Forum » Loža » Ogrevanje hiše s toplotno črpalko?
Ogrevanje hiše s toplotno črpalko?
S4ul3 ::
O kakšnih dveh stvareh ti govoriš? Če greš v investicijo TČ, boš ja imel ogrevanje vode s njo in ne z električnim bojlerjem...
Pa kdo govori o 70% v povprečju, že 50% te v parih letih prinese na pozitivno. Dej umiri se s svojimi ekstremi.
Prav tako nehaj s direktnim električnim ogrevanjem, ker ni dovoljen kot osnovno ogrevanje.
Od kje ti ta informacija, da ne smeš imet električnega talnega ogrevanja? Sem ti že pisal, da sem gledal celoten blok v Ljubljani, ki ima električno talno ogrevanje. Razen, če je šel mojster postavljat blok ilegalno in uspel 50% teh ilegalnih stanovanj že prodat? :)
Velikost bajte = 130m2
Električno talno gretje = 4500€
TČ za sanitarno vodo = 1500€
Skupaj = 6000€
TČ za ogrevanje hiše (ki jasno vključuje tudi vodo) = 10.000€
Če imaš hišo deklarirano za 50kWh/m2a to pomeni, da rabiš 6500kWh na leto = 650€ za štrom za ogrevanje hiše (brez ogrevanja sanitarne vode, kar pa je vseeno, ker sem dal TČ za ogrevanje sanitarne vode). Če ti TČ privarčuje 50% to pomeni prihranek 325€ oz. več kot 10 let, da se ti invesiticja povrne. Tu ni zajet podatek da dobim na električno talno 15 let garancije na TČ pa 5 let. Ravno tako ni zajet podatek o tem, da rabim namenit nekaj m2 več za TČ. Ne vem no, meni se zdi daleč od trivialne odločitve.
Utk ::
Ja, če te ogrevanje stane 600 evrov na leto, je čisto vseeno na kaj se greješ. Ampak 600 evrov je komaj dovolj za drva, pa so drva sigurno najcenejša.
Potem je treba tu še upoštevat koliko dražja okna si vgradil, koliko več izolacije, itd. Bi znalo bit, da je to (veliko) večja investicija od toplotne črpalke za 10 jurjev, ki bi porabla recimo 400-500 evrov elektrike tudi s slabšo izolacijo.
Potem je treba tu še upoštevat koliko dražja okna si vgradil, koliko več izolacije, itd. Bi znalo bit, da je to (veliko) večja investicija od toplotne črpalke za 10 jurjev, ki bi porabla recimo 400-500 evrov elektrike tudi s slabšo izolacijo.
windigo ::
Pri električnem ogrevanju je dober razmislek, da četudi cene elektrike ostanejo nizke, kmalu pride "dodatek za zagotavljanje stabilnosti omrežja ob razpršeni porazdelitvi za porabnike z nespecifičnim profilom rabe električne energije" oz. kakorkoli se bo že točno imenoval in oblikoval davek na TEŠ6, omenjeni primer je, če se bo poskušalo breme le tega prenesti pretežno na gospodinjstva in manj na industrijo, kljub temu, da je poraba velikega števila gospodinjstev kar lepo predvidljiva (nekje toliko kot vremenska napoved) in omrežje zgrajeno prav za te namene.
Ko sem se sam odločal o sistemu ogrevanja, je bila veselica s sončnimi elektrarnami na vrhuncu (cene panelov so padale, subvencije pa še ne) in ob raznih zaresih je kazalo, da bodo šle tudi naše cene zato počasi proti nemškim, ki so bile nekje 2x višje. Na srečo se je potem malenkost uneslo, ampak zgodba z OVE še daleč ni zaključena, le da bo malo manj grajena na politični volji.
Drugače pa NEH, TČ V/V, 180m2, naračunanhih 5MWh za ogrevanje, investicija napram električnemu talnemu se ne povrne, napram plinu, če računam subvencijo in dimnik v par letih, sicer prej v 10. Dejanska poraba za vse (gretje, voda, kuhanje, pranje, sušenje,razsvetljavo, ...) 5,7MWh od priklopa lanskega septembra, vseljeni januarja, hiša sicer ogrevana celo sezono, v oktobru lani sušenje estrihov na 45/50°C s TČ in sušilci.
Ko sem se sam odločal o sistemu ogrevanja, je bila veselica s sončnimi elektrarnami na vrhuncu (cene panelov so padale, subvencije pa še ne) in ob raznih zaresih je kazalo, da bodo šle tudi naše cene zato počasi proti nemškim, ki so bile nekje 2x višje. Na srečo se je potem malenkost uneslo, ampak zgodba z OVE še daleč ni zaključena, le da bo malo manj grajena na politični volji.
Drugače pa NEH, TČ V/V, 180m2, naračunanhih 5MWh za ogrevanje, investicija napram električnemu talnemu se ne povrne, napram plinu, če računam subvencijo in dimnik v par letih, sicer prej v 10. Dejanska poraba za vse (gretje, voda, kuhanje, pranje, sušenje,razsvetljavo, ...) 5,7MWh od priklopa lanskega septembra, vseljeni januarja, hiša sicer ogrevana celo sezono, v oktobru lani sušenje estrihov na 45/50°C s TČ in sušilci.
MajorM ::
Spremljam tole temo pa vem vedno manj...
Živim v 30+ let stari hiši. Okni slabi, fasada brez izolacije. Če je recimo včasih zadostovalo cca 2000-2500 litrov olja za kurilno sezono, me zanima kaj se mi sploh izplača?
Nova okna in boljša izolacija? Ali nakup visoko temperaturne TČ.
Trenutno ogrevamo na drva. Kar pa je zelo zelo nekomfortno ker nimamo večjega zalogovnika.
Je bolje samo en večji zalogovnik? Peč je kombinirana drva/oljne in že tudi potrebna nove. Potem so tu še pogoste težave z dimnikom (čiščenje).
V bistu kaj bi predlagali bi bila najboljša energetsa prenova v mojem primeru?
Živim v 30+ let stari hiši. Okni slabi, fasada brez izolacije. Če je recimo včasih zadostovalo cca 2000-2500 litrov olja za kurilno sezono, me zanima kaj se mi sploh izplača?
Nova okna in boljša izolacija? Ali nakup visoko temperaturne TČ.
Trenutno ogrevamo na drva. Kar pa je zelo zelo nekomfortno ker nimamo večjega zalogovnika.
Je bolje samo en večji zalogovnik? Peč je kombinirana drva/oljne in že tudi potrebna nove. Potem so tu še pogoste težave z dimnikom (čiščenje).
