» »

[P2P] Raziskava o spletni izmenjavi

strani: « 1 2 3

JamieR ::

Lep pozdrav!

Sem absolvent študija novinarstva na FDV in trenutno pripravljam diplomsko nalogo na tematiko filesharinga in digitalnega piratstva. Cilj je predstaviti dejansko stanje na P2P sceni in mindset ter mnenja samih uporabnikov ter tako postaviti protiutež enostranski propagandi protipiratskih subjektov kot so MPAA, RIAA, BSA, ipd. , ki skozi medije priteka v splošno javnost.

Kot del moje raziskave trenutno izvajam internetno anketo o miselnosti spletnih izmenjevalcev, s katerim želim kontrirati enostranskim (in neutemeljenim) statistikam o milijonih in milijardah dolarjev izgub, ki bi jih naj piratstvo prizadelo filmski, glasbeni ter programski industriji. Prav zaradi tega se obračam na vse uporabnike tega foruma, da izpolnijo spodaj linkano anketo in mi pomagajo v mojem trudu za znanstveno objektivizacijo in realizacijo pravih potencialov filesharinga ter P2P skupnosti.

Anketa sama je zelo kratka in vzame maksimalno 5 minut, hkrati pa ne izvprašuje po nobenih zasebnih identifikacijskih podatkih razen po starosti in izobrazbi. Moj cilj nikakor ni nabiranje individualnih podatkov temveč mnenij in razmišljanja ljudi, ki so dejanski uporabniki in pretočniki P2P vsebin - torej vas (oz. nas). Za vaše sodelovanje se vam vsem najlepše zahvaljujem in upam, da se bo čim več ljudi odločilo povzdigniti svoj glas in pokazati, da nismo zgolj skupina tatov. Prilagam vam tudi link angleške verzije in bom nadvse vesel, če boste obe verziji (torej slovensko in angleško) posredovali naprej, da jo bo izpolnilo čim več ljudi. Za dodatne informacije, ideje, predloge, graje, itd. me lahko kontaktirate na mail: zan.lebe@gmail.com.

LINK DO SLOVENSKE VERZIJE

LINK DO ANGLEŠKE VERZIJE

jype ::

Anketa bi lahko bila še boljša (ni slaba, kot sem prej prenaglo trdil).

ker lahko do njih dostopam mnogo preden so na voljo v naših trgovinah
ker sicer niso dostopne v moji okolici

sta oba hkrati pogosta razloga, da ljudje "vlečejo" z interneta, pa se ne da izbrati obeh.

Manjka možnost, da ne obiskuješ P2P strani nikoli, kljub temu pa uporabljaš P2P tehnologijo.

Pri vprašanjih o alternativnih licencah manjka poudarek na avtorstvu - samo tisti, ki je sam sposoben biti avtor, lahko smiselno obogati ta področja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

JamieR ::

Anketa bi lahko bila še boljša (ni slaba, kot sem prej prenaglo trdil).

ker lahko do njih dostopam mnogo preden so na voljo v naših trgovinah
ker sicer niso dostopne v moji okolici

sta oba hkrati pogosta razloga, da ljudje "vlečejo" z interneta, pa se ne da izbrati obeh.

Manjka možnost, da ne obiskuješ P2P strani nikoli, kljub temu pa uporabljaš P2P tehnologijo.

Pri vprašanjih o alternativnih licencah manjka poudarek na avtorstvu - samo tisti, ki je sam sposoben biti avtor, lahko smiselno obogati ta področja.


Hvala za mnenje!

Se strinjam glede prvega pomisleka in verjetno je vprašanje res nekoliko napačno formulirano. Bom poskusil, če gre zadevo spremeniti. Kar se tiče uporabe P2P tehnologije in obiska strani pa se vsekakor fokusiram na strani, ker me zanima miselnost P2P skupnosti. Isto je glede alternativnih licenc - uporabljati jih morajo seveda avtorji, ampak zame je pomemben predvsem podatek koliko ljudi o njih trenutno sploh ve.

ABX ::

Kot prvo P2P != warez, to je nekaj kar veliko ljudi ne razume. P2P je protokol, tako kot email, web, ftp, voip, ...

Zakaj P2P ima toliko nelegalnih datotek? Ker je prvi protokol ki nudi minimalno zaščito uporabniku pred tujci in uporablja vsak PC kot strežnik za razmnoževanje. P2P je dober ker odstrani centralno lokacijo ki jo lahko zaprejo za omejevat širjenje idej.

To da je na P2P veliko nelegalne vsebine pa je zrcalo družbe, kjer edina omejitve je znanje in morala posameznika, pač Internet. V povprečju ima prav toliko sporne vsebine kot email in web, samo malo drugače ker P2P je najhitrejši protokol za izmenjavo velikih datotek med računalniki.

P.S: Da bi jaz vedel so obsodili za nelegalno uporabo P2P samo v USA, tako da legalnost je stvar debata in ni enostaven odgovor.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()

ABX ::

JamieR: ti priporočam ogled Discovery.Download.The.True.Story.of.the.Internet
Med drugim je debata tudi o P2P.



Seveda samo dosegljivo na bližjem P2P kanalu. :)
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()

JamieR ::

Kot prvo P2P != warez, to je nekaj kar veliko ljudi ne razume. P2P je protokol, tako kot email, web, ftp, voip, ...

Zakaj P2P ima toliko nelegalnih datotek? Ker je prvi protokol ki nudi minimalno zaščito uporabniku pred tujci in uporablja vsak PC kot strežnik za razmnoževanje. P2P je dober ker odstrani centralno lokacijo ki jo lahko zaprejo za omejevat širjenje idej.

To da je na P2P veliko nelegalne vsebine pa je zrcalo družbe, kjer edina omejitve je znanje in morala posameznika, pač Internet. V povprečju ima prav toliko sporne vsebine kot email in web, samo malo drugače ker P2P je najhitrejši protokol za izmenjavo velikih datotek med računalniki.

P.S: Da bi jaz vedel so obsodili za nelegalno uporabo P2P samo v USA, tako da legalnost je stvar debata in ni enostaven odgovor.


Se popolnoma strinjam s tvojim mnenjem in tudi sam pod P2P nikakor ne razumem prenosa nelegalnih vsebin, temveč skupnost, ki temelji na medsebnojni izmenjavi vseh vrst podatkov in informacij - tako prostih kot tudi copyrightanih. Težava je v tem, da se v javnosti P2P večina prikazuje kot sinonim za piratstvo in kvazi-ilegalnost. Moja želja je prav to prepričanje premostiti in pokazati potencial, ki se skriva v tehnologiji in ideologiji, ki sprejema in izkorišča nove načine razširjanja informacij in kulture. Na to tematiko sva z kolegom že napisala tudi nekaj člankov za sobotno prilogo časopisa Večer in trenutno razmišljava že o novih vsebinah, sam pa bi rad tudi iz znanstvenega aspekta dotično področje raziskal in prikazal strokovni javnosti.

Če bi anketa imela torej dovolj velik odziv, bi bila brez dvoma zelo pomemben argument za kontriranje propagani korporacijskih gigantov, ki se na vse pretege trudijo svobodo interneta zajeziti za lasten profit....

JamieR ::

JamieR: ti priporočam ogled Discovery.Download.The.True.Story.of.the.Internet
Med drugim je debata tudi o P2P.



Seveda samo dosegljivo na bližjem P2P kanalu. :)


Pogledal, ni slabo. Sicer pa imaš podobnih dokumentarcev število - npr. od Lawrence Lianga Steal this Film in Steal this Film 2, pa R.I.P.: A remixers manifesto, in še in še (če koga zanimajo še ostali naslovi se lahko obrne name, ko pridem na domač PC jih lahko javim...)

