Forum » Loža » Sedeti v smer vožnje ali proti? Kaj je bolje?
Sedeti v smer vožnje ali proti? Kaj je bolje?
SkIDiver ::
Sem že večkrat imel v glavi začrtano, da odprem to temo pa sem na koncu vedno pozabil. Sedaj me je spomnil mzidy s svojo temo.
Torej nekje sem prebral, da naj bi imela vožnja nazaj boljši vpliv na človeka kot pa naprej in da je tu razlog, da so otroški sedeži za dojenčke v avtomobilu pritrjeni, da gledajo nazaj.
Seveda imam tu v mislih vožnjo na vlaku, ko se lahko vsedeš, da gledaš v smer vožnje ali pa obratno, proti smeri vožnje-nazaj.
Sam sem opazil razliko. Namreč, če se na vlaku vsedem, da gledam v smer vožnje se po vožnji počutim utrujenega, kot če gledam v nasprotni smeri vožnje in povrhu vsega me hitro zagrabi spanec. Če pa sedim v nasprotni smeri vožnje, gledam nazaj, pa se me spanec loti zelo redko in je moja storilnost dokaj velika (učenje, delo, ....) in ne počutim se utrujenega, ko stopim iz vlaka.
Koliko je pri vsem tem resnice? Obstajajo kake raziskave, dokazi in je to res ali vse to obstaja samo v moji glavi in je to posledica neke prepričanosti glede na to kaj sem prebral?
Torej nekje sem prebral, da naj bi imela vožnja nazaj boljši vpliv na človeka kot pa naprej in da je tu razlog, da so otroški sedeži za dojenčke v avtomobilu pritrjeni, da gledajo nazaj.
Seveda imam tu v mislih vožnjo na vlaku, ko se lahko vsedeš, da gledaš v smer vožnje ali pa obratno, proti smeri vožnje-nazaj.
Sam sem opazil razliko. Namreč, če se na vlaku vsedem, da gledam v smer vožnje se po vožnji počutim utrujenega, kot če gledam v nasprotni smeri vožnje in povrhu vsega me hitro zagrabi spanec. Če pa sedim v nasprotni smeri vožnje, gledam nazaj, pa se me spanec loti zelo redko in je moja storilnost dokaj velika (učenje, delo, ....) in ne počutim se utrujenega, ko stopim iz vlaka.
Koliko je pri vsem tem resnice? Obstajajo kake raziskave, dokazi in je to res ali vse to obstaja samo v moji glavi in je to posledica neke prepričanosti glede na to kaj sem prebral?
- spremenilo: Stepni Volk ()
moj_nick ::
Če imaš ves čas zaprte oči, je vseeno, v katero smer se pelješ.
Če gledaš skozi okno, je pa bolj prijetno, če gledaš nazaj. IMHO je razlog v temu, da se relativne hitrosti predmetov ob vlaku (npr. stebri) povečujejo, če gledaš naprej, in zmanjšujejo, če gledaš nazaj.
Tako imajo možgani ob gledanju nazaj čedalje manj informacij, ob gledanju naprej pa čedalje več in tako deluje nate bolj stresno.
Če gledaš skozi okno, je pa bolj prijetno, če gledaš nazaj. IMHO je razlog v temu, da se relativne hitrosti predmetov ob vlaku (npr. stebri) povečujejo, če gledaš naprej, in zmanjšujejo, če gledaš nazaj.
Tako imajo možgani ob gledanju nazaj čedalje manj informacij, ob gledanju naprej pa čedalje več in tako deluje nate bolj stresno.
110111001001010001010000
fosil ::
Sedeži za dojenčke so nazaj obrnjeni zaradi varnosti, tako da se pri trku sila porazdeli po celem telesu. Pri dojenčkih je namreč še posebej kritična glava, ki je neproporcionalno velika glede na ostalo telo in bi se jim ob nesreči zlomil tilnik, če bi bili orbnjeni naprej.
Tako je!
SkIDiver ::
fosil to vem in sem ta dejavnik v tej temi "zanemaril". Samo na splošno naj bi se otrok oz malček čim dlje časa vozil vzvratno v avtomobilu.
Matev ::
zaradi tega ker ima glavo večjo glede na ostalo telo kot odrasel človek
pojemki pri vožnji z avtomobilom so praviloma veliko večji kot pospeški
otroku bi se lahko poškodoval vrat ob sunkovitem zaviranju
pojemki pri vožnji z avtomobilom so praviloma veliko večji kot pospeški
otroku bi se lahko poškodoval vrat ob sunkovitem zaviranju
Stepni Volk ::
Jep. Dojenčki se MORAJO voziti s hrbtom v smeri vožnje. Že zgoraj povedano zakaj.
