» »

Ljubljanski zrak

Ljubljanski zrak

1
2
3

dstr17_ ::

Jedrske elektrarne obratujejo celo leto z isto močjo. Večjo zimsko porabo se v celoti pokriva s fosilnimi gorivi in biomaso.

blindb ::

Vprasanje... http://kazalci.arso.gov.si/?data=indica... , Delež sprejemov otrok (0-14 let) v bolnišnico zaradi astme v obdobju 2002 - 2012, zakaj ima Maribor tako visoke vrednosti?
Mislim da bi morali uvesti davek na idiotizem.

jype ::

blindb> zakaj ima Maribor tako visoke vrednosti?

Celinsko podnebje z visokimi temperaturami zaradi fotokemičnega smoga (ki ga primarno povzročata promet in kmetijstvo) močno poveča koncentracijo ozona, ki je eden resnejših sprožilcev za napade pri takšnih obolenjih.

Smog ni omejen na kotline - razmeroma visoko nad ljubljansko kotlino je merilna postaja Vnajnarje, kjer poleti pogosto beležijo visoke koncentracije ozona.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Gavran ::

dstr17_ je izjavil:

Uporaba drv povzroči najmanj 5centov/kWh škode (zaradi onesnaženja zraka), uporaba bencina/dizla pa 10centov/kWh (zaradi onesnaženja zraka+toplogrednih plinov).

Če objekt za ogrevanje letno porabi 5 kubikov drv s kurilno vrednostjo 2500kWh/m3, potem naredi (letno) najmanj 625EUR dodatne zdravstvene škode na prebivalcih.

Uporabo drv za ogrevanje bi bilo treba primerno obdavčiti in sankcionirati (npr. glede na energetsko učinkovitost stavbe), uporabo bencina in nafte pa prav tako.


Za onesnaženja zaradi kurjenja drv so izključni krivci tisti, ki zahtevajo "CO2 nevtralna" goriva. Zemeljski plin recimo ne povzroča nikakršnega onesnaževanja, ker ves zgori v CO2. "Škoda", ki NAJ BI jo povzročal CO2 pa je popolnoma izmišljena.

Čakam še predlog vira energije za ogrevanje.

Davkov imamo že toliko, da se bodo davščine pristojnim kmalu začele izplačevati v Pb, ker drugega ne bo.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

blindb ::

Zanimivo. Bi skoraj upal staviti da je v Trbovljah hujsi problem kot v Mariboru. In ocitno bi stavil narobe. :)

Smog se naceloma zadrzuje v nizinah, je tako? Torej ce sem doma na kaksnem hribu je tega veliko manj kot v centru mesta?
Mislim da bi morali uvesti davek na idiotizem.

Gavran ::

dstr17_ je izjavil:

Jedrske elektrarne obratujejo celo leto z isto močjo. Večjo zimsko porabo se v celoti pokriva s fosilnimi gorivi in biomaso.


Pravilno projektirane sodobne jedrske elektrarne lahko prilagajajo proizvodnjo porabi.
Ravno kurjenje biomase povzroča PM10 delce, ti pa dihalne bolezni.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

dstr17_ ::

Davkov imamo že toliko, da se bodo davščine pristojnim kmalu začele izplačevati v Pb, ker drugega ne bo.
Davke se da boljše razporediti - namesto da so obdavčene plače bi moralo biti obdavčeno onesnaževanje.

sandmat ::

Gavran je izjavil:


Ravno kurjenje biomase povzroča PM10 delce, ti pa dihalne bolezni.


Dizla ne bi štel v biomaso :)

jype ::

blindb> Torej ce sem doma na kaksnem hribu je tega veliko manj kot v centru mesta?

Odvisno od narave smoga. Pri nekaterih vsekakor, pri drugih ne:

http://kazalci.arso.gov.si/?data=indica...

Boobiz ::

Gavran je izjavil:

dstr17_ je izjavil:

Jedrske elektrarne obratujejo celo leto z isto močjo. Večjo zimsko porabo se v celoti pokriva s fosilnimi gorivi in biomaso.


Pravilno projektirane sodobne jedrske elektrarne lahko prilagajajo proizvodnjo porabi.


Povej kaj več...
I'm drunk, what's your excuse?

Invictus ::

shadeX je izjavil:


Ponudila se mi je priložnost za dobit stanovanje v LJ ampak sem ga zavrnil. Sem preveč navajen na čist zrak.

In zdaj hodit samo svinjat z avtom v Ljubljano ?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

kr1ženska ::

Da ne bomo samo Lj in Mb v svinarijo metal. Sodeč po telih podatkih
Delež otrok v starostni skupini od 0 do vključno 14 let, ki so bili v obdobju 2002-2011 sprejeti v bolnišnico zaradi diagnoze bolezni dihal
so bila v letu 2011 najbolj kritična mesta: Murska Sobota, Novo mesto, celje, nekje nižje spodaj najdemo Trbovlje, Maribor, Zagorje ob Savi in šele nato Lj.

Popravite me, če se motim. To je najbrž posledica v lj več podjetij z pisarnami in manj tovarn.
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
Elbert Hubbard

kr1ženska ::

Torej, če pokomentiramo op članek in primerjam z mojim linkom. Zrak v Lj je zelo onesnažen, poln izpušnih plinov, ipd. ampak, ker je potrebno upoštevat, da ljudem najbolj škodujejo večji in gosti delci, katere vdihavamo, so kraji kjer je veliko industrije še vedno "bolj onesnaženi" oz. bolje rečeno, nam tisti delci v zraku v krajih z industrijo veliko bolj škodujejo.

