» »

Simobil - količina prenešenih podatkov

strani: « 1 2

nevone ::

Pri Simobilu sem imela opcijo Internet mobilni unlimited, ki so jo kasneje zamenjali z opcijo do 20 GB prenosa na mesec, kar je več pa zaračunajo 7 centov za 1 MB.

V 4 mesecih sem po njihovi evidenci prenesla 72 GB podatkov, od tega naj bi v enem mesecu prekoračila limit za 5 GB.

Jaz sem sicer prepričana, da limita nisem nikoli presegla, poleg tega mi stanje na telefonu kaže vsega skupaj 60 GB prenosa in ne 72 GB. Ali je možno, da Simobil drugače šteje količino prenešenih podatkov, kot jih šteje telefon-modem ?

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

Alexius Heristalski ::

A je tle kakšna fora gor/dol?
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

PIPI ::

Ja, magari poglej če telefon upošteva še uploaded pdoatke, če jih imaš veliko. Sicer pa razlika med 1000 oz. 1024 bajti v 1 kB ne mroe biti tako velika.

Primoz ::

Pa obračunski interval si poglej (če velikokrat prenašaš po malo se zelo pozna).
There can be no real freedom without the freedom to fail.

AndrejS ::

Mislim da simobil zaokroži prenesene podatke na 100 kb (obračunski interval)... Se pravi če se konektaš preneseš 1 kb .. bo simobil to štel za 100 kb.

nevone ::

Sem pogledala za tale obračunski interval in je 10kB. Dvomim da je zaradi tega lahko tolikšna razlika. 12GB razlike bi pomenilo da sem se konektala najmanj 1200000 krat.

Sicer pa itak verjetno nimam šans kaj dokazat.

Možno bi bilo, da je bil števec na telefonu kdaj resetiran, samo jaz ga nisem, ker sem šele včeraj ugotovila, da sploh ima ta števec. Lahko ga je kdo od otrok. Ne morem biti 100% da ni.

Na računu imam specifikacijo prenosov in najbolj sumljivi so mi tisti po 4 GB. Nikoli nisem prenašala kakšne večje količine. Če jih pa prosiš, da ti pokažejo, kaj si prenašal, pa se sklicujejo na varstvo osebnih podatkov. Malo čudno, da ne smeš zvedeti, kaj si prenašal. Dvomim, da sploh imajo ta podatek.

Skratka, nč dost ne morem.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

KoMar- ::

Ne šteje samo download, ampak tudi upload. Glede na to, da vse meritve opravlja avtomatika, je zelo malo šans, da bi bila napaka pri njih.

Tarzan ::

4GB ti lahko "naklofa" modem/telefon, če ga ne odklopiš dlje časa. S tem mislim le na enormno količino, definitivno to ni mogoče, če je linja vzpostavljena, nikogar pa ni na internetu. Meni je, če je linija dobra držala povezava tudi cel dan, ali pa še malo dlje. V tem času zlahka dosežeš ali celo presežeš to količino. Če pa se redno odklapljaš, skoraj ni mogoče nabrati take količine naenkrat - tudi psihofizično nemogoče, ker je občasno prenos precej nizek.

Štejejo promet v obe smeri, kot je že bilo rečeno, težko, da je pri njih napaka, vendar je možno. Povedati ti ne morejo, kaj si na internetu počela, razen, če jim to zahtevo preda sodišče. Promet beležiti morajo po zakonu, vpogleda vanj pa ne smejo omogočiti brez sodnega naloga nikomur. Tudi tebi ne, ki sicer točno veš, kaj si na internetu počela.

Kaj storiti ti pa žal ne bi znal svetovati. V vsakem primeru boš verjetno morala prenešene podatke plačati, morda se lahko le poskusiš pri Simobilu dogovoriti za kako bolj humano vsoto, če je to mogoče.

Vso srečo.

nevone ::

Ne šteje samo download, ampak tudi upload.


Ja sej na telefonu kaže, da je 5,7 GB uploada, 54 GB pa downloada.

Glede na to, da vse meritve opravlja avtomatika, je zelo malo šans, da bi bila napaka pri njih.

Hja, to bi tudi jaz rada verjela.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

BlueRunner ::

Na računu imam specifikacijo prenosov in najbolj sumljivi so mi tisti po 4 GB. Nikoli nisem prenašala kakšne večje količine. Če jih pa prosiš, da ti pokažejo, kaj si prenašal, pa se sklicujejo na varstvo osebnih podatkov. Malo čudno, da ne smeš zvedeti, kaj si prenašal. Dvomim, da sploh imajo ta podatek.


