» »

Finska: (tudi) zasebni operater odprtega wifi omrežja ne odgovarja za uporabnikove kršitve avtorskih pravic

Finska: (tudi) zasebni operater odprtega wifi omrežja ne odgovarja za uporabnikove kršitve avtorskih pravic

Slo-Tech - Ena bolj arogantnih in v pravu neutemeljenih bližnjic, ki se je na široko posveča založniška srednja (tako velika imena kot mali podjetni copyright trolli), je domneva, da že IP naslov zadostuje za identifikacijo domnevnega kršitelja. To seveda ni res. Če že uspejo najti pravi IP naslov domnevnega p2p pirata (občasno že datumi predstavljajo precejšnje težave ali pa IP vodi v rezidenco nekdanjega francoskega predsednika ali na podobno lokacijo), je za kršitev lahko odgovornih veliko različnih ljudi -- od dejanskega naročnika, pa do članov njegove družine, sosedov, obiskovalcev, zaposlenih, naključnih potnikov ali celo nepridipravov. Dejansko dokazati, kdo od njih je izvedel kršitev, je seveda razmeroma težko, a hkrati potrebno, če naj bo zadoščeno pravici. K sreči so Finci pred dnevi jasno povedali, da brez tega ne bo šlo.

Spor se je bil med Finskim protipiratskim centrom in starejšo gospo, ki je lani julija na svojem domu (nekdanje šolsko poslopje) gostila gledališko predstavo s približno sto obiskovalci. Slednjim je bil, formalno ali ne, na voljo tudi gospejin odprti wi-fi, kar naj bi nekdo izkoristil za 12-minutno izmenjavo glasbenih datotek po protokolu DC++. Protipiratski center je v omrežju imel svoje vohune, tako da so dobili IP gostiteljice in od nje zahtevali 6000 € odškodnine plus sodne stroške. Znesek je za ameriške razmere sicer nizek, a nikakor ne zanemarljiv, sploh za 12 minutno operacijo in brez vsakršnih dokazov o tem, kdo je dejansko poganjal DC++, če že.

Finsko okrajno sodišče je tako moralo preučiti, ali je že golo dejanje ponujanja odprtega brezžičnega omrežja mogoče kvalificirati kot kršitev avtorskih pravic. V skladu z veljavno zakonodajo, sprejeto po relevantnih evropskih direktivah (o elektronskem poslovanju, o uveljavljanju pravic intelektualne lastnine), so prišli do pričakovanega zaključka, da seveda ne. Ponujanje storitve spletnega dostopa, tako komercialno kot zasebno, je zakonita storitev, na finskem celo eksplicitno, operater storitve pa v primeru ponujanja gole storitve izključnega prenosa ne odgovarja za dejanja svojih uporabnikov, niti mu ni treba podvzeti aktivnih ukrepov za nadzor zadevnih uporabnikov. "Izključni prenos" po 12. členu prve direktive pomeni, da operater zgolj posreduje uporabnikov promet nazaj in naprej, brez da bi ga prožil ali kako drugače aktivno spreminjal (13. člen izrecno dovoljuje uporabo medpomnilnika za potrebe delovanja omrežja). Takšna situacija je nujna in zaželena, ker je nasprotna rešitev in izjemno draga in še bolj vprašljiva s stališča varovanja pravic zasebnosti, svobode govora in drugih ustavnih pravic. Žalostno bi bilo, če bi lahko mimo uveljavljenih in dobro premišljenih kompromisov iz direktive določeni sektor ekonomije poceni in hitro dosegal svoje.

Odločitev ima še toliko večji pomen, ker je tožnik zahteval tudi začasno odredbo zoper gospo. V primeru zmage bi vse operaterje odprtih brezžičnih omrežjih praktično prisilili v zaprtje, istočasno pa ogrozili izvedbo zanimivih projektov, kot je vseljubljansko (skoraj) brezplačno wifi omrežje, načrtovano za naslednje leto.

Sodba seveda še ni dokončna. Možna je pritožba na višjo instanco, na kar se celo upa, ker lahko potem pričakujemo postavitev predhodnega vprašanja na Sodišče EU in s tem jasno razsodbo na vseevropski ravni. Spoštovanje vsebinskih odločitev in njihovega dejanskega dometa sicer še ni na na ravno zavidljivem nivoju, kar je žalostno in kaže na veliko nezaupanje v skupni evropski projekt.

