Forum » Problemi človeštva » Kdo dobi več, Sazas ali nastopajoči?
Kdo dobi več, Sazas ali nastopajoči?
mojca ::
Če organiziraš nekajurni dogodek z mehansko glasbo (recimo, da za 20-100 ljudi), porabiš kvečjemu nekaj kilovatnih ur elektrike (torej za manj kot 1 EUR), za manj kot 1 EUR vode, in zavrtiš recimo 100 pesmi.
Za slednje ti priskledniki izstavijo račun za približno 200 EUR, tudi če vstopnine ni. Če avtor dobi 2 centa od zavrtene pesmi, potem se od teh 200 EUR avtorjem izplača zgolj 2 EUR. Nihče se ne bi pritoževal nad plačilom teh dveh evrov, ampak vseh ostalih 198, ki ostanejo administraciji namesto avtorjem, je nepotrebnih in to (vsaj meni) hodi v nos. To je tako visok strošek, da marsikdo dogokda raje ne organizira.
Če že primerjamo z vodo in elektriko, naredimo vsaj fer primerjavo. Recimo, da želiš organizirati piknik za rojstni dan, na katerega boš povabil 20 ljudi, pa ti tisti, ki poskrbi za eno vtičnico in pipo, izstavi račun za 500 EUR.
Meni enostavno ni logično, da moraš SAZASu (ki nima poleg izstavitve položnice nič dela) plačati več kot muzikantu, ki ga povabiš, da ti igra.
Na eni radijski postaji so izvajali test, koliko SAZAS sploh dela. Vsak mesec so jim dostavili prazen seznam zavrtenih pesmi. Trajalo je več mesecev, preden je to na SAZASu sploh kdo opazil, čeprav bi moral SAZAS denar razdeljevati prav na podlagi tovrstnih seznamov.
Za slednje ti priskledniki izstavijo račun za približno 200 EUR, tudi če vstopnine ni. Če avtor dobi 2 centa od zavrtene pesmi, potem se od teh 200 EUR avtorjem izplača zgolj 2 EUR. Nihče se ne bi pritoževal nad plačilom teh dveh evrov, ampak vseh ostalih 198, ki ostanejo administraciji namesto avtorjem, je nepotrebnih in to (vsaj meni) hodi v nos. To je tako visok strošek, da marsikdo dogokda raje ne organizira.
Če že primerjamo z vodo in elektriko, naredimo vsaj fer primerjavo. Recimo, da želiš organizirati piknik za rojstni dan, na katerega boš povabil 20 ljudi, pa ti tisti, ki poskrbi za eno vtičnico in pipo, izstavi račun za 500 EUR.
Meni enostavno ni logično, da moraš SAZASu (ki nima poleg izstavitve položnice nič dela) plačati več kot muzikantu, ki ga povabiš, da ti igra.
Na eni radijski postaji so izvajali test, koliko SAZAS sploh dela. Vsak mesec so jim dostavili prazen seznam zavrtenih pesmi. Trajalo je več mesecev, preden je to na SAZASu sploh kdo opazil, čeprav bi moral SAZAS denar razdeljevati prav na podlagi tovrstnih seznamov.
PaX_MaN ::
Za slednje ti priskledniki izstavijo račun za približno 200 EUR, tudi če vstopnine ni. Če avtor dobi 2 centa od zavrtene pesmi, potem se od teh 200 EUR avtorjem izplača zgolj 2 EUR. Nihče se ne bi pritoževal nad plačilom teh dveh evrov, ampak vseh ostalih 198, ki ostanejo administraciji namesto avtorjem, je nepotrebnih in to (vsaj meni) hodi v nos. To je tako visok strošek, da marsikdo dogokda raje ne organizira.
Na čem pa temelji tvoja ocena da gresta avtorju le 2%, "administraciji" pa 98%?
Meni enostavno ni logično, da moraš SAZASu (ki nima poleg izstavitve položnice nič dela) plačati več kot muzikantu, ki ga povabiš, da ti igra.
Saj se lahko z muzikantom zmeniš da mu plačaš več(prosti trg pa to) kot bi plačal SAZAS če bi sam radio nabijal...
Na eni radijski postaji so izvajali test, koliko SAZAS sploh dela. Vsak mesec so jim dostavili prazen seznam zavrtenih pesmi. Trajalo je več mesecev, preden je to na SAZASu sploh kdo opazil, čeprav bi moral SAZAS denar razdeljevati prav na podlagi tovrstnih seznamov.