Bellzmet ::

Če bi anketa imela torej dovolj velik odziv, bi bila brez dvoma zelo pomemben argument za kontriranje propagani korporacijskih gigantov, ki se na vse pretege trudijo svobodo interneta zajeziti za lasten profit....


Tale zadnji odstavek je pa čisto FDV stuff, neko megalomansko klobasanje tja v tri dni.

JamieR ::

Če bi anketa imela torej dovolj velik odziv, bi bila brez dvoma zelo pomemben argument za kontriranje propagani korporacijskih gigantov, ki se na vse pretege trudijo svobodo interneta zajeziti za lasten profit....


Tale zadnji odstavek je pa čisto FDV stuff, neko megalomansko klobasanje tja v tri dni.


LOL, tvoj quote tudi ni ravno intelektualno bogastvo, ampak prej napeljava k flameanju. Kar se tiče FDVja, bo verjetno vsak, ki me pozna, lahko potrdil mojo (ne ravno pozitivno) sliko o njem, tako da te ne rabi bit strah da nakladam nekaj v tri dni, ampak če si že nekje vpisan, moreš tam tudi diplomirati, a ni tako?

Sam pa sicer popolnoma stojim za prepričanjem, da je potrebno začeti filesharing in P2P končno obravnavati ne zgolj kot obrobni fenomen, ampak kot nov način razširjanja kulture in znanja od ljudi, za ljudi, ker se namreč komaj v tem skriva pravo bogastvo naše družbe, ne pa skozi selekcionirano vsebino trenutnih množičnih medijev (torej tiska, radija in TVja).

Če se ti še vedno zdi da klobasam v tri dni - z veseljem se lahko dobiva na pivu/kavi/whatever in preargumentirava stališča ;)

Bellzmet ::

Mah ja. Pač ošpice dobim, ko začne nekdo s FDV uporabljati neke težke besede in filozofira čez vse meje. So pa v večji meri krivi novinarji s FDV, ki so samooklicani najboljši poznavalci od ekonomije do kvantne fizike. Pač se mi zdi useless fax zato takšna reakcija.

Drugače pa hvala za povabilo, samo žal me tvoje mnenje ne zanima. Pa brez zamere:\

JamieR ::

Mah ja. Pač ošpice dobim, ko začne nekdo s FDV uporabljati neke težke besede in filozofira čez vse meje. So pa v večji meri krivi novinarji s FDV, ki so samooklicani najboljši poznavalci od ekonomije do kvantne fizike. Pač se mi zdi useless fax zato takšna reakcija.

Drugače pa hvala za povabilo, samo žal me tvoje mnenje ne zanima. Pa brez zamere:\


Fair enough, sicer pa popolnoma razumem (in v veliki meri delim) tvoj odnos do FDVja. In ja, je precej useless fax (še posebej kar se enih študijskih smeri tiče), čeprav pa hkrati ponujajo zelo zanimivo in pomembno znanje, ampak te more dejansko zanimati, da se vanj tudi poglobiš.

Vsekakor pa moreš bit dovolj fer in odprt, da vsakemu ki napiše da študira na FDV ne vržeš takoj polena pod noge, kot si to naredil prej. Lahko še tudi čisto po domače izražam, pa bom vseeno povedal isto, kot je tebi zgoraj šlo v nos...

Bellzmet ::

Ja, vem, da to ni fer. Se opravičujem, samo FDV mi takoj pritisk dvigne in se tisto sekundo težko zadržim, da kaj ne rečem oz. napišem. Bom vseeno izpolnil anketo:D

BlueRunner ::

Samo en komentar: svetovni splet je svetovni splet, P2P je P2P, elektronska pošta je elektronska pošta. Medomrežje (internet) pa je podležna infrastruktura, ki predhodno navedene vrste storitev omogoča.

Spletno deljenje datotek ni P2P.

Od prihodnjih diplomantov - strokovnjakov, ki se ukvarjajo s temi temami mislim, da se sme pričakovati, da pravilno uporabljajo strokovno izrazoslovje. Po domače zna namreč govoriti vsakdo.

Če ti manjka idej kako neko tujo besedo prevesti (filesharing), ti lahko na pomoč priskoči http://www.islovar.org/. P2P namreč ni samo način deljenja datotek temveč tudi način deljenja znanja med ljudmi.

V anketi so tako vprašanja od 1. do 3. zaradi slabo uporabljene strokovne terminologije dvoumna in ti ne bodo nudila uporabnih podatkov. Če jih boš uporabil, boš uporabil nekvalitetne podatke, kar bo tudi zaključek naredilo neverodostojen.

Že samo dejstvo, da se lahko problematiko nedovoljene uporabe avtorsko zaščitenih vsebin tako enostavno loči od trenutno uporabljene oziroma aktualnih P2P tehnologij, pa pove veliko o temu, kako sta ti dve zadevi medsebojno povezani.

JamieR ::

Samo en komentar: svetovni splet je svetovni splet, P2P je P2P, elektronska pošta je elektronska pošta. Medomrežje (internet) pa je podležna infrastruktura, ki predhodno navedene vrste storitev omogoča.

Spletno deljenje datotek ni P2P.

Od prihodnjih diplomantov - strokovnjakov, ki se ukvarjajo s temi temami mislim, da se sme pričakovati, da pravilno uporabljajo strokovno izrazoslovje. Po domače zna namreč govoriti vsakdo.

Če ti manjka idej kako neko tujo besedo prevesti (filesharing), ti lahko na pomoč priskoči http://www.islovar.org/. P2P namreč ni samo način deljenja datotek temveč tudi način deljenja znanja med ljudmi.

V anketi so tako vprašanja od 1. do 3. zaradi slabo uporabljene strokovne terminologije dvoumna in ti ne bodo nudila uporabnih podatkov. Če jih boš uporabil, boš uporabil nekvalitetne podatke, kar bo tudi zaključek naredilo neverodostojen.

Že samo dejstvo, da se lahko problematiko nedovoljene uporabe avtorsko zaščitenih vsebin tako enostavno loči od trenutno uporabljene oziroma aktualnih P2P tehnologij, pa pove veliko o temu, kako sta ti dve zadevi medsebojno povezani.


Hvala za odziv. Kot si verjetno opazil v prvem postu, tudi sam P2P ne enačim z filesharingom, temveč ju striktno ločujem (oz. izmenjavo datotek in spletnih vsebin razumem kot podkategorijo P2P dejavnosti). Pri prvih treh vprašanjih se zato ne omejujem na P2P strani za izmenjavo podatkov, temveč sprašujem o celotnem spektru P2P strani in se mi zdi vprašanje zastavljeno pravilno, če bodo pa anketiranci zadevo razumeli na enak način kot jaz, pa je verjetno vprašljivo.

Kar se tujke tiče - filesharing uporabljam zgolj v postanju na forumih, enostavno zaradi tega, da se boljše razumemo o čem gre beseda. Lahko bi napisal tudi izmenjava datotek, a mislim da je tujka na forumih kot je ta primernejša. Mogoče pa se motim... Sam pa ne bi trdil da lahko izmenjavo datotek kar tako enostavno ločiš od P2P tehnologij, ker je prvo z drugim po mojem mnenju močno povezano in skupnosti kot jih poznamo danes, ne bi nikoli nastale če jih ne bi povezoval skupen interes do dostopa novih informacij in znanja.

