» »

Samovozeči avtomobili pogosteje udeleženi v nezgodah kot klasični, a nikoli krivi

1
2
3

Gregor P ::

Dejansko sem se izognil marsikateri nesreči s kršitvijo oz. recimo rajši "prilaganjem" pravil v dani situaciji. Sem pa imel eno nesrečo, ko sem jih v celoti upošteval (a jih žal drugi ni + alkohol).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

dr.Akula ::

eric_cartman je izjavil:

So pa šli očitno novinarju v oddaji Svet na tole raziskavo o samovozečih avtih in objavili video spodaj.
http://www.moskisvet.com/clanek/svet_na...

Citat iz članka: "V začetku meseca je Tesla ponudil nadgradnjo sistema proti plačilu za vse avtomobile Model S, izdelane po letu 2014."
Kar sem gledal in bral o tem, nikjer ni pisalo da bi bila stvar plačljiva.

Drugače se mi pa zdi popolno zaupanje avtopilotu, ki je v testni verziji, precej naivno.
ni podatka

sumoborac ::

Mene bl zanima kako bodo zadevo resili proti remote-exploit-control.
Novice pred kratkim o dostopu do enga kupa vozil preko telefonske avta je se zmeri precej sveza.
Clovek poveze svoj telefon preko bluetootha na avtonomni avto, avto zapelje na avtocesto, akpak v nasprotno smer. Razlog? Okuzba z Android.WrongWay.Highway64 virusom, ki si ga naselil preko bluetootha. Avfo je hladno orozje, to prepustiti internetu je tko kokr nastimat pistolo na glavo in zvezat servo motorcek preko arduina na net in cakat kaj se bo zgodilo...
Prid sm al pa tm ostan...

pi pawr ::

Samovozeči avto bolje "vidi", njegov raekcijski čas je tudi boljši od človekovega.
Zaradi tega problem o reakcijski poti skoraj odpade.
Tako do Clarksonovega scenarija ne bi moglo priti, tudi, če bi bil pred njim človeški voznik.
Avti se med seboj pogovarjajo, zato bi se lahko znebili tudi semaforjev

PrihajaNodi ::

Pa se vi zavedate da bo takšen avtomobil pokopal celotno storitveno avtomobilsko industrijo? Ličarji bodo vsi brez dela, konec je nepooblaščenih mehaniko, manj dela za zdravnike...glede na padec standarda, je pa vprašanje kdo bo to kramo kupoval.

Phantomeye ::

PrihajaNodi je izjavil:

Pa se vi zavedate da bo takšen avtomobil pokopal celotno storitveno avtomobilsko industrijo? Ličarji bodo vsi brez dela, konec je nepooblaščenih mehaniko, manj dela za zdravnike...glede na padec standarda, je pa vprašanje kdo bo to kramo kupoval.


Kaj vse je AVTO pokopal. Proizvajalce kočij, kovače, kočijaže, itd ... skratka tvoj argument je neumen, ampak tipičen za starejše ljudi. "Nova tehnologija ni dobra, ker bodo ljudje brez služb".

Ko ene službe izginejo, jih nadomestijo NOVE



Spomni se boljšega argumenta.

PrihajaNodi ::

Kaj vse je AVTO pokopal. Proizvajalce kočij, kovače, kočijaže, itd ... skratka tvoj argument je neumen, ampak tipičen za starejše ljudi. "Nova tehnologija ni dobra, ker bodo ljudje brez služb".

Ko ene službe izginejo, jih nadomestijo NOVE


Kako da ne. Saj begunci so tudi posledica globalizacije. Vsi bi radi delo in boljše življenje. Tile youtubi filmčki so pa trapasti, ker nikoli ne povedo SPECIFIČNO KAJ SO NOVI POKLICI.

Torej z avtomobilom bodo izginila delovna mesta:

Taksist
Voznika tovornjaka
Ličar
Zmanjšanjevanje zavarovalniških profitov
...
To pa so poklici, ki zaposlujejo najvčje število ljudi v ZDA.

Torej včasih so šli ljudje s poklici ki so izginili (kovač) v industrijske obrate kjer se je avtomobile izdelovalo. Kam bodo šli tokrat? Še enkrat nehaj smetit teme z neuporabnimi clipi, ki nimajo nikakršnih odgovorov na vprašanja, razen BODO službe, službe bodo...bla, bla, bla

Mimogrede se kdaj vprašaš zakaj se Hofer in Lidl nista avtomatizirala in postavila avtomatskih blagajn kot jih imata Mercator in Spar? Pa bi se brez problema lahko, kapitala in dobičkov več kot preveč. Torej zakaj želita ti dve veliki firmi obdržati tako butast poklic kot je prodajalec?

Zgodovina sprememb…

eric_cartman ::

Torej včasih so šli ljudje s poklici ki so izginili (kovač) v industrijske obrate kjer se je avtomobile izdelovalo. Kam bodo šli tokrat? Še enkrat nehaj smetit teme z neuporabnimi clipi, ki nimajo nikakršnih odgovorov na vprašanja, razen BODO službe, službe bodo...bla, bla, bla

Mimogrede se kdaj vprašaš zakaj se Hofer in Lidl nista avtomatizirala in postavila avtomatskih blagajn kot jih imata Mercator in Spar? Pa bi se brez problema lahko, kapitala in dobičkov več kot preveč. Torej zakaj želita ti dve veliki firmi obdržati tako butast poklic kot je prodajalec?


Zato, ker bi moral inženirje, ki bi vzdrževali takšne blagajne plačat več kot pa prodajalce.. Ljudje se še kar ne znajo sprijaznit, da brez izobrazbe v prihodnosti ne bo šlo. No.. Bo šlo.. Vendar boš imel na voljo manj poklicev. Pač boš lahko natakar.. Dokler ne pridejo roboti.. Lahko boš opravljal lažja ali pa mogoče bolj zahtevna fizična dela, dokler ne pridejo roboti oz. bolje rečeno humanoidi.

Skratka..Se pa strinjam v določenih pogledih Z Elonom Muskom. Google bo moral prekleto pazit kako bo razvijal robote v prihodnosti, če res ne želimo met čez 100 let vojne proti robotom. Ampak to je offtopic.

Če karikiram.. Recimo, da bo nesreč v prihodnosti tako malo, da ne bi več rabili avtomehanikov. Namesto tega se bo razvil poklic serviser naprednih tehnologij. Pa naj bo to avtopilot al pa robot.

Namesto dostave, bodo rabili pilote, ki bodo upravljali drone za dostavo.. Namesto taksistov bodo rabili nekoga oz. več oseb, ki bodo znale usmerjat taksiavte.

Torej z izumrtjem starih služb, vedno pridejo novejše. Se bodo pa neizobraženi res vedno težje lahko vključili v sistem zaposlovanja, ker bo praktično vsaka služba od tebe terjala vsaj nekaj tehničnih znanj če že ne celo strokovno znanje kakšnega izmed tehničnih poklicev.

Leni ljudje bodo pač postali sami sebi namen.. Ampak za take mi niti ni žal.

Zgodovina sprememb…

PrihajaNodi ::

Zato, ker bi moral inženirje, ki bi vzdrževali takšne blagajne plačat več kot pa prodajalce


Potem pa mi razloži kako si to slovenski Mercator lahko privošči, pardon hrvaški?



Bo šlo.. Vendar boš imel na voljo manj poklicev. Pač boš lahko natakar.. Dokler ne pridejo roboti.. Lahko boš opravljal lažja ali pa mogoče bolj zahtevna fizična dela, dokler ne pridejo roboti oz. bolje rečeno humanoidi.


Bolj zahtevna fizična dela so passe. zakaj? Prvič jih je zelo malo, drugič tista, ki pa so je pa za njih veliko povpraševanje.



Če karikiram.. Recimo, da bo nesreč v prihodnosti tako malo, da ne bi več rabili avtomehanikov. Namesto tega se bo razvil poklic serviser naprednih tehnologij. Pa naj bo to avtopilot al pa robot.


Serviser naprednih tehnologij? Daj opiši nam malo ta poklic. Niso to že sedaj pooblaščeni serviserji?

Sicer pa kateri so to poklici prihodnosti? Avtoličar, mogoče pilot? Kaj je izobrazba? Na ta vprašanja ni jasnih odgovorov. Torej včasih si šel lepo iz kmeta v tovarno, ali postavljat nebotičnike ni problema danes je vse megleno.



Namesto dostave, bodo rabili pilote, ki bodo upravljali drone za dostavo.. Namesto taksistov bodo rabili nekoga oz. več oseb, ki bodo znale usmerjat taksiavte.



Pa ti veš, koliko zaposlenih zaposluje logistika? Tisti ki bodo usmerjali drone jih bo veliko, veliko manj, kot bi jih bilo to pri klasični dostavni službi.


