Forum » Loža » Nov zakon za mlade voznike.
Nov zakon za mlade voznike.
Mavrik ::
@Izi, saj verjetno vsi ne želimo biti railly vozniki? Verjamem pa da je to dober biznis za lastnika poligona varne vožnje in če bi bilo po njegovo, bi moral vsak vsaj enkrat na leto na tak poligon.
Ko ti pred avto skoči otrok, te v ovinku zaradi poledice odnese ali pa ti en debil na avtocesti zapelje na tvoj pas brez smernika si tudi ti rally voznik. Ali pa je nekdo razmazan po tvojem avtu. Kaj maš raje?
The truth is rarely pure and never simple.
Izi ::
@Izi, saj verjetno vsi ne želimo biti railly vozniki? Verjamem pa da je to dober biznis za lastnika poligona varne vožnje in če bi bilo po njegovo, bi moral vsak vsaj enkrat na leto na tak poligon.
Upam, da bodo ostali iz tvojega odgovora videli zakaj so taki tečaji nujni. Bolj ne bi mogel brcniti v temo.
Z "railly" si verjetno mislil na rally. Ne gre se za to, da bi moral biti voznik rallya ampak za to, da znaš primerno reagirati v tistih kritičnih trenutkih v katerih se vsak voznik znajde prej ali slej, čeprav samo nekajkrat na leto.
In ravno tistih 10 ali 20 kritičnih sekund na leto, je razlika, ki loči slabe voznike od dobrih. Napačna odločitev pomeni nesrečo.
Tečaj varne vožnje pa pomeni ravno umetno ustvarjanje tistih kritičnih trenutkov, ki jih boš mogoče kdaj doživel ali pa tudi ne, če imaš srečo.
Kjub temu, da se vozim popolnoma po vseh cestnih pravilih in tudi od ostalih udeležencev pričakujem, da se bodo striktno držalo pravil, ne bi osebno spustil na cesto nobenega voznika ali voznice, ki ne zna (na pologonu) na ravni cesti pri 100 km/h z ročno zavoro obrniti avta za 360 stopinj in brez ustavljanja peljati naprej
dronyx ::
Jaz mislim da bi bilo lahko učenje na poligonu za mlade voznike celo kontraproduktivno, ker bi kdo dobil občutek, da vožnjo res obvlada in bo potem tudi na mokri cesti izvedel kakšen drift za zabavo. Samo nekaj je poligon, kjer si sam in ni daleč okrog ničesar, na cesti imaš pa druga vozila, kolesarje...Poleg tega se sprašujem, kolikokrat pa prideš z normalno vožnjo v situacijo, da moraš izvajati kakšen poseben manever? Jaz zadnjih nekaj let vozim vsak dan in nisem bil v eni taki situaciji. Seveda če pa divjaš, potem pa to znanje pogosto pride prav. Ampak ali mi želimo vzgajati divjake za na cesto, ali šoferje, ki vozijo po pameti?
OMG! Ostanem brez besed.
ne bi osebno spustil na cesto nobenega voznika ali voznice, ki ne zna (na pologonu) na ravni cesti pri 100 km/h z ročno zavoro obrniti avta za 360 stopinj in brez ustavljanja peljati naprej
OMG! Ostanem brez besed.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Ramon dekers ::
Jaz mislim da bi bilo lahko učenje na poligonu za mlade voznike celo kontraproduktivno, ker bi kdo dobil občutek, da vožnjo res obvlada in bo potem tudi na mokri cesti izvedel kakšen drift za zabavo. Samo nekaj je poligon, kjer si sam in ni daleč okrog ničesar, na cesti imaš pa druga vozila, kolesarje...Poleg tega se sprašujem, kolikokrat pa prideš z normalno vožnjo v situacijo, da moraš izvajati kakšen poseben manever? Jaz zadnjih nekaj let vozim vsak dan in nisem bil v eni taki situaciji. Seveda če pa divjaš, potem pa to znanje pogosto pride prav. Ampak ali mi želimo vzgajati divjake za na cesto, ali šoferje, ki vozijo po pameti?
+1
zraven pa je veliko dejavnikov odvisno še od opreme, dobre gume, abs...no nekdo bo spet zaslužil dejstvo.
če pa nekdo nima v glavi pošlihtano mu pa noben takšen poligon nebo pomagal.
Še enkrat edit: tisti ki pa pogosto delajo prekrške bi pa morali peljati na obvezno delo v rehabilitacijskem centru soča. To bi bila najbolša rešitev, ne pa tukaj vse v en in isti koš vreči, samo da bo banda skorumpirana dobila svoje peneze.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Ramon dekers ()
Izi ::
Onyx, še enkrat si preberi odgovore. Ni treba, da ti divjaš, dovolj je, da nekdo drug divja in ga boš moral ti reševati z divjim manevrom, drugače se bosta zmečkana združila v skupni kabini. Kot si sam rekel, na cesti nikoli nisi sam.
Imamo cel kup takih voznikov kot si ti, in potem je na nas ostalih, da z rally potezami rešujemo situacije
In kot sem že rekel ne komentiraj kako bo tečaj varne vožnje vplival na voznike, dokler ga sam ne opraviš.
In jasno je, da tečaj ne more biti zastonj. Predavatelj v učinici in inštruktor v avtu verjetno ne bosta svoj čas in znanje razdajala zastonj. Poleg tega je treba plačati avto, zažgane gume, ki na takih tečajih ne zdržijo niti en mesec in seveda bencin, ki ga gre na teh vajah precej več kot med normalno vožnjo.
Tečaja namreč ne opravljaš v svojem avtu.
Imamo cel kup takih voznikov kot si ti, in potem je na nas ostalih, da z rally potezami rešujemo situacije
In kot sem že rekel ne komentiraj kako bo tečaj varne vožnje vplival na voznike, dokler ga sam ne opraviš.