Vsekakor pa je res, da je pravilno izrazoslovje ključno za poglobljen znanstven pristop. Bom v prihodnje še bolj pazil ;)

BlueRunner ::

Skype je P2P, ne povezuje se ga pa z nedovoljeno uporabo avtorsko zaščitenih datotek.
Avtorsko zaščitene datoteke se razpečeuje tudi preko FTP strežnikov in spletnih mest (rapidshare, ...), kjer nikoli ne pride do neposrednega stika med ponudnikom in potrošnikom vsebine.

P2P ni samo deljenje datotek.
Deljenje datotek ni samo P2P.

To sta bistvena, enostavna pomnenje in razumljiva podatka, ki jih je potrebno spraviti iz strokovnih krogov v splošno vedenje. Dokler to ne bo storjeno, toliko časa se bo P2P tehnologije enačilo z nedovoljenimi dejavnostmi.

Morda bi lahko naredil še eno anketo s pomočjo katere pa bi ugotavljal kolikšen delež anktirancev uporablja P2P tehnologije, ne da se bi tega zavedali. Če ljudem vcepiš v glavo, da uporabljo P2P praktično vedno in, da ta tehnologija ni povezana s kršitvami, potem bo tudi argument "legalnosti" P2P-ja za vedno padel v vodo.

Kar se pa tiče P2P strani. Redno obiskuje Slyck, ki je nedovumno P2P-ju posvečena stran. Vendar pa to verjetno nima veze s tem, kar zanima tebe. Po drugi strani pa obstaja cela množica ljudi, ki iz npr. rapidshare prenaša avtorsko zaščitene vsebine. Pa tisti spletni strani zagotovo ne bi rekel P2P stran.

ABX ::

P2P je najhitrejši način za razmnoževat velike datoteke. Da, imamo FTP in podobno, vendar hitrost ki nudi P2P je bistveno večja.

World of Warcraft uporablja tudi P2P za posodobitev klienta, poleg WEB in FTP načina.

Se pa strinjam da P2P je dosti več kot samo to.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()

JamieR ::

@BlueRunner: Odlični argumenti, nimam kaj za pristavit. Kar se tiče Slycka - tudi sam ga redno obiskujem in ima veliko veze s tem, kar pišem. Tudi glede raziskave o uporabi P2P tehnologij (in P2P konceptov kot so peer-production, peer-education, ipd.) je super ideja in bila vsekakor vredna svoje lastne ankete.

Prav zato se v svoji raziskavi ne želim omejiti na izmenjavo avtorsko zaščitenih datotek kot takšnih, temveč na njihov položaj znotraj P2P tehnologije in različnih P2P skupnosti. Posledično tudi ne raziskujem uporabe P2P tehnologij kot takih, temveč zgolj tisto prekrivajoče polje, ki združuje P2P tehnologije in prenos vsebin (tako zaščitenih kot nezaščitenih), kar upam da se odraža tudi v sami anketi. Žal sem se bil primoran omejiti na takšno razsežnost, ker morem kot študent novinarstva del naloge posvetiti tudi medijem in prav izpostavljanje nasprotij med javnim mnenjem, ki ga kujejo mediji, in mnenjem izmenjevalcev ter ljudi, ki se spoznajo na samo tehnologijo in njene sposobnosti, se mi zdi odlična točka za mojo diplomsko nalogo.

Sicer pa me na celotni zadevi ne privlači tehnologija kot takšna, niti ilegalnost, temveč potencial, ki ga uporaba P2P tehnologije omogoča za razvoj novih konceptov - npr. proste kulture, pravičnejšega odnosa do ustvarjalcev vsebin in njihovo samostojnostjo od velik družb in političnih ter ekonomskih interesov. Če lahko v ekonomiji in popularni kulturi govorimo o globalizaciji (ali vsaj imperialni ekspanziji, če se spuščamo v detajle), potem je lahko internet temelj za resnično kulturno, idejno in izobraževalno globalizacijo, ki ne bo enosmerna, temveč skupek ustvarjalnosti in znanja moderne družbe. A v tem trenutku verjetno tudi sam veš, da je ekonomski interes do interneta večji kot kdarkoli prej in če ne bomo uporabniki zastopali naše pravice do svobodnega in odprtega interneta, nam lahko grozi, da jo bomo na dolgi rok izgubili...

ahac ::

Komentar glede vprašanja 8:
8. kakšen vpliv meniš da ima spletna izmenjava vsebin na prodajne številke?
pozitivne - izmenjava poveča prodajo kulturnih vsebin
negativno - izmenjava zmanjšuje prodajo kulturnih vsebin
izmenjava ne vpliva na prodajo kulturnih vsebin

To je težko rečt. Verjetno je vpliv drugačen na igre, kino, dvdje, tv serije ali glasbo oz. tudi od vsakega posameznega izdelka.
This post is awesome. I should get a medal.

JamieR ::

Komentar glede vprašanja 8:
8. kakšen vpliv meniš da ima spletna izmenjava vsebin na prodajne številke?
pozitivne - izmenjava poveča prodajo kulturnih vsebin
negativno - izmenjava zmanjšuje prodajo kulturnih vsebin
izmenjava ne vpliva na prodajo kulturnih vsebin

To je težko rečt. Verjetno je vpliv drugačen na igre, kino, dvdje, tv serije ali glasbo oz. tudi od vsakega posameznega izdelka.


Verjetno res. Problem je, da ko se spustiš v ankete različnih institucij kot so BSA, MPAA, RIAA ipd., so večinoma metodološko popolnoma zgrešene in nimajo nobene veze z realnostjo. Številne raziskave, ki so jo naredili na neodvisnih institucijah (npr. faksih), pa kažejo popolnoma drugo plat - da bi naj izmenjava datotek dejansko večala prodajo, zato me pač zanima subjektivno mnenje vsakega posameznika...

Matthai ::

Tole si še poglej - tudi rezultate ankete: http://www.ris.org/uploadi/editor/12344...
Zloraba oblasti, avtokracija in tema nikoli ne pridejo hipoma, vedno je vmesno
obdobje mračenja, ko se dan preveša v noč; biti moramo pozorni opazovalci
okolja in varuhi luči, da ne postanemo nemočni ujetniki teme. --W. Douglas

JamieR ::

Tole si še poglej - tudi rezultate ankete: http://www.ris.org/uploadi/editor/12344...


Odlična zadeva, vsekakor bo pomagala pri delu. Hvala lepa!

Okapi ::

ampak kot nov način razširjanja kulture in znanja od ljudi, za ljudi,

Po mojem je to povsem zgrešeno. Zakaj bi hotel za razširjanje kulture in znanja uporabljati p2p? Če hočeš razširjati kulturo in znanje, narediš javno dostopno spletno stran ali blog, če bi rad razširjal video ali muziko, daš to na youtube ali vimeo.

p2p je pri razširjanju kulture in znanja prej ovira, ker so drugi načini preprostejši in učinkovitejši. Teoretično pride v poštev pri razširjanju kakšne velike datoteke z videom, če nočeš biti odvisen od nekega centralnega strežnika, kot je youtube, v vseh drugih primerih pa p2p ni namenjen temu, ker gre, kot je razvidno že iz imena, za komunikacijo 1 na 1, ne 1 na mnogo.

O.

Gandalfar ::

p2p v stilu, medsebojnega ucenja skupnosti. Torej, 1 na 1 ucenje, ki je bolj ucinkovito kot npr. samo gledanje videja.

Okapi ::

Torej, 1 na 1 ucenje, ki je bolj ucinkovito kot npr. samo gledanje videja.

Čeprav temu se navadno reče IM, ne p2p.

O.