Torej z izumrtjem starih služb, vedno pridejo novejše. Se bodo pa neizobraženi res vedno težje lahko vključili v sistem zaposlovanja, ker bo praktično vsaka služba od tebe terjala vsaj nekaj tehničnih znanj če že ne celo strokovno znanje kakšnega izmed tehničnih poklicev.



Katere so to novejše. To je enak kot odgovor kot bi nekomu v dosmrtnem zaporu vsak dan govoril jutri bo bolje, jutri bo lepši dan....nategujete sami sebe?

Zgodovina sprememb…

Zgodovina sprememb…

7982884e ::


Torej z izumrtjem starih služb, vedno pridejo novejše. Se bodo pa neizobraženi res vedno težje lahko vključili v sistem zaposlovanja, ker bo praktično vsaka služba od tebe terjala vsaj nekaj tehničnih znanj če že ne celo strokovno znanje kakšnega izmed tehničnih poklicev.
pride manj novejsih. dosti manj.

lahko si predstavljas poklice, ki jih opravljajo ljudje, kot vecplastno strukturo, vsaka plast predstavlja neko zahtevano stopnjo znanja/izurjenosti/izobrazbe, kar lahko direktno povezes s sposobnostjo ljudi (taksno, ki jo ima nekdo od rojstva in ki je ne more v roku par let spremenit).
ta struktura je bolj piramidaste oblike, ker je bolj zajebane poklice (v smislu tezavnosti/skilla/znanja) sposobnih delati dosti manj ljudi kot manj zajebane.
in narava avtomatizacije je taka da lazje nadomesti tista bolj preprosta opravila. in ker so na istem nivoju oz. plasti poklici iste zahtevnosti, je samo vprasanje casa, kdaj lahko stroj nadomesti se ostale, potem ko nadomesti enega.
potem tisti folk, ki je delal sihte na takem nivoju, nima drugega kot da shifta na visjo raven, na nekej, cesar stroj se nekaj let ne bo mogel obvladat, ker je prezahtevno. ampak vecina ljudi tega ne bo sposobna, ker pac ni sposobna.

Arctander ::

Leni ljudje bodo pač postali sami sebi namen.. Ampak za take mi niti ni žal.

Ti bo žal, ko bodo leni ljudje brez dela, denarja in perspektive začeli krasti, razbijati in napadati tiste, ki te stvari imajo. Sicer zdaj že slišim odgovor "bomo zaposlili več policije". Ampak ali si res želimo živeti kot npr. v Mehiki? Jaz ne.

St235 ::

Tako kot se je to zgogilo vsakič v zadnjih 200 letih, ko smo kjerkoli karkoli avtomatizirali?

kow ::

Obakrat, ko sem bil bil blizu trku, voznik pred mano ni prevozil rumeno luc, kot je obicajno. Googleov sistem bi moral upostevati tudi nenapisana pravila voznje.

PrihajaNodi ::

St235 je izjavil:

Tako kot se je to zgogilo vsakič v zadnjih 200 letih, ko smo kjerkoli karkoli avtomatizirali?



Me veseli, da je še nekaj forumašev na tem forumu, ki razmišljajo racionalno in logično. Žal to nisi ti oz. tvoji odgovori ne izražajo tega.

Torej, sama tehnologija ni problem. Težava je večplastna in sicer:

- raba same tehnologije (na njo še zdaleč nismo pripravljeni mentalno, kot bi dal 5 letnemu otroku pravo pištolo)
- tehnologija in potrošništvo? Kapitalizem je en tak hinavski sistem, kjer vsi klobasajo o super duper tehnološkem razvoju a vse temelji na potrošnji, marketingu in večanju odpadkov. Meni se to zdi zaostalo.
- nekateri trdite da je znanje tisto kar te lahko pripelje do dela, a vendar ne morete definirati kaj je to znanje. Če imaš univerzo in trg, ki potrebuje ljudi s te univerze bo jasno trg na začetku posrkal te ljudi. Tisti, ki torej niso šli na pravo univerze bodo brez dela, zato se bo v naslednjem krougu opuščalo študiranje na univerzah, ki niso perspektivne in bodo vsi odšli tja kjer je trg na začetku potreboval delovno silo. Kaj to pomeni? V grobem to pomeni, da bo enormna količina ljudi s suficitarno izobrazbo. Trg pa se za njih ne bo prilagodil. Lep primer je nazposljivost gradbenikov in pravnikov v Sloveniji.
- poleg znanja ne upoštevate faktorjev vez in poznanstev

To sum up.

Poklic prihodnosti. Definitivno programer, a tudi tu je potrebno izpostaviti, da sicer znanje lahko dobiš na spletu oz je lahko dostopno, a izkušnje in praksa so tiste, ki ti dajo pravi pečat in lahko to znanje vnovčiš. Torej preden prideš do solidnega dela lahko več let delaš for free.

Najbolje pa da podaste konkretne odgovore kako si vi predstavljate prihodnost. Preteklost pa še zdaleč ni zrcalna slika sedanjosti in prihodnosti. Pa prosim brez UTD - nakladanja.


L.p.

Nodi

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

eric_cartman je izjavil:

Pač boš lahko natakar.

To, če še ni nikoli srečal pravega natakarja, še ne pomeni, da je to enostaven poklic (ali da ni potrebna dodatna izobrazba). V bistvu je to kar problem današnjih gostinskih storitev, da rajši najemajo poceni študente ipd. za osebje, potem pa je temu primerna tudi postrežba; od zanič kave naprej ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

PrihajaNodi ::

Sicer se to moje pisanje bolj posredno navezuje na temo, oziroma na novico, ker sam enostavno ne razumem kdo si bo takšne avtomobile lahko privoščil. Kaj bo z vsemi delovnimi mesti, saj je transport vodilni sektor v ZDA, ki zaposluje največ ljudi. Da bi se jih vozilo po več skupaj, ker ne bo denarja za nakup, mogoče, a ker smo vse bolj individualn družba, potem pride prej v poštev javni transport. Pa ne tisti slovenski.

Zgodovina sprememb…

eric_cartman ::

Da začnem malo odgovarjat: :)


To, če še ni nikoli srečal pravega natakarja, še ne pomeni, da je to enostaven poklic (ali da ni potrebna dodatna izobrazba). V bistvu je to kar problem današnjih gostinskih storitev, da rajši najemajo poceni študente ipd. za osebje, potem pa je temu primerna tudi postrežba; od zanič kave naprej ...

Res je.. Če mene postaviš za natakarja zdaj v tem momentu bi razbil vsak kozarec in polil vsako stranko.. Ampak če me nekdo nauči in s pravo mero prakse in nekaj teorije lahko postanem natakar v manj kot pol leta. Seveda odvisno kako močno si želim postati natakar. Kar pa se tiče kvalitete. Vsak gostinec dandanes še vedno rajši najame študenta, ker je cenejši.. Tako pač je trenutno tukaj v Sloveniji. Za tujino ne bom govoril. Ne moremo pa trditi, da lahko postaneš dober programer v pol leta. Za nekatere poklice je pač potrebno vložit več napora in truda. Seveda mora bit tut želja za kaj takega. To je moje bistvo.

Ti bo žal, ko bodo leni ljudje brez dela, denarja in perspektive začeli krasti, razbijati in napadati tiste, ki te stvari imajo. Sicer zdaj že slišim odgovor "bomo zaposlili več policije". Ampak ali si res želimo živeti kot npr. v Mehiki? Jaz ne.

Ja.. Povedal si nekaj kar vemo že vsi nekje v podzavesti.. Vojne bodo v prihodnosti..In to velike. Pa vseeno boš moral nekako preživet.. Al misliš, da bodo namerno začeli zaustavljat tehnični razvoj, da se to ne bi zgodilo?

Serviser naprednih tehnologij? Daj opiši nam malo ta poklic. Niso to že sedaj pooblaščeni serviserji?

Sicer pa kateri so to poklici prihodnosti? Avtoličar, mogoče pilot? Kaj je izobrazba? Na ta vprašanja ni jasnih odgovorov. Torej včasih si šel lepo iz kmeta v tovarno, ali postavljat nebotičnike ni problema danes je vse megleno.

Danes se najde redke dobre servise, pa še te so izučeni le za točno določeno vozilo. Poklica kot takega, da bo vsak malo pošravfal avto verjetno v prihodnosti ne bo več. Vsaj ne v smislu, da malo potolče štarter, ker se mu ne obrne oz. da boš svoj avto peljal k Jožetu iz Kungote, ker je najcenejši. Verjetno bo tudi sama hitrost avtov dosti drugačna kot jo poznamo danes.

