Forum » Problemi človeštva » Zelena energija
Zelena energija
Zheegec ::
primar ::
Ma kar nekaj na pamet govorite....Nekaj kar požre 5l/100km ali pa 30l/100km - tudi če so specifične emisije dosti nižje, ne more onesnaževat manj. Ste že vsi totalno oprani s strani ekolobijev.
Zheegec ::
Ma kar nekaj na pamet govorite....Nekaj kar požre 5l/100km ali pa 30l/100km - tudi če so specifične emisije dosti nižje, ne more onesnaževat manj. Ste že vsi totalno oprani s strani ekolobijev.
4 leta nazaj je bil za najbolj čisti motor izbran V8 od Mercedeza. Manj ČLOVEKU NEVARNIH emisij, kot drugje. Stari avti pa sploh ni primerjave. Poraba in CO2 tukaj nimata veze.
jype ::
dzinks63> Starejši avtomobili so res močno onesnaževali zrak, najnovejši, nekateri že presegajo euro6 pa sploh ne, to so že praktično green cars.
Rajš bi imel 200 stoenk kokr 200.000 ultragreen dizlov.
Rajš bi imel 200 stoenk kokr 200.000 ultragreen dizlov.
MaTTe ::
Ma kar nekaj na pamet govorite....Nekaj kar požre 5l/100km ali pa 30l/100km - tudi če so specifične emisije dosti nižje, ne more onesnaževat manj. Ste že vsi totalno oprani s strani ekolobijev.
Zakaj bi bil opran, če je nekaj res?! Takrat ko je Golf II šel v prodajo niso niti imeli možnosti niti interesa napravit avto eko-friendly in zato dobesedno vse gre čez izpuh. Novi avti, pa čeprav spijejo mogoče malo več ampak še vedno ne vem od kje tebi 30 litrov (6.3 V8 od Mercedeza 17 MPG), so pa zato veliko bolj eko usmerjeni in kljub vsemu bolj prijazni zate in okolje.
primar ::
Poglejte, glede na to da sem in občasno še delam na preizkuševališču za motorje mi ni treba razlagati nekih zgodbic. Eno je specifična emisija, ki je ponavadi večji kot je motor, nižja je - ena pa je tista realnost, ki ti jo da kmečka logika. Konkretno sem delal meritve na motorju iz golfa II in sem ga takrat brez težav testiral po ciklu in ga spravil v Euro III, ki se je takrat začel uveljavljati.
Ker poznam mehanizem nastanka škodljivih emisij in saj, se osebno bistveno manj boljim izpuha iz golfa II, kot iz golfa V. Sedaj ko so filtri trdnih delcev, pa me je še malo bolj strah - tu skozi pa pride res tisti najfinejši delec...tak da to bo pa pokazal čas, ko razvijemo aparature da zmerimo tudi to. Čeprav sem v ciklu regeneracije filtra zaznal večje emisije jih žal ne morem ovrednotiti - lahko samo rečem da so večje kot če ni regeneracije.
LP
Pa da nebo gdo mislil da zganjam znanost na starem golfu, meritve sem delal 15 ali 20 let nazaj....
Ker poznam mehanizem nastanka škodljivih emisij in saj, se osebno bistveno manj boljim izpuha iz golfa II, kot iz golfa V. Sedaj ko so filtri trdnih delcev, pa me je še malo bolj strah - tu skozi pa pride res tisti najfinejši delec...tak da to bo pa pokazal čas, ko razvijemo aparature da zmerimo tudi to. Čeprav sem v ciklu regeneracije filtra zaznal večje emisije jih žal ne morem ovrednotiti - lahko samo rečem da so večje kot če ni regeneracije.
LP
Pa da nebo gdo mislil da zganjam znanost na starem golfu, meritve sem delal 15 ali 20 let nazaj....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: primar ()
Zheegec ::
Konkretno sem delal meritve na motorju iz golfa II in sem ga takrat brez težav testiral po ciklu in ga spravil v Euro III, ki se je takrat začel uveljavljati.
Da, ampak EURO 5 pa tudi blizu ni. Kar so sedaj vsi novi avtomobili. Pa tudi Euro 4 so že kakšnih 10 let.
Ker poznam mehanizem nastanka škodljivih emisij in saj, se osebno bistveno manj boljim izpuha iz golfa II, kot iz golfa V. Sedaj ko so filtri trdnih delcev, pa me je še malo bolj strah - tu skozi pa pride res tisti najfinejši delec...tak da to bo pa pokazal čas, ko razvijemo aparature da zmerimo tudi to. Čeprav sem v ciklu regeneracije filtra zaznal večje emisije jih žal ne morem ovrednotiti - lahko samo rečem da so večje kot če ni regeneracije.
Torej moderni commonrail dizel, ki ima že v štartu manjše emisije (ne govorim o CO2) od dizla v Golf2, pa potem še DPF filter, ki večino teh trdih delcev zadrži, vseeno v okolje na nek način spusti več človeku nevarnih snovi? Eeeem, neee. Kot rečeno, Ferrari je za okolje dosti manj škodljiv, kot Golf2 in ostali starejši dizli in bencinarji. Novi bencinarji so pa nekateri tudi škodljivi, pri direkt injection bencinarjih tudi nastajajo mikro trdi delci.
primar ::
Če vzamem samo saje in NOx - potem da, bi prej ob izpostavljenju fasal kako bolezen od novejšega dizla, ker sajo ki jo oko vidi, to nos počisti. Problem so zadeve ki jih sedaj še ne moremo meriti.
