Forum » Pomoč in nasveti » Nočejo reklamirat diska - ponudili so mi dobropis
Nočejo reklamirat diska - ponudili so mi dobropis
barakus ::
Pokvaril se mi je 4 mesece star disk. Grem uveljavljat garancijo v trgovino. Čez 3 tedne me pokličejo in pravijo, da mi dobavitelj ne bo zamenjal diska ampak mi ponuja dobropis, da to zakon dovoljuje...
Ali je to res? Kaj naj s tem dobropisom?
Ko sem kupil disk, si nisem mislil, da se to lahko zgodi.
Po drugi strani jih razumem, ker bi verjetno z zamenjavo imeli minus?
Kaj pravi zakon glede tega, kakšne pravice imam? Jaz si z dobropisom ne bom nič pomagal... imel bi delujoč disk, še posebno ker zdaj bom pa moral še enrkat toliko odšteti za enakega. Ali lahko zahtevam vsaj denar nazaj?
Hvala in lp.
Ali je to res? Kaj naj s tem dobropisom?
Ko sem kupil disk, si nisem mislil, da se to lahko zgodi.
Po drugi strani jih razumem, ker bi verjetno z zamenjavo imeli minus?
Kaj pravi zakon glede tega, kakšne pravice imam? Jaz si z dobropisom ne bom nič pomagal... imel bi delujoč disk, še posebno ker zdaj bom pa moral še enrkat toliko odšteti za enakega. Ali lahko zahtevam vsaj denar nazaj?
Hvala in lp.
šernk ::
dobropis ti lahko dajo, le če se ti s tem strinjaš. drugače pa morajo dati nov disk, ali pa vrnit denar.
sedaj bodo začeli z dobropisi s katerimi si lahko le rit obrišeš sedaj ko so šle cene gor
sedaj bodo začeli z dobropisi s katerimi si lahko le rit obrišeš sedaj ko so šle cene gor
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
blackbfm ::
oni bi mu radi poturili dobropis, zraven pa še 1x tok denarja kot ga je že plačal, da bo imel isti disk
barakus ::
Torej sem upravičen do povrnitve kupnine? Verjetno s strani prodajalca? (z dobaviteljem pa naj se on ukvarja?)
oldguy ::
Zakon dovoljuje naslednje:
garancija in stvarna napaka
V glavnem, če jim kej ni jasno, sprintat zakon, flomaster v roke pa po disk... ;)
V garancijskem roku lahko potrošnik od garanta zahteva:
brezplačno odpravo napake
če odprava napake ni možna v skupnem roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva zamenjavo za nov brezplačen izdelek
garancija in stvarna napaka
V glavnem, če jim kej ni jasno, sprintat zakon, flomaster v roke pa po disk... ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: oldguy ()
Mavrik ::
(prosim da opaziš da ni nikjer nič napisano o vrnitvi kupnine)
The truth is rarely pure and never simple.
klinker ::
Jp, lih danes sel po rame in bla debata v trgovini glede tega.
Fora je da diskov enostavno ni. V tej trgovini imajo se enega zunanjega 2TB in stane 200€+, ostalo vse razprodali v teh dnevih. Novo zalogo sploh nimajo pojma kdaj dobijo ker diskov enostavno zmanjkuje povsod, ker so verjetno OEM partnerji vse zaloge pokupli.
Zato, vsaj kot so rekli oni, kaj drugega kot dobropisa niti nimajo za ponudit, oz. je ta prodajalec omenu da oni celo vrnejo denar.
Fora je da diskov enostavno ni. V tej trgovini imajo se enega zunanjega 2TB in stane 200€+, ostalo vse razprodali v teh dnevih. Novo zalogo sploh nimajo pojma kdaj dobijo ker diskov enostavno zmanjkuje povsod, ker so verjetno OEM partnerji vse zaloge pokupli.
Zato, vsaj kot so rekli oni, kaj drugega kot dobropisa niti nimajo za ponudit, oz. je ta prodajalec omenu da oni celo vrnejo denar.
