenesle 15 zaviranj, EBC kombinacija (3GD/Red) je prenesla 19 in Tarox G88 20.

Scorpia ::

a3hp je izjavil:

Blinder je izjavil:

To da motor malo zavira je zazeljeno. Za nizjo porabo goriva in boljse zmogljivosti. ce so prestave dolge se pac uporabi prestavo nizje pa si na istem.

Al bremzas nonstop al na presledke se isto toplote ustvari. Logika...


Ni ravno tako.
Pri dolgih prestavah ti hitro zmanjka prestav... in v vsaki motor hitro nabira obrate, kar ni ok.
Pri kratkih prestavah teža avtomobila ne more spravit motorja v višje obrate in bremzanje ni potrebno oz manj!

Če bremzaš nonstop se stik ploščic in diska nonstop segreva kar hitro privede do pregretja in konec bremzanja, ker prežgeš stično površino ploščic.
Če bremzaš na presledke ti ostane vmesni čas za odvajanje toplote, v tem je pomembna razlika!


Tukaj se ne morem strinjati. Doma imamo astro z dolgimi 5imi prestavami in avto nic ne nabira obrate, ampak celo lepo zavira avto. Na drugi strani od punce lagune, ki ima tudi kar dolge prestave ampak vseeno krajse, pa tudi ne nabija obrate. Ko sem imel 307, ki ima nenormalne kratke prestave, pa je rad sel v obrate. Ampak motor je obozeval, da dela pri 4k obratih, pa me ni motilo (tudi nobene okvare po 200k ni bilo in se vedno se vozi). Vsi motorji so 1,6 bencinar, in imajo 150-160 nm.
Zdaj punto, ki ga imam, imam 6 prestav. In dobesedno po klancu dol nic ne zavira in ga mece v obrate. Tako da tvoja teorija v mojem primeru ne drzi. In dejansko pri temu avtu se najbolj od vseh zaviram. In po 70k, kjer je tudi veliko klancev, mi ni zvilo diske. Predvidevam, da pri dizlu ucinkuje, zaradi vecjega navora. Drugace sam, avto v klanec dol spravljam v visje obrate, kar pri bencinarju ni hudega.

Tisti, ki pravite, da je njegov avto sam po ravnem. Ja kaj pa se. K jst vozim, tale mestni jajcek, pa mu nic ni? Prav tako, da ne omenjam tista laguna, da je letnik 98, pa prezivi klancke na hrvaskem, sred avgusta ob najvecji vrocini,pa se nic ne pregreje. Star pa k zemlja. Tale ljubelj se mi ne zdi nic posebnega, ker je vmes dosti ravnin, kjer si zavore spocijejo. So dosti hujsi prelazi, kjer sem tudi vsakodnevno vozil. In vsak danasnji avto bi te prelaze moral brez tezav prenest. Ker ce ne, tak avto ne sme niti na avtocesto, kjer zo hitrosti vecje in vecji stres zavor ob naglem zaviranju.
Avtor pa naj lepo pregleda zavore in podvozje, ker koliko razberem iz njegovega posta, ni vedno prisotno to tresenje. Ker ko se pojavi tresenje mu unicuje diske. Sam tistemu majstoru v kontejneru ne priporocam, ceprav je na forumu odlicen svetovalec.... Ampak nima zadovoljive opreme, niti dvigala, kar je osnova, ampak ocitno odlicen 6 cut.
////

Invictus ::

Večina tukaj pozablja na zlato pravilo da se po klancu dol pelješ v isti prestavi kot gor.

Ampak ker danes folk non stop kvazi špara gorivo, da hitro v čim višjo prestavo, potem mu pa avto znori po klancu navzdol. In posledično kuri zavore. Malo pameti v glavo.

Ljubelj niti ni strm. Slovenski del se da pol prevoziti skoraj brez zaviranja, če imaš v pravi prestavi. Za malo dirkaške razpoložene pa so dovolj 3-4 zaviranja do Tržiča ... Če vam to skrivi zavore, je nekaj narobe z avtom in voznikom.

Sam sem samo enkrat skuril zavore, na primorski stani Vršiča, pa še to samo zaradi obrabljenih ploščic.

NAučite se voziti po klancih ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

perci ::

Če zaviraš z motorjem, zaradi tega ne kuriš več goriva. Pravzaprav takrat sploh nič ne kuriš.

