» »

Katere letne pnevmatike?

Katere letne pnevmatike?

«
1
2

Venum ::

Katere letne pnevmatike - gume so najboljše v razmerju price-performance? Kupujem nove in nimam pojma katere vzet. Sej vem da je že kakšna tema o tem, ampak je iz leta 2008 in podatki tam to vrjetno zastareli (novi modeli gum).

hvala

RejZoR ::

http://www.siol.net/avtomoto/zanimivost...

V Najdi.si vsako leto vpišeš: "test letnih gum XXXX" kjer namesto XXXX vstaviš trenutno leto. Enako za zimske...

Če odstopanje v dimezijah ni preveliko veljajo iste ocene.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Blinder ::

99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Janac ::

Blinder je izjavil:

take so bestbuy http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d...


A Je cena za vse 4?

Anney ::

Pogledaj za znamko HANKOOK bi znale bit ugodnejše kot druge in so na testih ble dobre, modela K115 in K415.
Govorim na pamet cca 60€ kos.

Sam prisegam drugače na Goodyear, višji cenovni razred, trenutno na avtu Še stara izvedba Eagle F1 in služi odlično.

nejclp ::

Blinder je izjavil:

take so bestbuy http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d...


Ja, Toyo so poceni in v redu, bil sem skeptičen najprej, pa zdaj ful zadovoljen.

Venum ::

Blinder je izjavil:

take so bestbuy http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d...

Vrjetno je to cena za eno, sam ti neznaš brat da iščem najboljšo za moj denar. 500€ na gumo pa bi res malokdo dal, razen kakih bogatašev :) Sam sej razumem da trollaš in da ti je dolgčas.

Rejzor hvala ti !!

Se bom vrjetno kr odloču iz tabele in najdu neki najoptimalnejšega.

Janac ::

pirelli so zmaga poglej jih

RejZoR ::

Moj nasvet, glej take, ki se najbolje obnesejo na suhi in mokri cesti. Glasnost, poraba in obraba so povsem irelevanten podatek če iščeš dobre gume. Razen če zadeva res ekstremno izstopa.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

mn ::

Venum je izjavil:

Blinder je izjavil:

take so bestbuy http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d...

Vrjetno je to cena za eno, sam ti neznaš brat da iščem najboljšo za moj denar. 500€ na gumo pa bi res malokdo dal, razen kakih bogatašev :) Sam sej razumem da trollaš in da ti je dolgčas.

Rejzor hvala ti !!

Se bom vrjetno kr odloču iz tabele in najdu neki najoptimalnejšega.


No ja. Če bi podal dimenzijo bi ti ljudje lahko bolje svetovali!

balocom ::

RejZoR je izjavil:

Moj nasvet, glej take, ki se najbolje obnesejo na suhi in mokri cesti. Glasnost, poraba in obraba so povsem irelevanten podatek če iščeš dobre gume. Razen če zadeva res ekstremno izstopa.


x2. Prvo si sortiraj gume po lastnostih v mokrem, izberi top 5 gum in izberi tisto z najboljšim oprijemom v suhem oz. glej da ne odstopa preveč top gume v mokrem. Tako prideš nekje do 3h gum, ki jih izbereš glede na p/p razmerje. Če se še vedno ne moreš odločiti, poglej obrabo, nato porabo in na koncu glasnost.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Blinder ::

balocom je izjavil:

RejZoR je izjavil:

Moj nasvet, glej take, ki se najbolje obnesejo na suhi in mokri cesti. Glasnost, poraba in obraba so povsem irelevanten podatek če iščeš dobre gume. Razen če zadeva res ekstremno izstopa.


x2. Prvo si sortiraj gume po lastnostih v mokrem, izberi top 5 gum in izberi tisto z najboljšim oprijemom v suhem oz. glej da ne odstopa preveč top gume v mokrem. Tako prideš nekje do 3h gum, ki jih izbereš glede na p/p razmerje. Če se še vedno ne moreš odločiti, poglej obrabo, nato porabo in na koncu glasnost.


pa to je recept za price/performance gume z ignoriranjem price.
Če se ti gre tudi za denar poglej tudi koliko kotalnega upora naredijo gume(z kakimi eco prišparaš goriva za ceno ene nove gume) pa koliko se obrabljajo.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

M-XXXX ::

Sam sem zelo zadovoljen z Michelin Super sport...