Seveda specifične škodljive emisije z razvojem padajo. Vendar kaj bi bil resnično zelen razvoj? Če bi temeljil na tem, da recimo imamo golfa II z 40kW in porabo 5l/100km, sedaj pa bi imeli namesto tega motorja CR TDI motor z 800 kubiki in 40kW, ki bi na 100km popil 2,5l. Ne pa da nas farbajo, kako so avto vedno bolj zeleni, a porabljajo pa vedno več goriva in so seveda močnejši in odzivnejši itd... To se sedaj malo obrača na bolje, ampak folk še vedno zahteva vedno večje KW in seveda opreme.
Kot veliki zagovornik in uporabnik biodizla lahko povem glede na meritve tudi tam eno tako eko-cako. Na mojem avtu smo izmerili 80% manj saj ampak z načinom kot merimo saje pri D2 gorivu. Kar pa sem opazil na filtrirnem papirju pa je nekaj zelo svetlega - skoraj belega, kar sonda ne zazna kot saje. Kaj je to - ne vem, ker ne znamo izmeriti in ovrednotiti. Ker pa v dizlu poteka difuzijsko zgorevanje se le to vedno konča z drobno piko (sajo) tako da bi v primeru biodizla pomenilo da bi moralo biti ali veliko manj kapljic ali pa bi se to gorivo tako dobro uplinjalo in zgorevalo z kinetičnim plamenom, kot v bencincu. Vendar pa če bi se uplinjalo, bi bolj hrupno zgorevalo - kar pa je glih obratno, zgoreva tišje, karakteristika sproščanja toplote je manj razgibana. Tako da vprašanje kaj se zares dogaja.
Kaj hočemo z znanjem raste dvom. Včasih sem tudi jaz razmišljal da bom prodal staro kripo in kupil novega in naredil nekaj za naravo. Vendar če pogledamo footprint novega avta + njegove emisije, lahko starega še 10 let vozimo in smo še vedno bolj zeleni. Tako je rešitev le zeleni trajnostni razvoj in ne ekonomsko zeleni razvoj po meri potrošniške družbe.
Seveda specifične škodljive emisije z razvojem padajo. Vendar kaj bi bil resnično zelen razvoj? Če bi temeljil na tem, da recimo imamo golfa II z 40kW in porabo 5l/100km, sedaj pa bi imeli namesto tega motorja CR TDI motor z 800 kubiki in 40kW, ki bi na 100km popil 2,5l. Ne pa da nas farbajo, kako so avto vedno bolj zeleni, a porabljajo pa vedno več goriva in so seveda močnejši in odzivnejši itd... To se sedaj malo obrača na bolje, ampak folk še vedno zahteva vedno večje KW in seveda opreme.
Kot veliki zagovornik in uporabnik biodizla lahko povem glede na meritve tudi tam eno tako eko-cako. Na mojem avtu smo izmerili 80% manj saj ampak z načinom kot merimo saje pri D2 gorivu. Kar pa sem opazil na filtrirnem papirju pa je nekaj zelo svetlega - skoraj belega, kar sonda ne zazna kot saje. Kaj je to - ne vem, ker ne znamo izmeriti in ovrednotiti. Ker pa v dizlu poteka difuzijsko zgorevanje se le to vedno konča z drobno piko (sajo) tako da bi v primeru biodizla pomenilo da bi moralo biti ali veliko manj kapljic ali pa bi se to gorivo tako dobro uplinjalo in zgorevalo z kinetičnim plamenom, kot v bencincu. Vendar pa če bi se uplinjalo, bi bolj hrupno zgorevalo - kar pa je glih obratno, zgoreva tišje, karakteristika sproščanja toplote je manj razgibana. Tako da vprašanje kaj se zares dogaja.
Kaj hočemo z znanjem raste dvom. Včasih sem tudi jaz razmišljal da bom prodal staro kripo in kupil novega in naredil nekaj za naravo. Vendar če pogledamo footprint novega avta + njegove emisije, lahko starega še 10 let vozimo in smo še vedno bolj zeleni. Tako je rešitev le zeleni trajnostni razvoj in ne ekonomsko zeleni razvoj po meri potrošniške družbe.
Mipe ::
Stvar je preprosta. Pri električnih in hibridnih avtomobilih se vpliv na okolje prerazporedi. V mestu nobenih emisij, so samo enkratne emisije med izdelavo pa še to tam, kjer sicer nimajo posebnega vpliva na ljudi - torej izven mest. Enako je s sočnimi celicami, ne onesnažujejo v svojem delovnem okolju.
Ergo, zelena energija. Zelena v mestih in na strehah. Svinjsko umazana med izdelavo v tovarnah, a to lahko prezremo zavoljo čistejšega zraku v našem domačem okolju. Bolje kot svinjanje s bencinarji in dizlarji sredi mesta.
Ergo, zelena energija. Zelena v mestih in na strehah. Svinjsko umazana med izdelavo v tovarnah, a to lahko prezremo zavoljo čistejšega zraku v našem domačem okolju. Bolje kot svinjanje s bencinarji in dizlarji sredi mesta.
MaTTe ::
Problem so zadeve ki jih sedaj še ne moremo meriti.
Ja kaj, a teh pa pri starejših avtomobilih ni ali kaj? Ne razumem tvojega razmišljanja.
P.s. Golf V porabi nekje 5.5 l/100km in je odzivnejši še najbolj na račun turbine, ki jo ima ...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MaTTe ()
Zheegec ::
Problem so zadeve ki jih sedaj še ne moremo meriti.
