Forum » Loža » Slovenske železnice
Slovenske železnice
alexa-lol ::
hej zanima me kdo je lastnik slovenskih tirov? Ce se pravilno spomnim so nekaj mutili v smislu, da ponudnik storitve (Slovenske zelzenice in njihovi vlaki) ne sme bit isti kot lastnik infrastrukture. Mogoce kdo ve kaj vec o tem?
alexa-lol ::
Nasel...
Gre za direktivo 91/440/EGS gre pa za to, da naj bi bili podjetje, ki se ukvarja z infrastrukturo (tiri), in podjetje, ki se ukvarja s prevozom (vlaki), ločeni (vsaj računovodsko. Našel sem še seminarsko o reorganizaciji SŽ (http://www.cek.ef.uni-lj.si/u_diplome/s... )
Gre za direktivo 91/440/EGS gre pa za to, da naj bi bili podjetje, ki se ukvarja z infrastrukturo (tiri), in podjetje, ki se ukvarja s prevozom (vlaki), ločeni (vsaj računovodsko. Našel sem še seminarsko o reorganizaciji SŽ (http://www.cek.ef.uni-lj.si/u_diplome/s... )
dronyx ::
Zadnjič sem bil presenečen ko sem prebral, da Avstrija gradi hitro železniško povezavo med Celovcem in Gradcem (130 km). Najvišja možna hitrost 250 km/h, čas potovanja se bo skrajšal iz 3 ure na 45 minut. Najdaljši predor naj bi bil dolg 33 km, vrednost projekta pa 11 MRD EUR.
Pri nas česa takega še dolgo ne bo, saj ne obstajajo kakor vem niti ideje o kakšni hitri železnici. So se pa lotili prenove železniške proge na nekaterih odsekih. Tako so prenovili progo med Ljubljano in Borovnico. Skupna vrednost če sem prav seštel 160 MIO EUR. Ampak potem pa vsaj zame šok! Po prenovi železniške proge vozi potniški vlak, ki ima maksimalno hitrost 160 km/h (Stadler) sedaj bistveno počasneje, kot so vozili vlaki pred prenovo in kot so vozile poljske gomulke pred 40 leti. Na odseku med Brezovico in Preserjem vlak sedaj vozi 50 km/h ali še manj. Ampak nihče mi do sedaj ni znal razložiti, zakaj taka omejitev hitrosti po prenovi. Edina logična razlaga je, da je sedaj nekaj narobe in so omejili hitrost. Ponavadi molk pomeni da so neke težave...
Pri nas česa takega še dolgo ne bo, saj ne obstajajo kakor vem niti ideje o kakšni hitri železnici. So se pa lotili prenove železniške proge na nekaterih odsekih. Tako so prenovili progo med Ljubljano in Borovnico. Skupna vrednost če sem prav seštel 160 MIO EUR. Ampak potem pa vsaj zame šok! Po prenovi železniške proge vozi potniški vlak, ki ima maksimalno hitrost 160 km/h (Stadler) sedaj bistveno počasneje, kot so vozili vlaki pred prenovo in kot so vozile poljske gomulke pred 40 leti. Na odseku med Brezovico in Preserjem vlak sedaj vozi 50 km/h ali še manj. Ampak nihče mi do sedaj ni znal razložiti, zakaj taka omejitev hitrosti po prenovi. Edina logična razlaga je, da je sedaj nekaj narobe in so omejili hitrost. Ponavadi molk pomeni da so neke težave...
starfotr ::
Tiri in ostalo so državni. Je pa res, da je vse zlizano skupaj.
In še posebej je problematična naveza konzorcija gradbincev in SŽ ZGP.
Tudi pri komunali so cevi od občine, komunala jih pa najema od opčine in vzdržuje.
In še posebej je problematična naveza konzorcija gradbincev in SŽ ZGP.
Tudi pri komunali so cevi od občine, komunala jih pa najema od opčine in vzdržuje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: starfotr ()
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Dronyx, ne, da avstrijci gradijo hitro železniško povezavo med Gradcem in Celovcem, še malo, pa bodo gotovi, predaja v redni promet bo leta 2026. Kar se pa SŽ tiče, je bilo do danes obnovljenega veliko, praktično ves koridor od Zidanega mosta do meje v Šentilju je nov...
Tikitoki, če bi leta, ko je Marija Terezija umrla (1780) začel čakati na prvi vlak na slovenskem ozemlju (Gradec - Matribor - Celje 1846), bi čakal 66 let! V času Marije Terezije nišče v tedanjem avstijskem cesarstvu ni vedel, kaj železnica je...
Se mi pa zdi, da bo Slovenija ena redkih držav (če ne celo edina), ki bo s svojo nedejavnostjo uspešno uničila svoj geostrateški potencial, kar se transporta tiče...
Malice je konec, gremo delat naprej...
Jože
Dronyx, ne, da avstrijci gradijo hitro železniško povezavo med Gradcem in Celovcem, še malo, pa bodo gotovi, predaja v redni promet bo leta 2026. Kar se pa SŽ tiče, je bilo do danes obnovljenega veliko, praktično ves koridor od Zidanega mosta do meje v Šentilju je nov...