Tako mora potovati do svojih 10kg oz. do nekje 9 meseca. Potem že zna samostojno sedeti in na vrsto pridejo drugi tipi varnostnih sedežev.
Drugi plus je, da ima voznik s tem boljši pogled nato, kaj dojenček počne.
V nesreči vlaka imate definitivno večjo možnost preživetja, če sedite s hrbtom obrnjnenim v smeri vožnje. Nemci so hoteli to po nesreči njihovega hitrega vlaka celo predpisati, a so potem ostali na status-quo, ker večina potnikov hoče gledati naprej.
Tako mora potovati do svojih 10kg oz. do nekje 9 meseca. Potem že zna samostojno sedeti in na vrsto pridejo drugi tipi varnostnih sedežev.
Drugi plus je, da ima voznik s tem boljši pogled nato, kaj dojenček počne.
V nesreči vlaka imate definitivno večjo možnost preživetja, če sedite s hrbtom obrnjnenim v smeri vožnje. Nemci so hoteli to po nesreči njihovega hitrega vlaka celo predpisati, a so potem ostali na status-quo, ker večina potnikov hoče gledati naprej.
Zgodovina sprememb…
- zavaroval slike: kuglvinkl ()
BluPhenix ::
Pa ne pozabi izklopit Desnega airbaga, v kolikor imaš dojenčka na prednjem sedežu, drugače se ne bo uredu končalo z njim v primeru nesreče.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.
C_maniak ::
kako slabo pa nate ob nesreči deluje tisti, ki se vozi obrnjen naprej nasproti tebe in zleti v tebe? je boljše zletet v sedež pred sabo (če sedijo vsi obrnjeni naprej) al je boljše dobit nekoga v naročje? :)
BigWhale ::
Kako je bolje? Odvisno a hoces gledati v smer voznje ali ne, ce ja, potem je bolje, da si obrnjen s hrbtom nazaj...
;>
To je pa ja logicno! :P
;>
To je pa ja logicno! :P
Stepni Volk ::
Fiziki se J... za spolno privlačnost. Raje direktno na Newtona prešalta in potem 60kg deklica boli in ubija enako dobro, kot 60kg fante...
;-) ::
Če je dojenček na sprednjih sedežih mora biti obrnjen nazaj zaradi
1. Da mu v primeru nesreče steklo ne leti v oči (neka takega)
2. Zaradi večjega pregleda nad dojenčkom.
samo HMM a je v sloveniji sploh taki zakon da je lahko dojenček na prednjem sedežu??? mislim da nesme bit (mislim!) mislim da mora biti vzadaj na desni strani
misliti=nič vedeti
= = je enako
1. Da mu v primeru nesreče steklo ne leti v oči (neka takega)
2. Zaradi večjega pregleda nad dojenčkom.
samo HMM a je v sloveniji sploh taki zakon da je lahko dojenček na prednjem sedežu??? mislim da nesme bit (mislim!) mislim da mora biti vzadaj na desni strani
misliti=nič vedeti
= = je enako
SkIDiver ::
Stepni Volk prej naletiš na 60kg žensko kot na 60kg moškega.
Sicer pa ne razmišljam o tem, da se vlak lahko tud zaleti in nekdo, ki sedi nasproti mene prleti vame, če se jaz peljem vzvratno. Če bi tako razmišljal se ne bi vozil z vlakom
Sicer pa ne razmišljam o tem, da se vlak lahko tud zaleti in nekdo, ki sedi nasproti mene prleti vame, če se jaz peljem vzvratno. Če bi tako razmišljal se ne bi vozil z vlakom
Nejc Pintar ::
Hm, kdaj se vlak tako hitro ustavi da bi te odneslo?
Lahko je biti prvi, če si edini!
Nejc Pintar ::
Tudi z zasilno zavoro se IMO ustavlja kar nekaj časa.
Lahko je biti prvi, če si edini!
delfinus ::
Evo eno psiho mnenje kar tako. Se vozim z vlakom dnevno v sluzbo, kar postena razdalja. Ob petkih, ko grem v sluzbo sedenje in pogled v smeri nazaj deluje blagodejno, ker razmisljas kako fajn bo vikend in zur s frendi, ki ostajajo v domacem kraju. Ko se vracas domov gledas pa v smer voznje, ampak si mal nervozen, ker bi cimprej rad bil doma na pijacki z bejbo.
Cofko Cof ::
Večinoma se usedem v nasprotni smeri vožnje, čeprav nikoli ne razmišljam kje bom sedel. Bom naslednjič sprobal obe varianti pa lohk kj več napišem. Ker do zdaj še nisem preveč razmišljal o tem
Ars longa,vita brevis.
