Forum » Elektrotehnika in elektronika » Vpliv elektronskih naprav na letalsko varnost
Vpliv elektronskih naprav na letalsko varnost
Ziga Dolhar ::
Brane2:
> So kakšne težave, če vzamem s seboj fotoaparat in maljon objektivov ? Se da uporabljat laptop med letom ?
Sori, mal offtopic, a moram. Ko sem septembra letel iz Amsterdama v Ljubljano, mi je pred pristankom stevardesa rekla: "Gospod, prosim ugasnite fotoaparat!"
(Glupo kakor sem se počutil, sem ga vseeno ugasnil ... za par minut. Pristanek sem pa le posnel :P)
> So kakšne težave, če vzamem s seboj fotoaparat in maljon objektivov ? Se da uporabljat laptop med letom ?
Sori, mal offtopic, a moram. Ko sem septembra letel iz Amsterdama v Ljubljano, mi je pred pristankom stevardesa rekla: "Gospod, prosim ugasnite fotoaparat!"
(Glupo kakor sem se počutil, sem ga vseeno ugasnil ... za par minut. Pristanek sem pa le posnel :P)
https://dolhar.si/
Zgodovina sprememb…
- premaknil od: Ziga Dolhar ()
Tear_DR0P ::
Glupo kakor sem se počutil, sem ga vseeno ugasnil ...
sem parkrat ko sem snemal ugotovil, da mi kamera ujame fleš kot šum, na audio stezi ponavad - če se kje na letalu pojavijo taki šumi ni najbolj prijetno, pa morš fotkiča ugasnat - ampak verjetno ni v tem problem
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
Zgodovina sprememb…
- premaknil od: Ziga Dolhar ()
LoneWolf ::
Glupo kakor sem se počutil, sem ga vseeno ugasnil ...
Bolje, da se pocutis neumno in ostanes ziv, skupaj z ostalimi potniki. Ugasanje potniske elektronske opreme med najbolj obcutljivimi fazami leta obstaja z razlogom, letala so imela zaradi tega ze veckrat resne tezave in ljudje so umiral. Moderno potnisko letalo ima vec kot 100 km napeljave kablov, ki tecejo povsod vzdolz potniske kabine - prizgana kamera ki snema skozi okno letala oddaja magnetno polje, ki je lahko samo nekaj cm oddaljena od kablov napeljave navigacijskega ali komunikacijskega sistema letala. To so sistemi, ki lovijo precej manjsa elektromagnetna polja kot jih povzroca tvoja kamera in jih ze nekaj tako nedolznega, kot je motorcek zooma fotoaparata v blizini antenskega kabla lahko resno popaci - da niti ne omenjamo mobilnih telefonov. Letalo v instrumentalnem pristanku v nicelni vidljivosti je popolnoma odvisno od radionavigacijskih sredstev - VOR, NDB, DME, ILS,... da pride po predpisani proceduri do letalisca in najde stezo na pravi tocki in visini za varen pristanek. Par metrov kiksa v visini indikacije ILSa je lahko v neugodnih pogojih resno sranje, vedno pa vsaj zoprno. Probaj z avtom speljat ovinek pri 100 kmh, ko ti nekdo spodmakne cesto pod kolesi.
Ne se zezat s fotkanjem pristankov. 100x najbrz ne bo nic narobe, le isti idiot, ki se mu ni zdelo vredno ugasnit laptopa bo zavil z ocmi, kje se je ta pilot ucil pristajat. 101-ic bodo tvoje fotke gledal samo se letalski forenziki.
ipodov tut ne marajo. Grizejo, tako sem slišal
Ipodi niso tako kriticni kot kaksni walkmani, CD playerji in podobne zadeve z motorcki. So pa ipodi seveda tudi prepovedani, iz enostavnega razloga. Ce bi delali razliko, bi se lahko stevardese na vsakem letu pregovarjale z najmanj 10 ljudmi, ce je njihov mali gadget varen ali ne. Dopovej razliko med ipodom in walkmanom povprecnemu potniku v manj kot 10 sekundah tako, da bo dojel razliko v elektromagnetnem sevanju. Ce se elektronika ugasne, se ugasne VSE, brez izjem.
Bolje, da se pocutis neumno in ostanes ziv, skupaj z ostalimi potniki. Ugasanje potniske elektronske opreme med najbolj obcutljivimi fazami leta obstaja z razlogom, letala so imela zaradi tega ze veckrat resne tezave in ljudje so umiral. Moderno potnisko letalo ima vec kot 100 km napeljave kablov, ki tecejo povsod vzdolz potniske kabine - prizgana kamera ki snema skozi okno letala oddaja magnetno polje, ki je lahko samo nekaj cm oddaljena od kablov napeljave navigacijskega ali komunikacijskega sistema letala. To so sistemi, ki lovijo precej manjsa elektromagnetna polja kot jih povzroca tvoja kamera in jih ze nekaj tako nedolznega, kot je motorcek zooma fotoaparata v blizini antenskega kabla lahko resno popaci - da niti ne omenjamo mobilnih telefonov. Letalo v instrumentalnem pristanku v nicelni vidljivosti je popolnoma odvisno od radionavigacijskih sredstev - VOR, NDB, DME, ILS,... da pride po predpisani proceduri do letalisca in najde stezo na pravi tocki in visini za varen pristanek. Par metrov kiksa v visini indikacije ILSa je lahko v neugodnih pogojih resno sranje, vedno pa vsaj zoprno. Probaj z avtom speljat ovinek pri 100 kmh, ko ti nekdo spodmakne cesto pod kolesi.
