Forum » Na cesti » Avto na plin- podatki, izkušnje...
Avto na plin- podatki, izkušnje...
Temo vidijo: vsi

Vikking ::
kaj ga pa srackate no...to kjer nastavljas stevilo kapljic je cisto navaden mehanski sistem na podtlak, ki v dolocenih motorji (turbo) sploh ni izvedljiv.
Dej nehi no govorit bedarije. Imam flashlube mehanski na podtlak na 1.8T (t je črka za turbo če ti ni jasno). Kateri so ti določeni motorji me prav zanima.
Sem slišal zgodbice ala: " če imaš turbino ne more mazat ker turbina potiska zrak itd... OMG pa ljudje enim niso jasne osnove zgrade motorja in princip delovanja turbine.
Še dobro da lahko bencin sploh pride v valje, ker bi ga turbina potiskala nazaj. Še dobro da sploh zrak iz sesalnega kolektorja pride do valjev, saj bi ga turbina postiskala nazaj. In bi v bistvu sesalni kolektor deloval kot izpušni kolektor. Ojej koliko nebuloz.
Pol pa folk kupi računalniški ventilator ga namontitra na sesalno cev in mislim da se vozi z 30KM več.
Meni se splača, kdor je vgradil in nima težav, je sigurno več kot zadovoljen. Privarčujem toliko, da imam na račun prihranka goriva pokrito zavarovanje (nima kasko), registracijo, cestni sklad in redni servis vozila oz. lahko opravim velik servis vsako leto.
Se splača? SEVEDA, eni se jokate joj kako je drago gorivo, joj zapustu bom državo dvignali so cestni sklad. Hkrati pa joče po temah z plinom, kako če imam nevem kak super avto pa že ne bi vgradil plin... ahjej. Opcije so, samo ljudje nočejo oz. najdejo neverjetno razloge in izgovore zakaj ne, da lahko potem kritizirajo vse povprek.
Hej če je jutri možno vgraditi pogon na elektriko za 1.800€, domet 500km, jutri vržem ven plinsko napravo. CNG je dobra opcija, vendar je problem v polnilnicah. Polnilnico LPG-ja imam bližje, kot prvo bencinsko črpalko.
Imel sem zadosti tehntnih in pravih razlogov, da je bila rešitev na plin takorekoč samoumevna.

Buggy ::
Sem slišal zgodbice ala: " če imaš turbino ne more mazat ker turbina potiska zrak itd... OMG pa ljudje enim niso jasne osnove zgrade motorja in princip delovanja turbine.
nikar se ne repenci...ne vem kaj so tebi namontiral v turbo motor, meni je dosedaj se vsak mojster kateremu sem mu povedal za moj turbobencinski motor, rekel da potrebujem elektronsko mazanje zaradi same karakteristike motorja.
Pri menhanskem mazanju na atmosferskrem motorju imas zvrtano v sesalni kolektor luknjo z ventilom, kjer valji s pomocjo podtlaka (bati grejo dol in potegnejo iz sesalnega kanala zrak + mazivo) kar pa pri turbo motorju, kjer ti turbina pri 1500-2000 obratih rukne v sesalni kanal cca 1Bar to ne funkcionira, saj imas v sesalnem kanalu nadtlak. Elektronsko mazanje je zato narejeno tako, da ima svojo pumpico in dovaja mazivo/hladilo direkt pri plinskem injektorju za vsak valj posebaj in ne centralno v sesalni kolektor. Govorim za nemski V-lube, katerega sedaj po vecini vgrajujejo in je zamenjal nezanesljiv elektronski flashlube sistem...so pa sistemi univerzalni. Prins ima pa spet svoj sistem.
Sem se pozanimal samo zate...naj pa bi bilo mehansko, kot ga imas ti sicer mozno z nekim nepovratnim ventilom...bojda pa da tvoj motor 1.8T sploh mazanja ne rabi, tako da je cist vseen al ti dela al ne


Vikking ::
Ah dej no, lepo te prosim.
Motor ima PCV ventile, vakuumske ventile, ki onemogočajo ravno to da bi turbina potiskala zrak znotraj sesalnega kolektorja ki je nad zunanjim pritiskom. Na sesalni kolektor je zvezan še vakuumska cevka za ojačevalnik zavor in cel kup ventilov.
Ker drugače bi po moji logiki vozilo ugasnilo ko bi se turbina vklopila, pritisk bi bil ustvarjen od turbine, žal pa ne bi bilo zraka za izgorevanje motorja, saj ga bi hotelo izpihati iz sesalneg akolektorja.
Prav lepo vleče, tekočino. Lahko prideš gledat. Boma gledala kako vleče tekočino, pri prostem teku in boma dala gas na do rdečega polja in gledala. Guess what? spet jo vleče.
Seveda je zgoraj elektornski sistem napisan boljši. A žal živiš v zmoti če misliš da elektronski v-lube in flash lube sta toliko boljša od mehanski bratcev. Mažeta ravno toliko kot mehanski flashlube.
Prins ima edini sistem mazanja, ki je vezan na plinski računalnik in dozira: glede na količino vbrizganega plina, ki je pogojena z časi vbrizga.
Motor ima PCV ventile, vakuumske ventile, ki onemogočajo ravno to da bi turbina potiskala zrak znotraj sesalnega kolektorja ki je nad zunanjim pritiskom. Na sesalni kolektor je zvezan še vakuumska cevka za ojačevalnik zavor in cel kup ventilov.
Ker drugače bi po moji logiki vozilo ugasnilo ko bi se turbina vklopila, pritisk bi bil ustvarjen od turbine, žal pa ne bi bilo zraka za izgorevanje motorja, saj ga bi hotelo izpihati iz sesalneg akolektorja.
Prav lepo vleče, tekočino. Lahko prideš gledat. Boma gledala kako vleče tekočino, pri prostem teku in boma dala gas na do rdečega polja in gledala. Guess what? spet jo vleče.
Seveda je zgoraj elektornski sistem napisan boljši. A žal živiš v zmoti če misliš da elektronski v-lube in flash lube sta toliko boljša od mehanski bratcev. Mažeta ravno toliko kot mehanski flashlube.
Prins ima edini sistem mazanja, ki je vezan na plinski računalnik in dozira: glede na količino vbrizganega plina, ki je pogojena z časi vbrizga.

