» »

Poslušanje radia na letalu

Poslušanje radia na letalu

veso266 ::

Dober dan a je v letalu dovoljeno poslušanje prenostnega radia mislim če maš slušalke ne vidim problema

Tule je neki video posnetkov ko se na njih vidi da je blo snemano v letalu

1.
2. (tale je celo ko je letalo vzletalo snemal in radio poslušal)

Torej če to se ne dovoli kako se skrit da te ne vidijo?

Hvala za kakšne spodbudne odgovore
  • spremenil: Mavrik ()

St235 ::

Med letom lahko uporabljas prakticno vse naprave. Omejene so edino naprave ki sprejemajo/odajajo signale. Recimo gsm komponenta telefona. Med vzletom in pristajanjem pa se ne smejo uporabljat elektronske naprave. Se pa na sreco to spreminja, saj je visek idiotizma da cajteng lahko berem na papirju, ne pa na kindlu. Se pa te omejitve razlikujejo kje letis.

Invictus ::

Pravzaprav so vse te omejitve butaste.

Večina naprav deluje na frekvencah, ki z letalskimi nimajo nobene veze. Da ne govorimo o tem koliko folka pozabi izklopiti mobitele.

Če bi bilo to tako nevarno, bi pač bilo več nesreč kot jih je v resnici ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

sandmat ::

Invictus je izjavil:


Večina naprav deluje na frekvencah, ki z letalskimi nimajo nobene veze. Da ne govorimo o tem koliko folka pozabi izklopiti mobitele.


rade volje verjamem, pa imaš morda kakšen vir za tole hipotezo? Morda je pa problem v maskiranju?

veso266 ::

Ah čista bedarija če mene vprašate mislim radio (ne ODDAJA nobenih signalov) no telefon že ampak da bi to motilo naprave v letalu :O mislim da se je to en spomnu ker je mogoče eno letalo strmoglavilo zaradi tega in so zdej vsi panični

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: veso266 ()

Ziga Dolhar ::

sandmat je izjavil:

Invictus je izjavil:


Večina naprav deluje na frekvencah, ki z letalskimi nimajo nobene veze. Da ne govorimo o tem koliko folka pozabi izklopiti mobitele.


rade volje verjamem, pa imaš morda kakšen vir za tole hipotezo? Morda je pa problem v maskiranju?


Economist ima precej člankov na to temo. Povzetek najbolj relevantnega dela:

For the ban exists not (as the public is often led to believe) because mobiles disrupt an aircraft’s sensitive avionics, but rather to stop them playing havoc with the phone companies' receiving equipment on the ground that is trying to handle their calls.
https://dolhar.si/

Invictus ::

sandmat je izjavil:

Invictus je izjavil:


Večina naprav deluje na frekvencah, ki z letalskimi nimajo nobene veze. Da ne govorimo o tem koliko folka pozabi izklopiti mobitele.


rade volje verjamem, pa imaš morda kakšen vir za tole hipotezo? Morda je pa problem v maskiranju?

Naredijo blazno zanesljivo napravo, zaščiteno pred vsemi zunanjimi vplivi, dajo jo v Faradayevo kletko, potem naj bi pa en mobitel na letalu motil vse naprave? Malo logike prosim ...

Tako ali tako motijo letalo vsi mobilni oddajniki (ja, loviš mobitel signal 11km visoko), radarji, TV in radio oddajniki, amaterski dolgovalovni oddajniki, skratka vse kar oddaja nek radio signal na zemlji. Zdaj bo pa en mobitel problem?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

St235 ::

kot že večkrat predebatirano. mobitel na samo letalo nima nikakršnega vpliva. Gre za a. druge razloge (citiral žiga) b. zastarela določila, ki se trenutno spreminjajo.

Martin Krpan ::

En mobitel na letalo ne more imeti nikakeršnega vpliva ,200 mobitelov v letalu pa bi lahko imelo.

Ziga Dolhar ::

V bistvu ima letalo v letu, čeprav na letalu ni nobenega telefona, "opravka" z več tisoč njimi.
https://dolhar.si/

Martin Krpan ::

Verjetno ni vseeno ali so ti telefoni v samem letalu , torej v neposredni bližini ali pa so 11 km stran.
Pa še oni v letalu bi zaradi slabega signala in nenehnega iskanja novih baznih postaj delovali z max močjo.