Brainstorm ::
Ja in takrat si recimo dal 100€ za disk, danes je takšen disk vreden 200€, tebi bodo dali 100€ nazaj in kje boš potem za takšen denar kupil drugega enakega, oziroma enake kapacitete, počakaj in zahtevaj novega, bojo pač dali dobavitelju 300€ zanj ali ga šli osebno iskat na Tajsko hehe, njihov problem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Brainstorm ()
šernk ::
dobropis še vedno ni enako kot da ti izplačajo 100€ ven. ker dobropis moraš potem pri njih porabit, z 100€ se pa lepo obrneš in greš na pivo
to da diskov ni za prodajo je ena stvar, druga stvar pa je garancija, kjer proizvajalec praktično MORA zagotoviti nov disk.
to da diskov ni za prodajo je ena stvar, druga stvar pa je garancija, kjer proizvajalec praktično MORA zagotoviti nov disk.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Mavrik ::
Da. Nikakor in nikjer nikoli ti pa ni dolžen vrniti denar (v primeru garancije) ali dati dobropisa.
The truth is rarely pure and never simple.
šernk ::
vendar 46. dan ti mora dat nov disk, če tega ne stori lahko najbrž odstopiš od pogodbe, saj je ne izpolnjuje? tu pa pride potem vrnitev kupnine v igro :)
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Brainstorm ::
"My bad" glede dobropisa, samo tudi če mu izplačajo kupnino, kje bo potem za takšen denar dobil enako kapaciteto diska, še vsaj pol leta ne ali leto.
barakus ::
Ja Mavrik saj jaz nisem rekel, da mi je dolžen. Trgovec mi je rekel, da mi "bo namesto diska dobavitelj dal dobropis, ker jim to omogoča zakon". Jaz dobropisa nočem, ker nimam kaj kupit. Najrajši bi imel delujoč disk, bi se pa sprijaznil tudi s kupnino, ker nočem zdej bit "zajebana stranka". Čeprav jaz mislim, da bi trgovec meni moral nov disk zrihtat, pol kako se on z dobaviteljem meni je pa njegova stvar. Ampak kaj naj zdaj, scene delam pa se kregarim zaradi 50eur?
Torej, če sem prav razumel, mi morajo v vsakem primeru popravit/zamenjat disk, v nasprotnem primeru pa lahko po 45. dneh odstopim od pogodbe in zahtevam kupnino?
Ima kdo link do zakonov, ki to urejajo, da si preberem malo?
Torej, če sem prav razumel, mi morajo v vsakem primeru popravit/zamenjat disk, v nasprotnem primeru pa lahko po 45. dneh odstopim od pogodbe in zahtevam kupnino?
Ima kdo link do zakonov, ki to urejajo, da si preberem malo?
miranpozar ::
Mislim, da igra tukaj vlogo višja sila v obliki naravne katastrofe (Tajska, poplave, tovarne zaprte, diskov enostavno ni).
Pa se lahko na trepalnice postavite.
MAMA! HOČEEEM NOV DIIIISSKKK!!!
Pa se lahko na trepalnice postavite.
MAMA! HOČEEEM NOV DIIIISSKKK!!!
Miran Požar, Portorož, http://sites.google.com/site/miranpozar/
3man ::
Evo: ZVPOT-2
Če se ne motim obligacijski zakonik nekako želi pomagat v primerih kot so zdaj z diski. Poglej OZ, glej 116. člen. Kako pa dokazati, da ne morejo dobiti diska pa ne vem, morda je dovolj pisna izjava vseh njihovih virov... ugibam. Dejstvo je, da vsi diski na tem svetu niso kar izginili pod tajske vode, lahko pa so dejansko usahnili viri določenega proizvajalca.
Zanimiv pa je še 24. člen ZVPOT-2, ki pravi:
(1) Pogodbeni pogoji se štejejo za nepoštene, če:
- v škodo potrošnika povzročijo znatno neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank ali
...
Torej v tvojem primeru ni pošteno do tebe, da ti vrnejo kupnino, saj ta ni enaka drobnoprodajni ceni izdelka (glej 40. člen). Iz tega lahko izhajaš, da ti lahko dajo dobropis oz. povrnejo nastalo škodo (izgubo izdelka zaradi nezmožnosti menjave) v višini današnje cene na trgu. Če se pametno dogovorite (za najcenejši disk, ki ga najdete in ti še ustreza) bo prodajalec sicer krepko v izgubi a njega v tem primeru zakon ne ščiti.