Tikitoki, če bi leta, ko je Marija Terezija umrla (1780) začel čakati na prvi vlak na slovenskem ozemlju (Gradec - Matribor - Celje 1846), bi čakal 66 let! V času Marije Terezije nišče v tedanjem avstijskem cesarstvu ni vedel, kaj železnica je...
Se mi pa zdi, da bo Slovenija ena redkih držav (če ne celo edina), ki bo s svojo nedejavnostjo uspešno uničila svoj geostrateški potencial, kar se transporta tiče...
Malice je konec, gremo delat naprej...
Jože
Ganon ::
dronyx ::
Barbarpapa2 je izjavil:
Kar se pa SŽ tiče, je bilo do danes obnovljenega veliko, praktično ves koridor od Zidanega mosta do meje v Šentilju je nov...
Tega dela proge ne poznam. Na tem delu, ki pa ga poznam že 40 let me pa je kot rečeno zmotilo to, da po 160 MIO EUR vredni prenovi vlak vozi sedaj s 50 km/h na enem delu. Tako počasi tu ni vozil nikdar.
Skoraj komičen pa je tudi zaplet s prenovljenim podvozom pod železniško progo v Notranjih Goricah, ki je bil tudi del tega 160 MIO vrednega projekta prenove. Tam sem opazil, da se je že večkrat pod mostom zataknil kakšen kombi ali kamion in potem je nastala za njim dolga kolona. Nek šofer tovornjaka mi je razložil, da je podvoz sedaj po prenovi nekaj centimetrov nižji, kar je dovolj, da imajo nekateri težave zaradi tega. Kako so ta zaplet rešili, ne vem. Tabla, koliko je bila prej dovoljena višina, je zakrita s kartonom. Po novem je dovoljena višina 3,7 metra. Za višja vozila je že v Podpeči tabla za obvoz.
Tole spodaj naj bi bilo za merjenje višine. Jaz ne razumem kaj si voznik tovornjaka s tem pomaga? Ali opazi, če zadene ketne na strehi? Po moje ne. Pri 160 MIO EUR bi bila lahko kakšna elektronika, rdeča luč, opozorilni pisk...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
ginekk ::
Je kar na mesto trditev da smo v času AO imeli boljše železniške povezave. Železnica je bila postala z razmahom avtov že čist pretekla zadeva.
Nekoč smo imeli vlak do Planice in Kranjske gore, avstroogrsko plemstvo pa si je celo izgradilo panoramsko turistično železnico, ki je vozila iz Trsta do Poreča.
Takih opuščenih prog je vsaj deset. Šele v nedavno so začeli spet malo dodajat - recimo proga v Kočevju je bila skoraj 50 let neobstoječa, preden so jo nedavno nazaj spet obnovili in dali v promet.
Nekoč smo imeli vlak do Planice in Kranjske gore, avstroogrsko plemstvo pa si je celo izgradilo panoramsko turistično železnico, ki je vozila iz Trsta do Poreča.
Takih opuščenih prog je vsaj deset. Šele v nedavno so začeli spet malo dodajat - recimo proga v Kočevju je bila skoraj 50 let neobstoječa, preden so jo nedavno nazaj spet obnovili in dali v promet.
tikitoki ::
Naša železnica je ostala na nivoju iz časov Marije Terezije.
Raje reci, da nisi seznanjen s posodobitvami, kot da nabijaš v prazno.
Imamo eno najslabših železnic v Evropi. Od zamud, do povprečne hitrosti. V vsem smo proti repu v evropskem merilu.
O kakšnih posodobitev potem govoriš, če ni nobenega efekta?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tikitoki ()
dronyx ::
Po mojem bi morale biti te prenove zastavljene bolj ambiciozno. Pa seveda razumem, da je za SŽ potniški promet postranska dejavnost in je glavni biznis tovorni promet do luke Koper. Potniški vlaki bi morali po moje po progi peljati z najvišjo hitrostjo, ki je možna glede na traso in to je na tem odseku več kot 100 km/h. Seveda s tako hitrostjo je pri postajah, ki so tako blizu skupaj možno peljati samo par minut, ampak imaš vsaj občutek, da se pelješ recimo temu hitro. Ne pa 50 km/h. Je pa res po svoje komično, ko se pelješ z vlakom 50 km/h in gledaš reveže na avtocesti, ki se peljejo 20 km/h.
Kar se tiče prometne infrastrukture imamo mi kar težave se mi zdi.
Kar se tiče prometne infrastrukture imamo mi kar težave se mi zdi.
fikus_ ::
SŽ so zadnja socialistična firma v SLO. Obvladujejo jih sindikati, lobiji, razni priseski, ki vlecejo denar od tam... Zato za dejavnost in vzdrževanje ni denarja, še iz dajatev za goriva se financira SŽ.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
dronyx ::
Še malo primerjave z Avstrijskimi železnicami.
Trasa med Salzburgom in Dunajem je dolga 310 km po tirih. Koliko vlakov je čez dan na tej relaciji si lahko pogledate na spletu. Vozijo pa med 2 uri 20 minut in 2 uri 50 minut. Torej vozijo s povprečni hitrostjo več kot 100 km/h (ni to hitra železnica). Nisem prepričan, če si hitrejše z avtom po avtocesti.