Hayabusa ::
kaj zdej Hayabusa si ze nasel link, da podkrepis svoje bebaste izjave? Vazn da si imel neki za stegn a ne...
... ti bom pomagal, da ne bos zaman iskal genijalec
Thе number frоm LPG Euro cars users association аnd thе number frоm thе manufacturer thаt produces modification kits fоr cars fоr оthеr kinds оf fuel indicated thаt thеrе аrе 1.3-1.4 million cars thаt uѕе LPG (оr GPL іn Italian), whіlе 0.3-0.4 million cars uѕе CGN (оr Metano іn Italian). Italy іѕ а country thаt uses thеѕе two kinds оf fuel thе most іn Europe, аѕ wеll аѕ thе production оf modification kits fоr cars.
torej 1.4 miljona vozil na LPG je po tvoje manj kot 0.4 miljona na CNG..jao jao kako da takih zvezdnikov, ne ukradejo iz postelje![]()
http://www.ngvaeurope.eu/italy
vs
http://www.fleeteurope.com/fleet_of_lpg...
Zakaj je IT CNG tako zanimiv se vidi, ko pogledaš primerjalno tabelo stroškov
Natural gas has a favourable taxation when compared to other automotive fuels

eric_cartman ::
Tole je pa res prava tema za kreganje. Boli me patka al kako pravjo eni.. Jst mam avto na plin, z njim sem zadovoljen in po mojih izračunih se mi splača. Če bi imel denarja na pretek bi si vseeno vzel novega dizla iz salona in to je to, rabljenega pa raje ne kupim, ker sem pri sestri na treh dizlih videl kako to poteka. Za vsako stvar, ki se ji je pokvarla je odštela 500€ + denarja. In teh je blo kar nekaj.
Guess what? Zdaj ima bencinarja
. Dela ji BP že skoraj 2 leti. Samo redni servisi in to je to. Pri dizlu je imela probleme mesečno. Od turbine, potem senzorji za nevem kakšno gretje nevem česa, sklopke (menjane na 2 avtih).. Škoda, ker nimam računa od Lancie Lybre 1.9 JTD. Bi vas kap ruknila, ker je dala za sklopko in delo pri VEIT-u v Domžalah nekaj čez 1100 €. Bom probal zbrskat njene račune pa jih bom poskeniral sem gor. In pol mi nej še kdo reče da se to splača imet. Za ceno njene sklopke sem imel jaz skoraj cel plin vgrajen v avto. Kje je potem še turbina in vse ostalo kar je ona že menjala na svojem dizlu.
Guess what? Zdaj ima bencinarja


umexteacher ::
Kaj ima sklopka in njena cena veze pri temi: izkušnje z avto-plinom? Pri normalni uporabi avta mi nismo imeli z nobeno sklopko problema (je pa res da smo imeli vzdrževane avte z preverjenimi kilometri).
Jaz poznam vsaj 8 lastnikov teh plinskih sistemov in ni enega, ki bi mu brezhibno deloval. Imam izkušnje z servisi (brežice,rudnik,mislinja) pa lahko rečem, da so pod nivojem.
Jaz poznam vsaj 8 lastnikov teh plinskih sistemov in ni enega, ki bi mu brezhibno deloval. Imam izkušnje z servisi (brežice,rudnik,mislinja) pa lahko rečem, da so pod nivojem.

Buggy ::
Imam izkušnje z servisi (brežice,rudnik,mislinja) pa lahko rečem, da so pod nivojem.
na rudniku mislis avtoplincenter? Kaj pa imas povedati iz izkusenj cez Tomaza, me res zanima?

eric_cartman ::
@umexteacher
Izpostavil sem cene popravil in vse, ker smo se v prejšnjih postih pogovarjali o smiselnosti in varčnosti plina v primerjavi z dizlom. Izpostavili smo probleme s plinom in nekdo je omenu, da se bolj splača kupit dizla kot pa notr plin vgrajevat za 1500 €.
Jst pa sm povedu še plat pri dizlih, ki sm jo vidu na lastne oči. Popravila so bistveno bistveno dražja in po novem je še dražja tudi registracija. Res da je sestri na relacije pil cca. 5,5 - 6 l/100 km ampak je imela tako prekleto draga popravila za dizla, da bi se ji (gledano po izračunih) bolj splačalo imeti bencinarja predelanega na plin. Bi zagonila veliko manj denarja.
Problem je že ta, ker ne vem o katerem cenovnem rangu se pogovarjava. Jaz govorim za 3000-5000 € za nakup dizel avtomobila, ker večina ljudi ne zmore odplačevat 10.000 + vrednega avtomobila. In v tem rangu ssem jst dobil bencinarja s preverjeno veliko manj prevoženimi km in zelo lepo ohranjenega (v primerjavi z dizli, ki imajo za ceno 4500 € že vsi prevoženih čez 200k km).
Skratka meni (da potrkam po lesu) na plin deluje že kar nekaj časa BP in upam da bo tako še dosti časa.. Pri plinu so seveda določeni problemi ampak dejstvo pa je da jih imajo dizli tudi! Torej ne vidim zakaj bi bil dizel boljši od plina.
Izpostavil sem cene popravil in vse, ker smo se v prejšnjih postih pogovarjali o smiselnosti in varčnosti plina v primerjavi z dizlom. Izpostavili smo probleme s plinom in nekdo je omenu, da se bolj splača kupit dizla kot pa notr plin vgrajevat za 1500 €.
Jst pa sm povedu še plat pri dizlih, ki sm jo vidu na lastne oči. Popravila so bistveno bistveno dražja in po novem je še dražja tudi registracija. Res da je sestri na relacije pil cca. 5,5 - 6 l/100 km ampak je imela tako prekleto draga popravila za dizla, da bi se ji (gledano po izračunih) bolj splačalo imeti bencinarja predelanega na plin. Bi zagonila veliko manj denarja.
Pri normalni uporabi avta mi nismo imeli z nobeno sklopko problema (je pa res da smo imeli vzdrževane avte z preverjenimi kilometri).
Problem je že ta, ker ne vem o katerem cenovnem rangu se pogovarjava. Jaz govorim za 3000-5000 € za nakup dizel avtomobila, ker večina ljudi ne zmore odplačevat 10.000 + vrednega avtomobila. In v tem rangu ssem jst dobil bencinarja s preverjeno veliko manj prevoženimi km in zelo lepo ohranjenega (v primerjavi z dizli, ki imajo za ceno 4500 € že vsi prevoženih čez 200k km).
Skratka meni (da potrkam po lesu) na plin deluje že kar nekaj časa BP in upam da bo tako še dosti časa.. Pri plinu so seveda določeni problemi ampak dejstvo pa je da jih imajo dizli tudi! Torej ne vidim zakaj bi bil dizel boljši od plina.

D3m ::
Imam izkušnje z servisi (brežice,rudnik,mislinja) pa lahko rečem, da so pod nivojem.
na rudniku mislis avtoplincenter? Kaj pa imas povedati iz izkusenj cez Tomaza, me res zanima?
Jaz imam pohvalo za Tomaža. Kakšne si imel pa sam izkušnje pa ne vem.
|HP EliteBook|R5 6650U|

umexteacher ::
sem že predlagal, da bi dobili najbol realno sliko z neko anketo vseh servisov, ker je slika na podlagi mnenj treh res napačna...