St235 ::

nope, ne more in ne sme. Če bi nekaj tako banalnega kot je 200 telefonov lahko strmoglavilo letalo bi bilo nekaj fino narobe.

Martin Krpan ::

Saj ne bi avion kar dol padel , lahko pa bi zmedlo kakšen instrument in bi posledično prišlo do nesreče.

s1m0n ::

Moti potnike in še koga, letalu pa verjetno ne škodi :) Če bi to bila možnost jih sploh ne bi smel met na letalu.
Je pa lepo met telefon v zraku v letalskem načinu bo baterija ostala srečna :)

St235 ::

Martin Krpan je izjavil:

Saj ne bi avion kar dol padel , lahko pa bi zmedlo kakšen instrument in bi posledično prišlo do nesreče.


ne, ne more. Ker drugače teroristi ne bi rabil švercat orožja in bomb na letala. Samo 200 telefonov v kufer in je to to.

Invictus ::

@AnS

Ne išči dlake v jajcu in ne debatiraj o stvareh ki jih ne razumeš.

Za letalo obstajajo bistveno bolj problematične zadeve kot pa 200 mobitelov na njem.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

sandmat ::

Ziga Dolhar je izjavil:

V bistvu ima letalo v letu, čeprav na letalu ni nobenega telefona, "opravka" z več tisoč njimi.

če ne upoštevaš moči in lokacije izvora.

veso266 ::

Signal v letalu ni slab kvečjemu boljši če upoštevamo da je letalo 11 km visoko na nebu

Še Radio lahok v letalu poslušaš signal je čist dober

Edino le če upoštevamo da se letalo zelo hitro premika

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: veso266 ()

jc ::

Signal za telefon dela v letalu v Sloveniji nekje do 2000m nad terenom, in na redkih lokacijah do 4000m (Bovec, oddajnik Kanin), tako da ne vem, kje se vi vozite, da imate signal 11km visoko...

Invictus ::

Ljubljana - Zurich.

Vmes dobil SMSe vseh operaterjev na poti ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Mavrik ::

Študija (2003):

...our research has found that these items can interrupt the normal operation of key cockpit instruments, especially Global Positioning System (GPS) receivers, which are increasingly vital to safe landings. Two different studies by NASA further support the idea that passengers' electronic devices dangerously produce interference in a way that reduces the safety margins for critical avionics systems.

There is no smoking gun to this story: there is no definitive instance of an air accident known to have been caused by a passenger's use of an electronic device. Nonetheless, although it is impossible to say that such use has contributed to air accidents in the past, the data also make it impossible to rule it out completely. More importantly, the data support a conclusion that continued use of portable RF-emitting devices such as cell phones will, in all likelihood, someday cause an accident by interfering with critical cockpit instruments such as GPS receivers. This much is certain: there exists a greater potential for problems than was previously believed.


Izkaže se da določene naprave lahko motijo avioniko, predvsem navigacijske in ostale radijske sisteme. Medtem ko zaradi tega načeloma letalo ne strmoglavi, je med 200timi telefoni hitro en kitajski crap, ki dela štalo na napačnih frekvencah (tam je med drugim bil primer, ko je enkrat DVD player na 727 pokvaril navigacijski sistem, da je kazal 30 stopinj mimo. Če bi letalo delalo IFR pristanek bi potnike praskali s steze.)

Načeloma se pri letalstvu, ki se bistveno bolj zanaša na pravilno delovanje radijskih komunikacij, tega precej resneje lotevajo kot pa če ti v avtu mal GPS narobe pokaže a ne?
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

s6c-gEL ::

(tam je med drugim bil primer, ko je enkrat DVD player na 727 pokvaril navigacijski sistem, da je kazal 30 stopinj mimo.