Kaj te tako matra kakšni bodo poklici prihodnosti? Nekateri bodo, nekaterih ne bo.. Še vedno ne razumem zakaj bi se tako oklepali preteklosti? Kaj ti danes pomeni, če bi ti točno lahko povedal kakšni poklici bodo obstajali čez 50 let ali več. Največji znanstveniki so se motili o razvoju računalnikov in robotov oz. motili so se o tem kar ti želiš izvedet v tem momentu.. Dosti ljudi je že probalo napovedi kaj bo čez 50 let.. Nekateri so mogoče zadeli določene stvari.. Nekateri pa so se čisto ušteli. Skratka nima smisla ugotavljati kaj bo v daljni prihodnosti. Za bližnjo prihodnost recimo v roku 5 let pa se ti ni treba bat, da te bo humanoid zamenjal na delovnem mestu.

Za konec. @PrihajaNodi

Misliš, da se z novimi tehnologijami ne bodo odpirale tudi nove šole? Novi faksi? Torej nove možnosti zaposlitve? Prihodnost definitivno ni rožnata za vse.. Ampak hej.. Saj tudi danes ni..

zmaugy ::

7982884e je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

eric_cartman je izjavil:

Zanimivo mi je dejstvo, ki ga je izpostavil Clarkson. In to je:

Avto se bo moral v nekem trenutku odločit, ali je bolje rešit tvoj avto in zavit stran od nesreče v npr. ljudi na pločniku, ali pa bo trčil v avto spredaj in posledično ubil/poškodoval (le) tebe oz. manj ljudi. Skratka odločit se bo moral kaj je bolj neprecenljivo. Vprašanje kako bodo to sprogramirali.


Dilema je, kdo bi kupil avto, ki bi dal prednost življenju drugih in ne vozniku.

Torej, če bo avto zapeljal v zid in me ubil, zato, da bi rešil druge ljudi, ki so se tam znašli naključno ali po svoji krivdi, meni to ni všeč. Rad imam svoje življenje.,

če bo avto imel politiko, da raje fenta potnika v njem kot dva pešca na cesti, bo to v najslabšem primeru pomenilo, da bo dvakrat bolj verjetno, da ti bo taka politika rešila življenje kot pa ga vzela.
v realnosti bo še dosti bolj izrazito, ker pač nekdo, ki ga zbije velik, težek avto, dosti hitreje umre/se poškoduje kot pa nekdo, ki vozi velik, težek avto, po možnosti z dolgo zmečkljivo cono in avtomatskim predhodnim zaviranjem

No, takšnega avta jaz ne bom kupil.8-)

PrihajaNodi ::

Danes se najde redke dobre servise, pa še te so izučeni le za točno določeno vozilo. Poklica kot takega, da bo vsak malo pošravfal avto verjetno v prihodnosti ne bo več. Vsaj ne v smislu, da malo potolče štarter, ker se mu ne obrne oz. da boš svoj avto peljal k Jožetu iz Kungote, ker je najcenejši. Verjetno bo tudi sama hitrost avtov dosti drugačna kot jo poznamo danes.


Vidiš to kontradiktornost v svojem pisanju. Stranka ne bi kupila avta če bi morala na pooblaščeni servis voziti vozilo, kjer bi računal 50% ali celo več kot mehanik v spodnji kungoti.


Kaj te tako matra kakšni bodo poklici prihodnosti? Nekateri bodo, nekaterih ne bo.. Še vedno ne razumem zakaj bi se tako oklepali preteklosti? Kaj ti danes pomeni, če bi ti točno lahko povedal kakšni poklici bodo obstajali čez 50 let ali več. Največji znanstveniki so se motili o razvoju računalnikov in robotov oz. motili so se o tem kar ti želiš izvedet v tem momentu.. Dosti ljudi je že probalo napovedi kaj bo čez 50 let.. Nekateri so mogoče zadeli določene stvari.. Nekateri pa so se čisto ušteli. Skratka nima smisla ugotavljati kaj bo v daljni prihodnosti. Za bližnjo prihodnost recimo v roku 5 let pa se ti ni treba bat, da te bo humanoid zamenjal na delovnem mestu.


Ni res. Takrat se je šlo direktno iz kmetijstva in obrti v industrijo in predelavo. Danes? Pa govoriva za množice, ti imaš spet zopet specifične ljudi enega izmed tisoč, ja tak bo povsod našel delo. Vse se je nekako dalo napovedati. Jaz že sam vem kaj se bo zgodilo. Sicer pa koliko so se motili je odvisno od virov. Nekateri so kar zadeli.

Za konec. @PrihajaNodi

Misliš, da se z novimi tehnologijami ne bodo odpirale tudi nove šole? Novi faksi? Torej nove možnosti zaposlitve? Prihodnost definitivno ni rožnata za vse.. Ampak hej.. Saj tudi danes ni..


Še vedno prodajaš meglo. Jaz sem te vprašal za specifična delovna mesta, specifične univerze... Če bi si prebral moj prejšni post bi videl da to kar pišeš enostavno ne drži vode. Pa že danes te vprašam kateri faks je v Sloveniji perspektiven da lahko skočiš direktno na delovno mesto po koncu študija? Na MTI ti da (naj me koklja v rit brcne, če ne) vsak program možnost zaposlitve, ampak tudi plačaš (pustimo nadarjene ljudi ob strani).

Tako kot sem rekel, tudi zapornik na dosmrtni ječi bo doživel lepši in bo boljši jutri po vaši teoriji. Koliko je pa možnosti da ga Obama pokliče in pomilost si naj pa vsak izračuna sam.

Zgodovina sprememb…

Shegevara ::

PrihajaNodi je izjavil:


Jaz sem te vprašal za specifična delovna mesta, specifične univerze...


Pa dobro, kaj bi ti rad? Jaz že futurologe, ki napovedujejo neko splošno prihodnost za desetletje ali dva vnaprej jemljem zelo z rezervo, ti pa zahtevaš neko šloganje o fakultetah in delovnih mestih v prihodnosti, ko ne bo več ljudi v transportu, če te prav razumem.

Da ti začnemo naštevat razne nove poklice prihodnosti, tega se še ne ve kaj sploh bo sploh pa ne v kolikšnem obsegu. Vemo pa, da so skozi vso zgodovino od industrijske revolucije (oz. že od začetka civilizacij ampak pustmo to) ljudi nadomeščale tehnologije, od prvih tekočih trakov in modernizacije fabrk pa do samovozečih podzemnih vlakov in upajmo, da čimprej še komplet logistike.

Predvsem pa zelo enolično gledaš na razvoj.
Hočeš enačbo: 1 enota zaposlenih v delu x, ki je postalo tehnološki višek -> 1 enoto zaposlenih v čisto novem sektorju zaposlitve, ki je prišel z novo tehnologijo.

Kar pa realnost kaže, če pomislimo globje pa je, dase ta 1 enota razprši in ne ohrani v celoti. Zakaj? Saj je vbistvu enostavno. Gre se za rast kupne moči.
Prihranek na račun izgube človeške delovne sile se zelo pozna na gospodarstvu določene gospodarske panoge, ki je na račun zmanjšanja stroškov prihranila neko količino financ in te finance se nato nadalje razpršijo v druge panoge gospodarstva, naprimer turizem, kultura, storitvene dejavnosti. In vse te gospodarske panoge obstajajo že od prej, le večja kupna moč jim spodbudi rast.

Zatorej je res, da se na 1 enoto tehnološkega viška pridobi le morda kakšnih 0,5 enot zaposlenih v nekem novem delovnem mestu, za katere zaenkrat še ne vemo, kakšna so in kakšna znanja bodo potrebovala. Poleg teh 0,5 enot pa se pridobi še okoli 0,5 enot na ostalem gospodarstvu, ki na račun tega lahko zaposli več ljudi.
Seveda pa to prinaša potrebo po vse bolj kvalificiranih kadrih vsepovsod, zato pa se načeloma države trudijo omogočati kvalitetno in dostopno izobrazbo za ljudi, ki se bodo pač morali prekvalificirati.

Seveda, da vsem ljudem izobrazba ne diši. To je ugotovila že Marija Terezija v stari Avstriji, ko je vpeljevala obvezno šolanje. Ampak malo grobo rečeno, lahko se povsem izognemo izobraževanju, če to ljudem bolj ugaja. Vrnimo se pred industrijsko revolucijo, pa ne bo treba it niti v osnovno šolo. Poleg tega bo pa zelo enostavno in pregledno kadrovanje. Vsi bomo kmeti in obrtniki, nekaj bo malih trgovcev, to je pa v glavnem to.

Gregor P ::

eric_cartman je izjavil:

Da začnem malo odgovarjat: :)


To, če še ni nikoli srečal pravega natakarja, še ne pomeni, da je to enostaven poklic (ali da ni potrebna dodatna izobrazba). V bistvu je to kar problem današnjih gostinskih storitev, da rajši najemajo poceni študente ipd. za osebje, potem pa je temu primerna tudi postrežba; od zanič kave naprej ...