Če se ne motim obligacijski zakonik nekako želi pomagat v primerih kot so zdaj z diski. Poglej OZ, glej 116. člen. Kako pa dokazati, da ne morejo dobiti diska pa ne vem, morda je dovolj pisna izjava vseh njihovih virov... ugibam. Dejstvo je, da vsi diski na tem svetu niso kar izginili pod tajske vode, lahko pa so dejansko usahnili viri določenega proizvajalca.
Zanimiv pa je še 24. člen ZVPOT-2, ki pravi:
(1) Pogodbeni pogoji se štejejo za nepoštene, če:
- v škodo potrošnika povzročijo znatno neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank ali
...
Torej v tvojem primeru ni pošteno do tebe, da ti vrnejo kupnino, saj ta ni enaka drobnoprodajni ceni izdelka (glej 40. člen). Iz tega lahko izhajaš, da ti lahko dajo dobropis oz. povrnejo nastalo škodo (izgubo izdelka zaradi nezmožnosti menjave) v višini današnje cene na trgu. Če se pametno dogovorite (za najcenejši disk, ki ga najdete in ti še ustreza) bo prodajalec sicer krepko v izgubi a njega v tem primeru zakon ne ščiti.
3man ::
miranpozar je izjavil:
Mislim, da igra tukaj vlogo višja sila v obliki naravne katastrofe (Tajska, poplave, tovarne zaprte, diskov enostavno ni).
Pa se lahko na trepalnice postavite.
MAMA! HOČEEEM NOV DIIIISSKKK!!!
Ej humorist, a misliš, da fabrike nimajo zavarovanj? Janezi naj se pa kar pod nosom obrišemo, ko nam kaj crkne?
Proizvajalci in trgovci imajo del marže namenjen tudi tveganjem in zdaj je čas, da jo porabijo. Ob nakupih seveda na to pozabljamo in hočemo najnižje cene in se nam fino zdi, da smo našli sveti jacob-komputeri.de-gral. Marža v tem primeru ne gre "sosedovem Janezu" v žep ampak Hanziju, ki mu prav do nas dol visi v takih primerih.
Pomoje se s slo trgovcem že zdilaš, če pa ne, pa lepo preko zakona rešiš zadevo. Ne vem pa, kako se obnesejo podobna pogajanja s tujci. Ljudje smo povsod približno isti in marsikdo v tujini z molkom z lahkoto doseže, da je Janezek naveliča težit. No mal sem žašel, sorry.. je pa to še kar povezano :)
huek111 ::
Prodajalec bo okvarjen disk sigurno zamenjal in dobil novega, tebe pa nateg... in s teboj zaslužil.
Zahtevaj nov identičen disk, pa tudi če bo treba počakat!
Zahtevaj nov identičen disk, pa tudi če bo treba počakat!
barakus ::
3man hvala za linke, po moji laični presoji je zakon bolj na moji strani. Ali se lahko oglasi še kak pravnik?
Kaj pa s plati etike... jaz ne bi rad, da drugi kri ščijejo zaradi mene po drugi strani pa imam občutek, da me folk nateguje z vseh strani takoj, ko je za to priložnost, kaka je tu situacija ne vem. Mogoče lahko kak trgovec komentira z njegovega stališča, ali hoče mene trgovec nategnit / dobavitelj trgovca ali kaj ??
Kaj pa s plati etike... jaz ne bi rad, da drugi kri ščijejo zaradi mene po drugi strani pa imam občutek, da me folk nateguje z vseh strani takoj, ko je za to priložnost, kaka je tu situacija ne vem. Mogoče lahko kak trgovec komentira z njegovega stališča, ali hoče mene trgovec nategnit / dobavitelj trgovca ali kaj ??
Zgodovina sprememb…
- spremenil: barakus ()
3man ::
Pa saj ne nategujejo vsi kar "vsepočez". Ne kompliciraj, pojdi še enkrat tja in bodi malo bolj odločen. Če je disk v garanciji naj ti zadevo rešijo tako, da boš lahko PC naprej nemoteno uporabljal, gotovo. To je tvoj cilj in pravica, vmes pa najdite en kompromis. Če je to HDD, ki je danes vreden 200€ se mogoče še za SSD odločiš, ki bo sicer manjši a ga boš še kako vesel. To seveda pride v poštev, če imaš še kakšen HDD doma za podatke...
klinker ::
Brainstorm je izjavil:
Ja in takrat si recimo dal 100€ za disk, danes je takšen disk vreden 200€, tebi bodo dali 100€ nazaj in kje boš potem za takšen denar kupil drugega enakega, oziroma enake kapacitete, počakaj in zahtevaj novega, bojo pač dali dobavitelju 300€ zanj ali ga šli osebno iskat na Tajsko hehe, njihov problem.