eric_cartman ::
ja ampak kaj boš s tem dosegel??
Porkamadona avti se kvarijo vsak dan.. Na AC gledam čisto nove avte kako stojijo na odstavnem pasu z odprto havbo pa z AMZS kamijonom zadej. In to take znamke avtomobilov, ki naj se nebi kvarle. Seveda dizli, bencinarji ipd.
Kaj boš dobil s to raziskavo??
Ugotovil boš, da ima plin tako prednosti kot tudi slabosti. Videl boš, da imajo nekateri po predelavi na plin težave z avtomobilom. Kdo ti pa danes lahko garantira, da ti bo tudi nov avto iz salona deloval normalno 5 let ne glede na to ali je bencinar ali dizel... Bistvo je da ne boš ugotovil popolnoma nič novega razen tega da se avti kvarijo ne glede na kakšno pogonsko gorivo le-ta delujejo.
Jst sm se z mojim mehankarjem oz. tem, ki mi je vgrajeval plin notr zmenil, da če mi bo slučajno kej hecalo oz. da avto zaradi plina nebi bil vozen. Potem naj mi lepo stornira nakup in vzame ven avtoplin.. Vgradil sem ga.. Zaenkrat mi dela BP in ne morem se nad ničemer pritoževati.
Porkamadona avti se kvarijo vsak dan.. Na AC gledam čisto nove avte kako stojijo na odstavnem pasu z odprto havbo pa z AMZS kamijonom zadej. In to take znamke avtomobilov, ki naj se nebi kvarle. Seveda dizli, bencinarji ipd.
Kaj boš dobil s to raziskavo??
Ugotovil boš, da ima plin tako prednosti kot tudi slabosti. Videl boš, da imajo nekateri po predelavi na plin težave z avtomobilom. Kdo ti pa danes lahko garantira, da ti bo tudi nov avto iz salona deloval normalno 5 let ne glede na to ali je bencinar ali dizel... Bistvo je da ne boš ugotovil popolnoma nič novega razen tega da se avti kvarijo ne glede na kakšno pogonsko gorivo le-ta delujejo.
Jst sm se z mojim mehankarjem oz. tem, ki mi je vgrajeval plin notr zmenil, da če mi bo slučajno kej hecalo oz. da avto zaradi plina nebi bil vozen. Potem naj mi lepo stornira nakup in vzame ven avtoplin.. Vgradil sem ga.. Zaenkrat mi dela BP in ne morem se nad ničemer pritoževati.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: eric_cartman ()

umexteacher ::
Točno tu lahko (ponavadi tudi) nastane problem, ko začne avto "nagajati" se začne ping-pong med servisom plina in servisom avta. In k o avtu dodaš še en sistem, si "podvojil" možnost okvar... in se boš pol vozil sem in tja... No, seveda ne vsak (da se nebi narobe razumeli) komu pač dela super. Zato me zanima realno stanje (anketa, raziskava, karkoli temu rečemo), ker jaz dejansko ne poznam človeka, ki bi mu delalo, kot je treba (poznam pa res samo cca. 10 oseb).

Buggy ::
ti najprej konkretiziraj svoje lastne izkusnje kot si omenil, namesto da lapas v prazno, ker jaz jih pa poznam vsaj 3, ki jim avtoplin dela izjemno in samo preklinjajo, zakaj niso sli v predelavo ze prej. Se enkrat te sprasujem, kaj konkretno je bila ta negativna izkusnja s Tomazom. Hvala.

umexteacher ::
Buggy: Kot pri mnogo servisih, reševanje reklamacij.
Mislim da delajo napako že v štartu, ker bi (imho) morali imeti za nastavljanje plinske mape valje za doseganje pravilnih obremenitev odnosno z obrati avta...ne pa nekajminutne vožnje okol delavnice.
Jaz bi zelo rad verjel, da so ljudje, ki jim to dela brez problemov več 100k kilometrov, ampak verjetno ti ljudje ne hodijo brat tega foruma, ker nimajo težav. Mislim pa tudi da plin ni za nekoga, ki je "picajzelj" in ga bodo motile občasne (mogoče sezonske-pozimi) anomalije (ugašanje,cukanje,tresenje ipd). Verjetno je to tudi zelo odvisno od znamke in modela avta/plinske instalacije (ampak še nisem slišal monterja, da bi zavrnil kak avto).
In šeenkrat, to je samo moje mnenje. Vsak ima pravico imeti drugačnega
Mislim da delajo napako že v štartu, ker bi (imho) morali imeti za nastavljanje plinske mape valje za doseganje pravilnih obremenitev odnosno z obrati avta...ne pa nekajminutne vožnje okol delavnice.
Jaz bi zelo rad verjel, da so ljudje, ki jim to dela brez problemov več 100k kilometrov, ampak verjetno ti ljudje ne hodijo brat tega foruma, ker nimajo težav. Mislim pa tudi da plin ni za nekoga, ki je "picajzelj" in ga bodo motile občasne (mogoče sezonske-pozimi) anomalije (ugašanje,cukanje,tresenje ipd). Verjetno je to tudi zelo odvisno od znamke in modela avta/plinske instalacije (ampak še nisem slišal monterja, da bi zavrnil kak avto).
In šeenkrat, to je samo moje mnenje. Vsak ima pravico imeti drugačnega

-valvoline- ::
eric_cartman je izjavil:
Tole je pa res prava tema za kreganje. Boli me patka al kako pravjo eni.. Jst mam avto na plin, z njim sem zadovoljen in po mojih izračunih se mi splača. Če bi imel denarja na pretek bi si vseeno vzel novega dizla iz salona in to je to, rabljenega pa raje ne kupim, ker sem pri sestri na treh dizlih videl kako to poteka. Za vsako stvar, ki se ji je pokvarla je odštela 500€ + denarja. In teh je blo kar nekaj.
Guess what? Zdaj ima bencinarja. Dela ji BP že skoraj 2 leti. Samo redni servisi in to je to. Pri dizlu je imela probleme mesečno. Od turbine, potem senzorji za nevem kakšno gretje nevem česa, sklopke (menjane na 2 avtih).. Škoda, ker nimam računa od Lancie Lybre 1.9 JTD. Bi vas kap ruknila, ker je dala za sklopko in delo pri VEIT-u v Domžalah nekaj čez 1100 €. Bom probal zbrskat njene račune pa jih bom poskeniral sem gor. In pol mi nej še kdo reče da se to splača imet. Za ceno njene sklopke sem imel jaz skoraj cel plin vgrajen v avto. Kje je potem še turbina in vse ostalo kar je ona že menjala na svojem dizlu.
To so pač tisti prekleti dvomasni vztrajniki,majo jih tudi novejši bencinarji le pr teh se ne kvarijo pogosto ker bencinci nimajo takega navora kot ga majo dizli pr nizkih vrtljajih.

umexteacher ::
Naredil bi anketo o zadovoljstvu z avto plinom:
A)dela brezhibno B)včasih zeza C)sami problemi
Pomoje bi edino na ta način dobili neko realno sliko imho ? Nevem sicer kako... any ideas ?
A)dela brezhibno B)včasih zeza C)sami problemi
Pomoje bi edino na ta način dobili neko realno sliko imho ? Nevem sicer kako... any ideas ?

WarpedGone ::
Stvar je možno še bol kondenzirat: bi se v enaki situaciji zopet odločili za predelavo na plin?
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::
Seveda pa ne bi smeli odgovarjat pozitivno tisti, ki še niso naredil vsaj 150 jurjev na plin ali pa prodali avto.

