» »

Pregrevanje sprednjih zavor

Pregrevanje sprednjih zavor

«
1
2 3 4

zk_eu ::

Pozdravljeni,

zdi se mi, da se mi sprednje zavore preveč pregrevajo (Astra G, 1.6 16W, karavan).

Zadnjič sem mimogrede skočil na Učko (oz. na Vojak). Cesta tam je kar ovinkasta in se v bistvo kar dolgo vzpenjaš oz. spuščaš. Pri vožnji navzdol sem ravno zaradi tega res pazil, da sem čim več zaviral z motorjem in toliko manj z zavorami. Torej večino časa sem vozil v 2. ali 3. prestavi in zaviral samo, da sem avto vmes upočasnil, da ni kje pridobil prevelike hitrosti. Naložen tudi nisem bil (sopotnica in dve potovalki).

Vseeno so se mi tik pred koncem, ko se vključiš na hitro cesto, kjer sta dva ali trije 90 stopinjski ovinki in ni druge, kot da močneje zaviraš, zavore "vžgale", kar sem takoj čutil na pedalu (ki je postalo mehko), zato sem avto takoj ustavil in počakal, da se ohladijo. Na srečo, je že bila ravnina, tako da sem ga lahko pustil stati kar v prvi prestavi (začutil sem mehko pedalo res tik pred cestnino, ko iz zadnjega klanca zaviješ tja). Iz zavor se je kadilo okoli 15-20 sekund.

Zadeva se mi je zgodila že dva ali tri mesece nazaj (sem pisal tukaj), vendar sem takrat res malo hitreje peljal z enega lokalnega hriba in sem si rekel, da »sem jih pač obremenil«. Čeprav, ko sem pomislil, koliko sem se dol vozil s prejšnjim avtom, mi je bilo čudno, ampak ok, »težji avto« sem si rekel.

Res mi ni jasno s čim bi jih lahko tako obremenil. Zato sumim na dve stvari:
-slaba zavorna tekočina, ki ni bila menjana že nekaj časa in tako hitro zavreje.
- Ali pa, da zadnji bobni ne primejo več tako kot bi mogli in so sprednje zavore preobremenjene. Tudi pakne v bobnih niso bile menjane že lepo dobo. Ampak ročna meni normalno drži. Cvililo mi nič ni.

Ali je kaj od tega mogoče? Da bi jih moja vožnja zadnjič obremenila res dvomim no, ker sem vozil še za odtenek počasneje ravno zaradi dolgega spusta. Potem boljše, da ne grem na noben vzpon več... Blokira mi mislim, da nič ne, vsaj zaznati ni. Tudi pri mestni vožnji ne opazim posebnosti.

Imam pa sicer zadnje pakne že doma in tudi zavorno tekočino imam namen menjati, samo se nisva mogla z mehanikom uskladiti, pa sva rekla po praznikih (avto je prej bil očetov, pa je nekatere stvari menjal bolj poredko - npr. ravno zavorno tekočino, jaz pa pomenjam, ko to potem ugotovim :) - za mestno vožnjo je verjetno zadostovalo). Sprednje pakne pa sem menjal dva meseca nazaj (za ATE). Upam, da vsaj sprednje ploščice ne bodo začele cviliti sedaj, ko so se pregrele, ker jih do včeraj nisem slišal, sedaj pa je manjši pisk, ampak dobro, lahko je tudi od kakšnega delca, ker hudo ni.

Hvala za pomoč!
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
  • spremenil: zk_eu ()

Brane22 ::

Možno je, da so sprednje ćeljusti zarustale ali polne svinjarije in se ploščice ne vrnejo povsem nazaj takoj in še nekaj časa drsijo po diskih.

Zadnje bremze itak nosijo manjši del obremenitve in verjetno niso razlog, sploh če ti ročna dela.

zk_eu ::

Fora je, da če se normalno vozim, je disk hladen oz. ni prevroč ali kako naj rečem. Ni bilo kakšnega znaka, da bi mi grabilo.

Zadnje zavore grabijo mislim da 30% ali 40%. Ampak me je bilo strah, da slučajno še to ne in so sprednje preobremenjene.

Mehak pedal sicer vem, da je posledica slabe zavorne tekočine, ki mora biti nujno menjana. Samo a se zaradi tega tudi ploščice skurijo?
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Brane22 ::

zk_eu je izjavil:

Fora je, da če se normalno vozim, je disk hladen oz. ni prevroč ali kako naj rečem. Ni bilo kakšnega znaka, da bi mi grabilo.