Kaj pa je to? Pri izpustu avtomobila nečesa še ne moremo meriti?
primar ::
Eno je da nekatere zadeve ki jih pri svojem delu opazimo (npr bele "saje" pri BD) in niti ne vemo kam bi jih dali da bi jih lahko zmerili, drugo pa je da je že sam predpis tak da zahteva meritev samo tistih elementov ki jih z enostavnimi ukrepi lahko obvladamo - ko gre za nafto, bencin, les itd... v primeru ko pa te enake naprave (peči, motorji) obratujejo na deponijski plin, plin iz destilacije gum, olje iz gum, odpadno jedilno olje itd torej odpadke, pa moramo poleg standarnih škodljivih emisij meriti še emisije TOC, VOC, dioksine, furlane, PCB-je itd... In če greš tak analizator priklopiti na motor ki laufa na nafto izmeriš prav tako visoke - tudi višje vrednosti in se nobeden ne sekira... Ampak taka je politika in tako so si zastavili.
Tako da še zdaleč ne merimo vsega - nekaj namerno, nekaj pa ker ne znamo.
Tako zdaj pa - danes sem pač imel čas in sem se malo vtaknil v debato...vsak ima pač svojo mnenje, moje je pač zelo poklicno deformirano in verjetno za mersikoga čudno, tako kot so zame čudne vaša mnenja o kompjuterih... - naj tak tudi ostane :). Se beremo in pišemo še ob kaki priložnosti.
Tako da še zdaleč ne merimo vsega - nekaj namerno, nekaj pa ker ne znamo.
Tako zdaj pa - danes sem pač imel čas in sem se malo vtaknil v debato...vsak ima pač svojo mnenje, moje je pač zelo poklicno deformirano in verjetno za mersikoga čudno, tako kot so zame čudne vaša mnenja o kompjuterih... - naj tak tudi ostane :). Se beremo in pišemo še ob kaki priložnosti.
Pyr0Beast ::
Če vzamem samo saje in NOx - potem da, bi prej ob izpostavljenju fasal kako bolezen od novejšega dizla, ker sajo ki jo oko vidi, to nos počisti. Problem so zadeve ki jih sedaj še ne moremo meriti.
Seveda specifične škodljive emisije z razvojem padajo. Vendar kaj bi bil resnično zelen razvoj? Če bi temeljil na tem, da recimo imamo golfa II z 40kW in porabo 5l/100km, sedaj pa bi imeli namesto tega motorja CR TDI motor z 800 kubiki in 40kW, ki bi na 100km popil 2,5l. Ne pa da nas farbajo, kako so avto vedno bolj zeleni, a porabljajo pa vedno več goriva in so seveda močnejši in odzivnejši itd... To se sedaj malo obrača na bolje, ampak folk še vedno zahteva vedno večje KW in seveda opreme.
Kot veliki zagovornik in uporabnik biodizla lahko povem glede na meritve tudi tam eno tako eko-cako. Na mojem avtu smo izmerili 80% manj saj ampak z načinom kot merimo saje pri D2 gorivu. Kar pa sem opazil na filtrirnem papirju pa je nekaj zelo svetlega - skoraj belega, kar sonda ne zazna kot saje. Kaj je to - ne vem, ker ne znamo izmeriti in ovrednotiti. Ker pa v dizlu poteka difuzijsko zgorevanje se le to vedno konča z drobno piko (sajo) tako da bi v primeru biodizla pomenilo da bi moralo biti ali veliko manj kapljic ali pa bi se to gorivo tako dobro uplinjalo in zgorevalo z kinetičnim plamenom, kot v bencincu. Vendar pa če bi se uplinjalo, bi bolj hrupno zgorevalo - kar pa je glih obratno, zgoreva tišje, karakteristika sproščanja toplote je manj razgibana. Tako da vprašanje kaj se zares dogaja.
Kaj hočemo z znanjem raste dvom. Včasih sem tudi jaz razmišljal da bom prodal staro kripo in kupil novega in naredil nekaj za naravo. Vendar če pogledamo footprint novega avta + njegove emisije, lahko starega še 10 let vozimo in smo še vedno bolj zeleni. Tako je rešitev le zeleni trajnostni razvoj in ne ekonomsko zeleni razvoj po meri potrošniške družbe.
Resnično zelen razvoj je popolna elektrifikacija cest oz. vsaj avtocest - odpade potreba po baterijah. In 2kW bencinar v riti da se prepelješ do štroma.
Največji penal v porabi goriva je bil zaradi zelenosti. Avto na frgazer ti bo _venomar_ porabil manj kot ekvivalent injection. Zaradi max. učinkovitosti katalizatorja se prilagaja mešanica, da so izpusti kar se da minimalni.
Bele saje so silicij in njegove spojine ali ostanki olja. Lahko tudi kalijeve ali kalcijeve zadeve ki se uporabljajo za nevtralizacijo.
Nekako podobno je na žarilnih svečah starih dizlov.
Biodizel je itak jajc. Nižje emisije so izključno na račun delno oksidiranega goriva - nekaj podobnega kot da notri mešaš aceton v navadni dizel ali benz.
Kako ti definiraš glasnost pri izgorevanju dizla oz. dizel mašine bi rad vedel. Največ se slišijo injektorji. Sam hrup izgorevanja ni tako slišen.
Glede motorjev
800ccm so jajca
In kar je vse pod 2L na tono pravtako.
V8 je to kar rabiš ter dober menjalnik.