In jasno je, da tečaj ne more biti zastonj. Predavatelj v učinici in inštruktor v avtu verjetno ne bosta svoj čas in znanje razdajala zastonj. Poleg tega je treba plačati avto, zažgane gume, ki na takih tečajih ne zdržijo niti en mesec in seveda bencin, ki ga gre na teh vajah precej več kot med normalno vožnjo.
Tečaja namreč ne opravljaš v svojem avtu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Izi ()
dronyx ::
Jaz lahko iz prakse povem, da sta avto in oprema (gume) še kako pomembna za varno vožnjo, v bistvu po moje bistveno bolj, kot pa neko znanje iz poligona.Moj prvi avto je bil Renault 5 in to je tipično vozilo, ki je zelo nevarno, če ne poznaš njegovih slabosti. Lahka konstrukcija, močan motor, nobene elektronike, ABS...Ko sem bral na nekem forumu nesreče, ki so jih imeli ljudje s tem avtom, so si bile vse zelo podobne in natančno vem, kaj je šlo narobe. Za večino teh primerov sem prepričan, da do nesreče sploh ne bi prišlo, če bi sedeli v kakšnem dobrem, stabilnem avtu z elektronskimi pomagali, kot je ABS.
Poleg tega jaz poznam primere, ko ljudje tudi pozimi vozijo z letnimi gumami, ker preprosto nimajo denarja za zimske. Za zabavo na poligonu ga bodo pa imeli?
Poleg tega jaz poznam primere, ko ljudje tudi pozimi vozijo z letnimi gumami, ker preprosto nimajo denarja za zimske. Za zabavo na poligonu ga bodo pa imeli?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Good Guy ::
Dejte bluzit no...
Na poligon je čist druga stvar kot pa vožnja po cesti po istimi pogoji.
na poligonu nekaj pričakuješ in točno veš kaj moraš storiti saj ti to prej natvezejo inštruktorji aka zavije levo, zaviraj, ročna...
ko si pa na cesti ti pa to nč ne nuca ker je premalo časa, da bi pa za vsa kovinek tuhtal kaj narest če ti odnese zadek, bedarija.
Itak reagiraš čisto drugače kot na poligonu.
je pa še en problem. Na poligonih furaš z audi,bmw in novejšimi avtomobili, ki imajo vso tehnologijo katero 10 letni stari avti nimajo, torej vozniku začetniku nuca lihk tok kot nič(če predpostavimo da si vsak voznik začetnik ne kupuje lihk avta za 15k)
Na poligon je čist druga stvar kot pa vožnja po cesti po istimi pogoji.
na poligonu nekaj pričakuješ in točno veš kaj moraš storiti saj ti to prej natvezejo inštruktorji aka zavije levo, zaviraj, ročna...
ko si pa na cesti ti pa to nč ne nuca ker je premalo časa, da bi pa za vsa kovinek tuhtal kaj narest če ti odnese zadek, bedarija.
Itak reagiraš čisto drugače kot na poligonu.
je pa še en problem. Na poligonih furaš z audi,bmw in novejšimi avtomobili, ki imajo vso tehnologijo katero 10 letni stari avti nimajo, torej vozniku začetniku nuca lihk tok kot nič(če predpostavimo da si vsak voznik začetnik ne kupuje lihk avta za 15k)
Mavrik ::
Na trening varne vožnje načeloma greš z lastnim avtom.
The truth is rarely pure and never simple.
Ramon dekers ::
heh, sam sem še vedno lastnik renault cliota 95 ki ni velike razlike med renault 5, in v 5 ih letih poleg ene zbite luči še nisem imel prometne nesreče.
Kot je rekel onxy lahka konstrukcija, ni abs, ni servo, ni blazin, da o ojačitvi bočnih vrat niti ne govorim.
Bolj je pomemben avto kot tisto manevriranje.
Kot je rekel onxy lahka konstrukcija, ni abs, ni servo, ni blazin, da o ojačitvi bočnih vrat niti ne govorim.
Bolj je pomemben avto kot tisto manevriranje.
dronyx ::
Kakor jaz poznam funkcioniranje te države, me samo zanima, kdo je lastnik poligona varne vožnje in v kateri politični stranki je. Take spremembe zakona se ponavadi ne piše zato, ker bi se nekomu trgalo srce ob vseh mrtvih na cestah (ki jih statistično niti ni tako zelo veliko, v primerjavi z mrtvimi zaradi alkoholizma...), ampak zato, ker ima nekdo ekonomski interes in dovolj političnega vpliva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Good Guy ::
Na trening varne vožnje načeloma greš z lastnim avtom.
Še tok slabše..
torej da boš izpit dobu boš mogu še svoj avto kupit?
Res super, sploh za začetnike
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Good Guy ()
Ramon dekers ::
ali pa boš šel z avtom od staršev ki ima vse od abs do nevem kakšne žnj opreme, ti pa boš kasneje vozil 10+ let stare jajca, brez abs, ki bo reakcija v zaviranju totalno drugačno.
Izi ::
Ne, Mavrik, tečaji varne vožnje se ne opravljajo s svojim avtom. Je tako kot je rekel rovtar. Tečaji se opravljajo na najnovejših in z vso tehnologijo opremljenih avtih kot so BMW, Mercedez ali Audi.
Mi (bilo nas je okoli 15) smo imeli na tečaju varne vožnje na voljo 7 popolnoma novih BMW 325i z vso možno opremo.
Mi (bilo nas je okoli 15) smo imeli na tečaju varne vožnje na voljo 7 popolnoma novih BMW 325i z vso možno opremo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Izi ()
Bor H ::
Na tečaj varne vožnje greš lahko s svojim avtomobilom al si ga pa tm sposodiš, po želji. Mislim da je najbolje da ga opravljaš z avtom s katerim največ voziš. In še enkrat: ko ti med bremzanjem na poligonu se ugasne mašina, ker nisi stisnu sklopke, ugotoviš, da bi v tistih nekaj sekundah, ki jih rabiš da dobiš nazaj kontrolo se razpacal v kakšen drug avto ali pa v jarku končal..no, recimo, da po tistem skrajšanem tečaju za mlade voznike nimam občutka da znam bolje vozit, mi je pa jasno da je avto precej bolj nevarna igrača kot sem mislil prej.
