» »

kako dela ASR

kako dela ASR

dolenska ::

namrec v naso ulico je danes zasel en porsche 911 letnik tm okol 2000-2003. je pa tako da je zelo kopal (ima zadnji pogon). Kakor jst vem naj bi imel tak porsce tut ASR ali sistem proti zdrsu gonilnih koles. ampak ker je zelo kopal in sneg metal v zrak se sprašujem kako sploh deluje. res mogoce ga je imel izklopljenega samo ne vrjamem ker ga je potlej pustil na ulici pa pocakal da so spluzili. pa se potlej je zelo tezko prisel na spluzeno cesto.
no kdor ve naj pove

Microsoft ::

To skor sigurno lahko izklucis. In vsaj men je bols, da je izkljucen, ker vsaj pri nasem avtu je to zelo motece. Gre takole. Das gas in kolo zakoplje. Ampak sistem tako agresivno zaustavi vrtece kolo (nevem ali to dela z zavoro, ali z zmanjsanjem moci motorja, ali oboje), da je ucinek dokaj slab. Avto res ne koplje, samo ta sistem tolko upocasni voznjo in zmanjsa moc motorja, da v hrib skoraj ne priders nikamor.
Tako, da vsaj jaz, rajsi izklopim to in se potem peljem v visoki prestavi, recimo 3 pa kakih 1500 obratov. Ce hocis pospesit, das malenkost gasa. Ampak avto ne zakoplje, saj mas v visoki prestavi in malo gasa oz. malo moci.
Pa tudi sicer. Kolikor sem jaz preizkusal, se da dosti bolje in dlje pripeljat, ce ves cas zelo rahlo koplje (recimo da z enim obratom kolesa naredis 90% obsega kolesa poti), kot da bi ti sistem pomagal.

Drugo pa je hitra voznja po ovinkih in sneg, dez ali poledica. Sem glih zadnjic mel tako voznjo. 70 izven naselja po mokri cesta, pa je blo tako na meji, da ce kihnest, ti ze zacne odnasat zandnji konec.

Tako, da vsaj jaz traction cotnrol uporabljam za dez, sneg pa nikakor ne.


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Zgodovina sprememb…

profii ::

microsoft avto odvzema moč z bremzami. vem ker je mel frend čist vroče diske pa se bremze tud dotaknu ni.

Boeing ::

Microsoft, daj, razloži mi malo to tvojo teorijo o zdrsavanju in daljši prevoženi poti. Nekako mi ne gre skupaj.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Microsoft ::

Tezko ti razlozim. Ker naj vec vidis, ko se peljes in preizkusas z in brez sistema.

Hm, recimo tkole. Ko se kolo zavrti v prazno, avto to vidi in ga ustavi. Ampak to nardi skor tko, kot da bi ti z vso mocjo pritisnu premzo za pol ure. In pol, ko avto spet pusti, da se kolo vrti naprej, si ze ogromno hitrosti zgubil. Pa se kolo spet zavrti...
Skratka, avto dost preverc "na trdo" reagira.


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Zgodovina sprememb…

Mr.B ::

Do včeraj sem mislil, da je lučka v avtu samo pripravljena, za asr, da ne bo potrebe nove armature dati gor, toda dejasko stvar deluje.

Samo, kolikor je bilo rečeno, raje dam v višjo prestavo.
Res pa da pri nekih švoh konjih, ravno ni kaj uporaben.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

SkIDiver ::

Microsoft traction control in ASR sta pri avtomobilih za cestno uporabo dve različni stvari! Eden skrbi za zdrsavanje celotnega vozila oz odnašanje vozila v zavoju drugi pa za zdrsavanje pogonskih koles!