Vendar dokler ne podaš dimenzije je vse skupaj nabijanje v prazno...

Venum ::

Dimenzije sedanjih so 195/60/15. Bi lahko recimo kupil 195/45/15, da bi bil manjši razmak med platiščem in cesto, ali so vsi podatki gume omejeni na platišča (feltne) ?

Relanium ::

Venum je izjavil:

Dimenzije sedanjih so 195/60/15. Bi lahko recimo kupil 195/45/15, da bi bil manjši razmak med platiščem in cesto, ali so vsi podatki gume omejeni na platišča (feltne) ?

Ka si nor?
Ti daj gor samo predpisane pnevmatiike za tvoj avto!
Dimenzije pa pišejo v homologacijskem kartončku in pa nekje pri vratih na kakem stebrički.
Karkoli drugega pripelje do laganja števca in problemov z zakonom in v primeru nesreče tudi z zavarovalnico, tega pa mi vrjemi da nočeš, tudi če ni krivda na tvoji strani.

(pa mimgrede: tadruga številka NI dimenzija, ampak razmerje med širino in višino, če kdo slučajno ne ve)

Mimgrede, TULE so se fajn razpisali glede letošnjih gum, kar 260 strani so naklofali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Relanium ()

Blinder ::

ma tip je nažigal NFS - to se vidi po njegovem nicku nitro - in kot tak bi najraje imel enga 1991 nissan 200 sx z 195/40/18 gumami.
kot ti je rekel relanium, če nimaš pravih gum ti lahko policaji težijo. pa mogoče zavarovalnica v primeru nesreče. pazit moraš ne sam na dimenzije ampak tut na hitrostni razred :D lahko so gume za večji hitrostni razred, ne smejo pabit za manjšega.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Meizu ::

Saj širina gum je lahko poljubna pri avtu, da le ne štrli čez odbijače.

Blinder ::

Meizu je izjavil:

Saj širina gum je lahko poljubna pri avtu, da le ne štrli čez odbijače.


ja .. pri NFS
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Meizu ::

Mislim poljubna... Če homologiraš feltno in ti popišejo TUV dobiš tudi dovoljene dimenzije dopisane.

Relanium ::

Meizu je izjavil:

Mislim poljubna... Če homologiraš feltno in ti popišejo TUV dobiš tudi dovoljene dimenzije dopisane.

Ni res.
Ok, dobiš dovoljene dimenzije, ampak moraš imeti točno tiste dimenzije.
Npr. na mojem avtu je tovarniško homologirano 205/55 R16 in 225/50 R16 (na enakih felgah)
Zdaj mam pa gor nelegalno 215/55 R16 in je guma VIŠJA. To, da je višja se pa pozna po tem da avto malo plava sem in tja.
Kot sem rekel, 55 je razmerje med širino in višino, zato je 215/55 višja od 205/55 (enakih col)
Sem v prekršku, vem ampak itak sem šele nabavil platišča in bom kmalu menjal te gume na njih.
Aja, pa če imaš še kak bolj občutljiv avto z dosti elektronskimi pomagali znaš imet pa še dodatne probleme ob nepravilnih dimenzijah.

Tak da pri gumah nič ni kr poljubno, vse je določeno po reglcih, še hitrostni razred in nosilnost.
Poljubno je samo da izbiraš med dvema dimenzijama kot v mojem primeru ali pa poljubna firma.

In na to so ratal vsi organi tako alergični sploh zadnje čase, ko je preveč NFS in Fast&Furious fanov in vidiš na cestah vsega boga.
Ta mularija je posledično zajebala homologacijske procedure še navadnim smrtnikom.

dzinks63 ::

Pri gumi mora obseg štimati s predpisanim, če daješ na felgo širšo gumo, se ji veča obseg, zato moraš kot protiutež izbrati nižji presek, da zadevo skompenziraš. Zato je nek kompromisen optimum tovarniško preračunan, katere koli spremembe na kolesih se odzovejejo z drugačnim obnašanjem avtomobila, tudi če samo zamenjaš proizvajalca gume in so dimenzije enake.