Utk ::

Večina tukaj pozablja na zlato pravilo da se po klancu dol pelješ v isti prestavi kot gor.
Res? A mu je kdo svetoval, da se naj pelje v 3. dol? A je treba v vsaki temi avtomatsko predpostavljat da so vsi drugi butci, preden sploh prebereš kaj večina pravi?

krneki0001 ::

Scorpia je izjavil:

Zanimivo, sam se veliko peljem cez ljubelj in poleti cez ostale prelaze, pa se mi v 10 letih, se to ni zgodilo. Najvec kar se mi je zgodilo, da sem zazgal ploscice, ko sem imel corso. Nato sem imel 307, kateremu ni bilo sans da pregrejes zavore. Zdaj imam puntota, ki ima se manjse diske, pa nic ne jamra cez prelaz ljubelj. Pa noben ni bil dizel. Ce ti ukrivlja diske, bi iskal drugje napako... ali pa res srot robo dajejo, kot npr. Bmw serije 3, ki se nikakor ne razume z after market robo... navrtani diski, ti ne bojo kaj dosti pomagsli... sej ne dirkas? nisi nikjer omenjal smrdenje zavor, torej sklepam, da se ne pregrevajo. Ko se 1x pregrejejo smrdi za znoret, da par dni ne mores luftat hiso, ce je avto v blizini.


Vsak teden grem vsaj 2x čez Ljubelj. Ti očitno še nisi naletel na bedake, ki vozijo 30 dol po avstrijski strani in bremzajo na 20km/h pred vsakim ovinkom. Za njim pa smrdi po zažganih bremzah za popi****. Če naletim na takega (ker se ga ne da prehitet - ovinke jemlje kot kamion ali avtobus), se za 15 minut ustavim ob cesti in počakam. Ker dol po avstrijski strani se da stalno med 50 in 90 vozit, na parih delih tudi 110. Po naši, pa razen 6 ovinkov, lahko od vrha pa do tržiča goniš 110km/h.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Očitno OP dela nekaj narobe če vsakih 10k km skuri zavore. Ali:

- ne zna vozit
- avto ima res zanič zavore
- zanič uraden servis
- najbolj verjetna kombincija vsega.

Vse te neke teorije zarote kako so diski zanič ne pijejo vode, ker je kar precej lastnikov avtov, ki tega problema nimajo. Ponavadi stil vožnje bistveno prispeva k obrabi avta ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

krneki0001 ::

Meizu je izjavil:


Nic ne smrdi, so pa diski gotovo zviti, saj se avto pri zaviranju trese, kot da bodo zdaj zdaj odpadla kolesa. Kaj potem povzroca to zvijanje in cviljenje ce ne pregrevanje?

In ja, se cuti, da nekje na pol poti skozi ljubelj pricne avto tresti ze pri nizjih hitrostih, denimo nad 50km/h.


Predvidevam, da imaš prednje feltne čisto črne od prahu iz ploščic (zaradi zaviranja).
Prej bi rekel da diski niso zviti, ampak imaš večbatne zavore. Recimo 2 bata na ploščico. In zaradi nepravilnih ploščic, ki res smetijo in puščajo ogromno prahu na feltnah, pa zaradi pregrevanja, ter zaradi preveč kondensa v zavorni tekočini, je en izmed batkov zaribal in ne gre več nazaj v osnovno pozicijo, niti se naprej ne premakne ko zaviraš. Torej ko pritisneš zavoro, se en batek prestavi v pozicijo, kjer potisne ploščice v disk, drugi pa ne in disk krivi - zato tudi avto trese pri zaviranju.
Na Viču zraven Merkurja imaš zavorni servis (moraš it zadaj, kjer dela en star ata, ki res obvlada te zadeve). Pelji avto tja, pa naj ti razdre čeljusti, zamenja bate in dihtunge, pa nalije naj ti novo zavorno tekočino, ker je ta verjetno že zanič in ima polno kondensa notri (menjala naj bi se na 2 leti, vendar tega noben ne dela, potem pa čeljusi v notranjosti zgnijejo in se dogajajo take zadeve).
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

videc ::

Jaz sem brez težav peljal po omenjeni trasi s Focusom 1.8TDCi.

energetik ::

nicksonn je izjavil:

Kolikor sem razbral, sploh ni problem v tem, da se bremze pregrevajo.
Torej niso poddimenzionirane.
Če se zvijejo, so pač slabe kvalitete (oz niso pravilno uporabljene ali utečene).

Poglej, če obstajajo za tvoj avto ATE POWER diski. Ter njim primerne ploščice.

Kot je že bilo omenjeno, ne menjaj avta (če si zadovoljen z njim), zamenjaj servis.

Točno to, če ne smrdi, se ne pregrevajo. Očitno so na servisu samo montirali krš diske+ploščice.
In ko nekateri omenjate pregrevanje bremz na Hyundai/Kia - vozim (vozil sem) 3 Hyundaie, pa nikoli ni bilo niti najmanjšega problema s kakšnim pregrevanjem, zvijanjem ali slabim zaviranjem. Pri tem da nikoli ni bilo niti potrebe po menjavi diskov/ploščic, samo redno zavorno tekočino.
Pa se velikokrat vozim čez prelaze (Vršič, Ljubelj, Korensko sedlo, Jezersko), nikoli niti najmanjšega sledu o pregrevanju.
Sploh pa mešate zavorni učinek z pregrevanjem. Zavorni učinek je pri sodobnih bremzah itak pri vseh zadovoljiv (=lahko vedno zablokirajo kolesa). Pregrevanje se pa lahko reši izključno z montažo diskov z večjim premerom. Ali pa draga eksotika (=keramika).