Aja, pa podkrmarjenja ne boš rešu, ne glede na to kako fino zgleda.
Aja, pa podkrmarjenja ne boš rešu, ne glede na to kako fino zgleda.
techfreak :) ::
Ramon dekers je izjavil:
techfreak :) je izjavil:
Vožnja pod vplivom alkohola (ali česa drugega) ni napaka, ampak namerno dejanje.
kako ni napaka? se skregaš z ženo greš v gostilno na pivo, postaneš še bolj depresiven, spiješ še eno in imaš že skoraj preveč. To se res lahko naredi samo največjim pijancem
Napaka je to, da greš potem vozit. Pokliči taxi in ne boš imel problemov.
Ramon dekers ::
je napaka, čisto totalna človeška napaka, ki jo zakon opredeljujejo drugače, in represivno!
Mavrik ::
Ne, Mavrik, tečaji varne vožnje se ne opravljajo s svojim avtom. Je tako kot je rekel rovtar. Tečaji se opravljajo na najnovejših in z vso tehnologijo opremljenih avtih kot so BMW, Mercedez ali Audi.
Meni so za moj tečaj jasno rekli da se naj pojavim tam s svojim avtom s polnim tankom. Zdaj pa je verjetno odvisno kje se dela. Meni je veliko bolj smiselno da delaš s svojim avtom, saj so si avti različni, tako v opremi kot obnašanju.
The truth is rarely pure and never simple.
tadvet ::
Ne, Mavrik, tečaji varne vožnje se ne opravljajo s svojim avtom. Je tako kot je rekel rovtar. Tečaji se opravljajo na najnovejših in z vso tehnologijo opremljenih avtih kot so BMW, Mercedez ali Audi.
Mi (bilo nas je okoli 15) smo imeli na tečaju varne vožnje na voljo 7 popolnoma novih BMW 325i z vso možno opremo.
Honde, ki je ravno tako tehnološko dovršena in cenejša pa se ne omenja ? oz. je nimajo ?
Pa še nekdo v zgornjem postu je omenjal podkrmarjenje. Bi lahko na kratko opisali kaj ubistvu to je ?
@Mavrik
Meni so za moj tečaj jasno rekli da se naj pojavim tam s svojim avtom s polnim tankom. Zdaj pa je verjetno odvisno kje se dela. Meni je veliko bolj smiselno da delaš s svojim avtom, saj so si avti različni, tako v opremi kot obnašanju.
To je povedal tudi predstavnik ministrstva v Odmevih, pred dobrim tednom. Torej, kaj sedaj drži? Svoj avto, izposoja, mogoče oboje ?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tadvet ()
WarpedGone ::
Hmnja, korak v pravo smer, žal pa ma zopet kup napak.
Super, novinci bodo morali skozi to zadevo, kaj pa obstoječih milijon in pol šoferjev?
Od katerih ima vsaj tretjina obute 5 let stare kitajske čunga lunga plastične gume. Ker imajo še vedno 6 mm profila so uradno OK, o kakšnem oprijemu pa ni ne duha ne sluha, to zgleda ne moti nobenga kravatarja. Večina jih je itak med njimi.
Sm že napisal, pa bom še enkrat: veliko več kot tečaj varne vožnje, bi zalegel obvezen karambol.
Dokler ne greš čez mejo in ne čutiš bolečine, so tisto le besede in grde slike. Ko te enkrat konkretno razmeče, pa se v normalni glavi vzpostavi meja. Še v F1 velja, da konkreten karambol pomeni -0,5 sekunde na bodoče kroge, pa gre za profi dirkače. Marsi kdo bi po taki izkušnji sploh opustil idejo o vožnji avtomobila, kar tudi nebi bilo slabo. Ampak pol je to manj dnarja v proračunu, that bad m'key?
Super, novinci bodo morali skozi to zadevo, kaj pa obstoječih milijon in pol šoferjev?
Od katerih ima vsaj tretjina obute 5 let stare kitajske čunga lunga plastične gume. Ker imajo še vedno 6 mm profila so uradno OK, o kakšnem oprijemu pa ni ne duha ne sluha, to zgleda ne moti nobenga kravatarja. Večina jih je itak med njimi.
Sm že napisal, pa bom še enkrat: veliko več kot tečaj varne vožnje, bi zalegel obvezen karambol.
Dokler ne greš čez mejo in ne čutiš bolečine, so tisto le besede in grde slike. Ko te enkrat konkretno razmeče, pa se v normalni glavi vzpostavi meja. Še v F1 velja, da konkreten karambol pomeni -0,5 sekunde na bodoče kroge, pa gre za profi dirkače. Marsi kdo bi po taki izkušnji sploh opustil idejo o vožnji avtomobila, kar tudi nebi bilo slabo. Ampak pol je to manj dnarja v proračunu, that bad m'key?
Zbogom in hvala za vse ribe
Ramon dekers ::
WarpedGone je izjavil:
Hmnja, korak v pravo smer, žal pa ma zopet kup napak.
Super, novinci bodo morali skozi to zadevo, kaj pa obstoječih milijon in pol šoferjev?
Od katerih ima vsaj tretjina obute 5 let stare kitajske čunga lunga plastične gume. Ker imajo še vedno 6 mm profila so uradno OK, o kakšnem oprijemu pa ni ne duha ne sluha, to zgleda ne moti nobenga kravatarja. Večina jih je itak med njimi.
Sm že napisal, pa bom še enkrat: veliko več kot tečaj varne vožnje, bi zalegel obvezen karambol.