Pri izbiri gume si moraš zase izkristalizirati kriterije, kaj ti je pri gumi in seveda pri obnašanju avtomobila najpomembnejše. Vse najboljše nima nobena guma, so le boljše, slabše pri različnih pogojih.

Relanium ::

dzinks63 je izjavil:

Pri gumi mora obseg štimati s predpisanim, če daješ na felgo širšo gumo, se ji veča obseg, zato moraš kot protiutež izbrati nižji presek, da zadevo skompenziraš. Zato je nek kompromisen optimum tovarniško preračunan, katere koli spremembe na kolesih se odzovejejo z drugačnim obnašanjem avtomobila, tudi če samo zamenjaš proizvajalca gume in so dimenzije enake.

Ja sej, še enkrat dobr preber moj post :P

Zheegec ::

Na gumi morajo vse gume štimati s homologiranimi. Tudi, če imaš butasto 225/50/17 dimenzijo, kot jaz, potem moraš to tudi imeti. Piše vse v navodilih, tudi priporočen tlak v pnevmatikah in vse ostalo. Kar malo si izmišljati dimenzije, ki bi jih imel pa pomeni težave tako z zavarovalnico in policijo, kot tudi slabšo vožnjo v večini primerov.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Janac ::

vzemi pirelli P6

balocom ::

P6 je že star model, glede na to da obstaja že P7
 test pnevmatik v motoreviji

test pnevmatik v motoreviji

V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Zheegec ::

P7 je ok potovalna guma, torej bolj tiha in malo slabši oprijem.
Sam imam Pzero Rosso assimetric in je oprijem čisto druga zgodba :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Anney ::

Ko se kregate o predpisih, moja homologacija ima od 13 - 17 col, pa čeprav 13 col sploh spravim ne na avto zaradi diskov, ker so preveliki in spredaj in zadaj, homologirane pa so.

balocom ::

Slike ali pa ne obstaja 8-O:)
Sicer za take bedarije sem že slišal, da so homologirane dimenzije od xyz/th/gr do zyx/ht/rg velikosti pnevmatik.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Zheegec ::

Ponavadi piše v opombah, da so 13" če je bolj osnovni motor (ki ima slabše bremze), če je boljši motor pa od recimo 15" dalje.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Venum ::

Blinder je izjavil:

ma tip je nažigal NFS - to se vidi po njegovem nicku nitro - in kot tak bi najraje imel enga 1991 nissan 200 sx z 195/40/18 gumami.
kot ti je rekel relanium, če nimaš pravih gum ti lahko policaji težijo. pa mogoče zavarovalnica v primeru nesreče. pazit moraš ne sam na dimenzije ampak tut na hitrostni razred :D lahko so gume za večji hitrostni razred, ne smejo pabit za manjšega.

Res je rad sem igral NFS, ampak v real lifeu ne stremim h takim predelavam :) Vozim popolnoma nepredelan 75 konjski avto :) Kje se pa označuje razdalja med feltno in cesto, če se ?

Janac ::

ker avto

Mesar ::

Venum je izjavil:

Blinder je izjavil:

ma tip je nažigal NFS - to se vidi po njegovem nicku nitro - in kot tak bi najraje imel enga 1991 nissan 200 sx z 195/40/18 gumami.
kot ti je rekel relanium, če nimaš pravih gum ti lahko policaji težijo. pa mogoče zavarovalnica v primeru nesreče. pazit moraš ne sam na dimenzije ampak tut na hitrostni razred :D lahko so gume za večji hitrostni razred, ne smejo pabit za manjšega.

Res je rad sem igral NFS, ampak v real lifeu ne stremim h takim predelavam :) Vozim popolnoma nepredelan 75 konjski avto :) Kje se pa označuje razdalja med feltno in cesto, če se ?


Your turn to burn!