1) Začni postopek pri APEK-u za varovanje svojih pravic. Ta bo od operaterja pridobil vse potrebne podatke, oziroma ga ocolal z globo, če teh podatkov nima za obdobje v katerem lahko račun še reklamiraš.
2) Varstvo osebnih podatkov je zelo dobro, samo operaterju je potrebno pojasniti, da to pomeni, da tvojih osebnih podatkov brez tvojega strinjanja ali zakonske podlage ne more posredovati tretji osebi. Hkrati pa ne sme tvojih osebnih podatkov skrivati pred teboj, saj ti nisi treja oseba, ampak lastnik teh podatkov. Varstvo svojih pravic lahko zahtevaš preko IP-RS, ki bo operaterju prijazno pojasnil kako se ravna z osebnimi podatki in komu so jih dolžni posredovati. (*)

Nikoli se ne pusti odpraviti z izjavami v stilu "ne smemo", "ne moremo" ali pa "varstvo osebnih podatkov". Potrošniki imamo pravice, operater se jim ne sme izmikati in osebni podatki so moji lastni in ne operaterjevi, da bi mi onemogočal dostop do njih.

Je pa res tudi to, kar je napisal KoMar: verjetnost za napako pri samo enem uporabniku je zelo majhna. Sistemske napake, ki se občasno dogajajo čisto vsem, pa tipično prizadanejo več uporabnikov. Če nisi zelo, zelo prepričan, da napaka v merjenju ni na tvoji strani, boš verjetno izgubil kar nekaj časa in živcev za nič efekta.

(*) Malo znana "skrivnost" je ta, da se lahko od operaterja zahteva npr. seznam vseh klicev za zadnji dve leti, ker mora te podatke operater po zakonu hraniti. Je pa res, da si s tem seznamom za reklamacije ne da pomagati, ker reklamacijski roki potečejo mnogo prej, po njihovem preteku, pa reklamacije več ni možno zahtevati.

Zgodovina sprememb…

Phil ::

12GB razlike bi pomenilo da sem se konektala najmanj 1200000 krat.


AFAIK obračunski interval velja za eno TCP sejo.

nevone ::

Kaj storiti ti pa žal ne bi znal svetovati. V vsakem primeru boš verjetno morala prenešene podatke plačati, morda se lahko le poskusiš pri Simobilu dogovoriti za kako bolj humano vsoto, če je to mogoče.


So mi že znižali račun iz 450 na 310 evrov in mi odobrili obročno odplačevanje.

Zamerim jim edino to, da so mi prodali Mobilni Internet Unlimited, potem so pa po enem mesecu postavili omejitev na 20 GB. Jaz sem bila sicer prepričana, da tega limita ne bom presegla, ker sem imela v mesecu, ko je bil prenos še neomejen, 13GB prenosa.

Moti me tudi to, da je cena za prekoračen limit toliko višja, in raje bi videla, da bi mi omejili dostop, kot pa da so mi zaračunali po takšni ceni.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

nevone ::

Če nisi zelo, zelo prepričan, da napaka v merjenju ni na tvoji strani, boš verjetno izgubil kar nekaj časa in živcev za nič efekta.


Saj v glavnem sem se že sprijaznila s tem, da bo to treba plačat, samo potem, ko sem na telefonu videla količino prenesenih podatkov, ki se ne ujema s Simobilovo evidenco, me je črv dvoma spet začel razjedat. :)

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

KoMar- ::

Sepravi imela si telefon na računalnik priklopljen? Čisto možno, da se niso pravilno šteli podatki na telefonu zaradi kakšnega buga ali kaj... res je nerodno tako stvar dokazat in si v precej nerodnem položaju, ja :8)

nevone ::

Sepravi imela si telefon na računalnik priklopljen?


Ja, uporabljala sem telefon kot modem.

Predpostavka, da je mobilna telefonija že zrela za normalno uporabo interneta, je bila očitno napačna.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

hudychk ::

Glede Simobila ti lahko povem naslednje: So res približno najcenejši, vendar je tudi kvaliteta storitev temu primerno slabša kot recimo pri Mobitelu. Js sm se z njimi prepiru pol leta, ko sem prijavljal eno in isto napako, pa so jo 24x odpravili, kljub temu pa je bila še vedno prisotna. Dokler jim nisem pisno zagrozil z uradom za varstvo potrošnikov, se stvari niso uredile. Prekoračili so tudi zakonsko določen rok za odgovore na moje pritožbe in že samo to je dovolj, da jih spraviš v zelo neugoden položaj. Skratka svetujem ti, da vložiš pisno pritožbo oziroma prošnjo za to kar te zanima, pa boš videla kako se bodo stvari iztekle, priporočam tudi kakšno manjšo grožnjo kot sem zgoraj že napisal (bolj zaleže). Meni so do nadaljnega znižali naročnino za polovico, ker napaka še vedno ni odpravljena (prekinjanje pogovorov sredi Bežigrada v LJ... kdo bi si mislil???)

LP
The Devil himself!

BlueRunner ::

Mnja... človek si kupi neomejen paket, da ne bo rabil šteti bitkov in bytkov, potem pa mu to kar nenadoma pod mizo spremenijo v navaden omejen paket. To ni slaba kvaliteta storitve, to je slaba kvaliteta odnosa s strankami. Nekako na podobnem nivoju kot skrčenje programske sheme pri SiOL TV.