Iz tega sledi, da je v kakem drugem bolj podeželskem kraju, kjer je veliko industrije mogoče celo manj zdravo živeti kot v glavnem mestu (vsaj glede onesnaženosti zraka).
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
Elbert Hubbard

Zgodovina sprememb…

shadeX ::

Invictus je izjavil:

shadeX je izjavil:


Ponudila se mi je priložnost za dobit stanovanje v LJ ampak sem ga zavrnil. Sem preveč navajen na čist zrak.

In zdaj hodit samo svinjat z avtom v Ljubljano ?


Ne :) Nimam opravkov v LJ.

Sicer pa lahko dodam še to, da tudi ko sem hodil v službo ki je bila v istem mestu kot živim (2km proč), sem tja hodil s kolesom (izjema so bila mrzla jutra, ali pa slabo vreme). Na koncu je zneslo cca 65-70% časa sem se vozil s kolesom :)

korenje3 ::

jaz imam v avtu vedno notranjo cirkulacijo čez grafitni filter vklopljeno... največji problem so avtomobili.
Pentium I7 3770k@4,5Ghz; 16GB RAM@2133MHz; ASUS Radeon 6850 1GB;
SSD Kingston hyperX 240GB; 30" HPZR30w monitor;
BeQuiet! E9 580W; http://www.the-nox.com

sisemen ::

jype je izjavil:

Realnost. Jaz že skoraj deset let samostojno merim nekatere parametre na nekaterih lokacijah in čeprav me za zdravje ne skrbi pretirano, bi kljub temu zelo rad, da se mesto s to problematiko začne vsaj med planiranjem razvoja prometa malo resneje ukvarjat.


To. Za ukrep takoj predlagam, da morata biti v vsakem avtomobilu, ki vstopa v podrocje znotraj ringa, vsaj dve osebi. Če ne gre drugače naj pa pobirajo študente, se zmenijo s sosedom itd. Bo promet takoj vsaj za tretjino manjši, že nekaj časa opazujem, kako je v redkokaterem avtomobilu ob času prihoda ali odhoda v službo, v vsakem vozilu samo voznik.

Sicer bi dejansko celoten promet (lahko za dostavo ampak ne za avtomobile manjsa od kombija, da se ne bo kdo z s.p.jem "švercal") znotraj kroga zaprl za nestanovalce (če ni stalnega naslova v Lj, ni prehoda) in uvedel P+R parkirišča pred vpadnicami,avtobusi bi postali bistveno bolj učinkoviti, ko se ne bi valile kolone migrantov vsak dan preko centra...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sisemen ()

jype ::

sisemen> znotraj kroga zaprl za nestanovalce

Ne vem, če bi to bil smiseln ukrep. Velik del prebivalcev Ljubljane se z osebnim vozilom vozi v Ljubljano v službo.

oracle ::

Opažam, da je precej nejasnosti okoli te tematike. Bom delil z vami kar vem.

Škodljive snovi imajo zelo različne lastnosti. Ena je CO2, ki je menda za planet zelo škodljiv, medtem ko človeku v trenutni situaciji direktno težko škoduje. Za zaščito planeta se določene skupine trudijo povečat uporabo obnovljivih virov, pri tem jih pa sploh ne zanima direkten vpliv na človeka. Tako imenovana biomasa je obnovljiv vir, vendar za človeka najbolj škodljiv. Kurjenje različnih oblih lesa povzroča največjo mešanico škodljivih snovi in največjo količino. Med glavne sodijo CO, NOx, SOx, mešanica organskih spojin ter prašni delci različnih velikosti. Pri uporabi tekočih goriv nastaja predvsem NOx ter nekaj malega prašnih delcev, pri uporabi plinastega goriva pa skoraj izključno NOx. Pri starejših gorilcih je zadeva seveda slabša.

Problem je, ker so prašni delci za človeka zelo škodljivi. Tisti, ki jih vidimo, še najmanj. Škodljivi so najmanjši in sicer velikosti manj od 10 um (PM10). V Sloveniji se končno viša ozaveščenost o PM10, medtem ko se v tujini precej bolje zavedajo tudi nevarnosti PM5 in PM2,5 ter nanodelcev. Škodljivi so v zelo nizkih koncentracijah in povzročajo bolezni vseh telesnih sistemo, ne samo pljuč! Med glavnimi so bolezni krvožilja in živčevja.

Kar se tiče različnih oblih lesa zadeva ni obetavna. Pri drvih se z dimom izloča več saj, pri peletih in malih sekancih pa pepela! Največja ironija je, da je tega "na vasi" največ in je posledično marsikje na podeželju zrak zelo slab. Da ne govorimo o škodljivosti odprtega kamina... ampak to je že druga tema. To je potrjeno tudi z dejstvom, da so pozimi (kurilna sezona) koncentracije približno dvakrat višje, kljub temu, da se v pomladnem in poletnem času pojavi pozitivna interferenca (onesnaženost je navidezno večja zaradi naravnih pojavov - cvetni prah). Se pravi kurjava za ogrevanje škoduje točno toliko, kot ves promet in industrija skupaj. Zaskrbljujoče!