Ne se zezat s fotkanjem pristankov. 100x najbrz ne bo nic narobe, le isti idiot, ki se mu ni zdelo vredno ugasnit laptopa bo zavil z ocmi, kje se je ta pilot ucil pristajat. 101-ic bodo tvoje fotke gledal samo se letalski forenziki.
ipodov tut ne marajo. Grizejo, tako sem slišal
Ipodi niso tako kriticni kot kaksni walkmani, CD playerji in podobne zadeve z motorcki. So pa ipodi seveda tudi prepovedani, iz enostavnega razloga. Ce bi delali razliko, bi se lahko stevardese na vsakem letu pregovarjale z najmanj 10 ljudmi, ce je njihov mali gadget varen ali ne. Dopovej razliko med ipodom in walkmanom povprecnemu potniku v manj kot 10 sekundah tako, da bo dojel razliko v elektromagnetnem sevanju. Ce se elektronika ugasne, se ugasne VSE, brez izjem.
Zgodovina sprememb…
- premaknil od: Ziga Dolhar ()
BigWhale ::
> To so sistemi, ki lovijo precej manjsa elektromagnetna polja kot jih povzroca tvoja kamera in
> jih ze nekaj tako nedolznega, kot je motorcek zooma fotoaparata v blizini antenskega kabla
> lahko resno popaci - da niti ne omenjamo mobilnih telefonov.
Saj se z napisanim strinjam ampak, uhm, haven't they heard about error detection and correction?
Precej si zdramatiziral tole, no, je pa res, da je Ziga stvar tudi precej zbanaliziral.
Resnica je pa nekje vmes.
PS: Bi me pa res zanimala nesreca, ki se je zgodila zaradi motnje neke on-board elektronske naprave.
> jih ze nekaj tako nedolznega, kot je motorcek zooma fotoaparata v blizini antenskega kabla
> lahko resno popaci - da niti ne omenjamo mobilnih telefonov.
Saj se z napisanim strinjam ampak, uhm, haven't they heard about error detection and correction?
Precej si zdramatiziral tole, no, je pa res, da je Ziga stvar tudi precej zbanaliziral.
Resnica je pa nekje vmes.
PS: Bi me pa res zanimala nesreca, ki se je zgodila zaradi motnje neke on-board elektronske naprave.
Zgodovina sprememb…
- premaknil od: Ziga Dolhar ()
Boeing ::
...CD playerji in podobne zadeve z motorcki.
Seveda. Okolica letališča je seveda tudi popolnoma brez EM sevanja, elektromotorji in generatorji na letalu tudi ne oddajajo nobenih motenj...
Get real. Nekaj je teoretična nevarnost (zaradi katere obstajajo te prepovedi in se jih tudi upošteva, vsaj jaz jih), nekaj povsem drugega pa je dejanska nevarnost za varnost poleta zaradi teh naprav, za katero se pa verjetno strinjamo, da nek mp3 player nima ravno nekih extra šans da sesuje letalo na pristanku
Sicer pa offtopic...
Seveda. Okolica letališča je seveda tudi popolnoma brez EM sevanja, elektromotorji in generatorji na letalu tudi ne oddajajo nobenih motenj...
Get real. Nekaj je teoretična nevarnost (zaradi katere obstajajo te prepovedi in se jih tudi upošteva, vsaj jaz jih), nekaj povsem drugega pa je dejanska nevarnost za varnost poleta zaradi teh naprav, za katero se pa verjetno strinjamo, da nek mp3 player nima ravno nekih extra šans da sesuje letalo na pristanku
Sicer pa offtopic...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- premaknil od: Ziga Dolhar ()
LoneWolf ::
Tole je dejansko precej offtopic, zato samo se to:
Ena novejsih raziskav na temo motenj letala zaradi prenosne elektronike
Intervju z avtorjem raziskave
Predvsem pa vem, kako je bilo tole meni demonstrirano v teku mojega solanja. Med demonstracijo instrumentalnega pristanka je instruktor prislonil mobilni telefon na doloceno tocko ob zadnjo steno kokpita, in pred mano je vecina radionavigacijskih instrumentov z iglo ILSa vred dobesedno pobezljala. Ce ze prej ne, od takrat nimam nobene tolerance do prizganih laptopov raznih frajerjev na avionih in izjav v stilu "kaj se pa lahko zgodi".
Noces vedet kaj se lahko zgodi, se najmanj iz tako butastih razlogov kot so objestnost in ignoranca.
Ena novejsih raziskav na temo motenj letala zaradi prenosne elektronike
Intervju z avtorjem raziskave
Predvsem pa vem, kako je bilo tole meni demonstrirano v teku mojega solanja. Med demonstracijo instrumentalnega pristanka je instruktor prislonil mobilni telefon na doloceno tocko ob zadnjo steno kokpita, in pred mano je vecina radionavigacijskih instrumentov z iglo ILSa vred dobesedno pobezljala. Ce ze prej ne, od takrat nimam nobene tolerance do prizganih laptopov raznih frajerjev na avionih in izjav v stilu "kaj se pa lahko zgodi".
Noces vedet kaj se lahko zgodi, se najmanj iz tako butastih razlogov kot so objestnost in ignoranca.
Zgodovina sprememb…
- premaknil od: Ziga Dolhar ()
jype ::
Pazi - šlo je za mobilni telefon (ki seva z energijo v rangu 1W) in zadnjo steno cockpita.