V bistu kaj bi predlagali bi bila najboljša energetsa prenova v mojem primeru?
energetik ::
Jap, sem potem še enkrat prebral, da moraš pri TČ vzdrževat temperaturo vode na 40-45C. Pri taki temperaturi pa razumem logiko polaganja bolj na gosto (nekje sem zasledil, da imajo ljudje preko TČ vodo ogreto na 30C - s to temperaturo pa ti bolj gosto polaganje ne pomaga nič).Očitno ti tukaj nekaj ne razumeš. 40-45°bom imel v svojem 300L bojlerju za sanitarno vodo.
Nisem pa prepričan kaj misliš s tem, da ne boš rabil vode gret na 45C nikoli več, sploh glede na to, kar si prej napisal (za kopalnico sva predvidevala, da ima voda 40-45C).
No, se vsekakor veselim rezultatov naslednje leto. Sicer, kot sem že rekel, tebi se bo splačalo ker imaš zelo visoke potrebe bo energiji, pa vseeno.
V talno bo šla mnogo hladnejša voda, v najhujših zimah sem si naračunal tam do 35°C, pri notranjih temperaturah okoli 20°C.
Visoke potrebe po energiji? Kaj boš potem rekel za tiste, ki imajo nič ali malo izolirane bajte?
Jaz imam 15cm na fasadi in 25cm URSA SF35 na mansardi. Ne bi temu rekel ravno slabo izolirana bajta.
Spremljam tole temo pa vem vedno manj...Ob nič (0) izolacije bi bila na mojem mestu vsekakor prva investicija nova fasada z vsaj 15cm izolacije, najbolje da vzameš grafitni stiropor, ki ima cca. 0,035 W/mK, podstrešje/mansarda vsaj 25cm steklene volne SF35. Ti bo cena ogrevanja padla garantirano vsaj za polovico, če ne za 2/3. Izolacija ne propada in je poceni v primerjavi s investicijo v nov ogrevalni sistem. Nato še okna s 3-slojnimi stekli
Živim v 30+ let stari hiši. Okni slabi, fasada brez izolacije. Če je recimo včasih zadostovalo cca 2000-2500 litrov olja za kurilno sezono, me zanima kaj se mi sploh izplača?
Nova okna in boljša izolacija? Ali nakup visoko temperaturne TČ.
Trenutno ogrevamo na drva. Kar pa je zelo zelo nekomfortno ker nimamo večjega zalogovnika.
Je bolje samo en večji zalogovnik? Peč je kombinirana drva/oljne in že tudi potrebna nove. Potem so tu še pogoste težave z dimnikom (čiščenje).
V bistu kaj bi predlagali bi bila najboljša energetsa prenova v mojem primeru?
Potem boš pa videl ali se ti še splača prenova ogrevanja na TČ/plin/biomaso. Glede na nekomfortnost bi jaz na tvojem mestu vsaj nadgradil z zalogovnikom, da lahko zakuriš samo za par ur na polno na dan. Če nimaš priključka za plin, to itak odpade. Torej na novo ali TČ ali uplinjevalni kotel na drva/pelete.
Še bolje pa, da daš najprej jurja več v izolacijo in je potem vseeno če obdržiš obstoječi kotel.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
S4ul3 ::
Ja, če te ogrevanje stane 600 evrov na leto, je čisto vseeno na kaj se greješ. Ampak 600 evrov je komaj dovolj za drva, pa so drva sigurno najcenejša.
Potem je treba tu še upoštevat koliko dražja okna si vgradil, koliko več izolacije, itd. Bi znalo bit, da je to (veliko) večja investicija od toplotne črpalke za 10 jurjev, ki bi porabla recimo 400-500 evrov elektrike tudi s slabšo izolacijo.
Točno to govorim kar pišeš - če si mali porabnik nima smisla vgrajevat TČ. Danes pa se mi zdi da skoraj ne moreš kupit hiše, ki ne bi bila v energijskem razredu C ali višje (kar je tistih 50kWh/m2a).
Jasno, da bom šel sedaj na obstoječi bajti v ne vem kakšno investicijo fasade zgolj zaradi tega, da ne rabim TČ pa je logika vprašljiva. Če bom fasado delal kakor koli pa je spet druga računica, ker sama izolacija hiše predstavlja najmanjši del investicije (večji del so seveda vsi stroški povezani okoli tega, od odra do dela do transporta in če to mislim kakor koli delat moram računat na dodatnih 20-30% cene, zato da bom imeli hišo toliko izolirano da ne bom rabil TČ).
Če imam pa staro 200m2 hišo brez izolacije je pa reč kristalno jasna, da tam ne boš šel vgrajevat direktnega električnega ogrevanja.
S4ul3 ::
Jap, sem potem še enkrat prebral, da moraš pri TČ vzdrževat temperaturo vode na 40-45C. Pri taki temperaturi pa razumem logiko polaganja bolj na gosto (nekje sem zasledil, da imajo ljudje preko TČ vodo ogreto na 30C - s to temperaturo pa ti bolj gosto polaganje ne pomaga nič).Očitno ti tukaj nekaj ne razumeš. 40-45°bom imel v svojem 300L bojlerju za sanitarno vodo.
Nisem pa prepričan kaj misliš s tem, da ne boš rabil vode gret na 45C nikoli več, sploh glede na to, kar si prej napisal (za kopalnico sva predvidevala, da ima voda 40-45C).
No, se vsekakor veselim rezultatov naslednje leto. Sicer, kot sem že rekel, tebi se bo splačalo ker imaš zelo visoke potrebe bo energiji, pa vseeno.
V talno bo šla mnogo hladnejša voda, v najhujših zimah sem si naračunal tam do 35°C, pri notranjih temperaturah okoli 20°C.
Visoke potrebe po energiji? Kaj boš potem rekel za tiste, ki imajo nič ali malo izolirane bajte?
Jaz imam 15cm na fasadi in 25cm URSA SF35 na mansardi. Ne bi temu rekel ravno slabo izolirana bajta.
Napisal si, da rabiš 12000kWh letno kar je 88kWh/m2, to pa je kar precej v primerjavi s tem o čemer jaz govorim (50kWh). Sem videl potem, da si napisal da je še sanitarna voda zraven, ne vem pa koliko si je naračunal. Če je pa govora o 9000kWh pa se ti investicija (sedaj govorim o direktnem el. ogrevanju) ne povrne v tako kratkem času kot si napisal.
Jap, sem potem še enkrat prebral, da moraš pri TČ vzdrževat temperaturo vode na 40-45C. Pri taki temperaturi pa razumem logiko polaganja bolj na gosto (nekje sem zasledil, da imajo ljudje preko TČ vodo ogreto na 30C - s to temperaturo pa ti bolj gosto polaganje ne pomaga nič).Očitno ti tukaj nekaj ne razumeš. 40-45°bom imel v svojem 300L bojlerju za sanitarno vodo.
Nisem pa prepričan kaj misliš s tem, da ne boš rabil vode gret na 45C nikoli več, sploh glede na to, kar si prej napisal (za kopalnico sva predvidevala, da ima voda 40-45C).