Pa če pomislim, da je bil Simobil prvi v Sloveniji, ki je omogočil neomejeno in nemerjeno uporabo in je bil takšen leta pred konkurenco.

nevone ::

Skratka svetujem ti, da vložiš pisno pritožbo oziroma prošnjo za to kar te zanima, pa boš videla kako se bodo stvari iztekle, priporočam tudi kakšno manjšo grožnjo kot sem zgoraj že napisal (bolj zaleže). Meni so do nadaljnega znižali naročnino za polovico, ker napaka še vedno ni odpravljena (prekinjanje pogovorov sredi Bežigrada v LJ... kdo bi si mislil???)


Sej smo se že veliko pričkal, tudi pisno. Dosegli smo pač nekaj znižanja cene, sedaj pa pač vztrajajo pri svojem. Če bi bila prepričana, da 100% nismo presegli tistega 20GB limita za 4GB, bi se šla tožit z njimi, tako pa obstaja prevelika možnost, da tožbo izgubim. Pol pa imam iz finfarja drobiž.

Mnja... človek si kupi neomejen paket, da ne bo rabil šteti bitkov in bytkov, potem pa mu to kar nenadoma pod mizo spremenijo v navaden omejen paket. To ni slaba kvaliteta storitve, to je slaba kvaliteta odnosa s strankami.

No sej iz tega naslova so mi tudi znižali nekoliko račun, ampak vseeno se človeku za malo zdi tak način. Ko bi me vsaj obvestili, da je limit presežen. No kot sedaj berem, imajo priporočilo od APEK-a, da obveščajo uporabnike, če račun preseže 2x vrednost povprečnega računa. Pa tudi omejevali bodo uporabnike s preseženim limitom. Ampak mi smo padli notr, ravno ko so se te spremembe začele in zgleda, da kaj več bomo težko dosegli, kot smo.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

Utk ::

Ne plačaj dodatnega prenosa. Pri meni je bila na izpisku povezava v kateri se je preneslo tolk podatkov, kot jih njihovo omrežje niti teoretično ne zmore. Reklamacijo so upoštevali, ne vem pa kaj bi blo, če ne bi blo tako očitne napake. Kako lahko potem verjamemo, da je sploh kaj prav izmerjeno?

BlueRunner ::

Morda merijo na robnih napravah, kjer lahko zabeležijo tudi naval neželjenega prometa (npr. DoS napad ali pa kakšen protokol, kjer server ne kontrolira pasovne širine), ki ga v izmerjeni količini tehnično ni možno dostaviti do terminalne naprave. Ne merijo pa na strani uporabnika koliko podatkov je bilo na koncu dejansko izročenih na terminalno napravo.

Hmm... morda bi pa lahko bil to razlog za utemeljen napad na njihov obračun, saj če uporabljajo neprimerno tehnično rešitev, potem ne bi mogli dokazati, da je bil promet dejansko prenešen, temveč samo to, da je bil na voljo za prenos. Če pa tega ne morejo dokazati količine prenešenega prometa, potem pa težko opravijo verodostojen obračun - APEK bi morda imel kaj za pripomniti, če bi to bilo res. Simptom, kot ga je opisal CrniE bi lahko kazal na tovrstno napako v implementaciji obračuna, pa tudi sam se enkrat že doživel in plačal nekaj takšnega - vendar pa leta nazaj, še v eri pred neomejenim paketom.

Seveda so to samo ugibanja. Do teh poslovnih skrivnosti je praktično nemogoče priti, kar pomeni, da outsiderji po nekaj simptomih tukaj in tam ne moremo zanesljivo ugotoviti kaj je res in kaj ni. Razen seveda, če se bi nekdo vrgel na nož (oziroma na denarnico), tako da si sam povzroči tovrsten scenarij in potem oddela celotno odisejado skozi APEK. Ugoden izid pa seveda ni zagotovljen.

Ampak mi smo padli notr, ravno ko so se te spremembe začele in zgleda, da kaj več bomo težko dosegli, kot smo.

BREZSRAMNA REKLAMA: Za ta denar, ki so ti ga zaračunali bi lahko odpovedala pogodbo, odšla k drugem operaterju in pokrila nekaj EUR mesečne razlike za nekaj let, pri čemer bi imela neomejen paket brez idiotskih pogojev. Na žalost je sedaj za to prepozno, bo pa to upam dobro opozorilo ostalim, da je morda čas za preskok še preden bo Simobil tudi njim izstavil takšen račun za preveč prenešenih podatkov na 20GB omejenem neomejenem paketu.

Zgodovina sprememb…

nevone ::

Ne plačaj dodatnega prenosa.


