Forum » Loža » Dokumentarec o kontroli zračnega prometa, kaj bi vas zanimalo?
Dokumentarec o kontroli zračnega prometa, kaj bi vas zanimalo?
Stepni Volk ::
Imam enkratno priliko za sodelovanje pri nastanku dokumentarca o kontroli zračnega prometa. Minutaža je žal zelo omejena na 8 do 12 min. Bolj mini-dokumentarec torej.
Vprašanje pri tem je, kaj bi vas pri vsem skupaj najbolj zanimalo?
Osnovni koncept je zaenkrat takšen, da bi se pokazalo polet letala. Pokazalo bi se obe strani, s poudarkom na kontroli letenja, ter samo osnovno dogajanje v letalu.
Pri tem naj bi se razkrilo nekaj napačnih mitov, kot je, da so vsi kontrolorji zračnega prometa na Brniku... da delajo v stolpih... itd.
Vprašanje pri tem je, kaj bi vas pri vsem skupaj najbolj zanimalo?
Osnovni koncept je zaenkrat takšen, da bi se pokazalo polet letala. Pokazalo bi se obe strani, s poudarkom na kontroli letenja, ter samo osnovno dogajanje v letalu.
Pri tem naj bi se razkrilo nekaj napačnih mitov, kot je, da so vsi kontrolorji zračnega prometa na Brniku... da delajo v stolpih... itd.
sm0key ::
zanimivo...vedno sem si hotel ogledat kako poteka dvosmerna komunikacija stolp-pilot in kako se pilot odziva na razne ukaze, ako delujejo anti-collision sistemi, rad bi videl VSE instrumente (kao telemetrijo) ko letalo pristaja, vkljucno v razmerah megle ali noči (ILS-instrument landing system in nejgove variante)....zanima me tudi režim urejanja prometa (na akterih višinah je spacing, prelet, inbound, kje so ponavadi vektorji za izstop in vhod,..)
ok to je se dokaj strokovno, ampak te reči me dejansko zanimajo.
ok to je se dokaj strokovno, ampak te reči me dejansko zanimajo.
nevone ::
Kaj delajo kontolorji letenja in kakšno opremo pri tem uporabljajo. Kaj je tisto najpomembnejše, zaradi česar jih potrebujemo. Kakšna znanja mora imeti kontrolor letenja.
o+ nevone
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
LoneWolf ::
Osnovni koncept se mi zdi dober, glede na to, da je dokumentarec namenjen laicni javnosti. Osebno bi me se najbolj zanimalo delovno mesto tipicnega kontrolorja v Sloveniji - v Kotnikovi na LJ INFO, ali v stolpu na Brniku. Oprema, ki jo ima na razpolago, kako poteka primopredaja letala med dvema kontrolama, naloge in odgovornosti kontrolorja za letalo v njegovem zracnem prostoru ipd. Ljudje vecinoma poistovetijo kontrolorja s kaksnim kavbojskim tipom iz filma, ki dela na LAXu ali O'Hari in rafalno mece letala na stezo, zvecer pa odpelje s Porschem in nalije v lokalnem baru s striptizeto v narocju. V Sloveniji je tudi kar nekaj punc kontrolork, ki velikokrat obvladajo bolj kot fantje (then again, to je lahko subjektivno mnenje... ). Za sirso javnost bi znala bit zanimiva povprecna starost slovenskih kontrolorjev, IMHO se giblje tam okoli 25-30.
kako se pilot odziva na razne ukaze
Za zacetek lahko razblinite tale mit. Tu ni nobenih ukazov, kontrola letenja posreduje navodila in nasvete. Pilot letala je ultimativno tisti, ki nosi odgovornost in sprejema odlocitve, ne kontrolor. Seveda pilot obicajno uposteva navodila, lahko pa jih z dobrim razlogom tudi zavrne ali zahteva pojasnitev. Tudi kontrolorji so zmotljivi - ceprav je moja pilotska kariera bolj kot ne kratka, sem ze nekajkrat z razlogom uporabil frazo "Confirm..."
kako se pilot odziva na razne ukaze
Za zacetek lahko razblinite tale mit. Tu ni nobenih ukazov, kontrola letenja posreduje navodila in nasvete. Pilot letala je ultimativno tisti, ki nosi odgovornost in sprejema odlocitve, ne kontrolor. Seveda pilot obicajno uposteva navodila, lahko pa jih z dobrim razlogom tudi zavrne ali zahteva pojasnitev. Tudi kontrolorji so zmotljivi - ceprav je moja pilotska kariera bolj kot ne kratka, sem ze nekajkrat z razlogom uporabil frazo "Confirm..."