Med Ljubljano in Koprom je 150 km po železnici. Najhitrejši, InterCity vlak vozi 2 uri 20 minut. Torej za pol manjšo razdaljo porabi enak čas kot pride vlak iz Salzburga do Dunaja. Z avtom si v eni uri.
Med Ljubljano in Mariborom (vse glavne železniške postaje) je 155 km. InterCity potrebuje 1 uro 50 minut, navadni vlaki pa več kot dve ure in pol. Z avtom si v uri in pol.
Trasa med Salzburgom in Dunajem je dolga 310 km po tirih. Koliko vlakov je čez dan na tej relaciji si lahko pogledate na spletu. Vozijo pa med 2 uri 20 minut in 2 uri 50 minut. Torej vozijo s povprečni hitrostjo več kot 100 km/h (ni to hitra železnica). Nisem prepričan, če si hitrejše z avtom po avtocesti.
Med Ljubljano in Koprom je 150 km po železnici. Najhitrejši, InterCity vlak vozi 2 uri 20 minut. Torej za pol manjšo razdaljo porabi enak čas kot pride vlak iz Salzburga do Dunaja. Z avtom si v eni uri.
Med Ljubljano in Mariborom (vse glavne železniške postaje) je 155 km. InterCity potrebuje 1 uro 50 minut, navadni vlaki pa več kot dve ure in pol. Z avtom si v uri in pol.
Invictus ::
Plus, praktično nikoli niso vlaki točni...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
dronyx ::
Plus, praktično nikoli niso vlaki točni...
Po mojih izkušnjah to ne drži (seveda razen v času prenove proge). Se mi zdijo kar točni. Ne japonsko točni, ampak za naše razmere se mi to ne zdi najhujši problem, sploh pa ne če primerjaš alternativo - vožnjo z avtom. Na daljših razdaljah je problem hitrost. Če pridem z avtom nekam v eni uri, z vlakom pa v dveh urah in pol seveda vlak ne more biti alternativa, razen če nimaš vozniškega ali greš na road trip z vlakom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
dronyx ::
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Kar se točnosti vlakov tiče, so zadeve pri SŽ od "japonskih" do "saj ni res, pa je". Se redno vozim z vlakom na delo in nazaj (ralacija Maribor - Poljčane in nazaj) zadnjih 20 let in sem doživel marsikaj. Zadnja cvetka (ampak pozitivna ) se mi je pripetila včeraj. Sem čakal na moj vlak domov, ki je bil zamujen 7 minut (jaz temu pravim, da je še v času zmagovalcev), ko kakšno minuto pred rednim časom na postajo pripelje nenajavljen vlak, sestavljen iz dveh Stadlerjev. Na info tabli vlaka ni pisalo ničesar (bi morala biti navedena končna postaja), pa sem se le spravil nanj (kaj vem, mogoče bo pa v Pragerskem proti Ptuju zavil). Sem vprašal sprevodnico, kaj je to za en vlak in mi je rekla, da potniški Zidani Most - Maribor in da so za DVE URI zamujeni!!! Sem vrašal za razlog zamude, pa mi je povedala, da v Zidanem Mostu nikakor niso mogli ločiti dveh garnitur in zato v tem sestavu sedaj vozijo v MB... Ni bilo prvič, da sem z zamujenim vlakom prišel v Maribor prej, kot z rednim ...
Kar se pa cene tiče, je zame mesečna vozovnica edina zadeva, ki se je v 20-tih letih dejansko pocenila!!! Ko sem se začel voziti, je bila za omenjeno relacijo nekaj nad 110€. Čez nekaj let se je pocenila na ~96€, par let nazaj pa so uvedli nov tip pavšalne mesečne vozovnice, ki stane 65€ in velja za vse vlake in vse relacije na SŽ...
Še par ur, pa gremo z vlakom domov ...
Jože
Kar se točnosti vlakov tiče, so zadeve pri SŽ od "japonskih" do "saj ni res, pa je". Se redno vozim z vlakom na delo in nazaj (ralacija Maribor - Poljčane in nazaj) zadnjih 20 let in sem doživel marsikaj. Zadnja cvetka (ampak pozitivna ) se mi je pripetila včeraj. Sem čakal na moj vlak domov, ki je bil zamujen 7 minut (jaz temu pravim, da je še v času zmagovalcev), ko kakšno minuto pred rednim časom na postajo pripelje nenajavljen vlak, sestavljen iz dveh Stadlerjev. Na info tabli vlaka ni pisalo ničesar (bi morala biti navedena končna postaja), pa sem se le spravil nanj (kaj vem, mogoče bo pa v Pragerskem proti Ptuju zavil). Sem vprašal sprevodnico, kaj je to za en vlak in mi je rekla, da potniški Zidani Most - Maribor in da so za DVE URI zamujeni!!! Sem vrašal za razlog zamude, pa mi je povedala, da v Zidanem Mostu nikakor niso mogli ločiti dveh garnitur in zato v tem sestavu sedaj vozijo v MB... Ni bilo prvič, da sem z zamujenim vlakom prišel v Maribor prej, kot z rednim ...