Dokler ne greš čez mejo in ne čutiš bolečine, so tisto le besede in grde slike. Ko te enkrat konkretno razmeče, pa se v normalni glavi vzpostavi meja. Še v F1 velja, da konkreten karambol pomeni -0,5 sekunde na bodoče kroge, pa gre za profi dirkače. Marsi kdo bi po taki izkušnji sploh opustil idejo o vožnji avtomobila, kar tudi nebi bilo slabo. Ampak pol je to manj dnarja v proračunu, that bad m'key?
+1!
Že ogled rehabilitacijskega centra Soča bi bolj zadostoval.
OttoParts ::
@Mavrik
Meni so za moj tečaj jasno rekli da se naj pojavim tam s svojim avtom s polnim tankom. Zdaj pa je verjetno odvisno kje se dela. Meni je veliko bolj smiselno da delaš s svojim avtom, saj so si avti različni, tako v opremi kot obnašanju.
To je povedal tudi predstavnik ministrstva v Odmevih, pred dobrim tednom. Torej, kaj sedaj drži? Svoj avto, izposoja, mogoče oboje ?
Tudi jaz sem ga razumel, da se moraš tam pojavit s svojim avtomobilom.
Kaj pa če ti svoj avto na tem poligonu poškoduješ (ali pa poškoduješ koga drugega ) ti zavarovalnica sploh pokrije škodo, imaš naslednje leto višjo premijo?
Bor H ::
tadvet: podkrmarjenje je, ko ti vrže (večinoma zaradi spolzke ceste) zadek avtomobila iz ovinka in ga rešiš samo tako da hitro obrneš volan v smer zanašanja, ampak tudi na poligonu kjer veš da se ti bo to zgodilo (ne veš v katero smer) je to precej težko rešljivo, malenkost lažje če imaš ABS + ESP, je pa to precej pogost pojav pozimi in takoj po dežju.
glede avta: lahko si tam sposodiš avto ampak plačaš izposojo (jasno), pred začetkom pa podpišeš da si sam kriv za nastalo škodo, ki pa jo roko na srce zelooo težko povzročiš (sploh če poslušaš kaj se ti inštruktor dere po walki talkiju). ti pa zavarovalnica ne poviša premije če poškoduješ SVOJ avto (razen če uveljavljaš kasko)
glede avta: lahko si tam sposodiš avto ampak plačaš izposojo (jasno), pred začetkom pa podpišeš da si sam kriv za nastalo škodo, ki pa jo roko na srce zelooo težko povzročiš (sploh če poslušaš kaj se ti inštruktor dere po walki talkiju). ti pa zavarovalnica ne poviša premije če poškoduješ SVOJ avto (razen če uveljavljaš kasko)
M-XXXX ::
glede avta: lahko si tam sposodiš avto ampak plačaš izposojo (jasno), pred začetkom pa podpišeš da si sam kriv za nastalo škodo, ki pa jo roko na srce zelooo težko povzročiš (sploh če poslušaš kaj se ti inštruktor dere po walki talkiju). ti pa zavarovalnica ne poviša premije če poškoduješ SVOJ avto (razen če uveljavljaš kasko)
Ko ravno tole omenjaš je eden v naši skupini vprašal če se je kdo že kdaj prevrnil ali kaj takega... Odgovor je bil da se še nikoli ni. Potem pa sem kakšen teden kasneje zvedel, da je šel od bratranca oče (paznik) opravljat z ostalimi sodelavci omenjeni tečaj (s službenimi Kangoji) pa so menda 2 na streho spravili^^
tadvet: podkrmarjenje je, ko ti vrže (večinoma zaradi spolzke ceste) zadek avtomobila iz ovinka in ga rešiš samo tako da hitro obrneš volan v smer zanašanja, ampak tudi na poligonu kjer veš da se ti bo to zgodilo (ne veš v katero smer) je to precej težko rešljivo, malenkost lažje če imaš ABS + ESP, je pa to precej pogost pojav pozimi in takoj po dežju.
Sam sem se po snegu predrajsal letos še pa še (cca tank pa pol sem pokuril samo z zafrkancijo po praznih parkiriščih in po ene 10-20cm snega... Pa mi niti enkrat ni ratalo pridt v tako situacijo, da bi mi tako nerealno zaneslo zadek kot na varni vožnjo. Kaj pa vem, jaz sem bil nad omenjenim treningom zelo razočaran. Saj ne rečem, da je koristil, da nisem nič novega zvedel... Del bremzanja je bil super (vožnja med oviram) po drugi strani pa mi je bilo bremzanje kjer je pol avta na normalnem asfaltu pol pa na drseči podlagi totalna bedarija ker te ne nauči nič. Tudi vožnja v krogu mi ni bila neka taka stvar, kjer bi kaj zelo veliko odnesel (mogoče je to posledica tega, da sem se že res veliko vrtel na snegu) Vse te situacije se mi zdijo preveč umetne, neresnične. Vsaj meni bi dost bolj koristilo, če bi bil nek poligon kjer bi bila podlaga različna in bi bila naloga, da ga moraš recimo čim hitreje prevozit. In bi se ti skos dogajale situacije kjer te bi zanašalo, enkrat pri taki hitrosti, enkrat pri drugi, nepričakovano... Ne pa da je skos eno in isto, kjer veš kaj moraš naredit, kje moraš naredit, kdaj moraš naredit...
IceIceBaby ::
Bor H, to kar opisuješ je prekrmarjenje (Oversteer). Podkrmarjenje (understeer) pomeni, da v ovinku nos avtomobila sili naravnost.
V obeh situacijah vozniki, ki nimajo izkušenj reagirajo ravno obratno, kot bi bilo treba.
V obeh situacijah vozniki, ki nimajo izkušenj reagirajo ravno obratno, kot bi bilo treba.
root987 ::
WarpedGone je izjavil:
Hmnja, korak v pravo smer, žal pa ma zopet kup napak.