No, se vsekakor veselim rezultatov naslednje leto. Sicer, kot sem že rekel, tebi se bo splačalo ker imaš zelo visoke potrebe bo energiji, pa vseeno.
V talno bo šla mnogo hladnejša voda, v najhujših zimah sem si naračunal tam do 35°C, pri notranjih temperaturah okoli 20°C.
Visoke potrebe po energiji? Kaj boš potem rekel za tiste, ki imajo nič ali malo izolirane bajte?
Jaz imam 15cm na fasadi in 25cm URSA SF35 na mansardi. Ne bi temu rekel ravno slabo izolirana bajta.
Spremljam tole temo pa vem vedno manj...Ob nič (0) izolacije bi bila na mojem mestu vsekakor prva investicija nova fasada z vsaj 15cm izolacije, najbolje da vzameš grafitni stiropor, ki ima cca. 0,035 W/mK, podstrešje/mansarda vsaj 25cm steklene volne SF35. Ti bo cena ogrevanja padla garantirano vsaj za polovico, če ne za 2/3. Izolacija ne propada in je poceni v primerjavi s investicijo v nov ogrevalni sistem. Nato še okna s 3-slojnimi stekli
Živim v 30+ let stari hiši. Okni slabi, fasada brez izolacije. Če je recimo včasih zadostovalo cca 2000-2500 litrov olja za kurilno sezono, me zanima kaj se mi sploh izplača?
Nova okna in boljša izolacija? Ali nakup visoko temperaturne TČ.
Trenutno ogrevamo na drva. Kar pa je zelo zelo nekomfortno ker nimamo večjega zalogovnika.
Je bolje samo en večji zalogovnik? Peč je kombinirana drva/oljne in že tudi potrebna nove. Potem so tu še pogoste težave z dimnikom (čiščenje).
V bistu kaj bi predlagali bi bila najboljša energetsa prenova v mojem primeru?
Potem boš pa videl ali se ti še splača prenova ogrevanja na TČ/plin/biomaso. Glede na nekomfortnost bi jaz na tvojem mestu vsaj nadgradil z zalogovnikom, da lahko zakuriš samo za par ur na polno na dan. Če nimaš priključka za plin, to itak odpade. Torej na novo ali TČ ali uplinjevalni kotel na drva/pelete.
Še bolje pa, da daš najprej jurja več v izolacijo in je potem vseeno če obdržiš obstoječi kotel.
+1
Predvsem pa si naredi lepo tabelico koliko te pride kaj (izolacija, okna, TČ, plin, štrom,..) in ne vrjami preveč vsemu kar je napisano na raznih prospektih. Mal poguglaj, mal povprašaj na kakem forumu za realni feedback in ko boš imel neko okvirno sliko pojdi s tem do kakega energetika, ki ni zaposlen v nobenem podjetju, kjer se ukvarjajo s prodajo ogrevalnih zadev;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: S4ul3 ()
energetik ::
Nova peč bo v vsakem primeru potrebna v naslednjem letu ali dveh.Če imaš možnost dobiti poceni drva, potem nabaviš sodoben uplinjevalni kotel na drva. Sicer pa TČ.
Ampak imeti ob kateremkoli gretju 0 izolacije se mi zdi direktno metanje denarja stran. Če nimaš 2 levih rok nabaviš 15cm EPS-F plošče in purpen za limanje stiroporja ter lepo obložiš fasado. Potem rabiš samo še fasadno lepilo in mrežico za oblogo.
MajorM ::
Cena me zanima. Je izolacija in nova fasada ranga 2kEUR ali 10kEUR?
Dvonadstropna hiša, cca 7m x 10m. Torej takole ocenjeno na hitro na uč sedajle 2*5*7+2*5*10 = 170m2 fasade.
In še menjava oken. Naslednjih 10kEUR. Se pravi če je prihranek 1000EUR/leto je to potem hitro 20 let ROI...
Dvonadstropna hiša, cca 7m x 10m. Torej takole ocenjeno na hitro na uč sedajle 2*5*7+2*5*10 = 170m2 fasade.
In še menjava oken. Naslednjih 10kEUR. Se pravi če je prihranek 1000EUR/leto je to potem hitro 20 let ROI...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MajorM ()
energetik ::
Napisal si, da rabiš 12000kWh letno kar je 88kWh/m2, to pa je kar precej v primerjavi s tem o čemer jaz govorim (50kWh). Sem videl potem, da si napisal da je še sanitarna voda zraven, ne vem pa koliko si je naračunal. Če je pa govora o 9000kWh pa se ti investicija (sedaj govorim o direktnem el. ogrevanju) ne povrne v tako kratkem času kot si napisal.12000kWh je najbolj pesimistična cifra, ki sem si jo izračunal. Vsebuje 4x zamenjavo komplet zraka vsak dan, 2000kWh za toplo vodo in tudi izgube v tla (ki sem jih precenil). Ne vsebuje toplotnih pribitkov (sonce, naprave, ljudje), ki jih je baje za par 1000kWh.
Čistega električnega gretja pa ne bi vzel že zato, ker potem ne bi imel nobene druge variante za toplovodno ogrevanje brez naknadnega štemanja. Kvečjemu če bi vgradil električno peč, povezano na talno vodno gretje.
Potem je tukaj še vidik obremenitve glavnih varovalk, ki bi ob nizkih temperaturah kar švicale. TČ mi rabi max 2,5kW ob max moči.
Magic1 ::
Cena me zanima. Je izolacija in nova fasada ranga 2kEUR ali 10kEUR?
Dvonadstropna hiša, cca 7m x 10m. Torej takole ocenjeno na hitro na uč sedajle 2*5*7+2*5*10 = 170m2 fasade.
In še menjava oken. Naslednjih 10kEUR. Se pravi če je prihranek 1000EUR/leto je to potem hitro 20 let ROI...
Fasada je v rangu 8-10k€ če daš nekomu za delat. Okna niso tako draga(v kolikor dobiš ugodno ponudbo, saj cene za isto stvar varirajo tudi za več kot 50%). Sploh če nimaš rolet, ki zadevo takoj podražajo za tretjino.
Magic
energetik ::
Cena me zanima. Je izolacija in nova fasada ranga 2kEUR ali 10kEUR?Recimo navaden Jubizol sistem z 15cm stiropora je 20EUR/m^2 material, če dalaš sam. Zate recimo okoli 4000EUR. Z delom verjetno 2x več. Če imaš ravno nepohodno podstrešje pa prideš skozi bistveno ceneje - nabaviš URSA SF35 25cm in jo samo razviješ po podstrešju, pokriješ s poceni Vrtexom.
Dvonadstropna hiša, cca 7m x 10m. Torej takole ocenjeno na hitro na uč sedajle 2*5*7+2*5*10 = 170m2 fasade.