Kar se pa cene tiče, je zame mesečna vozovnica edina zadeva, ki se je v 20-tih letih dejansko pocenila!!! Ko sem se začel voziti, je bila za omenjeno relacijo nekaj nad 110€. Čez nekaj let se je pocenila na ~96€, par let nazaj pa so uvedli nov tip pavšalne mesečne vozovnice, ki stane 65€ in velja za vse vlake in vse relacije na SŽ...
Še par ur, pa gremo z vlakom domov ...
Jože
dronyx ::
Lansko leto je nek tujec želel plačati karto na vlaku z bančno kartico. Potem pa mu je sprevodnik v slovenščini 15 minut na dolgo in široko razlagal, da je vsak potnik Slovenskih železnic dolžan prebrati splošne pogoje uporabe, kjer notri menda lepo piše, da plačilo karte z bančno kartico na vlaku ni možno in kje vse se da prebrati te splošne pogoje uporabe Slovenskih železnic. Seveda tujcu ni bilo jasno čisto nič...Kot da bi imel opravka z AI.
Me je pa blagajničarka enkrta vprašala, če želim za 3 EUR več karto ki velja za po celi SLO (65 EUR). Pa sem par sekund razmišljal in rekel ne. Ja kam naj pa grem z vlakom razen domov? To so ure in ure vožnje. Mogoče enkrat od Jesenic do Nove Gorice. Samo še v tem primeru pridem z avtom do Jesenic in grem naprej z vlakom.
Me je pa blagajničarka enkrta vprašala, če želim za 3 EUR več karto ki velja za po celi SLO (65 EUR). Pa sem par sekund razmišljal in rekel ne. Ja kam naj pa grem z vlakom razen domov? To so ure in ure vožnje. Mogoče enkrat od Jesenic do Nove Gorice. Samo še v tem primeru pridem z avtom do Jesenic in grem naprej z vlakom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Je bilo pred kakšnim desetletjem dvo ali tromesečno obdobje, ko si dejansko lahko plačeval s kreditno kartico na vlaku. Pa so bojda bile banke tiste, ki so potem prekinile to prakso, to pa zaradi tega, ker ni bilo zagotovljene stalne povezave med terminalom in strežnikom in to je baje velik problem... Tisto o "večjezičnosti" sprevodnikov na SŽ je pa že ena druga zgodba ...
Dronyx, v mojem primeru je relacijska mesečna ("ta stara") še vedno okoli 96EUR, se pravi, da pri 65EUR nimam kaj za razmišljat ...
Mast, z vlaki me vedno zakurblate ...
Jože
Je bilo pred kakšnim desetletjem dvo ali tromesečno obdobje, ko si dejansko lahko plačeval s kreditno kartico na vlaku. Pa so bojda bile banke tiste, ki so potem prekinile to prakso, to pa zaradi tega, ker ni bilo zagotovljene stalne povezave med terminalom in strežnikom in to je baje velik problem... Tisto o "večjezičnosti" sprevodnikov na SŽ je pa že ena druga zgodba ...
Dronyx, v mojem primeru je relacijska mesečna ("ta stara") še vedno okoli 96EUR, se pravi, da pri 65EUR nimam kaj za razmišljat ...
Mast, z vlaki me vedno zakurblate ...
Jože
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Barbarpapa2 ()
feryz ::
Nazadnje sem se z vlakom peljal 2 leti nazaj in sicer z avtovlakom Boh. Bistrica - Most na Soči. Se pravi da sem se še vedno z avtom.
Prej in kasneje pa 35 let nič. In tako bo tudi ostalo.
Prej in kasneje pa 35 let nič. In tako bo tudi ostalo.
dronyx ::
Barbarpapa2 je izjavil:
Mast, z vlaki me vedno zakurblate ...
Če ti je všeč vožnja z vlakom in opazovanje pokrajine potem svetujem Glacier Express od Zermata do St. Moritza. V 8 urah je vlak pridelal če se prav spomnim 2 minuti zamude, pa še to zato, ker so morali v Churu prestaviti lokomotivo. Proga ne precej mestih enotirna, razen tam, kjer so predvidena srečanja.
ginekk ::
itak da sta vlak in bus neprimerno cenejša od avta
Samo z vlakom kam it, rabiš dopust.
Bus pa je tudi postal loterija, če greš kam proti obali recimo, že na začetni postaji ni jasno ali boš dobil mesto ali ne, dobesedno se rabiš komolčit med penzionisti, da prideš gor.
Samo z vlakom kam it, rabiš dopust.
Bus pa je tudi postal loterija, če greš kam proti obali recimo, že na začetni postaji ni jasno ali boš dobil mesto ali ne, dobesedno se rabiš komolčit med penzionisti, da prideš gor.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Sva predlani z Ženo naredila nekaj podobnega - Bernina express. Od Tirana (ITA) do ST Moritza in nazaj
Jože
Barbarpapa2 je izjavil:
Mast, z vlaki me vedno zakurblate ...
Če ti je všeč vožnja z vlakom in opazovanje pokrajine potem svetujem Glacier Express od Zermata do St. Moritza. V 8 urah je vlak pridelal če se prav spomnim 2 minuti zamude, pa še to zato, ker so morali v Churu prestaviti lokomotivo. Proga ne precej mestih enotirna, razen tam, kjer so predvidena srečanja.