Janac ::

kero tojoto

Venum ::

Opel astra 1.6 8V 75PS

:D Ni toyota ne :)

Aja Mesar hvala!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Venum ()

GrimReaper ::

Za tako moč bodo v bistvu vse nove dobre, tudi Savske, kar je manj od Save bi se pa vseeno izogibal.
Sam imam 105 konjev in 7 let stare gume, pa vozim avto večkrat kolker da, in v suhem prime 100%, v dežju mi je pa enkrat malenkost zdrsnilo, ampak to v 90 ovinek, ki sem ga hotel speljat tako hitro kot po suhem.
Vsekakor ne rabiš gum, ki so res najboljše v suhem in mokrem, ker 100% ne boš opazil razlike.
Vem, ker sem imel pri prejšnjem avtu nove gume (Goodyear), in res ni nobene razlike. Sploh pa če gledaš ostale, jih ima veliko kar zimske gume gor. Sej za polet so čist ok, sam za zimo pa potem ne več.

Kje se pa označuje razdalja med feltno in cesto, če se ?

To morš sam izračunat, oz. najdeš kak kalkulator, recimo:
gledaš pa sidewall height
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

JanK ::

Sparanja pri gumah NIKOLI ne bom razumel. Ce se samo enkrat zaradi slabih gum ustavis 50cm "znotraj" pred teboj zaustavljenega avtomobila, namesto 50cm pred njim, si naredil skode za bistveno vec, kot te pridejo boljse gume v primerjavi z slabsimi.

Pri Spanu, recimo, je v dimenziji 205/55R16 najcenejsa 65 EUR/komad, Dunlop SP Fastresponse pa 85 EUR/komad, razlika pri 4 gumah: 80 EUR. Ena razbita prednja luc je verjetno krepko drazja kot 80 EUR. In ce nekdo rece, da ne more dati na stran vsak mesec 6.67 EUR za boljse gume (ce jih menja enkrat na leto), mu zelo tezko verjamem, ali pa itak nima denarja, da bi se vozil z avtomobilom.

In jasno, da je v normalni, zmerni voznji bistveno manj pomembno kako dobra je guma, ker jo itak vozis dalec od roba zmogljivosti. Ceprav se pri montazi zimskih gum (ki jo naredim ko temperature padejo pod okoli 10C) prav lepo cuti, kako v hladnem bolj primejo. V vsakem primeru pa, ko je kriza, res nocem nobenih presenecenj in se dodatnih otezevalnih okoliscin, kot so slabe gume. Se imam prevec rad.

GrimReaper je izjavil:

Za tako moč bodo v bistvu vse nove dobre, tudi Savske, kar je manj od Save bi se pa vseeno izogibal.


Kaj ima moc veze? Pri konstantni hitrosti skozi ovinek je moc irelevantna. Irelevantna je celo masa avtomobila, ker se iz enacb pokrajsa. Isto velja pri zaviranju.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: JanK ()

amigo_no1 ::

Irelevantna je celo masa avtomobila, ker se iz enacb pokrajsa. Isto velja pri zaviranju
.
Gibalna količina zna biti rahlo večja pri kakem tovornjaku.

Zgodovina sprememb…

jype ::

Največja možna sila lepenja narašča s silo, s katero gume pritiskajo ob podlago pri zaviranju. Seveda je precej odvisno od geometrije, zato bolj športni avtomobili zavirajo bolje od povprečnih mestnih avtobusov.

first_line ::

jype je izjavil:

Največja možna sila lepenja narašča s silo, s katero gume pritiskajo ob podlago pri zaviranju. Seveda je precej odvisno od geometrije, zato bolj športni avtomobili zavirajo bolje od povprečnih mestnih avtobusov.


Geometrije izpušnega kolektorja? Zavirajo bolje? Kaj je to bolje?

Fantje, tukaj berem take stvari da močno dvomim da sploh imate ispite za avto, po znanju fizike morate biti v kakšnem četrtem razredu OŠ. Naj vas še naprej vozi mama, se bom bolj varno počutil na cesti.

clix ::

In kdo je omenil geometrije izpušnega kolektorja? jype ne.

jype ::

first_line> Geometrije izpušnega kolektorja?

