Izvršni direktor Tesla Motors Elon Musk je v blogu zapisal, da ne bodo sprožili sodnih postopkov proti nikomur, ki bo uporabljal znanje ali tehnologijo, pokrito v patentih njegovega podjetja. Dodal je, da ne verjame več, da so patenti ključ za tehnološko prednost. Ko je delal v svojem prvem podjetju Zip2 je bil mnenja, da so patenti potrebni in koristni, a je sčasoma ugotovil, da se je situacija izrodila. Tesla Motors je patenta kopičila zato, da se je izognila kopiranju velikih podjetij, ki bi lahko uničila mlado Teslo v zgodnjih stadijih razvoja. Ker je globalno povpraševanje po zelenih električnih avtomobilih tako veliko, da mu Tesla ne more zadostiti, odpirajo patente. Na koncu je dodal, da so ključ do uspeha konstanta stalne inovacije in zaposlovanje najboljšega kadra, ne pa kopičenje in sedenje na patentih.
Seveda si od odločitve koristi obeta tudi Tesla, kar so javno priznali. Večja popularnost električnih vozil bi lahko zaradi ekonomije obsega pocenila baterija, polnilne postaje in podobno, o čemer se dogovarjajo z BMW-jem.
Pohvalno, bi pa me še vedno skrbelo, da bi sedaj kakšen gigant ala GM al pa VW lepo pobral patente, s svojimi enormnimi financami naredil celotno armado izdelkov in s tem povozil Teslo. Dobesedno. Ne vem kako se bo tole izšlo za Teslo...
Pohvalno, bi pa me še vedno skrbelo, da bi sedaj kakšen gigant ala GM al pa VW lepo pobral patente, s svojimi enormnimi financami naredil celotno armado izdelkov in s tem povozil Teslo. Dobesedno. Ne vem kako se bo tole izšlo za Teslo...
Sanjaš kukuruz? El. avtomobili še kar nekaj časa ne bodo dominirali trga. Nafta je preveč poceni, preveč močan lobi ima in preveč dobro se prodaja. Prav tako pa nimamo dovolj el. kapacitet in polnilnih postaj, da bi lahko bili el. avtomobili dober nadomestek benciskih...
Sej jo znamo, ampak je problem ker je vložek tako velik da se ne splača, ker ravno ko si na pozitivni nuli, je zadeva iztrošena. Se je pa nekaterim lobijem zelo splačalo, ko so prodajali nazaj v omrežje po zelo zasoljeni ceni, v bistvu bi lahko (verjetno tudi kdo je) napaljal kabel od soseda, ter pital omrežje nazaj ter veselo pobiral razliko v ceni.
Tudi bencinarji so bili na začetku precej... nepraktični. Takrat so se samo smejali, če je kdo rekel, da bodo avtomobili zamenjali konje.
Avto za avtom se je izboljšal dizajn, izboljšala se je tehnologija in metode izdelave. Ford pa tako.
Enako bo tudi z električnimi avtomobili. Zdaj, ko je potreba, se bodo baterije razvijale v smer višje učinkovitosti in kapacitete, prav tako se bodo razvijali tudi novi, močnejši in zanesljivejši elektromotorji. Zdaj se še smejete električnim avtomobilom, a naši vnuki se bodo že vozili k nam v hiralnice z avtomatskimi električnimi vozili, da se bodo čudili našim zgodbam, kako smo nekoč vozili na fosile.
Zdaj, ko je Tesla odprl patente, bo več proizvajalcev lahko začelo na isti ravni kot Tesla - in tehnologija se bo hitreje razvijala. Mogoče se bomo v hiralnico odpeljali že v takem avtu.
Pohvalno, bi pa me še vedno skrbelo, da bi sedaj kakšen gigant ala GM al pa VW lepo pobral patente, s svojimi enormnimi financami naredil celotno armado izdelkov in s tem povozil Teslo. Dobesedno. Ne vem kako se bo tole izšlo za Teslo...
ja kaj pa misliš da ma tesla, neke težke patente? sej el. avto v bistvu sploh ni neka blazno komplicirana zadeva
ja kaj pa misliš da ma tesla, neke težke patente? sej el. avto v bistvu sploh ni neka blazno komplicirana zadeva
tudi slide to unlock ni, pa glej, kakšne bitke se bijejo, ko se nekdo (Apple) spomni, da bo patentiral najbolj osnovno funkcijo ključavnice, ki je znana vsakomur, ki je videl klet v ljubljanskem bloku.