Saj ravno zaradi te fore. Če se čeljusit počasi vračajo ( a se eventualno vrnejo) potem je znak samo to, da se ob vsakem zaviranju diski grejejo še recimo 30 sekund. Če zaviraš redko ali pa o nizkih hitrostih, potem tega najbrž ne opaziš v normalni vožnji. Če pa pelješ dol po klancu, kjer zaviraš enkrat v minuti ali več, potem bi se to moralo opaziti veliko več.

zk_eu ::

Pa se da slednje ugotoviti z vizualnim pregledom? Da snamem sprednja kolesa in gledam delovanje čeljusti?

Pa res ne bi ničesar v mestu občutil ali vsaj zavohal? Ker v mestu je veliko zaviranja. Res pa, da ne tako intenzivno.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

krneki0001 ::

Zavorna tekočina vleče nase vodo. Stara zavorna tekočina zaradi tega hitreje zavre. Ko zavre dobiš mehak pedal, kot si opisal.

Poeg tega si verjetno "zakuril" (pregrel) ploščice in diske.

Osebno bi prvo zamenjal zavorno tekočino. Po potrebi pa še diske in ploščice.

negotiator ::

Zavorna tekočina nima veze s tem, da se zavore pregrevajo, skrbi samo zato, da čeljusti stisnejo, ko pritisneš na pedal. Precej verjetno bi bilo, da je to, kar pravi Brane22. Jaz sem imel enak problem, na enem od diskov. Preveriš lahko tako, da dvigneš avto, da je kolo v zraku in ga poskusiš obrnit z roko - moralo bi se vrteti brez težav - če se težko obrne, potem je to to. Če se obrača dobro, poskusi še pri prižganem avtomobilu (ne pozabi dat ven iz prestave in ročno zategnit) in pritisni na zavorni pedal - takoj za tem spet poskusi obrnit kolo - če se v tem primeru težko obrne, tudi ni v redu - ni pa tako slabo, kot prvi primer, je pa vseeno dobro čimprej obiskat serviserja.

Je pa še ena možnost; mogoče pa ne bremzaš tako nežno, kot si misliš, kljub temu, da zaviraš z motorjem. Ne vem, kako strm je tist hrib ampak je pa na hribu dosti težje ustavit dobro tono. Hrib ni tako nedolžen do zavor, kot se morda zdi. Zadnje bremze naj te ne skrbijo, saj je velika večina zavorne moči na sprednjih zavorah - poleg tega, če si šel čez tehničnega, je to to.

Zavorna tekočina vleče nase vodo. Stara zavorna tekočina zaradi tega hitreje zavre. Ko zavre dobiš mehak pedal, kot si opisal.


To drži, ni pa seveda razlog za pregrevanje zavor. Dobro pa je, če zamenjaš tudi zavorno tekočino, kljub temu.
All easy problems have already been solved.

krneki0001 ::

Po hribu navzdol in bremzanju se zavore vedno grejejo. Če imaš prestaro zavorno tekočino, potem zavorna tekočina zavre in dobiš mehak pedal.


Lahko je en izmed zavornih cilindrov prijel in ne gre v začetno pozicijo, kar bi bil tudi razlog, da se zavore pregrevajo.

Samo ni povedal ali se mu sedaj to dogaja vsak dan med normalnim prometom, ali pa je bilo samo enkratno takrat, ko je vozil po klancu navzdol.

janezvalva ::

verjetno imaš vodila mal zarustana.
s časom se v vodilih nabira vlaga ter nesnaga, vse to se skupaj sprime ter ti vodila preprečujejo
da bi se ti ploščice normalno odmaknile od diska ko ne zaviraš.
posledično ti ploščice nonstop "grejejo" disk, pa se ti ne morejo diski dovolj shladiti
dobro je vodila odpreti, jih sčistiti, z zelo finim šnirgl papirjem zdrsat,
nato pa premazat še enkrat z mastjo.

v skrajnem primeru se ti lahko zgodi da ti disk/diski zablokirajo

jaz vsaj 1x letno preverim vodila

lahko pa da so cilindrčki zarustani, kot je omenil kolega pred mano

v glavnem, ni ga čez redno vzdrževanje. thumbsup!

Zgodovina sprememb…

zk_eu ::

Saj sem napisal, da med mestno oz. normalno vožnjo se mi to ne dogaja oz. še ni zgodilo. Danes sem celo tipal diske in so bili hladni oz. po parih zaviranjih (normalno) topli. Nič kaj posebnega no.