Res je.. Če mene postaviš za natakarja zdaj v tem momentu bi razbil vsak kozarec in polil vsako stranko.. Ampak če me nekdo nauči in s pravo mero prakse in nekaj teorije lahko postanem natakar v manj kot pol leta. Seveda odvisno kako močno si želim postati natakar. Kar pa se tiče kvalitete. Vsak gostinec dandanes še vedno rajši najame študenta, ker je cenejši.. Tako pač je trenutno tukaj v Sloveniji. Za tujino ne bom govoril. Ne moremo pa trditi, da lahko postaneš dober programer v pol leta. Za nekatere poklice je pač potrebno vložit več napora in truda. Seveda mora bit tut želja za kaj takega. To je moje bistvo.
Tudi za dobrega natakarja je pol leta krepko premalo. Začne se nekje od treh let dalje. Ne podcenjuj poklica, če ga ne razumeš.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

eric_cartman ::

GregorP

Spet mešaš delovne izkušnje z znanjem, ki ga pridobiš na izobraževanju!! Kaj pa če ti rečem, da sem jaz v svojem poklicu, ki ga opravljam že 5+ let boljši od tistega, ki ga opravlja 1 leto?? A je to tako čudno??

Vendar še vedno.. Potem smo zdaj tu, da sta poklic ITjevca in natakarja enako zatežena, ker ocenjuješ, da prav tako kot pri ITjevcu program izobraževanja traja 3 leta oz. vsaj 3 leta, kar je celo več kot ovrednoten program s 180krediti na FRIju??

PrihajaNodi, od mene zahtevaš nemogoče! Napovedat prihodnost.. Nisem ravno Baba Vanga, pa verjetno še njej ne moreš verjet. Tebe zanima kakšna bo konkretna prihodnost.. Če ti naj rečem lepa, če se boš učil ne bo zadost natančno.. Torej kaj točno od mene hočeš? :D Kaj boš počel čez 10 let.. Čakaj.. Samo da vržem karte na mizo.. Povej mi svoj rojstni datum.. /sarcasm off


@Gregor P
Pa da ne bomo brez virov. Poklicni tečaj traja točno 1 leto in nič več. Po tem si takorekoč strokovno specializiran za opravljanje dejavnosti natakarja in nisi samo študent! S tem prav tako pridobiš naziv izobrazbe: Gastronomsko-turistični tehnik/ gastronomsko turistična tehnica. Pri čemer nisi izobražen le za natakarstvo. Strokovnjak pa postaneš šele nekje od sredine svoje kariere navzgor.. Seveda če ti to dela sploh ustreza. Do takrat pa si kot vsak v svojem poklicu pač nabiraš izkušnje, se učiš in se trudiš bit vsak dan boljši!

Vir: http://www.cpi.si/gastronomija-in-turiz...

Zgodovina sprememb…

PrihajaNodi ::

Predvsem pa zelo enolično gledaš na razvoj.
Hočeš enačbo: 1 enota zaposlenih v delu x, ki je postalo tehnološki višek -> 1 enoto zaposlenih v čisto novem sektorju zaposlitve, ki je prišel z novo tehnologijo.


No in ravno ta enačba ni izvedljiva. Zakaj? Ker to preprosto ne drži za sedanjost. Torej: pilot zaposlen kot pilot, ki je postal tehnološki višek -> pilot zaposlen v katerem novem sektorju?

Drona lahko fura tudi nekdo z osnovno šolo.

Gre se za rast kupne moči.


Ki je ni in je ne more biti in Hofer in Lidl že vesta zakaj nečeta nadomestiti prodajalk z elektronskimi blagajnami.

Prihranek na račun izgube človeške delovne sile se zelo pozna na gospodarstvu določene gospodarske panoge, ki je na račun zmanjšanja stroškov prihranila neko količino financ in te finance se nato nadalje razpršijo v druge panoge gospodarstva, naprimer turizem, kultura, storitvene dejavnosti. In vse te gospodarske panoge obstajajo že od prej, le večja kupna moč jim spodbudi rast.


Katere druge paonoge. Foxconn bo robotiziral tovarne, njihov dobiček bo pa odšel kam? Ja res, plače se bodo povečale nekaj inžinirjem, višek dobička pa bo šel direktorjem. Foxconn je lep primer, ker delajo več ali manj vse sami. Zaradi robotizacije se jim bo povečal obseg dela, je pa to daleč od tvoje neumnosti o razpršenosti. Razpršenost bi se pojavila, ob povečanju zaposlenih.

Zatorej je res, da se na 1 enoto tehnološkega viška pridobi le morda kakšnih 0,5 enot zaposlenih v nekem novem delovnem mestu, za katere zaenkrat še ne vemo, kakšna so in kakšna znanja bodo potrebovala. Poleg teh 0,5 enot pa se pridobi še okoli 0,5 enot na ostalem gospodarstvu, ki na račun tega lahko zaposli več ljudi.


Zakaj bi se na 1 enoto tehnološkega viška pridobilo 0,5 enot zaposlenih? Imaš kakšen vir za tole tvoje nelogično teorijo. Sicer je tale izjava kontradiktorna ker ne veš kje bo teh 0.5 enot pristalo oziroma sploh nič ne veš.

Seveda pa to prinaša potrebo po vse bolj kvalificiranih kadrih vsepovsod, zato pa se načeloma države trudijo omogočati kvalitetno in dostopno izobrazbo za ljudi, ki se bodo pač morali prekvalificirati.


Prekvalificirati v kaj? Tvoje delo je točno toliko vredno kot je enako delo vredno na vzhodu, pri čemer pa ti na tak način ne moreš preživeti. In ja, tudi vodovodarji nimajo dela, če crkne industrija in ni potrošnje.


Seveda, da vsem ljudem izobrazba ne diši. To je ugotovila že Marija Terezija v stari Avstriji, ko je vpeljevala obvezno šolanje. Ampak malo grobo rečeno, lahko se povsem izognemo izobraževanju, če to ljudem bolj ugaja. Vrnimo se pred industrijsko revolucijo, pa ne bo treba it niti v osnovno šolo. Poleg tega bo pa zelo enostavno in pregledno kadrovanje. Vsi bomo kmeti in obrtniki, nekaj bo malih trgovcev, to je pa v glavnem to.


Še enkrat si prebere, kaj sem napisal sam o izobraževanju, mogoče ti bo potem bolj jasno kam ciljam.

PrihajaNodi, od mene zahtevaš nemogoče! Napovedat prihodnost.. Nisem ravno Baba Vanga, pa verjetno še njej ne moreš verjet. Tebe zanima kakšna bo konkretna prihodnost.. Če ti naj rečem lepa, če se boš učil ne bo zadost natančno.. Torej kaj točno od mene hočeš? :D Kaj boš počel čez 10 let.. Čakaj.. Samo da vržem karte na mizo.. Povej mi svoj rojstni datum..


Tudi tebi sporočam da si preberi kaj sem napisal prej. Znanje, ki bo dostopno in ga bo vsak poskušal pridobiti zato da ne bo klošar, bo prineslo suficit na trgu delovne sile v določneme segmentu v katerem je trenutno manjko. Saj je logično, da sistem kot je enostavno ni vzdržen, potrošnja in večina ljudi na cesti --> does not compute, kajne.
Sicer pa standard kot tak bo padal in to ravno na račun tistih nekaj strokovnjakov, ki zaslužijo xxxn več kot povprečni delavec. Lep primer je Kalifornija, kjer je vse več ljudi, ki si stanovanj ne morejo privščiti zaradi previsokih cen, ki so posledica previsokih plač zaposlenih v Silicijevi Dolini. In potem sanjamo o samovzečih avtomobilih. No go.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

eric_cartman je izjavil:

@Gregor P
Pa da ne bomo brez virov. Poklicni tečaj traja točno 1 leto in nič več. Po tem si takorekoč strokovno specializiran za opravljanje dejavnosti natakarja in nisi samo študent! S tem prav tako pridobiš naziv izobrazbe: Gastronomsko-turistični tehnik/ gastronomsko turistična tehnica. Pri čemer nisi izobražen le za natakarstvo. Strokovnjak pa postaneš šele nekje od sredine svoje kariere navzgor.. Seveda če ti to dela sploh ustreza. Do takrat pa si kot vsak v svojem poklicu pač nabiraš izkušnje, se učiš in se trudiš bit vsak dan boljši!Vir: http://www.cpi.si/gastronomija-in-turiz...
Da, ne bomo sedaj res začeli s strokovnimi izrazi v strežbi od Commis de Rang naprej (ta traja 2-3 leta + 1-2 leti prakse; potem pa sledi Demichef de Rang, Chef de Rang itd.), če je beseda "natakar" preveč splošna >:D V vsakem primeru je tvojih 6 mesecev premalo (kar sedaj priznavaš) in gre zato lahko debata argumentirano dalje :)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

eric_cartman ::