Highlag ::
Mene pa bi recimo zanimalo kako bi naša kontrola reagirala, v primeru, da bi na radar ujeli en NLP. Mislim na kakšen neprijavljen let, ki bi letelo v smeri Slovenije. Oziroma na splošno kakšne procedure v "kritičnih" situacijah, ki jih pri nas kot je razbrati iz medijev ni ravno veliko...
Never trust a computer you can't throw out a window
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Highlag ()
leinad ::
Mene pa zanima kakšna izobrazba je potrebna za kontrolorja.
Lone Wolf a ti za Adrio pilotiraš?
Lone Wolf a ti za Adrio pilotiraš?
Monster ::
nevem kolko ste kaj informirani glede virtualnega letenja preko mreže .. evo vam en linkec, tk da se malo po forumu sprehodte, fantje kr obvladajo in radi odgovarjajo na vprašanja >> http://ivao-si.org/
Ka zaboga...
LoneWolf ::
Carnivore: ne, cisto za hobi. Sportni pilot. Nimam profesionalnih ambicij v tej smeri, ceprav sem svoje case malce razmisljal v smeri poklica kontrolorja. Zmeraj mi je bila vsec letalska frazeologija, mi je se danes.
/edit: typos
/edit: typos
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LoneWolf ()
kekz ::
@Za zacetek lahko razblinite tale mit. Tu ni nobenih ukazov, kontrola letenja posreduje navodila in nasvete. Pilot letala je ultimativno tisti, ki nosi odgovornost in sprejema odlocitve, ne kontrolor.
Kdo je bil potem kriv za prvo adrijino nesrečo 10.9.1976? Pilot ali kontrolor? In kaj bi lahko en ali drugi naredil, da do nje ne bi prišlo?
Kako drugače danes postopajo kontrolorji, da se jim take stvari ne doagajajo?
Kdo je bil potem kriv za prvo adrijino nesrečo 10.9.1976? Pilot ali kontrolor? In kaj bi lahko en ali drugi naredil, da do nje ne bi prišlo?
Kako drugače danes postopajo kontrolorji, da se jim take stvari ne doagajajo?
siegmund ::
Hm, zanima me kako se imajo meteorologi na Brniku. Kje in kaj točno delajo.
And now for something completely different...
LoneWolf ::
Kdo je bil potem kriv za prvo adrijino nesrečo 10.9.1976? Pilot ali kontrolor?
Tisto nad Zagrebom? Tisto je bila nesporno napaka kontrolorja. Kontrolor je odgovoren, tudi kazensko, za informacije, ki jih posreduje pilotom. Pilot pa ni *dolzan* sledit navodilom kontrole letenja, ce ima sam boljse informacije ali poznavanje situacije. Velikokrat pa so informacije kontrole letenja najboljse, ki jih ima pilot na razpolago, sploh pri IFR letih. Danes je tehnologija precej napredovala, sistemi za preprecevanje trcenj v zraku znajo posvarit pred taksnimi situacijami - ceprav jih je treba tudi znat ubogat, kot so leta 2002 Rusi in DHLovci spoznal nad juzno Nemcijo...
/edit: danes ne znam tipkat...
Tisto nad Zagrebom? Tisto je bila nesporno napaka kontrolorja. Kontrolor je odgovoren, tudi kazensko, za informacije, ki jih posreduje pilotom. Pilot pa ni *dolzan* sledit navodilom kontrole letenja, ce ima sam boljse informacije ali poznavanje situacije. Velikokrat pa so informacije kontrole letenja najboljse, ki jih ima pilot na razpolago, sploh pri IFR letih. Danes je tehnologija precej napredovala, sistemi za preprecevanje trcenj v zraku znajo posvarit pred taksnimi situacijami - ceprav jih je treba tudi znat ubogat, kot so leta 2002 Rusi in DHLovci spoznal nad juzno Nemcijo...
/edit: danes ne znam tipkat...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LoneWolf ()
balocom ::
ILS bi bil zaminiv, pa kako sploh vejo kam in kako naravnat frčoplan in kje se to zgodi
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man
kunigunda ::
Mene pa zanima, glede na to da so redne linije precej zasicene, kako mislijo resevati te stvari. Bodo spustili ali dvignili visino kaksne linije ?
Stepni Volk ::
Kaj misliš sedaj pod "linije":
Air navigation routes? (po domače zračne poti)
Zmanjšali zahtevane razdalje med letali?
ali
Zasedenos sedežev na rednih letih potniških letal?
Air navigation routes? (po domače zračne poti)
Zmanjšali zahtevane razdalje med letali?
ali
Zasedenos sedežev na rednih letih potniških letal?
neobjavljeno.blogspot.com
Brane2 ::
Teh nekaj minut je malo za karkoli resnega.
Mogoče bi še najbolj zapalila rekreacija tisteg slavnega Mujo & Haso vica ko Mujo-pilot parkira 747-ko čez pristajalno stezo...
