Predsednika SGAE, Eduarda 'Teddy' Bautisto je policija vklenjenega odvedla iz prostorov organizacije.
TorrentFreak - Španska policija je minuli petek po skoraj dveh letih dela v okviru operacije "Saga" obiskala prostore dveh organizacij za kolektivno upravljanje avtorskih pravic in zagovornikov boja proti piratstvu - SGAE in SDAE. Več kot 50 policistov, davčnih inšpektorjev in revizorjev je v 14-urni operaciji zaseglo prenosne računalnike, mobilne telefone in dokumentacijo. Aretirali so 9 oseb, med njimi vodilne v obeh organizacijah.
Težave so se začele leta 2007, ko so revizorji odkrili nepravilnosti pri zbiranju in razdeljevanju sredstev iz kolektivnega upravljanja malih pravic (predvajanje glasbe na radijih, televizijah, v lokalih oz. na koncertih) in nadomestila za privatno in drugo reproduciranje (CD-ji, DVD-ji, kopirni stroji, ipd.). Na podlagi poročil je več civilnih organizacij podalo kazensko ovadbo, ki je počasi, a vztrajno privedla do omenjene policijske akcije.
Policija je v preiskavi ugotovila več nepravilnosti pri ustanovitvi SDAE, kar je pravnoformalno ločena organizacija od starejše SDAE, dejansko pa so obe združevale vodstvene in celo družinske vezi. SDAE naj bi dejansko delovala kot pogodbenik SGAE za upravljanje avtorskih pravic na digitalnih medijih, istočasno pa sta obe organizaciji, kljub ustreznim kadrovskim zmogljivostim, za pobiranje in razdeljevanje sredstev najeli zunanjega izvajalca - podjetje Microgenesis. Mož lastnice tega podjetja je zdajšnji direktor SDAE, prej pa je bil direktor SGAE. Microgenesis naj bi sam in preko številnih povezanih podjetij obema kolektivnima organizacijama zaračunaval drage svetovalne storitve, denar za to pa je prišel iz zbranih nadomestil za uporabo avtorskih del.
Težave z nadzorniki ima tudi naše združenje SAZAS, pri čemer je treba dodati, da se slovenska policija neposredno še ni vmešala (če ne štejemo vala (zagroženih) kazenskih ovadb v obesmeri).
Naš SAZAS tela po njihovem zgledu, nevem kako še pri nas ni nihče odgovarjal, ko pa se vsake nekaj mesecev piše o nepravilnostih, ki jih je polno. Samo, da se računa frizerkam in avtomehanikom, verjetno bo od tega še MZ Hektor dobil denar za snemanje novega albuma, ki bo posnet pri isti produkciji, kot DJ Bobo (moron records) in se ga postavlja me elito v žanru Debilni tehno iz leta 90 vse do danes. Zapret prokleto gamat, pobirajo najmanjših, devajo pa zgolj posameznikom, ki že tako imajo denar in seveda veze.
V isti sapi se zahvaljujem SAZASu za vse uničene mladinske centre, koncerte, festivale, ki jih ni zaradi vas.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Ali ne vidiš kolosalne ironije svojih besed, ali jo kratkomalo ignoriraš? :D
A tisto ironijo, da se taisti ki tako pizdakajo kako so SAZAS/RIAA/MPAA/kdotretji preklet kapitalist, pa nepošten, pa podkupovalec, pa pofukan lobij, pa jebeni kriminalec, pa jamrsafr obnašajo čisto enako kot te proti katerim so tako glasni?
@PaX_MaN: Ne mislimo pa primere, ko SAZAS pošilja na prireditve svoje ljudi preštevat gledalce, potem pa organizatorjem grozi s tožbami in kaznimi, če je na prireditev na katero je bilo najavljenih recimo 1000 ljudi, slučajno pride 1200.
Spodobi se in pravicno je - da jih sazas tako dobi po pic**.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
@PaX_MaN: Ne mislimo pa primere, ko SAZAS pošilja na prireditve svoje ljudi preštevat gledalce, potem pa organizatorjem grozi s tožbami in kaznimi, če je na prireditev na katero je bilo najavljenih recimo 1000 ljudi, slučajno pride 1200.