Torej ti pravzaprav jamraš nad tem da SAZAS ne bdi 24/7 nad vsemi radijskimi postajami točno kater štiklc predvajajo vsako sekundo (saj drugače SAZAS niti ne more preveriti resničnosti seznamov), torej pravzaprav hočeš da gre še več denarja za "administracijo".
Okapi ::
Evo, pa se je že spet našlo par apologetov monopolistične organizacije, ki več naredi zase kot za tiste, za katere bi morala delati.
O.
O.
PaX_MaN ::
A, pol bomo rajš tepl slamo(=jamral) kot pa se o kakih faktih pogovarjal?
No fino, boste nadaljeval brez mene.
No fino, boste nadaljeval brez mene.
windigo ::
Torej ti pravzaprav jamraš nad tem da SAZAS ne bdi 24/7 nad vsemi radijskimi postajami točno kater štiklc predvajajo vsako sekundo (saj drugače SAZAS niti ne more preveriti resničnosti seznamov), torej pravzaprav hočeš da gre še več denarja za "administracijo".
Tudi jaz bi z veseljem za skromen honorar v znesku nekje 30-80 (nočejo povedati) nadpovprečnih bruto plač vsak mesec (kolikor sicer plačujejo za razne storitve obdelave podatkov), naredil to za njih s par računalniki mnogo diskovja za arhiv, nekaj programske opreme tipa gracenote in eno ali dvema ali tremi osebami, tudi obračunal in razvrstil vse skupaj.
windigo ::
Matako ::
Glavna težava SAZASa je, da čeprav je društvo, zastopa interese le določenih članov. Večine ali ne, ni važno. Nič narobe s tem, samo naj se da to v statut društva in problem rešen.
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
mojca ::
Za slednje ti priskledniki izstavijo račun za približno 200 EUR, tudi če vstopnine ni. Če avtor dobi 2 centa od zavrtene pesmi, potem se od teh 200 EUR avtorjem izplača zgolj 2 EUR. Nihče se ne bi pritoževal nad plačilom teh dveh evrov, ampak vseh ostalih 198, ki ostanejo administraciji namesto avtorjem, je nepotrebnih in to (vsaj meni) hodi v nos. To je tako visok strošek, da marsikdo dogokda raje ne organizira.
Na čem pa temelji tvoja ocena da gresta avtorju le 2%, "administraciji" pa 98%?
Prvič: nikjer nisem rekla, da avtorji prejmejo x% vseh Sazasovih prihodkov. Drugič: od kod tebi številka 2%? Jaz sem svoj račun razložila, čeprav ne vem, ali je podatek o dveh centih čisto točen. Nekatere starejše spletne strani govorijo celo o enem centu na skladbo, torej bi avtorje ostalo samo še 0,5% od prireditve.
Meizu ::
Na čem pa temelji tvoja ocena da gresta avtorju le 2%, "administraciji" pa 98%?
V mojem primeru, pa ceprav sem avtor kar nekaj skladb, recimo sploh se nisem dobil SAZAS-ove financne dobrodoslice. Koliko pa so si na moj racun napolnili zepe je pa tako jasno.
PaX_MaN ::
Prvič: nikjer nisem rekla, da avtorji prejmejo x% vseh Sazasovih prihodkov.
A jaz pa sem? Ponavad se, če odgovarjaš na citat, tut na citat navezuje.
Drugič: od kod tebi številka 2%?
Ah pardon, osnovna šola je že daleč. Takole bi se moralo glasiti:
Na čem pa temelji tvoja ocena da gre avtorju le 1%, "administraciji" pa 99%?
Jaz sem svoj račun razložila, čeprav ne vem, ali je podatek o dveh centih čisto točen. Nekatere starejše spletne strani govorijo celo o enem centu na skladbo, torej bi avtorje ostalo samo še 0,5% od prireditve.
Nja, "spletne strani govorijo"... To je še slabš kot "na YT je!".
V mojem primeru, pa ceprav sem avtor kar nekaj skladb, recimo sploh se nisem dobil SAZAS-ove financne dobrodoslice.
So že tolk slabe da jih nihče noče predvajat/poslušat.
(Deb slabi avtorji žvel na račun dobrih avtorjev se pa menda strinjamo da ni uredu, ja?)
Koliko pa so si na moj racun napolnili zepe je pa tako jasno.
Koliko?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PaX_MaN ()
GTX970 ::
http://www.portalplus.si/885/sazas-v-en...
http://www.portalplus.si/199/sazas/
http://www.portalplus.si/882/sazas-ova-...
http://www.portalplus.si/896/popravek-c...