Čeprav se mi prepoved zdi smiselna (ker od potnikov v letalskem prometu dejansko ne moreš pričakovati, da bodo vedeli, kakšne naprave prižigajo in kako močno polje te naprave ustvarjajo), se mi tudi zdi neverjetno, da bi digitalni fotoaparat (ki načeloma seva z manj kot 1mW) lahko premaknil katerikoli instrument v letalu, sploh če se nahaja v potniški kabini.
Čeprav se mi prepoved zdi smiselna (ker od potnikov v letalskem prometu dejansko ne moreš pričakovati, da bodo vedeli, kakšne naprave prižigajo in kako močno polje te naprave ustvarjajo), se mi tudi zdi neverjetno, da bi digitalni fotoaparat (ki načeloma seva z manj kot 1mW) lahko premaknil katerikoli instrument v letalu, sploh če se nahaja v potniški kabini.
Zgodovina sprememb…
- premaknil od: Ziga Dolhar ()
LoneWolf ::
jype - Jasno, da je slo pri demonstraciji za ekstremen primer z ekstremnim rezultatom, obcutljiva tocka napeljave je bila znana in mobilni telefon je precej mocnja motnja. V praksi sploh ni treba da igle tako pobezljajo, se bolj nevarne so motnje, ki so tako majhne, da pilot sploh ne opazi napacne indikacije, med pristankom je ze tako cez glavo dela z drugimi stvarmi. Zamik kaksne igle, na katero stavis zivljenje za nekaj stopinj je cisto dovolj.
Razlike med potnisko kabino in kokpitom pa prakticno ni, kar se tice izvora motenj. Kablovja je povsod vec kot prevec in motnja potuje po kablih tako kot vsak drug signal, ne glede na izvor. Ce se motnja frekvencno ujame s signalom, ki ga sprejema instrument, si lahko hitro v tezavah. 1mW sevanja sploh ni tako malo, ce imas kabel takoj za oplato ob oknu.
Noben ne pravi, da avioni cepajo dol vsakic, ko nekdo v kabini prizge kamero. Sem in tja se dokazano zgodi, da prenosna elektronika povzroci motnjo, ki najde pot do instrumentov v kokpitu. Spet, vecina napacnih indikacij se lahko zazna, niso kriticne za potek leta, in pilot se lahko prilagodi. Problem pa je, da se vsake toliko casa vse stvari poklopijo v ravno pravi kombinaciji, in tvoja prizgana kamera naenkrat postane zelo resnicno tveganje zate in ostalih 500 ljudi v letalu. Vecina letalskih nesrec je rezultat spleta okoliscin, ki same po sebi ne bi pomenile nic ali bi bile trivialno resljive.
Razlike med potnisko kabino in kokpitom pa prakticno ni, kar se tice izvora motenj. Kablovja je povsod vec kot prevec in motnja potuje po kablih tako kot vsak drug signal, ne glede na izvor. Ce se motnja frekvencno ujame s signalom, ki ga sprejema instrument, si lahko hitro v tezavah. 1mW sevanja sploh ni tako malo, ce imas kabel takoj za oplato ob oknu.
Noben ne pravi, da avioni cepajo dol vsakic, ko nekdo v kabini prizge kamero. Sem in tja se dokazano zgodi, da prenosna elektronika povzroci motnjo, ki najde pot do instrumentov v kokpitu. Spet, vecina napacnih indikacij se lahko zazna, niso kriticne za potek leta, in pilot se lahko prilagodi. Problem pa je, da se vsake toliko casa vse stvari poklopijo v ravno pravi kombinaciji, in tvoja prizgana kamera naenkrat postane zelo resnicno tveganje zate in ostalih 500 ljudi v letalu. Vecina letalskih nesrec je rezultat spleta okoliscin, ki same po sebi ne bi pomenile nic ali bi bile trivialno resljive.
r5r ::
Zakaj pa ne izboljšajo teh letalskih naprav, da bi bile recimo odporna proti sevanju? Čudno, da se te letalske naprave ne motijo med sabo.
And it makes me wonder.
jype ::
Se strinjam, da je neopazen shift na instrumentih močno tvegana zadeva, ampak...
Poleg tega, da obstaja en kup drugih motenj (še posebej pri airlinerjih, ki letijo tako visoko, da je večina atmosfere pravzaprav pod njimi in prestrežejo svašta enih delcev iz vesolja) je 1mW manj, kot odda cigaretni vžigalnik s piezo elementom - pa so ti bili kljub temu dovoljeni.
Poleg tega, da obstaja en kup drugih motenj (še posebej pri airlinerjih, ki letijo tako visoko, da je večina atmosfere pravzaprav pod njimi in prestrežejo svašta enih delcev iz vesolja) je 1mW manj, kot odda cigaretni vžigalnik s piezo elementom - pa so ti bili kljub temu dovoljeni.
Pyr0Beast ::
Bah ... večina kablov gre po posebnih uvodnicah, ki niso nameščene niti blizu oknu. Tako da kakšen rizik odpade ...
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
grex ::
Nekaj potem tle ne štima. Če vzameš gel za lase, ki ima 110ml, ti ga vzamejo brez pregovarjanja. To se je meni zgodilo, ok no big deal. Ampak na istem letalu pa potem vsi, ki se verjetno prvič peljejo, z veliko vnemo slikajo vse poprek, najbolj pa je bil vznemirljiv vzlet/pristanek.