Tako da ja, kupi nove kvalitetne ploščice + diske in naj ti jih zamenja dober serviser. To je vse kar rabiš. Zaviraš že itak optimalno z motorjem kot si napisal. Pri drugih avtih ne bo bistvene razlike v tem. Lahko pa vedno vklopiš za navzdol klimo, pa še kakšno gretje zadnje šipe, da dobiš dodaten zavorni učinek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Invictus ::

videc je izjavil:

Jaz sem brez težav peljal po omenjeni trasi s Focusom 1.8TDCi.

Edinokrat ko so imeli avti probleme na Ljubelju, je bilo še v časih Jugoslavije. Takratni avti so se res pregrevali v koloni in poleti. Pozimi ni bilo problemov. Stoječe kolone niso bile najboljše za takratne hladilne zmogljivosti.

Pa smo vozili tam čez z vsem jugo in ruskim kršem, ki je bil na voljo.

Da ima danes nekdo na Ljubelju probleme, je predvsem kriv voznik, ne avto. V večini problemov slabo vzdrževanje avta ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

BigWhale ::

Torej, a mi lahko nekdo razlozi kako zgleda Ljubelj? Ker ga ne poznam in mi je fascinantno, da imamo pri nas taksne cestne prelaze, da je potrebna debata o tem kateri avto je primeren za voznjo cez ta prelaz, da bodo zavore zdrzale.

A pri voznji tam cez, serijski avtomobili kar crkujejo? Cudno mi je pac zaradi tega, ker se tam cez vozijo ze desetletja, vcasih s stoenkami, jugoti in katrcami.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Isotropic ::

če greš vsak dan, se verjetno že pozna
diski se itak zvijejo ze sami po sebi lahko zarad vročine

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Ja, se pozna da se hitrej znucajo bremze, ne bi smel imeti nikakršnih problemov s samo vožnjo.

Sicer pa je Ljubelj čisto pohleven, sploh na SI strani, ko imaš 3 ornk ovinke, potem se pa pelješ v 5. brez gasa in brez bremz praktično do Tržiča.
Probajte Korensko sedlo, tam so pa res 2-3 ubijalski klanci, kjer pomisliš če ne bi bilo dobro kar v 1. prestavi zavirat z mašino.
Sicer pa se tudi serijski diski nimajo kaj zvijat, sam bi morali zdržati 1 zaviranje v sili na AC 130-0km/h.
Dvomim, da je zaviranje 60-30km/h pred ovinkom na klancu hujše od tistega v sili.

Utk ::

Najbrž res ni. Ampak če bi petkrat na dan oz. rečmo vsakih 10 km zaviral v sili na avtocesti, ti bi (ne preveč kvalitetni) diski zdržali kaj več kot 20,000 km? Če ti normalne vožnje recimo 100,000 (ne preveč kvalitetni). Pa sej ne pravi, da ima kakšne druge problem razen tega, da hitro bremze znuca. Če mu sploh več ne bi držale na koncu klanca, pol pa itak da je najboljše zamenjat avto. Ampak tega ni napisal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

šernk ::

Torej, a mi lahko nekdo razlozi kako zgleda Ljubelj? Ker ga ne poznam in mi je fascinantno, da imamo pri nas taksne cestne prelaze, da je potrebna debata o tem kateri avto je primeren za voznjo cez ta prelaz, da bodo zavore zdrzale.


ni treba na prelaz...jaz z dinamično vožnjo uspem pregret diske po 15k spusta po navadnih hribih. Ampak to pomeni da povprečni rabijo 40min za vožnjo jaz pa 25min. Če jih malce pregreješ enkrat ali dvakrat in so dobri diski ni noben problem.