Np. 58€ pa res...kupil pri direkt.jakob.de.
Jst samo pravim kaj je trgovec reku. V celi trgovini imajo en disk in naslednja posiljka nimajo pojma kdaj pride.
Kaj pa ce uveljavis garancijo kar direkt pri proizvajalcu, kako je s tem?
BlueRunner ::
Jst samo pravim kaj je trgovec reku. V celi trgovini imajo en disk in naslednja posiljka nimajo pojma kdaj pride.
In kaj ima to potrošnika za zanimati? Če gre zlepa, mu bodo priskrbeli nov enakovreden disk. Če ne bo šlo zlepa, bo TIRS napisal takšno globo, da bi bilo ceneje, če se bi nekdo vsedel v avto, odpeljal do Avstrije in ga od tam pripeljal nazaj. Ceneje vključno z vsemi potnimi stroški. TIRS pa naravnost obožuje takšne primere, ker so zaradi nespornih papirnatih sledi najenostavnejši za ugotavljanje dejanskega stanja in je iz tega vidika price/performace za inšpektorja zelo ugoden.
Svet pač ni vedno narejen po meri prodajalca. Zato pa obstajajo zavarovalnce, ki ti lahko pokrijejo tudi takšna poslovna tveganja.
Kaj pa ce uveljavis garancijo kar direkt pri proizvajalcu, kako je s tem?
Sam plačaš poštnino do kdovekam (odvisno od proizvajalca). Glede na trenutno situacijo boš na vrnitev zamenjave čakal... kdo ve. Morda nič več kot običajno, morda pa mesece. Z vsem se boš moral ukavarjati sam. Če boš dobil zamenjavo poslano izven EU, boš moral na carini še posebej dokazovati, da je to zamenjava, da ti ne bodo zaračunali DDV na trenutno prodajno vrednost diska. Če je to sploh možno dokazati.
V zakonodaji je z razlogom predpisano, da se garancije uveljavlja pri prodajalcih ali uvoznikih, saj je to za potrošnika neprimerno lažje, kot pa vračanje neposredno proizvajalcu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
Skrat2510 ::
Žal trenutno diskov enostavno ni za dobit, tako da imajo vsi uvozniki v Sloveniji namen izdajat dobropise, za vse diske ki pridejo na garancijsko popravilo.
poweroff ::
No, to pa ne bo čisto res. Smo v službi zadnjič uveljavljali garancijo in so lepo dobavili nov disk. Sicer je bilo reba iti ponj v tujino, ampak so nam ga razmeroma hitro dostavili.
Je pa res, da si do malih strank lažje privoščiš "zajeban" odnos...
Je pa res, da si do malih strank lažje privoščiš "zajeban" odnos...
sudo poweroff
bobby ::
fora je v tem, da diskov preprosto NI!
zato dajejo dobropise, kar je čisto po pravilih.
če bi pa POTEKEL 45 dnevni rok, pol pa stranka izbira, al dobropis al disk.
zato dajejo dobropise, kar je čisto po pravilih.
če bi pa POTEKEL 45 dnevni rok, pol pa stranka izbira, al dobropis al disk.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
BlueRunner ::
fora je v tem, da diskov preprosto NI!
zato dajejo dobropise, kar je čisto po pravilih.
če bi pa POTEKEL 45 dnevni rok, pol pa stranka izbira, al dobropis al disk.
Po pravilih je to, da se lahko poskuša prodajalec s kupcem dogovoriti ali kako drugače pogoditi. Dobropis je seveda tudi ena takšna možnost, če jo kupec po svoji volji sprejme. Če jo ne, potem bo prodajalcu še vedno tiktakalo teh 45 dni. Če pa mu bo ta rok potekel, pa bo pač moral storiti to, kar bi tako ali tako lahko storil že tisti trenutek, ko se je kupec odločil, da dobropis pač ni sprejemljiv. S to razliko, da bo potem zelo odvisen od dobre volje kupca, ki lahko pokliče TIRS v zameno za to, da ga je prodajalec pustil čakati polnih 45 dni v zameno za nič. T.j. kupec bo slabe volje in zakon bo na nejgovi strani.