Url ?
Starejšega letala nisi našel 1963 ?

sandmat ::

s6c-gEL je izjavil:


Starejšega letala nisi našel 1963 ?


no, koliko pa so stari designi letal, ki so trenutno v uporabi, v povprečju? Lahko za adrio pogledaš na netu :)

driver_x ::

veso266 je izjavil:

Ah čista bedarija če mene vprašate mislim radio (ne ODDAJA nobenih signalov)


Radio ne oddaja svojih signalov, vendar ima sprejemnk, ki privlači signale od drugje, iz še bolj močnih anten.

telexdell ::

jc je izjavil:

Signal za telefon dela v letalu v Sloveniji nekje do 2000m nad terenom, in na redkih lokacijah do 4000m (Bovec, oddajnik Kanin), tako da ne vem, kje se vi vozite, da imate signal 11km visoko...

11000-8848 (Mt. Everest)= 2152
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Nummy ::

Invictus je izjavil:

sandmat je izjavil:

Invictus je izjavil:


Večina naprav deluje na frekvencah, ki z letalskimi nimajo nobene veze. Da ne govorimo o tem koliko folka pozabi izklopiti mobitele.


rade volje verjamem, pa imaš morda kakšen vir za tole hipotezo? Morda je pa problem v maskiranju?

Naredijo blazno zanesljivo napravo, zaščiteno pred vsemi zunanjimi vplivi, dajo jo v Faradayevo kletko, potem naj bi pa en mobitel na letalu motil vse naprave? Malo logike prosim ...

Tako ali tako motijo letalo vsi mobilni oddajniki (ja, loviš mobitel signal 11km visoko), radarji, TV in radio oddajniki, amaterski dolgovalovni oddajniki, skratka vse kar oddaja nek radio signal na zemlji. Zdaj bo pa en mobitel problem?


Ja kolk si ti pameten, da je kar hudo... res. Moraš biti vedno tako pameten v vsaki temi, ali tako rad trollaš?

Faraday-eva kletka ne more biti na vseh napravah, še posebej ne na kompasu in podobnih navigacijskih napravah/cagerjih.
Že v oddaji mythbusters so potrdili, da mobitel v veliki večini ne dela problemov razen določenim napravam in še to samo na določenem frekvenčnem razponu (kolikor se spomnim je šlo za GSM900 omrežje in je nagajalo cagerju za nagib letala in kompas je bil malo zmeden). Poleg tega imaš pri določenih napravah tudi pojav harmoničnih frekvenc, odbojev, itd. tako da ni nujno da moti ravno tista frekvenca, ki je deklarirana na napravi. Prav tako ne pomeni, da če naprave ne moti 1000 mobitelov, da je 1001 ne bo zmotil. Vedno lahko pride na letalo kdo s kakim čudnim mobitelom in potem ravno ta mobitel zmede naprave.

Zunanji signali letalskim inštrumentom v letalu ne morejo delati problemov, saj je okoli kot si že prej napisal faraday-eva kletka (trup letala). Problem nastane, ko imaš signal znotraj te faraday-eve kletke. Na to pa nisi pomislu?

V veliki večini današnjih letal, so inštrumenti zaščiteni, problem nastane ponavadi pri manjših letalih (cesna style), zato se bo počasi te uredbe ukinjalo. So pa še nekateri stari avioni, ki imajo še občutljive naprave, tam pa bodo omejitve ostale (večinoma gre za letala izdelana pred 1980 - ali celo 1975).

P.S.: Popravek, v oddaji mythbusters, je mobitel na frekvenci 900MHz, motil cager, ki kaže smer signala kontrolnega stolpa oz. kontrolne točke. Mahal je levo desno, tak da je bil neuporaben. Pri drugih letalih in napravah lahko pride do drugih motenj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Nummy ()

Invictus ::

Nummy je izjavil:


Faraday-eva kletka ne more biti na vseh napravah, še posebej ne na kompasu in podobnih navigacijskih napravah/cagerjih.
Že v oddaji mythbusters so potrdili, da mobitel v veliki večini ne dela problemov razen določenim napravam in še to samo na določenem frekvenčnem razponu (kolikor se spomnim je šlo za GSM900 omrežje in je nagajalo cagerju za nagib letala in kompas je bil malo zmeden). Poleg tega imaš pri določenih napravah tudi pojav harmoničnih frekvenc, odbojev, itd. tako da ni nujno da moti ravno tista frekvenca, ki je deklarirana na napravi. Prav tako ne pomeni, da če naprave ne moti 1000 mobitelov, da je 1001 ne bo zmotil. Vedno lahko pride na letalo kdo s kakim čudnim mobitelom in potem ravno ta mobitel zmede naprave.