Meni se kar smilijo, ubožčki (sazas).
Organiziramo dobrodelni koncert zanje ?
NOT
http://www.portalplus.si/199/sazas/
http://www.portalplus.si/882/sazas-ova-...
http://www.portalplus.si/896/popravek-c...
Meni se kar smilijo, ubožčki (sazas).
Organiziramo dobrodelni koncert zanje ?
NOT
innerspace ::
V mojem primeru, pa ceprav sem avtor kar nekaj skladb, recimo sploh se nisem dobil SAZAS-ove financne dobrodoslice.
So že tolk slabe da jih nihče noče predvajat/poslušat.
(Deb slabi avtorji žvel na račun dobrih avtorjev se pa menda strinjamo da ni uredu, ja?)
Koliko pa so si na moj racun napolnili zepe je pa tako jasno.
Koliko?
Da so slabe, je tvoja bolna predpostavka, ki jo hoces tukaj prodati kot fakt.
Recimo, moje skladbe so se vsaj nekajkrat zvrtele po radiih, pa nisem prejel centa, je pa radio placal pravice za njihovo predvajanje sazasu.
Da slabi zivijo na racun dobrih? A ves o cem govoris?
Kvecjemu "dobri"(navednice) zivijo na racun "wannabe-jev" s pomocjo sazasovega netransparentnega delovanja.
Sprasujes koliko? Vsak odgovor visji od nic pomeni krajo.
Donate BTC here: 35KR84u3rXN3in1kCw9YHRz4WF3r5kfFF4
Zgodovina sprememb…
- spremenil: innerspace ()
joze67 ::
Zdi se, da si avtor. Torej je SAZAS tvoja organizacija - imaš pravni in vsakršni interes. Zakaj jih enostavno ne vprašaš?
Zame, kot predstavnika javnosti, je namreč v resnici vseeno (... ne čisto; kot družba načeloma ne maramo mafijskih združb in deklarativno stremimo k poštenju; res pa je, da že država vse skupaj postavi na laž ...), kako se denar razdeli - moja (naša) plačila gredo Avtorju, abstraktni osebi, ki jo pri nas zastopa SAZAS. Kako točno si avtorji med sabo razdelite ta denar in zakaj se manjši avtorji ne organizirate, da bi v SAZASu dosegli večjo moč in transparentnost in demokratičnost (to, da najbolj predvajani odločajo vse, pač ni demokratično); zakaj ne pritiskate na UIL in politične stranke; zakaj ne stavkate... vse to so vaše stvari. Mene sicer tudi zanima, koliko SAZAS porabi zase; me pa zanima tudi, s kom spi "ta lepa" soseda, pa ne eno ne drugo ni moja stvar, ane.
Zame, kot predstavnika javnosti, je namreč v resnici vseeno (... ne čisto; kot družba načeloma ne maramo mafijskih združb in deklarativno stremimo k poštenju; res pa je, da že država vse skupaj postavi na laž ...), kako se denar razdeli - moja (naša) plačila gredo Avtorju, abstraktni osebi, ki jo pri nas zastopa SAZAS. Kako točno si avtorji med sabo razdelite ta denar in zakaj se manjši avtorji ne organizirate, da bi v SAZASu dosegli večjo moč in transparentnost in demokratičnost (to, da najbolj predvajani odločajo vse, pač ni demokratično); zakaj ne pritiskate na UIL in politične stranke; zakaj ne stavkate... vse to so vaše stvari. Mene sicer tudi zanima, koliko SAZAS porabi zase; me pa zanima tudi, s kom spi "ta lepa" soseda, pa ne eno ne drugo ni moja stvar, ane.
innerspace ::
Odgovor je bil, da mora stevilo predvajanj doseci neko kvoto, da te lahko izplacajo. Pisano na kozo "dobrim" glasbenikom:) Zgovarjajo se na administrativne in ostale stroske, v smislu, ce premalo prineses, ne dobis nic.
Problem je pri nesorazmerju med vplacili in izplacili, kot ga izpostavlja Mojca, ampak ker ni skeniran dokument, tukaj nima veljave, izgleda. Ne poznam stevilk, imam pa izkusnje, moje in ostalih kolegov, ki imajo enake ali se hujse probleme.
Kvecjemu bi od Sazasa pricakoval, glede na to da me kot avtorja kao zastopa, da transparentno poseduje podatke o svojem delovanju in prilahodi modus operandi tako, da bodo zastopani imeli dejansko kaj od sazasa. Ampak on njega imajo korist samo "ta dobri" koritniki.