Vsaka reklama je dobrodošla - v tem primeru je stil: mi imamo ne vem kakšno oh in sploh tehnologijo pa naj vam bo; "plebejci" uporabljajte tudi naše patente/tehnologije da bomo popularni. Ključno vprašanje: Koliko njihovih vozil ste kdaj videli in kje?
Pohvalno, bi pa me še vedno skrbelo, da bi sedaj kakšen gigant ala GM al pa VW lepo pobral patente, s svojimi enormnimi financami naredil celotno armado izdelkov in s tem povozil Teslo. Dobesedno. Ne vem kako se bo tole izšlo za Teslo...
ja kaj pa misliš da ma tesla, neke težke patente? sej el. avto v bistvu sploh ni neka blazno komplicirana zadeva
Če bi njihovi patenti imeli kakšno vrednost, se to zagotovo nebi zgodilo. GM in VW pa tukaj ne bosta našla nič koristnega.
tudi slide to unlock ni, pa glej, kakšne bitke se bijejo, ko se nekdo (Apple) spomni, da bo patentiral najbolj osnovno funkcijo ključavnice, ki je znana vsakomur, ki je videl klet v ljubljanskem bloku.
kar pomeni, da ne gre za nič drugega, kot za nesramno oviranje zdrave in poštene konkurence.
Mislim, da se tukaj gre bolj za to, da jih druge firme malce dohitijo in naredijo par avtekov, da se malo 'mainstreama' vse skupaj, zgradi več teh napajalnih postaj, izboljša baterije, itd.. Nekako so šli malo tvegat in dat spodbudo konkurenci, da se zažene celotna industrija, ker sami ne morejo dosti
Vsaka reklama je dobrodošla - v tem primeru je stil: mi imamo ne vem kakšno oh in sploh tehnologijo pa naj vam bo; "plebejci" uporabljajte tudi naše patente/tehnologije da bomo popularni. Ključno vprašanje: Koliko njihovih vozil ste kdaj videli in kje?
Ne boš verjel, prvega v Prešernovem rodnem kraju Vrba z Jeseniško registracijo. Sem mu kar sledil nekaj časa.
Drugega pa nekaj mesece kasneje, ko je Pop-TV napovedal da v Slovenijo prvič na obisku prihaja avto Tesla. Ta je imel pa nemško registracijo in se ga je dalo videti na električnih parkingih po Ljublani.
Po moje so si naredili malo reklame, ker patenti tudi nimajo večne veljave, čez nekaj let bi najbrž že bili public, sedaj so to izkoristili za promocijo po vseh medijih.
Menim, da je tole dobra poteza za Teslo predvsem zaradi popularizacije in standardizacije EV ter polnilnih postaj.
Če se bodo pojavili tudi drugi proizvajalci, ki bodo imeli izmenljive modularne baterije in enake priključke oz. tehnologijo za polnjenje, bo to še večji pritisk za izgradnjo čim več polnilnic. Poleg tega gre pri tej tehnologiji za relativno hiter napredek in patenti izgubijo vrednost.
Morda pa Elon Musk razmišlja popolnoma drugače in se mu ne gre toliko za dobiček kot za napredek, kar pa bi bilo vredno vsega spoštovanja.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Moraš gledati drugače, on si pripravlja teren, da mu ne bo treba uporabiti drugih standardov, pač pa bodo njegove rešitve uporabili drugi. Se pravi, on bo glavni.
Mogoče bo to postal tak standard in taka znamka, da bo ljudsko poimenovanje "tesla priklop", "tesla aku", kot je ljudska beseda za gobico vileda, za telefon mobitel, za mineralno vodo radenska (če se fokusiram na naš trg).
Menim, da je tole dobra poteza za Teslo predvsem zaradi popularizacije in standardizacije EV ter polnilnih postaj.
Če se bodo pojavili tudi drugi proizvajalci, ki bodo imeli izmenljive modularne baterije in enake priključke oz. tehnologijo za polnjenje, bo to še večji pritisk za izgradnjo čim več polnilnic. Poleg tega gre pri tej tehnologiji za relativno hiter napredek in patenti izgubijo vrednost.
Morda pa Elon Musk razmišlja popolnoma drugače in se mu ne gre toliko za dobiček kot za napredek, kar pa bi bilo vredno vsega spoštovanja.
Standardi polnilnih postaj že nekaj časa obstojajo, samo Tesla izstopa iz vseh standardov.
itak se noben vec tega ne drzi, na koncu te pa stane celo premozenje da patentiras zadeve na vecini trgov. Potem pa se enkrat celo premozenje za stroske tozb
Ni prihodnosti v električnih avtomobilih, dokler ne znamo proizvesti dovolj električne energije na "čist" način.
prvič, lahko jo proizvedemo, recmio z jedrskimi reaktorji drugič, kaj ima to sploh veze?
