Novice » Znanost in tehnologija » Tesla Motors - Avto, bolje rečeno "Športni avto" - Tesla Roadster
darkolord ::
premetavi ti svoj telefon gor pa dol pa da vidmo kko bo z baterijo
skoz ga premetavam... še kar deluje
skoz ga premetavam... še kar deluje
LedStorm+++ ::
Vprašanje je... Kolko jedrskih zdaj nardit samo zarad elekrične kripe . Elektrika al gorivne celice...
Pingvin :-)
WarpedGone ::
pise kj ce ma ta auto klimo?
Kaj ko bi si to izvolil malo prebrat na njihovem sajtu? Enako velja za ostale jako pametne osebke tule Vidte sliko in zlivate gnojnico. Še tolk niste da bi si prebrali to kar so javno objavli. Tut izračun energetske učinkovitosti so objavli. Pejte na White Papers...
Glede EV1. Če se 4kratno povečanje dosega (iz 60 milj na 250) ne zdi nič posebnega pol ti ne morm pomagat. 400km je doseg povrečnega športnega bencinarja. Če je ta nadpovrečen, je doseg dokaj nižji. Za baterije so na svoji strani napisal da naj bi zdržale vsaj 100.000 milj.
Dejansko se pa zna nardit da bojo baterije v prih. neki podobnega kot plinske bombe danes. Prineseš prazno, vzameš polno. Tako bo jako malo iztrošenih baterij končalo v lokalnih divjih odlagališčih. Ker bo namreč povsem nova (brez da vrneš prazno) precej draga zadeva. Se jo bo splačal peljat nazaj na 'petrol', kjer jo bojo pa nafilal in oddal naslednjemu. Ko bo pa iztrošena pa pač poslal v razgradnjo.
Zbogom in hvala za vse ribe
keber ::
>>> Dejansko se pa zna nardit da bojo baterije v prih. neki podobnega kot plinske bombe danes. Prineseš prazno, vzameš polno.
Baterije v predstavljenem modelu tehtajo pol tone.
Ne sanjajte o elektriki, dokler je nafta cenejša, enostavnejša, udobnejša, učinkovitejša. Ko bo elektrika v VSEH štirih točkah boljša, takrat bo prevladala. Ampak to ne bo še zelo zelo dolgo.
In hibridi zaenkrat niso uspeli zaradi tiste stvari, cenejša. Kaj mi pomaga dva litra manjša poraba pri Priusu, če je pa primerljiv bencinar skoraj pol cenejši.
Baterije v predstavljenem modelu tehtajo pol tone.
Ne sanjajte o elektriki, dokler je nafta cenejša, enostavnejša, udobnejša, učinkovitejša. Ko bo elektrika v VSEH štirih točkah boljša, takrat bo prevladala. Ampak to ne bo še zelo zelo dolgo.
In hibridi zaenkrat niso uspeli zaradi tiste stvari, cenejša. Kaj mi pomaga dva litra manjša poraba pri Priusu, če je pa primerljiv bencinar skoraj pol cenejši.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: keber ()
Trdi ::
Fantje, kje vi živite? Obstajajo tudi zmogljivejši električni avtomobili.
http://www.techeblog.com/index.php/tech...
Štirje motorji, vsak za svoje kolo. Baterije so težke 1.2 tone, 800 voltov napetosti. Pazi zdaj to... 1091 konjskih moči! 2940 Nm navora (WTF?!) pri 12900 obratih. Pospešek do 100 km/h manj kot tri sekunde. Je seveda koncept, ampak vse to je možno narediti. Tu je prihodnost.
http://www.techeblog.com/index.php/tech...
Štirje motorji, vsak za svoje kolo. Baterije so težke 1.2 tone, 800 voltov napetosti. Pazi zdaj to... 1091 konjskih moči! 2940 Nm navora (WTF?!) pri 12900 obratih. Pospešek do 100 km/h manj kot tri sekunde. Je seveda koncept, ampak vse to je možno narediti. Tu je prihodnost.
Trdota d.o.o.
WarpedGone ::
Priusov cilj NI nizka poraba. Priusov cilj so nizki izpusti CO2. Malo nižja poraba je stranski učinek.
Glede baterij. Kakih 80 let nazaj so imeli 4L motroji po 80 konjskih moči. Kakšni kreteni so mogl bit da so teral razvoj tako neučinkovitih zadev...
Fant, nekje je treba začet. In Li-Ion je že bistveno bolje kot svinčevi akumulatorji. Menda ne misliš da je Li-Ion kočni dosežek za vse večne čase? Pač u sedanjem stanju instant menjava ni praktična, je pa zato možno polnjenje kjerkoli se ustaviš.
Še največji minus tele zadeve je to, da je ne bojo prodajal izven amerike.
Glede baterij. Kakih 80 let nazaj so imeli 4L motroji po 80 konjskih moči. Kakšni kreteni so mogl bit da so teral razvoj tako neučinkovitih zadev...
Fant, nekje je treba začet. In Li-Ion je že bistveno bolje kot svinčevi akumulatorji. Menda ne misliš da je Li-Ion kočni dosežek za vse večne čase? Pač u sedanjem stanju instant menjava ni praktična, je pa zato možno polnjenje kjerkoli se ustaviš.
Še največji minus tele zadeve je to, da je ne bojo prodajal izven amerike.
Zbogom in hvala za vse ribe
NeOman ::
Da ne bom odgovarjal vsakemu posebej se nekaj informacij. Motor ni kaj prevec ne prede, bolj ali manj je zadeva tiho - strasno zanimivo videt in slisat kako se avto "neslisno" premika.
Glede energije prihodnosti, prav gotovo je to fuzija in z njo povezane fuzijske elektrarne. Gre za fizikalni pojav, ki nastaja na Soncu - pri tako visoki temperaturi ostanejo v atomu samo jedru in ob trku lahkih jeder pride do spajanja le teh. Vec o gradnji ze drugega prototipa fuzijskega reaktorja si lahko preberete tukaj.