Daedalus ::

Jaz pa o P2P vedno razmišljam kot o many to many. Omrežje n stuff. Kar je AFAIK precej bolj točna formulacija kot 1 na 1. Mogoče kak IM ne spada čisto v many to many, spadajo pa sem praktično vsi protokoli za izmenjavo datotek/vsebin. P2P označuje zgolj princip povezovanja, ne pa tudi število sodelujočih računal - računalniki neposredno med sabo, brez (neposrednega) posredovanja nekega centralnega serverja. P2P classroom bi tako bila učilnica, kjer bi učenci delovali na principu "nehierarhičnega" povezovanja in sodelovanja, v odsotnosti centralne avtoritete, to je učitelj. Ne pa da bi bli poparčkani v ločene pare, recimo.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Okapi ::

brez (neposrednega) posredovanja nekega centralnega serverja.

Samo se moraš vprašati, zakaj bi se hotel izogniti strežniku (pri širjenju kulture in znanja). To je potrebno v razmerah cenzure oziroma ilegalnega početja, drugače pa nimaš od tega nobene koristi. Napster je bil, dokler je bil, veliko uporabnejši od vseh današnjih torrent trackerjev in drugih decentraliziranih p2p omrežij.

O.

BlueRunner ::

Oh, centralnemu strežniku se je zaželjeno izgibati tudi zaradi:
- središčna točka, ki jo je potrebno posebej obravnavati, saj predstavlja šibko točko omrežja - v primeru izpada adijo komunikacija
- središčna točka, ki jo mora nekdo vzdrževati, kar pri malo večjem obsegu komunikacije pomeni nesorazmerne stroške vzdrževanja
- središčna točka, na kateri je morda kršena moja zasebnost - vrivanje reklam v sporočila, usmerjeno oglaševanje, če naj omenim samo najbolj banalne prijeme, ki se jih nekatera podjetja poslužujejo.
- središčna točka predstavlja negacijo osnovne lastnosti medomrežja: vsak računalnik enakopravno sodelujo v komunikaciji. Zaradi tega je komunikacija danes gledano iz vidika optimalnosti zelo neoptimalna: če klepečem s sosedom, moj klepet ne rabi iti preko Nemčije ali, bog ne daj, ZDA.
- tudi, če se pogovarjamo o NAT/PAT ovirah v omrežju, IETF še vedno trdno stoji na stališču, da mora biti vsaka točka omrežja enako dosegljiva in povezljiva, kot vse ostale - povezave na medomrežju so po definiciji peer to peer.
- tudi svetovni splet je v svoji prvi in osnovni inkarnaciji imel vizijo, kjer ima svak znanstvenik in vsak oddelek svoje strežnike s svojimi vsebinami, vsebine so pa medsebojno transparentno povezane - hipertekst.
- v stik z menoj lahko stopiš tudi neposredno, brez posredovanja nekega centralnega sistema, kjer se bi v tem trenutku hranilo kdo je kdaj stopil s kom v stik. Država menim, da o meni nima pravice slediti te podatke, razen če me utemeljeno sumi kaznivega dejanja - takrat pa lahko to stori tudi brez pomoči centralnih sistemov.
....
pa še kaj se bi našlo v prid decentraliziranih sistemov.

JamieR ::

@Okapi: Se strinjam z Daedalusom kar se tiče P2P učenja - velika prednost P2P omrežij je prav njihova struktura, ki ni odvisna od centralnega strežnika, temveč deluje na osnovi medsebojnih povezav med ljudmi - iz komunikacije se izvzame posrednik in z njim povezani komunikacijski šumi, kar vključuje vse od popačenja vsebine, cenzure, prilagajanja in kontrole. Sploh se pa ne gre zgolj za razširjanje znanja in kulture, temveč tudi njuno zbiranje, ocenjevanje, kategorizacija, ipd.

Nekatere P2P skupnosti (npr. Karagarga) so uspele zgolj v kratkem času ustvariti takšne knjižnjice sicer "alter" kulture, kot verjetno ni dosegljiva nikjer drugje po svetu na enem mestu. Gre se za to, da lahko ljudje z enakimi interesi sodelujejo v korist vseh, ker namreč vedno delujejo po načelu izmenjave vsebin. Če pogledaš trenutno realnost - vsa trenutna svetovna "kultura" je copyrightana in dostop do nje je ljudem zakljenjen in se odpre zgolj ob primernem plačilu, kdorkoli tega kapitala nima, je praktično odvisen od javnih medijev, ki so tako ali tako ekonomsko usmerjeni in jim ni v interesu ljudem posredovati vsebine, na katerih nimajo zaslužka. Tudi vsa stara kultura je "zaklenjena" in lahko do nje dostopamo zgolj pod posebnimi pogoji in ob dovoljenju njihovih gate-keeperjev.

Tebi se P2P tehnologija mogoče ne zdi primerno za učenje, vendar ima ogromen potencial prav zaradi svoje nehierarhičnosti in odprtosti. Tudi YouTube ti tega ne omogoča v takšnem obsegu, da se ne pogovarjamo o tem, kakšen vpliv imajo tam šele lastniki avtorskih pravic. Če si želimo odprto kulturo, potrebujemo vsi (ne samo vsi v Sloveniji, ampak vsi po svetu) enako možnost dostopa do nje, le tako lahko zagotovimo pošten in pravičen odnos in razvoj in menim da je P2P tehnologija več kot odlični temelj za tak cilj.

Seveda je ob tem potrebno tudi pogledati negativne aspekte - ni enotne kontrole kvalitete in vsebin, ni enotnega nadzora nad pretakanimi vsebinami, ipd...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JamieR ()

Okapi ::

Eh, torrenti brez dobrega torrent trackerja so vredni bore malo, torrent tracker pa je že strežnik in torej središčna točka.

Vsa ta množica informacij je vredna bore malo do nič, če ni na pregleden način urejena, urejena je pa lahko le v neki središčni točki. Vse znanje, zbrano v Wikipediji, bi ne bilo nič vredno, če bi bilo razpršeno na milijone torrentov pri milijonih uporabnikov po vsem svetu. P2P omrežja zato za širjenje kulture in znanja v razmerah, ko pretok znanja načeloma ni oviran s cenzuro, niso ustrezna rešitev.

O.

JamieR ::

Eh, torrenti brez dobrega torrent trackerja so vredni bore malo, torrent tracker pa je že strežnik in torej središčna točka.

Vsa ta množica informacij je vredna bore malo do nič, če ni na pregleden način urejena, urejena je pa lahko le v neki središčni točki. Vse znanje, zbrano v Wikipediji, bi ne bilo nič vredno, če bi bilo razpršeno na milijone torrentov pri milijonih uporabnikov po vsem svetu. P2P omrežja zato za širjenje kulture in znanja v razmerah, ko pretok znanja načeloma ni oviran s cenzuro, niso ustrezna rešitev.

O.


Sicer se strinjam s tvojim argumentom, ampak upoštevati moreš 2 stvari:

1. P2P tehnologija niso zgolj torrenti temveč je način povezovanja nekega omrežja ljudi. Tudi wikipedija v svoji osnovi deluje na osnovi P2P komunikacije.

2. pretok znanja in kulture načeloma JE oviran z cenzuro in ne kaže, da bo ta kar sama od sebe izginila (prej nasprotno). Zato potrebujemo ravno omrežja kot so P2P, kjer se lahko tej cenzuri izognemo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JamieR ()

Okapi ::

1) Če privzameš, da je ves internet pravzaprav p2p, potem to seveda drži. Ampak pod izrazom p2p se običajno razume nekaj precej bolj ozkega.