Z vidika človeškega zdravja je torej kurjenje lesa ena velika pi*darija. Problem je še hujši, ker se biomaso podpira tudi na industrijskem nivoju in podeljuje subvencije za peči na biomaso. Res da je sodobna tehnologija že veliko boljša, ampak še vseeno je človeško zdravje pretirano ogroženo. Malo bolj sem seznanjem s stanjem v dolenjski in posavski regiji, verjamem da je drugod podobno.

Naslednja pomembna zadeva je promet. Dizli vseh velikosti in oblik so velik problem ravno zaradi trdnih delcev. Bencinarji sicer res tudi "smradijo" ampak imajo manjši vpliv na zdravje.

Še ena pomembna stvar, ki se jo premalo omenja je pretok zraka. Znotraj mest zrak ni slab samo zaradi izvora emisije, ampak tudi zaradi statičnosti zraka. Posebej v Ljubljani, ki je tudi sicer sredi kotline. Zimska inverzija to samo še poslabša. Po drugi strani je v LJubljani glede zmanjševanja emisij že precej narejeno (nekaj direktno, nekaj indirektno), saj uporaba skupnih kotlovnic, plinovoda in toplovoda močno zniža emisijo trdnih delcev na prebivalca. Tudi postavitev samih merilcev je ključnega pomena. Seveda bo na Tivolski skoraj vsak dan presežena dovoljena vrednost. To je čista sredina Ljubljane, v zavetju višjih objektov in 5 metrov od najbolj prometne ulice v mestu. Sicer je pomembno je imetu tudi to informacijo, ampak ob zavedanju, da je 1 km stran situacija lahko popolnoma drugačna. Za primerjavo, merilna postaja v Novem mestu je izven mesta na vrhu manjšega hriba. Mislim, da je problem očiten. Posledično lahko sklepamo, da je povprečen zrak ob približno istih izmerjenih vrednostih v LJ in NM v slednjem bistveno slabši. O tem priča tudi merilna postaja Bežigrad (v LJ), za katero sicer ne vem točne kje se nahaja, ampak vrednosti so tam 50 % glede na tivolsko ulico.

Za konec pa še prometna ureditev v LJ. Moja osebna ocena na to tematiko je pozitivna. Razlogov za zapiranje ulic v centru so različni in tehtni, predvsem pa držijo tudi z vidika zdravja neposrednih prebivalcev. Kot rečeno je lokacija izvora emisije ključnega pomena in z ukinitvijo cest po strogem centru se je naredil velik korak v izboljševanju prebivalcev, ki živijo neposredno ob teh ulicah. Argument v zvezi s povečano obremenitvijo ostalih ulic sicer kratkoročno drži, ampak marsikdo ima možnost alternativnega prevoza na delo, ampak iz kakršnegakoli razloga tega noče koristit. S tem ko postaja prometno stanje slabše ("slabše" niti ni prava beseda), se nekateri lažje odločijo za opustitev sodelovanja v tej gneči. Lahko bi temu rekli tudi prisilno ozaveščanje. Ali je to pošteno je debata zase, vsekakor pa prinaša tak pristop pozitivne spremembe.

Še en komentar, ki mi je najbolj padel v oči... škodljivi niso veliki in gosti delci - ti se usedajo na površine in tudi v dihalih se ustavijo večinoma že v zgornjih dihalih, kjer se izločijo s sluzjo. Najbolj škodljivi so fini delci, ki se ne marajo usedat na površine, letijo visoko in daleč ter v dihalih pridejo prav do alveolov, nekateri preko membrane tudi direktno v kri! Kar vzbuja še en pomislek in sicer migracije teh delcev. Tu imamo za lep primer slovensko obalo, ki je na stalnem udaru umazane italijanske industrije v Padski nižini...

Nekdo je omenjal še grafitni filter... upam, da je to typo :) Kvečjem bi pomagal ogleni filter. Patudi to ima v avtu omejeno uporabo, saj se predvsem v novih avtomobilih iz notranjosti avta (razne plastike in lepila) izloča lepa mešanica snovi direktno v nos :) Poleg tega ta filter izločuje zgolj organske snovi in še to ne vseh.

oracle ::

jype je izjavil:

Aston_11> Kam pa gre?

Saje so posledica nepopolnega izgorevanja. Les je celuloza in ga je pod ustreznimi pogoji (v resnici to pomeni zgolj dovolj kisika) mogoče prisiliti, da izgori v vodo in CO2.

Iz prve roke ti lahko povem, da imajo peči na trdno gorivo za nekaj velikostnih razredov višjo emisijo trdnih delcev. To govorim za nove in strokovno nastavljene naprave. Starih peči raje niti komentiral ne bom, meritve zaradi prehude koncentracije škodljivih snovi sploh niso možne! "Dovolj kisika" pa enostavno pomeni večji vpih zraka, se pravi več "vetra" preko zgorevalne komore s čimer odpihneš v dimnik več prahu.

Žal je tako pri lesnih gorivih, kjerkoli nardiš korak naprej, narediš dva nazaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: oracle ()

jype ::

oracle> Iz prve roke ti lahko povem, da imajo peči na trdno gorivo za nekaj velikostnih razredov višjo emisijo trdnih delcev.

Seveda, saj praktično v nobeno peč nimaš napeljanega tekočega kisika. Če bi ga imel, bi načeloma lahko poskrbel za popolno izgorevanje, bi pa bilo precej dražje od zemeljskega plina.

oracle> Žal je tako pri lesnih gorivih, kjerkoli nardiš korak naprej, narediš dva nazaj.