Meizu: priporočam ti kaj od ATE, TRW, če hočeš cenejšo različico textar (so nekje 30% cenejši od prvih dveh), kvaliteta pa še vedno na istem nivoju. Jih imam pol leta v kombinaciji s TRW ploščicami in zaenkrat so super.

pri brembotu je pa odvisno na katero serijo naletiš. Sprednji so bili moji super, zadnji pa naravna katastrofa, s tem da so me prišli skoraj 50% dražje kot bi me prišel TRW.

imam pa za vse eno vprašanje: od kdaj je velikost motorja pogojena z možnostjo zaviranja le tega? umaknite kompresijo motorja in nato probajte z njim zavirat....pa vam tud V12 4.0 motor ne bo zaviral nič.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

energetik ::

Utk je izjavil:

Najbrž res ni. Ampak če bi petkrat na dan oz. rečmo vsakih 10 km zaviral v sili na avtocesti, ti bi (ne preveč kvalitetni) diski zdržali kaj več kot 20,000 km? Če ti normalne vožnje recimo 100,000 (ne preveč kvalitetni). Pa sej ne pravi, da ima kakšne druge problem razen tega, da hitro bremze znuca. Če mu sploh več ne bi držale na koncu klanca, pol pa itak da je najboljše zamenjat avto. Ampak tega ni napisal.
On pravi, da ga v glavnem moti, da mu tresejo. Ja, da se znucajo prej je pa itak logično. Se bodo pri vsakem avtu.

Utk ::

Sej, ko so diski obrabljeni začnejo trest - če ne strogo upoštevat uradno minimalno debelino. Imajo lahko še kar nekaj mesa in normalno zavirajo, samo da tresejo.

WarpedGone ::

imam pa za vse eno vprašanje: od kdaj je velikost motorja pogojena z možnostjo zaviranja le tega? umaknite kompresijo motorja in nato probajte z njim zavirat....pa vam tud V12 4.0 motor ne bo zaviral nič.

Ker kompresija je edina reč, ki se upira vrtenju motorja...
Le zakaj je treba motor v leru z gasom fehtat v obrate? Zarad kompresije?
Bi reku da zarad čisto vseh vrtečih in premikajočih se mas v njem. Večja prostornina pomeni večje kose in več mase, ki se bol 'upirajo' premikanju. Posledično maš 1.0 šparovčke ki grejo na hlape in 4.0 zverine ki pod štandgasom delajo vrtinec v rezervoarju.

Če si OP želi več motornega zaviranja, je prava pot večja prostornina motorja. Ker si želi tudi mal več življenja pod havbo ko pleza gor je to dvakrat prava odločitev. Oboje pa pokaže na dizla ki se bol neradi vrtijo (== več "motornega upora") in imajo več življenja takoj ven iz štandgasa.

Večja moč motorja bo tipično uparjena s serijsko bol 'sposobnimi' zavorami kar je triple-win.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

a3hp ::

Scorpia je izjavil:


Tukaj se ne morem strinjati. Doma imamo astro z dolgimi 5imi prestavami in avto nic ne nabira obrate, ampak celo lepo zavira avto. Na drugi strani od punce lagune, ki ima tudi kar dolge prestave ampak vseeno krajse, pa tudi ne nabija obrate. Ko sem imel 307, ki ima nenormalne kratke prestave, pa je rad sel v obrate. Ampak motor je obozeval, da dela pri 4k obratih, pa me ni motilo (tudi nobene okvare po 200k ni bilo in se vedno se vozi). Vsi motorji so 1,6 bencinar, in imajo 150-160 nm.
Zdaj punto, ki ga imam, imam 6 prestav. In dobesedno po klancu dol nic ne zavira in ga mece v obrate. Tako da tvoja teorija v mojem primeru ne drzi. In dejansko pri temu avtu se najbolj od vseh zaviram. In po 70k, kjer je tudi veliko klancev, mi ni zvilo diske. Predvidevam, da pri dizlu ucinkuje, zaradi vecjega navora. Drugace sam, avto v klanec dol spravljam v visje obrate, kar pri bencinarju ni hudega.

Tisti, ki pravite, da je njegov avto sam po ravnem. Ja kaj pa se. K jst vozim, tale mestni jajcek, pa mu nic ni? Prav tako, da ne omenjam tista laguna, da je letnik 98, pa prezivi klancke na hrvaskem, sred avgusta ob najvecji vrocini,pa se nic ne pregreje. Star pa k zemlja. Tale ljubelj se mi ne zdi nic posebnega, ker je vmes dosti ravnin, kjer si zavore spocijejo. So dosti hujsi prelazi, kjer sem tudi vsakodnevno vozil. In vsak danasnji avto bi te prelaze moral brez tezav prenest. Ker ce ne, tak avto ne sme niti na avtocesto, kjer zo hitrosti vecje in vecji stres zavor ob naglem zaviranju.
Avtor pa naj lepo pregleda zavore in podvozje, ker koliko razberem iz njegovega posta, ni vedno prisotno to tresenje. Ker ko se pojavi tresenje mu unicuje diske. Sam tistemu majstoru v kontejneru ne priporocam, ceprav je na forumu odlicen svetovalec.... Ampak nima zadovoljive opreme, niti dvigala, kar je osnova, ampak ocitno odlicen 6 cut.