Mogoče bi še najbolj zapalila rekreacija tisteg slavnega Mujo & Haso vica ko Mujo-pilot parkira 747-ko čez pristajalno stezo...
On the journey of life, I chose the psycho path.
kunigunda ::
Mah, jaz se ne spoznam toliko, vem da so liniji (letalske) razporejene po visinah (redne poti), da razdalja me enim in drugim avionom, ko se sekata ne sme biti
vec kot toliko in toliko km in da je zaradi vsega tega kar zasicen zrak nad evropo (ceprav ko pogledas gor niti ne izgleda tako :)
Zato so (en dokumentarc na discoveryju je bil) rekli, da bodo morali na novo narediti sistem, ker je cedalje vec aviov v zraku.
Nekaj na to temo. Je pa dolgo kar sem to gledal nazaj, zato tudi ne znam tocno opisati problema.
vec kot toliko in toliko km in da je zaradi vsega tega kar zasicen zrak nad evropo (ceprav ko pogledas gor niti ne izgleda tako :)
Zato so (en dokumentarc na discoveryju je bil) rekli, da bodo morali na novo narediti sistem, ker je cedalje vec aviov v zraku.
Nekaj na to temo. Je pa dolgo kar sem to gledal nazaj, zato tudi ne znam tocno opisati problema.
Monster ::
lahko bi se še malo posvetili posodobitvam na brniku, ker letos jeseni naj bi začeli z gradnjo novega terminala in stolpa(ki naj bi bil velik 100m) pa še kontrolo mislijo na brnik preselit iz Ljubljane.
Ka zaboga...
Stepni Volk ::
To je problem zasičenosti Evrope. Veliko zelo prometnih letališč na zelo majhnem prostoru.
Zato je del Evrope (kot celine) že prevzel RVSM - Reduced Vertical Separation Minima. Dovoljena lateralna razdalja med letali pa ostaja 5NM (cca 8km) na zračnih poteh (v priletno odletnih zračnih prostorih je lahko pol manjša).
Če si pogledate AIP-je članic, vidite, da so zračne poti napeljane na 8NM, kar pomeni, da v primeru neviht, ko letalo zavije stran od CBjev, imaš takoj štalo.
Eno rešitev se vidi v Single European Sky.
Druga v prostem letenju zrakoplovov. Kjer seveda manjka predvsem tehnologija, ki jo ptice obvladajo - nezaletavanje v druge ptiče.
Tretja izmed rešitev je več AirBusov 380.
Četrta se že izvaja: CFMU Central Flow Management Unit, ki s svojim računalniškim centrom obdela vse oddane Flight Plane - načrte leta zrakoplovov, ter letalu ne dovoli vzleteti, dokler ni zagotovljeno, da bo lahko na destinaciji lahko pristalo. Zato se letalom, ki letijo v ta zelo prometna področja dodeluje - SLOTe - Sheduled Lift Of Time. Znotraj katerega letalo mora vzleteti. Če gre prekmalu plačajo kazne, kasneje teko ne sme več poleteti in mora zaprositi za nov SLOT.
Če bo gužva na Avtocesti podobna, se lahko pričakuje nekaj podobnega :)
A ne glede nato, kaj se počne, je letni porast prometa približno 7% (z izjemami kot sta bili leti z 911 ali SARS). Se pravi, čez 10 let... Zato ni čudno, da imate BBCjevo serijo s skupnim imenom: "Crowded skies..."
Zato je del Evrope (kot celine) že prevzel RVSM - Reduced Vertical Separation Minima. Dovoljena lateralna razdalja med letali pa ostaja 5NM (cca 8km) na zračnih poteh (v priletno odletnih zračnih prostorih je lahko pol manjša).
Če si pogledate AIP-je članic, vidite, da so zračne poti napeljane na 8NM, kar pomeni, da v primeru neviht, ko letalo zavije stran od CBjev, imaš takoj štalo.
Eno rešitev se vidi v Single European Sky.
Druga v prostem letenju zrakoplovov. Kjer seveda manjka predvsem tehnologija, ki jo ptice obvladajo - nezaletavanje v druge ptiče.
Tretja izmed rešitev je več AirBusov 380.
Četrta se že izvaja: CFMU Central Flow Management Unit, ki s svojim računalniškim centrom obdela vse oddane Flight Plane - načrte leta zrakoplovov, ter letalu ne dovoli vzleteti, dokler ni zagotovljeno, da bo lahko na destinaciji lahko pristalo. Zato se letalom, ki letijo v ta zelo prometna področja dodeluje - SLOTe - Sheduled Lift Of Time. Znotraj katerega letalo mora vzleteti. Če gre prekmalu plačajo kazne, kasneje teko ne sme več poleteti in mora zaprositi za nov SLOT.