2) To pa je potem problem cenzure, ali recimo vprašanja, ali smejo avtorji služiti na račun svojega avtorskega dela, p2p pa je samo trenutna rešitev za tiste, ki se ne strinjajo s trenutno veljavno zakonsko ureditvijo oziroma družbenim dogovorom glede varovanja avtorskih pravic.

O.

JamieR ::

1) Če privzameš, da je ves internet pravzaprav p2p, potem to seveda drži. Ampak pod izrazom p2p se običajno razume nekaj precej bolj ozkega.

2) To pa je potem problem cenzure, ali recimo vprašanja, ali smejo avtorji služiti na račun svojega avtorskega dela, p2p pa je samo trenutna rešitev za tiste, ki se ne strinjajo s trenutno veljavno zakonsko ureditvijo oziroma družbenim dogovorom glede varovanja avtorskih pravic.

O.


Hehe, najprej je so P2P samo torrent skupnosti, zdaj pa že cel internet? Ta pa je miselni preskok :) In sploh - zakaj bi bila P2P trenutna rešitev, ko pa se v njegovem konceptu odkrivajo ogromni potenciali na vseh področjih družbe. Če bi sistem kot tak deloval, potem bi bilo seveda vseeno ali imamo hierarhične ali nehierarhične ureditve, ampak žal zadeva ne deluje in ne verjamem, da je ves namen P2P omrežij nastal zaradi zastarelih copyright zakonov in pogledov. Tudi parni stroj bi lahko označil kot "začasno rešitev", pa je za seboj potegnil celotno industrijsko revolucijo. Ni toliko vprašanje zakaj je nekaj nastalo kot to, kaj vse se (lahko) na njegovi podlagi razvije.

Kakorkoli gledaš, bi bilo škoda takšen (se pravi prost in nehierarhiziran) način družbene komunikacije zavreči brez prave argumentacije in poglabljanja v njegov potencial. Na koncu koncev je, kot sta oba z BlueRunnerjem že sama povedala, P2P temeljna ideja interneta kot takšnega, zato se P2P skupnost in tehnologijo ne sme več uporabljati večinoma v povezavi z ilegalnim prenosom datotek, temveč pokazati da se celo za mnogo teh prenosov ne skriva želja po zastonj robi, temveč mnogokrat argumentirana odločitev...

Okapi ::

Hehe, najprej je so P2P samo torrent skupnosti, zdaj pa že cel internet? Ta pa je miselni preskok

Ja, samo ta preskok si naredil ti, ker p2p v bistvu enačiš z internetom na splošno. Jaz ti ravno hočem povedati, da za širjenje kulture in znanja je seveda internet najboljše sredstvo, p2p v smislu torrentov, mul, DC-jev in podobnega pa ne.

in ne verjamem, da je ves namen P2P omrežij nastal zaradi zastarelih copyright zakonov in pogledov.

Morda ni nastal zaradi tega, se je pa zaradi tega razširil. Če bi še deloval Napster, ne bi nihče za muziko uporabljal torrentov in podobnih zadev.

S tem, da mi je čisto jasno, da je tudi Napster v bistvu p2p, ampak za uporabnika je v resnici čisto vseeno, kakšna tehnologija deluje v ozadju neke internetne storitve. Uporabnik v primeru Napsterja ni videl p2p (nisi videl, od koga pravzaprav kaj vlečeš dol in je bilo v bistvu enako, kot je zdaj iTunes).

temveč pokazati da se celo za mnogo teh prenosov ne skriva želja po zastonj robi, temveč mnogokrat argumentirana odločitev...

Problem je ravno v tem, ker se ne. Če hočeš svoje ideje in avtorsko delo brezplačno razširjati, uporabljaš druge kanale, ne p2p v strogem pomenu besede.

O.

ABX ::

Na koncu koncev je, kot sta oba z BlueRunnerjem že sama povedala, P2P temeljna ideja interneta kot takšnega, zato se P2P skupnost in tehnologijo ne sme več uporabljati večinoma v povezavi z ilegalnim prenosom datotek, temveč pokazati da se celo za mnogo teh prenosov ne skriva želja po zastonj robi, temveč mnogokrat argumentirana odločitev...


P2P se je rodil kot način za izmenjavo datotek, legalnost ali ne, P2P to ne zanima. Prej ki se s tem nehamo obremenjevat prej lahko gremo naprej.

Uporabniki že koristijo P2P, velike firme se ga bojijo. Janez ne bo nikoli razumel kaj je to P2P, bo pa cenil dobro storitev, na hiter in kvaliteten način, po razumljivi ceni.

P2P je diskriminiran ker velikanom ni všeč, ne vidijo potrebe po temu.

Sony vidi Internet kot zlo ki treba ugasnit. Kako se boš pogovarjal z takšnimi?
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()

BlueRunner ::

Ah, pustimo Sony. To je v takšnih temah tako, kot bi omenjal naciste.

P2P je tudi VoIP, IM, Skype, SMTP, ... Torej se P2P zagotovo ni rodil kot način za izmenjavo datotek in zagotovo se ni rodil v '90 letih. To pa zato, ker je to naravna rešitev za vsebin mimo centralnih strežnikov, s čemer se jih razbremeni. To, da so te vsebine lahko tudi avtorsko zaščitene vsebine je pač tehnološka danost, ker računalnik ne ve kaj dela.

Je pa res, da je danes izpostavljen samo en razlog za uporabo teh tehnologij, zaradi česar celotna tehnologija neupravičeno prihaja na slab glas. Ko bo Janez razumel, da P2P != kršenje avtorskih pravic, potem bo razumel, da je kakršno koli omejevanje P2P sistemov ne samo nepotrebno ampak celu njemu osebno škodljivo.

Seveda pa je težava v temu, da P2P opredeljuje vse arhitekture, kjer se člani omrežja med seboj povezujejo neposredno. Če nekdo reče prepoved P2P je to zame tudi prepoved elektronske pošte, kot jo poznamo danes. Seveda pa potem taisti človek reče, da e-mail pa seveda ni P2P. No, na žalost je. Njegova nepravilna uporaba strokovnih izrazov (pa to ne leti na tukajšnjo anketo) povzroča škodo. Ta škoda bi bila morda minorna, če ne bi potem preko bombastičnih izjav ljudi, ki pa sploh nimajo pojma o stroki (beri: poslancev v DZ) prihajala v zakonodajo. V vsej svoji nebuloznosti in škodljivosti.

Okapi ::

Bojim se tudi, da avtor ankete ne razume čisto dobro razlik med (C), CC, Copyleft in podobnimi zadevami. Avtorjem že v sedanji ureditvi nihče ne brani svojega avtorskega dela brezplačno objaviti, pod kakršnokoli pač licenco si to zaželi. Ali prodajati po poljubno nizki ceni, po kakršnemkoli kanalu, tudi p2p.

Ampak ne more pa nihče od avtorja zahtevati, da da svoje delo v javnost brezplačno ali po neki vsiljeni nizki ceni. Če hočem svojo knjigo ali ploščo ali sliko prodajati po 1000 € kos, mi tega nihče ne sme preprečiti. Že to je dovolj huda omejitev, da avtor ne more knjižnicam prepovedati izposojanja svojih knjig in plošč.

O.

BlueRunner ::

Knjižnice so dolžne avtorjem plačevati knjižnično nadomestilo.

To je en možen primer ureditve, kjer se hkrati skrbi za splošno družbeno dobro in za materialne pravice avtorjev... Njegove kvalitete ne bom ocenjeval, ker je ne poznam, zagotovo pa je to daleč stran od pojmovanja, da "knjižnice pa to lahko počno zastonj".