Sej še nisem plačala, ampak so mi že omejili izhodne klice. Potem me bodo izključili iz omrežja. Ne bo mi ostalo drugega kot tožba. Če ne bi imela z njimi sklenjene vezave za 24 mesecev, bi rekla, screw them, tako pa imam občutek, da bom potegnila ta kratko, kakorkoli se obrnem. Sicer higienično bi bilo, da se grem do konca preklat z njimi, ampak nisem dovolj prepričana v svoj uspeh.

Je pa zanimivo, da se jim gre toliko za tistih 300 evrov. Glede na to, da so me z Unlimited opcijo na pol nategnili, bi človek pričakoval, da bodo stopili korak nazaj. Ampak očitno jim več pomeni tistih 300 evrov, kot dobro ime.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

darkolord ::

Je pa zanimivo, da se jim gre toliko za tistih 300 evrov. Glede na to, da so me z Unlimited opcijo na pol nategnili, bi človek pričakoval, da bodo stopili korak nazaj. Ampak očitno jim več pomeni tistih 300 evrov, kot dobro ime.
Če ti bo mogoče lažje pri srcu, tudi za 3 evre bi bil enak postopek :)
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

nevone ::

Za ta denar, ki so ti ga zaračunali bi lahko odpovedala pogodbo, odšla k drugem operaterju in pokrila nekaj EUR mesečne razlike za nekaj let, pri čemer bi imela neomejen paket brez idiotskih pogojev.


Točno tako. V glavnem do sedaj nisem imela problema z njimi, ampak sedaj so pri meni izgubili vso kredibilnost. Ampak, ko je firma enkrat tako velika, si očitno lahko privošči nekoliko slabši odnos do strank.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

hudychk ::

Zakaj se mi zdi, da boš tud ti odšla k Mobitelu ko se bo le dalo? :) Js tud čakam samo še iztek vezave in potem rečem "bye bye Simobil" in "hello Mobitel" :) Sej drugač je Simobil ql, če ti vse dela in se ne zapletaš z njimi v kakšne konflikte. Poskusi poklicati še na urad za varstvo potrošnikov in tam malo povprašaj o tvoji zadevi al pa mogoče pri kakšnem odvetniku.
The Devil himself!

T-h-o-r ::

svetujem mobitelov internet

v letu in pol še nisem imel nobenih težav
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

aljazh ::


Zamerim jim edino to, da so mi prodali Mobilni Internet Unlimited, potem so pa po enem mesecu postavili omejitev na 20 GB. Jaz sem bila sicer prepričana, da tega limita ne bom presegla, ker sem imela v mesecu, ko je bil prenos še neomejen, 13GB prenosa.


What? Wait!

Tole je Simobilov PR:


Pozdravljeni,

v Si.mobilovem imenu k članku dodajam nekaj pojasnil. Gre namreč za spremembo, ki za večino uporabnikov Mobilnega interneta prinaša pozitivne učinke in predvsem enakovredno uporabniško izkušnjo. Približno 96% vseh naših uporabnikov Mobilnega interneta doslej še ni preseglo 20GB/mesec in ti bodo v prihodnje deležni kvečjemu boljše izkušnje.

V vsakem primeru bodo uporabniki tudi po preseženih 20GB še naprej lahko uporabljali storitve Mobilnega interneta, za enako ceno, le da z nižjo hitrostjo, in sicer z do 64Kbit/s do izteka obračunskega obdobja, nato pa spet po običajno dosegljivih zmogljivostih.

Uporabnikom, ki bodo zaradi novih pogojev dobili slabšo izkušnjo z našo storitvijo, bomo praviloma omogočili prekinitev brez pogodbene kazni. Vsak tak primer bomo obravnavali individualno.

Lep pozdrav,
Jure Bohinc, Si.mobil


Po preseženih 20GB cena ostane enaka, zniža pa se hitrost prenosa, pravijo v Simobil PR-u. Tebi pa so nad 20GB dodatno zaračunali prenos?

nevone ::

Po preseženih 20GB cena ostane enaka, zniža pa se hitrost prenosa, pravijo v Simobil PR-u. Tebi pa so nad 20GB dodatno zaračunali prenos?


Sej, sedaj so tako uredili, ja. Na začetku, ko so dali omejitev na 20GB so pa obvestili, da bo cena za presežen limit 7 centov na kB. In sedaj se v mojem primeru tega držijo kot pijanec plota.

Res jih ne razumem, za kateri princip jim tule gre.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

Peshkeer ::

Enga kolerika pelji s seboj. Bodo stvari prec zrihtane :D

AngelOfDeath ::

Po preseženih 20GB cena ostane enaka, zniža pa se hitrost prenosa, pravijo v Simobil PR-u. Tebi pa so nad 20GB dodatno zaračunali prenos?


Sej, sedaj so tako uredili, ja. Na začetku, ko so dali omejitev na 20GB so pa obvestili, da bo cena za presežen limit 7 centov na kB. In sedaj se v mojem primeru tega držijo kot pijanec plota.