Sej to me zanima; koliko je blo teh primerov. Da se slučajno ne delajo tile koncertniki, festivalniki, mladinsko centrovci uboge da lahko lažje kažejo na koga tretjega, namesto na svojo nesposobnost. Hmmmm, pri komu že vidimo to vsak kvartal?
@PaX_MaN: za 700 obiskovalcev SAZAS računal 1800€ potem pa še buzeriral organizatorja ker je prišlo 780 ljudi. Organizator je imel poleg tega že tako dovolj sitnosti in stroškov. Aja SAZAS zahteva, da mu vnaprej poveš koliko ljudi bo prišlo, če se slučajno zajebeš in preceniš obisk - boli njih kurac. Če je pa ljudi več, pa kot napisano. Kar se pa tiče deljenja denarja - pa imajo tudi avtorji dovolj za povedat. Ne se ven vlečt banda mafijska.
Ta rek drži povsod, tudi pri SAZASu, ki si je sam skopal luknjo s svojo aroganco in 'njihovimi' zakoni. Seveda pa imajo na vesti še marsikaj drugega, na kar pa komentatorji opozarjajo že dolga leta. Pax_Man, mislim, da nočeš imet opravka z njimi.
Če pa si proti kulturnim prireditvam, pa kar posedaj po kafičih - lastniki gostiln le redko organizirajo toliko programa, kot jih neprofitni - le zakaj se ne trudijo s prireditvami, kaj meniš? Če pa je toliko denarja v tem in ga samo nesposobni ne znajo zbrat?
Pa recimo taki primeri, vem PaX_MaN rekel boš - red mora bit. In se strinjam, ampak da pa ko hobotnica prežiš na vsak centek. Kam pa mislite, da gre ta denar? Razni Patriki Grebli, Tomaži Domicelji in Matjaži Zupani si ga v žepe tlačjo. Banda pokvarjena.
V isti sapi se zahvaljujem SAZASu za vse uničene mladinske centre, koncerte, festivale, ki jih ni zaradi vas.
Kolk pa jih je blo takih?
Delal sem v mladinskem centru in zagotavljam vam da je zaradi plačila SAZASa vsaj polovica koncertov manj... in malce si vsaj probaj predstavljat kako je če se držiš zakona in prirejaš koncert, kjer je bolj slab obisk... po zakonu moraš plačat minimalno SAZAS, redarje, WCje in seveda glasbene skupine, oder, luči, ozvočenje, zarade vseh omenjenih stvari je že v Ljubljani problem, da ne omenim kako je v manjših krajih... pa ko bi vsaj dejansko kdo dobil ta denar, tako pa sem spred krakin SPET bral o nepravilnostih pri poslovanju in že tradicionalni NETRANSPARENTNOSTI, ko vidiš vodstvo ti je pa tako vse jasno.
V Ajdovščini ali Postojni nebem natančno je šel h vragu Mladinski center, pravtako je trenutno v postopku eden od Novomeških squadov, Metal camp je skoraj šel h rakom, predvsem pa da ti odgovorim na vprašanje, ki mi ga zastavljaš, je tak problem razumet da govorim o koncertih in festivalih KI SI JIH NE DA PRIVOŠČITI zatorej je tažko našteti.
Vprašaj kakšnega organizatorja, delavca v kakem centru, koncertnega organizatorja, koga, ki je zraven pri kakšnem festivalu in navsezadnje frizerje, maserje, tovornjakarje, serviserje, avtomehanike in celo cigane na ulici, ki že tako komaj živijo, samo še SAZAS rabijo... ponavljam ko bi vsaj kdo res potreben denarja kakšen umetnik res kaj dobil.
Tako pa je potrebno plačati privez, in trdo delo nesposobnežev na vrhu, pravtako mali miljon študentekov, ki vohajo prav vsako VAŠKO veselico da jo opeharijo.
BTW za konec ti postrežem še z eno zadevo, če morda poznaš band Opeth, pred kakšnim letom smo se pogovarjali da bi prišli v Slovenijo, če ne oni pa njihov stranski projekt Bloodbath in verjeli ali ne, ko so igrali na Metal campu so se počutili opeharjene, ker se je prispevek do SAZASa nekako odbil od njihove cene, dobesedno so rekli, da nemorejo verjet kakšna ciganija je to s SAZASom... sami so Švedi in glede na njihov standard je bila cena za SAZAS pri nas neverjetna.