Glede jedrske energije, NEK (ne JEK) spada pod termoelektrarne in z zasnovo Cernobilske nima veliko skupnega razen imena. Gre za drug sistem, jedrski del je locen in zaprt v 7 plasteh glavnega objekta. Gre za tlacnovodni in ne vrelni tip elektrarne (vrelni reaktor je bil v Cernobilu), razlika je v tem, da do turbin pri tlacnovodnem sistemu pride nekontaminirana voda, obratno pa pri vrelnem sistemu.
Shema delovanja
Zakaj je prislo do nesrece v Cernobilu? Zaradi eksperimentiranja, elektrarno so preizkusali - izklopili so vse varnostne sisteme, da bi ugotovili koliko prenese, ocitno je da so sli predalec. Vec si pa tako ali tako lahko preberete na netu.
Upam da kmalu pride do razmaha in lazje dostopnosti taksne tehnologije, ceprav je se vedno uzitek se usest v klasicnega roadsterja in pritisnit pedalo do dna.
PS: Za kakrsnekoli napake se opravicujem, me boste ze popravili - za nekatere je se jutro ;)
Glede energije prihodnosti, prav gotovo je to fuzija in z njo povezane fuzijske elektrarne. Gre za fizikalni pojav, ki nastaja na Soncu - pri tako visoki temperaturi ostanejo v atomu samo jedru in ob trku lahkih jeder pride do spajanja le teh. Vec o gradnji ze drugega prototipa fuzijskega reaktorja si lahko preberete tukaj.
Glede jedrske energije, NEK (ne JEK) spada pod termoelektrarne in z zasnovo Cernobilske nima veliko skupnega razen imena. Gre za drug sistem, jedrski del je locen in zaprt v 7 plasteh glavnega objekta. Gre za tlacnovodni in ne vrelni tip elektrarne (vrelni reaktor je bil v Cernobilu), razlika je v tem, da do turbin pri tlacnovodnem sistemu pride nekontaminirana voda, obratno pa pri vrelnem sistemu.
Shema delovanja
Zakaj je prislo do nesrece v Cernobilu? Zaradi eksperimentiranja, elektrarno so preizkusali - izklopili so vse varnostne sisteme, da bi ugotovili koliko prenese, ocitno je da so sli predalec. Vec si pa tako ali tako lahko preberete na netu.
Upam da kmalu pride do razmaha in lazje dostopnosti taksne tehnologije, ceprav je se vedno uzitek se usest v klasicnega roadsterja in pritisnit pedalo do dna.
PS: Za kakrsnekoli napake se opravicujem, me boste ze popravili - za nekatere je se jutro ;)
R33D3M33R ::
Nizki izpusti CO2?
Gorivo gori in se pretvarja v CO, CO2, H2O in še cel kup drugih oksidov. Kolikor goriva se porabi toliko CO in CO2 nastane (seveda je količina enega odvisna od količine drugega). Torej če ima 10 let stari avto porabo 10 l goriva na 100km, bo proizvedel ravno toliko CO2 (če ves CO popolnoma zreagira) kot sedaj najnovejši avtomobil s tolikšno porabo.
Torej edino kar lahko zniža izpust CO2 je:
A) da se ta veže na neko snov v avtomobilu (recimo kako bazo) in se nato ta posoda menja vsake toliko - malo verjetno, bolj neverjetno
B) da v avtomobilu poteka sinteza goriva (akhm ) - še manj verjetno
C) da se pretvori v vodo - bullshit
Ne spoznam se na moderne avtomobile, ampak res bi me zanimalo kako to gre? Kemijsko ozadje sem že razložil in če ne uporabljajo kakega posebnega procesa je to to. Koliko goriva zgori toliko bo CO2. Ane?
Gorivo gori in se pretvarja v CO, CO2, H2O in še cel kup drugih oksidov. Kolikor goriva se porabi toliko CO in CO2 nastane (seveda je količina enega odvisna od količine drugega). Torej če ima 10 let stari avto porabo 10 l goriva na 100km, bo proizvedel ravno toliko CO2 (če ves CO popolnoma zreagira) kot sedaj najnovejši avtomobil s tolikšno porabo.
Torej edino kar lahko zniža izpust CO2 je:
A) da se ta veže na neko snov v avtomobilu (recimo kako bazo) in se nato ta posoda menja vsake toliko - malo verjetno, bolj neverjetno
B) da v avtomobilu poteka sinteza goriva (akhm ) - še manj verjetno
C) da se pretvori v vodo - bullshit
Ne spoznam se na moderne avtomobile, ampak res bi me zanimalo kako to gre? Kemijsko ozadje sem že razložil in če ne uporabljajo kakega posebnega procesa je to to. Koliko goriva zgori toliko bo CO2. Ane?
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:
stock ::
darkolord lepo da ti dela, men ne napihnla se mi je baterija...
Sm biu na sajtu in za klimo slucajno nism nasu, sm su zdele se enkrt pogledat in jo ma(da nebo treba se komu). butasto se mi zdi da ti kle pravs nej si grem tja prebrat medtem ko ves odgovor. mogoce tega podatka nism nasu...
uglavnem> ta teorija o menjanju baterije se zdi kr najbolsa, kljub tezi baterije, samo je tiki en se vecji problem. A ti ko gres tankat skoz natankas do konca? in das na mestu 15k? Zelo veliko ljudi fura na minimumu in tanka mal pa po mal za 2-3jurije...
btw Trdi sj tud vlaki furajo na elektrko... pa to noben ni omenu, sj vemo kaksne so zmogljivosto Emotorjev sj tuki ja samo baterija problem
Sm biu na sajtu in za klimo slucajno nism nasu, sm su zdele se enkrt pogledat in jo ma(da nebo treba se komu). butasto se mi zdi da ti kle pravs nej si grem tja prebrat medtem ko ves odgovor. mogoce tega podatka nism nasu...
uglavnem> ta teorija o menjanju baterije se zdi kr najbolsa, kljub tezi baterije, samo je tiki en se vecji problem. A ti ko gres tankat skoz natankas do konca? in das na mestu 15k? Zelo veliko ljudi fura na minimumu in tanka mal pa po mal za 2-3jurije...
btw Trdi sj tud vlaki furajo na elektrko... pa to noben ni omenu, sj vemo kaksne so zmogljivosto Emotorjev sj tuki ja samo baterija problem
WarpedGone ::
A ti ko gres tankat skoz natankas do konca? in das na mestu 15k? Zelo veliko ljudi fura na minimumu in tanka mal pa po mal za 2-3jurije...