Seveda ne, halo? Od smrečice, obešene na vzvratno ogledalo!

Od geometrije vozila (in kako se težišče spreminja med zaviranjem, zavijanjem in drugimi manevri).

Blinder ::

Kakšne pnevmatike imajo v revnih deželah? Če imajo 100$ mesečne plače najbrž ne zapravijo celo plačo za eno gumo premium znamke.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

spenstar ::

Blinder je izjavil:

Kakšne pnevmatike imajo v revnih deželah? Če imajo 100$ mesečne plače najbrž ne zapravijo celo plačo za eno gumo premium znamke.

:)) Se pravi, da postaja Slovenija revna dežela. Pa še zmotil se nisi. Postajamo, ja.
SPENSTAR--builder

IceIceBaby ::

Sparanja pri gumah NIKOLI ne bom razumel. Ce se samo enkrat zaradi slabih gum ustavis 50cm "znotraj" pred teboj zaustavljenega avtomobila, namesto 50cm pred njim, si naredil skode za bistveno vec, kot te pridejo boljse gume v primerjavi z slabsimi.


Dražja guma ni nujno boljše. Poleg tega so situacije, ko točno zaradi razlike med 2 gumama narediš pizdarijo ZELO redke. Potem je treba upoštevati še karakteristike gume. Potenza RE050A je vrhunska guma, ampak optimalno dela šele, ko je ustrezno segreta. Takoj, ko spelješ s parkirišča je mogoče kakšna od "varčnih" gum celo boljša.

Če bi želel striktno upoštevati tvojo filozofijo glede gum, bi jih menjal vsako sezono, pa prvih nekaj 100 ali 1000km bi se vozil po parkirišču, da bi gumo ustrezno utekel. Poleg tega bi pred vsako vožnjo preveril tlak z natančnim manometrom, mogoče celo med vožnjo, ker se guma pri različnih načinih vožnje različno segreva...

JanK ::

first_line je izjavil:

Fantje, tukaj berem take stvari da močno dvomim da sploh imate ispite za avto, po znanju fizike morate biti v kakšnem
četrtem razredu OŠ. Naj vas še naprej vozi mama, se bom bolj varno počutil na cesti.


Pa gremo pocasi:

Maksimalna sila lepenja je F_l=k*F_p, kjer je k koeficient trenja, odvisen od pnevmatike in podlage, z vrednostmi okoli 0.9 na suhi cesti pa do samo 0.1 na gladki, mokri povrsini. F_p pa je sila pravokotno na podlago.

V primeru vozila, ki zavira, je to kar teza vozila: F_p=m*g, kjer je m masa vozila, g pa gravitacijski pospesek, 9.81 m/s^2. Maksimalna sila lepenja za vozilo je torej F_l=k*m*g.

Newtonov zakon pravi da, ce na telo z maso m deluje sila F, to telo pospesuje. Pospesek (ali pojemek) je s silo povezan preko enacbe F=m*a. Iz te enacbe sledi, da je telo pospesuje s pospeskom a=F/m.

Pri maksimalnem zaviranju (maksimalnem pojemku) je sila, ki deluje na vozilo enaka maksimalni sili lepenja. Ce zdruzimo obe enacbi, dobimo a=F_l/m=(k*m*g)/m. V izrazu se masa m pokrajsa (to sem omenil v prejsnjem postu) in ostane a=k*g.

Maksimalni pojemek (ali pospesek) je torej neodvisen od mase vozila.

In ja, mislim, da so te enacbe iz enega visjih razredov osnovne sole. Si jih mogoce presprical?

Ce si, in ce ne razumes izpeljav, pa si vsaj poglej zahteve, ki v ZDA veljajo za maksimalne zavorne poti vozil. Verjetno te bosta presenetili vrednosti za poln in prazen tovornjak z najvecjo skupno maso vecjo od 10000 funtov (okoli 5 ton). Ce je poln, ima predpisano KRAJSO razdaljo kot ce je prazen!