Izgleda pa sicer da gojiš nekake simpatije do SAZASa, nihče ti tega ne brani, verjetno si pa eden od tistih, ki mora biti 3x na ledu da mu kaj kapne... to je ČISTO OPEHARJENJE.
Zakaj še vse do danes SAZAS ni predložil paporjev, kot jih mora vsak pravni subjekt v Sloveniji? Ali se bo kdaj našel kdaj junak, ki bo udaril po mizi?
PaX MaN... kadar se je organiziralo koncerte smo si ga vedno želeli in koliko jih je bilo jih ni bilo dovolj, ti pa govoriš o lenobi, dejansko smo se kregali kdo bo na kateri termin sploh imel čas organizirati, ampak kot rečeno SAZAS, če bi hotel kaj narediti za glasbenike bi moral podpirati mlade še nedokazane (ki jih dejansko zatirajo) ko jim gre najtežje a oni že leta "pomagajo" sloveski POP "eliti". Sicer pa o lenobi bi raje govoril pri SAZASu, verjetno poznajo takšno za v učbenike, priznam pa da so pri pobiranju denarja frizerkam res hiper aktivni.
Jaz se nekaj drugega sprašujem, ali na SAZASu nimajo osnove, računovodstva/knjogovodstva iz 3-letne večerne trgovske šole, ali kradejo (čemur se večina tudi nagiba povsem upravičeno), to nevem... vem pa da se morajo po zakonu arhivi shranjevat 10 let. No mogoče pa je to že preveč za ljudi, ki so bili udeleženi v najbolj debilno slovensko komercialno tehno sceno (vemo koga mislim). KJE JE TRANSPARENTNOST?
Da ne delaš ti pri SAZASu in v stilu svojega imena Pac Mana jeste denar po že prej povedano vseh vaških veselicah? ...ne dvomim pa da so kolektivni dopusti in privez jahte dragi
je tak problem razumet da govorim o koncertih in festivalih KI SI JIH NE DA PRIVOŠČITI zatorej je tažko našteti.
?
Vprašaj kakšnega organizatorja, delavca v kakem centru, koncertnega organizatorja, koga, ki je zraven pri kakšnem festivalu in navsezadnje frizerje, maserje, tovornjakarje, serviserje, avtomehanike in celo cigane na ulici, ki že tako komaj živijo, samo še SAZAS rabijo... ponavljam ko bi vsaj kdo res potreben denarja kakšen umetnik res kaj dobil.
Vprašaj koga pri Microsoftu, Adobu, Mayi, Acronisu, Corelu, Applu, Autodesku,..., kako sam še pirate rabjo...
Tako pa je potrebno plačati privez, in trdo delo nesposobnežev na vrhu, pravtako mali miljon študentekov, ki vohajo prav vsako VAŠKO veselico da jo opeharijo.
Sej pravim, sami nespoti.
Izgleda pa sicer da gojiš nekake simpatije do SAZASa, nihče ti tega ne brani, verjetno si pa eden od tistih, ki mora biti 3x na ledu da mu kaj kapne... to je ČISTO OPEHARJENJE.
Če ti tko pravš že more bit res!
kadar se je organiziralo koncerte smo si ga vedno želeli in koliko jih je bilo jih ni bilo dovolj, ti pa govoriš o lenobi, dejansko smo se kregali kdo bo na kateri termin sploh imel čas organizirati,
Daj bodi bolj razumljiv.
ampak kot rečeno SAZAS, če bi hotel kaj narediti za glasbenike bi moral podpirati mlade še nedokazane (ki jih dejansko zatirajo) ko jim gre najtežje a oni že leta "pomagajo" sloveski POP "eliti".
Naj teli mladi nedokazani igrajo svoje avtorske komade, ane? Kitenje z uspehom drugih je definicija lenobe.
Izgleda pa sicer da gojiš nekake simpatije do SAZASa, nihče ti tega ne brani, verjetno si pa eden od tistih, ki mora biti 3x na ledu da mu kaj kapne... to je ČISTO OPEHARJENJE.