Ekvivalent tega je, da se za 5 minut prkuplaš v vtičnico, ti pa spiješ en kufe.
Zbogom in hvala za vse ribe
Looooooka ::
sploh ne morm verjet da ste sli geeki na ta post(glih dons nekje drugje bral o tem avtu)...negativne komentarje pisat.take je treba sam v ameriko preselt pa dihite bencin dokler se ne stegnete.
400 km avtonomije je velik za tehnologijo,ki bi jo naftne druzbe rade lepo fentale in za kero rade trdijo da je "v povojih".Ce so tole povoji pol bi bil jst zlo ponosn lastnik tazga invalidnega avtomobila.
Kar se pospeskov in hitrosti tice:
noben avto na bencin se ne bi mogu niti priblizno EVER primerjat z elektricnim avtomobilom,ko bo do koncno resen problem z baterijami.
Tle je edina ovira sam kolicina stroma,ki jo das motorju.
Oh pa neke primerjave z pc baterijami....jesus christ mislm da tle mal vec kesha vlozijo v baterije....
So pa res tisti komentarji kjer pise da nas bojo pol elektrarne zacele nategvat zalostno resnicen...
Kar naenkrat bo premal stroma za vse...tist fusion reaktor v franciji bo pa cez 50 let dokoncan al kako ze?
Je kr mal zalostno da sedimo direkt na zlati zili pa nimamo dovolj hude lopate da bi fajn zakopal not...
Oh...pa sodsca bojo mela tud fino delo,ko bo 2x vec povozenih ker noben ne bo slisu avta,ki pridrvi iz ovinka z 300 kmh :D
400 km avtonomije je velik za tehnologijo,ki bi jo naftne druzbe rade lepo fentale in za kero rade trdijo da je "v povojih".Ce so tole povoji pol bi bil jst zlo ponosn lastnik tazga invalidnega avtomobila.
Kar se pospeskov in hitrosti tice:
noben avto na bencin se ne bi mogu niti priblizno EVER primerjat z elektricnim avtomobilom,ko bo do koncno resen problem z baterijami.
Tle je edina ovira sam kolicina stroma,ki jo das motorju.
Oh pa neke primerjave z pc baterijami....jesus christ mislm da tle mal vec kesha vlozijo v baterije....
So pa res tisti komentarji kjer pise da nas bojo pol elektrarne zacele nategvat zalostno resnicen...
Kar naenkrat bo premal stroma za vse...tist fusion reaktor v franciji bo pa cez 50 let dokoncan al kako ze?
Je kr mal zalostno da sedimo direkt na zlati zili pa nimamo dovolj hude lopate da bi fajn zakopal not...
Oh...pa sodsca bojo mela tud fino delo,ko bo 2x vec povozenih ker noben ne bo slisu avta,ki pridrvi iz ovinka z 300 kmh :D
madmitch ::
Tole je pa res dobra novica. Krasen avtomobilček. Rabiš samo strenirati sopotnico da lepo dela brbrbrbr...eeeejuuuu...za nas ki smo še na klasiko 'čutno' navezani
Ti daj MP3, ki dela brbrbr notr, sopotnica naj bo pa lepa in dela kaj bolj prijetnega ;-) - za oba.
A niso pred časom govorili o baterijah, ki so nekakšen surogat nekega nizkoradioaktivnega elementa? Izgledalo je kar zanimivo.
Polnjenje baterij se meni pri 400+km dometa sploh ne zdi problematično. Z današno tehnologijo in razvejanostjo el. omrežja bi lahko baterije polnili na vsakem parkirišču, induktivno tudi na samem cestišču (ok, dosti izgub je tu), kaj pa vem, skoraj povsod, samo domišlija mora malo delat.
Nikomur se ne zdi sporno in čudno da je tankštel ob cestah kot smetja. Pač, zadevo bi malo spremenili in dali na vsak parking štekdozo, kje pa je tu problem. Če lahko Gratel pol mesta prekoplje za optiko, potem to ob elektro omrežju, ki že obstaja, sploh ni problem. Poleg tega bi lahko vsi bencin kelnarji dobili nivo službo - čistili in vzdrževali bi štekdoze. Prehod s fosilnih goriv na elektriko pri vozilih je težak samo zaradi navezanosti na tankštele in zaradi politike (ne samo državne, da se ne bo kdo na to obesil).
Nobody is perfect, my name is Nob Ody
Zgodovina sprememb…
- spremenil: madmitch ()
IceIceBaby ::
Električnega športnika že nekaj časa delajo pri Venturiju. Mislim, da so zmogljivosti podobne, tako, da tole ni nič novega. Je pa lepo, da se razvijajo stvari tudi v to smer.
Kar se tiče jederskih odpadkov. Je kdo od nasprotnikov JE že pomislil, kam se odlagajo odpadki iz termoelektrarn ? Pri JE točno vemo koliko je odpadkov, imamo nad njimi nadzor in jih lahko spravimo 10km pod zemljo, kjer ne motijo nikogar. Pri termoelektrarnah pa odpadke, ki so ravno tako precej škodljivi, spuščamo v zrak, da jih prebivalci okoliških krajev lahko lepo vdihavamo in zbolevamo za astmo, rakom in še čem.
Kar se tiče jederskih odpadkov. Je kdo od nasprotnikov JE že pomislil, kam se odlagajo odpadki iz termoelektrarn ? Pri JE točno vemo koliko je odpadkov, imamo nad njimi nadzor in jih lahko spravimo 10km pod zemljo, kjer ne motijo nikogar. Pri termoelektrarnah pa odpadke, ki so ravno tako precej škodljivi, spuščamo v zrak, da jih prebivalci okoliških krajev lahko lepo vdihavamo in zbolevamo za astmo, rakom in še čem.