Mimogrede, švedski sosedje Protipiratskega centra so glavni organizator bizarnega boja proti ustanoviteljem Pirate Bay.

25 komentarjev

Gavran ::

Le kdaj bodo založniki doumeli, da je ponudnik omrežja odgovoren za prenos "avtorskih" vsebin točno toliko kot cestno podjetje za kršitev CPP ali komunala za zalivanje "trave"?
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

gruntfürmich ::

hja, daj jim to probaj dopovedat...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Jupito ::

Gospot policaj, moj prekršek zaračunajte kar cestnemu podjetju in proizvajalcu avtomobila. Ali pa vsaj 50/50 za omogočanje, plz? :))
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jupito ()

driver_x ::

Gavran je izjavil:

Le kdaj bodo založniki doumeli, da je ponudnik omrežja odgovoren za prenos "avtorskih" vsebin točno toliko kot cestno podjetje za kršitev CPP ali komunala za zalivanje "trave"?


Saj to jim je kristalno jasno. Ampak če bi se tega držali, bi imeli neprimerno več dela. V konkretnem primeru jim je šlo le za tistih 6000 eur, pa ni važno od koga jih poberejo.

poweroff ::

Hecno. Ko sem pred leti začel govoriti, da "kaznovanje" na podlagi IP-ja v primeru pošiljanja spama (odklopi se tisti IP, od koder je bil pošiljan spam) ni OK, me je večina samo čudno gledala.

Nato pa je to prepričanje nekaterim ekslopdiralo v obraz (pri P2P).
sudo poweroff

retsom ::

poweroff je izjavil:

Hecno. Ko sem pred leti začel govoriti, da "kaznovanje" na podlagi IP-ja v primeru pošiljanja spama (odklopi se tisti IP, od koder je bil pošiljan spam) ni OK, me je večina samo čudno gledala.


Čakaj malo, ti mešaš hruške in jabolka. V primeru blokade zaradi spama ne gre za "kaznovanje" uporabnika, ampak za ukrep ISPja, ki prepreči, da bi se določen del omrežja znašel na črnih listah, zaradi česar tudi nič krivi uporabniki, ki se nahajajo na istem segmentu omrežja kot spammer (npr. /24), ne bi mogli pošiljati el. pošte (kje smo že slišali tisto o nič-krivih-uporabnikih, ki se bolj ali manj po naključju znajdejo na isti omrežni opremi kot oseba pod nadzorom organov pregona?).

Kasnejše "kaznovanje" in iskanje pravega spammerja pa je v pristojnosti organov pregona oz. inšpekcijskih službah. ISP nima veze s tem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: retsom ()

BlueRunner ::

Torej smo vsi uporabniki, ki nam je uporaba storitve omejena zaradi komercialnega interesa ISP-ja, nekaj drugega, kot pa omejevanje storitve zaradi komercialnega interesa nekoga cisto tretjega. Bom rekel tako: EU direktiva in ZEPT, ki je bil izpeljan iz taiste EU direktiva govorijo o "storitvi izkljucnega prenosa". Pogoj za to, da imas taksen status in s tem povezano imuniteto je ta, da med drugim tudi "podatkov, ki jih prenaša, ne izbere ali spremeni" (9. cl. ZEPT).

Kako filtriranje iz navadnega komercialnega interesa ni "izbiranje podatkov, ki jih prenasa", pa naj mi pojasni kaksen pravni teoretik. Jaz sem nad tem podvigom ze obupal.


Torej so to res hruske in jabolke. Vendar samo pod pogojem, da zamizis na obe ocesi in se delas, da so eni komercialni interesi pac bolj pomembni, kot pa drugi komercialni interesi. Sploh pa so nedotaklivi tisti, ki to pocno, ne zaradi komercialnega interesa, temvec zato, ker Oni mislijo, da je to Prav.

retsom ::

BlueRunner je izjavil:


Torej so to res hruske in jabolke. Vendar samo pod pogojem, da zamizis na obe ocesi in se delas, da so eni komercialni interesi pac bolj pomembni, kot pa drugi komercialni interesi.
Torej ti praviš, da je zagotavljanje integritete, varnosti in delovanja omrežja komercialni interes ISPja? No ja, seveda lahko tudi na tak način gledaš na zadevo. Sicer pa nekaj o tem govori tudi 102. čl. ZEKom-a.

kocco ::

Kot je nekdo zapisal, dokler bo avtorstvo imelo pripeto
ceno, do takrat bo obstajalo t.i. "piratstvo" kot ga
pojmujemo danes.