Jst mislim, da PaX_MaN dela za SAZAS... Ker ma vedno ene take ideje, ki ne koristijo nikomur razen SAZASu.
Da ne delaš ti pri SAZASu in v stilu svojega imena Pac Mana jeste denar po že prej povedano vseh vaških veselicah? ...ne dvomim pa da so kolektivni dopusti in privez jahte dragi :P
Hehe. Malo vam vrnem z vašo retoriko "banda pokvarjena", "banda mafijska" pa sem kojci začno podtikanja, pokroviteljstvo in prepričanja da sem najmanj SAZASov simpatizer, če ne celo njihov agent. Podlo in pod vsako kritiko.
Očitaš da ne pišem razumljivo, kar je sicer irelavantno.... ob tem tudi sam upam, da se zavedaš tega, da nisi nič boljši... Sicer pa glede na to, da ti je res težko razumet ali pa se delaš neumnega ti bom še enkrat pojasnil... nemorem naštet pretirano veliko koncertov ali festivalov, ker se dejansko niso prav zaradi SAZASa zgodili... get it?
Sicer nevem kako da se ti da odgovorjat na vsak post, ampak OK, da neboš samo repliciral naših postov, nam raje malce naštej dosežke, indikacijo dobrega dela oz. kaj je tisto pozitivno kar je SAZAS naredil, mogoče celo da si zasluži mednarodno priznanje... Prosim odgovori to, pa lahko nadaljujemo z debato... in glede na to da vedno obstajata vsaj dve možnosti te vprašam še to, da objektivno poveš kaj je SAZAS naredil slabega... HVALA ZA ODGOVORA.
Naj teli mladi nedokazani igrajo svoje avtorske komade, ane? Kitenje z uspehom drugih je definicija lenobe.
Ko si že ravno kozla ustrelu. Mlad, nedokazan band mora (oz. organizator) plačati SAZASu avtorske pravice, če hoče izvajat svojo avtorsko glasbo - ne glede na to, da še niso nič posnel in da s SAZAS nimajo nič. Ravno tako, če ti recimo na družinskem kosilu zaigraš eno na harmoniko, avtorsko ali ne si dolžen SAZASu plačat avtorske pravice. Aja pa sosedova smrklja, ki vadi klavir (pri odprtem oknu) bi morala tudi plačati avtorske pravice - saj gre po SAZAS definiciji za javni nastop.
Poleg tega pa od SAZAS nič ne dobijo ker: 1. Niso nič posneli torej jih ni v registru. 2. Če so že kaj posneli ima SAZAS eno tako prefrigano kvoto, kolikokrat se moraš pojavit na radiu oz. kolk prometa morš nardit, da se sploh kvalificiraš. Če se ne kvalificiraš iz kateregakoli razloga - dajo tvoje peneze NušiDerendi in Wernerju.
A ti imaš kake argumente? Pa da ne boš opletal preveč, sam sem profesionalec ki se preživlja od avtorskih pravic - pa mi je totalno retardiran tak pristop.
nemorem naštet pretirano veliko koncertov ali festivalov, ker se dejansko niso prav zaradi SAZASa zgodili... get it?
Ravno to sprašujem - kolikšna je konkretna številka koncertov/festivalov/itd, ki so splavali po vodi zaradi SAZASA.
Mlad, nedokazan band mora (oz. organizator) plačati SAZASu avtorske pravice, če hoče izvajat svojo avtorsko glasbo - ne glede na to, da še niso nič posnel in da s SAZAS nimajo nič.
151. člen ZASP, 4. točka:
Avtorske pravice iz 1. točke 147. člena zakona se izjemoma lahko upravljajo individualno, če je na vseh delih, ki so bila izvajana na določeni prireditvi, glavni izvajalec hkrati tudi imetnik teh avtorskih pravic.
1. točka 147. člena pa pravi:
1. priobčitev javnosti neodrskih glasbenih in pisanih del (male pravice);
Vsi vemo, da se v primeru Sazasa gre za pobiranje rent in tega se (logično) vsak oklepa. Kdo pa se ne bi na vse načine trudil, da ostane pipica odprta, kljub temu, da že leta in leta nisi nič ustvaril? Potem pa še ta isti dosežejo, da se v zakonodajo zapiše, da se obvezno vrti slovenska glasba, čeprav je nihče noče poslušati.