Mimogrede... v Big Bang-u in še kje, če greš le po trgovinah izven prestolnice, se še vedno najdejo 2TB zunanji prenosni diski od 130€ naprej. Kdor kaj rabi, telefon v roke. Tudi s ceno goriva na drug konec Slovenije in nazaj se še lahko splača.
MIHAc27 ::
Ok disk je bil mogoče res 50€ sedaj pa je 100€.
Če ti dajo dobropis so teoretično zaslužili 50€. Problem je samo, da tudi oni ne dobijo diska kar tako, in ga niti ne morejo prodati po višji ceni.
Če se ti ljubi čakat in disk rabiš lepo zavrni dobropis in zahtevaj disk, ko pač pride.
Drugače bi jaz zahteval kupnino nazaj. Oni še vedno pridobijo konec konca, saj disk bo reklamiran in ga bodo prodali še vedno po višji ceni kot bodo tebi vrnili.
Smo pa mi (firma) tudi čakali na disk 2 mesca, preden so ponudili dobropis.
Če ti dajo dobropis so teoretično zaslužili 50€. Problem je samo, da tudi oni ne dobijo diska kar tako, in ga niti ne morejo prodati po višji ceni.
Če se ti ljubi čakat in disk rabiš lepo zavrni dobropis in zahtevaj disk, ko pač pride.
Drugače bi jaz zahteval kupnino nazaj. Oni še vedno pridobijo konec konca, saj disk bo reklamiran in ga bodo prodali še vedno po višji ceni kot bodo tebi vrnili.
Smo pa mi (firma) tudi čakali na disk 2 mesca, preden so ponudili dobropis.
šernk ::
fora je v tem, da diskov preprosto NI!
zato dajejo dobropise, kar je čisto po pravilih.
in jaz mu ga po vseh pravilih zavrnem. dobropis mi namreč pri xyz uvozniku ne pomaga popolnoma nič, sploh ker imajo cene ponavadi še višje od navadnih trgovin.
ne pristajat na dobropise, ker potem ste vezani, da ga tam tudi porabite.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Loocas ::
Oziroma preprosto rečeš prodajalcu: nov disk v roku max. 45 dni, sicer bo to za seboj potegnilo posledice.
Edina posledica bo ta, da bo prišlo do vračila kupnine. Toliko kolikor piše na računu.
BlueRunner ::
Oziroma preprosto rečeš prodajalcu: nov disk v roku max. 45 dni, sicer bo to za seboj potegnilo posledice.
Edina posledica bo ta, da bo prišlo do vračila kupnine. Toliko kolikor piše na računu.
Kot je že bilo tukaj omenjeno, ampak tega nekateri ne želijo opaziti... Govora je o 21.b členu Zakona o varstvu potrošnikov. Dodal sem še nekaj bistvenih poudarkov.
Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.
Če proizvajalec v roku iz prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.
Za zamenjano blago ali zamenjan bistveni del blaga z novim mora proizvajalec izdati nov garancijski list.
Pravice potrošnika iz tega člena ugasnejo po dveh letih od dneva, ko je potrošnik zahteval brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim.
Sedaj naj mi nekdo s povečevalnim steklom in LED svetilko na jasen in sončen dan najde kje točno je zapisano, da potrošnik mora sprejeti kupnino in se speljati (po tvoje edina posledica)? Če to sprejme, je to izključno njegova dobra volja. To, da prodajalec stavi na kaj takšnega, pa izključno poskus reševanja zavožene širše situacije preko hrbta potrošnika - kar je natančno tisto zaradi česar se takšne zakone sprejema.
Edit: eh, letos so 20. člen spremenili v 21.b člen. Pa mimogrede... globa za prekršek po tem členu je 1200EUR. Kar je tudi konsekvenca. Recimo konsekvenca tipa "ceneje kupiti nov disk v Avstriji za 300EUR in ga pripeljati v Slovenijo, ter pri temu plačati tudi vse potne stroške za takšno službeno pot".
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
BlueRunner ::
v zakonu tudi kje piše, da v primeru višje sile....
nadaljuj sam...
Dokler se diske še vedno izdeluje in dokler so dobavljvi, težko govoriš o višji sili, temveč predvsem o nekem poslovnem tveganju, ki se je uresničilo in je po svoji naravi primerljivo s padanjem cen enakovrednih naprav, valutnimi tveganji in ostalimi zastoji v verigi dobavljanja.