Ne gre pa za nedolžen spust. Se zelo dolgo spuščaš (iz. 1400 m praktično skoraj na 0, no pri avtocesti manj). Saj lahko, da je vzrok na meni, samo res se mi je zdelo smešno no, ker sem noro pazil.

Pa tako, ko razmišljam. Dvomim, da mi celinder oz. čeljust blokira, ker potem bi se mi to prej zgodilo, ne pa čisto na koncu spusta? Je pa vsekakor za probati na zgoraj opisan način.

Za mehak pedal sem pa tako napisal že sam, da je vzrok zavorna tekočina, ki ni bila menjana... in jo zato imam naslednji teden pod nujno. Bolj me je zanimala povezava. Ali lahko zaradi slabe zavorne tekočine se tudi ploščice zakurijo, ali med tem dvojem ni povezave. Ker ploščice niso slabe, ampak so ATE, stare 2 meseca.

Zadaj imam jaz sicer bobne. Čez tehnični pregled sem šel februarja brez problema. Je pa res, da ti debelino oblog in diskov merijo (pri meni) le spredaj. To sem predvsem mislil, če bi jih zadaj pobralo, samo meni samo kdaj prvih par zaranj, če je veliko vlage zaškriplje. Ko je toplo in suho nikoli. Če bi bile povrane, bi tudi morale cviliti. Sem pa vseeno zadnje pakne že naročil in čakajo na menjavo.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

negotiator ::

Pa tako, ko razmišljam. Dvomim, da mi celinder oz. čeljust blokira, ker potem bi se mi to prej zgodilo, ne pa čisto na koncu spusta?


Kaj ti pa daje mislit, da se to ni že zgodilo na začetku spusta? Kadi se potem, ko je že zelo vroče, saj če ti zagrabi še ne pomeni, da se bo takoj kadilo. Ja, 1400m razlike je kar veliko in niti ni tako nenavadno, da se močno segrejejo zavore. Saj, če je strm hrib, te zaviranje z motorjem itak ne upočasni veliko in moraš dosti še bremzati.

PS: ko preverjaš temperaturo diskov, bodi previden, saj se lahko tudi po nekaj km normalne vožnje segrejejo dovolj, da se opečeš. V kateri prestavi pa si imel, ko si zaviral z motorjem?
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

d4vid ::

Si samo sposodim malo temo, ko smo ravno pri zavorah.
R-Clio 1.2 l. 2003. Pedal nima vedno enake trdote. Včasih je precej trd in moram bolj pritisnit da primejo zavore, včasih pa čisto mehek in sem takoj na šipi zaliman. Ne opažam, da bi imel gas kaj veze.
Če ima kdo kako idejo, malo sumim ojačevalec.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

zk_eu ::

Ja, res je. Saj sem napisal, da sem moral ves čas zavirati, da avto ni pridobil prevelike hitrosti.

Zdaj sem se spomnil. Na G.mapse sem moral vmes za en odcep pogledati in sem se recimo na malo več kot 1/3 poti ustavil in stal na nestu. Saj gledal nisem, če se kadi, samo saj bi jih zavohal.

Vozil sem dol v 2. in 3. prestavi večinoma. Hitrost ni presegla 50 km/h. Odvisno od ovinkov in strmine.

Hvala za opozorilo. Saj vedno naprej na hitro poskusim, še le nato ga potipam.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

negotiator ::

No, je pa še vedno odvisno, koliko si dejansko rabil bremzat, poleg zaviranja z motorjem. Če si konstantno malo pritiskal na pedal, se lahko hitro segrejejo diski. Pri 50km/h, če je veliko ovinkov (se pravi bremzanja), se lahko kar hitro zgodi, da so diski precej segreti.

d4vid je izjavil:

Si samo sposodim malo temo, ko smo ravno pri zavorah.
R-Clio 1.2 l. 2003. Pedal nima vedno enake trdote. Včasih je precej trd in moram bolj pritisnit da primejo zavore, včasih pa čisto mehek in sem takoj na šipi zaliman. Ne opažam, da bi imel gas kaj veze.
Če ima kdo kako idejo, malo sumim ojačevalec.