Očitno je razlika med omenjenimi modeli premajhna, da bi jo lahko ti zaznal.
Primerjaj kak kombi oz manjši kamiojonček z 2.0 motorjem in običajni avto z 2.0 motorjem, ki dosega višje obrate in boš opazil konkretno razliko v zaviranju zaradi različnega navora in prestavnega razmerja.
Ali pa vzemi staro tomosovo štirko - APN in zamenjaj prednji zobnik na verigi z 10zobi in potem z 14 zobi in boš videl kaj pomeni razlika pri 50ccm motorčku.

Diski se zvijajo zaradi nenadnih temperaturnih sprememb in zaradi pregrevanja za katerega je odgovoren voznik s svojim načinom vožnje.

Mufasa ::

@OP - Mercedez Benz E klasa. Ne le da je top of d top kar se zavor tice, tudi vzdrzevanje - presenetljivo - ni nic kaj drazje kot pri Renaultih. Rec ima tudi ketno tako da jermen ipd pozabi. Kar je bistveno pri priporocilu je predvsem udobje / vzmetenje voznja po oblakih (MB exclusiv). Ljubelj vsak dan = pain in di ess...at least make your drive enjoyable.

p.s.: tudi stari, 10 let, MBji E klase so presenetljivo bolj premium kot vecina zdaj novih, in so v rangu tvojega budgeta

p.p.s.: alternativa je kaksna skoda superb
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

Scorpia ::

a3hp je izjavil:

Scorpia je izjavil:


Tukaj se ne morem strinjati. Doma imamo astro z dolgimi 5imi prestavami in avto nic ne nabira obrate, ampak celo lepo zavira avto. Na drugi strani od punce lagune, ki ima tudi kar dolge prestave ampak vseeno krajse, pa tudi ne nabija obrate. Ko sem imel 307, ki ima nenormalne kratke prestave, pa je rad sel v obrate. Ampak motor je obozeval, da dela pri 4k obratih, pa me ni motilo (tudi nobene okvare po 200k ni bilo in se vedno se vozi). Vsi motorji so 1,6 bencinar, in imajo 150-160 nm.
Zdaj punto, ki ga imam, imam 6 prestav. In dobesedno po klancu dol nic ne zavira in ga mece v obrate. Tako da tvoja teorija v mojem primeru ne drzi. In dejansko pri temu avtu se najbolj od vseh zaviram. In po 70k, kjer je tudi veliko klancev, mi ni zvilo diske. Predvidevam, da pri dizlu ucinkuje, zaradi vecjega navora. Drugace sam, avto v klanec dol spravljam v visje obrate, kar pri bencinarju ni hudega.

Tisti, ki pravite, da je njegov avto sam po ravnem. Ja kaj pa se. K jst vozim, tale mestni jajcek, pa mu nic ni? Prav tako, da ne omenjam tista laguna, da je letnik 98, pa prezivi klancke na hrvaskem, sred avgusta ob najvecji vrocini,pa se nic ne pregreje. Star pa k zemlja. Tale ljubelj se mi ne zdi nic posebnega, ker je vmes dosti ravnin, kjer si zavore spocijejo. So dosti hujsi prelazi, kjer sem tudi vsakodnevno vozil. In vsak danasnji avto bi te prelaze moral brez tezav prenest. Ker ce ne, tak avto ne sme niti na avtocesto, kjer zo hitrosti vecje in vecji stres zavor ob naglem zaviranju.
Avtor pa naj lepo pregleda zavore in podvozje, ker koliko razberem iz njegovega posta, ni vedno prisotno to tresenje. Ker ko se pojavi tresenje mu unicuje diske. Sam tistemu majstoru v kontejneru ne priporocam, ceprav je na forumu odlicen svetovalec.... Ampak nima zadovoljive opreme, niti dvigala, kar je osnova, ampak ocitno odlicen 6 cut.


Očitno je razlika med omenjenimi modeli premajhna, da bi jo lahko ti zaznal.
Primerjaj kak kombi oz manjši kamiojonček z 2.0 motorjem in običajni avto z 2.0 motorjem, ki dosega višje obrate in boš opazil konkretno razliko v zaviranju zaradi različnega navora in prestavnega razmerja.
Ali pa vzemi staro tomosovo štirko - APN in zamenjaj prednji zobnik na verigi z 10zobi in potem z 14 zobi in boš videl kaj pomeni razlika pri 50ccm motorčku.

Diski se zvijajo zaradi nenadnih temperaturnih sprememb in zaradi pregrevanja za katerega je odgovoren voznik s svojim načinom vožnje.