Super, novinci bodo morali skozi to zadevo, kaj pa obstoječih milijon in pol šoferjev?
Od katerih ima vsaj tretjina obute 5 let stare kitajske čunga lunga plastične gume. Ker imajo še vedno 6 mm profila so uradno OK, o kakšnem oprijemu pa ni ne duha ne sluha, to zgleda ne moti nobenga kravatarja. Večina jih je itak med njimi.
Sm že napisal, pa bom še enkrat: veliko več kot tečaj varne vožnje, bi zalegel obvezen karambol.
Dokler ne greš čez mejo in ne čutiš bolečine, so tisto le besede in grde slike. Ko te enkrat konkretno razmeče, pa se v normalni glavi vzpostavi meja. Še v F1 velja, da konkreten karambol pomeni -0,5 sekunde na bodoče kroge, pa gre za profi dirkače. Marsi kdo bi po taki izkušnji sploh opustil idejo o vožnji avtomobila, kar tudi nebi bilo slabo. Ampak pol je to manj dnarja v proračunu, that bad m'key?
Že ob ideji, da bodo morali mladci opravljati tečaj varne vožnje nekateri razmišljajo o novi revoluciji, ti bi pa potem šel to uvest za vse voznike? Saj ne da ne bi tega osebno takoj podprl, ampak bi rekel, da rabimo do tja priti postopoma (predvsem pa postopoma graditi tudi poligone, saj kapaciteta tistega enega ali dveh poligonov pač ne zadošča za potrebe vse Slovenije).
Kar se pa karambola tiče - bi rekel, da malo težko kontroliraš vse spremenljivke in bi prehitro lahko prišlo še do kakšnih nezaželenih poškodb, ki bi lahko imele tudi dolgotrajne posledice. Kdo bo plačal N razbitih avtov? Ker petke in podobno so sicer poceni, a "trugle", kar koli malenkost boljšega je pa kaj hitro ZELO drago.
Tako, da bi rekel da je to prvi korak v pravi smeri, če pa v bližnji prihodnosti uvedejo te poligone še za vso ostalo populacijo, bo pa sploh super!
In za tiste, ki trdijo kako so vsi ukrepi v zadnjih letih bili itak popolnoma brezpredmetni in samo ropanje poštenih delavcev (ki se po prepirčku z ženo gredo pošteno zapit, da so sploh dovolj pogumni, da lahko spet vkorakajo skozi domača vrata in ji kot pravi deci še kakšno primažejo):
Ni zastonj trenutno na TV reklama "Hvala, ker voziš po pameti":
2000 - 315 mrtvih, 2722 hudih telesnih poškodb
2009 - 171 mrtvih, 1059 hudih telesnih poškodb
Leto 2010 bo, če se ne bo trend poslabšal, sploh super leto - zaenkrat je namreč 40% manj mrtvih v primerjavi z letom 2009.
Ob vseh glupostih, ki jih naše vlade sproducirajo, so očitno vsaj pri prometu uspele narediti nekaj prav...
(Jaja, vem, da je itak cel napredek samo zaradi avtocest...)
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell
--- George Orwell
dronyx ::
oracle ::
@Izi, saj verjetno vsi ne želimo biti railly vozniki? Verjamem pa da je to dober biznis za lastnika poligona varne vožnje in če bi bilo po njegovo, bi moral vsak vsaj enkrat na leto na tak poligon.
Upam, da bodo ostali iz tvojega odgovora videli zakaj so taki tečaji nujni. Bolj ne bi mogel brcniti v temo.
Z "railly" si verjetno mislil na rally. Ne gre se za to, da bi moral biti voznik rallya ampak za to, da znaš primerno reagirati v tistih kritičnih trenutkih v katerih se vsak voznik znajde prej ali slej, čeprav samo nekajkrat na leto.
In ravno tistih 10 ali 20 kritičnih sekund na leto, je razlika, ki loči slabe voznike od dobrih. Napačna odločitev pomeni nesrečo.
Tečaj varne vožnje pa pomeni ravno umetno ustvarjanje tistih kritičnih trenutkov, ki jih boš mogoče kdaj doživel ali pa tudi ne, če imaš srečo.
Kjub temu, da se vozim popolnoma po vseh cestnih pravilih in tudi od ostalih udeležencev pričakujem, da se bodo striktno držalo pravil, ne bi osebno spustil na cesto nobenega voznika ali voznice, ki ne zna (na pologonu) na ravni cesti pri 100 km/h z ročno zavoro obrniti avta za 360 stopinj in brez ustavljanja peljati naprej
Če ne bi v zadnjem odstavku dodal, da že voziš, bi bil prepričan nasprotno. Namreč takšne bedarije pa še ne! Razlika med slabim in dobrim voznikom je skoraj ravno obratna in se pozna v 99% vožnje. Varnostna razdalja, prilagojena hitrost glede na stanje ceste, prometa, vremena, upoštevanje ostalih udeležencev in njihovih napak itd. Tista kritična sekunda (10-20 sekund ni ravno kritična situacija) je samo stvar refleksov in splošnega občutka za avto. Tega se pa ne naučiš v parih urah na poligonu.
Glede na bedarije ki jih govoriš, predvidevam da si še mladi voznik, verjetno še najstnik.
Ramon dekers ::
"In za tiste, ki trdijo kako so vsi ukrepi v zadnjih letih bili itak popolnoma brezpredmetni in samo ropanje poštenih delavcev (ki se po prepirčku z ženo gredo pošteno zapit, da so sploh dovolj pogumni, da lahko spet vkorakajo skozi domača vrata in ji kot pravi deci še kakšno primažejo):
Ni zastonj trenutno na TV reklama "Hvala, ker voziš po pameti":
2000 - 315 mrtvih, 2722 hudih telesnih poškodb
2009 - 171 mrtvih, 1059 hudih telesnih poškodb
Leto 2010 bo, če se ne bo trend poslabšal, sploh super leto - zaenkrat je namreč 40% manj mrtvih v primerjavi z letom 2009.