Oziroma povedano po domače: dokler najdeš diske na policah praktično vsake štacune, tudi, če jih sam nima, potem ima prodajalec vso možnost, da garancijo izpolni in se ne bo uspel izgovoriti na višjo silo.
Višja sila bi bile recimo poplave zaradi katerih bi bilo nemogoče dobaviti zamenjavo kamorkoli v tej državi. Dokler pa tega ni, je višja sila očitno omejena samo na manjše trgovine. Ergo... ni ravno višja sila, ampak bolj lokalna.
kmetek ::
Ja naj se pa v tujini naroči pa mir po najnižji možni ceni. Tele poplave so pač šola za naprej, domači dobavitelji naj si delajo dvojno zalogo.
blackbfm ::
Kolikor sem na hitro bral so poplave krive za nedobavljivost cca 25% diskov, zdaj pa hocejo paniko delat kot da jih res ni. Dejanski primankljaj je verjetno se vsaj pol manjsi, ker ostale tovarne morajo sigurno narest nekaj plusa, ze zaradi menjav garancij itd. tak je jasno zakaj je trenutna situaciji taka kot je, nateg folka s strani najvecjih dobaviteljev.
barakus ::
Hvala za dosedanje odgovore, zanimivi pogledi. Jaz bi res najraje disk imel, ker v nasprtonem primeru bom moral doplačat 50eur, da bom istega dobil, bom se poskusil zmeniti kaj v tej smeri...
Xserces ::
imam samo en vprašanje glede dobropisa :) če daš 100€ za disk in potem cene skočijo na ~200€. Koliko dobiš če vzameš dobropis? 100 ali 200€?
Intel i5-3570k @4.7GHz|MSI GTX 970 4G|MSI Z77 MPower|
G. Skill 8 GB 1600MHz|Corsair AX750|Seagate Barracuda 2TB|NZXT Gamma|
G. Skill 8 GB 1600MHz|Corsair AX750|Seagate Barracuda 2TB|NZXT Gamma|
Brane2 ::
AFAIK so ti dolžni to, kar si plačal.
Če ne bi bilo tako, bi te v povpračju lahko lepo nategnili.
Ko bi ti stvar crknila recimo tik pred iztekom 3-letne garancije, bi ti lep rekli "odstopamo od pogodbe, evo ti denar nazaj po današnji vrednosti diska" in ti bi dobil nazaj recimo €40 za disk, ki si ga plačal svojčas mogoče €150...
Če ne bi bilo tako, bi te v povpračju lahko lepo nategnili.
Ko bi ti stvar crknila recimo tik pred iztekom 3-letne garancije, bi ti lep rekli "odstopamo od pogodbe, evo ti denar nazaj po današnji vrednosti diska" in ti bi dobil nazaj recimo €40 za disk, ki si ga plačal svojčas mogoče €150...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Okapi ::
In? Če lahko za 40 evrov kupiš nov disk, te niso nič nategnili. Pač kupiš nov disk in to je to. Problem je sedaj, ko so cene izjemoma zrasle in za 100 evrov, kolikor si za disk dal pred par leti, ne moreš več kupit enako velikega diska. V glavnem, po mojem je bolje kot vzeti kupnino nazaj, počakati, da diski pridejo in dobiti novega.
O.
O.
BlueRunner ::
počakati, da diski pridejo in dobiti novega
Diski so tukaj, ni jih nič potrebno čakati. Težava je v temu, da so njihove cene mnogo višje, kot so bile še pred kratkim.
Če že, potem bi lahko rekel, da naj vzame denar in potem čaka, da bodo cene spet padle. Kdaj pa bodo, pa verjetno ne vesta ne Božiček, ne Dedek Mraz. Torej je to slab nasvet za človeka, ki pravi, da disk dejansko potrebuje.
To je dejansko razkrilo tisto zgodbo v ozadju, kjer prodajalci dejansko sami vzamejo nov disk iz zaloge ali naslednje nabave in ga vrnejo kot zamenjavo, medtem ko čakajo RMA. Vse skupaj samo zato, ker tudi za RMA ni rečeno, da bo zamenjava prišla v roku 45 dni. Za majhne uvoznike je to dejansko velika težava.