Ah, to ni nujno, vse je samo vprašanje cene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

oracle ::

blindb je izjavil:

Vprasanje... http://kazalci.arso.gov.si/?data=indica... , Delež sprejemov otrok (0-14 let) v bolnišnico zaradi astme v obdobju 2002 - 2012, zakaj ima Maribor tako visoke vrednosti?

Astma je zelo zoprno zdravstveno stanje, ki ima številne dejavnike, med drugim tudi hišni prah in druge biogene alergene (domači ljubljenčki, cvetni prah, vlaga, celo stres...).

Tako da astme ne moreš jemat kot nek zanesljiv indikator. Na njen pojav verjetno vplivajo tudi drugi dejavniki iz okolja, kot so način prehranjevanja, šport, kvaliteta vode...

jype je izjavil:

oracle> Iz prve roke ti lahko povem, da imajo peči na trdno gorivo za nekaj velikostnih razredov višjo emisijo trdnih delcev.

Seveda, saj praktično v nobeno peč nimaš napeljanega tekočega kisika. Če bi ga imel, bi načeloma lahko poskrbel za popolno izgorevanje, bi pa bilo precej dražje od zemeljskega plina.

oracle> Žal je tako pri lesnih gorivih, kjerkoli nardiš korak naprej, narediš dva nazaj.

Ah, to ni nujno, vse je samo vprašanje cene.

In Slovenci smo znani po temu, da izbiramo najbolj čist energent, ne glede na ceno :)

Sicer pa ja, imaš na voljo ciklonsko odpraševanje, elektrostatski filter in vodno pranje. V praksi tudi to ni 100 % učinkovito, posledično si še vedno na slabšem kot s plinom in verjetno tudi oljem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: oracle ()

thramos ::

jype je izjavil:

sisemen> znotraj kroga zaprl za nestanovalce

Ne vem, če bi to bil smiseln ukrep. Velik del prebivalcev Ljubljane se z osebnim vozilom vozi v Ljubljano v službo.


Zakaj pa ne? Sploh če bi sproščene površine porabili za izboljšanje javnega prometa ter kolesarske steze. Tko čez palec po teh in teh podatkih bi tudi rekel, da delovna mesta v Ljubljani v večini zasedajo migranti, med temi pa je veliko višji delež z avtomobilom.

Migracije z osebnim vozilom znotraj LJ so vsekakor problem, še posebej ker v velikem deležu nepotrebne (ja, vem, zdej se bo usul cel kup ljudi ki z avtom rabi 3 minute, z busom pa 7 ur) ampak ne prvi, ki se ga je treba lotit.

dstr17_ ::

oracle je izjavil:

Iz prve roke ti lahko povem, da imajo peči na trdno gorivo za nekaj velikostnih razredov višjo emisijo trdnih delcev. To govorim za nove in strokovno nastavljene naprave. Starih peči raje niti komentiral ne bom, meritve zaradi prehude koncentracije škodljivih snovi sploh niso možne! "Dovolj kisika" pa enostavno pomeni večji vpih zraka, se pravi več "vetra" preko zgorevalne komore s čimer odpihneš v dimnik več prahu.

Žal je tako pri lesnih gorivih, kjerkoli nardiš korak naprej, narediš dva nazaj.
Imaš kakšne številke? Sem že večkrat iskal primerjavo med emisijami starih peči na drva, novih peči, kurilnega olja in plina, ampak nisem našel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dstr17_ ()

zmaugy ::

OPOZORILO: V Ljubljani je koncentracija zraka v izpušnih plinih nevarno narasla. >:D

zmaugy ::

oracle je izjavil:

jype je izjavil:

Aston_11> Kam pa gre?

Saje so posledica nepopolnega izgorevanja. Les je celuloza in ga je pod ustreznimi pogoji (v resnici to pomeni zgolj dovolj kisika) mogoče prisiliti, da izgori v vodo in CO2.

Iz prve roke ti lahko povem, da imajo peči na trdno gorivo za nekaj velikostnih razredov višjo emisijo trdnih delcev. To govorim za nove in strokovno nastavljene naprave. Starih peči raje niti komentiral ne bom, meritve zaradi prehude koncentracije škodljivih snovi sploh niso možne! "Dovolj kisika" pa enostavno pomeni večji vpih zraka, se pravi več "vetra" preko zgorevalne komore s čimer odpihneš v dimnik več prahu.

Žal je tako pri lesnih gorivih, kjerkoli nardiš korak naprej, narediš dva nazaj.


Niso sami po sebi manj škodljivi delci iz zgorevanja lesa kot tisti iz avtomobilov?

oracle ::

zmaugy je izjavil:


Niso sami po sebi manj škodljivi delci iz zgorevanja lesa kot tisti iz avtomobilov?


Ne da bi jaz vedel.