Zunanji signali letalskim inštrumentom v letalu ne morejo delati problemov, saj je okoli kot si že prej napisal faraday-eva kletka (trup letala). Problem nastane, ko imaš signal znotraj te faraday-eve kletke. Na to pa nisi pomislu?

V veliki večini današnjih letal, so inštrumenti zaščiteni, problem nastane ponavadi pri manjših letalih (cesna style), zato se bo počasi te uredbe ukinjalo. So pa še nekateri stari avioni, ki imajo še občutljive naprave, tam pa bodo omejitve ostale (večinoma gre za letala izdelana pred 1980 - ali celo 1975).

Seveda so naprave v letalih spravljene v kartonaste in lesene škatle, kjer ni Faradayeve kletke. Bog ne daj da bi za napravo uporabili železno ohišje, ki bi bilo še ozemljeno. Ne, na to se letalski inženirji niso spomnili, ker so prebutasti ... Še dobro da imamo tebe, da si to ugotovil.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Duhec ::

Skozi pilotska vrata še tetorist ne more, kaj šele mobi signal.
http://blackbird.si/

Mavrik ::

Invictus je izjavil:


Seveda so naprave v letalih spravljene v kartonaste in lesene škatle, kjer ni Faradayeve kletke. Bog ne daj da bi za napravo uporabili železno ohišje, ki bi bilo še ozemljeno. Ne, na to se letalski inženirji niso spomnili, ker so prebutasti ... Še dobro da imamo tebe, da si to ugotovil.


Kaj točno si zdaj s tem hotel povedati? Veš, sarkazem dela samo ko ima point.

s6c-gEL je izjavil:

(tam je med drugim bil primer, ko je enkrat DVD player na 727 pokvaril navigacijski sistem, da je kazal 30 stopinj mimo.

Url ?
Starejšega letala nisi našel 1963 ?


Ja tisti primer je res star (727 mislim da večinoma ne leti). Na novejših so predvsem zmerili interferenco na GPS sistemih in napake pri določanju kurza, ki so se pojavljale ko je bilo aktivnih več naprav (e.g. recimo dobiš zelo močen burst ko se začne pristajanje in naprave na letalu pridejo v doseg towerjev - kar je med najbolj kritičnim manevrnom poleta malo nerodno). Zato, kljub manjšim omejitvam, družbe še vedno zahtevajo da daš napravo v Airplane mode in jo vklopiš ko se taxiijaš, kjer težave z GPSom in ostalimi sistemi več niso tako kritične :)

Popoln izklop naprav je sicer bedarija, samo nažalost maš vedno pametnjakoviče, ki potem "pozabijo"/ne znajo vklopit Airplane mode na letalu in je izklop naprav bistveno lažje preverjati.

Pač preberi si tisti paper iz 2003 in se zavedaj da so flote večine letalskih družb dokaj stare.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

Duhec ::

Kolikor se spomnim besed steverdese (resda v glavnem Adria) je vedno opozarjala, da se izključijo vse naprave med vzletom in pristankom. Vmes je bila uporaba dovoljena.
http://blackbird.si/

Invictus ::

Mavrik je izjavil:


Kaj točno si zdaj s tem hotel povedati? Veš, sarkazem dela samo ko ima point

Če kdo tega ne razume, ni moj problem. Tako kot vicev, se tega ne razlaga.

Mavrik je izjavil:


Pač preberi si tisti paper iz 2003 in se zavedaj da so flote večine letalskih družb dokaj stare.

V zadnjih letih so se flote precej posodobile ...

Letalski biznis je v porastu. Pa ne jemljite Adrie za zgled. Pa še Adria ima precej nova letala.

Duhec je izjavil:

Kolikor se spomnim besed steverdese (resda v glavnem Adria) je vedno opozarjala, da se izključijo vse naprave med vzletom in pristankom. Vmes je bila uporaba dovoljena.