Gregor P je izjavil:

eric_cartman je izjavil:

@Gregor P
Pa da ne bomo brez virov. Poklicni tečaj traja točno 1 leto in nič več. Po tem si takorekoč strokovno specializiran za opravljanje dejavnosti natakarja in nisi samo študent! S tem prav tako pridobiš naziv izobrazbe: Gastronomsko-turistični tehnik/ gastronomsko turistična tehnica. Pri čemer nisi izobražen le za natakarstvo. Strokovnjak pa postaneš šele nekje od sredine svoje kariere navzgor.. Seveda če ti to dela sploh ustreza. Do takrat pa si kot vsak v svojem poklicu pač nabiraš izkušnje, se učiš in se trudiš bit vsak dan boljši!Vir: http://www.cpi.si/gastronomija-in-turiz...
Da, ne bomo sedaj res začeli s strokovnimi izrazi v strežbi od Commis de Rang naprej (ta traja 2-3 leta + 1-2 leti prakse; potem pa sledi Demichef de Rang, Chef de Rang itd.), če je beseda "natakar" preveč splošna >:D V vsakem primeru je tvojih 6 mesecev premalo (kar sedaj priznavaš) in gre zato lahko debata argumentirano dalje :)


Potem mi povej kje v Sloveniji izobražujejo po opisanem sistemu, ki ga navajaš zgoraj. Ali pa še bolje, kdo zaposluje po takem sistemu pri nas? Mogoče ampak res mogoče kakšen Bratovž, ki ima edini v Sloveniji Michelinovo zvezdico, Kempinski, ki je luksuz..Mogoče še kakšna restavracija na Bledu al pa v Portorožu.. Potem pa se konča. Torej je vsa ta izobrazba na koncu neuporabna če raje vzamejo študenta s 3 letnimi izkušnjami v pizzeriji.

Ne pozabi, da potem v enoletnem strokovnem izobraževanju postaneš usposobljen še za turistično dejavnost. Torej vseeno lahko razdelim ti dve panogi na pol leta gostinstva in gastronomije ter pol leta turizma.

Zgodovina sprememb…

Shegevara ::

Torej: pilot zaposlen kot pilot, ki je postal tehnološki višek -> pilot zaposlen v katerem novem sektorju?

Zakaj se sploh sekiraš z individualnimi problemi. Tako, kot za enega dotičnega pilota ne vemo, kje bo poiskal službo, tudi za nekega dotičnega kovača v 20. stoletju nismo takrat vedeli, kaj bo delal, ko je izgubil službo zaradi avta. Makro-ekonomsko pa vemo, da se je v dobršni meri zamenjava strojev z ljudmi v eni panogi poznal na kupni moči gospodarstva te panoge, kar je pognalo gospodarstvu tudi vsepovsod drugod.

Ki je ni in je ne more biti in Hofer in Lidl že vesta zakaj nečeta nadomestiti prodajalk z elektronskimi blagajnami.

Pač tehnologija ne opravičuje njihove ekonomske računice v primerjavi z blagajničarkami. Če te zanima, zakaj merkator ima elektronsike blagajne, lidl pa ne, te prosim, da vprašaš kakšno blagajničarko v lidlu o kvaliteti in naporu njenega dela, potem pa še prodajalko v merkatorju. Njuna različna odgovora ti bota dala namig, zakaj se mercatorju splačajo elektronske blagajne, lidl pa ne.

Katere druge paonoge. Foxconn bo robotiziral tovarne, njihov dobiček bo pa odšel kam? Ja res, plače se bodo povečale nekaj inžinirjem, višek dobička pa bo šel direktorjem.


Tako je. Direktorjem recimo. In vse kar mora ta direktor narediti s svojim bogastvom je, da ga gre zapravit. Recimo na potovanje in zapravljanja, ali pa še lepše, v gospodarstvo ali razvoj. In tam, kjer ga bo več zapravil kot sicer, tam bo tudi večji zaslužek kot sicer. In več priložnosti za delovna mesta v makro-ekonomskem smislu.

Zakaj bi se na 1 enoto tehnološkega viška pridobilo 0,5 enot zaposlenih? Imaš kakšen vir za tole tvoje nelogično teorijo. Sicer je tale izjava kontradiktorna ker ne veš kje bo teh 0.5 enot pristalo oziroma sploh nič ne veš.


Pa to sem ti dal kot primer, da lažje razumeš bistvo, da manjko delovnih mest, ki se ustvarijo na račun tehnologije včasih pač v novih panogah samo deloma nadomesti. Strašanska izguba tovarniških delovnih mest se je nadomestila DELOMA z "brand new" delovnimi mesti, DELOMA pa v drugih predvsem terciarnih panogah.

Ali so enote 0,5 ali 0,1 ali 0,6 ali 0,X sploh nima veze, važno je, da ti razumeš kar sem v okviru tega ti želel povedat.

PrihajaNodi ::

Zakaj se sploh sekiraš z individualnimi problemi. Tako, kot za enega dotičnega pilota ne vemo, kje bo poiskal službo, tudi za nekega dotičnega kovača v 20. stoletju nismo takrat vedeli, kaj bo delal, ko je izgubil službo zaradi avta. Makro-ekonomsko pa vemo, da se je v dobršni meri zamenjava strojev z ljudmi v eni panogi poznal na kupni moči gospodarstva te panoge, kar je pognalo gospodarstvu tudi vsepovsod drugod.


Mislim da se ne razumeva. Kovač si je lahko poiskal delo, pa magari na polju. Danes, izobražen pilot, kje? Natakar? To je samo primer.

Pač tehnologija ne opravičuje njihove ekonomske računice v primerjavi z blagajničarkami. Če te zanima, zakaj merkator ima elektronsike blagajne, lidl pa ne, te prosim, da vprašaš kakšno blagajničarko v lidlu o kvaliteti in naporu njenega dela, potem pa še prodajalko v merkatorju. Njuna različna odgovora ti bota dala namig, zakaj se mercatorju splačajo elektronske blagajne, lidl pa ne.


Ne drži. Obedve delata precej, razlika je samo v pogodbi in plačilu v podjetju Lidl in Mercator. Pa ne mi rečt da ne bi bilo bolj smotrno zamenjat trgovke ki imajo več kot minimalno plačo v Lidlu z avtomatskimi blagajnami.

Tako je. Direktorjem recimo. In vse kar mora ta direktor narediti s svojim bogastvom je, da ga gre zapravit. Recimo na potovanje in zapravljanja, ali pa še lepše, v gospodarstvo ali razvoj. In tam, kjer ga bo več zapravil kot sicer, tam bo tudi večji zaslužek kot sicer. In več priložnosti za delovna mesta v makro-ekonomskem smislu.


Razvoj v nove robote? Obisk robotiziranega hotela na Japosnkem, izgradnja 3d hiše? Does not make sense. Kaj bodo od tega imeli ostali, ki niso deležniki tega procesa?

Pa to sem ti dal kot primer, da lažje razumeš bistvo, da manjko delovnih mest, ki se ustvarijo na račun tehnologije včasih pač v novih panogah samo deloma nadomesti. Strašanska izguba tovarniških delovnih mest se je nadomestila DELOMA z "brand new" delovnimi mesti, DELOMA pa v drugih predvsem terciarnih panogah.


Tvoj primer je slab, zelo slab. Cifra 1 z 0,5 ne drži in se tista 0.5 prej spremeni v 0.05. Kar pa pomeni precejšno razliko, kajne?


Will Your Job Be Done By Machine kaj je še ostalo?

Zgodovina sprememb…

MrStein ::

PrihajaNodi je izjavil:


Ne drži. Obedve delata precej, razlika je samo v pogodbi in plačilu v podjetju Lidl in Mercator. Pa ne mi rečt da ne bi bilo bolj smotrno zamenjat trgovke ki imajo več kot minimalno plačo v Lidlu z avtomatskimi blagajnami.

Kaj torej tvoja poanta?
Lidl ravna negospodarno? (in bo propadel v dveh letih?)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Shegevara ::

Mislim da se ne razumeva. Kovač si je lahko poiskal delo, pa magari na polju. Danes, izobražen pilot, kje? Natakar? To je samo primer.


Kovač že ni mogel kar na polje it delat. Potrebno je znanje, potrebna je kmetija, potreben je vložek. Tako, kot bo sedaj pilot moral ustvarit nekaj energije za delo v nekem drugem gospodarskem področju. Preveč se na natakarje osredotočaš.

Ne drži. Obedve delata precej, razlika je samo v pogodbi in plačilu v podjetju Lidl in Mercator. Pa ne mi rečt da ne bi bilo bolj smotrno zamenjat trgovke ki imajo več kot minimalno plačo v Lidlu z avtomatskimi blagajnami.