Kako je pisana naša zgodovina:
http://www.mladina.si/109079/hvalnica-p...

Pa ne rečte, da so pirati zlo... 8-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kocco ()

BlueRunner ::

retsom je izjavil:

BlueRunner je izjavil:


Torej so to res hruske in jabolke. Vendar samo pod pogojem, da zamizis na obe ocesi in se delas, da so eni komercialni interesi pac bolj pomembni, kot pa drugi komercialni interesi.
Torej ti praviš, da je zagotavljanje integritete, varnosti in delovanja omrežja komercialni interes ISPja? No ja, seveda lahko tudi na tak način gledaš na zadevo. Sicer pa nekaj o tem govori tudi 102. čl. ZEKom-a.

Sedaj mi pa povej kako "ponudnik storitve izkljucnega prenosa" zagotavlja "integriteto, varnost in delovanje" lastnega omrezja s tem, da meni omejuje kaj in kako smem prenasati.

Verjetno moras pozabiti najmanj na to, da:
- da je storitev izkjucnega prenosa ena izmed storitev in nikjer v ZEKom ne pise, da moras ali pa smes varovati komercialen interes pri drugih storitvah, ki jih opravljas s tem, da zlorabljas tehnicne moznosti na tej storitvi;
- da so zaradi razlicnih seznamov kdo ali kaj se filtrira oskodovana omrezja ali sistemi tistih, ki uporabljajo neko obliko komunikacije (neposredno SMTP), ne pa omrezje ISP-ja, da ga bi ta moral in sploh smel scititi;
- da scitenje omrezja, ki je v lasti in pod nadzorom ISP-ja pomeni ne pomeni tudi scitenja omrezja strank taistega ISP-ja... razen, ce ta ISP prevzame tudi odgovornost za promet v taistih omrezjih strank;
- da se problem tega, da "nekdo ne morejo komunicirati preko vrat 25/tcp in odloziti posto neposredno prejemniku" resuje tako, da "nihce vec ne more komunicirati preko vrat 2/tcp in odlagati posto neposredno prejemniku" - resitev za arbitrarno omejevanje na strani prejemnikov je torej ta, da se arbitrarno omejuje na strani posiljateljev in prejemnikov - kdor tega ne verjame, naj preveri kje je omogoceno prejemanje prometa na vratih 25/tcp.
- da je predlagana resitev tudi ta, da se predlaga uporabo "ISP-jevega streznika za elektronsko posto", kar se lahko vidi tudi kot omejevanje tujih storitev in promoviranje lastnih storitev;
- da se s preusmerjanjem prometa na streznike ISP-ja omogoca nadzor in vpogled v komunikacije v vecji meri, kot pa ce se uporabniki posluzujejo neposrednih komunikacijskih poti (in potem naj mi nekdo blebeta o t.i. "zagotavljanju tajnosti", ko dejansko sprejema ukrepe, ki to tajnost s preusmerjanjem prometa dejansko zmanjsujejo).

...

pa se kaj se bi naslo.

Torej. Kako ticno omejevanje prometa v tem primeru varuje integriteto omrezja? Varnost omrezja? Zagotavlja delovanje omrezja? Naj se najde nekdo in to argumentira s cim vec, kot pa z bebavim "ker to drugi delajo".

Seveda obstjajo primeri, kjer je to nujno potrebno (SQL slammer anyone). Ampak to ni taksen primer.

Zgodovina sprememb…

poweroff ::

retsom je izjavil:

Čakaj malo, ti mešaš hruške in jabolka. V primeru blokade zaradi spama ne gre za "kaznovanje" uporabnika, ampak za ukrep ISPja, ki prepreči, da bi se določen del omrežja znašel na črnih listah, zaradi česar tudi nič krivi uporabniki, ki se nahajajo na istem segmentu omrežja kot spammer (npr. /24), ne bi mogli pošiljati el. pošte (kje smo že slišali tisto o nič-krivih-uporabnikih, ki se bolj ali manj po naključju znajdejo na isti omrežni opremi kot oseba pod nadzorom organov pregona?).

kot prvo ne govorim o tem,d a te odklopijo začasno, za čas trajanja motnje, pač pa o tem, da so splošni pogoji vsebovali določilo, da izgubiš dostop do interneta pri tem ISPju.