Turbinske zadeve obstajajo izključno zaradi taks na prostornino. Drugače je zadeva bedarija. Nobene moči ko jo rabiš in velika možnost okvare. Kolikor odšteješ za turbino dvomim da dobiš nazaj v domnevnem 'prihranku' goriva.
In koliko kW ima mašina ter kakšen navor ima - neuporabni podatki.
Vse kar je pomembno je dinamični rang - krivulja navora in max in min obrati pri katerih še dela brez poškodb.
Tako pa imaš nek top HP v neuporabnem delu in navor tam kjer ga sploh ne potrebuješ.
Avto porabi kolikor porabi. Teža zahteva svoje. Gume svoje, varnost svoje in oblika avta svoje.
Ogromno doda še menjalnik oz. 'primankljaj' le tega
Motor res ni top shit ko se tiče porabe.
>Tako da še zdaleč ne merimo vsega - nekaj namerno, nekaj pa ker ne znamo.
Merimo tisto kar hočemo. Avti so pod črto še vedno packarija napram hoji pješke. VOC nobenega ne brigajo in s trenutnimi gorivi jih je kvečjemu več kot predhodno.
Še vedno pa je IMO večji problem vsako kurišče na trda goriva. Vključno s TE
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
primar ::
Kako ti definiraš glasnost pri izgorevanju dizla oz. dizel mašine bi rad vedel. Največ se slišijo injektorji. Sam hrup izgorevanja ni tako slišen.
Turbinske zadeve obstajajo izključno zaradi taks na prostornino. Drugače je zadeva bedarija. Nobene moči ko jo rabiš in velika možnost okvare. Kolikor odšteješ za turbino dvomim da dobiš nazaj v domnevnem 'prihranku' goriva.
,
BlaY0 ::
Stvar je preprosta. Pri električnih in hibridnih avtomobilih se vpliv na okolje prerazporedi. V mestu nobenih emisij, so samo enkratne emisije med izdelavo pa še to tam, kjer sicer nimajo posebnega vpliva na ljudi - torej izven mest. Enako je s sočnimi celicami, ne onesnažujejo v svojem delovnem okolju.
Ergo, zelena energija. Zelena v mestih in na strehah. Svinjsko umazana med izdelavo v tovarnah, a to lahko prezremo zavoljo čistejšega zraku v našem domačem okolju. Bolje kot svinjanje s bencinarji in dizlarji sredi mesta.
Aha, nekaj podobnega kot pri kmetih... oni gnojnico iz svojih hlevov prerazporedijo na njive in travnike po možnosti vodovarstvenih območij. Saj že 50 let delajo to pa svinjarija ni prišla do podtalnice vztrajno pribijajo. Problem je v tem, da ko bo enkrat prišla, naslednjih 500 ali 1000 let na tistem območju ne bomo imeli pitne vode (območje pitne vode je pa recimo 10^4x večje od vseh tistih njiv skupaj).
Potem se bo nekdo spomnil in začel izdelovati ter prodajati čistilne naprave za pitno vodo... potem se bo nekdo spomnil in začel izdelovati ter prodajati čistilne naprave za odstranjevanje svinjarije, ki jo povzroči proces izdelovanja čistilnih naprav za pitno vodo... potem se bo nekdo spomnil in začel izdelovati ter prodajati čistilne naprave za odstranjevanje svonjarije, ki jo povzroča proces izdelovanja čistilnih naprav za svinjarijo iz procesa izdelovanja čistilnih naprav za pitno vodo...
Invictus ::
Nobeden še ni naredil raziskave koliko CO2 sprostijo kolesarji na 100 km. Ima kdo cifre? Ali pešci ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Matako ::
Po mojem je pri kolesarjih bolj problem metan, ki je precej učinkovitejši (kolikokrat?) toplogredni plin od CO2.
Sploh, če so vegeterjanci!!
Menda je nekdo izračunal, da na širšem območju Los Angelesa krave proizvedejo podobno toplogrednih plinov kot promet, predvsem zato, ker izpuščajo metan.
Še druga teorija gre celo daleč, da so (rastlinojedi?) dinozavri, ki so bili precej večji mofoti, kot krave sami vzdrževali prijetno toplo podnebje (http://arstechnica.com/science/2012/05/...
Sploh, če so vegeterjanci!!
Menda je nekdo izračunal, da na širšem območju Los Angelesa krave proizvedejo podobno toplogrednih plinov kot promet, predvsem zato, ker izpuščajo metan.
Še druga teorija gre celo daleč, da so (rastlinojedi?) dinozavri, ki so bili precej večji mofoti, kot krave sami vzdrževali prijetno toplo podnebje (http://arstechnica.com/science/2012/05/...
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
Pyr0Beast ::
Nobeden še ni naredil raziskave koliko CO2 sprostijo kolesarji na 100 km. Ima kdo cifre? Ali pešci ...
S 10Wh/km ne moreš pričakovati ogromne količine CO2
Računaj na tam 10-20 gramov.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zheegec ::
MaTTe ::
Pyr0Beast je izjavil:
" Turbinske zadeve obstajajo izključno zaradi taks na prostornino. Drugače je zadeva bedarija. Nobene moči ko jo rabiš in velika možnost okvare. Kolikor odšteješ za turbino dvomim da dobiš nazaj v domnevnem 'prihranku' goriva. "
Ne razumem zakaj bi bila turbina bedarija? Ker turbina ti omogoči, da imaš večji izkoristek moči motorja in to pri manjšem številu obratov. To je fino ko hočeš nekoga it prehitevat in ti ni treba dve nižje prestavljat, kot moram jaz na bencinarju.