Ne. Lidlova je štopana na blagajni. Na splošno lidlov in hoferjev sistem dela po strogih reglcih, jaz lidlove blagajničarke še nisem videl sedet in v luft gledat kot kakšno gospo blagajničarko v merkatorju. In taki marginalni faktorji prispevajo k temu, da lidl še nekako potrpi z delavci, merkator pa išče alternative.
Lahko da se motim in da so v ozadju še kakšne druge omejitve, ampak kakorkoli obrneš, je v ozadju natančno izračunana računica kaj se komu bolj splača. Eden pride do zaključka, da se mu splača investirat v nekaj novega, drugi ima sistem zaenkrat tako pošlihtan, da se mu ne. Kaj bo čez 10 let je pa uganka. Še posebej glede na to, da se poleg ostalih tudi jaz poigravam z mislijo, da bo takrat morda že sam koncept "trgovine" zastarel.

Razvoj v nove robote? Obisk robotiziranega hotela na Japosnkem, izgradnja 3d hiše? Does not make sense. Kaj bodo od tega imeli ostali, ki niso deležniki tega procesa?


Ja prav. Recimo. Z denarjem odloča, da potrebuje ljudi, ki ta sistem razvijajo. Ti bodo pa z zaslužkom morda podprli kulturo ali nerobotiziran turizem. Morda bo pa turizem propadel in oba za brez veze okoli tega filozofirava.

Tvoj primer je slab, zelo slab. Cifra 1 z 0,5 ne drži in se tista 0.5 prej spremeni v 0.05. Kar pa pomeni precejšno razliko, kajne?


Pa saj ne debatirava o cifrah? Govoriva o prestrukturiranju gospodarstva. S tvojim linkom si pa sploh zašel v tri krasne v neko prihodnost, kjer baje še igralcev in glasbenikov in dizajnerjev ne bomo potrebovali. Začel si skrbjo za enimi navadnimi tovornakarji in mehaniki, sedaj si pa zašel v neko prihodnost, o kateri lahko samo sanjamo, saj nismo šlogarji, da bi vedeli o novih poklicih že za 10 let naprej. Kaj je sedaj sploh tvoj point?

PrihajaNodi ::

Pa saj ne debatirava o cifrah? Govoriva o prestrukturiranju gospodarstva. S tvojim linkom si pa sploh zašel v tri krasne v neko prihodnost, kjer baje še igralcev in glasbenikov in dizajnerjev ne bomo potrebovali. Začel si skrbjo za enimi navadnimi tovornakarji in mehaniki, sedaj si pa zašel v neko prihodnost, o kateri lahko samo sanjamo, saj nismo šlogarji, da bi vedeli o novih poklicih že za 10 let naprej. Kaj je sedaj sploh tvoj point?


Kaj pa te ja ne skrbi za tvoj obstoj in tvojo službo in sam sebe tolažiš. Tisti link je več kot realen. Matematik in fizika bosta pa brez dvoma preživela.

Ja prav. Recimo. Z denarjem odloča, da potrebuje ljudi, ki ta sistem razvijajo. Ti bodo pa z zaslužkom morda podprli kulturo ali nerobotiziran turizem. Morda bo pa turizem propadel in oba za brez veze okoli tega filozofirava.


Saj te ljudi že ima, tisti ki so prej delali tam. Samo renovira se vse skupaj. Inovatorje je imel pa tako ali tako že od prej.

Kovač že ni mogel kar na polje it delat. Potrebno je znanje, potrebna je kmetija, potreben je vložek. Tako, kot bo sedaj pilot moral ustvarit nekaj energije za delo v nekem drugem gospodarskem področju. Preveč se na natakarje osredotočaš.


No, nisem rekel da bi moral biti lastnik kmetije, ampak lahko je odšel ker delo je bilo in je lahko preživel.

Ne. Lidlova je štopana na blagajni. Na splošno lidlov in hoferjev sistem dela po strogih reglcih, jaz lidlove blagajničarke še nisem videl sedet in v luft gledat kot kakšno gospo blagajničarko v merkatorju. In taki marginalni faktorji prispevajo k temu, da lidl še nekako potrpi z delavci, merkator pa išče alternative.
Lahko da se motim in da so v ozadju še kakšne druge omejitve, ampak kakorkoli obrneš, je v ozadju natančno izračunana računica kaj se komu bolj splača. Eden pride do zaključka, da se mu splača investirat v nekaj novega, drugi ima sistem zaenkrat tako pošlihtan, da se mu ne. Kaj bo čez 10 let je pa uganka. Še posebej glede na to, da se poleg ostalih tudi jaz poigravam z mislijo, da bo takrat morda že sam koncept "trgovine" zastarel.


Delajo, delajo, ampak so tudi precej bolje plačane od tistih v Mercatorju. Še posebno v Hoferju. Torej če Mercator plačuje delavce manj in ima elektornske blagajne zakaj jih nimata Hofer/Lidl ki delavce plačujejo več?

Zgodovina sprememb…

eric_cartman ::

Probaj v lidlu delat eno desetletje ker gre vse na stopanje, pa bos bolj obrabljen kot stroj v merkatorju ki ga bodo zamenjali z novejsim.. Bo boljsi in hitrejsi in ne rabi odmora za malico niti za cik..glede placila so si pa verjetno izracunali da je bolje dat 5 ljudi stran, obdrzat pa samo eno osebo ki bo te robotizirane blagajne nadzirala. Your point? Lidl in hofer sta namesto robotov raje rekla svojim zaposlenim naj se obnasajo kot roboti.. Ko pride njihova kontrola se pol lidla trese ker se morajo pravilno obnasat in delat tiho ko mravljice.. Spet vse na stopanje ker ce so prepocasni jih hitro nadomestijo.. Zdaj mi pa povejo katera politika je boljsa.. Eno meji na masovno odpuscanje drugo pa na mobing in delovne razmere na ravni robota.

Shegevara ::

Kaj pa te ja ne skrbi za tvoj obstoj in tvojo službo in sam sebe tolažiš. Tisti link je več kot realen. Matematik in fizika bosta pa brez dvoma preživela.


To ni dvoma, da bosta. Preživel bo vsak. Pa tudi, če so vsi brezposelni na račun avtomatizacije, bo pa delal samo robot, služil bo sistem, s socialno podporo bo podpiral človeka, ta bo pa živel naprej tako kot sedaj. Komunistična pravlica torej. Boš rekel da ni stabilno? Tudi sedajšni sistem ni, in nikoli ni bil, zato imamo socialno oporo sedaj, prihodnost je pa zelo ne-napovedljiva. Vsiljuješ mi svojo z nekimi linki, jaz si jo pa hkrati zamišljam. Prav nima pa noben izmed naju, ker nisva certified šlogarja.
So what's your point now?

Saj te ljudi že ima, tisti ki so prej delali tam. Samo renovira se vse skupaj. Inovatorje je imel pa tako ali tako že od prej.


Točno to ti jaz pravim.

No, nisem rekel da bi moral biti lastnik kmetije, ampak lahko je odšel ker delo je bilo in je lahko preživel.


Ja in prav gotovo se dela ni naučil kar v enem dnevu, delal kot najemni delavec na farmi za male pare, če je sploh delo našel. Pa še na socialno oporo ni bilo govora, da bi se zanašal. Preživetje ni bilo ravno neizbežno, današnji nezaposlen pilot ima lepšo prihodnost, saj ima marsikatere opcije odprte. Izobraževat se mora. Prav tako pa mora nekaj storit, da se na novo zaposli. Veliko lepše se mu piše, če se pobriga, kot kakemu neizobraženemu kovaču prejšnega stoletja.

Torej če Mercator plačuje delavce manj in ima elektornske blagajne zakaj jih nimata Hofer/Lidl ki delavce plačujejo več?


Ker ocenjuje njihove dodatne sposobnosti bolj od elektronskih blagajn. Merkator pa pač ne.

PrihajaNodi ::

To ni dvoma, da bosta. Preživel bo vsak. Pa tudi, če so vsi brezposelni na račun avtomatizacije, bo pa delal samo robot, služil bo sistem, s socialno podporo bo podpiral človeka, ta bo pa živel naprej tako kot sedaj. Komunistična pravlica torej. Boš rekel da ni stabilno? Tudi sedajšni sistem ni, in nikoli ni bil, zato imamo socialno oporo sedaj, prihodnost je pa zelo ne-napovedljiva. Vsiljuješ mi svojo z nekimi linki, jaz si jo pa hkrati zamišljam. Prav nima pa noben izmed naju, ker nisva certified šlogarja.
So what's your point now?