WarpedGone ::
Keber:
Mi na mesec pokurimo okol 200kWh štorma, za to dobimo račun za pribl. 5k SIT.
Eno filanje tegale avtka pokuri prbl. 50 kWh (220V x 70A x 3,5h). To na oko znese dobrega jurja.
Torej, 400km se prefuraš za dobrega jurja. To da je dražje kot nafta? V kateri risanki? A kr tko al na pamet nabijaš?
Ne sanjajte o elektriki, dokler je nafta cenejša ..
Mi na mesec pokurimo okol 200kWh štorma, za to dobimo račun za pribl. 5k SIT.
Eno filanje tegale avtka pokuri prbl. 50 kWh (220V x 70A x 3,5h). To na oko znese dobrega jurja.
Torej, 400km se prefuraš za dobrega jurja. To da je dražje kot nafta? V kateri risanki? A kr tko al na pamet nabijaš?
Zbogom in hvala za vse ribe
bMozart ::
Men je bil še najbolj ql avtomobil iz filma I Robot, pa ni bil ne en ne drug motor, avto je pa poganjal štrom če se ne motim... U glavnem luštna zadeva, sploh za parkirat.
Če je tak avto res možno nardit je pa druga zadeva....
Če je tak avto res možno nardit je pa druga zadeva....
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...
Kilgore T ::
Najbolj cool je "beam me up, Scotty". To bi. Ne cestnih radirk.
"Prepricanja so sovrazniki resnice, nevarnejsa kot lazi. "
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
PrimozR ::
btw Trdi sj tud vlaki furajo na elektrko... pa to noben ni omenu, sj vemo kaksne so zmogljivosto Emotorjev sj tuki ja samo baterija problem
Vlaki majo overhead žice.
Chronoboy ::
OMG, R33D3M33R. Prius je hibrid, ves kaj to pomeni? Se ti zdi, da pri elektricnem motorju nastaja CO2?
R33D3M33R ::
Joj, mislim da se bom vrgel čez balkon, ker sem mislil, da pri električnem motorju nastaja CO2.
Saj nisem bral vseh prispevkov, da bi vedel, da je Prius hibrid, se pač zgodi. Drugače pa nisem napisal nič napačnega ...
Saj nisem bral vseh prispevkov, da bi vedel, da je Prius hibrid, se pač zgodi. Drugače pa nisem napisal nič napačnega ...
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:
keber ::
>>> Torej, 400km se prefuraš za dobrega jurja. To da je dražje kot nafta? V kateri risanki? A kr tko al na pamet nabijaš?
Seveda je dražje. Saj avto menda ni zastonj. Pa čas tudi ni zastonj. Se ti mudi v službo in zmanjka toka v bateriji. 3,5 ure čakanja na črpalki stane v delovnih urah koliko?
Brezveze, zadeva ni praktična. Nafta ni s tem avtkom ogrožena niti za najmanjšo malenkost.
Seveda je dražje. Saj avto menda ni zastonj. Pa čas tudi ni zastonj. Se ti mudi v službo in zmanjka toka v bateriji. 3,5 ure čakanja na črpalki stane v delovnih urah koliko?
Brezveze, zadeva ni praktična. Nafta ni s tem avtkom ogrožena niti za najmanjšo malenkost.
Daedalus ::
Hja, naslednji model bo pa palil na gorivne celice...kar pa zna biti ze precej bližje resni konkurenci nafte. To je pač koncept, dokza, kaj se da naredit. Baterije IMO tu niso resna opcija, gorivne celice pač.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
ratsum ::
Končno ena zadevca, ki ne polluta po naši mali zemljici ki je že tok zagiftana da skor bol že bit ne more.
WarpedGone ::
Avto na baterije pa je mrtva veja v razvoju.
As in: Howgh, govoril sem? Sorry, Tvoje mnenje samo posebej ne pomeni nič. Pokazal si pa da kakih pametnih argumentov proti nimaš. Pač se ti ne dopade. Kot meni tuna sendvič ne. Pa zato ne pljuvam po tuni, kako se ne splača.
bedno.
Zbogom in hvala za vse ribe
Matrin ::
Sicer nisem siguren, ker ne vem veliko o gorivnih celicah, sn a ne te dejansko proizvajajo štrom, ki potem poganja el. motor? Bojim se, da smo v tvoji mrtvi veji, keber. Kar se pa tiče avtov na vodik, a ti sploh veš kako stabilen je vodik keber? V naši atmosferi eksplodira hitreje kot alkohol. Sicer ne vem koliko vodika bi dejansko potreboval v tanku, vendar bi v primeru nesreče prišlo v vsakem primeru do krepke eksplozije. A se kdo resnično želi vozit s tem?
neoto ::
Matrin: a si že slišal, da se precej avtomobilov (predvsem na primorskem) vozi na plin? Pa si že slišal za kakšno eksplozijo?
Pithlit ::
Martin: Avtomobilov na vodik imaš na izbiro precej. Vodikovih "pump" sicer ne... ampak to se hitro spreminja. Tekoči stroški (torej "bencinski") so za dve tretjini do eno polovico manjši kot pri klasičnem bencincu. In pazi tole... odpad (kot je recimo CO in CO2 pei bencincih) pri avtomobilih na vodike je... drumroll... povsem navadna pitna voda.
A se kdo resnično želi vozit s tem? Vprašanje je "a se kdo noče?".
Klik
Klik
In še Wiki za vse, ki brez nje nimate živeti.
A se kdo resnično želi vozit s tem? Vprašanje je "a se kdo noče?".
Klik
Klik
In še Wiki za vse, ki brez nje nimate živeti.
Life is as complicated as we make it...
BigWhale ::
Ko bomo znali shraniti dovolj elektricne energije na dovolj majhnem prostoru, pa naj bo to v obliki baterije ali pa majhnega prenosnega jedrskega reaktorja bomo na konju. Ceprav je prva resitev boljsa.