Saj to povsod težijo ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

s1m0n ::

Tudi, če so letala starejša, kot je to bil A320 (iz 1990) od Adria Airway še ne pomeni, da gre za zastarelo tehnologijo. Letala se razvijajo več let tudi po 5 let preden so na taki ravni, da je prvo komercialno v zraku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

Martin Krpan ::

Saj ni rečeno , da je stara tehnika bolj občutljiva na motnje.
Ravno obratno , na ruskem vojaškem letalu MiG-25 so namenoma uporabili še elektronke in to ravno zaradi veliko manjše občutljivosti (od tranzistorskih naprav) na elektromagnetni pulz , ki ga povzroči eksplozija atomske bombe.
So pa amerikanci debelo zijali kaj je rusom , ko jim je prišel v roke prvi MiG-25.

Nummy ::

Invictus je izjavil:

Nummy je izjavil:


Faraday-eva kletka ne more biti na vseh napravah, še posebej ne na kompasu in podobnih navigacijskih napravah/cagerjih.
Že v oddaji mythbusters so potrdili, da mobitel v veliki večini ne dela problemov razen določenim napravam in še to samo na določenem frekvenčnem razponu (kolikor se spomnim je šlo za GSM900 omrežje in je nagajalo cagerju za nagib letala in kompas je bil malo zmeden). Poleg tega imaš pri določenih napravah tudi pojav harmoničnih frekvenc, odbojev, itd. tako da ni nujno da moti ravno tista frekvenca, ki je deklarirana na napravi. Prav tako ne pomeni, da če naprave ne moti 1000 mobitelov, da je 1001 ne bo zmotil. Vedno lahko pride na letalo kdo s kakim čudnim mobitelom in potem ravno ta mobitel zmede naprave.

Zunanji signali letalskim inštrumentom v letalu ne morejo delati problemov, saj je okoli kot si že prej napisal faraday-eva kletka (trup letala). Problem nastane, ko imaš signal znotraj te faraday-eve kletke. Na to pa nisi pomislu?

V veliki večini današnjih letal, so inštrumenti zaščiteni, problem nastane ponavadi pri manjših letalih (cesna style), zato se bo počasi te uredbe ukinjalo. So pa še nekateri stari avioni, ki imajo še občutljive naprave, tam pa bodo omejitve ostale (večinoma gre za letala izdelana pred 1980 - ali celo 1975).

Seveda so naprave v letalih spravljene v kartonaste in lesene škatle, kjer ni Faradayeve kletke. Bog ne daj da bi za napravo uporabili železno ohišje, ki bi bilo še ozemljeno. Ne, na to se letalski inženirji niso spomnili, ker so prebutasti ... Še dobro da imamo tebe, da si to ugotovil.


Za plastiko pa še nisi slišal?
Sicer pa oglašaš se najglasnejše, od blizu pa nobenega inštrumenta videl nisi...

Invictus ::

E vidiš, plastiko sem čisto pozabil.

Za naprave, ki stanejo nekaj 10k EUR, naredijo ohišje iz plastike na Kitajskem.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Nummy ::

Invictus je izjavil:

E vidiš, plastiko sem čisto pozabil.

Za naprave, ki stanejo nekaj 10k EUR, naredijo ohišje iz plastike na Kitajskem.


Če instrument ne sme imeti okoli faraday-jeve kletke, je edino plastika dovolj uporabna, da naredijo ohišje iz nje, prav tako je plastika lažja od kovine.

Genij, mobiteli (analogni) so se začeli pojavljati leta 1981, boeng 747 pa je bil dan v uporabo 1970. Misliš da so 11 let pred mobiteli vedli kako zaščiti instrumente pred takimi frekvencami in motnjami?

Večina letal po letu 1987 so narejena po standardih, ki imajo zaščitene instrumente, tako da naj nebi prihajalo do motenj, vendar še prihaja do določenih izjem, ki teh zaščit nimajo v celoti implementiranih (po večini gre za manjša privatna letala, osebne jet-e in letala bolj "neznanih" proizvajalcev).
Včasih so uporabljali veliko galvanskih instrumentov, danes uporabljajo novejše bolj zanesljive tehnologije.
Dokazano je, da lahko signal GSM900, moti nekatere instrumente. Ni pa še dokazano, ali lahko uporaba večjega števila naprav poveča motnje ali ne.

brodul ::

Vsaj kolikor sem govoril z ljudmi na Adrii, letaliscem Brnik, tehniki pri splosni kontroli zracnega prometa, zna biti problem pri telekomunikaciji se posebno pri vzletanji in pristajanju. Instrumenti so vsi shildani, prav tako povezave.
Ce veste kako deluje radio del mobitela, potem to niti ni neki presenetljivo. Ko telefon zgubi UMTS, se zacne dret inicializacijo GSM (po standartu vsak telefon 1mW oz 0dBm), kar je kar veliko energije (izklopite UMTS, pa dajte telefon na izklopljen zvocnik, pa boste slisali, da premika membrano, vsake toliko).