Problem je pri nesorazmerju med vplacili in izplacili, kot ga izpostavlja Mojca, ampak ker ni skeniran dokument, tukaj nima veljave, izgleda. Ne poznam stevilk, imam pa izkusnje, moje in ostalih kolegov, ki imajo enake ali se hujse probleme.
Kvecjemu bi od Sazasa pricakoval, glede na to da me kot avtorja kao zastopa, da transparentno poseduje podatke o svojem delovanju in prilahodi modus operandi tako, da bodo zastopani imeli dejansko kaj od sazasa. Ampak on njega imajo korist samo "ta dobri" koritniki.
Donate BTC here: 35KR84u3rXN3in1kCw9YHRz4WF3r5kfFF4
joze67 ::
Še pripomba: v starih časih (prejšnje vodstvo) sta bili samo dve možnosti, da avtor, ki je bil predvajan na slovenski radio postaji, ki je plačevala in ki je dostavljala programe, ni dobil denarja:
Lahko je bilo skupnega zaslužka manj kot par EUR (oz. takrat še SIT). Potem se denar ni pošiljal (zaradi stroškov), je pa ostal na računu avtorja in ko se je nabralo za več kot par EUR (oz. takrat še SIT), se je poslalo.
Lahko pa da delo ni bilo prijavljeno. SAZAS iz zraka težko potegne avtorje (znani so običajno izvajalci), zato se čaka, da avtorji prijavijo svoje delo (vključno z deleži). Če se domneva, da gre za slovensko delo, se ga vnese in za avtorja določi fiktiven avtor SAZAS PARTS; ko se delo prijavi, se denar razdeli avtorjem. Po 5 letih se denar vrne v takrat aktualno razdelitev.
Sploh komercialne radijske postaje se je obdelovalo avtomatsko (seznam se je sparsal, poiskali so se zadetki, kjer je bilo nedvoumno; za ostanek se je obdelalo tiste skladbe z največ predvajanji v okviru časa, ki je bil na voljo). RTV (1, 2, 3, KP, ...) se je takrat vnašal ročno, pa tudi seznami iz teh postaj so (bili?) mnogo kvalitetnejši - komercialne postaje pogosto pošljejo kar m3u pa se znajdi.
SAZAS je medtem zamenjal IT sistem (2x?) in uvedel monitoring, morda pa celo avtomatski vnos predvajanih skladb, tako da bi moralo biti kvečjemu bolje.
Še na pripombo o praznih seznamih - sezname se je včasih obdelovalo pred razdelitvijo; sprotno delo je bilo namenjeno nacionalnim RTV (15 let nazaj je bilo denarja iz komercialnih postaj bistveno manj kot iz nacionalk). Možno je, da tudi danes tako delajo in potem ne bi bilo čudno, če par mesecev ne bi opazili praznih seznamov - čudno bi bilo, če jih par let ne bi nihče kontaktiral.
Obstajale so tudi radijske postaje (in rganizatorji koncertov...), ki so plačevale harač, programov pa niso pošiljale. Iz zgoraj navedenega je jasno, da se SAZAS ni pretirano sekiral, program gor dol, razdelili so (so!) glede na pobran vzorec podobnih radijskih postaj (podoben = komercialen ali nacionalen).
Pri prireditvah je malce bolj tricky, ker se radio deli iz dveh, morda danes treh žakljev (nacionalni, morda ARS posebej, komercialni). Prireditev načeloma razdeli samo denar, pobran na prireditvi (zmanjšan a stroške SAZAS). Ampak ker pride tudi denar brez programov, pa morda še kaj, kar se 5 let ni razdelilo, se ta višek pripne vsem prireditvam proporcionalno glede na pobran denar.
Lahko je bilo skupnega zaslužka manj kot par EUR (oz. takrat še SIT). Potem se denar ni pošiljal (zaradi stroškov), je pa ostal na računu avtorja in ko se je nabralo za več kot par EUR (oz. takrat še SIT), se je poslalo.
Lahko pa da delo ni bilo prijavljeno. SAZAS iz zraka težko potegne avtorje (znani so običajno izvajalci), zato se čaka, da avtorji prijavijo svoje delo (vključno z deleži). Če se domneva, da gre za slovensko delo, se ga vnese in za avtorja določi fiktiven avtor SAZAS PARTS; ko se delo prijavi, se denar razdeli avtorjem. Po 5 letih se denar vrne v takrat aktualno razdelitev.