Koliko pa je stara zavorna tekočina? Je pedal trši, ko se začneš vozit (je avto hladen) ali gre čisto po naključju?
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

d4vid ::

Zavorna tekočina je stara nekje 14 dni, ker mi je šel cilinder na zadnjih zavorah. Stanje je bilo prej isto. Dogaja se pri mrzlem avtu.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

zk_eu ::

Ja, zagotovo sem malo ves čas pritiskal (drugače pridobiš preveliko hitrost) in potem še večje zaviranje pred ovinkom.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Kac ::

Kot sem razumel, si mehek pedal (uplinjanje zavorne tekočine) že enkrat prej doživel. A si takrat peljal avtomobil na odzračevanje zavornega sistema. Plin se ne absorbira nazaj v olje in ta mali žepek se s povišanjem temperature poveča in povzroči mehek pedal pri nižji temperaturi, kot je potrebna za uplinjanje zavorne tekočine. Če je plina dovolj tudi pri niski temperaturi ostane pedal mehek tudi ob hladnih zavorah.

Kac ::

Zaviranje v dolgih strmih klancih. Na zavoro ne pritiskamo neprestano. Zaviramo odločno in do naslednjega zaviranja, pustimo zavornemu sistemu, da se ohladi.

N0t0ri0us ::

kot prvo kot so že rekli preveri da ti ni kaj blokiralo ploščic. Enostavno vidiš če imaš lita platišča, ker je tista feltna črna, medtem ko so ostale 3 takšne kot običajno. Druga stvar je, ko se pripelješ na cilj stopi iz avta in boš na daleč čutil če so diski vroči oz če klešče ne spustijo. Razen če imaš jeklena platišča ampak še to boš čutil vročino na vrhu feltne

sem pa 95% prepričan, da je bila napaka tvoja in si predolgo držal zavoro. Kot je rekel Kac - zaviraj ali pusti da se zavore hladijo. Če ne gre drugače prestavi eno nižje. Avta ne bo konec če bo nekaj minut na 5000+ obratih

zk_eu ::

Ok, očitno je bila moja napaka. Hvala za nasvete!

Samo saj nisem ves čas na predalu imel nogo. To ponoviš vsake toliko časa, da pač znižaš hitrost, da zdaj ravno ne pridivjaš v ovinek s preveliko hitrostjo. Ni pa to, da bi konstantno držal nogo na zavori. Avtu pa raje ne bi držal predolgo v prevelikih obratih, sploh ker se tukaj spuščaš hmmm, 20 minut?

Žal nimam litih platišč. Samo nekako sem prepričan, da ne blokira. Zdajle sem preverjal diske pri mestni vožnji (ko ni prometa). Topli, nič posebnega. Enako, ko sem prišel z avtoceste. Res dvomim, da mi blokira no. Bi moralo vsaj malo bolj vroče biti.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Buggy ::

Kac je izjavil:

Zaviranje v dolgih strmih klancih. Na zavoro ne pritiskamo neprestano. Zaviramo odločno in do naslednjega zaviranja, pustimo zavornemu sistemu, da se ohladi.


tocno tako in tega se razni bremzavcki ne zavedajo!

Jaz imam tudi veliko ovinkov in hribov, pa ce bi vedno na bremzi sedel pa magar "na malo" se ta nima casa ohladiti ustrezno. Zato imamo menjalnik in predvidevanje. Da bi se mi pa kadilo iz zavor, pa sem lahko se tako pretiraval s kerikolim avtom pa se nikoli. Kot je bilo ze parkrat povedano, zamenjaj bremze/tekocino in ne kompliciraj prevec. Ce so podhranjene se nauci temu ustrezno peljat, ker poceni resitve (razen da povecas diske in s tem celjusti) pac ni!

negotiator ::

zk_eu je izjavil:

Ok, očitno je bila moja napaka. Hvala za nasvete!

Samo saj nisem ves čas na predalu imel nogo. To ponoviš vsake toliko časa, da pač znižaš hitrost, da zdaj ravno ne pridivjaš v ovinek s preveliko hitrostjo. Ni pa to, da bi konstantno držal nogo na zavori. Avtu pa raje ne bi držal predolgo v prevelikih obratih, sploh ker se tukaj spuščaš hmmm, 20 minut?

Žal nimam litih platišč. Samo nekako sem prepričan, da ne blokira. Zdajle sem preverjal diske pri mestni vožnji (ko ni prometa). Topli, nič posebnega. Enako, ko sem prišel z avtoceste. Res dvomim, da mi blokira no. Bi moralo vsaj malo bolj vroče biti.