Kakšne številke bom pa naslednji teden priskrbel, če ne pozabim do takrat.

oracle ::

Med iskanjem člankov sem naletel na tole:
link

Škodljivost zraka v cerkvah zaradi sveč, dišav in podobnih zadev. Smeh:D

Sicer pa sem našel odgovor na vprašanje "zmaugy-ja":
In summary, the fine particle emissions from small wood fired heating units depend a
lot on the particle filtration techniques used. In addition, the fuel quality and the
combustion technology influence the emissions. In the present study, in case there was
no effective fine particle filtration in use, the fine particle mass emissions from wood
combustion exceeded those from the heavy fuel oil fired units. On the other hand, the
chemical composition of the particle emission from wood and HFO combustion differ
largely. The fine particles from HFO combustion are formed mainly of sulphuric acid
and different heavy metals. In wood combustion they are formed mainly of alkali metal
sulphates and chlorides. Thus, the health effects of HFO and wood combustion
emissions are probably also different. However, at the present moment it is not well
known, what is the influence of chemical composition of fine particles on health, and
this aspect should be further studied.

vir: link

Pri čemer so primerjali industrijske kurilne naprave na trdno in tekoče gorivo. S tem da za tekoče gorivo so uporabili težko kurilno olje ali mazut (za lažjo predstavo: nekaj podobnega katranu) - svinjarija brez primere. Pa je še vedno bilo manj emisije kot pri trdnih gorivih. Kar se tiče razlik v strupenosti te emisije so pa razlike našli, ampak ni v smislu les je ok, olje pa ne, temveč: les ma več tega, olje ma več unga.

dzinks63 ::

Tudi drva kot polena se da čisto kuriti s primernim uplinjevalnim kotlom, rabiš pa poleg hranilnik toplote za boljši izkoristek, investicija je malo večja, toda dim je čist in pepela je malo v primerjavi s klasičnim načinom.

Utk ::

Naj nehajo subvencionirat solarne elektrarne, da bo elektrika cenejša, naj nehajo subvencionirat toplotne črpalke, da jim pade cena, pa si jo bo še marsikdo omislil namesto drv. Komu se pa da j***t z njimi.

sisemen ::

jype je izjavil:

sisemen> znotraj kroga zaprl za nestanovalce

Ne vem, če bi to bil smiseln ukrep. Velik del prebivalcev Ljubljane se z osebnim vozilom vozi v Ljubljano v službo.


Bi bil, uvede se zapornice in identifikacijske kartice, stroske pa se pokrije iz P+R. Dejansko se mi zdi to edini delujoč ukrep, črede migrantov, ki se na vse škrge bahajo, kako so dobro naredili, da so šli živet izven Ljubljane, na svež zrak (in zraven niti pod razno ne pomislijo, kako bi se počutili, če jim naredijo avtocesto z 100.000 avomobilov dnevnega transporta, mimo hiše), pač ne bo omejil na noben drug način, sicer bi to naredili že samoiniciativno, moraš biti pa res trd, da se skozi Lj. voziš z avtomobilom vsak dan, dejansko bi jim že danes subvencioniral pregled pri psihiatru, nekaj pač ne more biti vredu z njimi. Ko enkrat to izvedeš, bi se mestne ulice sprostile za 3/4 v rush hours in LPP bi končno lahko postal učinkovit (tisti, ki se zgovarjate na počasnost avtobusov: počasni so zaradi gneče, ki jo delate sami!), ne samo glede hitrosti ampak tudi komercialno.

Vse se da urediti, samo slovenceljni morajo postati preudarni, to pa je pribljižno kot da bi rinil Savo s kolom ob breg, stoletja kmetavzarstva, so pač pustila pečat na narodu in večina ga izkazuje s plehnatimi konjički.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sisemen ()

Aston_11 ::

sisemen je izjavil:

črede migrantov
Sovražni govor.

sisemen je izjavil:

niti pod razno ne pomislijo, kako bi se počutili
Kako da ne? Ker so si zamislili, da je zanje življenje v Ljubljani kurc, so se odselili.

sisemen je izjavil:

da se skozi Lj. voziš z avtomobilom vsak dan
Sem vedel, da ljubljančani nimajo avtomobilov, ter da gredo povsod peš. Tiste LJ targe, ki nas dnevno jebejo drugod po državi, pa so itak zamskirani štajerci.

sisemen je izjavil:

dejansko bi jim že danes subvencioniral pregled pri psihiatru
Kar pejdi in tam malo ostani, ker imaš idiotske argumente.

sisemen je izjavil:

nekaj pač ne more biti vredu z njimi.
Zmeraj so drugi krivi. Dejansko iz tvojega pisanja vsi vemo, kdo je idiot.

sisemen je izjavil:

Ko enkrat to izvedeš, bi se mestne ulice sprostile za 3/4 v rush hours
In potem bi svizec zavil čokolado v pravljični deželi ljubljanski.

sisemen je izjavil:

in LPP bi končno lahko postal učinkovit (tisti, ki se zgovarjate na počasnost avtobusov: počasni so zaradi gneče, ki jo delate sami!)
Sedaj razumem. Za učinkovitost vam gre. Dejansko hodite peš, važno pa je, da LPP vozi po urniku, drugo vam ni važno. Migranti so tudi neučinkoviti in samo denar jemljejo pravovernim ljubljančanom. Tudi to sem vedel, kam se je naselila glavnina idiotov v državi.

sisemen je izjavil:

Vse se da urediti, samo slovenceljni
Seveda si mislil ljubljančane, ker ostali niti pod razno ne morejo biti taki kraktovidni idioti. Seveda sklepam po tvojem postu. Obstaja % možnosti, da ostali niso taki idioti.

sisemen je izjavil:

morajo postati preudarni
Nikoli ti ne bo uspelo, ker si ljubljančan. Uber rasa, polna sama sebe.