In kot drugo - pri odklopu piratov tudi ne gre za "kaznovanje" uporabnika, ampak za ukrep, ki prepreči masovno kršenje coyprighta in posledično stradež revnih umetnikov... ;)
sudo poweroff

digitalcek ::

kocco je izjavil:

Kot je nekdo zapisal, dokler bo avtorstvo imelo pripeto
ceno, do takrat bo obstajalo t.i. "piratstvo" kot ga pojmujemo danes.


Avtorstvo bo imelo verjetno vedno pripeto ceno.
Razen v primeru, da bo nekdo (ministrstvo za kulturo, ali kdo drug) dal vsakemu avtorju (govorim za Slovenijo) mesečno 1000 do 2500 evrov. Recimo.

Ampak potem bodo skočili do neba neavtorji, prenašalke papirjev v državni upravi, policisti (ki brez dodatkov nimajo niti 800 evrov mesečno), medicinske sestre, mogoče celo sodniki (ki se bodo od tako visokih dohodkov avtorjev počutili vsaj malo ogroženi).

Dati 2000 evrov nekomu, ki le kdaj pa kdaj naredi kaj kvalitetnega, pač po slovenskem dojemanju ne gre. Čeprav zunaj mogoče šteje priznanja (Pisma sv. Nikolaju), tu pa seveda svoje naredi zavist im zelo razširjeno mnenje, da so itak vsi slovenski avtorji - zanič.

Kako naprej? Pripeti ceno, ali kar donirati svoja avtorska dela?
In bistveno vprašanje: od kje avtorjem denar za hrano in položnice (če snamejo cene)?

Pričakujem resne predloge!

MrStein ::

Dati 2000 evrov (mesečno) nekomu, ki le kdaj pa kdaj naredi kaj kvalitetnega, je pravilno, ker ..............


Ta stavek si pozabil zaključiti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

digitalcek ::

MrStein je izjavil:

Dati 2000 evrov (mesečno) nekomu, ki le kdaj pa kdaj naredi kaj kvalitetnega, je pravilno, ker ..............
Ta stavek si pozabil zaključiti.


Vsaj toliko pravilno, kot dati nekreativni "moči" v državni upravi za prenašanje papirčkov iz nadstropja v nadstropje, ali za mešanje megle 800 evrov.
Vsaj toliko pravilno!

Ampak saj pri avtorjih praviloma nimamo takega položaja. So na trgu, kasirajo, kolikor kasirajo.
Od 0 do 10.000 evrov mesečno.

Tista "moč" pa kasira 800 -1500 evrov, pa če kaj naredi, ali ne. Pogrunta pa itak nič.
Kje se denar meče z lopato skozi okno, kje pa je oseba plačana po učinku, je pametnim, mislim vsaj, jasno.

In kje deluje selekcija, kje pa so dosmrtne službe, sicer ne prav briljantno plačane, ampak popolnoma neodvisne od delovnega prispevka, pa je tudi jasno!

In če predlagate avtorjem, da snamejo cene, predlagam vladi, da sname (zmanjša) plače takih, kot sem jih opisal, za 400 evrov in jih začne nagrajevati po delovnem prispevku, pridnosti, inovativnosti in še po kakšnem kriteriju... Torej plača od 500 do 2500 evrov? Pošteno?

Mimogrede, tistih drugih je v državi 160.000 - 180.000, avtorjev pa takole od oka 10.000. Verjetno pa manj...

poweroff ::

V državni upravi je vsaj 160.000 avtorjev. Vsaj. :))
sudo poweroff

Gavran ::

digitalcek je izjavil:


Mimogrede, tistih drugih je v državi 160.000 - 180.000, avtorjev pa takole od oka 10.000. Verjetno pa manj...


Tule se pa zelo motiš. Avtor namreč ni samo tisti ki piše glasbo ali snema filme ampak tudi vsak fotograf. Vsaka fotografija je avtorsko delo. Pa malo pobrskaj koliko digitalnih fotoaparatov se proda vsako leto, da o telefonih z vgrajenim fotoaparatom niti ne govorim. Tu so tudi industrijski oblikovalci pa še in še. Kup avtorjev, ki od avtorstva nimajo ničesar.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

digitalcek ::

Gavran je izjavil:


Avtor namreč ni samo tisti ki piše glasbo ali snema filme ampak tudi vsak fotograf. Vsaka fotografija je avtorsko delo. Pa malo pobrskaj koliko digitalnih fotoaparatov se proda vsako leto, da o telefonih z vgrajenim fotoaparatom niti ne govorim. Tu so tudi industrijski oblikovalci pa še in še.