Poskusi še, kot sem ti rekel, na dvigalko, pa poskusi obrnit, pa bremzo stisni pri prižganem avtu, pa takoj za tem spet preveri, pa ne pozabi iz prestave dat, pa ročno zategnit. Pa, ko boš bremzo stiskal, boš moral sesti v avto, pri čemer lahko tudi zdrsne z dvigalke - zato ga raje še podloži s kakšnim lesom, če pa ne, pa čimbolj previdno, da ne zamaješ avta preveč in imej v mislih, da se to še vedno lahko zgodi.

Čeprav, ko praviš, da si probal z mestno vožnjo, in so bili diski topli, bi rekel, da si po klancu preveč bremzal in so bremze drugače še v redu. Koliko je bilo pa obratov pri zaviranju z motorjem? Normalno je namreč, da so obrati višji 4000 ali 5000, da bolj konkretno zaviraš - če imaš tam 2-3k, uporabi nižjo prestavo, če se da. Govorim za bencinski motor. Pri dizlu so pa obrati malo nižji.
All easy problems have already been solved.

zk_eu ::

Bom še poskusil, ampak sedaj je tako dež napovedan, in bo moralo počakati.

Mislim pa, da smo prišli do bistva in je vzrok na meni, zato se vam zahvaljujem za nasvete. Očitno vozim napačno po hribu navzdol, ker jaz redko dopustim, da obrati presežejo 3000, maks 3500 obratov. Tako vozim v bistvu že ves čas, pa nisem dal malo klancev čez :). Je pa res, da nimam dolgo karavana, ki je težji (diski pa niso bohve kaj na tem avtu), ampak sem prej imel manjši avto in nikoli prej nisem naredil te bedarije :). Bo pač treba bolj paziti in se navaditi. Zavorno tekočino pa vseeno ta teden, ko pride, pod nujno menjam.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

MadMax ::

Če bencinarja ne zavrtiš nad 3500 potem je nekje nekaj narobe ;)
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

zk_eu ::

Hehe. Brez skrbi, da dam tudi sebi in avtu vsaj enkrat ali 2-krat mesečno duška, da se malo "prepuca" :). Sicer pa vozim zelo varčno.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

tony1 ::

negotiator je izjavil:

Zavorna tekočina nima veze s tem, da se zavore pregrevajo, skrbi samo zato, da čeljusti stisnejo, ko pritisneš na pedal.


Popolnoma narobe. Zaradi stare zavorne tekočine se bodo zavore pregrele veliko prej kot bi se z novo.

Avtorju teme: takoj menjaj zavorno tekočino.

zk_eu ::

No, to me je tudi zanimalo! Sicer pa sem že mislim da 3 ali 4-krat napisal, da se pod nujno menja prihodnji teden, ker nisem prej vedel, da ni bila menjana v intervalu :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

MadMax ::

tony1 je izjavil:

Popolnoma narobe. Zaradi stare zavorne tekočine se bodo zavore pregrele veliko prej kot bi se z novo.
To seveda sploh ni res.
Bodo pa v primeru pregretja prej odpovedale zaradi uparjanja vode v zavorni tekočini.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

tony1 ::

To seveda drži, povedal si torej: 1x1=1.

Malajlo ::

Če ti zavre tekočina, pritisk še vedno pritiska ploščice ob diske. Pa saj to sem še kot sovoznik opazil, ker se mi je zdelo, da avto malo preveč izgubi na hitrosti med prestavljanjem. Na prvi pumpi ven, in res, bremze pregrete.
Manjši zavorni učinek na zadnjih zavorah preobremenjuje prve. To povzroča pregrevanje prednjih, posledično slabši zavorni učinek. Lahko je vzrok regulator zavorne moči zadnjih koles, če gre za starejše vozilo (pa ne vem, če ga nimajo tudi tisti z abs)

negotiator ::

tony1 je izjavil:

negotiator je izjavil:

Zavorna tekočina nima veze s tem, da se zavore pregrevajo, skrbi samo zato, da čeljusti stisnejo, ko pritisneš na pedal.


Popolnoma narobe. Zaradi stare zavorne tekočine se bodo zavore pregrele veliko prej kot bi se z novo.

Avtorju teme: takoj menjaj zavorno tekočino.