Zaradi tega tudi taka skrb, glede telefonov. Ne pozabit, da je to avijacija in standarti varnosti niso tako na hojla dri. Ce umre gumb na mikrovalovni v letalu (kjer se samo greje hrana), rabijo originalen del, potem pa 5 ljudi podpise, da so ga pravilno zamenjali in da je bil narejen audit.

Telefon vam nebi smel delat nad 1000 metrov nad tlemi, je pa mozno da dobite SMS (ker je samo na komunikaciskem "kanalu"), zaradi odbojev ali krivljenja. Naceloma tudi ni razloga, da bi imeli prizgan radio del, ker skoraj ni kaj lovit. Konec koncev ste pa v alu plocevinki (kar se ne pomeni, da nic not ne pride).
Pretending to be a mature adult is so exhausting.

Invictus ::

Nummy je izjavil:


Če instrument ne sme imeti okoli faraday-jeve kletke, je edino plastika dovolj uporabna, da naredijo ohišje iz nje, prav tako je plastika lažja od kovine.

Povej mi zakaj ne bi inštrument smel imeti Faradayeve kletke, če je pa celo letalo Faradayeva kletka?

A lebdi zraven letala?

Mobiteli so pač res problem ker se ob izgubi omrežja in vzpostavitvi klica derejo kot najbolj zoprna baba.

Glavni problem je pa predvsem cel kup nove tehnologije ki pomaga pilote, le ti se pa preveč zanašajo nanjo. Marsikdo danes brez GPSa in autopilota ne bi znal pripeljati letala na cilj. Evropa in ZDA še ni problem, azijske države pa že imajo ta problem, ker so preprosto izšolale preveč pilotov v prekratkem času zaradi rasti družbe. Pač traja da se en pilot nauči zadev.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Mavrik ::

Eno je pristajanje "brez" instrumenta, drugo pa je ko instrument kaže napačen podatek. Prvo je manj kritično kot drugo in zaradi drugega primera se je zgodilo že ogromno nesreč.

Invictus je izjavil:


Povej mi zakaj ne bi inštrument smel imeti Faradayeve kletke, če je pa celo letalo Faradayeva kletka?


Da. (Sonde/antene/instrumenti so montirani na zunanji strani ogrodja letala).
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

Nummy ::

Invictus je izjavil:

Nummy je izjavil:


Če instrument ne sme imeti okoli faraday-jeve kletke, je edino plastika dovolj uporabna, da naredijo ohišje iz nje, prav tako je plastika lažja od kovine.

Povej mi zakaj ne bi inštrument smel imeti Faradayeve kletke, če je pa celo letalo Faradayeva kletka?

A lebdi zraven letala?

Mobiteli so pač res problem ker se ob izgubi omrežja in vzpostavitvi klica derejo kot najbolj zoprna baba.

Glavni problem je pa predvsem cel kup nove tehnologije ki pomaga pilote, le ti se pa preveč zanašajo nanjo. Marsikdo danes brez GPSa in autopilota ne bi znal pripeljati letala na cilj. Evropa in ZDA še ni problem, azijske države pa že imajo ta problem, ker so preprosto izšolale preveč pilotov v prekratkem času zaradi rasti družbe. Pač traja da se en pilot nauči zadev.