In še menjava oken. Naslednjih 10kEUR. Se pravi če je prihranek 1000EUR/leto je to potem hitro 20 let ROI...
Sicer pa sem napisal narobe, sem šel preračunat. Če nimaš nič izolacije ne na fasadi ne na podstrešju, s 15cm izolacije na stenah in 25 na strehi 8x!! zmanjšaš porabo.
V glavnem če se kdaj močno podraži štrom, bom jaz najprej razmišljal o odstranitvi mojih 15cm stiropora in nova fasada s 20-25cm grafitnega stiropora.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Aston_11 ::
Magic1 ::
V glavnem če se kdaj močno podraži štrom, bom jaz najprej razmišljal o odstranitvi mojih 15cm stiropora in nova fasada s 20-25cm grafitnega stiropora.
Če imaš okna montirana kot je treba v fasadi in ne v steni, potem nimaš toplotnih mostov s kakšnimi balkoni, podstrešjem, predprostori. Drugače je itak brezveze tlačit debelejšo izolacijo gor.
Magic
S4ul3 ::
Napisal si, da rabiš 12000kWh letno kar je 88kWh/m2, to pa je kar precej v primerjavi s tem o čemer jaz govorim (50kWh). Sem videl potem, da si napisal da je še sanitarna voda zraven, ne vem pa koliko si je naračunal. Če je pa govora o 9000kWh pa se ti investicija (sedaj govorim o direktnem el. ogrevanju) ne povrne v tako kratkem času kot si napisal.12000kWh je najbolj pesimistična cifra, ki sem si jo izračunal. Vsebuje 4x zamenjavo komplet zraka vsak dan, 2000kWh za toplo vodo in tudi izgube v tla (ki sem jih precenil). Ne vsebuje toplotnih pribitkov (sonce, naprave, ljudje), ki jih je baje za par 1000kWh.
Čistega električnega gretja pa ne bi vzel že zato, ker potem ne bi imel nobene druge variante za toplovodno ogrevanje brez naknadnega štemanja. Kvečjemu če bi vgradil električno peč, povezano na talno vodno gretje.
Potem je tukaj še vidik obremenitve glavnih varovalk, ki bi ob nizkih temperaturah kar švicale. TČ mi rabi max 2,5kW ob max moči.
Ja, to je pa res, da na vodo potem ne bo šlo več. Obremenitve glavnih varovalk pa baje ni pretirane saj naj bi bil sistem tako narejen, da se nikoli ne ogreva cela hiša na enkrat ampak se vklapljajo posamezni prostori posamično.
V glavnem če se kdaj močno podraži štrom, bom jaz najprej razmišljal o odstranitvi mojih 15cm stiropora in nova fasada s 20-25cm grafitnega stiropora.
Me zgolj informativno zanima: zakaj pa ne bi dal tistih 20-25cm grafitnega direktno na obstoječo fasado?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: S4ul3 ()
Aston_11 ::
saj naj bi bil sistem tako narejen, da se nikoli ne ogreva cela hiša na enkrat ampak se vklapljajo posamezni prostori posamično.Nope. Pri talnem zaradi odzivnosti to nima nobenega smisla. Prostori so stalno ogrevani, ko je izklopljeno, je izklopljeno vse. V času, ko bi sistem odločil prostor zapreti, do tedaj, ko bi se ohladil, bi minilo preveč časa, da bi talno toliko segrelo estrihe, da bi spet začeli greti prostor. Ves čas nalahno greje v področju, kjer so TČ fajn učinkovite.
Me zgolj informativno zanima: zakaj pa ne bi dal tistih 20-25cm grafitnega direktno na obstoječo fasado?Ali pa zgolj dodatnih 5-10?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
S4ul3 ::
Nope. Pri talnem zaradi odzivnosti to nima nobenega smisla. Prostori so stalno ogrevani, ko je izklopljeno, je izklopljeno vse. V času, ko bi sistem odločil prostor zapreti, do tedaj, ko bi se ohladil, bi minilo preveč časa, da bi talno toliko segrelo estrihe, da bi spet začeli greti prostor. Ves čas nalahno greje v področju, kjer so TČ fajn učinkovite.
Glede na moje informacije to ne drži. Vgradi se 2x moči, ki jo potrebuješ ravno zaradi tega, da sistem ni vedno 100% obremenjen (ampak dela 50% časa z 100% moči). Vsaka soba pa ima svoj sistem.
Aston_11 ::
Glede na moje informacije to ne drži. Vgradi se 2x moči, ki jo potrebuješ ravno zaradi tega, da sistem ni vedno 100% obremenjen (ampak dela 50% časa z 100% moči). Vsaka soba pa ima svoj sistem.S stališča, da ima vsaka soba svoj ventil, drži. Vendar ventili so ročni. In te ventile ne tikaš. Nadalje, moč črpalke - če je on/off, drži, kar praviš, če je inverterska, ki prilagaja moč, potem ne drži, kar praviš. In če prilagaja moč potrebam, zakaj bi imel krmiljenje ventilov?
Da popestrim: če pošiljaš v talno toplo vodo iz drugega vira, kaj spremeni pri sistemu v vsaki sobi? Če je odgovor nič, potem je ideja, da vgrajuješ 2x močnejšo črplko, povezana točno z ničemer.
TČ mora biti take moči, da je izklopov čim manj. Take pa so recimo, inverterske...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
energetik ::
Ja, to je pa res, da na vodo potem ne bo šlo več. Obremenitve glavnih varovalk pa baje ni pretirane saj naj bi bil sistem tako narejen, da se nikoli ne ogreva cela hiša na enkrat ampak se vklapljajo posamezni prostori posamično.Fail. Za ogrevanje prostorov na željeno temperaturo rabiš pri neki zunanji T toliko in toliko W. Če boš hotel ogreti mrzel prostor ko ga boš rabil, boš pa takrat porabil več. Vsaj pri izolirani bajti nima to nobenega smisla, ogreva se 24/7 na želeno temperaturo in je to to. Pri meni pri -16°C je to cca. 4kW.
Me zgolj informativno zanima: zakaj pa ne bi dal tistih 20-25cm grafitnega direktno na obstoječo fasado?Ker bi imel potem tunele namesto oken in vrat?
S4ul3 ::
Glede na moje informacije to ne drži. Vgradi se 2x moči, ki jo potrebuješ ravno zaradi tega, da sistem ni vedno 100% obremenjen (ampak dela 50% časa z 100% moči). Vsaka soba pa ima svoj sistem.S stališča, da ima vsaka soba svoj ventil, drži. Vendar ventili so ročni. In te ventile ne tikaš. Nadalje, moč črpalke - če je on/off, drži, kar praviš, če je inverterska, ki prilagaja moč, potem ne drži, kar praviš. In če prilagaja moč potrebam, zakaj bi imel krmiljenje ventilov?