Ali je politika varnosti čist zgrešena, ali pa to z sevanjem ni čisto res. Kaj sedaj?
Ali je politika varnosti čist zgrešena, ali pa to z sevanjem ni čisto res. Kaj sedaj?
jype ::
grex> Ali je politika varnosti čist zgrešena, ali pa to z sevanjem ni čisto res. Kaj sedaj?
Ta varnostna politika naj bi preprečila, da v letalo prineseš "pijačo", ki je v resnici nitroglicerin, na primer.
Ta varnostna politika naj bi preprečila, da v letalo prineseš "pijačo", ki je v resnici nitroglicerin, na primer.
root987 ::
Nitroglicerin pa v količinah, ki so manjše od 100ml, ni škodljiv? :)
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell
--- George Orwell
Jackal ::
Hm... a ni vseeno ali raznese nitroglicerin v letalu ali pa ko ti ga varnostnik zabriše v kanto za smeti? Logika pa takšna...
Walking the way is something completely different than imagining the way.
kekz ::
Jaz sem imel težavo, saj je najmanjša tekočina za kontaktne leče 125 ml. Na srečo niso komplicirali.
Prtljago, kjer sem imel večjo dozo, so mi itak izgubili, tako da bi na cilju imel težave, če ne bi imel te male rezerve.
Prtljago, kjer sem imel večjo dozo, so mi itak izgubili, tako da bi na cilju imel težave, če ne bi imel te male rezerve.
Phoebus ::
Stvar z elektroniko je zelo enostavna (enkrat je bila ena oddaja na DISC kjer so to povedali). Načeloma telefoni, fotoaparati ipd. ne delajo težav letalu. Problem pa je, da nikoli ne moreš bit prepričan, da nek proizvajalec ni lansiral nekega izdelka ki pa bo naredil štalo. In zato da je stvar enostavna (da se ne pregleduje kaj imajo ljudje in pregovarja z njimi češ sosed pa ima lahko), se enostavno prepove vse elektronsko. As simple as that.
Pyr0Beast ::
sicer ne rečem, da obstajajo stvari, ki so bolj eksplozivne od samega nitroglicerina, pa kakšna variacija glede na nitrocelulozno embalažo/prtičke, robčke ipd bi se tudi našla
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Witboy ::
Am... letos sm zacetk leta potoval z Lufthanso pa so mel kukr se spomnem neko tesno 1 mesecno obdobje med katerem so lahko potniki uporabljali mobilne telefone. pa ne boste verejl... nismo dol padl :) So mel se nek ojacevalnik gor da je signal se sploh lovil na taki visini.
Tko da to k delajo paniko je bolj larifari.
Tko da to k delajo paniko je bolj larifari.
BluPhenix ::
To, da na letalu nebi smel fotografirati zaradi sevanja prvič slišim. Vem pa da so meni prepovedali snemanje "briefinga" stevardes zaradi lastnih razlogov. Ne vem verjetno jim ni všeč če se to snema. Z drugim slikanjem skozi okno ni bilo problemov.
Da bi fotoaparat seval toliko, da bi bil škodljiv tudi prvič slišim, huh moram potem tudi elektronsko uro ugasnit ... lol.
Moderno potnisko letalo ima vec kot 100 km napeljave kablov, ki tecejo povsod vzdolz potniske kabine - prizgana kamera ki snema skozi okno letala oddaja magnetno polje, ki je lahko samo nekaj cm oddaljena od kablov napeljave navigacijskega ali komunikacijskega sistema letala. To so sistemi, ki lovijo precej manjsa elektromagnetna polja kot jih povzroca tvoja kamera in jih ze nekaj tako nedolznega, kot je motorcek zooma fotoaparata v blizini antenskega kabla lahko resno popaci - da niti ne omenjamo mobilnih telefonov.
Pa ti to resno poznaš in govoriš al le malo bluziš? Oddajanje magnetnega polja? WTF is that? Verjetno veš, da so kabli oklopljeni, kar dodatno zmanjšuje njihovo občutljivost na "sevanja". Nikoli še nisi slišal za vse ELMG valovanje ku se sprehaja "po zraku", med katerim sodi tudi tisto iz sonca? Si že kdaj slišal, da imajo boljša letala vgrajene en kup zabavne elektronike v vsakem sedežu? Tisto ne oddaja magnetnega polja?
Kolikor je meni znano veliko letalskih družb v first class omogoča uporabo prenosnikov.
Da bi fotoaparat seval toliko, da bi bil škodljiv tudi prvič slišim, huh moram potem tudi elektronsko uro ugasnit ... lol.
Moderno potnisko letalo ima vec kot 100 km napeljave kablov, ki tecejo povsod vzdolz potniske kabine - prizgana kamera ki snema skozi okno letala oddaja magnetno polje, ki je lahko samo nekaj cm oddaljena od kablov napeljave navigacijskega ali komunikacijskega sistema letala. To so sistemi, ki lovijo precej manjsa elektromagnetna polja kot jih povzroca tvoja kamera in jih ze nekaj tako nedolznega, kot je motorcek zooma fotoaparata v blizini antenskega kabla lahko resno popaci - da niti ne omenjamo mobilnih telefonov.
Pa ti to resno poznaš in govoriš al le malo bluziš? Oddajanje magnetnega polja? WTF is that? Verjetno veš, da so kabli oklopljeni, kar dodatno zmanjšuje njihovo občutljivost na "sevanja". Nikoli še nisi slišal za vse ELMG valovanje ku se sprehaja "po zraku", med katerim sodi tudi tisto iz sonca? Si že kdaj slišal, da imajo boljša letala vgrajene en kup zabavne elektronike v vsakem sedežu? Tisto ne oddaja magnetnega polja?