JamieR ::

Bojim se tudi, da avtor ankete ne razume čisto dobro razlik med ˆ, CC, Copyleft in podobnimi zadevami. Avtorjem že v sedanji ureditvi nihče ne brani svojega avtorskega dela brezplačno objaviti, pod kakršnokoli pač licenco si to zaželi. Ali prodajati po poljubno nizki ceni, po kakršnemkoli kanalu, tudi p2p.

Ampak ne more pa nihče od avtorja zahtevati, da da svoje delo v javnost brezplačno ali po neki vsiljeni nizki ceni. Če hočem svojo knjigo ali ploščo ali sliko prodajati po 1000 € kos, mi tega nihče ne sme preprečiti. Že to je dovolj huda omejitev, da avtor ne more knjižnicam prepovedati izposojanja svojih knjig in plošč.

O.


Glej, vesel sem dokler argumentirano debatiramo, ampak prosim ne komentiraj moje poznavanje copylefta in copyrighta kar tja v tri dni. Če si sam domač z dotičnimi oblikami varovanja intelektualne lastnine, potem poznaš verjetno tudi dejansko stanje v praksi moderne kulture in kdo je lastnik katerih pravic. Pobrskaj malo po uradnih številkah in hitro boš ugotovil, da si večino avtorskih pravic trenutnega toka kulture lasti peščica korporacij ala Warner-Chappel (med drugim tudi lastnik avtorskih pravic za skladbico "happy birthday", ki bi mu vsak ki pesem poje moral plačati pravico do uporabe avtorskega dela), Disney, ipd.

Moderna kultura (nasploh pa moderna pop-kultura) je ena velika copy-paste zafrkancija, kjer se isti sampli in pristopi uporabljajo spet in spet, tisti redki novi pa se hitro nakupijo in podredijo. Avtorji sami pri tem nimajo nobenih pravic, ker se jim sami s pogodbo odpovedo. Da lahko živijo od svojega dela, ga morejo prodajat na prostem trgu, kjer majhni umetniki zelo težko konkurirajo etabliranim giganskim založbam. Sploh pa - če res zagovarjaš prepričanje, da bi lahko avtor knjižnjicam lahko prepovedal izposojo njegovih del, potem se najina pogleda na intelektualno lastnino resnično tako močno razlikujeta, da verjetno ne bova prišla na isti imenovalec...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JamieR ()

Gandalfar ::

Avtorji sami pri tem nimajo nobenih pravic, ker se jim sami s pogodbo odpovedo.


Kar seveda ni res. To velja samo za zelo majhen procent avtorjev v zabavni industriji.

kjer majhni umetniki zelo težko konkurirajo etabliranim giganskim založbam


To seveda ni res.
- e-book pisejo mnogi in s tem veliko zasluzijo
- veliko ljudi izdaje knjige vsamozalozbi preko lulu.com in tudi dobro zivijo
- celotna stockphoto industrija kaze na to, da lahko fotograf prezivi tudi na tem podrocju kot freelancer.

Ne vem zakaj "avtorje" enacis z glasbeniki svetovnega kova.

Okapi ::

Knjižnice so dolžne avtorjem plačevati knjižnično nadomestilo.

Ja, 0,22 € po izposoji. S tem, da večina avtorjev ne dobi nič, ker ne dosežejo praga 800 izposoj na leto.

potem se najina pogleda na intelektualno lastnino resnično tako močno razlikujeta, da verjetno ne bova prišla na isti imenovalec...

Morda res. Glavna razlika med nama je namreč, da jaz avtorsko delo ustvarjam in izključno od njega tudi živim, ti ga pa verjetno samo uporabljaš.

Ko beseda nanese na avtorske pravice in intelektualno lastnino, je zelo preprosto ugotoviti, kdo je kdo. Tisti, ki bi radi imeli vse zastonj ali po bagatelni ceni, so tisti, ki ne ustvarjajo, ali pa živijo od česa drugega in ustvarjajo za hobi. Tisti, ki živimo od avtorskega ustvarjanja (pa tudi tisti, ki živijo od izumov in drugih oblik intelektualne lastnine) imamo precej drugačen pogled.

Pri čemer, da ne bo kakšne pomote, to nikakor ne pomeni, da zagovarjamo velike založbe, sedanjo obliko glasbene ali filmske industrije, SAZAS in vse druge, ki parazitsko izkoriščajo avtorsko delo drugih.

Ne vem zakaj "avtorje" enacis z glasbeniki svetovnega kova.

Preprosto, ker, tako kot večina, v resnici ne razume, kaj pravzaprav je avtorsko delo in intelektualna lastnina. To niso samo Metallica, Microsoft in Monsanto.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

JamieR ::

No prav, ne da se mi vsakega primera posebej razlagati.

@Gandalfar: ne moreš me obtožiti, da govorim zgolj o majhnem krogu avtorjev, potem pa mi kot protiargument našteti samoizdajno in digitalno založništvo knjig. Celo v najslabšem primeru bi po tvojih merilih moja definicija zatiranega avtorja bila neprimerno večja od tvojega primera. Pa tudi sicer - kdo pa pravi da se omejujem na glasbeno industrijo? Kaj pa farmacija? Računalniška industrija? Filmska? Tudi fotografija in novinarstvo nista iz tega izvzeta, to da pa nekaterim uspe pa še ne pomeni, da sistem deluje kot bi moral...

@Okapi: ker imaš kot kaže več kot dovolj izkušenj z intelektualno lastnino, bi mogoče tudi tebi kdaj koristilo pomisliti, zakaj se moreš tako boriti za to, da lahko od nje živiš. Navkljub tvoji vzvišenosti ti lahko namreč zagotovim, da nekateri ustvarjalci razmišljamo/jo drugače in vrednost svojega ustvarjanja ne vidijo v njegovi ceni, temveč v tem, koliko pomeni ljudem, za katere ustvarjaš. Pa tudi nasprotno - večina ljudi, ki kulturne vsebine zgolj sprejema, so zanje pripravljeni plačati (pa to ne govorim na pamet, ampak sledeč dosedanjim rezultatom ankete). A če ustvarjaš zgolj zase in za svoj profit, potem se moreš resnično bojevati za vsak kos svoje intelektualne lastnine...

Upam, da sta anketo vseeno izpolnila in se vama zahvaljujem. Kar se tiče mojega intelektualnega dela, bom ga z veseljem dal zastonj v uporabo drugim. Pa ne, ker od tega ne rabim živeti, ampak zato ker verjamem, da bi vsi imeli veliko korist, če bi se naučili svojo lastnino, kulturo in prepričanja deliti.

Na koncu koncev sem se semkaj obrnil prav zato, da zberem vse poglede in mnenja, četudi se z njimi ne strinjam, mogoče pa prav zato, ker se z njimi ne strinjam in se lahko skozi debato še kaj naučim. Vendar pa se ne bom spuščal v debato, v kateri me ljudje ne vzamejo kot enakovrednega sogovornika in kar naprej vsevedno napeljujejo k zaključkom, o katerih se jim niti sanja ne. Na koncu bo tako ali tako analiza pokazala svoje rezultate, ki bodo govorili zase in na podlagi katerih bo zgrajena tudi sklepna misel raziskave. Tako da bom zelo vesel če še koga drugega motivirata k glasovanju, ker vsako mnenje, pa naj bo še tako nasprotno od mojega, cenim in upoštevam.

Okapi ::

da nekateri ustvarjalci razmišljamo/jo drugače in vrednost svojega ustvarjanja ne vidijo v njegovi ceni, temveč v tem, koliko pomeni ljudem, za katere ustvarjaš.

