Forum » Loža » Zakaj muhe v avtu ne prilepi na zadnjo sipo ?
Zakaj muhe v avtu ne prilepi na zadnjo sipo ?
Qcube ::
Še vedno niste razjasnili koliko vpliva na muho podtlak in nadtlak, ki nastane pri pospeševanju. Kot je že nekdo omenil, da balon s helijem v avtobusu vleče naprej proti sprednjem delu avtobusa zaradi tega ker se zrak stisne na zadnji strani avtobusa in nastane podtlak na sprednjem delu. Muha leti po principu da ustvarja podtlak na zgornji strani krilc in nadtlak na spodnji, torej njej zadostuje da se malo nagne naprej proti sprednji šipi in ji že podtlak v sprednjem delu avtomobila povleče naprej. Torej niti ne rabi vložiti dosti energije, da leti na mestu pri pospeševanju.
dzinks63 ::
Kot je že nekdo omenil, da balon s helijem v avtobusu vleče naprej proti sprednjem delu avtobusa zaradi tega ker se zrak stisne na zadnji strani avtobusa
Tole z stiskanjem zraka je za lase privlečeno, ta razlika v tlaku pri tako malih pojemkih ali pospeških z avtomobilom je zanemarljivo majhna.
Sicer pa zgornji video z baloni zelo lepo pokaže v katero smer delujejo rezultante sil.
luksorzi ::
Kot je že nekdo omenil, da balon s helijem v avtobusu vleče naprej proti sprednjem delu avtobusa zaradi tega ker se zrak stisne na zadnji strani avtobusa
Tole z stiskanjem zraka je za lase privlečeno, ta razlika v tlaku pri tako malih pojemkih ali pospeških z avtomobilom je zanemarljivo majhna.
Sicer pa zgornji video z baloni zelo lepo pokaže v katero smer delujejo rezultante sil.
Na videu lepo vidiš, da se zrak pri zaviranju nabere v sprednjem delu (rdeči baloni), posledično se tlak poviša in modri baloni s helijem se odklonijo nazaj (tja kjer je tlak nižji). Zanimivo je gledat tudi kote odklonov balonov (tako helija kot zraka).
dzinks63 ::
Vsi rdeči baloni se enako odklonijo naprej in vsi modri baloni se enako odklonijo nazaj.
Na videu lepo vidiš, da se zrak pri zaviranju nabere v sprednjem delu (rdeči baloni), posledično se tlak poviša in modri baloni s helijem se odklonijo nazaj (tja kjer je tlak nižji).
Narobe gledaš, rdeči in modri maloni so po celem avtomobilu in se vsi zaradi povsem drugaga vzroka odklonijo vsak v svojo smer, vsi rdeči naprej in vsi modri nazaj, razlika v tlaku zraka v tem primeru ne igra nobene vloge, ker je zanemarljivo majhna. Rezultanta sil pokaže, v katero smer se odklonijo kateri baloni.
tsh2 ::
zato ker se vozi tudi zrak v avtu, v katerem je muha. če se zrak ne bi vozil bi bila sapa v avtu in takrat bi muho prilepilo na zadnjo šipo. :)
galu ::
Vračamo se v čase stare grčije, ko je več vredno filozofiranje, kot pa računanje.
Enkrat vem, da so debatirali celo popoldne, na temo koliko zob ima konj. Seveda niso niti pomislili na to, da bi dejansko pogledali konja, ker je pač samo debatiranje dost bolj fin proces, kot pa praktično dokazovanje... :eyeroll:
Enkrat vem, da so debatirali celo popoldne, na temo koliko zob ima konj. Seveda niso niti pomislili na to, da bi dejansko pogledali konja, ker je pač samo debatiranje dost bolj fin proces, kot pa praktično dokazovanje... :eyeroll:
Tako to gre.
energetik ::
zato ker se vozi tudi zrak v avtu, v katerem je muha. če se zrak ne bi vozil bi bila sapa v avtu in takrat bi muho prilepilo na zadnjo šipo. :)
A da bi si prebral moj izračun, pa ne. Muhi se dejansko zdi, da se zrak okoli nje premika. Bolj kot je muha masivna in aerodinamična, bolj piha okoli nje. Kot pri stiroporni/svinčeni kroglici, ki jo vržeš s stolpnice.
imagodei ::
Vsi rdeči baloni se enako odklonijo naprej in vsi modri baloni se enako odklonijo nazaj.