Res jih ne razumem, za kateri princip jim tule gre.

o+ nevone


Pa ti si kaj podpisala da se strinjaš z spremembo ?
Si mogla podpisat kakšno pisemsko pošiljko ali kaj podobnega od njih ?
edit: Slovnica

Tarzan ::

Ne gre za isto storitev! Mobilni paket je vezan na SIM kartico, ki jo imaš v telefonu, Mobilni internet pa tista samosvoja zadeva, kjer SIM kartice ne moreš uporabljati za telefoniranje in jo zatakneš v UMTS/GPRS modem. Za prve so uvedli omejitev 20GB brezplačno, ostalo po ceniku, za druge pa omejevanje hitrosti po prenešenem 20. GB in kasneje morebiti celo izklop zaradi prevelike porabe. Oboje je ubijalsko do uporabnikov.

Sam resno razmišljam o sestopu in prehodu k Mobitelu. Zaenkrat nisem prejel kakih obvestil glede prevelike porabe, sem pa pripravljen v momentu zadevo stornirati, če jo dobim. V kratkem se mi tudi izteče vezava, tako da počasi odpadejo tudi strahovi glede spopadanja zaradi pogodbenih kazni. Z nakupom telefona pa čakam, poleg dejstva, da je trenutno v prodaji samo sranje z visoko ceno, potihem tudi čakam na kako neprijetnost glede interneta. Če grem na Mobitel zaradi interneta, bom prestavil tja vseh svojih 5 računov, vključno s telefonskimi storitvami. Ni vrag, mogoče dobim celo kak količinski popust. :)

nevone ::

Pa ti si kaj podpisala da se strinjaš z spremembo ?
Si mogla podpisat kakšno pisemsko pošiljko ali kaj podobnega od njih ?


Seveda nisem nič podpisala. Ampak tu potem nastopijo fore, ki jih imajo nekje verjetno napisane in sem se z njimi strinjala ko sem se odločila, da bodo moj operater, da si pridržujejo pravico zamenjat paket. Mah ne vem.

V glavnem za njimi stoji cela pravna služba, ki je verjetno izračunala, da jim pravno formalno ne morem nič.

Vseeno se mi zdi masa čudn, da tako vztrajajo pri svojem.

Povrh vsega je pa še njihov direktor dobil nekakšno nagrado za podjetnika leta ali nekaj takega. Verjetno jim je tudi to stopilo v glavo.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

BlueRunner ::

OK, OK... Gremo od začetka. Aljazh ima prav.

Najprej preveri POGODBO, če imaš paket Unlimited v katerega je vključena prenos neomejene količine podatkov. Če jo imaš, potem si že pol poti do zmage. V splošnih pogojih so lahko mutili tako, da te po porabljenih 20GB upočasnijo, ne morejo ti pa spremeniti določil osnovne pogodbe in si izmišljati dodatnih tarif kar tako. Splošni pogoji lahko spremenijo pogoje izvajanja storitve, ne morejo pa spremeniti obsega storitve - ne morejo v naročnino vključene neomejene količine poadtkov nenadoma omejiti, ker je to vsebinska sprememba pogodbe in ne del splošnih pogojev izvrševanja pogodbe.

Razlika je bistvena zato, ker:
- sprememba splošnih pogojev začen veljati po preteku 30 dni od objave. Če se s spremembno ne strinjaš, moraš pogodbo odpovedati v tem roku, sicer se šteje, da si se strinjala.
- sprememba osnovne pogodbe se lahko izvede le z aneksom, ki ga moraš podpisati. Če ga ne podpišeš ti lahko operater odpove pogodbo, pri čemer mu nisi dolžna nikakršnih penalov, saj razlog ni bil na tvoji strani. Ne more te pa v podpis prisiliti, pa tudi aneksi nikoli ne začno veljati kar tako brez podpisa.
- če se v splošne pogoje zapiše nekaj, kar je izvedljivo samo s spremembo pogodbe z aneksom, potem ta omejitev ne more začeti veljati.

Če imaš pogodbo za Unlimited in, če nisi podpisovala kakšnih dodatnih aneksov in, če reklamacijski rok še ni potekel, potem je stvar enostavna: račun plačaj samo v nespornem delu (naročnina, klici), za ostalo pa jim pošlji pisen ugovor s povratnico. Dokler ugovor ni razrešen, toliko časa te ne smejo odklopiti ali ti karkoli omejiti. Če to storijo, jih prijaviš na APEK. Če ti ne odgovorijo v zakonskem roku, se šteje, da so pritožbi ugodili. Za nadaljnje izsiljevanje ali omejevanje jih prijaviš na APEK. Če ti pošljejo negativen odgovor, pa bo v njemu pisalo natančno zakaj vztrajajo na plačilu preostanka. Če se njihove pisne trditve ne bodo ujemale s papirji, ki jih imaš v rokah, potem jih takoj prijaviš na APEK.