TDI ima recimo optimalen izkoristek motorja od 2000-3500 (za zgornjo mejo nisem čisto prepričan ampak je tam nekje...), medtem ko pri bencinarju (brez turbine...) motor razvije tisto pravo moč od 4000 in naprej. Skratka veliko pozneje...
Z turbo lagom je pa tako. Turbine se vklopijo pri cca 2000 obrati in če se ti voziš z 1500 obrati potem ni čudno, da ni takoj na razpolago vsa njena moč. Seveda ni potrebno poudarjati, da pri takšnih stvareh več denarja pomeni več muzike.
Kar se pa tiče okvar je pa tako, da moraš znat delat s turbino in ni nobenega problema. Vem za veliko ljudi, ki imajo turbine in prevoženih dosti km (tudi 150k in čez 200k) pa niso imeli nikoli problemov z njo. Trenutno naš Touran na 95k in turbina zaenkrat dela brez problema.
" Turbinske zadeve obstajajo izključno zaradi taks na prostornino. Drugače je zadeva bedarija. Nobene moči ko jo rabiš in velika možnost okvare. Kolikor odšteješ za turbino dvomim da dobiš nazaj v domnevnem 'prihranku' goriva. "
Ne razumem zakaj bi bila turbina bedarija? Ker turbina ti omogoči, da imaš večji izkoristek moči motorja in to pri manjšem številu obratov. To je fino ko hočeš nekoga it prehitevat in ti ni treba dve nižje prestavljat, kot moram jaz na bencinarju.
TDI ima recimo optimalen izkoristek motorja od 2000-3500 (za zgornjo mejo nisem čisto prepričan ampak je tam nekje...), medtem ko pri bencinarju (brez turbine...) motor razvije tisto pravo moč od 4000 in naprej. Skratka veliko pozneje...
Z turbo lagom je pa tako. Turbine se vklopijo pri cca 2000 obrati in če se ti voziš z 1500 obrati potem ni čudno, da ni takoj na razpolago vsa njena moč. Seveda ni potrebno poudarjati, da pri takšnih stvareh več denarja pomeni več muzike.
Kar se pa tiče okvar je pa tako, da moraš znat delat s turbino in ni nobenega problema. Vem za veliko ljudi, ki imajo turbine in prevoženih dosti km (tudi 150k in čez 200k) pa niso imeli nikoli problemov z njo. Trenutno naš Touran na 95k in turbina zaenkrat dela brez problema.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MaTTe ()
Pyr0Beast ::
>Ne razumem zakaj bi bila turbina bedarija? Ker turbina ti omogoči, da imaš večji izkoristek moči motorja in to pri manjšem številu obratov. To je fino ko hočeš nekoga it prehitevat in ti ni treba dve nižje prestavljat, kot moram jaz na bencinarju.
Imaš pa zaradi turbine z litri podhranjeno mašino (posledično je tudi poraba lahko nekaj manjša - ali pa celo večja če je konstruktor dodal turbino na račun nižanja kompresije motorja).
100KM 2.0>100KM 1.4T
Yes no ?
>TDI ima recimo optimalen izkoristek motorja od 2000-3500 (za zgornjo mejo nisem čisto prepričan ampak je tam nekje...), medtem ko pri bencinarju (brez turbine...) motor razvije tisto pravo moč od 4000 in naprej. Skratka veliko pozneje...
In pri katerih obratih ga tipično šaltaš ?
1500 za cruse in 3000 za neko lepo pospeševanje ?
Tiste moči v nekih max. obratih so neuporabne.
>Kar se pa tiče okvar je pa tako, da moraš znat delat s turbino in ni nobenega problema. Vem za veliko ljudi, ki imajo turbine in prevoženih dosti km (tudi 150k in čez 200k) pa niso imeli nikoli problemov z njo. Trenutno naš Touran na 95k in turbina zaenkrat dela brez problema.
In ko crkne - kar pri 200k lahko že 'pričakuješ' te opalijo za 1000€ instantno. To je 0.5€ na vsakih 100km v precej ugodnih servisnih pogojih.
S tem da turbinske mašine zahtevajo boljše olje in krajše servisne intervale. Tam 5kkm prej - ekstra vsaj 10€
>Z turbo lagom je pa tako. Turbine se vklopijo pri cca 2000 obrati in če se ti voziš z 1500 obrati potem ni čudno, da ni takoj na razpolago vsa njena moč. Seveda ni potrebno poudarjati, da pri takšnih stvareh več denarja pomeni več muzike.
Turbo laga tam pri 3000-obratih praktično ni - samo pri takih obratih nobeden ne vozi vozila.
Če bi namestili fiksne cestnine/prispevek za ceste in odstranili kW kot pogoj za 'obdavčitev' bi se marsikaj spremenilo.
Imaš pa zaradi turbine z litri podhranjeno mašino (posledično je tudi poraba lahko nekaj manjša - ali pa celo večja če je konstruktor dodal turbino na račun nižanja kompresije motorja).
100KM 2.0>100KM 1.4T
Yes no ?
>TDI ima recimo optimalen izkoristek motorja od 2000-3500 (za zgornjo mejo nisem čisto prepričan ampak je tam nekje...), medtem ko pri bencinarju (brez turbine...) motor razvije tisto pravo moč od 4000 in naprej. Skratka veliko pozneje...
In pri katerih obratih ga tipično šaltaš ?
1500 za cruse in 3000 za neko lepo pospeševanje ?
Tiste moči v nekih max. obratih so neuporabne.