C_maniak ::
tist primer ni bil mišljen za vlak, temveč avtobus (nekateri so tudi s tako postavitvijo). tam te pa že lahko odnese. ;)
Stepni Volk ::
Dojenčki
ne smejo biti spredaj v avtomobilih v primeru, da imaš vklopljene air-bage. Pri Mercedes Benzu in tudi pri katerem drugem proizvajalcu imajo zato "otroške školjke" vdelano napravico, ki air bage v vozilu izklopi.
Nekatera vozila imajo možnost izklopa air bagov na sovoznikovem sedežu, pri drugih je dovolj, da na servisu daš izvleči "naboj".
Statistično gledano na avtomobilske nesreče je seveda varneje, da tudi dojenčke v školkah postaviš na zadnje sedeže.
Nasplošno statistično gledano pa ne. Saj se ti dojenček lahko zaduši (pogoltne igračo, ključ, predmet...).
ne smejo biti spredaj v avtomobilih v primeru, da imaš vklopljene air-bage. Pri Mercedes Benzu in tudi pri katerem drugem proizvajalcu imajo zato "otroške školjke" vdelano napravico, ki air bage v vozilu izklopi.
Nekatera vozila imajo možnost izklopa air bagov na sovoznikovem sedežu, pri drugih je dovolj, da na servisu daš izvleči "naboj".
Statistično gledano na avtomobilske nesreče je seveda varneje, da tudi dojenčke v školkah postaviš na zadnje sedeže.
Nasplošno statistično gledano pa ne. Saj se ti dojenček lahko zaduši (pogoltne igračo, ključ, predmet...).
Tea Time ::
Hmm...
Jaz na "ta starih" vlakih nisem občutil nobene razlike, če sem sedel v smeri vožnje ali nazaj.
Glede ICS-a pa je tako. Od Ljubljane do Maribora ali obratno... Vseeno ali sem sedel v smeri vožnje ali nazaj, vedno mi je bilo tako slabo, da sem hotel pobruhat vse okoli mene. To je bil tudi razlog, da sem šel na ta vlak res v izjemnih primerih, še poslušanje najljubše glasbe se mi je zagabilo v tem primeru. Da ne rečem kako je bilo, ko sem enkrat želel nekaj prebrati, ali pa ko je potnik zraven mene začel jesti mesni burek (ki ga v normalnih okoliščinah z užitkom pomažem)... Slab želodec za to čudno vrsto, čudno stvorenje od vlaka.
Sicer mi ni slabo nikjer drugje (letalo, avtomobil, ladja, ostali vlaki...).
Kdo s podobno izkušnjo? :)
LP
Jaz na "ta starih" vlakih nisem občutil nobene razlike, če sem sedel v smeri vožnje ali nazaj.
Glede ICS-a pa je tako. Od Ljubljane do Maribora ali obratno... Vseeno ali sem sedel v smeri vožnje ali nazaj, vedno mi je bilo tako slabo, da sem hotel pobruhat vse okoli mene. To je bil tudi razlog, da sem šel na ta vlak res v izjemnih primerih, še poslušanje najljubše glasbe se mi je zagabilo v tem primeru. Da ne rečem kako je bilo, ko sem enkrat želel nekaj prebrati, ali pa ko je potnik zraven mene začel jesti mesni burek (ki ga v normalnih okoliščinah z užitkom pomažem)... Slab želodec za to čudno vrsto, čudno stvorenje od vlaka.
Sicer mi ni slabo nikjer drugje (letalo, avtomobil, ladja, ostali vlaki...).
Kdo s podobno izkušnjo? :)
LP
Have a break!
SkIDiver ::
Men ni blo nikol nikjer slabo tako, da niti nimam izkušenj s tem
Drugače pa te lahko kr lepo odnese po vlaku! Recimo ob trku. Par let nazaj, ko je na Rudniku potniški vlak trešču v šlepersko prikolico polno jagermajstra, ki je stala čez progo. Po moje ni moglo bit čist nedolžno, ker polno naložen šleper ima le 26t. V takem primeru te vrjetno zna premaknt iz sedeža, če sediš v smeri vožnje.
AirBag v avtomobilu pa se izklopi s ključavnico (renault ima tko) al pa preprosto odklopiš modul za AirBag.
Drugače pa te lahko kr lepo odnese po vlaku! Recimo ob trku. Par let nazaj, ko je na Rudniku potniški vlak trešču v šlepersko prikolico polno jagermajstra, ki je stala čez progo. Po moje ni moglo bit čist nedolžno, ker polno naložen šleper ima le 26t. V takem primeru te vrjetno zna premaknt iz sedeža, če sediš v smeri vožnje.