Pridobivanje energije je bolj ucinkovito, ce se dogaja na enem koncu. Bolje je ena termo elektrarna na koln, kot sto tisoc gospodinjstev s pecjo na trda goriva. Se bolje je ena jedrska elektrarna.
Prosim, da ne omenjate cernobilske nesrece, ker je to tako, kot ce bi rekli, da so avtomobili prenevarni in bi morali vsi pes hoditi, ker se je na dirki Formule 1 nekdo ubil, ker so probavali nov experimentalni avto.
Trenutno je pa stanje tako, da je najvec energije na cim manjsem mestu spravljeno v bencinu/dieslu.
Pridobivanje energije je bolj ucinkovito, ce se dogaja na enem koncu. Bolje je ena termo elektrarna na koln, kot sto tisoc gospodinjstev s pecjo na trda goriva. Se bolje je ena jedrska elektrarna.
Prosim, da ne omenjate cernobilske nesrece, ker je to tako, kot ce bi rekli, da so avtomobili prenevarni in bi morali vsi pes hoditi, ker se je na dirki Formule 1 nekdo ubil, ker so probavali nov experimentalni avto.
Trenutno je pa stanje tako, da je najvec energije na cim manjsem mestu spravljeno v bencinu/dieslu.
Matrin ::
OK, priznam. ne vem veliko o avtomobilih na vodih. Vem samo da obstajajo. Vem pa o vodiku to, kar sem se naučil v šoli pri kemiji. Naučil sem se, da vodik ne potrebuje začetne energije da reaira, kot recimo plin. Plin ne bo eksplodiral, če ne bo iskre. V primeru, da pa toči tank z vodikom (ali pa se zgodi nesreča, pri kateri uhaja gorivo-vodik) pa bi moralo stvar raznesti takoj (ko pride vodik v stik z kisikom). A se da takšna reakcija praktično kako preprečit?
R33D3M33R ::
Počasi počasi.
Od kod ti informacije, da vodik reagira takoj brez da bi potreboval začetno energijo? Seveda je potrebno zmes zraka in vodika prižgati, da zreagira. Poskusi malo logično pomisliti zakaj se niso zrakoplovi spontano vžigali pa čeprav so bili napolnjeni z vodikom. Če bi rad preizkusil trditev, napravi elektrolizo NaOH. Vodik vodiš v posodo z milnico, da se nabira. Zadeva ne bo eksplodirala dokler ne boš zmes prižgal.
Problem vodika je prvič v tem, da je molekula majhna in pronica skozi večino materialov, drugič, da se raztaplja v nekaterih kovinah in tretjič, da je eksploziven oz. gorljiv, če ga je v zmesi že 4%.
V razmerju 2:1 (vodik:kisik), seveda zadeva precej poči - pokalni plin. Poleg zna biti težava, da zadeva gori z brezbarvnim plamenom. Vžiga v takem primeru seveda ne bi opazili, dokler ne bi bilo prepozno.
Od kod ti informacije, da vodik reagira takoj brez da bi potreboval začetno energijo? Seveda je potrebno zmes zraka in vodika prižgati, da zreagira. Poskusi malo logično pomisliti zakaj se niso zrakoplovi spontano vžigali pa čeprav so bili napolnjeni z vodikom. Če bi rad preizkusil trditev, napravi elektrolizo NaOH. Vodik vodiš v posodo z milnico, da se nabira. Zadeva ne bo eksplodirala dokler ne boš zmes prižgal.
Problem vodika je prvič v tem, da je molekula majhna in pronica skozi večino materialov, drugič, da se raztaplja v nekaterih kovinah in tretjič, da je eksploziven oz. gorljiv, če ga je v zmesi že 4%.
V razmerju 2:1 (vodik:kisik), seveda zadeva precej poči - pokalni plin. Poleg zna biti težava, da zadeva gori z brezbarvnim plamenom. Vžiga v takem primeru seveda ne bi opazili, dokler ne bi bilo prepozno.
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:
WarpedGone ::
Matrin: a si že slišal, da se precej avtomobilov (predvsem na primorskem) vozi na plin? Pa si že slišal za kakšno eksplozijo?
Vozijo se na plin ja. Ampak ta plin NI vodik. Ta plin je obični UNP, oziorma utekočinjen naftni plin. Ne zelo drugačen od tega, na katerega kuhaš (le malce).
Glavni problem vodika je da nimamo posode iz katere nebi uhajal. In njegova zelo visoka reaktivnost z kisikom (pokalni plin, kaboooom). Zaradi izredno majhnih molekul zelo rad pronica skozi stene posode in se lepo nabira v okolici. Čeprav zdaj tuhtajo kako bi nardil neke nano-porozne zadeve ki bi vodik zadrževale kot spužva vodo. Ampak je še hudo na začetku vse.
Resna alternativa baterijam so ultrakondenzatorji. Za kak velikostni razred jim še manjka, pa bojo tam. Bistveno lažji so, ni problema s spominom in cikli (prenesejo milijone polnjenj in praznjen). Ni tako nevarna kemija. Napolnejo se u parih minutah. Shranjen naboj držijo izredno dolgo (kak 1% izgube na leto).
Wiki on Ultracapacitors (glej current state!)
Maxwel Boostcap
Zbogom in hvala za vse ribe
PARTyZAN ::
Se ti mudi v službo in zmanjka toka v bateriji. 3,5 ure čakanja na črpalki stane v delovnih urah koliko?
Prevec. Ampak zakaj bi cakal 3.5 ure. Prides na "pumpo" oddas stare celice dobis nove (napolnjene). ;)
WarpedGone ::
Se ti mudi v službo in zmanjka toka v bateriji.
Sicer pa, če nisi tolk odgovorn da zvečer ko prideš domou, daš stvar filat (tko kot GSM) in se šele zjutri spomniš da si prazn. Pol pač čakaj. Kriv si sam.