Kolikor je meni znano veliko letalskih družb v first class omogoča uporabo prenosnikov.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BluPhenix ()
Phoebus ::
BluePhoenix: postavi flash (ki se polni) poleg tranzistorčka. Potem pa postavi poleg tranzistorčka še ročno uro. Pa povej ob katerem boš bolje slišal postajo.
BluPhenix ::
O kakšnem tranzistorčku govoriš? O čem sploh govoriš? Prosim, da zadevo ponazoriš malo bolj logično.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.
kekz ::
Na Petrolu je tudi znak, da je uporaba mobilcev prepovedana. Hkrati je na vsaki točilni pumpi tel.št., s katero lahko plačaš gorivo kar z mobilcem. Kako? Z ugasnjenim?
Včasih NMT-ji so bili res divji in če je zazvonil zraven računalnika, se je ta dostikrat zresetiral. Z GSM-jem se to nikoli ne zgodi. Imajo na letalih še stare predpise?
Včasih NMT-ji so bili res divji in če je zazvonil zraven računalnika, se je ta dostikrat zresetiral. Z GSM-jem se to nikoli ne zgodi. Imajo na letalih še stare predpise?
Pyr0Beast ::
Jp, bo nekaj takega, na varnem pred ognjem.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
robert512 ::
Vsi tile ukrepi so imho zgolj da ti dajo nek obcutek varnosti ...
Sicer po zvocniku trobijo naj ugasnemo telefone, vendar to pomoje pocne 10% uporabnikov. Ce pa bi bila zadeva tko grozna bi jih pobirali ze na vhodu.
Pripernjanje s varnostnim pasom na letalu naj mi kdo razlozi kaj mi bo varnostni pas ce se pri 800 kmh zakantamo v goro ???!!!!
kisikove maske ?! da me malo omamijo in da v primeru panike ne kricim ?!?
zasilni izhodi ??!!! me zanima kolk ljudi bi prslo ven iz letala v primeru nesrece ...
skratka vseskupi je en bullshit, namesto da bi te tisto uro na letalo pustili pri miru ti nonstop tezijo s pasovi, telefoni, maskami, duty freejem, ...
Sicer po zvocniku trobijo naj ugasnemo telefone, vendar to pomoje pocne 10% uporabnikov. Ce pa bi bila zadeva tko grozna bi jih pobirali ze na vhodu.
Pripernjanje s varnostnim pasom na letalu naj mi kdo razlozi kaj mi bo varnostni pas ce se pri 800 kmh zakantamo v goro ???!!!!
kisikove maske ?! da me malo omamijo in da v primeru panike ne kricim ?!?
zasilni izhodi ??!!! me zanima kolk ljudi bi prslo ven iz letala v primeru nesrece ...
skratka vseskupi je en bullshit, namesto da bi te tisto uro na letalo pustili pri miru ti nonstop tezijo s pasovi, telefoni, maskami, duty freejem, ...
BluPhenix ::
Pripernjanje s varnostnim pasom na letalu naj mi kdo razlozi kaj mi bo varnostni pas ce se pri 800 kmh zakantamo v goro ???!!!!
No čakaj zdej malo. Ok v tem primeru ti ne bo nič pomagal, tudi ob strmoglavljenju letala v indijski ocean, ti bo bolj malo pomagal. Ampak pas pomaga pri raznih turbolencah, da se z glavo ne pribiješ v omarico nad tabo ali kam drugam. Če nad tabo odtrga kos strehe, boš v kolikor si zvezan s pasom, verjetno ostal v letalu, ipd. No konec koncev tudi v kolikor se letalo "pribije" v goro in ti nisi v delu, ki ga popolnoma zmečka, ti bo varnostni pas pomagal ostati v letalu in te ne bo odneslo kam ven.
To je kot v avtomobilu. Če greš 180kmh direkt v zid, ti varnostni pas pomaga bolj malo, če pa greš z 50kmh v nasproti vozeče vozilo, pa lahko precej pomaga. Ne vleči takih ekstremov.
kisikove maske ?! da me malo omamijo in da v primeru panike ne kricim ?!?
Halo? kako boš pa rešil problem izgube tlaka v letalu in posledično redčenje zraka znotraj letala? Gor je kisik tako redek, da je dihanje bolj jalovo delo kot ne, veš?
zasilni izhodi ??!!! me zanima kolk ljudi bi prslo ven iz letala v primeru nesrece ...
Baje da jih marsikdaj pride kr nekako precej. Al bi ti pač pustil ljudi v letalu, ko letalo zasilno pristane? Ali naj skačejo iz 5+metrov višine na tla?
Nekatere stvari so tam že prav, ker se je verjetno pokazala potreba po njih. Nekatere prepovedi pa so velikokrat samo zaradi sebe.
No čakaj zdej malo. Ok v tem primeru ti ne bo nič pomagal, tudi ob strmoglavljenju letala v indijski ocean, ti bo bolj malo pomagal. Ampak pas pomaga pri raznih turbolencah, da se z glavo ne pribiješ v omarico nad tabo ali kam drugam. Če nad tabo odtrga kos strehe, boš v kolikor si zvezan s pasom, verjetno ostal v letalu, ipd. No konec koncev tudi v kolikor se letalo "pribije" v goro in ti nisi v delu, ki ga popolnoma zmečka, ti bo varnostni pas pomagal ostati v letalu in te ne bo odneslo kam ven.
