Slo-Tech - Ameriški ceh založnikov, zbran v interesnem združenju IIPA (Internation Intellectual Property Alliance, glej spletno stran) vsako leto pripravi podrobno priporočilo ameriški vladi o državah, ki s trgovinskimi ovirami (angl. barriers to trade) na področju intelektualne lastnine omejuje ameriška podjetja. Zgodovinsko se je šlo predvsem za preveč strogo trgovinsko zakonodajo (carine, kvote), zdaj pa je zakonodaje očitno premalo, vsaj kar se tiče poceni in masovnega preganjanja piratov. Na podlagi priporočila potem ameriška vlada izda Posebno poročilo št. 301 in s sredstvi diplomacije pritisne na države, da odpravijo omenjene ovire. Kako to gre, smo sicer videli iz wikileaksovih depeš.
Letošnje poročilo, glej sliko, se ne razlikuje toliko od lanskega. Zadovoljni so s Švedsko glede pregona avtorjev thepiratebay.com, zato te države več ni na prioritetnem (rdečem) seznamu. Fokus je zdaj na Kanadi in Španiji, ki sta "državno sponzorirani oazi piratstva", tj. veliko vredna trga, kjer še ni RIAAi všečne zakonodaje. Obe državi sta sicer lani (Španija) oz. letos (Kanada) uveljaljavili nov avtorskopravni zakon po zgledu ameriškega DMCA, a to zgleda ni dovolj, kajti v Kanadi še vedno mirno teče eden boljših torrent iskalnikov isohunt.com, Španci pa še vedno - kar 97,8% njih, po besedah IIPA, - nelegalno nalagajo glasbo.
Za Španijo si želijo sledeče ukrepe:
Učinkovit "takedown" postopek za odstranitev piratske vsebine s spletišč;
Odpravo okrožnice Generalnega državnega tožilca iz. l. 2006, po kateri se P2P piratstva brez namena pridobitve premoženjske koristi kazensko ne preganja. Z odpravo bi prenos avtorsko zaščitene vsebine postal kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti;
Ponudnikom interneta je potrebno dati vzpodbude, da sami aktivno omejujejo p2p piratstvo, zlasti možnost filtriranje prometa brez sodnega naloga;
Nosilcem avtorskih pravic je treba dati možnost, da poceni in masovno identificirajo uporabnike P2P omrežij, in jim s tem omogočiti civilni in kazenski pregon;
Dopolniti "obsežne luknje" glede kriminalizacije razbijanja DRM zaščite;
Dopolniti zakonodajo tako, da bi p2p pirati morali plačati vsaj minimalno polno tržno vrednost nezakonito prenešenega avtorskega dela;
Dovoliti in močno poceniti nenapovedane preiskave podjetij zaradi suma uporabe piratske programske opreme (BSA);
Medijska kampanija proti piratstvu po vsej državi;
Seminarji za sodnike, tožilce in policiste;
Močnejši nadzor uličnega piratstva;
...
Gre za dolg, drag in obsežen spisek ukrepov, ki zagotovo spadajo v suvereno odločanje Španije same. Američani si seveda stvari želijo urediti po svoje, zato so tudi sodelovali pri pripravi čistopisa zadnjega avtorskopravnega zakonika.
Pozabili so na to: - vsak državljan mora vsako leto preko spleta kupiti najmanj 10 glasbenih komadov. - vsak mora vsako leto kupiti vsaj eno cd ploščo ameriškega izvajalca - otroci in mladostniki morajo vsak mesec kupiti vsaj eno računalniško igro (letom primerno kajpak), vsak semester morajo o eni igri pisati esej. Eseje se potem pošlje v digitalni obliki založnikom, da bodo naključne izbrane eseje preverjali, če so otroci res preigrali igro - mladostiki do 25 let morajo vsak mesec kupiti vsaj dve igri - tisti, ki ma otroke ali vnuke, kupuje njim (vsaj eno igro na mesec) V primeru če se tega ne spoštuje sledi denarna kazen, ki se steče v založniško malho.
Vedno bolj na živce mi gre ta Ameriški odnos da oni so pa nekaj več. In to ne comman folk, ampak uradne osebe. Dostikrat v svojih govorih navajajo US zakone kot razlog zakaj naj bi neka država spremenila svoje zakone. Kaj za hudiča je tako veličastnega na US zakonih? Najbolj me razkuri ko kličejo po dejanjih na ozemlju drugih držav in navajajo US zakone kot osnovo, ki jim daje legalnost. Nekdo mora naučit Američane da se njihovi zakoni tičejo samo njihovih ozemlji, in da na naših se morajo držat naših, in če jih bojo kršil bojo dobil po riti!
To je sicer res potrebno, ampak treba je najti nekoga, ki je tega dejansko zmožen (po domače "ima jajca"). Kitajci so najverjetneši kandidat, ampak potem (bi reku Thomas), se je treba vprašat, če bi bilo pod njihovim vodstvom svetu kaj lepše.
50EUR za eno stvar.... Naj znižajo cene, tako da se bi dal na veliko kupovati
Pa saj je na spletu na torrentih (skoraj) vse zastonj. Ravno zato sploh ni čudno, da če že nekdo prodaja kakšno avt. vsebino, jo prodaja po ceni x3, x5, x10 od realne.
Prodajaš unikatne čevlje, ki jih izdeluješ sam v svoji delavnici. Stroški materiala, proizvodnje, najema trgovine, plače prodajalcev in tvoja minimalna plača so taki, da moraš mesečno s prodajo čevljev zaslužiti 30.000 evrov.