Zbogom in hvala za vse ribe
neoto ::
Prevec. Ampak zakaj bi cakal 3.5 ure. Prides na "pumpo" oddas stare celice dobis nove (napolnjene). ;)
Potem pa ti dajo na pumpi neke stare že skoraj iztrošene baterije, s katerimi se avto še komaj premika...
Webmojster ::
Ne vem če je že to kdo pomislil (ali napisal, ker nisem vsega prebral), vendar elektrarne sploh ne bojo problem, če boš ti polnil avto zvečer in ponoči, ko je poraba elektrike veliko manjša.
Sicer pa je že toshiba razvila baterijo, ki jo lahko napolniš 80% v cca. 1 minuti.
http://www.theregister.co.uk/2005/03/29...
Avto na elektriko je edina opcija za prihodnost. Samo cena nafte mora zrasti za ene 100%..
Sicer pa je že toshiba razvila baterijo, ki jo lahko napolniš 80% v cca. 1 minuti.
http://www.theregister.co.uk/2005/03/29...
Avto na elektriko je edina opcija za prihodnost. Samo cena nafte mora zrasti za ene 100%..
WarpedGone ::
Keber je zgoraj izpostavil (zalostno) dejstvo:
Kar je res. Trenutno stanje Li-Ion baterij je takšno.
Zanimivo je pa, da bi paket ultrakondenzatorjev, ki so sposobni hkranit 50kWh energije (ene tolk jih hranijo te baterije), tehtal "samo" 150kg. Napolnil bi se pa lahko v 6 minutah (ob ustreznem viru energije, seveda) in zdržal od oka 500 000 ciklov. Težava je le, da jih še ne delajo za splošni trg. So še prototip.
Citat z Wikipedije:
Baterije v predstavljenem modelu tehtajo pol tone.
Kar je res. Trenutno stanje Li-Ion baterij je takšno.
Zanimivo je pa, da bi paket ultrakondenzatorjev, ki so sposobni hkranit 50kWh energije (ene tolk jih hranijo te baterije), tehtal "samo" 150kg. Napolnil bi se pa lahko v 6 minutah (ob ustreznem viru energije, seveda) in zdržal od oka 500 000 ciklov. Težava je le, da jih še ne delajo za splošni trg. So še prototip.
Citat z Wikipedije:
As of spring 2006, EEStor Inc. claims to have a supercapacitor with a barium titanate dielectric nearing production. The company claims a unit with 31 farads capacitance and an operating voltage of 3.5 kV, capable of storing up to 340 Wh/kg (1232 kJ/kg)and charging or discharging at up to 3.5 kW/kg (52 kWh = 187 MJ and 520 kW - 6 minute charging time - for the 152 kg unit), lifetime of over 1,000,000 discharge cycles and leakage of less than 0.1% per month [[4] US Patent 7,033,406] with a cost of $40-$60 per kWh ($3,200 - $2,100 per unit). [BusinessWeek, 3 September 2005]. The technology is scheduled for third-party verification during the summer of 2006.
Zbogom in hvala za vse ribe
Matevžk ::
Sorry, sem zelo pozen in še zelo off topic, ampak vseeno:
Take imam rad. Sicer se strinjam s prvim stavkom, ampak v veliko "veselje" mi je, da je prav tako veliko tudi ljudi, ki mislijo, da je na avtocesti omejitev 100 ...
Kaj rabiš vozit hitreje od tega?? Na slovenskih avtocestah imaš omejitev 120
Take imam rad. Sicer se strinjam s prvim stavkom, ampak v veliko "veselje" mi je, da je prav tako veliko tudi ljudi, ki mislijo, da je na avtocesti omejitev 100 ...
lp, Matevžk
keber ::
>>> Avto na elektriko je edina opcija za prihodnost. Samo cena nafte mora zrasti za ene 100%..
Zakaj pa bi?
Če bi res prišlo do tega, da bi padlo povpraševanje po nafti, si lahko siguren, da bi nenadoma tudi zelo padla cena. Cene nafte so samo umetno višane, nafte je v izobilju in še več, če bo potrebno bo cena hitro iz 75$ padla na 20$ (recimo).
Ravno zaradi tega elektrika (pa še česa) sploh ni nikakršna alternativa bencinskemu motorju. In električni avto sploh ni neka nova stvar. Večina mladcev tukaj se verjetno ne spomni, ampak 15 let nazaj si lahko kupil električni Renault 5. Zmogljivosti tega avta so bile nekje na polovici tega modela v članku (razen moči motorja). Pa ni uspel.
Nekdo je omenjal, da pač priklopiš avto na elektriko ponoči. Ja, kaj pa če bi se rad peljal recimo v München in še isti dan nazaj?
Dokler se avta ne bo dalo na elektrotankšteli nafilati tako hitro kot na današnji, potem pač ne bo nič.
Prihodnost so gorivne celice, po možnosti na vodik. Ampak to je še daleč. Precej.
Zakaj pa bi?
Če bi res prišlo do tega, da bi padlo povpraševanje po nafti, si lahko siguren, da bi nenadoma tudi zelo padla cena. Cene nafte so samo umetno višane, nafte je v izobilju in še več, če bo potrebno bo cena hitro iz 75$ padla na 20$ (recimo).
Ravno zaradi tega elektrika (pa še česa) sploh ni nikakršna alternativa bencinskemu motorju. In električni avto sploh ni neka nova stvar. Večina mladcev tukaj se verjetno ne spomni, ampak 15 let nazaj si lahko kupil električni Renault 5. Zmogljivosti tega avta so bile nekje na polovici tega modela v članku (razen moči motorja). Pa ni uspel.
Nekdo je omenjal, da pač priklopiš avto na elektriko ponoči. Ja, kaj pa če bi se rad peljal recimo v München in še isti dan nazaj?
Dokler se avta ne bo dalo na elektrotankšteli nafilati tako hitro kot na današnji, potem pač ne bo nič.