Vendar pa morajo biti izpolnjeni vsi trije pogoji hkrati: pravilna pogodba, brez dodatnih podpisanih aneksov za spremembo paketa in nepretečen reklamacijski rok. Vso komunikacijo z njimi pa omeji na priporočena pisma s povratnicami. S temi boš lahko na APEK dokazala, da npr. niso odgovorili v roku in podobno.

V vsakem primeru v sporu med stranko in operaterjem najprej posreduje APEK in ni potrebno hoditi na sodišče. Za 300EUR pa se je vredno potruditi in poslati nekaj pisem... Medtem pa lahko primeš še podjetje za javno dano besedo in pisno zahtevaš tudi to, da te spustijo iz vezave brez penalov, saj so javno objavili, da bodo to storili. Če se bodo izmikali, potem jih znova prijaviš na APEK, zaradi prelomljene obljube.

Samo preveri papirje, ki jih imaš v rokah. Če je količina podatkov vključena v paket neomejena, potem ti samo s splošnimi pogoji tega ne morejo spremeniti. Lahko te upočasnijo (zmanjšajo kvaliteto storitve - pogoji opravljanja storitve), ne morejo ti pa zaračunaviti nekaj, kar se po pogodbi ne zaračunava - to bi bila nasilna sprememba paketa. To pa ne gre brez aneksa. To se ne more delati tako. Tudi, če si podpisala, da ti lahko kar tako spremenijo paket lahko to prijaviš na tržno inšpekcijo in spodbijaš, saj to niso pošteni pogoji poslovanja.

Tisto o pravnih službah pa tako: najprej bodi prepričana, da govoriš s pravnikom, preden verjameš vse na besedo. Prodajniki, računovodje, tehnična podpora, študenti v prodajalnah... to niso pravniki in informacije s katerimi razpolagajo so omejene. Znajo včasih trditi tudi bedarije, ki jih noben pravnik ne bi nikoli izjavil. Že tista o varstvu osebnih podatkov so bučke, ki jih lahko izreče samo nekdo, ki res nima pojma o ZVOP.

Zgodovina sprememb…

nevone ::

@BlueRunner

Ej, hvala za tako izčrpno pomoč.

Vse kar si napisal je meni logično.

Vendar ...

V njihovih splošnih pogojih piše, da lahko spremenijo vse od cene do vseh drugih postavk. Piše tudi, da morajo o tem pisno obvestiti uporabnika. To so tudi storili. Nakar imaš možnost pogodbo prekiniti, če se ne strinjaš.

Ker sem pač mislila, da tega limita ne bom presegala, sem rekla, ok, ne bom zdej prekinjala pogodbe, saj če pravijo, da večini to zadošča, bo verjetno tudi meni. In mi tudi je. Od 4-ih mesecev, kar sem bila naročnik (sedaj sem se itak že odjavila od tega mobilnega interneta), sem bila 3-mesece v okviru limita, en mesec (2. po vrsti) pa sem po njihovi evidenci presegla ta limit za 5GB = 350 evrov. Potem sem se nekaj časa z njimi po telefonu preklala in dosegla, da so mi nekoliko znižali račun. Sedaj je od nastanka problema preteklo že 2 meseca, tako da sem reklamacijski rok že zamudila.

Skratka, pričakovala sem razumno obravnavo s strani Simobila. Ampak njim je bolj važno da izterjajo tistih zanje piškavih 300 evrov, kot zadovoljna stranka, ki je pri njih pustila že kar nekaj denarja.
Zgleda, da si pravna služba pri Simobilu nabira izkušnje, kako pokazati premoč nad šibkejšim.

In tudi tale rok za reklamacijo 30 dni je za moj okus prekratek. Človek včasih rabi nekaj časa, da se odloči svojo pravico iskati po pravni poti. Tako se pa s tem rokom že avtomatsko izognejo marsikateri pritožbi.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

nevone ::

But ... on the other hand ...

Sem šla zdej brat tista njihova pravila in med drugim piše tudi tole:

30. Naročniška pogodba in spremembe in/ali dopolnitve naročniške pogodbe veljajo, če so sklenjene v pisni obliki, razen če se naročnik in Si.mobil izrecno dogovorita drugače.

Kaj pa to sploh pomeni? Da če nekam napišejo, da so spremenili pogoje, je pa to že zadosti? Ali to pomeni, da mora biti tisti dogovor podpisan z obeh strani?

Skratka tile pogoji so tako vikl vakl, da si jih lahko vsak po svoje razlaga, potem je pa od dobre volje sodnika odvisno, komu bo dal prav.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

nevone ::

By the way ...

Koliko imam šans, da po pretečenem reklamacijskem roku kaj dosežem?

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

Double_J ::

Pomoje bi se dalo prijavit poleg že omenjenega, pod oderuštvo. A pol nekdo, ki bi nekaj mesecev presegal za 50gb bi mu zaplenili hišo?
Dve šivanki...

nevone ::

Ok, zdej sem oddala prijavo na APEK. Bomo videli kaj bo.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

BlueRunner ::

Koliko imam šans, da po pretečenem reklamacijskem roku kaj dosežem?