Če bo gužva na Avtocesti podobna, se lahko pričakuje nekaj podobnega :)
A ne glede nato, kaj se počne, je letni porast prometa približno 7% (z izjemami kot sta bili leti z 911 ali SARS). Se pravi, čez 10 let... Zato ni čudno, da imate BBCjevo serijo s skupnim imenom: "Crowded skies..."
neobjavljeno.blogspot.com
Stepni Volk ::
Bosta dve verziji. Ena omenjena kratka... ter ena do ure dolga z detajli iz zaledja vseh služb, ki nudijo servis direktno in indirektno letalskim prevoznikom in športnim letom: ARO, FIS, Flight Data, COM, NOTAM, Tehnične službe.
Izvzete bodo tiste, ki niso pod okriljem podjetja Sloveniacontrol (pred leti del URSCL), t.j. Meteorologi, različne letališke službe, ki niso v neposredni povezavi z navigacijo: Catering, čistilci, servic, ground, carina, policija itd.
Ko bosta dokončani, naj bi bili prosto dostopni na omenjeni strani podjetja. Jutri pa dobite drugo verzijo kratkega scenarija v pisni obliki kar v tole temo.
Izvzete bodo tiste, ki niso pod okriljem podjetja Sloveniacontrol (pred leti del URSCL), t.j. Meteorologi, različne letališke službe, ki niso v neposredni povezavi z navigacijo: Catering, čistilci, servic, ground, carina, policija itd.
Ko bosta dokončani, naj bi bili prosto dostopni na omenjeni strani podjetja. Jutri pa dobite drugo verzijo kratkega scenarija v pisni obliki kar v tole temo.
neobjavljeno.blogspot.com
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
kunigunda ::
Mogoce se kaksen stavek o terorizmu. Baje da bo vsako manjse odstopanje od smeri leta ze opozarjalo na mozno ugrabitev. Ali je to zgolj v USA ?
Stepni Volk ::
To je stvar vojaške kontrole zračnega prometa.
Npr. v Švici se mora vsaka sprememba od začrtanega FPL - Flight Plana (nivo in pot letenja), ki jo pilot javi, takoj podati naprej vojaški kontroli in to vsa leta pred 9im 11tim.
911 so tako izklopili transponderje na letalih, ter prekinili komunikacijo s civilno kontrolo zračnega prometa (z vojaško tako niso bili v stiku). Tako, da je civilna kontrola vedela le kje se geografsko nahajajo, ne pa tudi kako visoko so.
Transponder v letalu je naprava, ki odgovarja v t.i. Alpha in Charli mode-u:
A - Kdo sem?
C - Kako visoko sem?
Sekundarni radar ta dva moda, ki sta podana v 4 mestnem številu (brez 9k in 8ic), prevede v to katero letalo je to in kako visoko je.
Višino letalo podaja glede na pritisk. Višinomer je namreč točno to: "pritiskomer".
Mode S, ki še ni v polnem zagonu, bi omogočal polno komunikacijo med kontrolo in letalom, kjer bi vsako letalo lahko podajalo poljubno količino podatkov.
Npr. v Švici se mora vsaka sprememba od začrtanega FPL - Flight Plana (nivo in pot letenja), ki jo pilot javi, takoj podati naprej vojaški kontroli in to vsa leta pred 9im 11tim.
911 so tako izklopili transponderje na letalih, ter prekinili komunikacijo s civilno kontrolo zračnega prometa (z vojaško tako niso bili v stiku). Tako, da je civilna kontrola vedela le kje se geografsko nahajajo, ne pa tudi kako visoko so.
Transponder v letalu je naprava, ki odgovarja v t.i. Alpha in Charli mode-u:
A - Kdo sem?
C - Kako visoko sem?
Sekundarni radar ta dva moda, ki sta podana v 4 mestnem številu (brez 9k in 8ic), prevede v to katero letalo je to in kako visoko je.
Višino letalo podaja glede na pritisk. Višinomer je namreč točno to: "pritiskomer".
Mode S, ki še ni v polnem zagonu, bi omogočal polno komunikacijo med kontrolo in letalom, kjer bi vsako letalo lahko podajalo poljubno količino podatkov.
neobjavljeno.blogspot.com
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Airbus bo prepustil izogibanje bližnjih srečanj zrakoplovov avtomatikiOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 5136 (4065) | Matevžk |
» | Letalo + DovoljenjeOddelek: Loža | 5301 (4920) | Stepni Volk |
» | Predstavljeno letalo Airbus A380 (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 18274 (15918) | cryptozaver |
» | Vohunski satelitiOddelek: Znanost in tehnologija | 3984 (2888) | OwcA |