AirBag v avtomobilu pa se izklopi s ključavnico (renault ima tko) al pa preprosto odklopiš modul za AirBag.
Nejc Pintar ::
Vsekakor odvisno od vlaka. V kakšnem Siemensu bi te kar hitro vrglo naprej. (koliko vagonov že ima Siemens?) Če ima recimo 4 vagone, pa da vask tehta 15t, (kar nima)tehta cel vlak skupaj 60t, šleper pa 26t. Pri ICSu se to že manj pozna ker so težji vagoni, težja lokomotiva pa še več vagonov je.
Lahko je biti prvi, če si edini!
barbarpapa1 ::
Pozdrav
Nejc, si pri oceni mase Siemensa precej mimo vdaro. Siemensi so dvočleniki ali tročleniki. Tako ima dvočlenik maso 78 ton, tročlenik pa 99 ton (Ja železniška vozila so teška, potniški štiriosni vagon ima prazen cca 50 ton). Je pa res, da Siemens glede na skromen torni količnik med kolesi in tirom zelo dobro pospešuje in tudi zavira. Če stojiš, oboje še kako čutiš....
Kar se smeri sedenja tiče, sem nevtralen...Spi se v obe smeri enako dobro....
Pa da bi Vam vlaki po voznih redih vozili...
LP
Jože
Nejc, si pri oceni mase Siemensa precej mimo vdaro. Siemensi so dvočleniki ali tročleniki. Tako ima dvočlenik maso 78 ton, tročlenik pa 99 ton (Ja železniška vozila so teška, potniški štiriosni vagon ima prazen cca 50 ton). Je pa res, da Siemens glede na skromen torni količnik med kolesi in tirom zelo dobro pospešuje in tudi zavira. Če stojiš, oboje še kako čutiš....
Kar se smeri sedenja tiče, sem nevtralen...Spi se v obe smeri enako dobro....
Pa da bi Vam vlaki po voznih redih vozili...
LP
Jože
OwcA ::
Kaj bi naj imela masa vlaka pri tem kolikšna sila deluje nate, ki si na tem vlaku?
Otroška radovednost - gonilo napredka.
gzibret ::
OwcA, mislim, da lažji vlaki bolje zavirajo in pospešujejo, zato so posledično tudi sile na potnike večje in vožnja manj udobna.
Vse je za neki dobr!
gzibret ::
Drugače pa ontopic - raje gledam naprej kot nazaj. Mi je bolje in tudi, ko berem, mi kasneje postane neprijetno, kot pa če gledam nazaj.
Vse je za neki dobr!
BigWhale ::
Takrat ko se zaletavas je bolje, da si na tezjem vlaku. ;> Tistih 150 ton se samo zapelje skozi en slepar, ki ima piskavih 30 ton. Malo rukne in stvar gre naprej... ;)
Phoebus ::
BW: ne glih, ker iztiri, potem si ga pa nasankal ko se začnejo vagoni kotaliti po kakem pobočju. Tisti klanci na primorskem bi bli kar kul da se kotalit.
Nejc Pintar ::
Nekako v stilu BWja jap. Kakšen tovorc pa šlepar samo razdeli na pol
Lahko je biti prvi, če si edini!
snela ::
Glede ICS-a in bruhanja: zaradi nagibanja v ovinkih je najslabse sedeti stran od sredine, najbojse pa na tocni sredini, saj je tam sprememba nagiba najmanjsa. Je pa treba dobro pogledat kje je sredina, ko si zunaj.
To je tezava nasih mozganov. Oci ne zaznavajo nagiba, cut za ravnotezje ga pa Se pravi oci dajejo informacijo da si pri miru, ravnotezje govori drugo. Zato otroci rabijo nekaj casa, da se navadijo na voznjo v avtu brez bruhanja.
To je tezava nasih mozganov. Oci ne zaznavajo nagiba, cut za ravnotezje ga pa Se pravi oci dajejo informacijo da si pri miru, ravnotezje govori drugo. Zato otroci rabijo nekaj casa, da se navadijo na voznjo v avtu brez bruhanja.
LP
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Otroški avtosedežOddelek: Loža | 12370 (2110) | Sebastian_H |
» | otrok in avtosedež (zvcp)Oddelek: Na cesti | 7018 (1179) | bastadu |
» | Prvi preizkus Hyperloopa v puščavi v Nevadi (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 26425 (20995) | BigWhale |
» | Hitra železniška povezava LJ - KR (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Problemi človeštva | 42665 (32043) | jest10 |
» | Zakaj muhe v avtu ne prilepi na zadnjo sipo ? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 13975 (11582) | dronyx |