Vikking ::
umexteacher je izjavil:
Naredil bi anketo o zadovoljstvu z avto plinom:
A)dela brezhibno B)včasih zeza C)sami problemi
Pomoje bi edino na ta način dobili neko realno sliko imho ? Nevem sicer kako... any ideas ?
Realna slika?. Ne moreš pričakovati realne slike, saj je razlika v kvaliteti v sami vgradnji in kvaliteti monterjev enormna. Ne moreš pričakovati iste kvalitete in zavzetosti serviserjev, če vgradiš pri najcenejšem za 900€ in najdražjem za 1.900€.
Vgradnja plinske naprave je dolgoročni vložek, ki se z določenimi prevoženimi kilometri , povrne ter seveda tudi na koncu vrača v plus. Zato šparanje 500€, ki se ponavadi povrne v 10.000 do 20.000km prevoženih zdi izredno nerazumljiv. Da se ljudje odločijo za znane "fušarje" in težave pri reševanju reklamacij.
Vsekakor se vgradnja plinske naprave ne izplača če mislimo prodati vozilo preden z plinsko napravo ne naredimo minimalno 100.000km. Ker šele pri teh kilometrih je prihranek tako ogromen, da nam prihranek prinese lahko že vrednost vgrajene plinske naprave in skupaj z vrednostjo vozila.
V mojem primeru sem pri 80.000km prevoženih prihranil ravno to. Povrnil vrednost vozila in plinske naprave (odvisno kako gledaš na prihranek).
WarpedGone je izjavil:
Stvar je možno še bol kondenzirat: bi se v enaki situaciji zopet odločili za predelavo na plin?
Seveda. Glede na moje izkušnje je odgovor preprost.
- Novo vozilo, nakup vozila ki ima tovarniško že vgrajeno plinsko napravo (npr. Opel) oz. vgradnja pri monterju pri kateri se obdrži tovarniška garancija(npr. Renault).
- Nakup novega vozila, ki nima ne opcije tovarniške vgrajene plinske napraveoz. ni možna vgradnja da se obdrži tovarniška garancija vozila. Izbira najkvalitetnejšega vgrajevalca.
- Nakup rabljenega vozila. Če so skrbi potem je logična izbira diesel. Drugače seveda odvisno od znamke in modela motorja. Če so očitni problemi z ventili oz. njihovo recesijo, potem izbira najkvalitetnejšega vgrajevalca ki ima najboljši sistem mazanja. Če ni težav, potem je širša izbira pri vgradnji. Se je pametno odločiti glede na izkušnje ostalih uporabnikov, kar se tiče reševanj in reklamacij če nastanejo problemi.
Ker pri nekaterih vgrajevlacih se zgodbe ponavljajo pa ljudje še vedno na prvo žogo izberjejo najcenejšega in tistega ki jim prodaja nebesa.
V večini primerov pa je cenejša izbira diesla. sploh pri rabljenih če seveda ni razlika v ceni bencin/diesel enormna.
Pač moje pogled na to zadevo. In ja za vgradnjo se bi vedno odločil, je pa vprašanje če ne bi prej pri nakupu iste znamke se raje odločil za diesla. Vendar v času ko sem kupoval vozilo so bili diesli 4.000€ dražji od bencinarja. Rabljeni seveda.

Buggy ::
Jaz sem kar dolgo razmisljal o predelavi in ob prigovarjanju in spremljanju situacioje pri treh sodelavih, ki imajo predelavo narejeno ze 3-5 let sedaj nekako "popustil". ker me, ce ne drugega ze firbec matra.
Z zeno razmisljava, da bova po vsej verjetnosti menjala avto cez kaki dve leti, ko bo imel 250Kkm, tako da, ce ne bo predelava tako optimalna kot si jo predstavljam (problemcki) tudi ne bo velike skode. Ce bo vse po nacrtih pa bomo avto vozili se naslednjih 5 let.
Pri vgradnji me malce skrbi, ker gre za dokaj redek motor s katerim predelovalci nimajo izkusenj (Saab 2.0T) pa se cipan je. Avto je letnik 2008 do sedaj prevozenih 180kkm na bencin...Porabo bencina imam zadnjih 100K 9l/100km delam pa cca 35K na leto. Vgradili naj bi sistem Agis OBD CAN (samonastavljiv) + elektronsko mazanje V-lube v navezi z 50 litrskim rezervarjem, cena pa 1400€. Ni sicer Prins za 2000€, me je pa predelovalec preprical s svojimi 10 letnimi izkusnjami. Predelavo bom delal pri avtoplincentru na Rudniku.
porocam o rezultatih konec tedna.
Z zeno razmisljava, da bova po vsej verjetnosti menjala avto cez kaki dve leti, ko bo imel 250Kkm, tako da, ce ne bo predelava tako optimalna kot si jo predstavljam (problemcki) tudi ne bo velike skode. Ce bo vse po nacrtih pa bomo avto vozili se naslednjih 5 let.
Pri vgradnji me malce skrbi, ker gre za dokaj redek motor s katerim predelovalci nimajo izkusenj (Saab 2.0T) pa se cipan je. Avto je letnik 2008 do sedaj prevozenih 180kkm na bencin...Porabo bencina imam zadnjih 100K 9l/100km delam pa cca 35K na leto. Vgradili naj bi sistem Agis OBD CAN (samonastavljiv) + elektronsko mazanje V-lube v navezi z 50 litrskim rezervarjem, cena pa 1400€. Ni sicer Prins za 2000€, me je pa predelovalec preprical s svojimi 10 letnimi izkusnjami. Predelavo bom delal pri avtoplincentru na Rudniku.
porocam o rezultatih konec tedna.

umexteacher ::
Bosanci imajo sedaj vse A teste in še cenejše vgradnje, ki jih lahko tu homologiraš. Po besedah znanca, dol zdej noben več noče dizla :) pri montaži bi upal trdit, da ni večjih razlik, je pa možno, da ti tu pol ne bodo hotli tega servisirat...
Spoznal sem celo nekoga, ki je zadovoljen s plinom in ima veliko km (atmosferc, 1.8, 100km+ na plin) ga pa nikoli ne vozi v visokih obratih. Veliko sistemov ima opcijo nastavitve preklopa v visokih (in tudi nizkih) obratih s plina na bencin (verjetno ne brezveze, alipač).
Vikking: večina jih nima ne za 1900€ in ne za 900€ ampak za cca 1350€ (odstopanja so majhna imho) se pa da tudi to opredeliti brez vsakršnega problema (ceno oz rang instalacije) in se niti ne bi čudil, če se cenejši niti ne bi toliko slabo odrezali (seveda tu spet bol štejejo tisti, ki imajo narejenih veliko kilometrov). Jaz mislim, da je bol važno, kako je nastavljeno, kot pa cena sistema.
Buggy: rezultati se večinoma pokažejo kasneje (razen kakšnih "poporodnih" takoj po montaži). Turbo motorji so med bol zahtevnimi kar se plina tiče.
Spoznal sem celo nekoga, ki je zadovoljen s plinom in ima veliko km (atmosferc, 1.8, 100km+ na plin) ga pa nikoli ne vozi v visokih obratih. Veliko sistemov ima opcijo nastavitve preklopa v visokih (in tudi nizkih) obratih s plina na bencin (verjetno ne brezveze, alipač).
Vikking: večina jih nima ne za 1900€ in ne za 900€ ampak za cca 1350€ (odstopanja so majhna imho) se pa da tudi to opredeliti brez vsakršnega problema (ceno oz rang instalacije) in se niti ne bi čudil, če se cenejši niti ne bi toliko slabo odrezali (seveda tu spet bol štejejo tisti, ki imajo narejenih veliko kilometrov). Jaz mislim, da je bol važno, kako je nastavljeno, kot pa cena sistema.
Buggy: rezultati se večinoma pokažejo kasneje (razen kakšnih "poporodnih" takoj po montaži). Turbo motorji so med bol zahtevnimi kar se plina tiče.