>Kar se pa tiče okvar je pa tako, da moraš znat delat s turbino in ni nobenega problema. Vem za veliko ljudi, ki imajo turbine in prevoženih dosti km (tudi 150k in čez 200k) pa niso imeli nikoli problemov z njo. Trenutno naš Touran na 95k in turbina zaenkrat dela brez problema.
In ko crkne - kar pri 200k lahko že 'pričakuješ' te opalijo za 1000€ instantno. To je 0.5€ na vsakih 100km v precej ugodnih servisnih pogojih.
S tem da turbinske mašine zahtevajo boljše olje in krajše servisne intervale. Tam 5kkm prej - ekstra vsaj 10€
>Z turbo lagom je pa tako. Turbine se vklopijo pri cca 2000 obrati in če se ti voziš z 1500 obrati potem ni čudno, da ni takoj na razpolago vsa njena moč. Seveda ni potrebno poudarjati, da pri takšnih stvareh več denarja pomeni več muzike.
Turbo laga tam pri 3000-obratih praktično ni - samo pri takih obratih nobeden ne vozi vozila.
Če bi namestili fiksne cestnine/prispevek za ceste in odstranili kW kot pogoj za 'obdavčitev' bi se marsikaj spremenilo.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
Zheegec ::
Turbine se vklopijo pri cca 2000 obrati in če se ti voziš z 1500 obrati potem ni čudno, da ni takoj na razpolago vsa njena moč. Seveda ni potrebno poudarjati, da pri takšnih stvareh več denarja pomeni več muzike.
To so pa stare turbine
Pyr0Beast ::
Variabile geometry popravi to področje.
Še vedno ne moreš mimo tega da turbina rabi kinetično energijo plinov za obratovanje. Če tega ni, pač ni. Tudi pri WOT. Šele ko začne tlak rasti na izpuhu začne naraščati tudi tlak v sesalnem kolektorju. To traja
Še vedno ne moreš mimo tega da turbina rabi kinetično energijo plinov za obratovanje. Če tega ni, pač ni. Tudi pri WOT. Šele ko začne tlak rasti na izpuhu začne naraščati tudi tlak v sesalnem kolektorju. To traja
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Highlag ::
Ma za vsak energent je treba pogledat celotno sliko. Recimo ne samo avtomobili ampak tudi surovo nafto. Zaenkrat iz zemlje ne črpajo 95 oktanskega bencina ampak surovo nafto, ki jo je še potrebno predelati. Ne črpanje ne predelava ni pretirano čist postopek. Kot je svinjarija delat sončne celice, litijeve baterije ali še kaj drugega. Celostni razvoj, ne smemo gledat samo en člen verige.
Samo to je precej težje kot se obešat na samo porabo avtomobilov.
Samo to je precej težje kot se obešat na samo porabo avtomobilov.
Never trust a computer you can't throw out a window
MaTTe ::
>Imaš pa zaradi turbine z litri podhranjeno mašino (posledično je tudi poraba lahko nekaj manjša - ali pa celo večja če je konstruktor dodal turbino na račun nižanja kompresije motorja).
100KM 2.0>100KM 1.4T
Yes no ?
Ja imaš s litri podhranjeno mašino. Ravno v tem je fora, da dobiš iz manjšega motorja VEČ moči in zato lahko 1.4T dobro dohaja 2.0 atmosferca. Zato pa že ko vozili hočeš spravit v promet in verjetno se tudi nekaj pozna pri nakupu...
>In pri katerih obratih ga tipično šaltaš ?
1500 za cruse in 3000 za neko lepo pospeševanje ?
Nekaj takšnega, čeprav je bilo že dolgo ko sem nazadnje opazoval kdaj šaltam. Raje poslušam :D
>Tiste moči v nekih max. obratih so neuporabne.
Tukaj se pa bolj ne bi mogel motit. Če oziroma ko imaš atmosferca se od 4000-5000 razvije največja moč motorja in te so še kako uporabne. In ravno zaradi tega so turbine za moje pojme dobrodošle. Ni ti treba tišat avto ko budalo skor do blokade, da bi motor uspel razviti svojo polno moč.
>In ko crkne - kar pri 200k lahko že 'pričakuješ' te opalijo za 1000€ instantno. To je 0.5€ na vsakih 100km v precej ugodnih servisnih pogojih.
S tem da turbinske mašine zahtevajo boljše olje in krajše servisne intervale. Tam 5kkm prej - ekstra vsaj 10€
Kje si pa to pobral? Servisi se delajo na 15.000km oziroma enkrat na leto. Imajo tudi eni avti, sicer nisem prepričan ali imajo tudi turbine ali ne, servis na 30.000, s tem, da moraš tam kupit dražje olje in vse skupaj, v kar pa jaz ne verjamem. Doma delamo na 15.000 servis na TDI, jaz pa enako.
>Turbo laga tam pri 3000-obratih praktično ni.
A bejž no bejž, če je pa pri takšnih obratih turbina vklopljena :D
100KM 2.0>100KM 1.4T
Yes no ?
Ja imaš s litri podhranjeno mašino. Ravno v tem je fora, da dobiš iz manjšega motorja VEČ moči in zato lahko 1.4T dobro dohaja 2.0 atmosferca. Zato pa že ko vozili hočeš spravit v promet in verjetno se tudi nekaj pozna pri nakupu...
>In pri katerih obratih ga tipično šaltaš ?
1500 za cruse in 3000 za neko lepo pospeševanje ?