Prihodnost so gorivne celice, po možnosti na vodik. Ampak to je še daleč. Precej.
jype ::
Matevzk> Take imam rad. Sicer se strinjam s prvim stavkom, ampak v veliko "veselje" mi je, da je prav tako veliko tudi ljudi, ki mislijo, da je na avtocesti omejitev 100 ...
V vecini razvitih evropskih drzav v casu zgoscenega prometa in povecanega obsevanja s soncem na avtocestah znizajo omejitev hitrosti na 80 km/h. S tem povzrocijo drasticen upad koncentracij izpusnih plinov in mocno zmanjsajo negativne ucinke teh izpustov.
V vecini razvitih evropskih drzav v casu zgoscenega prometa in povecanega obsevanja s soncem na avtocestah znizajo omejitev hitrosti na 80 km/h. S tem povzrocijo drasticen upad koncentracij izpusnih plinov in mocno zmanjsajo negativne ucinke teh izpustov.
Kilgore T ::
Ce je avto na elektriko v navezavi z baterijami edina opcija, potem prihodnosti nimamo.
Vsaj prevec svetle ne.
Z elektricnimi avtomobili na baterije se ljudje ukvarjamo ze krepko preko stoletja in pol in se vedno nismo skupaj spravili nic uporabnega. Problem je vedno isti: akumulator oz. baterija. Pretezka, prevelika in premalo shranjenega.
Razvoj na podrocju baterij in recimo soncne energije ne tece po Moorovem zakonu, tako kot vsi ljudje optimisticno navijajo ob vsakem odkritju.
Se zadnji velike zmote na podrocju elektricnih vozil:
Izumitelj ZX Spectruma, Sir Clive Sinclair je lansiral elektricno vozilce za vsakogar Sinclair C5 - lahko bi tozil Citroena za krajo imena vozila :)
Daimler Crysler je desetleje kasneje poskusal spraviti na trg elektricno vozilo, ime mu je bil Smart. Ki prvic ni uspesno in se manj elektricno. Obljubljajo, da bo Smart 2 le imel vsaj hibrida, ce ne izkljucno elektricnega pogona. Bomo videli.
Gorivne celice delajo tudi na fosilna goriva, alkohole in ne samo na vodik.
Problem je v tem, da so na to vrsto pogona stavili vsi na zahodu (Evropa in Amerika), po desni so jih prehiteli japonci s hibridi, ki jih je zahod med tem opustil v prid gorivnim celicam, ki se ocitno ne premaknejo z mrtve tocke.
Koliko imajo pri tem prste vmes naftni lobiji, si izracunajte sami. Hibridi se vedno trosijo bencin, se vedno spuscajo v ozracje... oz. ce citiram iz teme Toyota Prius - mnenja, ocene: "kot so pred desetletji rekli za ISDN: It Still Does Nothing."
Povedano drugace, hibridi so za cisto okolje tako pomembni, kot ISDN za komunikacijo med racunalniki.
In na koncu, vec ljudi, ki bo verjelo v elektricne avtomobile, vec investitorjev v to tehnologijo bo. A zal ljudje verjamemo v dobicek. Tega trenutno rekordno kuje naftna industrija.
Kam z mojim denarjem? Vi ga kar dajte v elektricne avtomobile...
Vsaj prevec svetle ne.
Z elektricnimi avtomobili na baterije se ljudje ukvarjamo ze krepko preko stoletja in pol in se vedno nismo skupaj spravili nic uporabnega. Problem je vedno isti: akumulator oz. baterija. Pretezka, prevelika in premalo shranjenega.
Razvoj na podrocju baterij in recimo soncne energije ne tece po Moorovem zakonu, tako kot vsi ljudje optimisticno navijajo ob vsakem odkritju.
Se zadnji velike zmote na podrocju elektricnih vozil:
Izumitelj ZX Spectruma, Sir Clive Sinclair je lansiral elektricno vozilce za vsakogar Sinclair C5 - lahko bi tozil Citroena za krajo imena vozila :)
Daimler Crysler je desetleje kasneje poskusal spraviti na trg elektricno vozilo, ime mu je bil Smart. Ki prvic ni uspesno in se manj elektricno. Obljubljajo, da bo Smart 2 le imel vsaj hibrida, ce ne izkljucno elektricnega pogona. Bomo videli.
Gorivne celice delajo tudi na fosilna goriva, alkohole in ne samo na vodik.
Problem je v tem, da so na to vrsto pogona stavili vsi na zahodu (Evropa in Amerika), po desni so jih prehiteli japonci s hibridi, ki jih je zahod med tem opustil v prid gorivnim celicam, ki se ocitno ne premaknejo z mrtve tocke.
Koliko imajo pri tem prste vmes naftni lobiji, si izracunajte sami. Hibridi se vedno trosijo bencin, se vedno spuscajo v ozracje... oz. ce citiram iz teme Toyota Prius - mnenja, ocene: "kot so pred desetletji rekli za ISDN: It Still Does Nothing."
Povedano drugace, hibridi so za cisto okolje tako pomembni, kot ISDN za komunikacijo med racunalniki.
In na koncu, vec ljudi, ki bo verjelo v elektricne avtomobile, vec investitorjev v to tehnologijo bo. A zal ljudje verjamemo v dobicek. Tega trenutno rekordno kuje naftna industrija.
Kam z mojim denarjem? Vi ga kar dajte v elektricne avtomobile...
"Prepricanja so sovrazniki resnice, nevarnejsa kot lazi. "
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Pithlit ::
Ampak en avtomobilček tipa (oz. razreda) Hyundai Getz (se pravi mali avtomobilček s štirimi zici in simboličnim prtljažnikom) z dometom nekje 600-800km pri cca 140km/h bi pa kar pasal. Sploh če se zadeva napolni v nekem realnem cajtu. Recimo tm... do eni 2 uri (greš pač v kino... al pa na eno ornk kosilo/večerjo).
No, gorivne celice se polnijo hitreje... Pa zemeljski plin je tudi ena (vsaj tako čista kot elektrika, če ne bolj) poceni alternativa. Pa avti tudi niso ne vem kako dragi. Fajn alternativa recimo. Greš na bencinsko pa kupiš jeklenko plina in je rešen problem. No... bolše je če imaš bencinsko ki to tanka na klasičen način...