Res je, da če voda v zavorni tekočini zavre, bo pritisk pare še vedno stiskal čeljusti ampak tudi, če se je to dogajalo v tem primeru, se očitno ni dogajalo tako izrazito, saj je "zk eu" kljub temu pritiskal na zavorni pedal, se pravi, da sama para v zavornem sistemu, četudi je bila prisotna, ni ustvarila dovolj zavornega učinka, da ne bi bilo treba pritiskat na pedal oz. še bolj zavirat z motorjem. Tistih 3000-3500 obratov pa pojasni, da je bil vzrok pač dolgotrajna, intenzivna uporaba zavor in ne voda v zavorni tekočini.
All easy problems have already been solved.

tony1 ::

Pa saj je eno povezano z drugim?

negotiator ::

tony1 je izjavil:

Pa saj je eno povezano z drugim?


Hočem reči, da če para pritiska čeljusti na diske, bi avto bremzal že brez pritisnjenega pedala - to se morda celo dogaja pri njem, ko (če je res prisotna v zadostni količini) voda zavre - očitno pa, da ne stiska prav močno (če sploh je to razlog), saj mora on še vedno na pedal tiščat, da ne dobi previsoke hitrosti, tako da najbrž ne tišči toliko, da bi imelo velik vpliv. Bolj bo najbrž to, da ni dovolj zaviral z motorjem. 20 minut spusta po hribu, pa ni kar tako za bremze.
All easy problems have already been solved.

tony1 ::

Sem že zapisal, pa bom še enkrat: kar pišeš ne drži, pa konec. Dost mam tega teoretiziranja.

Para nič kaj pomembno ne pritiska na zavoro, zaradi same narave tekočine v obliki plina (ki je stisljiv), za razliko od tekočine (ki ni stisljiva, zato je pri zavorah pomembno bremz olje ohraniti v tekočem agregatnem stanju).

Ko enkrat voda v bremz olju zavre, zavore najprej primejo slabše, nato pa sploh ne. In točno to se mu je zgodilo - voda je zavrela že pri minimalni obremenitvi zavor, pri 100 stopinjah. Če bi imel novo bremz olje, pa bi to imelo zanemarljiv % vsebnosti vode, samo bremz olje pa bi zavrelo pri 500 stopinjah (cifro si izmišljujem). Iz tega je treba zaključiti, da je ostal brez bremz zaradi stare (ker je higroskopična veže nase vlago, % vode v njej pa je sedaj večji kot pri novem bremz olju) zavorne tekočine.

Konc, fertik, the end.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

Brane22 ::

Tudi ni jasno, kakšen vpliv naj bi imela para, ko je bremza spuščena, saj je takrat ventil odprt.

Vsak nadpritisk v čeljusti bi samo porinil olje v cevi pač nazaj v rezervoar.

negotiator ::

Brane22 je izjavil:

Tudi ni jasno, kakšen vpliv naj bi imela para, ko je bremza spuščena, saj je takrat ventil odprt.

Vsak nadpritisk v čeljusti bi samo porinil olje v cevi pač nazaj v rezervoar.


Če to drži, potem pa sploh ni res, kar pravi tony1.
All easy problems have already been solved.

St235 ::

Dajte si najrpej razčistit o čem sploh govorite. Eno je pregrevanje zavor kot takih (dejanski dvig temperature ploščic in diskov), drugo pa je pregrevanje zavorne tekočine. Prvo ima za posledico mehanske poškodbe, največkrat v obliki zvitega diska. Drugo pa ima za posledico mehko pedalo. In sicer zato, ker ima plin bistveno drugačna pravila glede razmerja med volumnom in pritiskom kot olje. Enako se zgodi, če zavore niso ustrezno "ozračene".

Ta neumnost, da vodna para stiska čeljusti, ko se zavore segrejejo je pa na nivoju solatkovega super plina.

negotiator ::

Sem že zapisal, pa bom še enkrat: kar pišeš ne drži, pa konec. Dost mam tega teoretiziranja.


Kaj pa te je zmotilo?

Para nič kaj pomembno ne pritiska na zavoro, zaradi same narave tekočine v obliki plina (ki je stisljiv), za razliko od tekočine (ki ni stisljiva, zato je pri zavorah pomembno bremz olje ohraniti v tekočem agregatnem stanju).


Kako da ne? Para bo pri enakem pritisku točno toliko stiskala čeljusti, kot tekočina. Problem je, ker, ko se ustvari para, je hod pedala premalo, da bi stisnil paro, ki je stisljiva, na enak tlak, kot tekočino.