To je kot v avtomobilu. Če greš 180kmh direkt v zid, ti varnostni pas pomaga bolj malo, če pa greš z 50kmh v nasproti vozeče vozilo, pa lahko precej pomaga. Ne vleči takih ekstremov.
kisikove maske ?! da me malo omamijo in da v primeru panike ne kricim ?!?
Halo? kako boš pa rešil problem izgube tlaka v letalu in posledično redčenje zraka znotraj letala? Gor je kisik tako redek, da je dihanje bolj jalovo delo kot ne, veš?
zasilni izhodi ??!!! me zanima kolk ljudi bi prslo ven iz letala v primeru nesrece ...
Baje da jih marsikdaj pride kr nekako precej. Al bi ti pač pustil ljudi v letalu, ko letalo zasilno pristane? Ali naj skačejo iz 5+metrov višine na tla?
Nekatere stvari so tam že prav, ker se je verjetno pokazala potreba po njih. Nekatere prepovedi pa so velikokrat samo zaradi sebe.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BluPhenix ()
mte ::
zasilni izhodi ??!!! me zanima kolk ljudi bi prslo ven iz letala v primeru nesrece ...
Da navedem samo najbolj znan primer - par let nazaj je v torontu airbus zdrsnil preko steze, skozi zasilne izhode pa se je uspelo izkrcati vsem in sicer ravno nekaj minut preden je letalo dokončno eksplodiralo. Če ne bi bilo zasilnih izhodov, si predstavljaj gužvo.
lp
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mte ()
bzp ::
Po spominu (naj me kdo popravi če se bolj točno spomni) je pred časom Adria prekinila en vzlet z Brnika, ker je v prtljažnem prostoru bil prižgan GSM in je ob prejetem SMSu, senzor napačno javil prisotnost dima. Ne vem pa a so račun za prestavljen vzlet dali lastniku/ci GSMa ali ne.
nodrim ::
kokr se mi zdi neumno, da vse te napeljave ne bi bile ustrezno oklopljene in zaščitene pred zunanjimi sevanji, je lih tko ali še bolj neumno, da ob tem "kao tveganju" tako stvar zaupajo potnikom na lepo besedo?? halo?
prosimo, da izklopite vse elektronske naprave, hvala. Uu, evo smo varni, vsi so jih izklopli. To je men že čisti dokaz, da vse skup ni res, če dajejo tako "moč" enim navadnim potnikom ..
prosimo, da izklopite vse elektronske naprave, hvala. Uu, evo smo varni, vsi so jih izklopli. To je men že čisti dokaz, da vse skup ni res, če dajejo tako "moč" enim navadnim potnikom ..
JanK ::
Pripernjanje s varnostnim pasom na letalu naj mi kdo razlozi kaj mi bo varnostni pas ce se pri 800 kmh zakantamo v goro ???!!!!
Pri tcenju v goro res ne kaj dosti. Pri pristajanju in vzletanju pa so seveda hitrosti precej manjse. Isto (napacno) logiko uporabljajo nekateri v avtomobilu, ces da se je bolje ne privezati, ker po nesreci ne mores iz avtomobila. Pozabljajo pa, da so sanse, da prides iz avtomobila precej manjse, ce si nezavesten od premetavanja po avtomobilu (no, lahko pa itak ze prej pades iz avta, kar ti spet precej zmanjsa sanse za prezivetje).
Kar pa se pripenjanja pasu med letom tice: najvec poskodb se zgodi v t.i. CAT - clear air turbulence, ki se jo ne vidi na nobenem radarju. Izmerjeni pospeski pri enem izmed taksnih incidentov so bili +9 do -4 G! 1997 je na United Airlines letu iz Japonske v Honolulu ena oseba na B747 umrla zaradi CAT, 74 pa so jih odpeljali v bolnico. Del stropa je bil tako poskodovan (od udarcev ljudi), da so ga morali zamenjati. V takem primeru ti pripenjanje lahko resi zivljenje.
neoto ::
Še nekaj glede mobitelov na letalu: letala imajo ponavadi kovinski trup z zelo malo luknjami, kajne? A ni to ravno Faraday-eva kletka? Kakšen je kaj signal na letalu sploh? Mobitel mora za vzdrževanje zveze z bazno postajo zato toliko bolj povečat oddajno moč. Zato ok, naj bodo mobiteli prepovedani.
Za ostale naprave, ki pa nimajo wireless vmesnikov in ne povzročajo nekih motenj, pa ne vidim razloga za prepoved. Po drugi strani pa smo že navajeni takšnih prepovedi, ki ne izhajajo direktno iz dokazov o nevarnosti, ampak samo mnenj določenih posameznikov.
Me je pa tole presenetilo:
Prej sem že omenil Faraday-evo kletko... kako lahko en nizko energijski oscilator, ki napaja procesor s taktom, vpliva na usmerjene antene, ki se nahajajo (predvidevam) na zunanji strani trupa letala?
Za ostale naprave, ki pa nimajo wireless vmesnikov in ne povzročajo nekih motenj, pa ne vidim razloga za prepoved. Po drugi strani pa smo že navajeni takšnih prepovedi, ki ne izhajajo direktno iz dokazov o nevarnosti, ampak samo mnenj določenih posameznikov.
Me je pa tole presenetilo:
Another case where the data "intuitively makes sense" involves interference from electronic games." These devices "operate at relatively low clock speeds that are close to the VOR operating frequency range," Strauss observed.