Če želiš biti dobrodelen in pomagati neki X firmi nekje v prihodnosti še kaj zaslužiti, boš pač vzel dobropis(*). Če nisi dobrodelen, boš zahteval nov disk. Če si realist, boš verjento vzel tudi enakovreden ali vsaj podoben disk, lahko tudi rabljen, pod pogojem, da ti prodajalec da na njega polno garancijo.
(*) Če je disk pokvarjen, bo firma zagotovo dobila novega. Tudi cene takrat zagotovo ne bodo nižje. Posledično bo firma na račun te dobrodelnosti sedaj ne rabila pisati minus, v prihodnosti pa bo lahko pisala večji plus.
Okapi ::
Diski so tukaj, ni jih nič potrebno čakati. Težava je v temu, da so njihove cene mnogo višje, kot so bile še pred kratkim.Očitno jih ni, ali pa vsaj nočejo priznati, da so. In kaj potem narediš, če rečejo, da diskov nimajo, da bi ti dali novega?
O.
roscha ::
Prijaviš jih na TIRS zaradi neizpolnjevanja določil ZOVPot oziroma OZ.
Nikjer ne piše da je izdelek potrebno zamenjai z identičnim. Enakim ali BOLJŠIM.
Bah. Pa kaj se pregovarjate z beboti štacunskimi. Zahtevaj pismeno da diska ne dajo, pa lepo prijaviš na TIRS. Ne dajo diska, ne dajo izjave? Poteklo 45 dni? Prijava na TIRS.
Kje hudiča vi sploh vidite problem?
Problem bo imela trgovina ko jih bodo opalili jurja po tamalem pa še disk bodo izpljunili.
Nikjer ne piše da je izdelek potrebno zamenjai z identičnim. Enakim ali BOLJŠIM.
Bah. Pa kaj se pregovarjate z beboti štacunskimi. Zahtevaj pismeno da diska ne dajo, pa lepo prijaviš na TIRS. Ne dajo diska, ne dajo izjave? Poteklo 45 dni? Prijava na TIRS.
Kje hudiča vi sploh vidite problem?
Problem bo imela trgovina ko jih bodo opalili jurja po tamalem pa še disk bodo izpljunili.
BlueRunner ::
Diski so tukaj, ni jih nič potrebno čakati. Težava je v temu, da so njihove cene mnogo višje, kot so bile še pred kratkim.Očitno jih ni, ali pa vsaj nočejo priznati, da so. In kaj potem narediš, če rečejo, da diskov nimajo, da bi ti dali novega?
Ali mi boš povrnil kupnino katerega koli namiznega diska, ki v Sloveniji domnevno ni dobavljiv, če ti pomolim pod nos ta disk in račun prodajalca v Sloveniji? Disk boš seveda lahko obdržal.
Vse kar bom storil je, da ga bom kupil tam kjer ga pač imajo (Slovenija, Avstrija, Nemčija, ...) in ti ga kot pravna oseba prodal z računom.
Če lahko jaz, potem lahko tudi prodajalec X.
Kaj storiti, če jih zakon ne zanima... jah. Tako, kot je roscha napisal. Po preteku 45 dni se potožiš stricu ali teti, ki jih bo z grožnjo plačilnega naloga opozoril, da obstajajo za podjetje tudi bolj drage variante, kot pa narediti nekaj kratkoročne izgube, ki jo bodo dolgoročno lahko v dobršnji meri povrnili (disk bodo slej kot prej dobili iz RMA).
Bi bil sam vesel, če bi bil v čevljih tega prodajalca? Zagotovo ne. Verjetno bi tudi poskušal najti nek dogovor s kupcem, da bi bila na koncu oba zadovoljna, saj zakon tega ne prepoveduje. Če pa se bi kupec postavil na okope, pa bi pač stisnil zobe in storil, kar zakon veleva.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
Brane2 ::
Dobro, kaj je zdaj- a v takem primeru lahko prodajalec odstopi od pogodbe in vrne vplačano ali ne ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
solatko ::
Precej časa nazaj smo imeli temo, kjer so prodajalci ob pokvarjeni hiend kartici, ki je bila čez 400€, ponujali kartico, za nekaj čez 100€, ki pa je bila po nekih parametrih, boljša kot stara, po drugih pa ne (že to, da je bila povprečna je slabše). Večina se vas je takrat strinjalo, da ima trgovec prav, osebno sem takrat predlagal vrnitev kartice proizvajalcu, kateri bi poslal, novo trenutno najboljšo kartico.