Ob vseh glupostih, ki jih naše vlade sproducirajo, so očitno vsaj pri prometu uspele narediti nekaj prav...
(Jaja, vem, da je itak cel napredek samo zaradi avtocest...)"
poglej sedaj tvoj butasti post, še enkrat!zakaj torej sploh rabimo trening varne vožnje, če se nam prometne nesreče zmanjšujejo? da pridemo do točke nič?
EDIT: verjetno ravno zaradi tega ker se sedaj premalo denarja izteče iz kazni v državno blagajno.
Ni zastonj trenutno na TV reklama "Hvala, ker voziš po pameti":
2000 - 315 mrtvih, 2722 hudih telesnih poškodb
2009 - 171 mrtvih, 1059 hudih telesnih poškodb
Leto 2010 bo, če se ne bo trend poslabšal, sploh super leto - zaenkrat je namreč 40% manj mrtvih v primerjavi z letom 2009.
Ob vseh glupostih, ki jih naše vlade sproducirajo, so očitno vsaj pri prometu uspele narediti nekaj prav...
(Jaja, vem, da je itak cel napredek samo zaradi avtocest...)"
poglej sedaj tvoj butasti post, še enkrat!zakaj torej sploh rabimo trening varne vožnje, če se nam prometne nesreče zmanjšujejo? da pridemo do točke nič?
EDIT: verjetno ravno zaradi tega ker se sedaj premalo denarja izteče iz kazni v državno blagajno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Ramon dekers ()
oracle ::
V desetih letih se je precej spremenila povprečna varnost vozil + višanje kazni je nekaj malega prispevalo. Po mojem sta to dvoje najpomembnejša dejavnika, ki sta privedla do manj smrtnih izidov. Tale obvezni poligon ne bo spremenil ničesar, razen da bojo še nesposobne ženske dobile samozavest in začele divjat...
WarpedGone ::
2000 - 315 mrtvih, 2722 hudih telesnih poškodb
2009 - 171 mrtvih, 1059 hudih telesnih poškodb
Leto 2010 bo, če se ne bo trend poslabšal, sploh super leto - zaenkrat je namreč 40% manj mrtvih v primerjavi z letom 2009.
Zdej pa dej še letno statistiko prevoženih kilometrov, prosim.
Koliko km smo leta 2000 prevozili po AC in regionalkah, koliko pa leta 2010.
Js danes na cesti doživljam natanko enake kretenizme kot pred petimi leti. Po občutku lahko trdim tudi da jih je približno enako mnogo. Pride dan, ko samo debelo gledam kaj za vraga je ljudem, majo vsi naenkrat deathwhish al kaj ...
Kar se pa karambola tiče - bi rekel, da malo težko kontroliraš vse spremenljivke in bi prehitro lahko prišlo še do kakšnih nezaželenih poškodb, ki bi lahko imele tudi dolgotrajne posledice. Kdo bo plačal N razbitih avtov? Ker petke in podobno so sicer poceni, a "trugle", kar koli malenkost boljšega je pa kaj hitro ZELO drago.
Ja, se zavedam da je praktična izvedba problematična. Tut se zavedam, da nimamo kapacitet vse voznike poslat na tak tečaj in bo tole le še en kamenček v mozaik. Utopija je pa pričakovat da bo tole prineslo -10 smrti na leto.
A tale tečaj varne vožnje vsebuje tudi vožnjo s tistim sedežem, ki te s 15kmh al kolk zabije ob steno (naenkrat ustavi)? Če ne, je to gladki FAIL.
Edit: sej, mislm da poznam odgovor...
Kolega je bil na tisti triglav zadevi in je razlagal kako to zgleda. Baje so jim POKAZALI posnetek, kako je en dirkač fural 50 in pri oznaki zaviral. Na mestu ustavljanja so nato naložili lahke kvadre in je šel še enkrat, tokrat s 70. Vprašanje je bilo, s kakšno hitrostjo je podrl kvadre. Odgovori so bili 10, 15, en je reku 30, pravilni odgovor je menda 60.
Zakaj za vraga to ni del testa? Naj se na točki ustavitve naloži stiroporne kvadre in naj vsak pripelje prehitro in nato na polno zavira. Pa naj jih razbije in občuti problem. Težko si predstavljam bol neškodljivo šolo, zakaj je hitrejša vožnja po naseljih kjer je pričakovat nepričakovano tako problematična.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
tadvet ::
@WarpedOne:
...majo vsi naenkrat deathwish al kaj...
ta je pa dobr hehe.
Kar se pa tiče tega poligona, pa sem vedno bolj prepričan, da nebo ravno veliko pripomogel k zmanjšanju števila smrtnih žrtev na naših cestah. Pa tudi dejstvo, da imamo trenutno v sloveniji samo en primeren poligon in to na Vranskem, je malo čudno.
A nebi bilo logično, da bi prvo zgradili poligon za vsako regijo ( Notranjska, Primorska, Štajerska...), pač za vsako, da bi bil dostop do le teh ugodnejši. Vse skupaj je ponovno spolitizirano. Nevem sicer kdo je lastnik Vranskega poligona, ampak zagotovo mu bo na ta račun kar nekaj denarja padlo v žep.
Najprej bi morali poskrbeti za zadostno število poligonov. Slediti pa bi moralo tudi znižanje cene in možnost lastnoročne izbire ali želiš, ali ne želiš opravljati dodatnega usposabljanja.
Seveda bi v vozniškem moralo pisati ali si opravil tečaj dodatnega usposabljanja ali ne in tu nastopi moj predlog:
Oseba, ki bi storila prekršek (prometna nesreča, prehitra vožnja), bi zaradi dodatnega tečaja dobila manjšo kazen, kot oseba, ki dodatnega usposabljanja ni opravila.