Drugače sem že vozil kombi dizelaš 1.9 in ko smo doma imeli še enoprostorca dizelaša 2.0. Po teži nista bila kaj dosti različna, ampak razlika v motorjih je razlika. Pri prvem je pač stroj in je namenjen močnim obremenitvam. Pa če me spomin ne vara, veliko več motornega olja gre v sam motor, kot pri potniškem avtu. Tako, da kakšne primerjave ne morem delat, ker sta narejena različnemu namenu. Pri kombiju je normalno, da bo lažje zaviral z motorjem, saj tudi more vlečt kramo...
////

francek1 ::

perci je izjavil:

Če zaviraš z motorjem, zaradi tega ne kuriš več goriva. Pravzaprav takrat sploh nič ne kuriš.

Seveda kuriš. Več obratov, več olja gre in obraba motorja je višja.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

francek1 ::

Mufasa je izjavil:

@OP - Mercedez Benz E klasa. Ne le da je top of d top kar se zavor tice, tudi vzdrzevanje - presenetljivo - ni nic kaj drazje kot pri Renaultih. Rec ima tudi ketno tako da jermen ipd pozabi. Kar je bistveno pri priporocilu je predvsem udobje / vzmetenje voznja po oblakih (MB exclusiv). Ljubelj vsak dan = pain in di ess...at least make your drive enjoyable.

p.s.: tudi stari, 10 let, MBji E klase so presenetljivo bolj premium kot vecina zdaj novih, in so v rangu tvojega budgeta

p.p.s.: alternativa je kaksna skoda superb

Sem mu hotel sam to predlagat, pa vem, da večina kar ogluši, ko omeniš starega MB E klase. Hvala bogu, jih lahko pametni za smešne denarce kupimo.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

Utk ::

francek1 je izjavil:

perci je izjavil:

Če zaviraš z motorjem, zaradi tega ne kuriš več goriva. Pravzaprav takrat sploh nič ne kuriš.

Seveda kuriš. Več obratov, več olja gre in obraba motorja je višja.

Ja, tisti, ki take neumnosti sproducirate ste res strašno pametni.
Tako kratek stavek pa tolk neumnosti, da je težko sploh kje začet.

Arctander ::

Tukaj se strinjam z BigWhale, ki se retorično sprašuje, kaj je tako groznega na Ljubelju. NIČ. Ljubelj je pičkin dim (pardon my French) proti Dolomitom, Korziki, cesti čez Katschberg ... pa nekako tam nima 3/4 avtov skurjenih zavor, kot bi pričakoval po pisanju nekaterih v tej temi.

Pri OP so samo naslednje možnosti:

1. The driver is doing something wrong
2. Krš original material
3. Okvara nečesa na zavornem sistemu
4. Nestrokovni serviserji
5. Pod-dimenzionirane zavore ali konstrukcijska napaka

Dober mehanik bo poskrbel za 2-5, pri točki 1 pa mogoče ne bi bilo slabo, če bi OP enkrat s sabo vzel nekoga, ki ima več izkušenj pri vožnji v zahtevnejših pogojih. Mogoče OP čisto nevede počne kaj, kar ni ravno optimalno za zaviranje po klancu navzdol.

Reycis ::

Ljubelj je en tak lep prelaz, da se mi zdijo vse te debate smešne. Še najolj smešen je bil un model, ki je trdil, da je dobro malo pavze med bremzanjem. Slovenska stran je čist na izi in sploh ni vredna termina prelaz. Avstrijska stran je mnogo bolj ovinkasta. Med spustom se tudi nazaj dvigneš za več kot 100m. Vseeno je prelaz kratek in enostavnejši od kar nekaj drugih slovenskih prelazov. OP najbrž pregrobo vozi.

šernk ::

Ker kompresija je edina reč, ki se upira vrtenju motorja...
Le zakaj je treba motor v leru z gasom fehtat v obrate? Zarad kompresije?


zakaj pa? Ker si se ti spomnil, da je dobro pogon odklopit? Motor se vrti normalno dalje brez obremenitve. Ne trdim da 1.9 ne bolj zavira od 1.6 motorja, ampak je za zaviranje motorja 1000 drugih stvari bolj pomembnih kot pa prostornina cilindra. drugače si ne predstavljam kako zavira tomo vinkovič, ki ima en cilinder in 1,4 litra prostornine? Je pač drugačna zgradba komplet z različnimi prenosi.

pri avtu imaš pa 1.6 ali 1.9 zgradbo praktično identično in bolj kot prostornina motorja vpliva število cilindrov ter prestavno razmerje, v končni fazi tudi sama teža avtomobila, obrabljenost ležajev in vse. To vpliva ravno toliko na zaviranje kot velikost motorja, ki sama po sebi ne vpliva praktično na nič.