Ja kje boš vzel elektriko za avtomobile če ne veš kako jo proizvesti? Se ti sploh sanja koliko elektrike bi šlo recimo da se zamenja 20% sedanjih avtomobilov za električne?
Ni prihodnosti v električnih avtomobilih, dokler ne znamo proizvesti dovolj električne energije na "čist" način.
prvič, lahko jo proizvedemo, recmio z jedrskimi reaktorji drugič, kaj ima to sploh veze?
Ja kje boš vzel elektriko za avtomobile če ne veš kako jo proizvesti? Se ti sploh sanja koliko elektrike bi šlo recimo da se zamenja 20% sedanjih avtomobilov za električne?
Ni prihodnosti v električnih avtomobilih, dokler ne znamo proizvesti dovolj električne energije na "čist" način.
prvič, lahko jo proizvedemo, recmio z jedrskimi reaktorji drugič, kaj ima to sploh veze?
Ja kje boš vzel elektriko za avtomobile če ne veš kako jo proizvesti? Se ti sploh sanja koliko elektrike bi šlo recimo da se zamenja 20% sedanjih avtomobilov za električne?
Ja iz štekerja a ne :)
Hehe ja veliko folka dejansko tako misli.
Tudi jedrska energija ni realna v obsegu kot bi bilo potrebno za množično uporabo električnih avtomobilov. Postavit eno jedrsko elektrarno je konkreten zalogaj... Finančno, časnovno, itd... Tak, da ob tej potrošnji elektirke verjetno ni za pričakovat neke množične uporabe el. avtomobilov, dokler se ne pokaže kakšen nov način pridobivanje lete...
Vsem skeptikom.. Imam Teslo in ni poti nazaj na klasične avtomobile. Zakaj sploh rabiš črpalko? Saj imaš vsako jutro polno napolnjenega.. Dometa imaš ob ne najbolj varčni vožnji okoli 350 km, z varčno vožnjo pa preko 400km. Kako pogosto pa potuješ dnevno >350km? Do konca leta bo cela zahodna Evropa vključno s Slovenijo pokrita s hitrimi polnilnicami, kjer napolniš zastonj v pol ure.
Glede "čiste" elektrike.. Tudi če polniš na elektriko, proizvedeno v termoelektrarni, še vedno onesnažuješ manj kot s klasičnim vozilom, saj so izkoristki bistveno večji.
Vsak se vtakne v ceno.. Po opremi primerljiv BMW, Audi ali podobno ne stane nič manj...
Če prevoziš dnevno več kilometrov in vmes nimaš možnosti polnenja, pa ta avto res ni zate. Tudi če bi trenutno rad z njim odšel na morje na južni Jadran, ta avto ni zate. Na žalost, a se bo tudi to spremenilo.
Ja kje boš vzel elektriko za avtomobile če ne veš kako jo proizvesti? Se ti sploh sanja koliko elektrike bi šlo recimo da se zamenja 20% sedanjih avtomobilov za električne?
a se tebi sanja? je v drugi temi nekdo naredil izračun, za nekje 50% slovenskega prometa bi potrebovali nov 700MW blok JEK, pa bi bilo štroma čez glavo, s tem da bo že to 10% trajalo kar nekaj desetletij.
kaj vi mislite da zdej bo pa svet kar čez noč presedlal na all-electric? je precej manjši problem narest zadost novih elektrarn kot pa ustrezno količino vozil pretvort na štrom
Ja kje boš vzel elektriko za avtomobile če ne veš kako jo proizvesti? Se ti sploh sanja koliko elektrike bi šlo recimo da se zamenja 20% sedanjih avtomobilov za električne?
Saj jo sploh ni potrebno dodatno proizvesti, ampak samo koristno uporabiti. Ali je potrebno, da ponoči razsvetljujemo vesolje? Polovico nočne razsvetljave se lahko takoj ukine, druga polovica se pa ob racionalnem izkoristku lahko še precej zmanjša. Mogoče bi bilo že to dovolj za zamenjavo 20% sedanjih avtomobilov.
Če sliko premakneš na Winter 2014-2015 in bolj natanko pogledaš, ni nobene rdeče pike videti v Sloveniji. Pa tudi po Evropi ob takem številu superchargerjev še zdaleč ne moremo govorit o pokritosti.