Recimo starejši tipi instrumentov v manjših letalih, ki so kazali smer oz. odklon do najbližjega kontrolnega stopla/točke. Ne vem zdle na pamet kak se imeuje instrument, ampak je zelo občutljiva zadeva. Poglej si mythbusterje, oddajo, kjer so testirali mobilne telefone in kako lahko motijo instrumente na letalu. Iz ene cesne so vzeli ravno ta instrument in se mu je sfuzlalo na 900MHz, potem ga vzame ven in je v plastičnem ohišju.
Poleg tega pa niti ni nujno, da mobitel vpliva na sam instrument, ampak lahko vpliva na anteno oz. na zunanji del instrumenta, ki ponavadi ni v faraday-evi kletki, ala radar in ostalo.
Kot rečeno, problemi so pri manjših letalih in letalih starejše izdelave. Preden smo imeli GSM in analogne telefone, niso predvidevali takih interferenc in posledično letala niso imela ustrezne zaščite. Danes pa leti še kar nekaj 747, 737 in ostalih "starodobnikov". V večini primerov ne prihaja do motenj ampak zgodi se nekje na 1 primer na 10 milijonov. V letalstvu pa je to dovolj da omejitev uporabe.
Na novejših letalih je seveda poskrbljeno za ustrezno zaščito vseh naprav in instalacij letala, tako da do motenj nebi smelo priti, če pa pride pa je verjetno kje kaka napaka/okvara.

Prav tako ima lahko kak potnik kitajski telefon, ki ne deluje po normativih ali pa predelanega. Kako bodo stevardese vedle ali gre za kak tak telefon? Ne bodo, enostavno prepoveš uporabo signala in mirna bosna.

veso266 ::

No na letalu z radijem načeloma ni težava izklopit ga morš edino pri vzletu in pristanku (namig: ko letalo vzleta počakaš da se stevardese usedejo isto velja pri pristanku)

FM Bandscan Zagreb - London (zaradi pomankanja RDSa je bilo postaje kar teško identificirati ampak nekaj jih je)



100.8 MHz == Radio SI (ITU Country code = SLV)
90.4 in 98.3 == OE 3 (ITU Country code = A)
107.7 in 105.9 == Antene Bayern (ITU Country code = D)
96.8 == Bayern 1 (ITU Country code = D)
107.9 == WDR Eins Live == PS=1LIVE (ITU Country code = D)
104.1 == Joe FM (ITU Country code = BEL)
99.3 == BBC R1 == PS=Radio 1 (ITU Country code = G)
89.7 == BBC R2 == PS=BBC R2 (ITU Country code = G)
91.9 == BBC R3 == PS=BBC R3 (ITU Country code = G)
94,1 == BBC R4 == PS=BBC R4 (ITU Country code = G)
95.9 == Heart Kent == PS=HEART (ITU Country code = G)

treba je vedeti da je to samo peščica postaj če bi imel med letom na voljo boljšo opremo (Sony XDR-F1HD, RDS Spy) in povezavo na šasijo letala bi najberž ujel več in tudi identifikacija bi bila bistveno lažja

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: veso266 ()

...:TOMI:... ::

O joj, spet ena "slovenska". Slovenija ima kar eno svojo "SLO" tročrkovno oznako, uradna mednarodno priznana je SVN, tukaj pa uporabljajo SLV, ki je uradna mednarodna tročrkovna oznaka El Salvadorja. Jao, nič čudnega, da nas mešajo in smo zelo nerazpoznavni.
Tomi

veso266 ::

@...:TOMI:... ups hitro sem pisal pa nisem bil pozoren (škoda ker ne morem popravit)

100.8 MHz == Radio SI (ITU Country code = SVN)

Hvala za opombo

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: veso266 ()

[D]emon ::

Mavrik je izjavil:

(727 mislim da večinoma ne leti)


List of Boeing 727 operators @ Wikipedia


Drugace se pa eni obnasate kot navadni cepci. A ce so letalo izdelali leta 1963 mislite da to avtomatsko pomeni, da se avionika ne posodablja ? Da se vedno letijo z instrumenti iz leta 1963 ?

Jao.
Mavrik ta forum uporablja za daljsanje e-penisa. Ker si ne upa iz hise.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Lahko letalo izgine brez vsakršne sledi? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
30782337 (122) skumpl
»

Tudi letala imajo programske hrošče (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5125397 (9434) Utk
»

Izpad računalniškega sistema prizemlji letala za več ur (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Varnost
6118686 (15825) ales85
»

Bomo lahko med poletom ves čas uporabljali elektroniko?

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4914260 (11610) MrStein
»

Vpliv elektronskih naprav na letalsko varnost

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
4743966 (43966) nodrim

Več podobnih tem