Sedaj je zadeva obrnjena, diski so se pač podražili, zopet vas je nekaj na strani trgovcev. Kaj stranko brigajo poplave. Zadeva je v garanciji kaput, torej naj zamenjajo za enakovredno ali boljšo, če nimajo, naj dajo dobropis za enakovreden disk, danes, ne ob nakupu, torej tržno vrednost, tako kot so hoteli naredit pri grafični.
Enakovredno 2TB je 2TB, bolje je 3TB ali več. Jasno. Diski na trgu so, torej kje je problem?
Sedaj je zadeva obrnjena, diski so se pač podražili, zopet vas je nekaj na strani trgovcev. Kaj stranko brigajo poplave. Zadeva je v garanciji kaput, torej naj zamenjajo za enakovredno ali boljšo, če nimajo, naj dajo dobropis za enakovreden disk, danes, ne ob nakupu, torej tržno vrednost, tako kot so hoteli naredit pri grafični.
Enakovredno 2TB je 2TB, bolje je 3TB ali več. Jasno. Diski na trgu so, torej kje je problem?
Delo krepa človeka
dela ::
Zanimiva situacija. Vsekakor vztrajat na zamenjavi, sploh če zakon to omogoča. Moraliziranje nekaterih je nepotrebno. Seveda vedno najprej gledaš na to, da boš sam imel največ koristi (oz. najmanj škode), če ta varianta ugaja tudi prodajalcu, je cool, če ne, pa tough luck zanj, saj nisi kriv, da so zakoni, kakršni so.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dela ()
BlueRunner ::
Dobro, kaj je zdaj- a v takem primeru lahko prodajalec odstopi od pogodbe in vrne vplačano ali ne ?
Dobro vprašanje. IMHO, ker je pogodba že bila zaključena (disk je bil prodan, denar je bil nakazan) odstop s strani podjetja več ni možen, ker več ni pogodbe od katere se bi lahko odstopilo. Zahteva o omogočanju garancije pa ne vem, če je "pogodba", ker je zakonski predpis.
Diski na trgu so, torej kje je problem?
Koliko tipično traja RMA vs. kolikšen je pri nas zakonski rok za odpravo napake.
To je izvorna težava. Prodajalec gre pri zamenjavah diskov sedaj dejansko v minus, za katerega ni rečeno, da ga bo lahko glede na trenutne okoliščine v prihodnosti v celoti pokrilo. Torej se poskuša pogoditi s potrošnikom za kakšno drugo varianto. Nihče pa ni rekel, da se mora potrošnik sprejeti to, kar mu podjetje ponuja.
V normalnih razmerah stvar funkcionira za obe strani. V nenormalnih pač ne, zakon pa ščiti potrošnika pred škodljivimi posledicami.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
fosil ::
Ko sem jaz poslal disk v RMA Seagatu sem ga imel nazaj v manj kot 14 dneh.
Kako je to v današnjih razmerah je sicer vprašanje.
Ampak dejansko se ti disk bolj splača poslat v RMA kakor pa vzet denar od trgovine.
Nekoliko bizarno je tudi, da lahko trgovina zasluži s tvojo garancijo, saj lahko disk sami pošljejo v RMA in ga potem prodajo za več denarja, kot pa so ga dali tebi za vračilo kupnine.
Kako je to v današnjih razmerah je sicer vprašanje.
Ampak dejansko se ti disk bolj splača poslat v RMA kakor pa vzet denar od trgovine.
Nekoliko bizarno je tudi, da lahko trgovina zasluži s tvojo garancijo, saj lahko disk sami pošljejo v RMA in ga potem prodajo za več denarja, kot pa so ga dali tebi za vračilo kupnine.
Tako je!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: fosil ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Garancija, 45 dni, nov izdelek (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 41721 (17246) | Furbo |
» | Zavrnjena garancija v Big Bangu (strani: 1 2 )Oddelek: Mobilne tehnologije | 15955 (12713) | St235 |
» | 45 dnevni garancijski rok, ista napakaOddelek: Pomoč in nasveti | 6976 (5519) | Seljak |
» | garancijsko zamenjani izdelek (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 9599 (7464) | medenko |
» | Ali je disk nov? (strani: 1 2 )Oddelek: Strojna oprema | 6000 (4410) | Pyr0Beast |