Nekaj takšnega, čeprav je bilo že dolgo ko sem nazadnje opazoval kdaj šaltam. Raje poslušam :D
>Tiste moči v nekih max. obratih so neuporabne.
Tukaj se pa bolj ne bi mogel motit. Če oziroma ko imaš atmosferca se od 4000-5000 razvije največja moč motorja in te so še kako uporabne. In ravno zaradi tega so turbine za moje pojme dobrodošle. Ni ti treba tišat avto ko budalo skor do blokade, da bi motor uspel razviti svojo polno moč.
>In ko crkne - kar pri 200k lahko že 'pričakuješ' te opalijo za 1000€ instantno. To je 0.5€ na vsakih 100km v precej ugodnih servisnih pogojih.
S tem da turbinske mašine zahtevajo boljše olje in krajše servisne intervale. Tam 5kkm prej - ekstra vsaj 10€
Kje si pa to pobral? Servisi se delajo na 15.000km oziroma enkrat na leto. Imajo tudi eni avti, sicer nisem prepričan ali imajo tudi turbine ali ne, servis na 30.000, s tem, da moraš tam kupit dražje olje in vse skupaj, v kar pa jaz ne verjamem. Doma delamo na 15.000 servis na TDI, jaz pa enako.
>Turbo laga tam pri 3000-obratih praktično ni.
A bejž no bejž, če je pa pri takšnih obratih turbina vklopljena :D
Matako ::
Saj pri transportu in proizvodnji električne energije so še precejšnje rezerve, ker imamo trenutno ogromno "pritiskanja na gas z zategnjeno ročno".
Malo filozofiranja na to temo: http://www.ted.com/talks/amory_lovins_a...
Meni je recimo bilo zanimivo koliko energije gre v nič zaradi, ne vem, butasto napeljanih cevi in take fore. Ok, to da osebna vozila v glavnem prevažajo sama sebe je staro, je pa vseeno dobro, da se večkrat omeni.
Malo filozofiranja na to temo: http://www.ted.com/talks/amory_lovins_a...
Meni je recimo bilo zanimivo koliko energije gre v nič zaradi, ne vem, butasto napeljanih cevi in take fore. Ok, to da osebna vozila v glavnem prevažajo sama sebe je staro, je pa vseeno dobro, da se večkrat omeni.
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
Zheegec ::
1.4TBi s 170HP je dosti bolj odziven in živahen, kot 2.0 atmosferec s podobno konji. Razlika je kar velika.
gruntfürmich ::
e-CAT!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: Pyr0Beast ()
Blinder ::
ma ta pirobest krneki blodi. je povedal 5 stvari od tega jih je vseh 5 kiksnil. On al je nostalgik starih avtov al je ljubitelj ameriških avtov al je sovražnik elektronike v sodobnih avtomobilih...
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Invictus ::
ma ta pirobest krneki blodi. je povedal 5 stvari od tega jih je vseh 5 kiksnil. On al je nostalgik starih avtov al je ljubitelj ameriških avtov al je sovražnik elektronike v sodobnih avtomobilih...
Tud jaz sem sovražnik elektronike v avtomobilih :). Pa kaj ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Blinder ::
ma ta pirobest krneki blodi. je povedal 5 stvari od tega jih je vseh 5 kiksnil. On al je nostalgik starih avtov al je ljubitelj ameriških avtov al je sovražnik elektronike v sodobnih avtomobilih...
Tud jaz sem sovražnik elektronike v avtomobilih :). Pa kaj ...
nagnjen si h temu da imaš raje stare avte, kot pirobeast, V8, čimmanj elektronike, uplinjač, pač neki razlog mora bit da pyrobeast meče take vn
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Invictus ::
Dejstvo je da uporabniki hočejo vedno boljše avte z več opreme. To pomeni tudi dodatno težo. Clio danes ali 10 let nazaj, teža je precej drugačna. Predvsem je novejši že čez tono.
Večja teža, večja poraba.
Drugače pa kot je moj kolega rekel, edini napredek pri avtih so LED luči. Vse ostalo so pogruntali že pred 2. svetovno vojno. Če pač odštejemo vse precej nepotrebne elektronske zadeve.
Večja teža, večja poraba.
Drugače pa kot je moj kolega rekel, edini napredek pri avtih so LED luči. Vse ostalo so pogruntali že pred 2. svetovno vojno. Če pač odštejemo vse precej nepotrebne elektronske zadeve.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zheegec ::
Drugače pa kot je moj kolega rekel, edini napredek pri avtih so LED luči. Vse ostalo so pogruntali že pred 2. svetovno vojno. Če pač odštejemo vse precej nepotrebne elektronske zadeve.
Eh... Že motorji so v 5 letih neverjetno napredovali, sploh bencinarji. Ko sprobaš je razlika ogromna. Kljub nižji porabi so bolj odzivni in "poskočni", čeprav je tudi avto težji.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Blinder ::
eh če uzameš fička, mu daš kup nepotrebne elektronike in led lučke.. ne dobiš glih sodoben avto.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
jype ::
Invictus> Nobeden še ni naredil raziskave koliko CO2 sprostijo kolesarji na 100 km. Ima kdo cifre? Ali pešci ...
Ker je CO2 neškodljiv.
Ker je CO2 neškodljiv.
Invictus ::
Saj meni je to jasno. Sam cel svet nabija kako je CO2 škodljiv. In prodajajo CO2 kupone. Kaj češ če je folk glup.
Ampak še vedno me zanima koliko tega se sprošča ...