To je natanko posledica primera "geometrije" o kateri je jype pisal. Ce je prazen, se pri zaviranju prenese dovolj teze z zadnjih na prednja kolesa, da zadnja lahko zdrsijo. Zato v tem primeru konstruktorjem vozila "pogledajo skozi prste". Ko je poln, pa tega odpustka ni, ker morajo zavirati tudi zadnja kolesa.

In ko smo ze pri ispitih [sic], imam ga tudi za motor. Avto s 120 km/h rabi okoli 100 m da ustavi. Zagotavljam ti, da se skupnih 300 kg mene in motorja nikakor s 120 km/h ne ustavi v 20 m! To bi ustrezalo okoli 5x lazjemu vozilu, ce bi bila zavorna razdalja odvisna od mase. V resnici se motor v povprecju ustavi na malenkost DALJSI razdalji, kot avto.

Se kaksno vprasanje?
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin

JanK ::

IceIceBaby je izjavil:

Sparanja pri gumah NIKOLI ne bom razumel. Ce se samo enkrat zaradi slabih gum ustavis 50cm "znotraj" pred teboj zaustavljenega avtomobila, namesto 50cm pred njim, si naredil skode za bistveno vec, kot te pridejo boljse gume v primerjavi z slabsimi.


Dražja guma ni nujno boljše.


Ja, zaporedje od najdrazje do najcenejse ni monotono padajoce, ima nihanja. V splosnem pa je trend: za boljso gumo moras dati vec denarja, ne manj. Se motim?

Ceno si v mnozici kriterijev izbire gume prvi omenil ti. Ce pozorno preberes gornji odstavek, je ni, pisem o kvaliteti. Ceno sem omenil sele pri ocenah prihrankov, da bi prikazal kako relativno majhni so. In ja, ne vem, ce je najcenejsa tudi najslabsa. Dvomim pa, da je med "zelo priporocljivimi"!?

Gre za pristop h kupovanju necesa, od cesar je v koncni fazi odvisno tvoje zivljenje in zivljenje drugih. Gume izbiram tako, kot je nekdo ze napisal. Zaupam ADAC/AMZS/.... da korektno opravijo teste in apriori zavrzem vse, kar ni "zelo priporocljivo". Med preostalimi se odlocam na osnovi lastnosti, ki pasejo meni in mojemu stilu voznje. Za ceno me BK, popolnoma! Razen v toliko, da ze izbrane gume kupim pri najcenejsemu ponudniku.

V nasprotju s to filozofijo pa je reci: ali lahko za X EUR dobim kolikor toliko spodobno gumo? Tudi med motoristi so tako razmisljujoci, ceprav je guma se mnogo bolj pomemben faktor pri varnosti. Prihranki pa so se manjsi - ekvivalentni nekaj tankom bencina - nekaj popoldanskim furam. Sam se jim raje odpovem in sem toliko bolj ziher, da bom z ostalih prisel ziv.

Pri voznji z avtom, z motorjem pa se toliko bolj, gre za risk-management, za Gaussovo krivuljo. Tecaj varne voznje, uporaba popolne opreme (vkljucno s kombinezonom, skornji, full-face celado in zelvo), VEDNO preverjanje mrtvega kota pri menjavah pasu (tudi v avtu), cetudi VEM, da ni nobenega tam,... definitivno porinejo mojo tocko navzdol po verjetnostni krivulji. Uporabil bom katerikoli "trik", ki ima po mojem mnenju dovolj velik podoben vpliv. In kvaliteta gum jih po mojih izkusnjah ima.

IceIceBaby je izjavil:

Poleg tega so situacije, ko točno zaradi razlike med 2 gumama narediš pizdarijo ZELO redke.


Si na prehitevalnem pasu na avtocesti v gostem prometu pri 120 km/h. Tvoj otrok na zadnjem sedezu v nepreglednem levem ovinku bruhne. Avtomatsko pogledas nazaj in porabis sekundo, da ze "zrajtas". Ali pa se v vzvratnem ogledalu za sekundo, dve zabuljis v bedaka, ki ti hupa in blenda in ti vozi tik za ritjo, ker hoce hitreje. To se mirno zgodi med voznjo po avtocesti v gostem prometu, kot je bil danes. V eni sekundi prevozis 30 metrov na slepo. Za ovinkom pa promet stoji, kot je danes na vseh avtocestah vsaj nekje...