Da popestrim: če pošiljaš v talno toplo vodo iz drugega vira, kaj spremeni pri sistemu v vsaki sobi? Če je odgovor nič, potem je ideja, da vgrajuješ 2x močnejšo črplko, povezana točno z ničemer.
TČ mora biti take moči, da je izklopov čim manj. Take pa so recimo, inverterske...
Se nismo dobro razumeli - sem govoril o direktnem električnem ogrevanju.
Aston_11 ::
S4ul3 ::
Ja, to je pa res, da na vodo potem ne bo šlo več. Obremenitve glavnih varovalk pa baje ni pretirane saj naj bi bil sistem tako narejen, da se nikoli ne ogreva cela hiša na enkrat ampak se vklapljajo posamezni prostori posamično.Fail. Za ogrevanje prostorov na željeno temperaturo rabiš pri neki zunanji T toliko in toliko W. Če boš hotel ogreti mrzel prostor ko ga boš rabil, boš pa takrat porabil več. Vsaj pri izolirani bajti nima to nobenega smisla, ogreva se 24/7 na želeno temperaturo in je to to. Pri meni pri -16°C je to cca. 4kW.
Me zgolj informativno zanima: zakaj pa ne bi dal tistih 20-25cm grafitnega direktno na obstoječo fasado?Ker bi imel potem tunele namesto oken in vrat?
V tej logiki ga seveda ne ohladiš 100% ampak zgolj zmanjšaš temperaturo iz 22 na 18 recimo.
Ja bo držalo, toliko fasade bo imelo negativen vizalni učinek.
S4ul3 ::
Fail. Za ogrevanje prostorov na željeno temperaturo rabiš pri neki zunanji T toliko in toliko W. Če boš hotel ogreti mrzel prostor ko ga boš rabil, boš pa takrat porabil več. Vsaj pri izolirani bajti nima to nobenega smisla, ogreva se 24/7 na želeno temperaturo in je to to. Pri meni pri -16°C je to cca. 4kW.
Zanimivo branje: http://energy.gov/energysaver/articles/...
By turning your thermostat back 10° to 15° for 8 hours, you can save 5% to 15% a year on your heating bill -- a savings of as much as 1% for each degree if the setback period is eight hours long
Programmable thermostats are generally not recommended for heat pumps. In its cooling mode, a heat pump operates like an air conditioner, so turning up the thermostat (either manually or with a programmable thermostat) will save energy and money. But when a heat pump is in its heating mode, setting back its thermostat can cause the unit to operate inefficiently, thereby canceling out any savings achieved by lowering the temperature setting. Maintaining a moderate setting is the most cost-effective practice. Recently, however, some companies have begun selling specially designed programmable thermostats for heat pumps, which make setting back the thermostat cost-effective. These thermostats typically use special algorithms to minimize the use of backup electric resistance heat systems.
Tvoja navedba torej drži ampak v škodo TČ za katere rabiš poseben termostat, da je zadeva učinkovita.
Še tu, da se regulacija še kako splača: http://www.straightdope.com/columns/rea...
Although your heater may run for a while during the recovery period when it's bringing the house back up to temperature, you still use less energy than you would keeping the house at a constant temperature around the clock.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: S4ul3 ()
S4ul3 ::
Glede na moje informacije to ne drži. Vgradi se 2x moči, ki jo potrebuješ ravno zaradi tega, da sistem ni vedno 100% obremenjen (ampak dela 50% časa z 100% moči). Vsaka soba pa ima svoj sistem.S stališča, da ima vsaka soba svoj ventil, drži. Vendar ventili so ročni. In te ventile ne tikaš. Nadalje, moč črpalke - če je on/off, drži, kar praviš, če je inverterska, ki prilagaja moč, potem ne drži, kar praviš. In če prilagaja moč potrebam, zakaj bi imel krmiljenje ventilov?
Pri talnem električnem gretju ni nobenih ventilov. Zato verjetno tudi v prej omenjenih povezavah govorijo, da regulacija (ogrevanje samo tistega kar rabiš takrat ko rabiš) ni mogoča s TČ.
Pri električnem gretju to seveda je možno (enostavno preko termostata). Glede samega zamika (od takrat, ko se ugasne, pa do takrat ko se temperatura zmanjša) pa 2x probaš, pa vidiš koliko prej ti mora termostat ugasnit (in jasno tudi prižgat).
S4ul3 ::
Če še malo primerjam električno talno in TČ, tu piše , da z zmanjšanjem temperature ponoči lahko prišparaš 28% na energiji. 28% se mi sicer sliši veliko, ampak če vrjamem da mi TČ prišpara 50%, potem verjetno vrjamem tudi, da mi zmanjšanje uporabe prišpara 20%.
Kakšna naj bi bila pa regulacijska varčevanja pri TČ pa nisem siguren, ker ne najdem nobenega linka na to temo. Kakorkoli, če vzamemo primer, da nimamo regulacije na TČ je potem dejanska razlika med električnim talnim in TČ 30%.
Kakšna naj bi bila pa regulacijska varčevanja pri TČ pa nisem siguren, ker ne najdem nobenega linka na to temo. Kakorkoli, če vzamemo primer, da nimamo regulacije na TČ je potem dejanska razlika med električnim talnim in TČ 30%.
erkgheoruugh ::
To je mogoče za kaka druga ogrevalana telesa ali konvektorje.
Pri talnem imaš stalno temperaturo ali pa zelo majhno nihanje v prostoru, ker ima veliko vztrajnost, tudi če ogrevaš pretežno samo v času nizke tarife.
Pri talnem imaš stalno temperaturo ali pa zelo majhno nihanje v prostoru, ker ima veliko vztrajnost, tudi če ogrevaš pretežno samo v času nizke tarife.
rejven ::
Pri grafitnem stiroporu, ki ina cca 20% boljso izolativnost/prevodnost (0.32w/mk napram 0.4w/mK), je treba bit pazliv predvsem na juznih stenah, kjer je poleti, sploh v kombinaciji s temnejsim zakljucnim slojem problem visokih temperatur, ki slabo vplivajo na fasadni lim, zato je fajn sidrat.
Ce obstojec napušč omogoca je bolje dati 20% debelejši navadni stiropor in tudi ceneje za enak efekt.
Ce obstojec napušč omogoca je bolje dati 20% debelejši navadni stiropor in tudi ceneje za enak efekt.
S4ul3 ::
erkgheoruugh je izjavil:
To je mogoče za kaka druga ogrevalana telesa ali konvektorje.
Pri talnem imaš stalno temperaturo ali pa zelo majhno nihanje v prostoru, ker ima veliko vztrajnost, tudi če ogrevaš pretežno samo v času nizke tarife.