Sva predlani z Ženo naredila nekaj podobnega - Bernina express. Od Tirana (ITA) do ST Moritza in nazaj
Jože
NuMaN ::
itak da sta vlak in bus neprimerno cenejša od avta
Samo z vlakom kam it, rabiš dopust.
Bus pa je tudi postal loterija, če greš kam proti obali recimo, že na začetni postaji ni jasno ali boš dobil mesto ali ne, dobesedno se rabiš komolčit med penzionisti, da prideš gor.
Sem včeraj zvedel za anekdotično zgodbico, da je neka ženska imela poseben sistem odriva s komolcem, da je prišla prva na medkrajevni avtobus.
Je pa enkrat to opazil šofer, stopil ven in jo nadrl, da bi lahko povozil nedolžnega človeka zaradi nje, napolnil avtobus in jo pustil na postaji in je ni peljal.
dronyx ::
Samo z vlakom kam it, rabiš dopust.
Pri nas dostikrat ne vem kaj je huje - vožnja z avtom ali vlakom. zapelješ na avtocesto in se pelješ v strnjeni koloni 20 km/h. Prideš v Ljubljani na obvoznico in stojiš. Potem poskušaš čim prej dol in po drugi cesti do cilja, pa se spet nekje zatakne. Ali pa naletiš na popolno zaporo in spet iščeš alternativno pot. Tudi vozit se z avtom pri nas je dostikrat nočna mora. Tisti ki je vsak dan na cesti je na to navajen. Če pa nisi, je pa vedno znova šok.
dronyx ::
Da Slovenske Železnice delujejo v zelo zahtevnem, balkanskem okolju, se vidi na spodnji sliki. To je infomat na postaji Tivoli, ki so ga razbili par dni po montaži, ko so prenovili postajo. Ljubljana se mi zdi da je postala nekakšno etno selo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
paradajzos ::
Naša železnica je ostala na nivoju iz časov Marije Terezije.
Najbolj ste mi smešni ljudje, ki pišete o “železnici iz časa Marije Terezije”. Železnica se je začela v našem delu sveta graditi v 19. stoletju. Takrat je bila Marija Terezija že zdavnaj pokojna.
To isto neumnost sem že velikokrat slišal tudi od uslužbencev SŽ. Verjetno rezultat pomankljive izobrazbe.
Levakarski forum. Moderiranje prolevakarsko.
Prikrito so proruski, tako kot naša oblast.
Še malo in komunajz ban ;-)
Prikrito so proruski, tako kot naša oblast.
Še malo in komunajz ban ;-)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: paradajzos ()
dronyx ::
paradajzos je izjavil:
Verjetno rezultat pomankljive izobrazbe.
Verjetno mišljeno kot figurative speech. Če je nek računalnik kot iz kamene dobe še ne pomeni, da so takrat imeli računalnike. se pa zabavno sliši.
Barbarpapa2 je izjavil:
Sva predlani z Ženo naredila nekaj podobnega - Bernina express. Od Tirana (ITA) do ST Moritza in nazaj
To sem imel v planu letos februarja, pa sem zbolel. Jaz sem sicer mislil, da je februarja Švica zasnežena, so pa sneg videli smo na nekem prelazu, na visoki nadmorski višini. Drugje pa snega samo za vzorec. Ne vem potem kdaj moraš iti, da je zanesljivo sneg?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
paradajzos ::
Verjetno mišljeno kot figurative speech.
Lahko bi bil, ampak po mojem da ni in da zelo veliko ljudi dejansko misli, da je Marija Terezija zgradila železnico.
Levakarski forum. Moderiranje prolevakarsko.
Prikrito so proruski, tako kot naša oblast.
Še malo in komunajz ban ;-)
Prikrito so proruski, tako kot naša oblast.
Še malo in komunajz ban ;-)
dronyx ::
Kot opažam na teh novih Stadler vlakih dostikrat vrata ne delujejo, čeprav so vlaki praktično novi. Očitno Made in Poland ni isto kot Made in Swiss.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Bi pa imeli zelo prav, če bi železnice povezovali s Francem Jožefom. Za časa njegove vladavine (1848 - 1916) je na slovenskem bila položena večina trenutno obstoječih železniških prog ...
Dronyx, tudi Siemensi niso imuni na ta pojav, bi rekel, da je približno enako pogost kot pri Stadlerjih. Je pa pri obeh jeba, če se pokvarijo odprta vrata na postaji in jih ne gre zapreti. Takrat vlak ne more nadaljevati z vožnjo. Varnostni sitem ne dopušča vožnje z "nezaklenjenimi" vrati...
Jože
Bi pa imeli zelo prav, če bi železnice povezovali s Francem Jožefom. Za časa njegove vladavine (1848 - 1916) je na slovenskem bila položena večina trenutno obstoječih železniških prog ...
Dronyx, tudi Siemensi niso imuni na ta pojav, bi rekel, da je približno enako pogost kot pri Stadlerjih. Je pa pri obeh jeba, če se pokvarijo odprta vrata na postaji in jih ne gre zapreti. Takrat vlak ne more nadaljevati z vožnjo. Varnostni sitem ne dopušča vožnje z "nezaklenjenimi" vrati...