Z nekega drugega foruma:

Saw a piece on "Fake Britain" this morning where they compared the braking distance from 70 to 0 of a Golf MKVI when fitted with Continentals, and again when fitted with budget tyres which looked almost identical to the Contis (tread pattern etc).

Budget tyres took an extra FIFTEEN METRES or fifty foot to stop. Budget tyred car still doing 31mph at point Contis had stopped.

Apparently it's the inferior rubber in the budget tyres that means they don't stop well. Anyone got a brake-test rating for the Acceleras?


Petnajst metrov je dolzina treh avtomobilov! V rit se zadnjemu zaletis s 50 km/h, namesto da bi se pred njim ustavil. Need I say more?

IceIceBaby je izjavil:

Potem je treba upoštevati še karakteristike gume. Potenza RE050A je vrhunska guma, ampak optimalno dela šele, ko je ustrezno segreta. Takoj, ko spelješ s parkirišča je mogoče kakšna od "varčnih" gum celo boljša.

Če bi želel striktno upoštevati tvojo filozofijo glede gum, bi jih menjal vsako sezono, pa prvih nekaj 100 ali 1000km bi se vozil po parkirišču, da bi gumo ustrezno utekel. Poleg tega bi pred vsako vožnjo preveril tlak z natančnim manometrom, mogoče celo med vožnjo, ker se guma pri različnih načinih vožnje različno segreva...


Kvaliteti dveh gum se seveda lahko zamenjata v dolocenih pogojih, drugace ne bi bilo konkurence. Bi imeli tanartabulso iGumo. Kar se ne pomeni, da niso karakteristike ene gume boljse v vecjem obsegu pogojev.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin

knesz ::

Si na prehitevalnem pasu na avtocesti v gostem prometu pri 120 km/h. Tvoj otrok na zadnjem sedezu v nepreglednem levem ovinku bruhne. Avtomatsko pogledas nazaj in porabis sekundo, da ze "zrajtas". Ali pa se v vzvratnem ogledalu za sekundo, dve zabuljis v bedaka, ki ti hupa in blenda in ti vozi tik za ritjo, ker hoce hitreje. To se mirno zgodi med voznjo po avtocesti v gostem prometu, kot je bil danes. V eni sekundi prevozis 30 metrov na slepo. Za ovinkom pa promet stoji, kot je danes na vseh avtocestah vsaj nekje...


Možno. Sicer sem dosti na cesti, ampak gostega prometa pri 120 in nepreglednega ovinka na avtocesti pa res še nisem videl :) Ali pa se vozim po napačnih avtocestah?

Še če grem ontopic, jaz sem na moji prejšnji Astri z 75KM imel Pirelli P3000 in bil zadovoljen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: knesz ()

IceIceBaby ::

JanK, situacije, ki jih opisuješ so res izjemno redke, pri njih pa ti ne koristi niti najboljša guma.

Gre za pristop h kupovanju necesa, od cesar je v koncni fazi odvisno tvoje zivljenje in zivljenje drugih. Gume izbiram tako, kot je nekdo ze napisal. Zaupam ADAC/AMZS/.... da korektno opravijo teste in apriori zavrzem vse, kar ni "zelo priporocljivo". Med preostalimi se odlocam na osnovi lastnosti, ki pasejo meni in mojemu stilu voznje. Za ceno me BK, popolnoma! Razen v toliko, da ze izbrane gume kupim pri najcenejsemu ponudniku.


Jaz jim pa ne zaupam slepo. So se že večkrat izkazali za precej pristranske.

V nasprotju s to filozofijo pa je reci: ali lahko za X EUR dobim kolikor toliko spodobno gumo? Tudi med motoristi so tako razmisljujoci, ceprav je guma se mnogo bolj pomemben faktor pri varnosti. Prihranki pa so se manjsi - ekvivalentni nekaj tankom bencina - nekaj popoldanskim furam. Sam se jim raje odpovem in sem toliko bolj ziher, da bom z ostalih prisel ziv.