Razlika med matematikom in fizikom je ta da onadva bosta vozila tale googlov avtomobil, večina pa jih bo živela daleč, daleč proč da bi si to lahko privoščila. Socialni sistem kot tak pa je nevzdržen, če nimaš zaposlenih, ki bi vanj vplačevali transfere. Ne razumem kaj se ti zdi tako narobe s tistim linkom? Spadaš v kategorijo kjer bo poklic outdated in te je strah?

Točno to ti jaz pravim.


Sem razumel da bi zaposlil nove ljudi v ta namen. Torej ni nikakršnega efekta za okolico razen večjega dobička direktorja.

Ja in prav gotovo se dela ni naučil kar v enem dnevu, delal kot najemni delavec na farmi za male pare, če je sploh delo našel. Pa še na socialno oporo ni bilo govora, da bi se zanašal. Preživetje ni bilo ravno neizbežno, današnji nezaposlen pilot ima lepšo prihodnost, saj ima marsikatere opcije odprte. Izobraževat se mora. Prav tako pa mora nekaj storit, da se na novo zaposli. Veliko lepše se mu piše, če se pobriga, kot kakemu neizobraženemu kovaču prejšnega stoletja.


Socialna podpora je prej breme kot opora. Torej je bolje delati na farmi za male pare, če imaš možnosti. Pa tudi tam je lahko delal v svojem fohu saj je kmet vedno potreboval orodje. To izobraževanje in kaj bi bilo in kaj mora biti je pa slišati kot od socialnih delavcev na zavodu, ki so sami sebi nameni. Kakšne pa ima današnji pilot možnosti, star je 60 let in še 5 let delovne dobe pred upokojitvijo. Prosim rasvetli nas kam tak človek lahko gre?


Ker ocenjuje njihove dodatne sposobnosti bolj od elektronskih blagajn. Merkator pa pač ne.


Kako pa se ocenjujejo dodatne sposobnosti. Saj bi lahko kombinirala, več elektronskih blagajn manj delavcev, kot recimo Spar.

Shegevara ::

Razlika med matematikom in fizikom je ta da onadva bosta vozila tale googlov avtomobil, večina pa jih bo živela daleč, daleč proč da bi si to lahko privoščila. Socialni sistem kot tak pa je nevzdržen, če nimaš zaposlenih, ki bi vanj vplačevali transfere. Ne razumem kaj se ti zdi tako narobe s tistim linkom? Spadaš v kategorijo kjer bo poklic outdated in te je strah?


Haha, realnost, kjer bosta fizik in matematik sinonim za bogastvo? Sem pogledal okoli sebe, jaz živim na zemlji, s katerega planeta si pa ti prišel? :))
Pa naj bo po tvoje. Ti si boš privoščil google avto, večina se bo že sprijaznila z Yahoo avtom ali apple avtom, ali kaj podobnega. Menda ne misliš, da ne bo konkurence?

In lepo te prosim. Socialni sistem se plačuje izključno z kapitalom in ne z delom. Ne mešat teh dveh pojmov. In če bo prihodnost taka, da bodo edini, ki bodo imeli kapital le lastniki, bo raja poskrbela, da jih bodo oni vzdrževali. Saj v veliki meri se v bolj socialdemokratskih državah to že nakazuje.
Razen, če so ti lastniki ozkogledni in jim uspe miljarde folka spravit v totalitarni režim ala north korea prihodnosti. Ampak to je spet še eden izmed scenarijev, ki jih trenutno midva kuhava in morda celo premalo zavedava, da je zelo mogoč.

Sem razumel da bi zaposlil nove ljudi v ta namen. Torej ni nikakršnega efekta za okolico razen večjega dobička direktorja.


Kakšno zaposlovanje novih ljudi? Saj si objavil link, da ljudi ne potrebujemo. Direktor si dela lepo dobiček, ki ga troši na robotih, z davki mu pa za vratom stoji država, ki mora skrbeti za 100% stopnjo brezposelnosti, ki jo je recimo ta direktor povzročil.
Pa samo toliko, sam tiščiš v takšno debato o prihodnosti, kakršni si jo ti zamišljaš in podpiraš z nekimi linki, jaz samo tebi sledim.

Socialna podpora je prej breme kot opora. Torej je bolje delati na farmi za male pare, če imaš možnosti. Pa tudi tam je lahko delal v svojem fohu saj je kmet vedno potreboval orodje. To izobraževanje in kaj bi bilo in kaj mora biti je pa slišati kot od socialnih delavcev na zavodu, ki so sami sebi nameni. Kakšne pa ima današnji pilot možnosti, star je 60 let in še 5 let delovne dobe pred upokojitvijo. Prosim rasvetli nas kam tak človek lahko gre?


Pa ravno to ti govorim. Kovač takrat ni imel druge, kot da dela za male pare nekje. Tudi pilot danes se lahko s tem ukvarja, če ga veseli. Znanja za delo na polju ima ravno toliko, kot kovač.Ima pa še kakšno drugo opcijo več odprto, ki jo takratni kovač nikoli ni imel.

Kako pa se ocenjujejo dodatne sposobnosti. Saj bi lahko kombinirala, več elektronskih blagajn manj delavcev, kot recimo Spar.


Again. Preračunano imajo, da se jim ne splača. Lahko jim pa narediš in pošlješ račun, da se to splača in zbereš vsa sredstva za investicijo v elektronske blagajne lidl, naženeš polovico delavk, jim plačaš odpravnine in še marsikaj.

Lidl ugotavlja, da so stroški preveliki. Ti pa imaš drugačno mnenje. Prepričaj jih.

ohnowhy ::

eric_cartman je izjavil:

Mimogrede se kdaj vprašaš zakaj se Hofer in Lidl nista avtomatizirala in postavila avtomatskih blagajn kot jih imata Mercator in Spar? Pa bi se brez problema lahko, kapitala in dobičkov več kot preveč.

Samopostrežne blagajne so sicer ok, niso pa to avtomatske. Po mojem se pri Hoferju in Lidlu (...) že dolgo zavedajo tega, ampak blagajničarke so bliskovite tam, hitreje kot povprečen samopostrežni blagajnik. Avtomatske blagajne so sicer res zakon (vse preko rfid, brez iskanja črtnih kod, vrečkanja itd.), ampak teh Mercator in Spar nimata, vsaj opazil še nisem, pa smo kar podvrženi potrošniški religiji.

eric_cartman je izjavil:

Namesto dostave, bodo rabili pilote, ki bodo upravljali drone za dostavo..

Tudi droni bodo najverjetneje avtomatsko navigirani, sploh, če jih bo veliko in za vsako drobnarijo (do 5 kg, recimo), leteli bodo verjetno po nekih koridorjih, računalniško nadzirani.

Ja, pubeci, vedeti morate, da tudi vi delate v panogi, ki motivira ljudi, da si poiščejo nove izzive...

Daedalus ::

Jaz sem te vprašal za specifična delovna mesta, specifične univerze...


Elektrotehnika na vseh področjih (avtomatika, elektronika, mehatronika...), računalništvo (lahko akademsko, lahko kot navadni kucač CSS-ja za lokalno firmo), robotika, strojništvo. Če nisi opazil, so to v grobem področja, ki so alfa inu omega pri izdelavi in razvoju avtonomnih vozil, robotov, ipd. Na dolgi rok si ali "service provider" al pa te bo service nadomestil. Tako kot je Uber ukinil taxi dispatch delavce, naprimer. Obenem pa omogoča vsakomur, da postane taksist.

Stvar je sledeča - svet se spreminja precej hitreje, kot kadarkoli prej v zgodovini (minus nepredvideni dogodki, ki imajo čisto svojo dinamiko). Na vsakih par let bo treba malo preveriti, kaj se dogaja s trendi na trenutnemu področju dela/karieri in se prilagoditi. Na mantro "za to sem se izučil in točno to bom delal naslednjih 40 let" pa pozabi. Takoj.

Socialni sistem kot tak pa je nevzdržen, če nimaš zaposlenih, ki bi vanj vplačevali transfere.


Pri nas je večina zaposlenih prej neto prejemnikov iz socialnega istema, kot neto vplačnikov v socialni sistem. S 65% zaposlenih pod povprečno plačo socialni sistem temelji na zadolževanju, ne na zdravi ekonomiji.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

tikitoki ::

Hmm, kaj ti pomaga, da avtopilot ni kriv za nesrečo v kateri umreš ali utrpiš hujše telesne poškodbe?

ohnowhy ::

tikitoki je izjavil:

Hmm, kaj ti pomaga, da avtopilot ni kriv za nesrečo v kateri umreš ali utrpiš hujše telesne poškodbe?

Tebi morda nič, industriji pa ogromno.

MrStein ::

PrihajaNodi je izjavil:


Socialna podpora je prej breme kot opora. Torej je bolje delati na farmi za male pare, če imaš možnosti. Pa tudi tam je lahko delal v svojem fohu saj je kmet vedno potreboval orodje.

Torej njegov poklic sploh ni izumrl?