Ampak še vedno me zanima koliko tega se sprošča ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
BlaY0 ::
Dejstvo je da uporabniki hočejo vedno boljše avte z več opreme.
To seveda ne drži. Proizvajalci dodajajo vedno nove fičrje in nas posiljujejo/hajpajo/nategujejo z njimi, drugače ne bi nič prodali, ker bi se vsi vozili z 20 let starimi avtomobili. Kdo recimo za prevoz v službo in nazaj nujno potrebuje SUV-a? To je bila hype niša, ki je prerasla v mainstream, zato ker zdaj ima že toliko folka SUV-e, da je tudi zate bolj varno, če si enostavno nabaviš SUV-a ali pa tvegaš s 15 let starim Cliotom, da te bo kakšna mama s SUV-om nagazila.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Zheegec ::
Ah, če hočeš avto brez fičrjev pač kupiš dragega Audija brez kakršnih koli doplačil
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Pyr0Beast ::
ma ta pirobest krneki blodi. je povedal 5 stvari od tega jih je vseh 5 kiksnil. On al je nostalgik starih avtov al je ljubitelj ameriških avtov al je sovražnik elektronike v sodobnih avtomobilih...
Al pa dejansko nimaš pojma kaj sem in glede česa se gre in ugibaš nekaj v tri krasne.
Saj meni je to jasno. Sam cel svet nabija kako je CO2 škodljiv. In prodajajo CO2 kupone. Kaj češ če je folk glup.
Ampak še vedno me zanima koliko tega se sprošča ...
As said 10-20g/km
Pri 250W outputa kaj več nemoreš predihati
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
Pyr0Beast ::
ma ta pirobest krneki blodi. je povedal 5 stvari od tega jih je vseh 5 kiksnil. On al je nostalgik starih avtov al je ljubitelj ameriških avtov al je sovražnik elektronike v sodobnih avtomobilih...
Tud jaz sem sovražnik elektronike v avtomobilih :). Pa kaj ...
nagnjen si h temu da imaš raje stare avte, kot pirobeast, V8, čimmanj elektronike, uplinjač, pač neki razlog mora bit da pyrobeast meče take vn
Avto kar naj ima ABS, kontrolo višine in aktivno stabilizacijo šasije v ovinkih. Pa še par drugih pritiklin se nebi branil. Np. traffic avoidance in auto-steer ter 3D mapa na vetrobranskem steklu. Še avtomatski menjalnik s možnostjo ročnega pretikanja oz. kar CVT in je to to.
Kar ne maram je šparanje. In podhranjeni mlinčki znajo biti ravno to.
>Drugače pa kot je moj kolega rekel, edini napredek pri avtih so LED luči.
Napredek je v smeri cenejše izdelave, ne kvalitetnejšega izdelka in poceni vzdrževanja. Plastični pokrov žarometov ki z leti prikladno zbledi namesto stekla je ravno to.
Edino kamor sodijo led luči so žmigavci in bremze ter rikverc lampe.
Za dnevne in dolge so halogenke čisto ok.
Led tam, če jih ne bodo spravili stran iz spektra hladne svetlobe IMO ne sodijo. Enako annoying kot xenon
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
Pyr0Beast ::
Saj pri transportu in proizvodnji električne energije so še precejšnje rezerve, ker imamo trenutno ogromno "pritiskanja na gas z zategnjeno ročno".
Malo filozofiranja na to temo: http://www.ted.com/talks/amory_lovins_a...
Meni je recimo bilo zanimivo koliko energije gre v nič zaradi, ne vem, butasto napeljanih cevi in take fore. Ok, to da osebna vozila v glavnem prevažajo sama sebe je staro, je pa vseeno dobro, da se večkrat omeni.
Energija gre v nič ker je v neprimerni obliki.
Premog je treba skurit preden dobiš energijo iz njega.
Za karkoli drugega, kakor ogrevanje, je popolnoma neuporaben.
In tako je tudi tistih 40% energije max. kar lahko dobiš iz njega.
Nuklearke so the future. Potem vsi ti 'prihranki' izvenijo. Špara se zato ker je energija predraga, ne zaradi samih prihrankov.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
jest10 ::
Edino kamor sodijo led luči so žmigavci in bremze ter rikverc lampe.
Za dnevne in dolge so halogenke čisto ok.
Led tam, če jih ne bodo spravili stran iz spektra hladne svetlobe IMO ne sodijo. Enako annoying kot xenon
Nevtralna bela je okoli 1€ dražja. Topla bela pa okoli 2€.
Treba je šparat
primar ::
Kot zanimivost, ker je tu kaj nekaj zagovornikov bencincev; Sedaj sem bral en članek meritve o primerjavi delcev v izpuhu sodobnega dizelskega motorja in bencinskega z direktnim vbrizgom. Bencinc ima kar 10000x višjo vrednost delcev PM10 kod dizelski motor. Ampak zakonodaja za bencince zaenkrat ne predvideva da bi le ti imeli saje oz je dovoljena meja 10x višja kot za dizelske stroje...
LP
LP
Boeing ::
picz or it didnt happen
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zheegec ::
No, da bencinci z direktnim vbrizgom proizvedejo veliko pljučam škodljivih drobnih delcev je znano, od kje številka 10000x več kot dizel me pa res zanima
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Dizl izguba moči (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 22976 (2998) | IL_DIAVOLO |
» | Resnica o škodljivosti dizlov (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Na cesti | 58926 (46763) | m0LN4r |
⊘ | Dizel apokalipsa na vidiku (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 200471 (160633) | BigWhale |
» | Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 79226 (67921) | PredatorX |