Sploh komercialne radijske postaje se je obdelovalo avtomatsko (seznam se je sparsal, poiskali so se zadetki, kjer je bilo nedvoumno; za ostanek se je obdelalo tiste skladbe z največ predvajanji v okviru časa, ki je bil na voljo). RTV (1, 2, 3, KP, ...) se je takrat vnašal ročno, pa tudi seznami iz teh postaj so (bili?) mnogo kvalitetnejši - komercialne postaje pogosto pošljejo kar m3u pa se znajdi.
SAZAS je medtem zamenjal IT sistem (2x?) in uvedel monitoring, morda pa celo avtomatski vnos predvajanih skladb, tako da bi moralo biti kvečjemu bolje.
Še na pripombo o praznih seznamih - sezname se je včasih obdelovalo pred razdelitvijo; sprotno delo je bilo namenjeno nacionalnim RTV (15 let nazaj je bilo denarja iz komercialnih postaj bistveno manj kot iz nacionalk). Možno je, da tudi danes tako delajo in potem ne bi bilo čudno, če par mesecev ne bi opazili praznih seznamov - čudno bi bilo, če jih par let ne bi nihče kontaktiral.
Obstajale so tudi radijske postaje (in rganizatorji koncertov...), ki so plačevale harač, programov pa niso pošiljale. Iz zgoraj navedenega je jasno, da se SAZAS ni pretirano sekiral, program gor dol, razdelili so (so!) glede na pobran vzorec podobnih radijskih postaj (podoben = komercialen ali nacionalen).
Pri prireditvah je malce bolj tricky, ker se radio deli iz dveh, morda danes treh žakljev (nacionalni, morda ARS posebej, komercialni). Prireditev načeloma razdeli samo denar, pobran na prireditvi (zmanjšan a stroške SAZAS). Ampak ker pride tudi denar brez programov, pa morda še kaj, kar se 5 let ni razdelilo, se ta višek pripne vsem prireditvam proporcionalno glede na pobran denar.
Bellzmet ::
Pa ne pozabiti, da SO SAZAS tudi vplivni glasbeniki (Predin in podobni) in njih pa noben ne kritizira. Oni so tisti, zaradi katerih ima SAZAS takšno moč, saj proti njim ne moreš nič, ker te takoj javno linčajo. V glasbenem svetu pa nimaš šans, če se postaviš po robu "bogovom". Skratka okoli korita niso samo usležbenci na SAZASu ampak predvsem vplivni, znani glasbeniki, ki jim tovrstno kasiranje prinaša lepe denarce. Njih kritizirajte. Oni so tisti, ki lobirajo in so glavni, ki profitirajo iz zdajšnjega sistema.
SAZAS=vplivni, znani izvajalci
SAZAS=vplivni, znani izvajalci
joze67 ::
@innerspace: to je predmet pritožbe ali tožbe. SAZAS pobere svoj administrativni delež in dodatnih stroškov z denarjem, ki pripade avtorju, razen morda stroškov nakazila, nima. Ne vem, koliko jih stane nakazilo, mene v spletni banki manj kot 0,4€. Torej če dobiš v letu več kot toliko, nimajo nobene pravice, da ti ne izplačajo. Ker točno toliko prihranijo s tem, da ti ne. Vse ostalo so morali narediti že zato, da so ugotovili, da "prineseš premalo".
Takega SAZASa ne potrebujemo - ker SAZAS je kolektivna organizacija ravno zato, ker se avtor posameznik ne more dogovarjati z vsemi uporabniki. Ampak tistih top 20 se pa v resnici lahko.
Brez pritožbe (na urad za intelektualno lastnino) pač ne bo nič.
Takega SAZASa ne potrebujemo - ker SAZAS je kolektivna organizacija ravno zato, ker se avtor posameznik ne more dogovarjati z vsemi uporabniki. Ampak tistih top 20 se pa v resnici lahko.
Brez pritožbe (na urad za intelektualno lastnino) pač ne bo nič.
SeMiNeSanja ::
Kaj če bi na SAZAS-u spremenili statut, da se tudi ne zaračunava vrtenje skladb 'do neke kvote' - zakaj kasirati, če se potem ne izplačuje?
Vse skladbe, ki še niso dosegle kvote, pa lepo na en strežnik, playlista in rolajte narode - promocija manj znanih komadov pač.
Kvota bi bila tako hitro dosežena, 'ta mali' postali malenkost bolj znani, na koncu pa bi vam še celo nekaj malega kapnilo v žep.
Aja, negre, ker potem 'ta veliki' nebi dobili dovolj?
Samo res, kakšno 'DRUŠTVO' je ta SAZAS, če člani v njemu nimate nobene besede?