Na videu lepo vidiš, da se zrak pri zaviranju nabere v sprednjem delu (rdeči baloni), posledično se tlak poviša in modri baloni s helijem se odklonijo nazaj (tja kjer je tlak nižji).
Narobe gledaš, rdeči in modri maloni so po celem avtomobilu in se vsi zaradi povsem drugaga vzroka odklonijo vsak v svojo smer, vsi rdeči naprej in vsi modri nazaj, razlika v tlaku zraka v tem primeru ne igra nobene vloge, ker je zanemarljivo majhna. Rezultanta sil pokaže, v katero smer se odklonijo kateri baloni.
Rezultanta sil? Pomoje ti mal narobe gledaš ta video. Priporočam ti, da ga pogledaš s prižganim zvokom.
- Hoc est qui sumus -
timberjack ::
zato ker se vozi tudi zrak v avtu, v katerem je muha. če se zrak ne bi vozil bi bila sapa v avtu in takrat bi muho prilepilo na zadnjo šipo. :)
A da bi si prebral moj izračun, pa ne. Muhi se dejansko zdi, da se zrak okoli nje premika. Bolj kot je muha masivna in aerodinamična, bolj piha okoli nje. Kot pri stiroporni/svinčeni kroglici, ki jo vržeš s stolpnice.
Dejansko imata oba prav. Muha leti tako, da zamahne recimo 50x/s. Njen trup ima lahko 0 upora. Samo krila pa brez upora ne bi delovala In ker se odriva od zraka, ki se premika skupaj z avtom, jo tudi zrak potiska naprej. In ker muha ni neumna se orientira na okolico in se premika skupaj z avtom.
In ker se zrak in okolica okoli nje premikata dvomim, da sploh zazna ta vetrič glede na njene pospeške in letalne sposobnosti
Mr Hilter ::
Pri dovolj velikem pospešku, oziroma pojemku (negativni pospešek) muhe v avtu letijo enako kot cdji, kasete, cucki, odsebki... . Od tu tudi pride zakon obvezne uporabe varnostnega pasu v vozilu.
Priporočam test, da v avto date muho in nato 100km/h čelno trčite v betonsko škarpo.
Če pazljivo spremljate se vidi na posnetku tudi ena muha:
Sam sem enkrat že izvajal znanstveni preizkus, ko sem iz vozila odstranil prednjo šipo in se nato peljal (do soseda po silikon). Pri 50km/h mi je avtomatsko odprlo prtljažnik (verjetno gre za varnostno funkcijo avta) in muhe so se obnašale dosti drugače kot pri zaprtem, oziroma ko sem še imel prednjo šipo.
Zraven sem še opazil, da bolj aerodinamične muhe lahko dlje vztrajajo v vozilu!
Masni vztrajnostni moment:
Inertia @ Wikipedia
Zračni upor:
Air resistance @ Wikipedia
Priporočam test, da v avto date muho in nato 100km/h čelno trčite v betonsko škarpo.
Če pazljivo spremljate se vidi na posnetku tudi ena muha:
Sam sem enkrat že izvajal znanstveni preizkus, ko sem iz vozila odstranil prednjo šipo in se nato peljal (do soseda po silikon). Pri 50km/h mi je avtomatsko odprlo prtljažnik (verjetno gre za varnostno funkcijo avta) in muhe so se obnašale dosti drugače kot pri zaprtem, oziroma ko sem še imel prednjo šipo.
Zraven sem še opazil, da bolj aerodinamične muhe lahko dlje vztrajajo v vozilu!
Masni vztrajnostni moment:
Inertia @ Wikipedia
Zračni upor:
Air resistance @ Wikipedia
dronyx ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prvi preizkus Hyperloopa v puščavi v Nevadi (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 26605 (21175) | BigWhale |
» | Uganka (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 15198 (13701) | Okapi |
» | Avtomobilizem prihodnosti (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 31074 (27131) | gulfstream |
» | Avto in "sporen" zadnji brisalec (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 6933 (5861) | PROTOTIP |
» | Centrifugalna, centripetalna silaOddelek: Znanost in tehnologija | 10426 (10049) | Thomas |