Slo-Tech - Ameriška agencija za nadzor trga komunikacij FTC (naš AKOS, svojčas APEK) je včeraj vložila tožbo zoper domačega mobilnega ponudnika AT&T zavoljo zavajanja uporabnikov glede njihovih "neomejenih" podatkovnih paketov.
Gre za že nekaj let star problem. AT&T je namreč pred letom 2010 ponujal ti. "neomejeni podatkovni paket" (ang. unlimited data plan) za okoli 30 dolarjev na mesec. Ta paket je bil - v primerjavi z običajnimi omejenimi paketi (glej tabelo) - precej popularen pri zahtevnejših uporabnikih, pravzaprav tako zelo, da ga je uporabljala več kot polovica vseh naročnikov. To je za podjetje sčasoma postalo problematično, ker so ti posamezniki s prihodi novih iPhonov oz. Androidov ter pripadajočih požrešnih storitev uporabljali vedno več podatkov. Posledično bi podjetje, če bi jih le uspelo spraviti na omejene pakete, z njimi zaslužilo od nekaj sto pa tudi do tisoč dolarjev letno več, samo na tej obračunski postavki.
In A&T se je zatorej odločil prelomiti njim dano obljubo o "neomejenosti" podatkovnega paketa. Za začetek so l. 2010 paket prenehali ponujati novim naročnikom, stari pa so ga lahko ohranili le, če so telefon naročili direktno preko Appla (ki je uredil papirovje za njih) ali če so bili pripravljeni dati skoz običajno večtedensko telefonsko bitko z AT&T-jevim podpornim osebjem (še pomnite, tovariši?). A ker je veliko uporabnikov vseeno vztrajalo na tem t.i. podedovanem podatkovnemu paketu, se je AT&T predlani odločil še za en dodatni korak. Začeli so močno omejevati hitrost tistim "5%" uporabnikom, ki so na svojem "neomejenem" paketu uporabljali največ prometa.
Omejitve so bile vezane na tekoči mesec in so se vklopile po določeni količini porabe. Za 3G je bilo to vsaj 3GB, za LTE pa 5GB. Ti uporabniki so najprej dobili opozorilni SMS, potem pa jim je hitrost zavoljo throttlanja padla za tam 80-90%, vse do konca meseca. Pri taki omejitvi se je hitrost brskanja vidno poslabšala, streamana muzika je občasno zastala, video pa je bolj ko ne samo bufferal. Vse to je bilo storjeno s ciljem, da čim več ljudi obupa in da preide na 4GB ali večji (in po možnosti družinski) omejeni paket, kar danes stane od 70 dolarjev na mesec naprej.
AT&T je na tožbo odgovoril z "začudenjem"; pravijo, da so potrošnike o tem l. 2012 ustrezno obvestili z izjavo za javnost in da to počnejo "zavoljo upravljanja z omrežjem", češ da teh 5% požrešnih uporabnikov kvari izkušnjo za vse ostale, da pač ni pasovne širine za vse. Gre za klasični izgovor operaterjev, ko se gre za kršitev pravil o omrežni nevtralnosti, naj si gre za mobilni internet, za oviranje konkurenčnih dobaviteljev videa, ali za prodajo naročniških podatkov oglaševalcem.
FTC pravi, da tako ne gre, da če se obljubi neomejeni paket, bo treba tudi dostaviti neomejeni paket.
A vendar: FTC-jeve tožbe se praviloma končajo s poravnavo, v kateri podjetje obljubi lepo vedenje v prihodnje in plača določeno kazen za nazaj. Kaj bo to pomenilo za uporabnike in njihove požrešne mobilne telefone, bo tako treba še počakati.