Tu ti dam prav. Čeprav najbrž režiserja celovečernega filam ne gre enačiti z nekom, ki na nedeljskem izletu naredi 50 držinskih fotografij. Ampak po črki zakona sta dejansko - izenačena.

Gavran je izjavil:

Kup avtorjev, ki od avtorstva nimajo ničesar.

Nimajo ničesar, ker so sneli ceno, ker se ne znajo tržiti, ali zato, ker javnost dojema avtorstvo kot nekaj kar tako, kot krik: Glejte me/poslušajte me za božjo voljo?

Gavran ::

Ne, avtor je tudi tisti čevljar ki v Peku dizajnira nov model čevljev. Vsako sezono. Za majhno plačo. Pa je avtor.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

digitalcek ::

Gavran je izjavil:

Ne, avtor je tudi tisti čevljar ki v Peku dizajnira nov model čevljev. Vsako sezono. Za majhno plačo. Pa je avtor.


Tudi to drži.
Ampak to dejstvo ne pomeni, da prav NOBEN avtor na svetu ne bi smel imeti več kot 1100 evrov, kolikor jih ima verjetno tale, ki dizajnira v Peku.
Popolnoma njegov problem je namreč, ker je šel delat v izžeto slovensko firmo, ni se pa ponudil kakšnemu svetovnemu proizvajalcu.
Seveda pa lahko domnevava, da je bil za Nike, Adidas, ali recimo Baldanini verjetno premalo dober.

Ampak pravega pointa tvojega pisanja vseeno ne vidim?

Vsekakor je na eni strani režiser (magari filma B produkcije), ki dobi recimo za celovečerec 200.000 dolarjev (za 3 leta lajfa). Režiser, ki se je zelo verjetno že dokazal in mu je producent zaupal in vložil denar v projekt, ki naj bi prinesel zaslužek.

Na drugi strani pa je drugo/tretjerazredni designer, ki mu je delo v Peku OČITNO krajnji domet, saj bi sicer že spokal...

In na tretji strani amaterski/družinski fotograf.

Vsi svtorji, dva na trgu, eden s solidnimi dohodki, drugi (Peko) vegetira in je vesel, da ima stalno delo, tretji (družinski fotograf) je avtor, ki fotografira za svojo zabavo.

Opisanih avtorjev ne gre enačiti. Nikakor! Hruške, jabolka, slive...

Zgodovina sprememb…

jest10 ::

In po drugi strani pa trg lepo pokaže, da skropucalo xyz režiserja ni vredno nakupa/ogleda v kinu.

BlueRunner ::

digitalcek je izjavil:

Opisanih avtorjev ne gre enačiti. Nikakor! Hruške, jabolka, slive...

Uuu... Elitizem na delu. Vsi so avtorji, samo eni so bolj avtorji, kot pa drugi.

digitalcek ::

jest10 je izjavil:

In po drugi strani pa trg lepo pokaže, da skropucalo xyz režiserja ni vredno nakupa/ogleda v kinu.


Včasih. Ne vedno!
Danes producenti pač ne mečejo z lopato dolarjev v projekte... Najbrž še nikoli niso. So pa, seveda, občasno popušili. Tam so popušili posamezniki.

Pri nas pa cela nacija, če hočete - država.

BlueRunner je izjavil:

digitalcek je izjavil:

Opisanih avtorjev ne gre enačiti. Nikakor! Hruške, jabolka, slive...

Uuu... Elitizem na delu. Vsi so avtorji, samo eni so bolj avtorji, kot pa drugi.


Mnogi so avtorji. Večina sicer brez upa zmage... Tudi zaradi downloadarjev.

Zgodovina sprememb…

BlueRunner ::

digitalcek je izjavil:

BlueRunner je izjavil:

digitalcek je izjavil:

Opisanih avtorjev ne gre enačiti. Nikakor! Hruške, jabolka, slive...

Uuu... Elitizem na delu. Vsi so avtorji, samo eni so bolj avtorji, kot pa drugi.


Mnogi so avtorji. Večina sicer brez upa zmage... Tudi zaradi downloadarjev.