Jože
dronyx ::
Danes sem prvič videl, da je vlak zbil jelena. Tu očitno hodijo čez progo živali na barje po hrano. S tem, ko so zagradili progo s protihrupnimi ograjami, so jim verjetno podrli kakšne prehode, ki so jih uporabljale prej in morajo sedaj iskati nove. Možnosti za prehod pa bistveno manj, ker je teh ograj za izvoz. Če danes ne veš kaj bi z denarjem, gradiš protihrupne ograje. Enostavno, pa še veliko zapraviš. Ne vem pa koliko je od tega zares učinka. Po moje ne kaj dosti, lahko pa da meritve pokažejo druge rezultate, kot moj občutek.
Pri Siemensih tega niti nisem opazil, pri teh pa dostikrat nalepka, da vrata ne delajo. Lahko da kaj v zvezi s stopničko, ki se najprej premakne navzven, šele nato se odprejo vrata. Ne vem če je ta stopnica serijsko del vlaka, ali je bila dodatno zahtevana. To je verjetno odvisno kakšne imaš perone. Pri Siemensih so jo kakor vidim montirali naknadno. Zdaj lahko tudi invalidi na vozičku pridejo na vlak. Pri nas ima recimo celo podhod pod železnico dvigalo.
Barbarpapa2 je izjavil:
Dronyx, tudi Siemensi niso imuni na ta pojav, bi rekel, da je približno enako pogost kot pri Stadlerjih. Je pa pri obeh jeba, če se pokvarijo odprta vrata na postaji in jih ne gre zapreti. Takrat vlak ne more nadaljevati z vožnjo. Varnostni sitem ne dopušča vožnje z "nezaklenjenimi" vrati...
Pri Siemensih tega niti nisem opazil, pri teh pa dostikrat nalepka, da vrata ne delajo. Lahko da kaj v zvezi s stopničko, ki se najprej premakne navzven, šele nato se odprejo vrata. Ne vem če je ta stopnica serijsko del vlaka, ali je bila dodatno zahtevana. To je verjetno odvisno kakšne imaš perone. Pri Siemensih so jo kakor vidim montirali naknadno. Zdaj lahko tudi invalidi na vozičku pridejo na vlak. Pri nas ima recimo celo podhod pod železnico dvigalo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
blink ::
joez7 ::
Naša železnica je ostala na nivoju iz časov Marije Terezije.
Naša Marija je mela ozkotirno. Široko, kot jo poznamo danes, je začel na veliko uvajat v vojne namene II.var.
III.var pa bo rabil hitre vlake in pretočnost (upam da čim kasneje)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
blink ::
Lansko leto je nek tujec želel plačati karto na vlaku z bančno kartico. Potem pa mu je sprevodnik v slovenščini 15 minut na dolgo in široko razlagal, da je vsak potnik Slovenskih železnic dolžan prebrati splošne pogoje uporabe, kjer notri menda lepo piše, da plačilo karte z bančno kartico na vlaku ni možno in kje vse se da prebrati te splošne pogoje uporabe Slovenskih železnic. Seveda tujcu ni bilo jasno čisto nič...Kot da bi imel opravka z AI.
Me je pa blagajničarka enkrta vprašala, če želim za 3 EUR več karto ki velja za po celi SLO (65 EUR). Pa sem par sekund razmišljal in rekel ne. Ja kam naj pa grem z vlakom razen domov? To so ure in ure vožnje. Mogoče enkrat od Jesenic do Nove Gorice. Samo še v tem primeru pridem z avtom do Jesenic in grem naprej z vlakom.
Pred 10 leti sem sel LJ-Jesenice-NG in isti dan nazaj. V eno smer rabil 3:30h. Lepa voznja, rabis pa cel dan. Ko prides v NG imas obcutek, da si prisel nekam zelo zelo zelo dalec.
dronyx ::
Meni je v redu potovat z vlakom če imaš čas. Drugače, kot z avtom po avtocesti. Je neko doživetje, lahko opazuješ pokrajino itd. Road trip z vlakom (vem, sliši se neumno) niti ni slaba ideja.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Evo, pa sem se z vlakom včasu zmagovalcev (samo 5 minut zamude) pripeljal domov ...
Dronyx, Stadlerji so vsi prišli opremljeni z izvlečno stopnico, Siemensom so jih pa prigradili pri zadnji reviziji, pa še to samo enim par... Ja, stopnica res omogoča invalidu na vozički samostojni vstop in iztop iz vlaka ampak samo, če je peron na pravi višini. Na pravi višini pa so samo peroni na prenovljenih postajah, na "starih" so kakšnih 5 - 10 cm nižji. Takrat pa je ta stopnica neuporabna, celo nevarna tudi za običajne potnike (spotikanje pa to). Ko sem bil priča težavam na z vrati pri Stadlerju, je zgledalo, kot da so vrata problematična. Stopnica se je umaknila, vrata se pa niso hotela zapreti. Sta strojevodja in sprevodnik odprla pokrov nad vrati in jih uspela zapreti po kakšnih 10 minutah brkljanja. Ko so se zaprla, sta jih odklopila, da ne bi povzročala težav na naslednji postaji, mi pa smo pridelali kakšnih 10 minut zamude...
Jutri zjutraj pa spet na vlak ...
Jože
Evo, pa sem se z vlakom včasu zmagovalcev (samo 5 minut zamude) pripeljal domov ...