Če ga daš na estrih potem pomojem je mogoče. Je pa res, da je potem bolj dovzetno za poškodbe.
erkgheoruugh ::
Ma si ti teoretik že kdaj videl od blizu talno gretje?
Mi znaš našteti iz glave kak primer poškodbe ali je to spet nadaljnje nabijanje na svojo stran, ker si pač ti iz nekih bolj ali manj očitnih razlogov ne boš omislil TČ?
Mi znaš našteti iz glave kak primer poškodbe ali je to spet nadaljnje nabijanje na svojo stran, ker si pač ti iz nekih bolj ali manj očitnih razlogov ne boš omislil TČ?
S4ul3 ::
erkgheoruugh je izjavil:
Ma si ti teoretik že kdaj videl od blizu talno gretje?
Mi znaš našteti iz glave kak primer poškodbe ali je to spet nadaljnje nabijanje na svojo stran, ker si pač ti iz nekih bolj ali manj očitnih razlogov ne boš omislil TČ?
Nisi prebral dobro - jaz primerjam električno talno gretje z TČ. In govorim, da dam lahko električno talno gretje na estrih in tako lahko imam regulacijo (ki je pa pri TČ ne moreš imeti, kot tudi sam pišeš).
Aston_11 ::
S4ul3 ::
In govorim, da dam lahko električno talno gretje na estrih in tako lahko imam regulacijoNe bo akumulacije, prvič slišim za idejo, da bi bile žice tik pod oblogo. Pod ploščicami ja, saj te dovolj akumulirajo, vendar vse ostalo nima nobenega smisla.
Vzameš takega, ki je na trak in ne na žico? Seveda deluje samo, kot si rekel - ni neke akumulacije. Prostor se hitreje ogreje in hitreje shladi.
Je res, da boš imel več dnevne tarife, samo imaš pa lahko regulacijo. Kaj se bolj splača pa se verjetno da izračunat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: S4ul3 ()
erkgheoruugh ::
erkgheoruugh je izjavil:
Ma si ti teoretik že kdaj videl od blizu talno gretje?
Mi znaš našteti iz glave kak primer poškodbe ali je to spet nadaljnje nabijanje na svojo stran, ker si pač ti iz nekih bolj ali manj očitnih razlogov ne boš omislil TČ?
Nisi prebral dobro - jaz primerjam električno talno gretje z TČ. In govorim, da dam lahko električno talno gretje na estrih in tako lahko imam regulacijo (ki je pa pri TČ ne moreš imeti, kot tudi sam pišeš).
Jaz sem že dobro prebral, sam ti se zapletaš v velike nelogičnosti, ker si teoretik.
Estrih in regulacija ne gre skupaj, oziroma je nesmiselna. Kdor ima preveč denarja in je prepričan, da to dvoje gre skupaj lahko zaradi mene da v vsako sobo svoj termostat in si priklaplja in odklaplja posamezne vode talnega gretja, ampak vsak ti bo povedal, da je to neumnost. Razen seveda, če bo videl, da si banka.
Jaz ne vem, kakšne so vaše življenjske izkušnje, moje so take, da imam do nadalnjega dovolj pogleda na ogenjček v kaminu. Razen na žaru seveda. Takrat se še malo pomatram. Lahko rečem, da mi je kurjenja dovolj. Pa vstaneš zjutraj pa je mrzlo, pa vode ni za tuširat, ko bi jo rad, pa treba je šparat, pa drva trikrat prestavit preden pridejo do peči, .... Ne hvala.
Za mojih 500-600€ letno se jaz smejim sosedom skozi okno, ko žagajo, prekladajo drva, točijo cisterne, medtem ko jaz npr. surfam po slo-techu, v prostoru konstantnih 22, ne glede na zunanjo temperaturo, hodim bos...ma ne zamenjam za nič. Pa kot pravim, to udobje je še vedno poceni.
Tudi v pravljice o ektremnem povečevanju cene elektrike ne verjamem.
floyd1 ::
Bo kar držalo. Vsaj pri nas je bilo tako, da zdaj, ko smo sprobali talno gretje ne bi šel več nikoli nazaj na radiatorje. V bistvu mi je za način, kako ogrejem vodo v talnem itak vseeno, samo da funkcionira. Je pa v tej temi premalo napisano o tem, da TČ veliko ljudi uporablja tudi za hlajenje, ali vsaj "pomoč pri hlajenju" pregrete konstrukcije ob vročinskih valih, kot to delam jaz. 21 stopinj sem 2 tedna spuščal po talnem (visoko nad točko kondenzacije - za ziher) in je precej pomagalo pri vzdrževanju znosne temperature v prostorih. Jebat ga, konvektorjev (za TČ) še ni v hiši.
energetik ::
Ja to je tudi en velik plus TČ, namreč talno hlajenje dobiš zraven "kot darilo". Paziš na točko rosišča in je to to. Edina težava je, da ne razvlažuje zraka, ampak to se lahko reši z 2-3 strateško postavljenimi ravzlažilniki za 150€ po komadu. Sicer pa bi moralo zadostovati za držanje ugodne temperature tudi v vročinskih valovih.
@Matajur: tudi pri zemeljskem plinu je enako. Pritisneš gumb in pozabiš.
@Matajur: tudi pri zemeljskem plinu je enako. Pritisneš gumb in pozabiš.
floyd1 ::
Zanimivo, da z ekstremno visoko vlago ni bilo problemov. Tam od 50-60% je bila, kar je (menda) še OK. Vsaj za prostor, za res dobro počutje bi verjetno morala biti manjša (to pa se je opazilo). Za konvektor pa že imamo narejo instalacijo v stenah. Naslednje leto, če bo dnar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: floyd1 ()
floyd1 ::
Ja, ni bil niti približno tak občutek kot pri klimi. Konvektor bo to (enkrat) rešil, je pa cena spet...
S4ul3 ::
Zanimiv je pogled na samo ekologijo TČ. Kot smo pogruntali (vsaj nihče še ni uspel tega argumentirano zanikat), se TČ pri porabi 10.000kWh letno zelo težko povrne, če porabiš manj pa še toliko težje (pod 7-8.000 pa je čisti nesmisel).
Razlika v investiciji primera, ki ga je navedel energetik je tako 4000€ (direktno električno talno + TČ za sanitarno vodo vs. TČ). Zasledil sem, da je cena 1300kW vetrne turbine 2.800.000 USD (in za začetek debate ta USD enostavno pretvorimo v EUR za ceno take turbine v EU). To pomeni, da je cena na kW 2153€. Pri 10.000 kWh rabimo povprečno 2,31 kW (10.000 / (6 mesecev *30 dni *24 ur) če sem prav zračunal). Za 4.000€ razlike v investiciji pa dobimo 1,85 kWh vetrne energije skozi celo leto. Ker nam bo trubina delala celo leto, ogrevanje pa potrebujemo zgolj pol leta tako lahko 2,31 kW delimo z 2 in dobimo 1,155 kW oz. imamo na letni ravni v primeru take investicije ogrevanje zastonj in nam še ostane 0,69 kW viška. Vsako leto.