Če sliko premakneš na Winter 2014-2015 in bolj natanko pogledaš, ni nobene rdeče pike videti v Sloveniji. Pa tudi po Evropi ob takem številu superchargerjev še zdaleč ne moremo govorit o pokritosti.
Če sliko premakneš na Winter 2014-2015 in bolj natanko pogledaš, ni nobene rdeče pike videti v Sloveniji. Pa tudi po Evropi ob takem številu superchargerjev še zdaleč ne moremo govorit o pokritosti.
Če sliko premakneš na Winter 2014-2015 in bolj natanko pogledaš, ni nobene rdeče pike videti v Sloveniji. Pa tudi po Evropi ob takem številu superchargerjev še zdaleč ne moremo govorit o pokritosti.
si prepričan? še enkrat poglej
ljubljana, potem pa zgleda še trst in beljak
Za eno postajo v Ljubljani vem, da je na zaloški, pri gostišču portal, 2 polnilna mesta.
Polnilnice, ki jih omenjate, so počasne (3F / do 32A) in polnijo do cca 100km dometa na uro. Zemljevid kaže Tesline Superchargerje, ki avto napolnijo v pol ure.
Pokritost je res manjša kot z bencinskimi črpalkami, a se je potrebno zavedati, da vsako jutro štartaš s polnim avtom, ker ga pač polniš doma in zato niti ni potrebe po tako gosti mreži. Govorice so, da naj bi Tesla v Sloveniji odprla vsaj 3 polnilnice na osi Koper - MB..
Ja kje boš vzel elektriko za avtomobile če ne veš kako jo proizvesti? Se ti sploh sanja koliko elektrike bi šlo recimo da se zamenja 20% sedanjih avtomobilov za električne?
Saj jo sploh ni potrebno dodatno proizvesti, ampak samo koristno uporabiti. Ali je potrebno, da ponoči razsvetljujemo vesolje? Polovico nočne razsvetljave se lahko takoj ukine, druga polovica se pa ob racionalnem izkoristku lahko še precej zmanjša. Mogoče bi bilo že to dovolj za zamenjavo 20% sedanjih avtomobilov.
Poraba električnih avtomobilov oz. polnilcev spet ni takšna, da bo kar podrla električno omrežje. Kakor bo število le teh progresivno naraščalo, tako se bodo tudi kapacitete prilagajale.
Čeprav bo en del industrije še vedno slonel na nafti pa bo prehod na električne avtomobile pomenil preskok v miselnosti in tehnologiji pa tudi geopolitiki. Iz obdobja oto in diesel motorja, starih že dvesto let, se počasi premikamo proti čisto drugačnim dojemanjem masovnega transporta. Ne brez upiranja obstoječih mastodontov.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Tudi bencinarji so bili na začetku precej... nepraktični. Takrat so se samo smejali, če je kdo rekel, da bodo avtomobili zamenjali konje.
Avto za avtom se je izboljšal dizajn, izboljšala se je tehnologija in metode izdelave. Ford pa tako.
Enako bo tudi z električnimi avtomobili. Zdaj, ko je potreba, se bodo baterije razvijale v smer višje učinkovitosti in kapacitete, prav tako se bodo razvijali tudi novi, močnejši in zanesljivejši elektromotorji. Zdaj se še smejete električnim avtomobilom, a naši vnuki se bodo že vozili k nam v hiralnice z avtomatskimi električnimi vozili, da se bodo čudili našim zgodbam, kako smo nekoč vozili na fosile.
Zdaj, ko je Tesla odprl patente, bo več proizvajalcev lahko začelo na isti ravni kot Tesla - in tehnologija se bo hitreje razvijala. Mogoče se bomo v hiralnico odpeljali že v takem avtu.
Marsikdo sploh ne ve da so se v starih časih (oz. začetkih motorizacije vozil) električni avti že furali po cestah. Pa baje so bli kr precej dobri.
Polnilnice, ki jih omenjate, so počasne (3F / do 32A) in polnijo do cca 100km dometa na uro. Zemljevid kaže Tesline Superchargerje, ki avto napolnijo v pol ure.
Pokritost je res manjša kot z bencinskimi črpalkami, a se je potrebno zavedati, da vsako jutro štartaš s polnim avtom, ker ga pač polniš doma in zato niti ni potrebe po tako gosti mreži. Govorice so, da naj bi Tesla v Sloveniji odprla vsaj 3 polnilnice na osi Koper - MB..
Ja sam nimajo vsi možnosti polniti avta doma ponoči... kaj pa če si sredi mestav bloku? Naj kabel iz n-štuka vlečem dol do avta?