Dronyx, Stadlerji so vsi prišli opremljeni z izvlečno stopnico, Siemensom so jih pa prigradili pri zadnji reviziji, pa še to samo enim par... Ja, stopnica res omogoča invalidu na vozički samostojni vstop in iztop iz vlaka ampak samo, če je peron na pravi višini. Na pravi višini pa so samo peroni na prenovljenih postajah, na "starih" so kakšnih 5 - 10 cm nižji. Takrat pa je ta stopnica neuporabna, celo nevarna tudi za običajne potnike (spotikanje pa to). Ko sem bil priča težavam na z vrati pri Stadlerju, je zgledalo, kot da so vrata problematična. Stopnica se je umaknila, vrata se pa niso hotela zapreti. Sta strojevodja in sprevodnik odprla pokrov nad vrati in jih uspela zapreti po kakšnih 10 minutah brkljanja. Ko so se zaprla, sta jih odklopila, da ne bi povzročala težav na naslednji postaji, mi pa smo pridelali kakšnih 10 minut zamude...
Jutri zjutraj pa spet na vlak ...
Jože
dronyx ::
Tule kako izgleda proga proti primorski in hitrosti:
Med Brezovico in Preserjem vozi kot rečeno 50 km/h. Jaz sem pa mislil, da se bomo po prenovi za 160 MIO peljali 120 km/h.
Med Brezovico in Preserjem vozi kot rečeno 50 km/h. Jaz sem pa mislil, da se bomo po prenovi za 160 MIO peljali 120 km/h.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
estons ::
Pa saj ni tako slabo, no, če se še športniki na tekme vozijo z vlakom!
https://www.facebook.com/HKOlimpija/pos...
(Hec, hec... SŽ so sponzor HK Olimpija.)
https://www.facebook.com/HKOlimpija/pos...
(Hec, hec... SŽ so sponzor HK Olimpija.)
DejchSLO ::
Zadnjič sem bil presenečen ko sem prebral, da Avstrija gradi hitro železniško povezavo med Celovcem in Gradcem (130 km). Najvišja možna hitrost 250 km/h, čas potovanja se bo skrajšal iz 3 ure na 45 minut. Najdaljši predor naj bi bil dolg 33 km, vrednost projekta pa 11 MRD EUR.
Pri nas česa takega še dolgo ne bo, saj ne obstajajo kakor vem niti ideje o kakšni hitri železnici. So se pa lotili prenove železniške proge na nekaterih odsekih. Tako so prenovili progo med Ljubljano in Borovnico. Skupna vrednost če sem prav seštel 160 MIO EUR. Ampak potem pa vsaj zame šok! Po prenovi železniške proge vozi potniški vlak, ki ima maksimalno hitrost 160 km/h (Stadler) sedaj bistveno počasneje, kot so vozili vlaki pred prenovo in kot so vozile poljske gomulke pred 40 leti. Na odseku med Brezovico in Preserjem vlak sedaj vozi 50 km/h ali še manj. Ampak nihče mi do sedaj ni znal razložiti, zakaj taka omejitev hitrosti po prenovi. Edina logična razlaga je, da je sedaj nekaj narobe in so omejili hitrost. Ponavadi molk pomeni da so neke težave...
Naša železnica nujno rabi hitri vlak recimo vsaj 200km/h iz Murske Sobote do Kopra in iz Jesenic do Metlike. Vse ostale proge ni treba nadgrajevat ali imet tega vlaka. Seveda pa dat temu hitremu vlaku da vozi ob največjem navalu in da stoji sam na teh velikih postajališčih. To mislim, da je čisto izvedljivo pri nas, sam voljo je treba imet.
Dennis88 ::
A je še vedno tako da vlak lj-kp v eno smer vozi naprej, s kopra nazaj pa v "rikverc"? Stoli so namreč obrnjeni samo v eno smer in mi je zadnjič postalo slabo.
Imaš sicer par stolov kontra obrnjenih, ki pa so bili "čudežno" vsi zasedeni.
Imaš sicer par stolov kontra obrnjenih, ki pa so bili "čudežno" vsi zasedeni.
dronyx ::
Naša železnica nujno rabi hitri vlak recimo vsaj 200km/h iz Murske Sobote do Kopra in iz Jesenic do Metlike. Vse ostale proge ni treba nadgrajevat ali imet tega vlaka. Seveda pa dat temu hitremu vlaku da vozi ob največjem navalu in da stoji sam na teh velikih postajališčih. To mislim, da je čisto izvedljivo pri nas, sam voljo je treba imet.
Progo Celovec - Gradec gradijo že od 2001 in bo stala menda 11 MRD. To kar predlagaš je še bistveno več km, kar pomeni 40 let in 30 MRD. To se mi zdi za naše razmere misija nemogoče.
dronyx ::
Naša železnica nujno rabi hitri vlak recimo vsaj 200km/h iz Murske Sobote do Kopra in iz Jesenic do Metlike. Vse ostale proge ni treba nadgrajevat ali imet tega vlaka. Seveda pa dat temu hitremu vlaku da vozi ob največjem navalu in da stoji sam na teh velikih postajališčih. To mislim, da je čisto izvedljivo pri nas, sam voljo je treba imet.