Jasno, zelo površen izračun, ki ne vključuje vzdrževanja turbin, ampak ravno tako tudi ne vključuje vzdrževanja TČ. Življenska doba obeh je 20 let. Sem prepričan, da če bi se začelo tako masovno vlagat v turbine bi njihova cena padla vsaj občutno. Jasno je tudi, da turbine ne pridejo v poštev povsod, sem jih navedel kot primer. Kar hočem s tem povedat pa je, da poleg TČ definitivno obstajajo še druge možnosti, ki so boljše pod določenimi pogoji.
Razlika v investiciji primera, ki ga je navedel energetik je tako 4000€ (direktno električno talno + TČ za sanitarno vodo vs. TČ). Zasledil sem, da je cena 1300kW vetrne turbine 2.800.000 USD (in za začetek debate ta USD enostavno pretvorimo v EUR za ceno take turbine v EU). To pomeni, da je cena na kW 2153€. Pri 10.000 kWh rabimo povprečno 2,31 kW (10.000 / (6 mesecev *30 dni *24 ur) če sem prav zračunal). Za 4.000€ razlike v investiciji pa dobimo 1,85 kWh vetrne energije skozi celo leto. Ker nam bo trubina delala celo leto, ogrevanje pa potrebujemo zgolj pol leta tako lahko 2,31 kW delimo z 2 in dobimo 1,155 kW oz. imamo na letni ravni v primeru take investicije ogrevanje zastonj in nam še ostane 0,69 kW viška. Vsako leto.
Jasno, zelo površen izračun, ki ne vključuje vzdrževanja turbin, ampak ravno tako tudi ne vključuje vzdrževanja TČ. Življenska doba obeh je 20 let. Sem prepričan, da če bi se začelo tako masovno vlagat v turbine bi njihova cena padla vsaj občutno. Jasno je tudi, da turbine ne pridejo v poštev povsod, sem jih navedel kot primer. Kar hočem s tem povedat pa je, da poleg TČ definitivno obstajajo še druge možnosti, ki so boljše pod določenimi pogoji.
Aston_11 ::
Ja, seveda so vetrne turbine ideja. Vendar je ne moreš postaviti na vrtu, tako da odpade. Da pa bi imel turbinco, ki bi imela 2 metra premer vetrnic, ob vetru, ki je ali pa ga ni, ki od sebe da 50W, ko jih da, nima nekega smisla.
S4ul3 ::
Ja, seveda so vetrne turbine ideja. Vendar je ne moreš postaviti na vrtu, tako da odpade. Da pa bi imel turbinco, ki bi imela 2 metra premer vetrnic, ob vetru, ki je ali pa ga ni, ki od sebe da 50W, ko jih da, nima nekega smisla.
No, sem razmišljal skozi oči, da nas mora biti 700, ki bi investirali 4000€ v 1300kW turbino. In se potem grejemo zastonj pa še ostane nam elektrike, da ne omenjam da smo v takem primeru neodvisni od cen energentov na svetovnem trgu.
Magic1 ::
Si pa en hard teoretik, papir vse prenese, a realnost je seveda drugačna.
Veter je v štartu zelo nezanesljiv, pri nas pa sploh, razen na enih parih točkah, kjer je le zelo nezanesljiv Imamo eno vetrno v Btcju, videl sem jo vrtet mogoče dvakrat. Je pa eko mesto, ker ima vrtrnico in promovira kolesa
Si pa med drugim non-stop kontradiktoren. Pasivcem ti ponujaš, da naj se grejejo na čisti štrom... Konkretna pasiva se ne izplača, je predraga za prihranjke in ti bi njim poturil drugo najdražje ogrevanje. Niso šli v pasivo za to, da lahko potem na izvedbi ogrevanja šparajo.
Ti preveč teoretično računaš porabo za komplet ogrevanje in potem dobiš smešno nizke cifre. Če imaš dobro izolacijo, gre takoj cca 1/3 za ogrevanje, 1/3 za toplo vodo in 1/3 za prezračevanje. Seveda ti z veseljem izpostavljaš le 1/3, oz. dodajaš TČ samo za vodo(ki pa lahko dela le kakšnih 8 mesecev v letu, pozimi ko pa je navečja poraba za ogrevanje vode pa se mora gret s grelcem???)...
Veter je v štartu zelo nezanesljiv, pri nas pa sploh, razen na enih parih točkah, kjer je le zelo nezanesljiv Imamo eno vetrno v Btcju, videl sem jo vrtet mogoče dvakrat. Je pa eko mesto, ker ima vrtrnico in promovira kolesa
Si pa med drugim non-stop kontradiktoren. Pasivcem ti ponujaš, da naj se grejejo na čisti štrom... Konkretna pasiva se ne izplača, je predraga za prihranjke in ti bi njim poturil drugo najdražje ogrevanje. Niso šli v pasivo za to, da lahko potem na izvedbi ogrevanja šparajo.
Ti preveč teoretično računaš porabo za komplet ogrevanje in potem dobiš smešno nizke cifre. Če imaš dobro izolacijo, gre takoj cca 1/3 za ogrevanje, 1/3 za toplo vodo in 1/3 za prezračevanje. Seveda ti z veseljem izpostavljaš le 1/3, oz. dodajaš TČ samo za vodo(ki pa lahko dela le kakšnih 8 mesecev v letu, pozimi ko pa je navečja poraba za ogrevanje vode pa se mora gret s grelcem???)...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
energetik ::
Zanimiv je pogled na samo ekologijo TČ. Kot smo pogruntali (vsaj nihče še ni uspel tega argumentirano zanikat), se TČ pri porabi 10.000kWh letno zelo težko povrne, če porabiš manj pa še toliko težje (pod 7-8.000 pa je čisti nesmisel).Kako težko povrne? Sem ti napisal, da v primerjavi s plinom v cca. 5 letih pri 10MWh/leto.
Ja, če bi namontiral v vsak prostor samo Baubau konvektorje za 50€, bi se investicija v TČ vračala precej dlje, še vedno pa precej manj kot 20 let.
Ampak a je tebi logično, da ob izdelavi novih estrihov ne bi notri zalil vodnega talnega? Ne ve se kakšne bodo cene energentov in brez strojnih inštalacij si obsojen samo na elektriko. Če imaš pa narejeno talno gretje, lahko gor priklopiš kar hočeš, od olja, plina, biomase ni da ni.