Zakaj potem ne voziš semi slick gum, ki imajo še neprimerno boljše lastnosti od običajnih, letnih? Pa zakaj ne voziš še boljšega avtomobila, ki lahko še bolj drastično skrajša zavorno pot in ima boljše lastnosti.

S tako filozofijo greš lahko v resne ekstreme. Resnica je takšna, da so vse nove gume danes čisto OK za normalen promet. Veliko bolj pomembno je, da gume niso prestare, preveč izrabljene in, da je avto nasploh v dobrem stanju.

RejZoR ::

To ne drži čist. Je fotr nekaj let nazaj (no zdej je že kr neki časa, sam ne pa več kot 10 let) imel na avtu Dunlop gume, ki so bile v rahlem dežju totalna katastrofa. Smo bli glih na morju, začel dež mal rosit in je avto drsel ob vsakem zaviranju. Res da takrat še ni imel ABS-a ampak vseeno, to ni normalno.
Pol smo takoj zamenjal praktično nove gume z enimi drugimi, ki pa so bile ok.

Zadnjih par let pa jih kupujemo izključno po ADAC testih, včasih tud AMZS, tud če gre za dražji tip gum. Seb sem po testih vzel zimske Goodyear UltraGrip 7+, ki so bile takrat top ocenjene, fotr pa letne Vredestein Sportrac 3, ki so bile v tistem času top stuff. Na mojem bojo letne stare kmalu 3 leta, tko da bo čez kakšno leto ali dve pametno pogledat za novim. Jih pa vsako sezono, ko jih dam gor sprobam na primerni podlagi takoj ko je možnost. Največjkrat je to dež, poledica in sneg. Na eni lokalni cesti kjer je dolga ravnina močno pospešim in na polno zabremzam. Asfalt je že mal starejši, tko da je bolj gladek in je test še bolj "občutljiv". Če avto ne drsi v tri krasne in se ABS ne proži kot nor so še dobre. Tud hitrost ustavljanja lahko dobro oceniš, če uporabiš neko referenčno točko kjer začneš bremzat in vidiš kako daleč je šlo.

Še bolj fajn pa je, ker to sprobam lahko kadarkoli ko grem od doma. Če sumim, da je poledica, zabremzam na isti način in vidim kako avto reagira. Če čutiš, da ga je precej neslo veš da so pogoji zelos labi kljub dobrim gumam in pač voziš z več rezerve.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

alexmarsic ::

Bom predlagal tudi jaz nekaj pa povedal nekaj mojih mišljenj.

Alora na moji astri sem imel pred kratkim Kumho gume, ki so se dobro obnesle brez problemov. Pol happy jaz sem zamenjal feltne sem šel iz 15 col na 17 col. Zdaj imam gume Federal, ki jih dobiš na A3M in lahko povem, da se obnesejo zelo lepo čeprav so letne gume so me peljale po snegu brez problemov pa mi ni nič drselo z njimi.

Res da je ena guma cirka 80 eurov ampak so vredne svojega denarja. Sicer dimenzijo ki imam jaz je 205 40 r17.

Drugače pa kar se tiče gum od strank ki montiramo je tako. Nexen se zelo dobro obnese, Kumho za avte kateri vozniki ne vozijo več kot 140km/h. Michelin so me razpočarale so se v 3 mescih izpilile. Dunlop sem imel pred 6 leti na Astri pa so bile dobre zdaj kar vidim so šle po slabem.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Letne pnevmatike 215/50R17, katere ?

Oddelek: Na cesti
112503 (2230) YaN-cH
»

Razlika med pnevmatiki (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9124650 (22215) denabiker
»

Katere gume (225/45 R18 95W)

Oddelek: Loža
499865 (9227) M-XXXX
»

Izbira pnevmatik help (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
939648 (8425) LordTado
»

Kje dobiti solidne letne gume in seveda katere vzeti ? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11021472 (13388) Brane2

Več podobnih tem