Upa na zmage? Ali imako kje avtorske olimpijske igre na katera se je potrebno kvalificirati? Downloaderjev? Koliko tocno je ze g. Preseren zasluzil s svojimi poezijami? Dovolj za prezivetje? Je bil zaradi tega luzer?

Manu ::

digitalcek je izjavil:

Gavran je izjavil:

Ne, avtor je tudi tisti čevljar ki v Peku dizajnira nov model čevljev. Vsako sezono. Za majhno plačo. Pa je avtor.


Tudi to drži.
Ampak to dejstvo ne pomeni, da prav NOBEN avtor na svetu ne bi smel imeti več kot 1100 evrov, kolikor jih ima verjetno tale, ki dizajnira v Peku.
Popolnoma njegov problem je namreč, ker je šel delat v izžeto slovensko firmo, ni se pa ponudil kakšnemu svetovnemu proizvajalcu.
Seveda pa lahko domnevava, da je bil za Nike, Adidas, ali recimo Baldanini verjetno premalo dober.

Ampak pravega pointa tvojega pisanja vseeno ne vidim?


Jaz pa mislim, da v dizajnerju čevljev v Peku ni problem. Verjetno je tam, kjer hoče bit in je zadovoljen s svojo plačo.

Zna bit problem v tistih, ki se imajo za avtorje, jim ne uspeva, mislijo, da so več vredni in za svoj "neuspeh" krivijo druge (njihove predstave o svoji večvrednosti se ne ujemajo v resničnem življenju).
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Gavran ::

digitalcek je izjavil:



Tudi to drži.
Ampak to dejstvo ne pomeni, da prav NOBEN avtor na svetu ne bi smel imeti več kot 1100 evrov, kolikor jih ima verjetno tale, ki dizajnira v Peku.
Popolnoma njegov problem je namreč, ker je šel delat v izžeto slovensko firmo, ni se pa ponudil kakšnemu svetovnemu proizvajalcu.
Seveda pa lahko domnevava, da je bil za Nike, Adidas, ali recimo Baldanini verjetno premalo dober.

Ampak pravega pointa tvojega pisanja vseeno ne vidim?



Moj point je odgovor na tole:

Avtorstvo bo imelo verjetno vedno pripeto ceno.
Razen v primeru, da bo nekdo (ministrstvo za kulturo, ali kdo drug) dal vsakemu avtorju (govorim za Slovenijo) mesečno 1000 do 2500 evrov. Recimo.


Pokazal sem ti, da je v Sloveniji vsaj kakšne pol milijona avtorjev ki ustvarjaj(m)o avtorska dela. In ja, ne bi se branil jurja na mesec samo zato, ker sem pač avtor (fotografij in prevodov). Žal (ali pa na srečo) pa kupci določajo ceno izdelkov. In če je nekdo pripravljen stvar vzeti samo za ceno 0 sicer pa ne, mora prodajalec/proizvajalec to upoštevati. Monopoli tu delujejo v škodo kupcem in kot monopol lahko razumeš tudi založnike, ki AVTORJEM prepovedujejo svoja dela tržiti preko več založnikov/producentov. Sicer pa smo offtopic.

Če praviš da je čevljar designer pri Peku premalo sposoben za Nike so po tej analogiji vsi slovenski "avtorji" premalo sposobni za odhod v tujino (čast izjemam) in naj nehajo za svojo mizerijo obtoževati pirate.

Prosim, pokomentiraj moj prvi post v tej temi - na podlagi česa je DARS odgovoren, če po avtocesti nekdo vozi drogo/orožje/ilegalce? Dars je ponudnik infrastrukture - točno in samo to, nič več in nič manj. Njih zanima samo to, da je cestnina plačana. In isto MORA veljati tudi za druge ponudnike infrastrukture - elektro, vodovod, kanalizacija, telekomunikacije, železnica,...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Žiga Turk: kdor ni z nami, je proti nam (2) (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / NWO
5127228 (22905) PaX_MaN
»

Britanska založniška industrija angažirala Mystery Shopperje v podporo 3 strikes reži (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
8225097 (21515) alphasaphir
»

Ustanovitelji ThePirateBay.com dokončno obsojeni .. pomoči (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / NWO
17870706 (63325) ]Fusion[
»

Še enkrat: ISP-ji nimajo obveznosti filtriranja informacij, ki se prenašajo

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
4623721 (21004) JanK
»

Nemčija: lastniki morajo zaščititi svoja omrežja Wi-Fi (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
7116229 (14027) BlueRunner

Več podobnih tem