PaX_MaN: Spinning much? Ne se mi sprenevedat. To je približno tako, kot razvezani dostopi za telefon pri Telekomu.
Pazi Catch 22: Želim imeti ADSL (tehnični pogoji so izpolnjeni, ker sem prej že imel telefon na tem naslovu), zato se prijavim telekomu za razvezan dostop, čez pol leta dobim od T. pošto da žal nimajo porostih kapacitet (portov na switchih) naj probam ponovno. Poskusim ponovno, čez pol leta isti odgovor. Čez nekaj časa začnem poizvedovat, kdaj hudiča mislijo kaj pojačat kapacitete - pa povejo, da se jim nikamor ne mudi ker nimajo denarja (beri v našem kraju T2 oz. Tuš oz. ostala konkurenca nima svoje opreme). Nakar opazim, da ljudje okrog mene stalno dobivajo telefonske priključke na novogradnjah, itd. Nakar popizdim in začnem močno vrtat:
ZB: Pa saj morate po zakonu omogočat razvezan dostop. Telekom: Ja saj ga, samo žal trenutno nimamo prostih kapacitet. ZB: WTF? Naštejem 5 primerov, ki so dobil telefon in internet v času ko sem jaz neuspešno pošiljal zahtevke. Telekom: Ja, veste mi smo po zakonu dolžni zagotavljat minimalno količino prostih kapacitet za nove uporabnike telefonije. ZB: Ugh? Torej, če kupim telefonski priključek in internet, potem pa takoj naslednji dan odjavim telefonski priključek bom imel razvezan dostop? Telekom: Čri, Čri. ZB: Plača telefonski priključek (100€) dobi internet v 14 dneh, odjavi telefonski priključek in prekolne potomce petim generacijam potomcev telekomovega Menedžmenta.
Tako take stvari delujejo v praksi dragi PaX_MaN. Navkljub protimonopolni regulaciji je monopolist odkril luknjo v katero se lahko skrije, ves čas omogoča storitev - vendar ima velikost poola kapacitet za to storitev žal vedno na nuli. In tvoje spinnanje z SAZAS zakonodajo je navadno sprenevedanje, ker v praksi SAZAS pride, užge (kot hkratni tožnik, sodnik in eksekutor) - če ti kaj ni všeč, greš pa lahko na sodišče - kjer: 1. ne boš nikol prišel na vrsto, 2. bo skorumpiran pravosodni aparat zelo verjetno potegnil s SAZASom.
Ti dragi PaX_MaN si 100% SAZASov astroturfer, želim ti da bi živel v zanimivih časih in da se ti vse želje uresničijo.
Malce Offtopic: @ZaphodBB tudi sam sem imel enake probleme z Telekom-mom in njihovimi kurčevimi paricami,sosedje okrog mene pa so za šalo dobivali internetne priključke.
Če bo združenje SAZAS nesporno ugotovilo, da prijava izvedenih del ne ustreza dejanski izvedbi in da posledično avtor/izvajalec ne more avtorske pravice uveljavljati individualno, bo štelo, da avtor/izvajalec nikoli ni podal izjave oz. ni pridobil dovoljenja s strani Združenja SAZAS, da sme avtorsko pravico uveljavljati individualno.
Za konkretno prireditev bo Združenje SAZAS obračunalo avtorski honorar oziroma nadomestilo v skladu s Pravilnikom. V primeru, da bo Združenje SAZAS prisiljeno uporabiti sodno varstvo, bo skladno z določbami ZASP terjalo avtorski honorar, povečan do 200%, o čemer je organizator seznanjen in se strinja.
PONOVNO POUDARJAMO, DA NAVEDENO VELJA LE V PRIMERU, KO JE NASTOPAJOČI HKRATI TUDI 100% NOSILEC GLASBENE AVTORSKE PRAVICE NA VSEH IZVEDENIH DELIH (100 % avtor glasbe, 100 % avtor besedila in 100 % avtor priredbe - aranžmaja).