Tista, ki pa usposabljanja ni opravila, bi dobila pa večjo kazen, od pač "normalnega nivoja".
S tem bi lahko dosegli, kljub temu da dodatno usposabljanje nebi bilo obvezno, da bi se usposabljanja prostovoljno udeležilo več ljudi.
...majo vsi naenkrat deathwish al kaj...
ta je pa dobr hehe.
Kar se pa tiče tega poligona, pa sem vedno bolj prepričan, da nebo ravno veliko pripomogel k zmanjšanju števila smrtnih žrtev na naših cestah. Pa tudi dejstvo, da imamo trenutno v sloveniji samo en primeren poligon in to na Vranskem, je malo čudno.
A nebi bilo logično, da bi prvo zgradili poligon za vsako regijo ( Notranjska, Primorska, Štajerska...), pač za vsako, da bi bil dostop do le teh ugodnejši. Vse skupaj je ponovno spolitizirano. Nevem sicer kdo je lastnik Vranskega poligona, ampak zagotovo mu bo na ta račun kar nekaj denarja padlo v žep.
Najprej bi morali poskrbeti za zadostno število poligonov. Slediti pa bi moralo tudi znižanje cene in možnost lastnoročne izbire ali želiš, ali ne želiš opravljati dodatnega usposabljanja.
Seveda bi v vozniškem moralo pisati ali si opravil tečaj dodatnega usposabljanja ali ne in tu nastopi moj predlog:
Oseba, ki bi storila prekršek (prometna nesreča, prehitra vožnja), bi zaradi dodatnega tečaja dobila manjšo kazen, kot oseba, ki dodatnega usposabljanja ni opravila.
Tista, ki pa usposabljanja ni opravila, bi dobila pa večjo kazen, od pač "normalnega nivoja".
S tem bi lahko dosegli, kljub temu da dodatno usposabljanje nebi bilo obvezno, da bi se usposabljanja prostovoljno udeležilo več ljudi.
Good Guy ::
Seveda bi v vozniškem moralo pisati ali si opravil tečaj dodatnega usposabljanja ali ne in tu nastopi moj predlog:
Oseba, ki bi storila prekršek (prometna nesreča, prehitra vožnja), bi zaradi dodatnega tečaja dobila manjšo kazen, kot oseba, ki dodatnega usposabljanja ni opravila.
Tista, ki pa usposabljanja ni opravila, bi dobila pa večjo kazen, od pač "normalnega nivoja".
S tem bi lahko dosegli, kljub temu da dodatno usposabljanje nebi bilo obvezno, da bi se usposabljanja prostovoljno udeležilo več ljudi.
diskriminacija tistih, ki nimajo niti za kruh pa se vsak dan vozijo na šiht pa nazaj z avtomobilom
dronyx ::
Jaz bom predlagal zakon, po katerem bo moral vsak, ki se bo na novo priključil v internet, obvezno na računalniške delavnice za varno brskanje po spletu.
tadvet ::
Seveda bi v vozniškem moralo pisati ali si opravil tečaj dodatnega usposabljanja ali ne in tu nastopi moj predlog:
Oseba, ki bi storila prekršek (prometna nesreča, prehitra vožnja), bi zaradi dodatnega tečaja dobila manjšo kazen, kot oseba, ki dodatnega usposabljanja ni opravila.
Tista, ki pa usposabljanja ni opravila, bi dobila pa večjo kazen, od pač "normalnega nivoja".
S tem bi lahko dosegli, kljub temu da dodatno usposabljanje nebi bilo obvezno, da bi se usposabljanja prostovoljno udeležilo več ljudi.
diskriminacija tistih, ki nimajo niti za kruh pa se vsak dan vozijo na šiht pa nazaj z avtomobilom
Osebam z nizkimi dohodki, bi država nudila pomoč pri plačilu dodatnega usposabljanja. V kar sicer ne verjamem, navedel sem le predlog. Sploh pa ni bil namen mojega posta diskriminirat oseb z nizkimi dohodki.
OttoParts ::
Bor H ::
IceIceBaby je izjavil:
Bor H, to kar opisuješ je prekrmarjenje (Oversteer). Podkrmarjenje (understeer) pomeni, da v ovinku nos avtomobila sili naravnost.
V obeh situacijah vozniki, ki nimajo izkušenj reagirajo ravno obratno, kot bi bilo treba.
se opravičujem če sem zamešal ta dva pojma, v vsakem primeru je tudi s pravilno reakcijo težko rešit spodnašanje zadka, če ti pa nos začne bežat pa sam gas spustiš, je pa verjetno reakcija večine voznikov napačna ja
btw, so komu v avtošoli povedal da je treba ob naglem zaviranju sklopko stisnt?
tadvet ::
Pač povedo kako zavreti v sili. Žlajf do konca, pa seveda morš tud sklopko pritisnt, čene avto še vedno namerava it naprej ane.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tadvet ()
OttoParts ::
#000000 ::
techfreak :) je izjavil:
Kdo ti je pa to reku, oziroma kako boš to dokazal ?
In kako natančno po napaki spiješ alkohol?
Enako kot namerno :)
Gre za to da ti men ne moreš dokazat, da sem se ga namerno usul, jest lahko rečem da me je natakarica zajebala al pa so v fabriki namesto unija not natočili pravo pivo, al pa da mi je v sok uvalila vodko ipd.
C_maniak ::
pijan (in to tako da ti vzamejo izpit, avto itd.) si pa ratal lih ko te je policaj ustavu, ne?
OttoParts ::
techfreak :) je izjavil:
Kdo ti je pa to reku, oziroma kako boš to dokazal ?
In kako natančno po napaki spiješ alkohol?
Enako kot namerno :)
Gre za to da ti men ne moreš dokazat, da sem se ga namerno usul, jest lahko rečem da me je natakarica zajebala al pa so v fabriki namesto unija not natočili pravo pivo, al pa da mi je v sok uvalila vodko ipd.