Vse skladbe, ki še niso dosegle kvote, pa lepo na en strežnik, playlista in rolajte narode - promocija manj znanih komadov pač.
Kvota bi bila tako hitro dosežena, 'ta mali' postali malenkost bolj znani, na koncu pa bi vam še celo nekaj malega kapnilo v žep.
Aja, negre, ker potem 'ta veliki' nebi dobili dovolj?
Samo res, kakšno 'DRUŠTVO' je ta SAZAS, če člani v njemu nimate nobene besede?
Bellzmet ::
Ja dokler folku ne bo jasno, da SAZAS obstaja SAMO zaradi tega, da par znanih obrazov od njega dobiva lepe denarce ne bo nič. Bojkotirite njihove CD in koncerte. SAZAS je tako močen samo zaradi njih.
joze67 ::
Pa ne pozabiti, da SO SAZAS tudi vplivni glasbeniki (Predin in podobni) in njih pa noben ne kritizira.
SAZAS so samo vplivni glasbeniki. Zaposlenih menda nimajo več (so jih outsourcali, ker se, prosto po PožarReportu, upravi "ni dalo ukvarjati še s kadrovskimi zadevami" - eni pač najamejo kadrovika...), v upravi - upravnem odboru - pa sedijo tisti, ki so na zadnjih treh razdelitvah dosegli več kot (vstavi mejo).
Mimogrede, upor ni enostaven. Proti sedanjemu vodstvu so enkrat že skušali nastopiti, a je bilo vodstvo bolje organizirano in je na skupščino pripeljalo več svojih podpornikov, kot so jih zbrali uporniki, in...
Še vedno pa ne morejo kar prosto teptati osnovnih načel pravičnosti in poštenosti. Še posebej, ker imajo mandat države.
Bellzmet ::
Ja mandat države pa imajo zaradi vpliva znanih glasbenikov. Oni lobirajo in vsiljujejo takšen sistem.
Spajky ::
Zadnjič je bilo na TV na enem kanalu debata z nekaj bolj znanimi glasbeniki o tem, kaj se dogaja na SAZAS-u in kje je problem ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Meizu ::
SeMiNeSanja je izjavil:
Kaj če bi na SAZAS-u spremenili statut, da se tudi ne zaračunava vrtenje skladb 'do neke kvote' - zakaj kasirati, če se potem ne izplačuje?
Vse skladbe, ki še niso dosegle kvote, pa lepo na en strežnik, playlista in rolajte narode - promocija manj znanih komadov pač.
Kvota bi bila tako hitro dosežena, 'ta mali' postali malenkost bolj znani, na koncu pa bi vam še celo nekaj malega kapnilo v žep.
Aja, negre, ker potem 'ta veliki' nebi dobili dovolj?
Samo res, kakšno 'DRUŠTVO' je ta SAZAS, če člani v njemu nimate nobene besede?
To bi bilo perfektno. So pa to mokre sanje.
Saj ne, da je pri "tavelikih" kej drugace. Razen avtorja glasbenega komada (torej skladba + besedilo) noben drugi se vedno ne dobi niti centa, pa ceprav so tudi ostali glasbeniki soustvarili ta komad. Potem pa ta zadeva ostane na grbi benda, kjer se lahko kaj hitro zacne ljudem kisat, ko je v igri denar (govorim o "tavelikih" seveda).
Bellzmet ::
Kar pejte na njihovo stran sazas.org in je na desni strani prav napisano: MI SMO SAZAS! in se rolajo slikce znanih izvajalcev. Se pravi vse kritike in monopol in nepravičnost letijo direktno na njih, da SAZAS tako deluje.
SeMiNeSanja ::
V bistvu odpreti društvo ni nobena umatnost.
Nezadovoljni člani odprete novo društvo 'Unhappy SAZAS Members' in se v njemu organizirate za uveljavljanje svojih pravic v 'Official SAZAS'.
Če ne gre... pa se lotite vseh postopkov, da bi to društvo registrirali kot 'Novi SAZAS' in izstopite iz starega. Če statut in razmerja med člani postavite na zdrave temelje - brez priviligiranja enih na škodo drugih, bi bore malo kdo od malih še hotel ostati v starem SAZASu.
Ko bo ostalo samo še 20-50 'velikih' v SAZASU, zadeva zanje ne bo več hec.
Zaradi bistveno večjega članstva bi jih morda lahko celo izrinili iz biznisa.
Skratka postopek, ki je bolj evolucija kot revolucija, za katero ste že ugotovili, da vam ne bo uspela.