Torej elektrika ni edina alternativa. Osebno tudi močno dvomim da je najcenejša... Sploh iz TCO vidika.
No, gorivne celice se polnijo hitreje... Pa zemeljski plin je tudi ena (vsaj tako čista kot elektrika, če ne bolj) poceni alternativa. Pa avti tudi niso ne vem kako dragi. Fajn alternativa recimo. Greš na bencinsko pa kupiš jeklenko plina in je rešen problem. No... bolše je če imaš bencinsko ki to tanka na klasičen način...
Torej elektrika ni edina alternativa. Osebno tudi močno dvomim da je najcenejša... Sploh iz TCO vidika.
Life is as complicated as we make it...
PrimozR ::
Še zmer se mi alkohol zdi najbolš... Mašine ostanejo praktično iste, moč se poveča, izph je mnogo čistejši (praktično čist), everybody wins!! Pa še easy ga je delat :> Pač nardiš žganje pa destiliraš, destiliraš, itd. itd.
Azrael ::
Naj omenim še to: čas polnjenje akumulatorja v praksi ne bo možno več kaj prida drastično zmanjšati.
Višje gor je bila omenjena cifra 50kWh za neko uporabno moč in dosega el. avtomobila. Za polnjenje take moči v času 1 ure potrebujemo 50kW (brez upoštevanja izgub). Za 3.5h je potrebna moč še vedno dobrih 14kW, kar je za današnje gospodinjstva precej, saj taka moč zahteva vsaj 3x 35A varovalke, večina gospodinjstev pa sedaj vreh glave shaja s 3x20A. Pri enofaznem priključku je potebno 70A, kar je ogromno in bi potemtakem tako gospodinjstvo moralo imeti namesto 25 ali 35A glavne varovalke vsaj 100A.
O hudem povečanju prispevka za moč pri računu za elektriko ni treba posebej govoriti.
Kako je po finančni plati v ZDA ne vem, vem samo to, da imajo oni napetost omrežja 127/220V (v Evropi imamo 230/400V), kar pomeni še večje zahteve za varovalke in jasno še večje izgube energije v in do polnilca, saj izgube rastejo s kvadratom toka.
Cifre postanejo še bolj bizarne, če želimo čas polnjenja skrajšati (recimo da tehnologija omogoča). Če bi želeli čas polnjenja takega akumulatorja (ali kar že bo) skrčiti na 1 minuto (nekako čas tankanja bencina na črpalki) bi moral polnilec iz omrežja potegniti 3000kW oz. 3MW, kar je moč ne prav majhne elektrarne. Vse brez upoštevanja neizogibnih izgub.
Slabo kaže avtočku na baterije, kakor koli se obrne.
Višje gor je bila omenjena cifra 50kWh za neko uporabno moč in dosega el. avtomobila. Za polnjenje take moči v času 1 ure potrebujemo 50kW (brez upoštevanja izgub). Za 3.5h je potrebna moč še vedno dobrih 14kW, kar je za današnje gospodinjstva precej, saj taka moč zahteva vsaj 3x 35A varovalke, večina gospodinjstev pa sedaj vreh glave shaja s 3x20A. Pri enofaznem priključku je potebno 70A, kar je ogromno in bi potemtakem tako gospodinjstvo moralo imeti namesto 25 ali 35A glavne varovalke vsaj 100A.
O hudem povečanju prispevka za moč pri računu za elektriko ni treba posebej govoriti.
Kako je po finančni plati v ZDA ne vem, vem samo to, da imajo oni napetost omrežja 127/220V (v Evropi imamo 230/400V), kar pomeni še večje zahteve za varovalke in jasno še večje izgube energije v in do polnilca, saj izgube rastejo s kvadratom toka.
Cifre postanejo še bolj bizarne, če želimo čas polnjenja skrajšati (recimo da tehnologija omogoča). Če bi želeli čas polnjenja takega akumulatorja (ali kar že bo) skrčiti na 1 minuto (nekako čas tankanja bencina na črpalki) bi moral polnilec iz omrežja potegniti 3000kW oz. 3MW, kar je moč ne prav majhne elektrarne. Vse brez upoštevanja neizogibnih izgub.
Slabo kaže avtočku na baterije, kakor koli se obrne.
Nekoč je bil Slo-tech.
Volk Stepni ::
Jep, alkohol, plin in gorivne celice, ter el. hibridi bodo ocitno nasa izbira. Recimo Saabov hibridini biofuell, hibrid, ki ga poganja mešanica 85% bioetanola (v glavnem ga Švedi pridobivajo iz biomase gozdov), ter 15% klasičnega bencina + hibrid ali Prius.
O tej vrsti goriva je bilo v Delu "Na kolesih" pred nekaj meseci.
Drugače smo o tem že v temi o Priusu (povezava višje), kjer s Priusom lahko največ narediš tako, da ga predelaš na Plin, ter potencialno hackaš firmware, dodaš akumulatorje in vtičnico, ter se voziš samo na elektriko.
O tej vrsti goriva je bilo v Delu "Na kolesih" pred nekaj meseci.
Drugače smo o tem že v temi o Priusu (povezava višje), kjer s Priusom lahko največ narediš tako, da ga predelaš na Plin, ter potencialno hackaš firmware, dodaš akumulatorje in vtičnico, ter se voziš samo na elektriko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Volk Stepni ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | CES 2015: Mercedes-Benz predstavil avtomobil prihodnostiOddelek: Novice / Ostale najave | 16683 (6210) | Machete |
» | Tesla presenetila z nizkimi cenami električnega tovornjaka (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 37554 (31619) | Jupito |
» | Tesla obljublja električni tovornjak in dirkalnik (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 53493 (46170) | nekikr |
» | Tesla Motors - Avto, bolje rečeno "Športni avto" - Tesla Roadster (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 22152 (16214) | popster |
» | Toyota Prius - hibridni avto (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 12692 (11622) | perci |