» »

Dirkalni avtomobili in downforce

Dirkalni avtomobili in downforce

1
2
»

pviran3 ::

Haha, upam da je mel airbag :D

Logično je, da mora imeti kamjon/avtobus zarad svoje mase velike zavorne diske, da lahko abrusbira veliko energije, če bi mel male, kot npr kolo, bi tist zgorel in konc (lahko si kr samo predstavlate :D)
Če bi mel pa avto kamjonske, pa še tok bolš, bi bila obraba diskov ful majhna.

TESKAn ::

Tank se ustavi z 50+ km/h na 0 v parih metrih...pa ima zadeva kar krepko prek 50 ton.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

PARTyZAN ::

Tank ima velik stik z povrsino zaradi gosenic.

TESKAn ::

Jep, in lepo demonstrira, da se lahko tudi zelo težka beštja zelo hitro ustavi:).
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

BluPhenix ::

Ja problem pri takem ustavljanju je, kaj se zgodi z vsem tistim, kar v notranjosti ni pribito skupaj. Pri tovornjakih recimo tovor.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

pviran3 ::

Ja roba mora biti itak tko pripeta, da ob trku ne odleti use vn skoz okno/streho v sosednji avto/v voznika na 1 sedežu.

Recmo greš v hribe z montano, v kateri imaš naložene smuči in palce, nič privezan. Se zabiješ, roba v montan pa odpleti ven in ravno v nasproten avto. To so take sile da si človk ne more dobr prestavlat. Roba kr leti po zrak!

epicus ::

Downforce je dobrodošel le pri zavijanju v ovinkih pri "visoki" hitrosti. DF ti pri pospeševanju nič ne koristi, prej škoduje, ker povečuje upor (sicer pri hitrosti 0 tud upor 0). Idealno bi bilo, da ga do ovinka nimaš nič DF-ja, saj dosežeš višjo končno hitrost, tik pred ovinkom pa naštelaš najmočnješega. To se mi zdi, da je celo ferrari naredil (prednji spoiler je variral se mi zdi za 0.5 cm), vendar, ko je to FIA ugotovila je izgubil enih par točk (če ne 10, vglavnem neka sankcija).
F1 ima pravilo fiksnega spolierja, kar pomeni, kar nastaviš mora tako bit čez celo tekmo, tako, da morajo ekipe optimizirati GRIP/TOP SPEED
Sicer so pa pravila FIE huda variabila
Open mind for a different view

PARTyZAN ::

epicus: ni ravno tako enostavno. DF ob visokih hitrostih pritiska formulo na cesto kar pomeni, da lahko med tem voznik bolj agresivno pospesuje. Imajo pac neko optimalno nastavitev naklona krilc, tako da ni ne prevec in ne premalo DFja.

leinad ::

Na začetku ste omenjali glede hummerjev, da imajo votlo polos, da lahko polnijo gume. Ne vem kako polos imajo, vem pa da gum ne polnijo, ker v bistvu sploh nimajo pnevmatik, ampak so gume masivni koluti iz trdne mase.

dzinks63 ::

:)) Ti si hummerja zamenjal za viličarja. To ste sigurno debatiral v kaki gostilni po desetih pirih.
Military Hummer Tires

Use on Hummer Only
Max Air Pressure 60 PSI
Max Load 3400 lbs
USA DOT-T 28622S
95069655G
Unicure Military - OZ
HMMWV
37x12.50 R 16.5 LT M+S
Loadrange D
Retread RDYB-375
Radial Tubeless

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

BluPhenix ::

Nimajo polnih gum, ker bi bile katastrofa za opremo in ljudi imajo pa "runflat" in "self inflating" gume.

Rather than using simple runflat tires, aluminum or rubber inserts are an optional feature for runflat ability. A central tire inflation system is available as an option. Wiki

Pač odvisno za kam jih rabijo. Po kraškem terenu ti runflat bolj malo pomagajo, pridejo precej bolj v poštev self inflating. Zatio jih imajo tudi gasilci pri nas (in še kje drugje).
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

snow ::

Zakaj masa vpliva na maksimalno hitrost v ovinku?

Po preprosti fiziki rečemo:
F = m*a = m*v^2/r (centripetalna sila)
F = m*g*kt (sila lepenja, ki nas drži v ovinku).

Izenačimo in se masi pokrajšajo? V idealnem avtomobilu ja. V realnem pa se zgodi prenos mase (upam, da je to pravi prevod), ki vpliva na oprijem s cestiščem. Klik!
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

snow ::

Humerje in gostilniške debate pustite kje drugje.

Tukaj naj bi bilo govora o fiziki dirkalnih avtomobilov.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

epicus ::

Izenačimo in se masi pokrajšajo? V idealnem avtomobilu ja. V realnem pa se zgodi prenos mase (upam, da je to pravi prevod), ki vpliva na oprijem s cestiščem. Klik!


Saj so že v prejšnih postih povedali, da ima glavni vpliv v zavijanju v ovinkih težišče in širina gum (relativno)
Open mind for a different view

dzinks63 ::

:)) Nižje težišče zato, da se avto manj nagiba, za vožnjo skozi ovinek pa ima vpliv poleg širine gume, še seveda kvaliteta gume sama. Normalno da ima masa tudi vpliv gleda vožnje skozi ovinek, saj težji kot je avtomobil , bolj te vleče iz ovinka. In tako morajo dobro nastaviti podvozje ( to se pravi dobra geometrija, pravi amortizerji , ta prave vzmeti, stabilizatorji,ustrezno napumpana guma,...., da guma čimmanj poskakuje in je čimveč časa v stiku z tlemi) in izbrati prave gume , da kompenzirajo vso to silo , ki te vleče ven , da avto ne zdrsne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katere letne pnevmatike? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5817330 (15421) LordPero
»

Vožnja skozi ovinke (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25723799 (14089) Malajlo
»

O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17629388 (27494) energetik
»

Zakaj ima formula 1 tako visoko presečne gume?

Oddelek: Znanost in tehnologija
354560 (3344) OwcA
»

Centrifugalna, centripetalna sila

Oddelek: Znanost in tehnologija
3110115 (9738) Thomas

Več podobnih tem