sisemen je izjavil:

to pa je pribljižno kot da bi rinil Savo s kolom ob breg, stoletja kmetavzarstva
Se mi smiliš, si bogi bogi revež, ni mi jasno, kako lahko dopustiš, da te tako hudo ogrožajo zlobni migranti, ki ti jemljejo zrak, svobodo, službe. Važno da ste ljubljančani najbolj pametni na tem svetu, vse veste, manjka vam samo še čist luft v vaši jebeni kotlini, kjer se megla ne premakne pol leta, sonca pa na vidite podobno časa in vse vsi depresivni in zmešani. Vse zaradi migrantov. Smo le najdli razlog za šorthanded.

sisemen je izjavil:

pač pustila pečat na narodu in večina ga izkazuje s plehnatimi konjički.
Dobro, da imaš ti bicikl, špilaš Duke nukem in da ne boš nikoli imel plehnatega konjička, ker to očitno pušča pečat na ljubljanski duši. Poleg depresije, slabega zraka, migrantov, prometnih konic in ruš ure. Migrante zjebat, saj tako ali tako ne delajo nič koristnega.

sisemen ::

Aston_11 je izjavil:

bla bla bla bla bla bla


Zanimiva pa je refleksija mojega pisanja na tvojo psiho: razumel si ga kot zjebanje migrantov, ne pa reševanje problema prevelikih količin avtomobilov v Lj, vsak dan, ki zaplinijo in zamašijo celo mesto. Sicer ti lahko razlagam, da problem niso migranti ampak avtomobili v mestu ampak mislim da rabiš zdravnika, tako da se niti ne bom trudil. Ubogi, majhen prestrašenček, ki mu vsi nekaj hočejo.

Tole ti odgovori na vse: "kako bi se počutili, če jim naredijo avtocesto z 100.000 avomobilov dnevnega transporta, mimo hiše"

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sisemen ()

thramos ::

Ne zjebat, ampak prepričat, da bodo v večji meri uporabljali javni promet. Sicer se strinjam, da palica ni dovolj, zmožnost pravih korenčkov pa presega domet ljubljanskega župana. Kar se tiče palice, pa je odkar so uvedli rumene pasove, bus postal za smer center veliko bolj uporaben. Čakam, da ga uvedejo še za drugo smer.

sisemen ::

thramos je izjavil:

Ne zjebat, ampak prepričat, da bodo v večji meri uporabljali javni promet. Sicer se strinjam, da palica ni dovolj, zmožnost pravih korenčkov pa presega domet ljubljanskega župana. Kar se tiče palice, pa je odkar so uvedli rumene pasove, bus postal za smer center veliko bolj uporaben. Čakam, da ga uvedejo še za drugo smer.


Tega ne moreš narediti, mislim, ponuditi korenčkov. Ulice so zabasane, in LPP ne more biti bolj učinkovit kot avtomobil, ker se vozi v isti koloni. Pa še ljudje so trmasti in jim preprosto ne potegne, da bi bilo boljše za vse. Treba je zapret promet, ljudi prisilit, da poizkusijo, kako bi bilo, če ne bi rinili z avtomobilom kolone delat, ko pa jim enkrat potegne, da bi prišli v službo veliko hitreje, ker na cestah ne bi bilo gužve, bi mogoče bolj inteligentnim potegnilo, da je zadeva za njih dobra, in bi lahko tudi odprli promet nazaj, problem pa je, da večino družbe ne sestavljajo inteligentni ljudje in bi naslednji moment mesto bilo spet polno. Tako da ne, v primeru prometa, korenček ne obstaja. So osli preveč siti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sisemen ()

Aston_11 ::

sisemen je izjavil:

Zanimiva pa je refleksija mojega pisanja na tvojo psiho:
Zanimivo je edino to, da takoj potegnete psiho zraven, ko vam kaj ne paše. Če te migranti ne motijo, potem pusti migrante pri miru, kaj jih sploh mešaš zraven. Vendar migranti onesnažujejo, je res? XXXXX število ljudi iz Ljubljane, ki se vozijo iz enega konca LJ na drugi konc LJ pa ne. Oziroma seveda oni minimalno oziroma zanemarljivo.

sisemen je izjavil:

Bi bil, uvede se zapornice in identifikacijske kartice, stroske pa se pokrije iz P+R. Dejansko se mi zdi to edini delujoč ukrep, črede migrantov, ki se na vse škrge bahajo, kako so dobro naredili, da so šli živet izven Ljubljane, na svež zrak
Spet omenjaš migrante in to slabšalno. Črede, praviš vsem tistim, ki so službo dobili v LJ in ne doma

Stoj za svojimi besedami, kaj si migrante zamenjal za ljudi?

thramos ::

Kot korenček lahko ponudiš sistem P+R z velikimi parkirišči izven mesta z poceni, dobrimi (po možnosti direktnimi) povezavami v center na primer.

Oziroma seveda oni minimalno oziroma zanemarljivo.


Zanemarljivo ne, manj pa, ker nas je manj in ker se v večji meri prevažamo z javnim prometom.

Konec koncev pa je lahko argument tudi, da naj bi mesto primarno poskrbelo za svoje prebivalce, šele nato za prišleke.

Aston_11 ::

Nič ne skrbi zame. Zanimivo mi je, kako bi migrante dali na avtobuse, ti jim praviš čreda, kot da so drugrazredni državljani. Pa ti si omenjal še neke kartice in dovolnice ali ne vem kaj že. Jaz k zdravniku, ti pa imaš zgled v tistem letu, ko so postavili žico okrog ljubljane, da vas niso spustili ven, da niste ostalim delali štale. Nekam otročje ideje imaš.

zmaugy ::

sisemen je izjavil:

thramos je izjavil:

Ne zjebat, ampak prepričat, da bodo v večji meri uporabljali javni promet. Sicer se strinjam, da palica ni dovolj, zmožnost pravih korenčkov pa presega domet ljubljanskega župana. Kar se tiče palice, pa je odkar so uvedli rumene pasove, bus postal za smer center veliko bolj uporaben. Čakam, da ga uvedejo še za drugo smer.