To izobraževanje in kaj bi bilo in kaj mora biti je pa slišati kot od socialnih delavcev na zavodu, ki so sami sebi nameni. Kakšne pa ima današnji pilot možnosti, star je 60 let in še 5 let delovne dobe pred upokojitvijo. Prosim rasvetli nas kam tak človek lahko gre?

V predčasno upokojitev recimo.

Glede blagajničark: tiste v Lidlu in tiste v Mercatorju so kot dan in noč. Primerjava je nesmiselna. Kpt če bi primerjal nočnega čuvaja pri enih in direktorja pri drugih.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

AndrejO ::

MrStein je izjavil:


To izobraževanje in kaj bi bilo in kaj mora biti je pa slišati kot od socialnih delavcev na zavodu, ki so sami sebi nameni. Kakšne pa ima današnji pilot možnosti, star je 60 let in še 5 let delovne dobe pred upokojitvijo. Prosim rasvetli nas kam tak človek lahko gre?

V predčasno upokojitev recimo.

Glede blagajničark: tiste v Lidlu in tiste v Mercatorju so kot dan in noč. Primerjava je nesmiselna. Kpt če bi primerjal nočnega čuvaja pri enih in direktorja pri drugih.

Bah.

Pilot, ki ima danes v Sloveniji 60 let je z eno nogo že tako ali tako upokojen zaradi omejitev pri letenju v komercialnem prometu.

Mislim tudi, da za komercialne pilote pri priznavanju delovne dobe še vedno šteje, da se jim na vsakih 12 oddelanih mesecev z minimalno obremenitvijo prizna dodatnih 6 mesecev delovne dobe. Torej je za njih polna delovna doba z vsemi pravicami iz pokojninskega zavarovanja dopolnjena po 26 letih in 8 mesecih dela. Da bi nek pilot tako bil prisiljen delati do 60. leta, bi to pomenilo, da je začel leteti po 30. letu.

L. 2015 to pomeni, da je takšen pilot začel leteti še nekje v času SFRJ, v 80. letih. V tistih časih je veljalo, da si med komercialne pilote prišel zgolj, če si bil prej vojaški pilot (torej si imel že prej priznano delovno dobo) ali pa si (v Sloveniji) diplormiral na FS z odliko in zagotovo nisi začel leteti šele po dopolnjenem 30. letu starosti.

Po vsej tej matematiki mislim, da je vse skupaj lažna dilema, ker je pilot s 60. leti, ki bi lahko še naprej nemoteno upravljal komercialna letala zelo blizu skrajnim tolerancam tega, kar civilno letalstvo sploh še dopusti.

Če pa to slednje odmislim in malo pogledam okoli sebe, pa vidim, da so diplomanti FS, še zlasti zgledni diplomanti, ki so se skozi svojo delovno dobo *morali* prebijati skozi spoznavanja novih in novih kosov opreme, ki so jo morali poznati in znati upravljati, med najbolj zaposljivimi kadri na področju načrtovanja in upravljanja kompleksnih informacijskih sistemov ali informacijsko podprtih nadzornih sistemov.

Nekaj slišim naokoli, da sta ta "IT" in "SCADA", kot jim pravijo, zelo aktualne panoge.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

MrStein ::

Ja pač slab primer izbral. ;) (pa ne samo tule)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

PrihajaNodi ::

MrStein je izjavil:

Ja pač slab primer izbral. ;) (pa ne samo tule)


Niti ne, poleg tega da sem pozabil da ima bonificirano delovno dobo je čisto ok primer. Bo šel pilot potem vozit drona. Doktor medicine, ki je spceilizant stomatologije in bo njegova veja "umrla" bo šel pa na revmatologijo ali pa mogoče za stronjika, inštalaterja centralnih naprav, opcij kokr češ. Simpl as that. Prekvalifikacija, kaj pa je to.

In ja seveda, Mercatorjeve in Sparove delavke so bolj lene od Hoferjevih in Lidlovih. Thumps up.

BigWhale ::

Prodajalk v Lidlu nihce ne stopa in/ali snema. Nehajte si izmisljevati stvari, ki so po vrhu vsega se off-topic. Nodija pa prosim, da nej gre nazaj v risanko vozit taxi. Al mu tud tam Uber hodi v zelje?

Avtonomni avtomobili so prihodnost in nic ne bo preprecilo popolne avtomatizacije prevoza. Avto licarji bodo sli pac delati nekaj drugega. Kaj tocno ne vem, morda bodo oskrbovali polnilne postaje za elektricna vozila. Ali bodo pa postali kak drug clen podporne verige.

Vprasajte kurjace parnih lokomotiv kaj pocnejo dan danes. Pa tiste, ki so skrbeli za vodne stolpe na zelezniskih postajah. Ziher nekaj pocnejo.

PrihajaNodi ::

BigWhale kaj pa se je zgodilo s konji? Kje so danes vsi ti konji, ki jih je avtomobil zamenjal. Kaj se dogaja danes v Detroitu? Boš še kar gonil stare mantre?

Uber? Prav, ni problema, a pod istimi pogoji kot jih opravljajo taksisti in drugi prevozniki. Zakaj bi bil kdo izvzet.

Ni problem v tehniki, ni problem v avtomobilih, problem bo ker si teh igračk ne bo nihče mogel privoščit. Pustimo par redkih izjem.

Pa prosim, ne spuščaj se na osebni nivo in žalit Nodija, ker tako samo dokazuješ svojo primitivnost.

Zgodovina sprememb…

Unknown_001 ::

jype je izjavil:

keworkian> Upam da bom do konca življenja vozil jaz in ne nek beden algoritem ki ga je naredil človek....

Komot lahko...



Samo ne po mojih cestah.


A res, svojo cesto imaš? Kaj si jo sam delal? Tell me more please. Kakor vem se kolesarji po njih peljete brez da bi kakršenkoli fičnik pristavili zraven za gradnjo in vzdrževanje.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

jype ::

Raptor F16> A res, svojo cesto imaš?

Vse javne ceste so moje.

Unknown_001 ::

jype je izjavil:

Raptor F16> A res, svojo cesto imaš?

Vse javne ceste so moje.


Državne... pa nehaj glumit budalo.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

BT52 ::

jype je izjavil:

Raptor F16> A res, svojo cesto imaš?


Ja za za 20%. Torej? Od koga pa potem so? Od marsovcev? Posredno lahko tole trdi.

jype ::

Raptor F16> Državne... pa nehaj glumit budalo.

Državne? Se pravi dejansko niso moje? Čudno, pa nonstop se vozim po njih, včasih jih moram pa celo popravljat.

eric_cartman ::

PrihajaNodi je izjavil:

BigWhale kaj pa se je zgodilo s konji? Kje so danes vsi ti konji, ki jih je avtomobil zamenjal. Kaj se dogaja danes v Detroitu? Boš še kar gonil stare mantre?

Uber? Prav, ni problema, a pod istimi pogoji kot jih opravljajo taksisti in drugi prevozniki. Zakaj bi bil kdo izvzet.

Ni problem v tehniki, ni problem v avtomobilih, problem bo ker si teh igračk ne bo nihče mogel privoščit. Pustimo par redkih izjem.

Pa prosim, ne spuščaj se na osebni nivo in žalit Nodija, ker tako samo dokazuješ svojo primitivnost.


Zdaj pa počasi res že paniko zganjaš.. Konji so pravzaprav tako kot pes postali človekov prijatelj. Ne uporabljajo se več za namenska fizična dela, pač pa jih imajo ljudje, ki imajo radi živali in kmetje.

Ali se bojiš, da boš ratal od nekoga "pesek"? Ne razumem. Skratka, spremembe se bodo seveda dogajale in trenutno jih nič več ne more ustavit.

Da preidem malo nazaj na temo... :) -->

Ste že opazili idejo dveh italijanskih znanstvenikov:



Spletna stran:
http://www.next-future-mobility.com/

Preko tega bi lahko dobili prevoze tudi v manjše kraje, kamor avtobus ponavadi ne zahaja.. Ne razumem pa teh menjav med vozili. Kako potem veš v katero vozilo se moraš vsesti, da se boš premenjal na pravo naslednje vozilo.

Zgodovina sprememb…

1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Googlov Waymo avtonomno prevozi 40.000 kilometrov na dan (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5520809 (17169) BigWhale
»

Prva smrtna žrtev v nesreči samovozečega avtomobila (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
529193764 (177259) AndrejO
»

Uber zaradi nesreče prekinil preizkuse avtonomnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
21261962 (56671) Unknown_001
»

Prva smrtna žrtev samovozečih avtomobilov, ki to niso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
20571159 (63903) Mare2
»

Samovozeči avtomobili pogosteje udeleženi v nezgodah kot klasični, a nikoli krivi (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12342354 (36746) St235

Več podobnih tem