Buggy ::
Buggy: rezultati se večinoma pokažejo kasneje (razen kakšnih "poporodnih" takoj po montaži). Turbo motorji so med bol zahtevnimi kar se plina tiče.
res je ja...v mojem primeru bo bil potreben vecji uparjalnik (iz tega seta prav za turbo motor) kakor tudi elektronsko mazanje/hlajenje ventilov, ki ima svoj ECU ter pumpo (5Bar), ki potem na vsak valj loceno dozira mazivo/hladilo. Motor ima tudi hidravljicno nastavljive ventile ter ketno za pogon odmicnih gredi, ki jo bo potrebno menjat pri 250Kkm...takrat bom pogledal, ce je plin naredil kaksno skodo tudi na glavi/sedalih.
Kako pa se bosta razumela avto ECU in plinski racunalnik preko OBD protokola pa bomo videli (naveza parazita). Bojda ni potredno nobenih kasnejsih ponastavitev in tudi dejstvo, da je avto cipan naj nebi bilo problematicno...to me se najbolj skrbi :(

Vikking ::
Buggy: rezultati se večinoma pokažejo kasneje (razen kakšnih "poporodnih" takoj po montaži). Turbo motorji so med bol zahtevnimi kar se plina tiče.
res je ja...v mojem primeru bo bil potreben vecji uparjalnik (iz tega seta prav za turbo motor) kakor tudi elektronsko mazanje/hlajenje ventilov, ki ima svoj ECU ter pumpo (5Bar), ki potem na vsak valj loceno dozira mazivo/hladilo. Motor ima tudi hidravljicno nastavljive ventile ter ketno za pogon odmicnih gredi, ki jo bo potrebno menjat pri 250Kkm...takrat bom pogledal, ce je plin naredil kaksno skodo tudi na glavi/sedalih.
Kako pa se bosta razumela avto ECU in plinski racunalnik preko OBD protokola pa bomo videli (naveza parazita). Bojda ni potredno nobenih kasnejsih ponastavitev in tudi dejstvo, da je avto cipan naj nebi bilo problematicno...to me se najbolj skrbi :(
Trubo motorji med zahtevnami?. Ponavadi imajo še bolj ojačane sedeže ventilov, sam sistem delovanja turbo motorja in turbine, pa nima nobene veze z tem, da mazanje ne bi delovalo pravilno oz. bi prihajalo do težav.
Če jaz nimam nobenih težav, vrteti turbo motor do rdečega polja kadarkoli, pa ni nobenih preklopov. To da bi pa imel nekakšna preklapljana pri visokih vrtljajih samodejno se mi pa zdi res smešno.
Uparjalnik mora imeti zadostno kapaciteto, da lahko upari zadostno količino plina.

Buggy ::
Trubo motorji med zahtevnami?. Ponavadi imajo še bolj ojačane sedeže ventilov, sam sistem delovanja turbo motorja in turbine, pa nima nobene veze z tem, da mazanje ne bi delovalo pravilno oz. bi prihajalo do težav.
Če jaz nimam nobenih težav, vrteti turbo motor do rdečega polja kadarkoli, pa ni nobenih preklopov. To da bi pa imel nekakšna preklapljana pri visokih vrtljajih samodejno se mi pa zdi res smešno.
Uparjalnik mora imeti zadostno kapaciteto, da lahko upari zadostno količino plina.
tudi za moj motor pise da ima ojacane komponente tako da s tega stalisca upam na najbolje, ne verjamem pa pac nobenmu :D
Mazanje za turbo motor smo ze obdelali, jaz grem na elektricnega s pumpo in vbrizgom v vsak valj, ti pa zarad mene imas lahko na kaplice centralno v sesalni kolektor in naj ti ga vlece v motor kot hoce :) Jaz se tega ne bom sel.
o kaksnih preklapljanjih v visokih obratih govoris. Avto mora delati na plin, ko se uparjalnik segreje od minimalnih do maximalnih obratov. Pika.

umexteacher ::
Ojačano verjetno nima, ker so vedl, da bo nekdo nadgradil s plinom, ampak ker je v torbo motorju več ps. Ker naj bi jih bencin bolje hladil, imajo eni pač tko narejeno, da se nad recimo 5000rpm preklopi na bencin. Jaz bi vprašal koga za mnenje, ampak nimam nobenega (tko da bi se sam obrnil kar direkt na proizvajalca sistema, pomoje najbol soliden vir informacij). Nimam namena solit pamet, probam it po neki logiki. Uparjalnik ne sme biti poddimenzioniran (kar se rado zgodi,ker so mal cenejši), se strinjam.

Vikking ::
o kaksnih preklapljanjih v visokih obratih govoris. Avto mora delati na plin, ko se uparjalnik segreje od minimalnih do maximalnih obratov. Pika.
umexteacher je omenil nekaj. "Hlajenje" ventilov nadomešča mazanje.
Ampak mislim da tukaj ne gre za "hlajenje" ventilov, ampak gre za vzpostavljanje filma med sedežem in glavo ventila. Medtem ko bencin že vsebuje dovolj snovi ki preprečujejo oz. vzpostavljajo ta film.
Ker v bistvu interpretacija da je LPG škodljiv ker se motor bolj greje, popolnoma napačna in že iz teoretičnega stališča ne zdrži. Ne pozabit da ima LPG manjšo kalorično vrednost od bencina.
Kar pomeni da ne gre za pregrevanje, oz. zaradi LPG delovanje pri višjih temperaturah, ampak dobesedno za udarjanje kovine ob kovino ki pri slabših sedežih povzroča hitrejšo recesijo če ni vzpostavljenega filma z dodatnim mazanjem.
Se pravi interpretacija da hladimo ventile z mazanjem oz. da jih bencin hladi, je za moje pojme napačna.
Ma še ni dolgo nazaj, ko so nekateri morali kupovati dodatek k bencinu (additiv namesto svinca), pri prehodu na neosvinčenega, ravno zaradi recesije ventilov.
In ja ravno sistem flashlube izhaja iz tega sistema. Zaradi tega ker se je že v preteklosti uporabljal kot dodatek za vozila ki so bila narejena za osvinčen bencin, pri prehodu na samo neosvinčenega pa bi bile težave. Ker je zadeva delovala, ne vidim bojazni da ne bi pri plinu. Zatorej lahko trdim da tudi navadno mazanje ki ni "prfektno v vsak cilinder posebej z elektronskim sistemom", je že 30let nazaj deloval. Res ne vidim zakaj sedaj ne bi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vikking ()