Za hitro železnico, ki omogoča take hitrosti se izkaže, da moraš zgraditi novo progo in novo traso. Celovec-Gradec gradijo že od 2001 in bo stala 11 MRD. To kar predlagaš je 40 let in današnjih 30 MRD. Skratka neizvedljivo.
dronyx ::
Problem hitrih železnic je tudi rentabilnost. Proga Šanghaj - Peking ni isto kot Murska Sobota - Koper. Kakor vem so hitre proge običajno mišljene za potniški promet, posel za železnice predstavlja pa tovorni. Če bi imeli hitri vlak iz Maribora v Ljubljano sta morda polna dva na dan teh, ki hodijo na delo v Ljubljano. Pa še to verjetno ne, ker se izkaže, da so cene vozovnic za hitre vlake (pre)drage. Marsikje, kjer imajo hitre vlake je enako drago, če greš z letalom na isti razdalji. Kitajska je v zadnjih desetletjih zgradili največ hitrih prog, ampak to pri njih deluje, ker imajo kapitalistično-komunistični sistem. Tam razlastit ljudi za izgradnjo trase ni nek velik problem, pa očitno problem tudi ni, če proga deluje z visoko izgubo.
delavec44 ::
Jaz bi bil srečen že, če bi večino tranzitnega tovornega prometa prestavili na železnico in razbremenili AC. Potem je vseeno tudi če tovorni vlak vozi 50 km/h.
denabiker ::
Jaz bi bil srečen že, če bi večino tranzitnega tovornega prometa prestavili na železnico in razbremenili AC. Potem je vseeno tudi če tovorni vlak vozi 50 km/h.
Zakaj se to ne stori? Veliko šleparjev vem da furajo relacija Luka Koper - Graz. Naša vlada bi lahko to storila, pa saj dajmo zeleno Slovenijo, ko že tako jo opevamo, pa zeleni prehod pa bla bla, pa ravno toliko smo daleč, da te bodo ljudje že grdo gledali, če še imaš dizel avto v voznem parku doma, ker tako pumpajo tudi mediji, ....
dronyx ::
Kar se tiče železniškega potniškega prometa bi morala biti po moje prioriteta primestni promet, do recimo nekje 50 km. Recimo če gledamo Ljubljano povezave z Vrhniko, Kranjem, Kamnikom, Trebnjem, Grosupljem, Borovnico, Litijo...Ta proga bi morala omogočati hitrosti do 150 km/h, za direktno (intercity) povezavo med temi kraji pa bi morala biti potovalna hitrost vsaj 120 km/h. To pomeni, da vlak mojih 20 km prevozi v 10 minutah.
Danes se da zelo dobro vnaprej napovedati frekvenco potnikov na posameznih relacijah. Ljudje pač večinoma hodijo v službe in šole, ostalih je malo. Jaz si železnico prihodnosti predstavljam kot kombinacijo Uberja in železnice. Nekaj vlakov lahko kot sedaj fiksni vozni red, ostalo pa naročiš in so vlaki za različno število potnikov 4, 10, 20, 50, 100 itd. To se potem dinamično razporeja po progi. S pomočjo AI se bo dalo to v prihodnje rešit. Na progi imaš vmesne postaje, kjer ti vlaki čakajo. Vsako vožnjo rezerviraš in imaš sedež. tak manjši vlak lahko potem tudi bistveno hitreje pospešuje in ustavlja na postajah. Seveda vse to nima smisla, če te vlak odloži sredi Ljubljane ali Maribora. Da bi bilo to zares uporabno moraš rešit še problem dobre povezave znotraj mesta samega.
Če bi to imeli zgrajeno se potem razdalje dejansko skrajšajo (časovno) in ni potrebe da vsi živijo ravno v Ljubljani.
Danes se da zelo dobro vnaprej napovedati frekvenco potnikov na posameznih relacijah. Ljudje pač večinoma hodijo v službe in šole, ostalih je malo. Jaz si železnico prihodnosti predstavljam kot kombinacijo Uberja in železnice. Nekaj vlakov lahko kot sedaj fiksni vozni red, ostalo pa naročiš in so vlaki za različno število potnikov 4, 10, 20, 50, 100 itd. To se potem dinamično razporeja po progi. S pomočjo AI se bo dalo to v prihodnje rešit. Na progi imaš vmesne postaje, kjer ti vlaki čakajo. Vsako vožnjo rezerviraš in imaš sedež. tak manjši vlak lahko potem tudi bistveno hitreje pospešuje in ustavlja na postajah. Seveda vse to nima smisla, če te vlak odloži sredi Ljubljane ali Maribora. Da bi bilo to zares uporabno moraš rešit še problem dobre povezave znotraj mesta samega.
Če bi to imeli zgrajeno se potem razdalje dejansko skrajšajo (časovno) in ni potrebe da vsi živijo ravno v Ljubljani.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Posodobitev železniškega prometa (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 21170 (12728) | Lonsarg |
» | Modernizacija železniškega potniškega prometa (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 6515 (4915) | Conini |
» | Spletna prodaja vozovnic za vlak leto dni pozneje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 24546 (19043) | 111111111111 |
» | Japonski brzovlak presegel 600 kilometrov na uro (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21723 (17969) | Okapi |
» | SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 36561 (30634) | DuleKrtola |