Prej sem že omenil Faraday-evo kletko... kako lahko en nizko energijski oscilator, ki napaja procesor s taktom, vpliva na usmerjene antene, ki se nahajajo (predvidevam) na zunanji strani trupa letala?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: neoto ()
BluPhenix ::
Ok, ja res je letalo faradayeva kletka. Ampak .. faradayeva kletka bolj zastira električno polje, kot pa elektromagnetno valovanje. ZA zastiranje slednjega, igra večjo vlogo debelina zastiranja in luknje v mreži za zastiranje.
Jaz bi prej rekel, da letalo leti nekoliko visoko in tako pride nekoliko izven dosega GSM repetitorjev ...
Prej sem že omenil Faraday-evo kletko... kako lahko en nizko energijski oscilator, ki napaja procesor s taktom, vpliva na usmerjene antene, ki se nahajajo (predvidevam) na zunanji strani trupa letala?
Ja mene tudi.
Jaz bi prej rekel, da letalo leti nekoliko visoko in tako pride nekoliko izven dosega GSM repetitorjev ...
Prej sem že omenil Faraday-evo kletko... kako lahko en nizko energijski oscilator, ki napaja procesor s taktom, vpliva na usmerjene antene, ki se nahajajo (predvidevam) na zunanji strani trupa letala?
Ja mene tudi.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.
balocom ::
Ja kje grejo pa kabli? Najbrž ne po zunanjem delu trupa...
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man
Azrael ::
To že, ampak, če bi bili kabli take antene, ki bi lovili vse od Tamagočija dalje, bi motili tudi eden drugega, saj so stisnjeni eden zraven drugega.
Po drugi strani naj bi namesto kilometrov kablovja pri F14 D (D like Digital) vso to šteno nadomestili z eno zbiralko in preko nje digitalno pošiljali signale senzorjev v računalnik in ostale naprave in stvar naj bi delovala čudovito. Kratek povzetek po ŽIT.
Za moje pojme je ta prepoved bolj za vsak primer. Možnost, da bo zaradi elektronskih igračk potnikov in posadke (posnetkov vzletov in pristankov iz kokpita ne manjka), šlo nekaj narobe, je blizu 0, vendar 100% ni nihče. Veliko večino letalskih in drugih katastrof pa so povzročile skoraj nepomembne malenkosti in dogodki v pravi kombinaciji.
Po drugi strani naj bi namesto kilometrov kablovja pri F14 D (D like Digital) vso to šteno nadomestili z eno zbiralko in preko nje digitalno pošiljali signale senzorjev v računalnik in ostale naprave in stvar naj bi delovala čudovito. Kratek povzetek po ŽIT.
Za moje pojme je ta prepoved bolj za vsak primer. Možnost, da bo zaradi elektronskih igračk potnikov in posadke (posnetkov vzletov in pristankov iz kokpita ne manjka), šlo nekaj narobe, je blizu 0, vendar 100% ni nihče. Veliko večino letalskih in drugih katastrof pa so povzročile skoraj nepomembne malenkosti in dogodki v pravi kombinaciji.
Nekoč je bil Slo-tech.
nodrim ::
naj mi nekdo prosim odgovori ..
.. če je nekaj res na tem in je o tem prepričana vsa posadka od stevardes do pilota in vsi lastniki ter vsi proizvajalci in vsa "strokovna srenja" .. zakaj možnost strmoglavljenja letala dajejo v roke vsem par 100 potnikom na letalih ???
če je to možno, potem imajo skrajno neodgovorne predpise .. vsako tako napravo lahko vklopi vsak od malih otrok do senilnih babic .. in zdej mi vi tle trdite, da vsa letala letijo na lepo besedo potnikov .. come on!
.. če je nekaj res na tem in je o tem prepričana vsa posadka od stevardes do pilota in vsi lastniki ter vsi proizvajalci in vsa "strokovna srenja" .. zakaj možnost strmoglavljenja letala dajejo v roke vsem par 100 potnikom na letalih ???
če je to možno, potem imajo skrajno neodgovorne predpise .. vsako tako napravo lahko vklopi vsak od malih otrok do senilnih babic .. in zdej mi vi tle trdite, da vsa letala letijo na lepo besedo potnikov .. come on!
bzp ::
IMHO je tako, ker so bila letala in elektronske naprave včasih v domeni ljudi ki so vsaj približno upoštevali navodila. Z vsem low-cost letenjem, vedno več elektronike v letalu in še več v povprečnem žepu potnika + "jebe se men, ta že nau men govorila da ne smem snemat vzleta" odnos razvajenih potnikov bo treba zadevo spremenit.
Primeri napak zaradi elektronskih naprav potnikov obstajajo. Enako obstaja dobra teoretična možnost. V praksi jih je pa premalo, nimajo dovolj velikih posledic + že prej omenjena nerazgledanost in zarukanost povprečnega potnika.
Glede na vrednost, težko prepoveš njih prisotnost v osebni prtljagi. Ko jih je pa enkrat 300 na letalu, pa 5 stevardes težko obvlada "neprižgano" stanje vseh.
Tko da IMHO mora rešitev priti s strani konstrukcije letal. Dodatna zaščita pred motnjami po celem letalu, on-board GSM in wi-fi antene ipd.
Primeri napak zaradi elektronskih naprav potnikov obstajajo. Enako obstaja dobra teoretična možnost. V praksi jih je pa premalo, nimajo dovolj velikih posledic + že prej omenjena nerazgledanost in zarukanost povprečnega potnika.