Torej za dejansko primerjavo z električnim gretjem je edino logično, da primerjaš recimo 10000€ za TČ+talno in ~4000€ za centralno elektro peč+talno. 6000€ razlike, pri porabi 10MWh povrnitev TČ v 12 letih.
energetik ::
Komu to odgovarjaš? Jaz sem nekje prej omenjal ponudbo za komplet kurilnico na plin, vključno z izdelavo plastičnega izpuha skozi obstoječ zidan dimnik. Sicer pa lahko pri plinski peči (do 10kW se mi zdi) spelješ izpuh skozi koaksialno cev kar skozi fasado, v najboljšem primeru od peči direktno skozi steno, dolžina 0,5 m.
laguna1 ::
Dimnik pozabljate čisto vedno. Odbij vsaj 1500€ zanj. Pa potem še dimnikarja.
Mislim, da je tu več ali manj pogovora o "starogradnjah" in zamenjavi ali adaptaciji sistemov, in v tem primeru pa ne nastaja noben strošek dimnika, saj vsaka starejša hiša ima že izgrajen dimnik, res pa je, da pa pri kondenzacijski plinski peči rabiš plastični dimnik, kar pa je vedno tudi zajeto v ceni investicije v plinsko napravo.
Mislim, da je to razlog in recimo upravičen razlog, da se "pozablja" na dimnik.
LP
Invictus ::
Spremljam tole temo pa vem vedno manj...
Živim v 30+ let stari hiši. Okni slabi, fasada brez izolacije. Če je recimo včasih zadostovalo cca 2000-2500 litrov olja za kurilno sezono, me zanima kaj se mi sploh izplača?
Nova okna in boljša izolacija? Ali nakup visoko temperaturne TČ.
Trenutno ogrevamo na drva. Kar pa je zelo zelo nekomfortno ker nimamo večjega zalogovnika.
Je bolje samo en večji zalogovnik? Peč je kombinirana drva/oljne in že tudi potrebna nove. Potem so tu še pogoste težave z dimnikom (čiščenje).
V bistu kaj bi predlagali bi bila najboljša energetsa prenova v mojem primeru?
Če imaš zanič okna, začni tam. Tako ali tako jih boš moral enkrat menjati.
Za debelino izolacije se moraš pač odločiti ali boš lovil subvencijo, kar pomeni tudi debelejšo in dražjo fasado, ali pa boš naredil eno računico če se sploh splača loviti subvencijo. Namreč, ko ekosklad zahteva za subvencijo vedno debelejšo izolacijo, posledično ta postaja vedno dražja. Je pa odvisno tudi od debeline zidu. Če imaš zid debel 40 ali več cm, je dodatna izolacija že vprašljiva.
Fajn je imeti dva vira ogrevanja, ki sta neodvisna med seboj. Včasih je bilo to celo v zakonodaji, pač v skladu s filozofijo NNNSP, ampak danes tega ni več. Sam bi to v hiši imel.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zvezdica27 ::
lp,
najprej streha+izolacija, potem fasada. Ne samo izgube, konfort bivanja.
Če okna ne tesnijo, ap seveda najprej to, če ne ob fasadi.
Potem šele ogrevanje rihtaš (ob izolaciji je skor vseen kar imaš). Jaz mam 12 grafit (17 običajno) in cca 35 na streni. Najboljša investicija ever.
f
najprej streha+izolacija, potem fasada. Ne samo izgube, konfort bivanja.
Če okna ne tesnijo, ap seveda najprej to, če ne ob fasadi.
Potem šele ogrevanje rihtaš (ob izolaciji je skor vseen kar imaš). Jaz mam 12 grafit (17 običajno) in cca 35 na streni. Najboljša investicija ever.
f
Malajlo ::
Ne vem, če je TČ tako zlato...
Če uporabim http://petrol.pozitivnaenergija.si/ogre..., dobim z menjavo ogrevanja sanitarne vode pozimi na TČ namesto na plin samo dodaten strošek.
Če zamenjam ogrevanje na TČ namesto na plin, je ROI 34 let! V tem cajtu bom bajto dvakrat podrl.
Edina smotrna (pa še to je vprašanje) investicija je izolacija fasade. ROI dobrih 15 let.
Še najbolj pa temperaturo znižat
Prej je bilo ogrevanje na olje, poraba ogromna (ampak res ogromna) zaradi starega kotla, investicija v plin in kolektorje se je povrnila nekje v 10 letih (nisem štel odklopa električnega bojlerja).
(bajta dvonadstropna, klasika iz 70ih let prejšnjega stoletja, 130m2 tlorisa, fasada neizolirana (40 cm zid), streha 25 cm izolacije, 23.5 temperatura pozimi, kolektorji za vodo, kondenzacijski kotel (plastična cev za u raufnk je bila nekaj deset EUR; tiste štirimestne cifre - a nove raufnke računate v inveticijo?), okna vsa k=0,9 (menjava spodnje polovice oken je prinesla nekih 300 EUR letnega prihranka, ROI bo predvsem v nič vzdrževanja, ker s tistim lesom jebat se meni ne da), pa tople vode porabimo precej, ker se mulci skoraj vsak dan v banji namakajo)
Če uporabim http://petrol.pozitivnaenergija.si/ogre..., dobim z menjavo ogrevanja sanitarne vode pozimi na TČ namesto na plin samo dodaten strošek.
Če zamenjam ogrevanje na TČ namesto na plin, je ROI 34 let! V tem cajtu bom bajto dvakrat podrl.
Edina smotrna (pa še to je vprašanje) investicija je izolacija fasade. ROI dobrih 15 let.
Še najbolj pa temperaturo znižat
Prej je bilo ogrevanje na olje, poraba ogromna (ampak res ogromna) zaradi starega kotla, investicija v plin in kolektorje se je povrnila nekje v 10 letih (nisem štel odklopa električnega bojlerja).
(bajta dvonadstropna, klasika iz 70ih let prejšnjega stoletja, 130m2 tlorisa, fasada neizolirana (40 cm zid), streha 25 cm izolacije, 23.5 temperatura pozimi, kolektorji za vodo, kondenzacijski kotel (plastična cev za u raufnk je bila nekaj deset EUR; tiste štirimestne cifre - a nove raufnke računate v inveticijo?), okna vsa k=0,9 (menjava spodnje polovice oken je prinesla nekih 300 EUR letnega prihranka, ROI bo predvsem v nič vzdrževanja, ker s tistim lesom jebat se meni ne da), pa tople vode porabimo precej, ker se mulci skoraj vsak dan v banji namakajo)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 4 … 80 81 82 83 )Oddelek: Loža | 637350 (5251) | alekskac |
» | Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 42822 (13464) | zamotsloteh |
» | Vgradnja zemeljskega plina za stanovanje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 9919 (7104) | Invictus |
» | Ogrevanje v neizolirani hiši (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 45841 (2976) | kixs |
» | Ogrevanje na Elektriko (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 62435 (31884) | konspirator |