Ampak ker ti vsak mesec vdro v skladišče, ukradejo 95% proizvodnje in jih (čevlje) potem brezplačno delijo po ulicah, boš naredil kaj?
Ne reši te niti to, da svoje unikatne čevlje prodajaš po 5 evrov (mimogrede, prodati bi jih moral 6000 parov!), če pa jih na ulicah delijo zastonj... Če pa jih boš prodajal po 500 evrov (ker imaš mesečno 30.000 stroškov), jih pa seveda po tej ceni ne bo nihče kupil, ker toliko pa pač niso vredni...
Kaj pa če čevljarju vdrejo v skladišče in skopirajo njegove čevlje, njemu pa ne zmanjka niti en par? Oz niti ne vdrejo ampak jih kar prek spleta skopirajo.
Kaj pa če čevljarju vdrejo v skladišče in skopirajo njegove čevlje, njemu pa ne zmanjka niti en par? Oz niti ne vdrejo ampak jih kar prek spleta skopirajo.
Ni primerljivo z glasbo, nikakor.
Ne ni, kar pa vseeno ne da pravice, za krsenje avtorskih pravic.
Hec je v tem, da nihce ni predlagal kako bi te stvari pametno uredili. Da bi bili zadovoljni avtorji in uporabniki.
Ne pravim, da je treba ali da je prav kršit avtorske pravice... ampak bolj da se neha to primerjat s krajo
Da bi bili oboji zadovoljni se ne bo nikoli zgodilo, žal.
Dobri avtoji z dobrimi izdelki že dobro služijo ampak bi rad še več --> nezadovoljni Slabi avtorji s slabimi izdelki slabo služijo --> nezadovoljni Kupci pa kupijo kar se jim zdi vredno oz kolikor so sposobni kupit, ostalo se pa skopira pač.
Hec je v tem, da nihce ni predlagal kako bi te stvari pametno uredili. Da bi bili zadovoljni avtorji in uporabniki.
Mission impossible. Založbe (ne avtorji, ti dobivajo drobtinice) ne bodo nikoli imele dovolj. Uporabniki pa hočemo stvar dobiti brez nategovanja in takoj, kar nam tehnika omogoča, pohlep založb pa onemogoča. Nategovanje = nepotreben DRM, onemogočanje uporabe kupljenega (regijske zaščite,...), nakup celega albuma zaradi ene skladbice, hiperprodukcija in posledično kvaliteta nekje v r.ti, omejitve pri spletnih nakupih,...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
Za vse tiste, ki zagovarjate uboge lastnike avtorski pravic, ki jim pirati tako brezsrcno odzirajo tezko prigaran denar, vam predlagam, da si pogledate tole: http://www.southparkstudios.com/clips/1... SP FTW :D
Znižanje cen? Internetna distribucija? Dober user support? Cookies?
Ja, oziroma: Pogljemo na prodročja, ki lepo laufajo. Kako je Ikea postala milijarden biznis (s profitom), če pa neke poceni in preproste omarce prodaja? Sosed mizar pa je bankrotiral? So krivi pirati? Ali pa je sosed nekaj delal narobe?
PS: SP rulz! ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Za začetek nehajmo primerjat čevlje in digitalne datoteke. Čevlje, ki jih kupim v Sloveniji, lahko uporabljam tudi v ZDA. Lahko jih celo nosim in razkazujem v javnosti. Potem pa si končno vsi priznajmo, da ne živimo več v časih "roparjev v lesenih jadrnicah" in za diskusijo začnimo uporabljati termine, ki so bolj primerni in bolje opisujejo sodobne digitalno/virtualne razmere.
Ker mizo ni mogoče kopirat? Poslovni model? Predmet ukrast?
Ne, zato, ker govoris o masovni proizvodnji in buticni proizvodnji. Vse kar je mizar naredil 'narobe' je to, da ni postavil ogromne tovarne v kateri je zacel sestavljati pohistvo serijsko in avtomatizirano.
Oziroma, da ni zacel s promocijo blagovne znamke za katero je nakupil robo od drugih, se manjsih mizarjev, po smesno nizkih cenah.
Ne pravim, da je treba ali da je prav kršit avtorske pravice... ampak bolj da se neha to primerjat s krajo
Da bi bili oboji zadovoljni se ne bo nikoli zgodilo, žal.
Dobri avtoji z dobrimi izdelki že dobro služijo ampak bi rad še več --> nezadovoljni Slabi avtorji s slabimi izdelki slabo služijo --> nezadovoljni Kupci pa kupijo kar se jim zdi vredno oz kolikor so sposobni kupit, ostalo se pa skopira pač.
Zakaj bi kopiral slab izdelek? Poln si bullshita. En folk ne kupi prakticno nicesar.
Edini način, kako so lahko zadovoljni oboji - avtorji in uporabniki - je ta, da se ukinejo organizacije kot so RIAA, MPAA, Sazas in podobne. Ti dejansko delujejo izključno v interesu svojega pohlepa in na škodo vseh drugih.
Ker mizo ni mogoče kopirat? Poslovni model? Predmet ukrast?
Ne, zato, ker govoris o masovni proizvodnji in buticni proizvodnji. Vse kar je mizar naredil 'narobe' je to, da ni postavil ogromne tovarne v kateri je zacel sestavljati pohistvo serijsko in avtomatizirano.
Oziroma, da ni zacel s promocijo blagovne znamke za katero je nakupil robo od drugih, se manjsih mizarjev, po smesno nizkih cenah.
Ja, saj. Skopiraš poteze Ikee in pustiš poteze propadlega mizarja.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!