Ampak to zdaj itak odpade, če brane22 pravi, da se ventil odpre (tega nisem vedel). Torej se pri spuščenem pedalu parni tlak, ki bi povzročil neželeno zaviranje ne bo ustvaril.

ko se zavore segrejejo


Ne, ko voda zavre. Ampak, če brane pravi, da je ventil odprt, potem se to itak ne zgodi (nisem pa vedel, da se ventil odpre).

Dajte si najrpej razčistit o čem sploh govorite. Eno je pregrevanje zavor kot takih (dejanski dvig temperature ploščic in diskov), drugo pa je pregrevanje zavorne tekočine. Prvo ima za posledico mehanske poškodbe, največkrat v obliki zvitega diska. Drugo pa ima za posledico mehko pedalo. In sicer zato, ker ima plin bistveno drugačna pravila glede razmerja med volumnom in pritiskom kot olje. Enako se zgodi, če zavore niso ustrezno "ozračene".


Saj sem rekel, da sama tekočina nima veze z gretjem diskov, pa je tony1 rekel, da se motim - najprej sem mislil, da se res, ko pa se je oglasil brane, pa sem videl, da se ne.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

St235 ::

Tekočina nima kaj dosti veze s segrevanjem diskov ima pa ogromno veze s tem kaj opisuje OP in sicer, da je pedalo postalo mehko. In namesto, da bi OP začel odpravljat dejansko težavo se je začelo filozofiranje o tem, da zavorna tekočina ni problem.

Ne, ko voda zavre.

nisem vedel, da pridemo do vodne pare brez tega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

negotiator ::

Tekočina nima kaj dosti veze s segrevanjem diskov ima pa ogromno veze s tem kaj opisuje OP in sicer, da je pedalo postalo mehko.


To se je omenilo že neštetokrat v tej temi. Poleg tega, lahko, da se mu je celo zdelo, da je mehko, ker se je pač ustrašil, ko zaradi temperature diskov ni več dobro prijelo - ne trdim pa, da je to zagotovo res. Če pravi, da je tekočina stara, bi lahko bilo tudi res, da je bil pedal mehak - mi namreč nismo vozili njegovega avta takrat in ne moremo biti prepričani, kaj je res bilo in, kaj ne.

In namesto, da bi OP začel odpravljat dejansko težavo se je začelo filozofiranje o tem, da zavorna tekočina ni problem.


Saj jo je začel - poskusil se je že vozit po AC in naselju in ugotovil, da se pri tem zavore praktično nič ne segrejejo.

Jaz nisem začel filozofirat. On je rekel, da se mu zdi, da je to vzrok, jaz pa sem mu povedal svoje mnenje o tem. Tukaj ni čisto nič filozofskega. tony1 je potem začel s tem, da se motim, jaz pa sem samo odgovarjal nazaj.

nisem vedel, da pridemo do vodne pare brez tega.


Jaz pa nisem vedel, da imamo lahko paro pri hladnih zavorah.
All easy problems have already been solved.

krneki0001 ::

Voda se stiska parkrat bolj kot zavorna tekočina. Ko voda zavre, pedal "pade notri" in klešče več stisnejo dovolj ali pa sploh ne in ni nobenega zavornega učinka.

Zavorna tekočina stara nekje leto dni ima vrelišče pri okoli 200 stopinjah. Vem, ker na dobrih tehničnih pregledih vzamejo vzorec in zmerijo vrelišče. Pa sem imel pri svojih vrelišče na 197 stopinj celzija.

St235 ::

Voda se stiska parkrat bolj kot zavorna tekočina.

Mislim, da bo treba ponovit osnove fizike o stisljivosti tekočin. Voda se ne stiska bistveno drugače kot zavorna tekočina.

Ko voda zavre, pedal "pade notri" in klešče več stisnejo dovolj ali pa sploh ne in ni nobenega zavornega učinka.

In to opisuje OP, ne pa to, da bi mu zavore slabo prijele zato ker so diski pregreti. Slednje ne vpliva na trdoto pedala, pa tudi ustavljanje ni bistveno slabše. So pa seveda lahko bistveno hujše mehanske posledice.


Jaz pa nisem vedel, da imamo lahko paro pri hladnih zavorah.

ne moreš, zato sem pa govoril o segretih zavorah in VODNI PARI.