Tega ne moreš narediti, mislim, ponuditi korenčkov. Ulice so zabasane, in LPP ne more biti bolj učinkovit kot avtomobil, ker se vozi v isti koloni. Pa še ljudje so trmasti in jim preprosto ne potegne, da bi bilo boljše za vse. Treba je zapret promet, ljudi prisilit, da poizkusijo, kako bi bilo, če ne bi rinili z avtomobilom kolone delat, ko pa jim enkrat potegne, da bi prišli v službo veliko hitreje, ker na cestah ne bi bilo gužve, bi mogoče bolj inteligentnim potegnilo, da je zadeva za njih dobra, in bi lahko tudi odprli promet nazaj, problem pa je, da večino družbe ne sestavljajo inteligentni ljudje in bi naslednji moment mesto bilo spet polno. Tako da ne, v primeru prometa, korenček ne obstaja. So osli preveč siti.


Mislim da prepovedi niso pravi način. Država in mesto naj stimulirata delodajalce, ki omogočajo delo od doma - za vsakega zaposlenega, ki dela od doma, naj delodajalcu pokrijeta del davkov ali prispevkov za tistega zaposlenega. Računica bo precej preprosta, saj bo poleg tega plusa tu še ukinitev potnih stroškov.
Za državno upravo pa bi to moralo iti obvezno.
Rešitev, ki ima veliko učinkov, bojim se, da Ljubljančanom ne bo tako zelo všeč in da bodo rajši trpeli umazan zrak še naprej.

thramos je izjavil:

Kot korenček lahko ponudiš sistem P+R z velikimi parkirišči izven mesta z poceni, dobrimi (po možnosti direktnimi) povezavami v center na primer.

Oziroma seveda oni minimalno oziroma zanemarljivo.


Zanemarljivo ne, manj pa, ker nas je manj in ker se v večji meri prevažamo z javnim prometom.

Konec koncev pa je lahko argument tudi, da naj bi mesto primarno poskrbelo za svoje prebivalce, šele nato za prišleke.

Ljubljana ni kot vsak drugo mesto, je glavno mesto države, takšna miselnost sodi bolj v rovte.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

chucki ::

Bencin na 2 eur, mesta dol zapret ter brezplačna ali minimalna letna pristojbina za električna kolesa, ki bi bila v mestu. Mogoče še električni vlakci ter avtobusi. Tako imajo na Norveškem in Švedskem. Sam tega pri nas ne bo, ker je mentaliteta ljudi, da se moraš za 100 m peljati s svojim jeklenim konjičkom. Debelost pa strmo narašča.
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

thramos ::

zmaugy je izjavil:


Ljubljana ni kot vsak drugo mesto, je glavno mesto države, prej omenjena miselnost sodi bolj v rovte.


Ja, se strinjam. Poskrbeti za prebivalce mesta pomeni tudi poskrbeti za dobro mobilnost migrantov, še posebej pri prestolnici. Ampak preusmeritev na javni promet ne izključuje dobre mobilnosti. Khm, no, če je prav izvedena :).

Kar se tiče dela od doma, pa se to lahko "spodbudi" že s preprosto ukinitvijo neobdavčenosti potnih stroškov.

zmaugy ::

Če boš hotel ukiniti potne stroške, bodo sindikati ponoreli in imel bos popolno štalo. Poleg tega bi bil rezultat v tem primeru ta, da bi delodajalci imeli manj stroškov, zaposleni pa bi še vedno morali biti fizično prisotni.
Mora biti alternativa, ki ima pozitivne finančne učinke za delodajalce in je del nekega paketa, da ima pravi učinek. Zaposleni bodo seveda takoj za to, sploh tisti, ki se vozijo desetine kilometrov daleč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

sisemen ::

thramos je izjavil:

Kot korenček lahko ponudiš sistem P+R z velikimi parkirišči izven mesta z poceni, dobrimi (po možnosti direktnimi) povezavami v center na primer.


Absolutno, samo dokler so ulice vseeno zabasane z ljudmi tipa "men nou nben govoru", dajansko to ni alternativa, vse bo se vedno zabito in LPP se bo vlekel cez mesto. S takimi ljudmi se je zelo tezko pogovarjati, ali jih celo prepricati, dokler imajo kaksno drugo moznost. Tako pac je. Odkar so spet neka dela okrog Name, je obvoznica okrog centra, pri Tivoliju, cisto in absolutno zamasena, avtomobile prehitevas pes, pa bi si clovek mislil, jim bo potegnilo, pa se ne bojo sli peljat ravno tam cez ali pa bojo raje vzeli bus: ne, trmasto vztrajajo.

Cisto za zamislit:


zmaugy je izjavil:

Mislim da prepovedi niso pravi način. Država in mesto naj stimulirata delodajalce, ki omogočajo delo od doma - za vsakega zaposlenega, ki dela od doma, naj delodajalcu pokrijeta del davkov ali prispevkov za tistega zaposlenega. Računica bo precej preprosta, saj bo poleg tega plusa tu še ukinitev potnih stroškov.
Za državno upravo pa bi to moralo iti obvezno.
Rešitev, ki ima veliko učinkov, bojim se, da Ljubljančanom ne bo tako zelo všeč in da bodo rajši trpeli umazan zrak še naprej.