Ja, vsi tisti z dovolj bogatimi starši, da jim za denar sploh ni potrebno delati, pa tisti, ki se preživljajo z nečim drugim in ustvarjajo iz veselja, za svoj hobi.

če bi se naučili svojo lastnino, kulturo in prepričanja deliti.

Eh, še en idealist, ki mu ni treba delati za preživetje. Ko boš enkrat moral preživeti z lastnim delom (po možnosti ne v državni službici) in boš imel morda tudi družino in boš moral delati ne samo zase, ampak tudi za otroke, boš govoril drugače in svoje lastnine ne boš več pripravljen kar tako deliti.

Pač ne razumeš, da ni isto, če moraš od avtorskega/intelektualnega dela živeti, ali pa če si študent in te preživljajo starši, pa za svoj hobi ali v okviru študija programiraš na open/free sceni (ali če dopoldan hodiš v službo, popoldan pa za svoj hobi pišeš pesmi ali filozofske traktate ali karkoli).

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

JamieR ::

da nekateri ustvarjalci razmišljamo/jo drugače in vrednost svojega ustvarjanja ne vidijo v njegovi ceni, temveč v tem, koliko pomeni ljudem, za katere ustvarjaš.

Ja, vsi tisti z dovolj bogatimi starši, da jim za denar sploh ni potrebno delati, pa tisti, ki se preživljajo z nečim drugim in ustvarjajo iz veselja, za svoj hobi.

če bi se naučili svojo lastnino, kulturo in prepričanja deliti.

Eh, še en idealist, ki mu ni treba delati za preživetje. Ko boš enkrat moral preživeti z lastnim delom (po možnosti ne v državni službici) in boš imel morda tudi družino in boš moral delati ne samo zase, ampak tudi za otroke, boš govoril drugače in svoje lastnine ne boš več pripravljen kar tako deliti.

Pač ne razumeš, da ni isto, če moraš od avtorskega/intelektualnega dela živeti, ali pa če si študent in te preživljajo starši, pa za svoj hobi ali v okviru študija programiraš na open/free sceni (ali če dopoldan hodiš v službo, popoldan pa za svoj hobi pišeš pesmi ali filozofske traktate ali karkoli).

O.


Sej pravim, ne bom se spuščal v takšne debate, ker ne bo argumentiral tvojih miselnih kreacij o mojem življenju. Naj bo kako bo - veseli me, da lahko ti s tvojim intelektualnim delom pokriješ vse te stvari in prav je tako. Žal si s vsako besedo potrdil, kar sem že rekel prej - da delaš zase in za svoje, kar je seveda več kot spoštovanja vredno. Ampak nikar se ne postavljaj nad druge, sploh pa svojih izkušenj ne pojmuj kot ultimativne resnice, ker poznam mnogo ljudi, ki so v situaciji kot si jo opisal ali celo slabši, pa imajo do ustvarjanja popolnoma drugačen odnos, a jim vseeno uspeva v življenju. Ti bi jim rekel idealisti, jaz jim pravim zgolj umetniki...

Zdaj pa grem nazaj pisati pesmi o filozofskih traktatih in čakati na jutro, da mi mamica spet pristavi nekaj žepnine. Pa ne zameriti, ampak ne bom več odzival na tvoje replyje, ker se je argumentacija izgubila že daleč, daleč nazaj...

Okapi ::

ker se je argumentacija izgubila že daleč, daleč nazaj...

S tvoje strani je itak ni bilo nič. Ker argumentacija bi bila, če bi pojasnil, kako lahko živiš od avtorskega dela, če zanj nisi plačan. Kako lahko zaslužiš za najemnino (da ne rečem za stanovanje), položnice, hrano, obleko ... Tvoje FDV-jevske floskule odgovorov na ta vprašanja namreč ne dajo.

O.

BlueRunner ::

Dajmo se malo ustaviti.

Če se lahko postavim v bran JamieR-ja: bolje je imeti človeka, ki sprašuje in ga problematika zanima, kot pa človeka, ki ga zadeve že apriori ne zanimajo. Če pa nekdo šele študira, pa je tudi nekako težko pričakovati, da bo iz prve roke razumel težave malih avtorjev v svetu velikih izkoriščevalcev materialnih avtorskih pravic.

Njegova anketa je zagotovo korak v pravo smer. Počakajmo rezultate, pa bomo videli kam pes taco moli.

Nikakor pa ga ne bi tlačil v isti koš, kot tiste, ki pridejo mimo in pričakujejo, da bo res vse zastonj. Vsaj v razgovoru tokaj nisem zasledil, da bi imel takšna mnenja, kot jih ima npr kakšen carot. Sem pa zasledil močno željo, da zbbere čim več različnih mnenj in pogledov na problematiko.

Hvala za pozornost.

JamieR ::

ker se je argumentacija izgubila že daleč, daleč nazaj...

S tvoje strani je itak ni bilo nič. Ker argumentacija bi bila, če bi pojasnil, kako lahko živiš od avtorskega dela, če zanj nisi plačan. Kako lahko zaslužiš za najemnino (da ne rečem za stanovanje), položnice, hrano, obleko ... Tvoje FDV-jevske floskule odgovorov na ta vprašanja namreč ne dajo.

O.


No prav, naj ti bo. Sem študent, res je, ampak sem absolvent. Trenutno živim v MB in delam na časniku Večer (če ne verjameš - moje članke lahko bereš v na straneh mariborske kronike in sobotne priloge). Plača je porazna, v preteklem letu so honorarje za nas honorarce znižali za skoraj 50%. Tukaj si zaslužim dovolj za kritje najemnine in stroškov avtomobila (potnih stroškov mi ne krijejo, službenega avtomobila ne dobim). Kadar nisem na delu se ukvarjam ali z diplomsko nalogo, ali z DJ-stvom in produkcijo elektronske glasbe, od katere trenutno nič ne služim - vsako soboto vrtim v enem od mariborskih lokalov (Kavarna Royal, če bi rad preveril :D), kjer skrbim tudi za dizajn flyerjev in promocijo - spet sem plačan minimalno, tako da mi nikakor ne znese več kot kakšnih 150 evrov na mesec za ves trud, s čimer si pokrijem hrano ipd. Vrtim na lastno opremo, ki sem jo kupil z privarčevanim denarjem celega leta. Glasbena produkcija je trenutno še v začetni fazi, tako da od nje še ne morem pričakovati sadov.

Sicer sem predsednik lokalnega kulturnega društva, ki redno ustvarjamo kreativne projekte - npr. filmske večere, delavnice, za demonstracije OF smo snemali kratki dokumentarni film ki ga sedaj urejamo in dajemo na splet brezplačno, trenutno vadimo za glasbeni performance v sklopu festivala Lent.

Za vse to avtorsko delo, ki ga opravim (vključno z novinarstvom), zberem ravno dovolj, da si pokrijem najnujnejše, zato imam letos hvala bogu na razpolago še štipendijo in otroške dodatke, ki jih bom z jesenjo izgubil. Ampak kljub temu da te stvari počnem praktično zastojn, imam od njih ogromno, saj uživam v njihovi kreaciji in sem ponosen na to, kar naredim. Lahko bi pisal neumnosti in "štancal" članke, da bi si povečal honorar, pa jih ne. Lahko bi vrtel narodnjake in južnjake, kar bi mi neprimerno olajšalo delo in povečalo število nastopov, pa jih ne. Tudi svojo avtorsko glasbo nameravam razširjati zastonj čez splet. Gre se za stvar osebne integritete in če bom (pardon izrazu) intelektualna kurba, potem bom to na področju, kjer sicer NE ustvarjam, ker mi je namreč škoda žrtvovati lastna prepričanja glede stvari, ki mi veliko pomenijo. Raje delam nekje XY, kot pa da se s vsemi štirimi držim sadov svoje ustvarjalnosti in jih ne odstopim nikomur, ki mi za to ne more plačati, ali še huje - svojo ustvarjalnost podrejam tržni logiki in ustvarjam za prodajo.