Nezadovoljni člani odprete novo društvo 'Unhappy SAZAS Members' in se v njemu organizirate za uveljavljanje svojih pravic v 'Official SAZAS'.
Če ne gre... pa se lotite vseh postopkov, da bi to društvo registrirali kot 'Novi SAZAS' in izstopite iz starega. Če statut in razmerja med člani postavite na zdrave temelje - brez priviligiranja enih na škodo drugih, bi bore malo kdo od malih še hotel ostati v starem SAZASu.
Ko bo ostalo samo še 20-50 'velikih' v SAZASU, zadeva zanje ne bo več hec.
Zaradi bistveno večjega članstva bi jih morda lahko celo izrinili iz biznisa.
Skratka postopek, ki je bolj evolucija kot revolucija, za katero ste že ugotovili, da vam ne bo uspela.
joze67 ::
Društvo odpret ni nobena umetnost.
Za avtorsko zaščito pa potrebuješ kaj več. Ne veliko več, a kaj pa že. Članstvo v CISAC? Pogodbe z dovolj drugimi društvi?
Imajo pa tudi druge države po več društev. Monopol ni potreben.
Za avtorsko zaščito pa potrebuješ kaj več. Ne veliko več, a kaj pa že. Članstvo v CISAC? Pogodbe z dovolj drugimi društvi?
Imajo pa tudi druge države po več društev. Monopol ni potreben.
Bellzmet ::
Ja seveda ne. Znani izvajalci s svojim vplivom in vezami praktično napišejo zakone in omogočijo takšno kasiranje. Nekega nedeljskega glasbenika itak ne bo noben poslušal.
Pa tukaj ne gre samo za upor glasbeniki vs SAZAS. Tukaj je bistveno tudi javnost vs SAZASu (zakaj takšno netrasnparentno pobiranje denarja, zakaj takšne tarife,...).
Pa tukaj ne gre samo za upor glasbeniki vs SAZAS. Tukaj je bistveno tudi javnost vs SAZASu (zakaj takšno netrasnparentno pobiranje denarja, zakaj takšne tarife,...).
Bellzmet ::
Ja OK bom drugače rekel. Recimo, da gre vse po predpisih/zakonih...samo ti so pa napisani tako, da gre to na roko znanim izvajalcem, ki imajo SAZAS kot orodje za kasiranje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
joze67 ::
Ne zakoni, kar statut Društva (spet pa potrjuje Urad).
Ampak Urad načeloma nima razloga, da bi se vtikal v organizacijo avtorjev, če je avtorjem ql. Se je treba pritoževat, in to na glas. Zaenkrat se večinoma pritožujejo uporabniki - ti pa s statutom nimajo 0.
Ampak Urad načeloma nima razloga, da bi se vtikal v organizacijo avtorjev, če je avtorjem ql. Se je treba pritoževat, in to na glas. Zaenkrat se večinoma pritožujejo uporabniki - ti pa s statutom nimajo 0.
pinctinc ::
naj mi nekdo odgovori sledece glede Sazas-a...imel bi poroko(svojo)z recimo 3 bendi od tega 1 iz tujine,organiziral bi jo sam(hrana ,pijaca,prostor)in vse nasteto je zastonj za udelezence tudi bendi brez honorar-ja ...kako reagira ta ustanova takrat oz.dobim kazen ali racun ,ker sem dober clovek???
M-XXXX ::
Da te ne? heh, tipi so prakticno povsod. Prav zdajle stoji eden za tabo.
Te ne :) Če imam pa s čim izkušnje so pa to organizacije projektov ter s tem tudi Sazas. Posebno ce nisi eden izmed organizatorjev ki stvari redno organizirajo in s tem oglašujejo. Večja možnost bi bila v primeru, da se poroka najde v kakšnem mediju, napovedniku kar je pa zelo malo verjetno. Če ta pogoj ni izpolnjen potem ni za komplicirat glede tega :)
Meizu ::
No, sej delno se hecam. Ampak presenecen bi bil kolikokrat pride zahteva od sazasa, ko dogodek niti priblizno ni bil marketiran naokrog kot se spodobi.
Zgleda bo treba opravit s "snitchi". :)
Zgleda bo treba opravit s "snitchi". :)
PaX_MaN ::
kako reagira ta ustanova takrat oz.dobim kazen ali racun ,ker sem dober clovek???