Utk ::
Ne gre samo za udarjanje, gre predvsem za hlajenje. S tem da tisto mazivo ne hladi direktno, ampak ustvarja ta film, kot si napisal, in zaradi tega filma je prehod toplote boljši. Brez mazanja je vse suho in prehod toplote slabši, zato se ventili bolj grejejo in vse bolj pogrezajo dokler jih ne skuri.
Če je plin prav nastavljen, izgorevanje ni kaj dost bolj vroče, problem pa je, da plinski računalnik ne more nikoli tako dobro prilagajat mešance kot bencinski, zato se lahko zgodi, da če ni čisto prav nastavljen, da je tudi izgorevanje bistveno bolj vroče, takrat ti pa nobeno mazivo niti motor iz titana ne bo prav dolgo pomagal.
Če je plin prav nastavljen, izgorevanje ni kaj dost bolj vroče, problem pa je, da plinski računalnik ne more nikoli tako dobro prilagajat mešance kot bencinski, zato se lahko zgodi, da če ni čisto prav nastavljen, da je tudi izgorevanje bistveno bolj vroče, takrat ti pa nobeno mazivo niti motor iz titana ne bo prav dolgo pomagal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

krneki0001 ::
Utk, ne gre za hlajenje, ampak zaradi tega kar je vikking opisal. Hlajenje je urejeno z vodo ali zrakom. Tukaj gre za udarjanje kovine ob kovino in film iz maziva in saj preprečuje direkten udarec kovine ob kovino. Dizli s tem nimajo problemov, ker imajo saj dovolj, bencinarji imajo z bencinom tudi dovolj smeti, da se ta film ustvarja, plin pa po drugi strani zelo čisto gori in ima skoraj nič saj, kar pa pomeni problem za ustvarjanje filma iz saj in maziva, zato je potrebno dodajat mazivo.
Enak problem je "water injection". Z vodo (skoraj paro) vbrizgano v cilinder (poleg zraka in bencina) dobiš več kompresije in več moči, celo vse skupaj je dosti bolj hladno zaradi vode, vendar pa voda saje spira in posledica je da ni dovolj "mazanja ventilov". Verjemi, da bi drugače večina avtomobilov že imela water injection, ker bi lahko iz motorja veliko več ven potegnili. (tehnologija je bila pa preverjena med drugo svetovno vojno, ko angleški spitfire-ji niso bili kos nemškim messerschmitt-om, pa so jim dodali water injection, da so dobili dodatnih nekaj konjičkov in s tem nekaj hitrosti, da so se lahko kosali - vklapljal je pa pilot zadevo po potrebi)
Enak problem je "water injection". Z vodo (skoraj paro) vbrizgano v cilinder (poleg zraka in bencina) dobiš več kompresije in več moči, celo vse skupaj je dosti bolj hladno zaradi vode, vendar pa voda saje spira in posledica je da ni dovolj "mazanja ventilov". Verjemi, da bi drugače večina avtomobilov že imela water injection, ker bi lahko iz motorja veliko več ven potegnili. (tehnologija je bila pa preverjena med drugo svetovno vojno, ko angleški spitfire-ji niso bili kos nemškim messerschmitt-om, pa so jim dodali water injection, da so dobili dodatnih nekaj konjičkov in s tem nekaj hitrosti, da so se lahko kosali - vklapljal je pa pilot zadevo po potrebi)
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

-valvoline- ::
Predelava na plin nikakor ni smiselna pr teh našpananih cenah. Greš lepo v IT ali NL ter nabaviš rabljenega profi predelanega,tam se z plinom ukvarjajo že 50 let. Izbira je velka sploh pa v IT.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()

Vikking ::
Ne gre samo za udarjanje, gre predvsem za hlajenje. S tem da tisto mazivo ne hladi direktno, ampak ustvarja ta film, kot si napisal, in zaradi tega filma je prehod toplote boljši. Brez mazanja je vse suho in prehod toplote slabši, zato se ventili bolj grejejo in vse bolj pogrezajo dokler jih ne skuri.
Če je plin prav nastavljen, izgorevanje ni kaj dost bolj vroče, problem pa je, da plinski računalnik ne more nikoli tako dobro prilagajat mešance kot bencinski, zato se lahko zgodi, da če ni čisto prav nastavljen, da je tudi izgorevanje bistveno bolj vroče, takrat ti pa nobeno mazivo niti motor iz titana ne bo prav dolgo pomagal.
Pred časom sem bral resne teste. Podatki pravijo slednje:
- Vbrizgan plin je veliko hladnejši v motr motorja ko bencin (saj se uparja pri cca. -20c), sicer v uparjalniku, vendar plin pride do ventilov precej ohlajen.
- temperature LPG pri izgorevanju dosegajo teoretično 85% glede na bencin. Zaradi kalorične vrednosti, vendar ga vozilo več porablja. Merjenje temperature pri ventilih in ostalih delih pri izgorevanju, pravijo da ni prav nobene razlike pri temperaturah pri izgorevanju bencin vs. plin (seveda govorimo o pravilno nastavljenem sistemu).
- izgorevanje oz. da motor deluje pri višjih temperatura na LPG je popolnoma in strokovno zavržen kot neresničen. Se pa izkaže da pri nepravilnih nastavljenih sistemih, prihaja do pregrevanja. Ki pa ni problem plina kot takega, ampak škart roba plinske naprave oz. neprave mape oz. nestrokovne vgradnje.
Zatorej ne govorimo nikoli o hlajenju ventilov. Še vedno govorimo o pravilno nastavljenem sistemu, ki se ga z pravilno vgradnjo, kvalitetno mapo in kvalitetnimi deli da doseči brez najmanjšega problema. Ponavljam: brez najmanjšega problema. Nevem zakaj nekateri mislite da je LPG vesoljska tehnologija.

Utk ::
Vem in se strinjam, da plin načeloma ne povzroča višje temperature izgorevanja, se pa ventili bolj grejejo, ker ko so zaprti ne odvedejo toliko toplote kot bi če bi bili "podmazani" z aditivi od bencina, nekaj pa bencin ohlaja že zaradi tega, ker hlapi, plin je pa suh. Oboje je problem, trenje in temperatura.

Utk ::
No, problem pri tistih, ki imajo mehke, če so normalno trdi je ta razlika zanemarljiva. Ti avti z mehkimi so narejeni, da se po 150,000 km nastavljajo, ampak tega itak nihče ne dela, in po 250 verjetno počasi pocrkajo tudi na bencin, takrat je pa avto že prestar, da bi to popravljal in te prepričajo v novega. V vsakem primeru, avto, ki ima na (pravilno nastavljanem) lpg problem, bi ga imel slej ko prej tudi na bencinu, veliko prej kot se bi spodobilo.

krneki0001 ::
Ventili se pri avtomobilih nastavljajo na 100.000km, pri plinski napeljavi še prej (na 60.000 ali celo manj), govorim za bencinarje. Tudi samonastavljivi se nastavljajo, sicer imajo neko toleranco, ki pa se z leti in kilometri vseeno razštela do tega da jih je treba ponovno nastaviti.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Utk ::
Ja ja, se nastavljajo, ampak nekdo, ki vozi avto na redne servise, mu jih ne bojo NIKOLI nastavili, niti takrat ko je predpisano. Razen, če ima kater to extra strogo zapovedano. Tisti recimo, ki imajo predpisano na 150, mu jih ne bojo nastavili sami od sebe nikoli. Tudi Avtotehna VIS, ki je vgrajevala plin, ni nastavljala ventilov, čeprav bi morala na plin, kot si napisal, najkasneje pri 60, na bencin ti jih pa ne bojo niti pri 250, če bo vse laufalo "normalno". No, ampak ko crkne, ti pa verjetno takoj izračun lizinga v roke porinejo.