Še enkrat: odstrani ventile, daj menjalnik iz prestave in zavrti motor. BTW...ko razbije ventile greš v prestavi enako hitro kot v prostem teku. Ko stisneš sklopko sploh ne občutiš sklopke.

tudi ni 100% res, da ima večji motor boljše zavore, na 1.6 motorju imam spredaj zavore od 1.8, zadaj pa od 2.0 SERIJSKO VGRAJENO, zato pa vsakič potem prepričujem človeka ob nakupu zavor da niso prave tiste iz kataloga in naj gleda za druge motorje! Praktično brez predelave, bi lahko spravil pa tudi spredaj od 2.0 zavore gor, samo diske in čeljusti zamenjam prostora imam dovolj prostora. Poleg tega lahko naštevam kateri vsi avti imajo serijsko vgrajeno močnejše zavore od predpisanih.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

GTX970 ::

Tomo vinkovič je 4t dizel kubature 0.7 litra, 1 cilinder.

WarpedGone ::

Ne trdim da 1.9 ne bolj zavira od 1.6 motorja

Pol se itak strinjava in ti je zgleda sam dolgčas da pišeš te WOTe...
Zbogom in hvala za vse ribe

šernk ::

Tomo vinkovič je 4t dizel kubature 0.7 litra, 1 cilinder.


po podatkih, ki sem jih dobil na netu za enega sem napisal :)

Pol se itak strinjava in ti je zgleda sam dolgčas da pišeš te WOTe...


ne strinjam se da je potrebno kupit avto z večjim motorjem zato da ti bo slednji bolj zaviral. Ker ni nikakršne garancije v tem.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

WarpedGone ::

pol pa elaboriraj:
Ne trdim da 1.9 ne bolj zavira od 1.6 motorja,

Za jagodo na torto dej pa še primer kater 1.6 dizl bol zavira kot 1.9 dizl, obakrat v osebnem avtu.

Z veseljem se kej novga naučim, ampak mam svoje minimalne zahteve po koherentnosti napisanga...
Zbogom in hvala za vse ribe

PandaFlow2 ::

francek1 je izjavil:

perci je izjavil:

Če zaviraš z motorjem, zaradi tega ne kuriš več goriva. Pravzaprav takrat sploh nič ne kuriš.

Seveda kuriš. Več obratov, več olja gre in obraba motorja je višja.


Motor ima večjo obrabo v prostem teku, ki je optimiziran zgolj za tekoče delovanje motorja in karseda nizko porabo goriva (in s tem emisij). Tistih 800-900 rpm, kolikor jih ima povprečen avtomobilski motor bi bilo z vidika porabe lahko 500 (ali še manj), če bi se le motor takrat normalno vrtel. S stališča obrabe materiala pa najbrž 1200+.

Poraba olja bi morala biti v normalnem avtomobilu praktično nič (max. 1L na servisni interval). Karkoli je več od tega, že samo po sebi kliče na en resen servis.

GTX970 ::

šernk
po podatkih, ki sem jih dobil na netu za enega sem napisal :)


Je več modelov, od 638 cm^3 in več.
http://www.tractor-db.com/sl/tractors/8...


http://www.tractor-db.com/sl/tractor/51...
Tale je zadnji model, se nisi zmotil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GTX970 ()

BigWhale ::

šernk je izjavil:

Torej, a mi lahko nekdo razlozi kako zgleda Ljubelj? Ker ga ne poznam in mi je fascinantno, da imamo pri nas taksne cestne prelaze, da je potrebna debata o tem kateri avto je primeren za voznjo cez ta prelaz, da bodo zavore zdrzale.


ni treba na prelaz...jaz z dinamično vožnjo uspem pregret diske po 15k spusta po navadnih hribih. Ampak to pomeni da povprečni rabijo 40min za vožnjo jaz pa 25min. Če jih malce pregreješ enkrat ali dvakrat in so dobri diski ni noben problem.


Ce ti uspe pregreti zavore, pomeni, da vozis na robu zmogljivosti avtomobila. To ni 'dinamicna voznja'. Vozis skoraj 2x hitreje kot povprecni vozniki, temu rect 'dinamicno' je mal smesn.

Zheegec ::

Kakšen je ta klanec v primerjavi z recimo trojanskim klancem (od Trojan do Izlak/Zagorja?)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

krneki0001 ::

Zheegec je izjavil:

Kakšen je ta klanec v primerjavi z recimo trojanskim klancem (od Trojan do Izlak/Zagorja?)


En mejhen višje gre, pa na naši strani manj ovinkov, na avstrijski pa malo več.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Meizu ::

Joj, joj... spet moram objasnjevat eno in isto.

Vse tiste klance na ljubelju speljujem v 2. brzini, z motorjem zaviram do max 3500rpm, nato z zavorami zmanjsujem hitrost. In ja, v tem avtu s taksnim pocetjem periodicno nekajkrat zaviram po strmini, preden pridem do naslednjega ovinka.

Ne vem, kaksni in kako zahtevni so ostali prelazi, kar vem je to, da je ocitno z zavornim sistemom nekje nekaj narobe, ce mi po tako enostavnem prelazu (kot pravite) tako krivi diske.