Kaj točno kateri od teh počne pa ne bi vedel. Nikoli uporabljal in nikoli koristil nikjer. Pa tudi nimam želje. Še vedno najraje vozilo sam kontroliram in vodim;)

Mati ::

Zadeva je taka, da tale ASR je res eno sranje, ker je pač tehnika malenkost zastarela. Boljši oz. novejši avtomobili imajo ESD, ki je naslednik ASR in stvar funkcionira. Imel sem prej ASR na svoji kanti, sedaj pa imam na Audiju ESD in zadeva se neprimerno bolje obnaša. Za sneg oz. led pa vseeno ni niti ESD primeren.

Brane2 ::

Kar se tistega Porschea tiče, a nimajo vsi novejši modeli pogon na vse 4 preko nekakšne oljne sklopke ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Microsoft ::

Aja, lahko da sem jst zamesal.

Skratka, sistem proti zdrsavanju bi naj delal tako, kot bi pac naj. Samo tale ASR pa mislim, da dela nekaj drugega. Recimo, ko se peljes v ovinek, ti zacne odnasati zadnji konec. Ta sistem pa mislim, da zavre zadnje notranje kolo in s tem "postavi" avto spet v zeljeno smer voznje. Nekaj takega se spomnem. Slike mi pa ne uspe najti.


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

dolenska ::

ESP je za stabilizacijo vozila v ovinkih
ASR je pa proti kopanju gonilnih koles
tako se men zdi
porsce je imel samo zadnji pogon
je bil pa novejsi(imel je ksenonske lučke, imel je sodobno obliko vozila)

AngelOfDeath ::

ASR je v bistvu nadgradnja ABS-a oba uporabljata isto tehniko le da se eno uporablja za speljevanje drugo pa za zaviranje.

Na kratko

Delujeta na principu zaznavanja vrtenja koles (štejeta obrate vsakemu kolesu posebej)
ABS preverja vsa 4 kolesa in če katero blokira. ABS na le temu odvzame zavorno silo.
ASR preverja pogonska kolesa če se eno začne dosti hitreje vrtet kot drugo ASR preko zavor začne ustavljati hitrejše kolo s tem pa se moč prenese na drugo pogonsko kolo.


Kdaj pa kateri sistem posreduje je seveda odvisno tudi od programa ki vse skupaj opravlja.


Če kopujete novi avto pa si vsekakor omislite ESP ali kaj temu podobnega :)
edit: Slovnica

SkIDiver ::

Mimo grede! ASR smo pred časom probal na BMW-ju 328 turing v snegu. Zadeva je delovala tako, da mu je jemalo obrate motorja. Lahko si ga tiščal do konca ampak on je delal svoje in zmanjševal obrate motorja, da ni vrtel v prazno.

AngelOfDeath ABS pa ni nujno, d aje vedno na vsa 4 kolesa. Primer: Megane letnik 96 z ABS-om ima le tega samo na prednji premi!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkIDiver ()

AngelOfDeath ::

Vem da ni nujno

starejši so bili 3 kanalni (ponavadi spredni kolesi posebej in zadnji skupaj)

moj avto ki je 95 letnik ima že 4 kanalnega (vsako kolo posebej)
mislim da je verzija ABS-a 5

če še kakšni starejši obstajajo pa nebi vedel :)
edit: Slovnica

BigWhale ::

> Še vedno najraje vozilo sam kontroliram in vodim[;)]

Aham, man, not the machine bullshit. ;>

Najvecji car bo itak tisti, ki bo se airbage sam odpiral.

SkIDiver ::

BW v določeni meri raje sam skrbim za vodljivost vozila kot elektronika! Če si ti nesposoben in živiš izključno na račun elektronike je pa to tvoj problem! Sam počnem bistveno več za volanom kot samo pritiskam pedala, vrtim volan in menjam prestave! Zraven poslušam motor, vibracije, tresljaje ... vse zvoke, ki jih avto oddaja med vožnjo! In svoj avto poznam in vem kako se obnaša v določeni situaciji in v večini primerov elektronike ne potrebujem. Velikokrat mi je še ABS odveč.

Sem probal marsikaj v marsikakem pogoju!