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PaX_MaN ()
SaXsIm ::
Ja seveda. Kvečjemu dobiš zahtevo za izpolnitev seznama predvajanja in obrazca SAZAS-3. Ki ga potem lahko zavrneš z obrazložitvijo, da je šlo za zasebno zabavo, zaprto za javnost, z nastopajočimi pa si imel sklenjene individualne dogovore o nadomestilu za avtorske pravice, ali pa napišeš, da so igrali etno glasbo.
Je pa recimo Sazas še zmeren pri svojem delovanju. IPF ti pošlje račun, na katerem ti obračuna dnevnico in kilometrino inšpektorja, ki te je obiskal na prireditvi. Seveda pa tega inšpektorja tam nikoli ni bilo. Oboji pa precej nadebudno spremljajo medije za vse prireditve, kjer se uporablja glasba.
Je pa recimo Sazas še zmeren pri svojem delovanju. IPF ti pošlje račun, na katerem ti obračuna dnevnico in kilometrino inšpektorja, ki te je obiskal na prireditvi. Seveda pa tega inšpektorja tam nikoli ni bilo. Oboji pa precej nadebudno spremljajo medije za vse prireditve, kjer se uporablja glasba.
SaXsIm
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SaXsIm ()
Meizu ::
Ja seveda. Kvečjemu dobiš zahtevo za izpolnitev seznama predvajanja in obrazca SAZAS-3. Ki ga potem lahko zavrneš z obrazložitvijo, da je šlo za zasebno zabavo, zaprto za javnost, z nastopajočimi pa si imel sklenjene individualne dogovore o nadomestilu za avtorske pravice, ali pa napišeš, da so igrali etno glasbo.
Je pa recimo Sazas še zmeren pri svojem delovanju. IPF ti pošlje račun, na katerem ti obračuna dnevnico in kilometrino inšpektorja, ki te je obiskal na prireditvi. Seveda pa tega inšpektorja tam nikoli ni bilo. Oboji pa precej nadebudno spremljajo medije za vse prireditve, kjer se uporablja glasba.
Ce bos dejansko prebral celo temo, bos seveda nasel tudi moj citat kolega, ki so se hoteli it podobno finto in so na prav eleganten nacin fino popusili.
V oceh SAZASa pravno legalno seveda.
shadeX ::
Začetek konca Sazas-a? :)
"Na šestih lokacijah na območju ljubljanske, kranjske in celjske policijske uprave opravljajo hišne preiskave. Kriminalisti so po naših informacijah tudi na Sazasu v Trzinu."
Poglejte si prispevek z naslovom "Epilog: Kaj pravi Sazas na očitke glasbenikov?". Ogled drugih je tudi priporočen.
http://www.24ur.com/novice/slovenija/pr...
"Na šestih lokacijah na območju ljubljanske, kranjske in celjske policijske uprave opravljajo hišne preiskave. Kriminalisti so po naših informacijah tudi na Sazasu v Trzinu."
Poglejte si prispevek z naslovom "Epilog: Kaj pravi Sazas na očitke glasbenikov?". Ogled drugih je tudi priporočen.
http://www.24ur.com/novice/slovenija/pr...
Meizu ::
Saj ne rabi nic posebnega da se zajebe SAZAs. Sam odlocba mora prit, ki daje avtorju pravico pooblastitve varuhov. Ker logike ni, da SAZAs avtomatsko nabija racune za glasbo, katere avtor ni prostovoljno registriral v njihov register.
To je isto kot bi rekel, da moras vsak svoj izum obvezno registrirat in mimo tvojega pooblastila nek drug varuh trzi tvoje patentne podatke, brez da bi ti kot lastnik imel kaj s tem.
To je isto kot bi rekel, da moras vsak svoj izum obvezno registrirat in mimo tvojega pooblastila nek drug varuh trzi tvoje patentne podatke, brez da bi ti kot lastnik imel kaj s tem.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | SAZAS se želi znebiti transparentnosti, nadzora in ukrepov zoper njih (strani: 1 2 )Oddelek: Problemi človeštva | 13923 (7134) | Machete |
» | Slovenija: tržni inšpektorat ne bo preganjal gostinskih lokalov (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 26069 (21556) | Jeronimo |
» | Španska policija preiskala prostore tamkajšnjega "SAZAS-a", aretirala odgovorne zarad (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 16141 (13657) | antonija |
» | SAZAS objavil ponarejene uradne dokumenteOddelek: Novice / NWO | 13565 (8450) | l0g1t3ch |
» | Naj bi SAZAS nezakonito prisluškoval in sledil direktorju UIL?Oddelek: Novice / Zasebnost | 13250 (11262) | poweroff |