Mislim da je prepoved edina resitev. Ljudje se bodo morali zaceti voziti z javnim transportom, ki bo postal tudi veliko bolj uporaben in zaradi same mase ljudi tudi bolj ekonomsko upravicen. Ljubljana nima prepustnosti, za kolicino avtomobilov, ki se vsak dan zgrnejo vanjo in vsak dan je slabse, edina resitev je, da se kolicino avtomobilov zmanjsa. In to ne bo slo prostovoljno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sisemen ()

IL_DIAVOLO ::

Pol pa se zaprite med 4 stene in jejte svoje pline iz anusa.

Al pa se preselte na podeželje.

Zgodovina sprememb…

sisemen ::

zmaugy: tole je tip ljudi, ki jih moras prepricati, da se zacnejo vozit z javnim transportom, daj razlozi mu brez prepovedi... samo v nekaj urah, sta se pojavila dva taksna pacienta, ves koliko jih je na cestah?

IL_DIAVOLO je izjavil:

Pol pa se zaprite med 4 stene in jejte svoje pline iz anusa.

Al pa se preselte na podeželje.

zmaugy ::

Ko pritisne delodajalec, zaposleni nima izbire. Če delodajalec ne plača več potnih stroškov v primeru, če zagotovi pogoje za delo od doma, je lahko zaposleni še tak fanatik, pa bo ugotovil, da nima smisla riniti z glavo skozi zid.
Delodajalci bi lahko posledično zmanjšali svoje stroške poslovnih prostorov, ki v Lublani niso zanemarljivi, poleg tega bi si zagotovili dostop do kadrovske baze iz cele Slovenije ali še širše, kar bi lahko precej povečalo kvaliteto njihovega poslovanja.
To bi povečalo kvaliteto zraka v Lublani in zmanjšalo prednost Lublančanov pred ostalimi - zaradi tega zadnjega mislim, da tole ne bo šlo skozi, ker konec koncev "se nismo za to boril".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

sisemen ::

zmaugy je izjavil:

če zagotovi pogoje za delo od doma


Moras vedeti, da ti za delo od doma mora delodajalec zagotoviti kupe pogojev, ki ga v sestevku pridejo vec kot najem pisarne + potni stroski. Daj poglej si malo zakonodajo. Ce ti jih ne placujejo, si najdi drugo sluzbo in jih tozi, se bo hudo splacalo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sisemen ()

zmaugy ::

sisemen je izjavil:

zmaugy je izjavil:

če zagotovi pogoje za delo od doma


Moras vedeti, da ti za delo od doma mora delodajalec zagotoviti kupe pogojev, ki ga v sestevku pridejo vec kot najem pisarne + potni stroski. Daj poglej si malo zakonodajo. Ce ti jih ne placujejo, si najdi drugo sluzbo in jih tozi, se bo hudo splacalo.


Ne vem kakšna je zakonodaja, če ja tako, kot ti praviš, je to neumno in v škodo vsem. Zaposleni potrebuje prenosnik, službeni telefon in internet. Zadnje je stvar civilizacijskega nivoja vsakega posameznika - kot elektrika.
Neke traparije kot plačevanje ogrevanja in elektrike itd. so čiste birokratska neumnost za poceni kruhoborce, katerih obračun pomeni večji strošek kot te postavke same, sploh če upoštevaš, da je zaposleni lahko cel dan doma, se mu ni treba gužvati skozi mesto, ne zapravi ure ali več na dan za prevoz v službo - je lahko konec koncev samo zaradi tega zadnjega več z družino.

Magic1 ::

Ne vem zakaj ne naredijo P+R na izhodu obvoznice lj-center? Do centra je pet semaforjev, 5-10min! Proge 13, 20 in 6 rabijo preveč časa, da pridejo v center pa še par ozkih grl imajo na poti.
Magic

SimplyMiha ::

Uvedite posebno mestno vinjeto. Vsi lastniki motornih vozil morajo imeti eno, da se sploh lahko vozakajo po ožji Ljubljani. Boste videli, kako hitro bodo navdušeni nad javnim prevozom. Ali pa bo pingvin padel. No, oboje je pozitiven učinek.

sisemen ::

zmaugy je izjavil:

Neke traparije kot plačevanje ogrevanja in elektrike itd. so čiste birokratska neumnost za poceni kruhoborce


Ne bo držalo. Zaposleni potrebuje prostor, elektriko, internet, telefon,... itd. Delodajalec mora to zagotoviti, ne glede kje zaposleni dela in to je pravilno, sicer bi kar naenkrat vsi delali doma, delodajalcu pa bi stroške placevali zaposleni, ki bi bili postavljeni v slabši položaj. Na tak način pač ne boš zmanjšal polucije v Ljubljani, nea gre... :) Pa ne bi več govoril o delu doma, odpri drugo temo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sisemen ()
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

prevoz na delo - zaplet (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15616933 (2429) Mavrik
»

Povrnitev stroškov poti samo v primeru nakupa vozovnice (1.1.2020) (strani: 1 2 3 414 15 16 17 )

Oddelek: Loža
80244485 (17690) Pika na i
»

Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
35525546 (14955) starfotr
»

rekordne cene bencina...vsak v svojem avtu (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
578054 (6558) Pithlit

Več podobnih tem