krneki0001 ::
To pomeni samo, da se na široko izogni takim servisom in firmam, ki so nesposobni zagotavljat storitve za tvoje vozilo take kot morajo biti.
Na mojem vozilu se vsakih 100.000km nastavim ventile in menjam jermen z napenjalci in vodno pumpo, čeprav bi to lahko delal na 150.000km. Pač je to redna praksa, da vem s čim se vozim in da se varnega počutim. Tudi na tehnične preglede vozim avto tja, kjer avto pregledajo detaljno, ker imam rad da vem kaj in kako je z avtom, še posebaj če se odpravljam na kako daljše potovanje (10k kilometrov ali več z njim).
Na mojem vozilu se vsakih 100.000km nastavim ventile in menjam jermen z napenjalci in vodno pumpo, čeprav bi to lahko delal na 150.000km. Pač je to redna praksa, da vem s čim se vozim in da se varnega počutim. Tudi na tehnične preglede vozim avto tja, kjer avto pregledajo detaljno, ker imam rad da vem kaj in kako je z avtom, še posebaj če se odpravljam na kako daljše potovanje (10k kilometrov ali več z njim).
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

umexteacher ::
Torej bi moral plinservis imeti za pravilno delovanje sistema:
1. valje za pravilno nastavitev mape (ker vožnja po cesti tega ne omogoča)
2. ob vgradnji štelanje ventilov, ker se to pač pri plinu počne na 60k km
1. valje za pravilno nastavitev mape (ker vožnja po cesti tega ne omogoča)
2. ob vgradnji štelanje ventilov, ker se to pač pri plinu počne na 60k km

krneki0001 ::
Ja, nekako tako.
Prvo bi ti morali skonfigurirat mapo in jo nastavit za optimalno delovanje s plinom (pa tega skoraj nihče ne počne).
Prvo bi ti morali skonfigurirat mapo in jo nastavit za optimalno delovanje s plinom (pa tega skoraj nihče ne počne).
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()

TribesMan ::
Ne da tega ne počnejo, praktično jim dol visi za to kako motor deluje. Če pa se slučajno prižge kakšna lučka za motor pa namesto da bi zrihtali vbrizg plina, raje izklopijo lambda sonde v motornem računalniku...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Utk ::
umexteacher je izjavil:
Torej bi moral plinservis imeti za pravilno delovanje sistema:
1. valje za pravilno nastavitev mape (ker vožnja po cesti tega ne omogoča)
2. ob vgradnji štelanje ventilov, ker se to pač pri plinu počne na 60k km
Pravi inštalaterji ne nastavljajo mape, niti na valjih niti na cesti. Prins menda sploh nima svoje mape, ampak dela samo po senzorjih, ki so že v avtu, ker oni in ECU avta najbolje vejo kako mora ta določen motor delat. Če ECU reče, da je potrebno več goriva, ga je potrebno več, nima tu kaj plinski računalnik računat iz ne vem kje če je to res. Nastavljajo se potem malenkosti.
Štelanje ventilov spada pod normalno vzdrževanje. Srečen si lahko, če ti sploh povejo, da se štelajo, kaj šele da ti bi jih kar tako. Na začetku to itak ni potrebno. Razen če si že itak blizu km na katerih se naj bi.

umexteacher ::
Utk , tole mal "na pamet" govoriš, stari sistemi se pomoje niso nič "pogovarjali" s senzorji (pa tu ne mislim tistih starih ki so šli na frgazer, ampak za novejše "einspritz" motorje). In da, večinoma so še lambde izklopl :) da ja ni blo treba kaj nastavljat...
Če lučka za motor "serje" (se prižiga) pa še to kdaj kar izklopijo, da je mir ;) pa ne me spet kregat, seveda ne vsi.
Če lučka za motor "serje" (se prižiga) pa še to kdaj kar izklopijo, da je mir ;) pa ne me spet kregat, seveda ne vsi.

Vikking ::
Pravi inštalaterji ne nastavljajo mape, niti na valjih niti na cesti. Prins menda sploh nima svoje mape, ampak dela samo po senzorjih, ki so že v avtu, ker oni in ECU avta najbolje vejo kako mora ta določen motor delat. Če ECU reče, da je potrebno več goriva, ga je potrebno več, nima tu kaj plinski računalnik računat iz ne vem kje če je to res. Nastavljajo se potem malenkosti.
Štelanje ventilov spada pod normalno vzdrževanje. Srečen si lahko, če ti sploh povejo, da se štelajo, kaj šele da ti bi jih kar tako. Na začetku to itak ni potrebno. Razen če si že itak blizu km na katerih se naj bi.
Kolikor je meni znano, vsi in prav vsi plinski računalniki imajo svojo mapo. Mapa se dobi od proizvajalca plinske opreme. Zatorej so vse mape narejene in pripravljene. Pri nas se samo naloži ter pri servisu posodobi(seveda dobijo od proizvajalca posodbljeno), če je to potrebno.
Pri nas čisto nič ne štelajo parametrov po plinski mapi. Prav tako map za plinski rač. ne izdelujejo pri nas. Pri nas so samo vgrajevalci in vzdrževalci.
Plinski injektorji pa dobijo signal od bencinskih za vbrizg goriva. Da bi pa plinski računalnik bral parametre ECU motorja se mi zdi pa popolnoma nelogično (še nisem videl da bi priklopili plinsko napravo na ECU motorja. Zatorej kopira se samo signal benc. injektorjev, ne pa parametrov ECU motorja. Bistvena razlika.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vikking ()