Glede na to, da sem s tem pocetjem prakticno najpocasnejsi na cesti, mi ni jasno, kako lahko se izboljsam svoje vozniske sposobnosti, da bojo ocitno zavore manj trpele.

Kdor mi pa ne verjame na besedo - vedno imam kaksen plac fraj v avtu. Ce nuca kdo prevoz do celovca, naj sede z menoj, pa bomo sli skupaj cez prelaz in boste sami opazovali kako zaviram z motorjem. Ker sam bolj kot to ne znam objasnit na papirju, eni pa cel cas vztrajno naprej porivate agresivno voznjo. Ce bi po tistih klancih dejansko vozil agresivno, se ne bi pritozeval s tresenjem zavor pri 10kkm ampak bi jih vsakih 10kkm zamenjal, ker bi bili skurjeni ko burek, ki ga pozabis ven iz peci vzet.

Nebivedu je npr. lepo pogruntal, da imam prednje felge crne od zaviranja. In res so. Ne vem pa, koliko to vpliva na samo zadevo, sam vsak teden poskusam spucat z wapom tisto sranje ven.

Hvala nekaterim za ideje, kam peljat avto na pregled.

Edit: In se en info mimogrede: Vsi servisi, od prvega pa do zadnjega, brez izjeme so bili opravljeni na tem kmagu v BTCju. A so res tako zanic tam? Pa kao pooblasceni servis. Tisti, ki nismo izurjeni mehaniki nekako verjamemo, da bojo pa na pooblascenem servisu ja vedeli vsako podrobnost vozila in korektno opravili svoje delo. Se posebej zato, ker so seveda drazji od privatnih mehanikov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

čuhalev ::

Meizu je izjavil:


Nebivedu je npr. lepo pogruntal, da imam prednje felge crne od zaviranja. In res so. Ne vem pa, koliko to vpliva na samo zadevo, sam vsak teden poskusam spucat z wapom tisto sranje ven.

Kot so ti povedali, če so ob pranju zavorni diski še vroči, jih kriviš.

Zheegec ::

krneki0001 je izjavil:

Zheegec je izjavil:

Kakšen je ta klanec v primerjavi z recimo trojanskim klancem (od Trojan do Izlak/Zagorja?)


En mejhen višje gre, pa na naši strani manj ovinkov, na avstrijski pa malo več.

Heh, zanimivo. Dnevno potem po podobnem klancu vozim, pa ploščice zdržijo po skoraj 100k Km brez težav. Alfa 159.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

a3hp ::

Scorpia je izjavil:



Drugače sem že vozil kombi dizelaš 1.9 in ko smo doma imeli še enoprostorca dizelaša 2.0. Po teži nista bila kaj dosti različna, ampak razlika v motorjih je razlika. Pri prvem je pač stroj in je namenjen močnim obremenitvam. Pa če me spomin ne vara, veliko več motornega olja gre v sam motor, kot pri potniškem avtu. Tako, da kakšne primerjave ne morem delat, ker sta narejena različnemu namenu. Pri kombiju je normalno, da bo lažje zaviral z motorjem, saj tudi more vlečt kramo...



Ti si žal zgrešil poanto mojega pisanja.
Potrdil si to kar sam zagovarjam, da sta navor in prestavno razmerje pomembna pri zaviranju z motorjem.

Razlika v količini olja je postranska zadeva.

Obraba motorja pri zaviranju z njim je nična, ravno tako poraba olja. Če motor troši olje ga pač troši. Porabe goriva pri zaviranju ni, ker če bi porabljal gorivo bi gorivo zgorevalo in motor ne bi zaviral, ok?

Eni tu res nimate pojma o mehaniki zato bi bilo bolje, da ne komentirate, ker smešite sami sebe.

Meizu ::

čuhalev je izjavil:

Meizu je izjavil:


Nebivedu je npr. lepo pogruntal, da imam prednje felge crne od zaviranja. In res so. Ne vem pa, koliko to vpliva na samo zadevo, sam vsak teden poskusam spucat z wapom tisto sranje ven.

Kot so ti povedali, če so ob pranju zavorni diski še vroči, jih kriviš.

Perem jih v nedeljo popoldne, nazadnje pa nucam avto v soboto zvecer.
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zavore: Textar, Ate ali Brembo

Oddelek: Na cesti
2015290 (2518) TOP
»

Pregrete zavore (dim) (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6014636 (12688) zk_eu
»

Pomoč pri izbiri zavornih diskov (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7829554 (27288) b3D_950
»

Vožnja skozi ovinke (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25723820 (14110) Malajlo
»

ABS in njegovi problemi (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7711224 (9765) SkIDiver

Več podobnih tem