Nobenih možnosti za zlorabe - sploh glede na troedino SAZAS vlogo a?
. Ampak ob to se nihče ne obregne ker Že More Bit Res, Saj Je Anti-SAZAS™, ko pa enako trdim nekaj v prid SAZASu z enako mero kredibilnosti(moja beseda) sem pa kojci označen za astroturferja, pa še brišejo mi prispevke, ker da je to "brezvezno natolcevanje". Mrš, golazen dvolična!
Sazas dejansko onemogoča izvajanje kulturnih in glasbenih prireditev, ker zahteva preveliko nadomestilo, od katerega ima korist samo tistih 96 glasbenikov, ostali pa lahk jebejo ježa. Drugače pa nabijaš, kot po navadi in se smešiš.GTFO!
Sazas dejansko onemogoča izvajanje kulturnih in glasbenih prireditev, ker zahteva preveliko nadomestilo,
Kot sem že enkrat rekel: prilagodite se trgu ali pa umrite. Ta nasvet se radodarno deli založbam ob vsaki priložnosti. Ampak seveda nikomur ne pade na pamet, da bi se začeli ravnat po svojem gobcanju, o to pa ne, ti svetilniki za svobodo so preveč ohrni. Vsem ostalim bi fašistoirali kaj morajo in česa ne, sami pa ostali bolj papeški od papeža. Hipokriti!
od katerega ima korist samo tistih 96 glasbenikov, ostali pa lahk jebejo ježa.
Še enkrat preberi na koga se navezuje ta številka. Ali (spet) nabijaš na polno?
Drugače pa nabijaš, kot po navadi in se smešiš.GTFO!
A tako kot tisto o "festivalih, koncertih, mladinskih centrih, ki da so zaradi SAZASA prosluli" - hecno, da noben še vedno ne zna povedat točne cifre ali pa vsaj nekaj primerov(Ajdovščina in Postojna sem zguglal, da še delata, torej se je nekdo gladko zlagal) - potem tista, kako gre ta keš posameznikom - ja, kako pa to vedo, če na drugi strani pravijo, da je vse netransparentno in da morajo celo dat papirje na plano!? Ne vidim druge, kot da so sami zraven! - pa potem recimo "Razni Patriki Grebli, Tomaži Domicelji in Matjaži Zupani si ga v žepe tlačjo". In pol men brišejo ker sem "brezvezno natolceval"??!! Pa da ne govorim o podtikanjih tipa "verjetno si pa eden od tistih, ki mora biti 3x na ledu da mu kaj kapne" al' pa celo delam za SAZAS("kdor ni za nas mora bit od njih"). Mislim, prou jebite ste!
Ja unmu, k noče njihovih del plačevat, pa pol nimajo za pristojbino SAZASu. Kot da založbe kdo kej vpraša, kok stroškov 'majo. Skoz se jim v fris meče "DEAL WITH IT!", "Znižat cene FTW!","ukinit založbe", itd, itn, ko pride do vprašanja avtorske pravice in/ali piratiziranja.
"If nature has made any one thing less susceptible than all others of exclusive property, it is the action of the thinking power called an idea, which an individual may exclusively possess as long as he keeps it to himself; but the moment it is divulged, it forces itself into the possession of everyone, and the receiver cannot dispossess himself of it. Its peculiar character, too, is that no one possesses the less, because every other possesses the whole of it. He who receives an idea from me, receives instruction himself without lessening mine; as he who lights his taper at mine, receives light without darkening me. That ideas should freely spread from one to another over the globe, for the moral and mutual instruction of man, and improvement of his condition, seems to have been peculiarly and benevolently designed by nature, when she made them, like fire, expansible over all space, without lessening their density in any point, and like the air in which we breathe, move, and have our physical being, incapable of confinement or exclusive appropriation. Inventions then cannot, in nature, be a subject of property."
— Thomas Jefferson
"I personally think intellectual property is an oxymoron. Physical objects have a completely different natural economy than intellectual goods. It's a tricky thing to try to own something that remains in your possession even after you give it to many others."
-- John Perry Barlow
"Royalties are not how most writers or musicians make their living. Musicians by and large make a living with a relationship with an audience that is economically harnessed through performance and ticket sales."