Utk ::
umexteacher je izjavil:
Utk , tole mal "na pamet" govoriš, stari sistemi se pomoje niso nič "pogovarjali" s senzorji (pa tu ne mislim tistih starih ki so šli na frgazer, ampak za novejše "einspritz" motorje). In da, večinoma so še lambde izklopl :) da ja ni blo treba kaj nastavljat...
Če lučka za motor "serje" (se prižiga) pa še to kdaj kar izklopijo, da je mir ;) pa ne me spet kregat, seveda ne vsi.
To so verjetno res delali, ampak to je narobe.
Pravi inštalaterji ne nastavljajo mape, niti na valjih niti na cesti. Prins menda sploh nima svoje mape, ampak dela samo po senzorjih, ki so že v avtu, ker oni in ECU avta najbolje vejo kako mora ta določen motor delat. Če ECU reče, da je potrebno več goriva, ga je potrebno več, nima tu kaj plinski računalnik računat iz ne vem kje če je to res. Nastavljajo se potem malenkosti.
Štelanje ventilov spada pod normalno vzdrževanje. Srečen si lahko, če ti sploh povejo, da se štelajo, kaj šele da ti bi jih kar tako. Na začetku to itak ni potrebno. Razen če si že itak blizu km na katerih se naj bi.
Kolikor je meni znano, vsi in prav vsi plinski računalniki imajo svojo mapo. Mapa se dobi od proizvajalca plinske opreme. Zatorej so vse mape narejene in pripravljene. Pri nas se samo naloži ter pri servisu posodobi(seveda dobijo od proizvajalca posodbljeno), če je to potrebno.
Pri nas čisto nič ne štelajo parametrov po plinski mapi. Prav tako map za plinski rač. ne izdelujejo pri nas. Pri nas so samo vgrajevalci in vzdrževalci.
Plinski injektorji pa dobijo signal od bencinskih za vbrizg goriva. Da bi pa plinski računalnik bral parametre ECU motorja se mi zdi pa popolnoma nelogično (še nisem videl da bi priklopili plinsko napravo na ECU motorja. Zatorej kopira se samo signal benc. injektorjev, ne pa parametrov ECU motorja. Bistvena razlika.
Ta mapa je baje pri Prinsu "dodaj še 15% časa glede na bencin". Temu se težko reče mapa. No, sej nisem mislil, da bi plinski računalnik direktno bral kaj pravi ECU. Mislil sem, da bere samo njegov rezultat, ki je pa lahko samo ali naj se vbrizg malo skrajša ali malo podaljša oz. koliko traja. Nekateri sistemi pa baje imajo tudi kakšen svoj senzor, potem pa res potrebujejo tudi mapo.
V vsakem primeru mora biti čim manj odvisno od osebe, ki vgrajuje. On ne more poznat vseh tisoč različnih motorjev. Še boljše je če je čim manj odvisno tudi od plinskega računalnika oz. njegovega proizvajalca. Čim več pa mora bit odvisno od računalnika, ki je že v avtu, ker on najbolje ve kako deluje določen motor.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

krneki0001 ::
Ta mapa je baje pri Prinsu "dodaj še 15% časa glede na bencin". Temu se težko reče mapa. No, sej nisem mislil, da bi plinski računalnik direktno bral kaj pravi ECU. Mislil sem, da bere samo njegov rezultat, ki je pa lahko samo ali naj se vbrizg malo skrajša ali malo podaljša oz. koliko traja. Nekateri sistemi pa baje imajo tudi kakšen svoj senzor, potem pa res potrebujejo tudi mapo.
V vsakem primeru mora biti čim manj odvisno od osebe, ki vgrajuje. On ne more poznat vseh tisoč različnih motorjev. Še boljše je če je čim manj odvisno tudi od plinskega računalnika oz. njegovega proizvajalca. Čim več pa mora bit odvisno od računalnika, ki je že v avtu, ker on najbolje ve kako deluje določen motor.
Tako bi moralo biti, pa ni nikjer po sloveniji. Sem se pa včeraj pogovarjal s človekom, ki je vgradil plin v sloveniji, pa mu je avto zaribal po nekaj 10.000km. Ventile je požrlo in mašina je šla po gobe. Ker ima večkrat na mesec pot na norveško, je potem je pa v svoj avto vgradil plinsko napeljavo na norveškem. Cena 2300 evrov za vgradnjo, plinski sistem, menjava bencinskega tanka z manjšim in vgradnja večjega plinskega tanka na mesto kjer je bil prej bencinski tank. Dodal je pa potem še 800 evrov za spodoben sistem mazanja.
Zamenjali so mu tudi računalnik, ki ima sedaj 2 mapi (eno za bencin in eno za plin), ki se preklapljata avtomatsko. Poraba na plin je zato samo 2% večja, avto pa deluje 70.000km brez enega problema.
Ventile je pa že 2x nastavljal. Ventile nastavlja na vsakih 35.000km - zato je potem tudi servise prilagodil in jih dela na 17.500km, namesto na 20.000, da soupada s servisi in menjavo olja, da ni večjih stroškov - cena nastavitev ventilov je 20 evrov ob rednem servisu tukaj pri nas). Plinsko napravo pa servisira na norveškem, ker tukaj ni nobenega, ki bi mu znal to poservisirat (redni letni pregled in update mape za plin, če je proizvajalec dal kaj novega ven).
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

umexteacher ::
Zanimivo.
Drugač pa ta plinska mapa ni nek bavbav, samo tabela števlik - pri koliko obratih za koliko podaljša vbrizg plina glede na rezultat bencinskega računalnika - torej če je na bencinu injektor odprt pri 1000rpm 10milisekund je v tabeli številka 110 , plinski rač. pol podaljša ta čas za 10% oz. na 11milisekund za odprtje plinskega injektorja, ker avto plina pač rabi več kot bencina.
Pol je pa za 1000rpm na plin še cirka pet različnih režimov/obremenitev: vožnja po ravnini, vožnja v 5% klanec, pri vožnja v 10% klanec itd. , tu se pol spet mal poveča vbrizg.
Drugač pa ta plinska mapa ni nek bavbav, samo tabela števlik - pri koliko obratih za koliko podaljša vbrizg plina glede na rezultat bencinskega računalnika - torej če je na bencinu injektor odprt pri 1000rpm 10milisekund je v tabeli številka 110 , plinski rač. pol podaljša ta čas za 10% oz. na 11milisekund za odprtje plinskega injektorja, ker avto plina pač rabi več kot bencina.
Pol je pa za 1000rpm na plin še cirka pet različnih režimov/obremenitev: vožnja po ravnini, vožnja v 5% klanec, pri vožnja v 10% klanec itd. , tu se pol spet mal poveča vbrizg.

Malajlo ::
S kje si pa % klancev zdej potegnu? Tole dvomim, da katerikoli (vsaj serijski) avto sploh upošteva. Dej link, ker tole je iz riti potegnjeno.

TribesMan ::
Mape so napisane glede na % obremenitve motorja, ne pa vožnjo v x% klance.
Pa ni samo ena mapa, imaš mapo za idle, kjer je opisano delovanje v šantgasu. Potem imaš mapo za "wide open throttle". V kateri avto dela na "open loop", brez upoštevanja podatkov iz lambda sonde, izračuna samo vbrizg glede na določeno razmerje zrak gorivo, podatek za pretok zraka dobi iz LMM.
Potem je pa še mapa za "partial throttle", kjer avto dela v "closed loop" režimu, in upošteva korekcije vbrizga glede na podatek iz lambda sonde. Tu ponavadi laufa na stoihometrično mešanico.
Pa ni samo ena mapa, imaš mapo za idle, kjer je opisano delovanje v šantgasu. Potem imaš mapo za "wide open throttle". V kateri avto dela na "open loop", brez upoštevanja podatkov iz lambda sonde, izračuna samo vbrizg glede na določeno razmerje zrak gorivo, podatek za pretok zraka dobi iz LMM.
Potem je pa še mapa za "partial throttle", kjer avto dela v "closed loop" režimu, in upošteva korekcije vbrizga glede na podatek iz lambda sonde. Tu ponavadi laufa na stoihometrično mešanico.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj nočete imet avta na plin? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 46927 (34319) | KAVINSKY |
» | predelava na plin (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 10415 (7222) | hojnikb |
» | Poraba avtoplina vs bencina (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12638 (6012) | zobnik |
» | Predelava na plin (Megane II 1.6 16v)Oddelek: Na cesti | 4458 (1229) | zobnik |
» | Izbira ponudnika predelave na plinOddelek: Na cesti | 6892 (6344) | Buggy |