Nekje med nič in zelo malo. Ko rok za reklamacijo poteče, je zabave konec, ker od takrat naprej šteje, da si račun sprejela. Temu se lahko izogneš samo v primeru kakšne višje sile, sicer pa ne.

Pa za rok za reklamacijo sem zgrešil. Po ZEKom (92. čl.) ni 30 dni ampak 15 dni od trenutka, ko si ugotovila za nepravilnost. Ni pa predpisano kdaj se šteje, da si ugotovila za nepravilnost pri obračunu, oziroma kako na to vpliva dan izdaje računa in rok za plačilo računa. Verjetno se šteje od roka za plačilo naprej in to koledarske dneve (Žiga Dolhar bi to vedel zelo natančno).

V 94. čl. ZEKom piše: (4) Če naročnik na podlagi 92. člena tega zakona vloži ugovor oziroma sproži spor glede višine zneska na računu, operater do končne rešitve spora oziroma do dokončne odločitve agencije ne sme izvesti ukrepov iz tega člena, če je naročnik v roku poravnal nesporni del računa ali znesek, ki ustreza povprečni vrednosti zadnjih treh nespornih računov.

Zato roka za reklamacijo ne smeš nikoli zamuditi, pri računu pa moraš vedno plačati nesporen del - tisti del obračuna s katerim se strinjaš. Če jim ga plačaš v celoti je zgodba zaključena.

30. Naročniška pogodba in spremembe in/ali dopolnitve naročniške pogodbe veljajo, če so sklenjene v pisni obliki, razen če se naročnik in Si.mobil izrecno dogovorita drugače.

Predlagam, da si prebereš 24. čl. ZVPot. Tam na kratko piše, da ti operater ne more kar tako spreminjati pogodbe in to je zakonska pravica, ki se je ne moreš kar tako odreči.

Splošne pogoje se sicer lahko spreminja, ker s tem podjetje navaja kakšni so "splošni pogoji" za izvjanje storitve, ne pa kakšna je vsebina storitve. Simobil je tako v splošnih pogojih navedel, da bo hitrost delovanja (ki v pogodbi ni definirana) po prenosu 20GB pač padla. To je okoliščina, ki pa ne vpliva na to, da imaš v naročnino še vedno vključeno neomejeno količino bitkov za prenos.

Ne morejo pa splošni pogoji kar tako spremeniti vsebino pogodbe oziroma vsebino storitve. Če so na unlimited paketu dejansko zaračunali promet nad 20GB so s tem naredili napako in jih je potrebno postaviti pred steno. Vendar pa, če so roki potekli, s pritožbo najverjetneje ne bo uspelo ustaviti plačila računa.

Če boš pa zamudiš še rok za plačilo, pa lahko celoten znesek zapadel pod izterjavo - rubež. Tega pa ne dopustiti, ker gredo lahko stroški pri izterjavi v nebo. Če so roki že zdavnaj potekli, bi sam osebno račun raje plačal in požrl, kar so mi nasrali na glavo.

Če bo APEK ugovor sprejel, potem si rešena, če ga pa ne bo, bo pa rubež potencialno dodal še dodatne stroške, ki znajo iti tudi nad 100EUR. Vendar pa, ko bo račun plačan, tega denarja več ne boš videla - ne glede na nadaljnje postopke APEK-a. Edino zadovoljstvo bo, da bo APEK na podlagi prijave Simobil morda udaril s kakšno globo, ki bo nekajkrat presegla odvzem tvojih 300EUR.

BlueRunner ::

Po občutku bi dodal še to, da so ti morda na Simobilu toliko časa razlagali bučke, da so roki za ugovor potekli. S tem pa si je Simobil praktično zagotovil, da bo ta denar od tebe dobil. Recimo, da je to taktika, ki marsikomu ni tuja in ni izključeno, da se je ni apliciralo tudi na tebi. Strošek pa je bil navadna napaka pri obračunu, ampak da ne bi to slučajno kdo priznal.

Potrošniki imamo pravice, vendar pa jih običajno najprej dobimo po buči, preden se jih naučimo. Mene je lekcija stala cca. 250EUR. Sem se jo pa zelo dobro naučil... vse pisno s povratnico, vse takoj, ko ugotovim, da nekaj ne štima, če se pri ugovoru karkoli zatakne, pa takoj prijava na inšpekcijo - ta je tam, da dela, ne da se z njo samo nekaj v prazno grozi. Grožnje so brez veze, če človek misli resno, naredi takoj, kar misli storiti in ne razlaga, kaj bo storil čez teden, dva ali nikoli (pa to ne leti na tebe, nevone, ampak je moj čisto splošen nasvet vsem).

nevone ::

Hja veš kaj je še. Tam na uni strani od APEK-a piše, da morata stranki poskušat medsebojno rešit spor. To pa včasih ni možno v tistih kratkih rokih, ki so na razpolago. Tako da, mogoče se da kaj na te strune igrat. Ne vem, bomo vidli. Drugače pa, kakor si rekel, tale šola me bo v najslabšem primeru stala tistih 300 evrov.