Glede na vrednost, težko prepoveš njih prisotnost v osebni prtljagi. Ko jih je pa enkrat 300 na letalu, pa 5 stevardes težko obvlada "neprižgano" stanje vseh.
Tko da IMHO mora rešitev priti s strani konstrukcije letal. Dodatna zaščita pred motnjami po celem letalu, on-board GSM in wi-fi antene ipd.
Tic ::
For the record. Meni ni nihče opozoril na letalu glede ipoda. Mirno sem ga nosil celoten polet vključno s poletom in pristankom. Tudi z ne-ipod predvajalniki nisem dobil opozorila.
Sem že mislil, da so spremenili pravila
Sem že mislil, da so spremenili pravila
persona civitas ;>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tic ()
CyberDuck ::
To je isto kot so uvedli kadilski zakon! Pač kadilci lahko škodujejo folku okoli sebe v bifeju... Tako neka zadeva lahko škoduje določenim napravam v avionu. Seveda je mogoče mal pretirano vse skupaj ampak zakaj bi varnost nekaj 100 ljudi prepustili naključju in pač dejstvu da pač kar bo pa bo jebatga sam da bom jaz ipod mel pržgan? Meni se zdi to smešno, če potnik ne mora zdržati recimo 10ur brez vsega potem nej ustane doma! Potniki so (smo) mal preveč razvajeni in pač se nam jebe če pilotu mal zjebemo naprave v kabini, saj je mojster a ne, bo že rešil zadevo?
Če enostavno potnik ne zastopi, da se pač določene naprave ne uporablja na letalu, potem je pač retardiran in naj tak ustane. Mislim pa da vsi rajši vse naprave vzamemo sabo na avion in jih lepo izklopimo kot pa da nam jih tam nekje premetavajo in bogvedi kaj delaj z njimi in po možnosti še izgubijo. Kolk bi šele potem potniki čivkali?
Če pa kdo hoče konkretne dokaze kje in kdaj kaj kje moti potem ima vse poti odprte. Pučnik in gas dokler avion ne useka dol in potem bomo vsi vedeli kaj je povzročilo nesrečo. Seveda pred vsakim letom nam mora sporočiti katero oz. katere naprave bo uporabljal! ;)
Če enostavno potnik ne zastopi, da se pač določene naprave ne uporablja na letalu, potem je pač retardiran in naj tak ustane. Mislim pa da vsi rajši vse naprave vzamemo sabo na avion in jih lepo izklopimo kot pa da nam jih tam nekje premetavajo in bogvedi kaj delaj z njimi in po možnosti še izgubijo. Kolk bi šele potem potniki čivkali?
Če pa kdo hoče konkretne dokaze kje in kdaj kaj kje moti potem ima vse poti odprte. Pučnik in gas dokler avion ne useka dol in potem bomo vsi vedeli kaj je povzročilo nesrečo. Seveda pred vsakim letom nam mora sporočiti katero oz. katere naprave bo uporabljal! ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CyberDuck ()
kekz ::
Naprave so prepovedane samo v času manevriranja (takrat, ko je obvezna uporaba varnostnih pasov).
Jaz vem za eno nesrečo, ki so jo povzročile razvedrilne elektronske naprave. Je bilo na National Geographics. Šlo pa je za vgrajene naprave, ki so jih v 1. razred vgradili naknadno. S tem so povzročili preobremenitev omrežja in prišlo je do požara.
Jaz vem za eno nesrečo, ki so jo povzročile razvedrilne elektronske naprave. Je bilo na National Geographics. Šlo pa je za vgrajene naprave, ki so jih v 1. razred vgradili naknadno. S tem so povzročili preobremenitev omrežja in prišlo je do požara.
BluPhenix ::
KAr pa je nekaj drugega kot prižgan kompaktni fotoaparat.
No pa smo prišli do nečesa. Ni prepovedano zaradi nekih tehničnih razlogov, ampak ker pač je. Zgovarjanje na tehnologijo bi moralo biti kaznjivo.
No pa smo prišli do nečesa. Ni prepovedano zaradi nekih tehničnih razlogov, ampak ker pač je. Zgovarjanje na tehnologijo bi moralo biti kaznjivo.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.
nodrim ::
še vedno trdim, če je na teh motnjah iz navadnih uporabniških naprav kaj resničnega, potem bi morali tožiti vse letalske družbe, zaradi neodgovornega ravnanja ..
zaupati vsem potnikom, ki niti slučajno niso vsi dovolj šolani ali razumevajoči za takšne prepovedi, je v primeru resnih možnosti motenj iz njihovih naprav, totalna malomarnost ...
zaupati vsem potnikom, ki niti slučajno niso vsi dovolj šolani ali razumevajoči za takšne prepovedi, je v primeru resnih možnosti motenj iz njihovih naprav, totalna malomarnost ...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Izpad računalniškega sistema prizemlji letala za več ur (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Varnost | 18433 (15572) | ales85 |
» | Kabinsko osebje izgubilo, elektronika med vzletom ostajaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 12945 (11892) | Tody |
» | Ameriške stevardese zahtevajo korak nazaj glede rabe elektronike (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 33583 (28959) | antonija |
» | Otroci na letalihOddelek: Loža | 4819 (4621) | Cervantes |
» | Zakaj tako velik procent smrtnih nesreč ob padcu aviona (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24052 (19351) | antonija |