... in ti sploh nisi začutil alkohola in pijanosti? Bogi bogi..
Če je kdor koli res tako zelo odklopljen od realnosti, kot v tvojem primeru nebi smel vozit niti trezen.
oracle ::
Pač povedo kako zavreti v sili. Žlajf do konca, pa seveda morš tud sklopko pritisnt, čene avto še vedno namerava it naprej ane.
Sklopko moraš pritisnit, da motor ne crkne, ker potem adijo ABS, servo volan, po nekaj trenutkih servo zavore....
Je pa žalostno in nekaj zelo narobe, če so moderni avti res tako narejeni kot praviš.
EDIT: oziroma se popravljam. Popolnoma si falil. Dokler se avto premika, ne more motor crknit. Ko si se končno ustavil je pa vseeno če crkne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: oracle ()
Bor H ::
Napaka, ko stisneš na bremzo in si v tretji ali četrti brzini ti na hitr padejo obrati kar lahko ugasne mašino.
#000000 ::
techfreak :) je izjavil:
Kdo ti je pa to reku, oziroma kako boš to dokazal ?
In kako natančno po napaki spiješ alkohol?
Enako kot namerno :)
Gre za to da ti men ne moreš dokazat, da sem se ga namerno usul, jest lahko rečem da me je natakarica zajebala al pa so v fabriki namesto unija not natočili pravo pivo, al pa da mi je v sok uvalila vodko ipd.
... in ti sploh nisi začutil alkohola in pijanosti? Bogi bogi..
Če je kdor koli res tako zelo odklopljen od realnosti, kot v tvojem primeru nebi smel vozit niti trezen.
Ja glej eno je zdrava kmečka pamet, ampak na sodišču velja samo tisto kar ti lahko dokažejo, lahko slučajno dokažejo da kaj takega ni možno ?
OttoParts ::
techfreak :) je izjavil:
Kdo ti je pa to reku, oziroma kako boš to dokazal ?
In kako natančno po napaki spiješ alkohol?
Enako kot namerno :)
Gre za to da ti men ne moreš dokazat, da sem se ga namerno usul, jest lahko rečem da me je natakarica zajebala al pa so v fabriki namesto unija not natočili pravo pivo, al pa da mi je v sok uvalila vodko ipd.
... in ti sploh nisi začutil alkohola in pijanosti? Bogi bogi..
Če je kdor koli res tako zelo odklopljen od realnosti, kot v tvojem primeru nebi smel vozit niti trezen.
Ja glej eno je zdrava kmečka pamet, ampak na sodišču velja samo tisto kar ti lahko dokažejo, lahko slučajno dokažejo da kaj takega ni možno ?
Na sodišču bodo uporabili zdravniški izvid, da si imel v krvi toliko in toliko alkohola.
TI boš tisti, ki boš moral dokazovati (kako?), da so te čari lepe točajke zavedli, da nisi začutil vodke v soku.
Zakon namreč sankcionira vožnjo pod vplivom alkohola ne glede na to ali gre za namerno zaužit alkohol ali pa "naključno".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: OttoParts ()
root987 ::
Ja glej eno je zdrava kmečka pamet, ampak na sodišču velja samo tisto kar ti lahko dokažejo, lahko slučajno dokažejo da kaj takega ni možno ?
Ne, ampak ker sodnika ne bo zanimalo kako si se ga napil, ampak da si vozil pod vplivom alkohola. Posledično bo (upam) napravil edino pravilno stvar: ti vzel vozniško.
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell
--- George Orwell
OttoParts ::
#000000 ::
Ja glej eno je zdrava kmečka pamet, ampak na sodišču velja samo tisto kar ti lahko dokažejo, lahko slučajno dokažejo da kaj takega ni možno ?
Ne, ampak ker sodnika ne bo zanimalo kako si se ga napil, ampak da si vozil pod vplivom alkohola. Posledično bo (upam) napravil edino pravilno stvar: ti vzel vozniško.
Ja no ampak recimo (samo recimo) da res napihaš in zatežiš naj te odpeljejo še nba odvzem vseskozi pa trdiš da si pil samo gosti sok, če bi mel kakega dobrega odvetnika in kako pričo ki bi rekla, ja sem vidu natakarica mu je naskrivaj sipala vodko v sok.
Od tega ne boš takoj pijan, in ko se pelješ domov te ustavijo in ker si mlad voznik moraš imet 0.0 ti pa imaš recimo 0.3
Jest samo pravim da teoretično je možno, kako pa je v praksi pa neb vedu.
Bor H ::
Napaka, ko stisneš na bremzo in si v tretji ali četrti brzini ti na hitr padejo obrati kar lahko ugasne mašino.
Tudi meni se zdi, da je tako, čisto 100% pa nisem, vem pa da ob nedelujočem motorju ne dela ABS in podobno.
Preverjeno, ti garantiram da se nisem ustavu ko mi je mašina crklna, sm bil pa menda v tretji pri cca 50km/h po klancu navzdol
tadvet ::
Napaka, ko stisneš na bremzo in si v tretji ali četrti brzini ti na hitr padejo obrati kar lahko ugasne mašino.
Tudi meni se zdi, da je tako, čisto 100% pa nisem, vem pa da ob nedelujočem motorju ne dela ABS in podobno.
Preverjeno, ti garantiram da se nisem ustavu ko mi je mašina crklna, sm bil pa menda v tretji pri cca 50km/h po klancu navzdol
Avtomatski menjalnik reši večino teh naštetih problemov.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Neprimerna varnostna razdalja policistov (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 16051 (13052) | jero_no1 |
» | Varna vožnja Vransko (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 31628 (28893) | krneki0001 |
» | Kupim vozniški izpit (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 33153 (29479) | Hayabusa |
» | Vprašanje glede tečaja varne vožnje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 18748 (16776) | St235 |
» | Za vse, ki vpijejo da jim država nič ne da... (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 14002 (11623) | kalko |