Bi pa bilo mogoče fino tudi kaj na varstvo potrošnikov poslat, pa malo apelirat na njih, da se teli roki za pritožbe malo podaljšajo, ker veliko pritožb se znebijo na ta račun. (Verjetno je to tudi eden od namenov teh kratkih rokov. Imajo manj dela.)

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

BlueRunner ::

Samo pazi, da ne boš zamudil tudi roka za plačilo, ki je napisan na položnici. Če boš tega zamudil, to iz vidika uveljavljanja drugih pravic sploh ne bo dobro.

ZPS je članska organizacija, ki se z ne-člani ne ukvarja. Kot se je to npr. že pokazalo pri zlorabah z 090 klici v TV studije, jim načelo članstva pomeni več, kot pa morda opozorilo vsaj vsem članom na manipulacijo.

Za UVP pa še nisem slišal, da bi kdaj kaj storili. Dejansko mi sploh ne pade na pamet, da bi sploh kdaj dali od sebe kakršno koli javno izjavo, ki bi jo povzeli mediji, ali pa da bi vodili kakšno kampanjo za ozaveščanje potrošnikov.

Zaenkrat kljub občasni slabi volji nad nekaterimi njihovimi dejanji ali nedejanji še vedno mnogo bolj stavim na Tržni inšpektorat in APEK, ki kljub svojim pomankljivostim in omejitvam za potrošnike še vedno naredita največ dobrega. Njihove odločbe pa pogosto pripotujejo do medijev, kar opozori tudi druge potrošnike na kaj morajo v prihodnje paziti.

nevone ::

No sej, tale APEK je sedaj tudi objavil priporočilo, ki jih potem menda pri pritožbah upoštevajo, da mora ponudniki mobilne telefonije in mobilnega interneta v primeru, ko stroški presežejo 2x-no vrednost povprečnega računa v zadnjem letu, o tem obvestiti uporabnika.

Priporočilo operaterjem o preprečevanju izredno visokih zneskov na uporabniških računih

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

nevone ::

V priporočilu tudi piše, da se morajo ponudniki v svojih ponudbah sklicevati na to priporočilo, in ga morajo objaviti, oz. povezavo do njega, na svojih spletnih straneh.

Pri Simobilu nikjer ne najdem tega priporočila, ali sklicevanja nanj.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

CaqKa ::

kakšne pa imamo šanse da ta reklamacijski rok za račune podaljšamo.
majke jim.. pa glih dober teden nazaj so zekom spreminjali. totih 14 dni je absolutno premalo.

nevone ::

Po moje so šanse zelo majhne. Enostavno moraš biti na preži stalno in takoj odreagirat na napake. S tem te smatrajo za resnega. Ampak včasih človek ni tako pripravljen, sploh če prvič naleti na takšno težavo in potem se zgodi da rok enostavno zamudiš.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

nevone ::

Glede mojega spora s Simobilom.

Sem se pritožila na APEK in mi bo Simobil vrnil denar za prekoračen limit prenosa podatkov.

Lepo.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.

BlueRunner ::

To je pa izredno lepo za slišati!

mticev ::

nevone je izjavil:



Sem se pritožila na APEK in mi bo Simobil vrnil denar za prekoračen limit prenosa podatkov.


To je zaradi nepošiljanja obvestila ali..?

d0rK ::

Bravo nevenka!

nevone ::

To je zaradi nepošiljanja obvestila ali..?


Ker sem se pri njih naročila na Mobilni Internet Unlimited, pa so mi ga avtomatsko spremenili (sicer so me o tem obvestili) v Limited do 20GB prenosa, kar je več pa zaračunavali po 7 centov za MB, ne da bi jaz karkoli podpisala. Tako je račun za mesec v katerem sem limit presegla za 5GB znašal 350 EUR namesto po pogodbi Unlimited 18 EUR. Sedaj mi bodo za tisti mesec vrnili znesek, ki je nastal zaradi prekoračitve limita.

o+ nevone
Use software to improve hardware to improve software ... while necessary.
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

ORTO U NULO vs. Itak Dđabest

Oddelek: Mobilne tehnologije
284617 (2291) Lakotnik29
»

Sklenjeno v pisni obliki

Oddelek: Loža
15871 (503) nevone
»

S!Mobil omejuje uporabnike (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Mobilne tehnologije
1247068 (3685) #000000
»

SiMobil nas spet nategnuje - zvisali so ceno za vec kot 12krat

Oddelek: Mobilne tehnologije
393238 (1768) Azgard
»

Mobitel-ITAK poceni internet (strani: 1 2 )

Oddelek: Mobilne tehnologije
528148 (5758) bf4ed

Več podobnih tem