K0K0 ::

Dot olje veže vodo in posledično se mu z časom vrelišče zniža na 150 stopinj. Posledično olje zavre in pedal pade v prazno. Isto se lahko zgodi z novim oljem, sam pri višji temperaturi. Pri kolesih in motorjih je to dost pogost pojav če je notri več kot eno leto staro olje, ker so sistemi manjši in zaradi načina vožnje bolj obremenjeni.
DOT 4 @ Wikipedia

Kar se tiče segrevanja zavor zaradi starega olja, je možno če bi imel v sistemu preveč olja in se olje nebi moglo umaknit v posodo. Sam to bi mogu met čist do vrha nafilano. To se dogaja na kolesih z starim oljem, ker je v sistemu tolk vode, da se olje nima kam umaknit in če pustimo kolo na soncu zavore zablokirajo.

MadMax ::

Posodica v avtih ni hermetično (tlačno) zaprta, je le protiprašno zaščitena.
Ko se zaradi starosti bremzolje navleče toliko vlage da je že kritično vrelišče, ta vlaga običajno prej naredi štalo z oksidacijo samih batkov/cilindrov kot pa da se začne uparjat.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

stara mama ::

zk_eu je izjavil:

Pozdravljeni,
zdi se mi, da se mi sprednje zavore preveč pregrevajo (Astra G, 1.6 16W, karavan).

Si mogoče menjal platišča in povečal zunanji obseg gume?
Povečana ročica pomeni večji moment.
V tem primeru ti tudi sicer laže števec, pa še druge težave imaš.

In pa seveda materiali zavor.

MadMax ::

Večja kolesa nimajo veze s pregrevanjem v dolino.
Energija, ki se na bremzah pretvarja v toploto, je enaka. (pri naglem zaviranju je sicer zaradi vztrajnostnega momenta nekaj več, ampak če tega ne opaziš pri pospeševanju, tdui pri zaviranju ne boš)
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

krneki0001 ::

St235 je izjavil:

Voda se stiska parkrat bolj kot zavorna tekočina.

Mislim, da bo treba ponovit osnove fizike o stisljivosti tekočin. Voda se ne stiska bistveno drugače kot zavorna tekočina.


Ne pametuj. Zavorna tekočina se ne stisne toliko kot voda ob pritisku na pedal za zavoro. Že to je prvi problem. Drugi pa je, da olje prej zavre, če je voda v sistemu.

MadMax ::

krneki0001 je izjavil:

Ne pametuj. Zavorna tekočina se ne stisne toliko kot voda ob pritisku na pedal za zavoro.

In koliko % je razlike v stisljivosti?
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

krneki0001 ::

Voda se ne stiska in zaradi tega nima učinka hidravlike kot zavorna tekočina.





Nekje 3.7% vode v sistemu že predstavlja problem. 8% je pa kritična točka.

Let's remember that the Department of Transportation specify the minimum wet boiling point of DOT brake fluids after absorbing only 3.7% water content (roughly 2 years service). In the graph above we can see that the boiling points of the various Shell DOT fluids decline much further over longer periods of time. When brake fluid reaches 8% water content the boiling point of Shell DOT 3 brake fluid has been reduced almost to that of water - 100°C!

Zgodovina sprememb…

St235 ::

krneki0001 je izjavil:

Voda se ne stiska in zaradi tega nima učinka hidravlike kot zavorna tekočina.





Nekje 3.7% vode v sistemu že predstavlja problem. 8% je pa kritična točka.

Let's remember that the Department of Transportation specify the minimum wet boiling point of DOT brake fluids after absorbing only 3.7% water content (roughly 2 years service). In the graph above we can see that the boiling points of the various Shell DOT fluids decline much further over longer periods of time. When brake fluid reaches 8% water content the boiling point of Shell DOT 3 brake fluid has been reduced almost to that of water - 100°C!


To dokazuješ, da si nepismen al resno ne ločiš med točko vrelišča in stisljivostjo tekočin?

Ker to, da je problem voda v olju zaradi nizke stopnje vrelišča in posledično plina v sistemu smo že več kot enkrat razčistili, pa očitno nisi sposoben prebrat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Slabe zavore? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8513682 (9630) TheBlueOne
»

Menjava zavorne tekočine (olja?)

Oddelek: Na cesti
4222250 (12817) jozekuch
»

Zrak v sistemu hidravlične sklopke

Oddelek: Na cesti
137134 (6743) negotiator
»

Pregrete zavore (dim) (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6014313 (12365) zk_eu
»

Pregrevanje zavornih oblog?

Oddelek: Loža
3910689 (9812) SkIDiver

Več podobnih tem