Upam, da te je odgovor potešil na kakršnikoli način si pač potešitev iskal. Jaz zase vem, kdo sem in kaj počnem, zato mi prosim ne govori o floskulah, glede na to, da sam nisi niti enkrat povedal kaj točno počneš, kdo si in kako težko je v tvojem primeru živeti od svoje intelektualne lastnine. In lepo prosim, da se vzdržiš nadaljnega komentiranja, ker kot sem že rekel - ne sklepaj zaključke o stvareh, o katerih ne veš ničesar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JamieR ()

Matthai ::

Pač ne razumeš, da ni isto, če moraš od avtorskega/intelektualnega dela živeti, ali pa če si študent in te preživljajo starši, pa za svoj hobi ali v okviru študija programiraš na open/free sceni (ali če dopoldan hodiš v službo, popoldan pa za svoj hobi pišeš pesmi ali filozofske traktate ali karkoli).

Tole je pa tak konkreten bullshit, da večjega še nisem prebral.

Jaz s svojim denarjem in časom smem početi karkoli. Lahko se odločim, da bom delal za minimalna sredstva in večino svojih stvaritev doniral javnosti, lahko pa se odločim da bom za vsako avtorsko delo zaračunal. To je MOJA odločitev.

Poznam ljudi, ki se ukvarjajo s pravnim svetovanjem in svoja dela dajejo na voljo javnosti. Ne sicer vsa, veliko pa. Pa jim to ne škodi, ker je vsak primer drugačen in je treba vsak primer posebej preučiti in najti neko rešitev.

Drugi primer - varnostne rešitve. Ljudje objavijo programje brezplačno na internetu, celo navodila za uporabo in postavitev varnostne infrastrukture. Kljub temu imajo delo in jim filozofija, da svoje delo delijo z drugimi ne škodi.

Jaz recimo sem napisal že več navodil/člankov kako recimo vzpostaviti infrastrukturo za šifrirane podatke. Če greš točno po navodilih ne moreš zgrešiti. Vseeno ljudje raje kontaktirajo mene, da jim implementiram zadevo, saj imam izkušnje in zadevo naredim hitreje, kot bi jo sami.

Je pa seveda problem, če si recimo avtor neke brezvezne turbozabavne muzike, kjer vse bazira na treh tonih in parih prsatih poskakujočih deklinah. Tam res ni veliko kreativnega dela in je tako delo veliko lažje skopirati (in vedno se najde kakšna še bolj prsata ali pa še bolj poskakujoča). :D

Pri intelektualnih storitvah kjer veliko štejejo izkušnje pa ni bojazni, da bi ti javna objava kaj dosti škodila. Kvečjemu obratno - predstavlja ti referenco.
Zloraba oblasti, avtokracija in tema nikoli ne pridejo hipoma, vedno je vmesno
obdobje mračenja, ko se dan preveša v noč; biti moramo pozorni opazovalci
okolja in varuhi luči, da ne postanemo nemočni ujetniki teme. --W. Douglas

ABX ::

Slo-tech je en takšen primer kjer ljudje zastonj pomagajo ostalim, če zagovarjamo samo denar za storitve, slo-tech bi bilo potrebno zapret. Tako da Okapi ne tresi neumnosti.

JamieR še obnaša kot da res hoče razumet kaj je P2P, nekateri pa samo lajate brez smisla.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()

Okapi ::

Za vse to avtorsko delo, ki ga opravim (vključno z novinarstvom), zberem ravno dovolj, da si pokrijem najnujnejše, zato imam letos hvala bogu na razpolago še štipendijo in otroške dodatke,

No, saj, povej še, koliko je ta štipendija in otroški dodatki, da bomo stvari videli v boljši luči. In koliko denarja morda dobiš še iz drugih, neformalnih virov (starši, sorodniki, punca/žena ...).

Potem pa poskušaj razložiti, kako boš s svojimi nizkimi honorarji preživel, ko boš ob štipendijo in otroške dodatke, in si boš moral sam plačevati prispevke za zdravstveno in socialno zavarovanje (minimalno 250 €, česar ti sedaj ni potrebno in si tudi izpustil iz svoje računice).

Verjetno se tudi ne zavedaš, da je tvoje delo pri Večeru, pa morda tudi DJ-evsko, v resnici dumpinško delo, s katerim znižuješ ceno teh del in otežuješ življenje vsem, ki delajo isto, pa nimajo vseh teh ugodnosti, ki jih imaš ti (štipendija, otroški dodatek, plačani prispevki ...).

Tole na linku je tudi za Matthaia in njegove floskule:P
http://old_www.lugos.si/arhiv/prispevki...

Slo-tech je en takšen primer kjer ljudje zastonj pomagajo ostalim, če zagovarjamo samo denar za storitve, slo-tech bi bilo potrebno zapret. Tako da Okapi ne tresi neumnosti.

A greva štet, kdo je v zadnjem letu na Slo-techu z odgovorom večkrat komu pomagal?

O.

ABX ::

Okapi: nehaj jokat za zlorabo avtorskih pravic na Internetu.

Jaz ne zagovarjam da je to prav ali narobe, vendar Internet je to. Lahko jočeva skupaj, vendar dejstvo se ne bo spremenilo. To je tvoj problem in slabih firm. To da si naredil nekaj koristnega je samo polovica dela, druga polovica je zaslužit denar.

Prej ki boš sprejel dejstvo da software se širi brez nadzora na Internetu, prej boš prišel do rešitve. Diskriminacija Internet protokolov ti ne bo pomagala.
Ali boš spremenil pristop do problemov ali boš še en od mnogih ki ni uspel tržit svoje ideje.




Slo-tech je en takšen primer kjer ljudje zastonj pomagajo ostalim, če zagovarjamo samo denar za storitve, slo-tech bi bilo potrebno zapret. Tako da Okapi ne tresi neumnosti.


A greva štet, kdo je v zadnjem letu na Slo-techu z odgovorom večkrat komu pomagal?
O.


To je en od tvojih problemov, odgovarjaš na vprašanja izven konteksta brez da bi si vzel 2 min. za preverit.
Okapi: Čas prve prijave 08.08.2008 15:35:50, Št. odgovorov: 2550
ABX: Čas prve prijave 11.11.2000 09:55:12, Št. odgovorov: 4291

Mislim da to ni Offtopic ampak samo eno od problemov z katerim P2P se sooči. Ljudje ki jim zadeva ne paše, in zaradi finančnih interesov bi radi videli svobodo izražanja omejeno.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()
strani: « 1 2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vpliv Hadopija na piratstvo viden, a ne zaželen

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
153395 (2305) kriko1
»

Postavitev strežnika - pomoč

Oddelek: Izdelava spletišč
111483 (1160) t3hn0
»

Peer2peer

Oddelek: Omrežja in internet
9841 (738) Spc
»

Nov članek: Kršitve avtorskega prava na internetu

Oddelek: Novice / Nova vsebina
413303 (1782) tecumseh
»

Američani za FastTrack, Evropejci vsakega po malem

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
111446 (1446) Area_51

Več podobnih tem