Nejc Pintar ::

@BW: zaenkrat tehnika še ne dosega take kontrole kot boljši vozniki, vsaj v avtomobilih na trgu ne.
Lahko je biti prvi, če si edini!

.smidge. ::

ASR deluje z zavorami ko gre za zanasanje celega avtomobila in z prekinitvijo dotoka benz. ko gre za vrtenje pogonskih koles v prazno.

ASR preverja pogonska kolesa če se eno začne dosti hitreje vrtet kot drugo ASR preko zavor začne ustavljati hitrejše kolo s tem pa se moč prenese na drugo pogonsko kolo.

To je potem ze el. zapora diffa in ne vec TC. Temu sicer recejo ADB, dvomim pa da sam SASR to vkljucuje. mogoce pa

Recimo, ko se peljes v ovinek, ti zacne odnasati zadnji konec. Ta sistem pa mislim, da zavre zadnje notranje kolo in s tem "postavi" avto spet v zeljeno smer voznje. Nekaj takega se spomnem. Slike mi pa ne uspe najti.

Ce ti zacne odnasat zadek ti bo blokiralo eno od sprednjih koles, ponavadi notranje (po moje odvisno od sistema in situacije). ce ti pa nos ne prime, pa zadnje zunanje.

Deluje pa to na en G senzor in odcitek primerja s tem, koliko je obrnjen volan. Potem sklepa ce gre za pre- ali podkrmarjenje. Ta sistem pa sicer dosti komercialnih imen, ASR, ESP, ACS+T ipd
Jst se bom smeju na sirokoooo ...

Vanquish ::

škoda da niste gledali včeraj na discovery ravno sledeče teste

avto je bil Jaguar mislim da X-type

tcs: v tem testu je šel v ledeni klanec (testni poligon) brez tcs-a in nikakor ni mogo prit več kot 20-30cm. Probal je tudi z gasom prit in ga je nazaj začelo vlečt. Probal je tudi z minimalno hitrostjo in spet nikamor ni prišel. Potem je vključil TCS in na mojo veliko presenečenje šel v breg brez najmajnše težave

esp: tukaj so ble postavljene 3 ovire - prva na desni, druga 20m dalje na levi in še ena dalje 20m na sredini. Vozil je s 100km/h na snežni cesti. Prva runda brez esp-ja, prvi se izmakno, drugi še tudi nekako vendar ga je pri tem obrnilo in zleto direkt v tretjo. Potem je šel isto zadevo z ESP-jem probat - tip ki je testiro, je reko da to ni šans da bi zvozo ampak, spet na mojo in njegovo veliko presenečenje je avto šel skozi, spet brez večjih težav.


Tistim, ki pa pravite, da bolj zaupate sebi, pa zgleda ne veste čemu služi tcs/esp - nikakor ne služi temu, da boste vozli v ovnike 30% hitreje,kot pa bi drugače lahko - to služi zgolj temu, da ko se zaradi nepredvidljive situacije izgubi kontrola nad vozilom, da toliko asistira, da ga vrne nazaj v stanje kontrole.

Mogoče še to v razmislek - če pravite da tcs ni fajn, kr vzame preveč moči pri speljevanju, bi vam samo svetoval, da malo bol spoznate svoj avto pa izpilite občutek za speljevanje, ker tcs se ne vklopi, ko je avto optimalen, temveč ko preseže mero - če boste vi znali na hitro speljat brez, da bodo gume cville se tudi tcs nebo vklopo, če pa se vam vklaplja, pa ne vem od kod optimizem, da ste dobri vozniki.

Vanquish ::

mogoče še to - govorim na podlagi izkušenj s svojim avtom ki to (tcs/esp) ima. Identičen test, ki sem ga opisal pri esp-ju pa se je zgodil mojemu fotru na poti, ko je v ovinku na sredu ceste na1x zagledal avto, kateremu se več ni mogel umaknit drugače, kot da je probal zavit na drugi pas - ker je bila na tistem odseku poledica je foter sam še gledal, pa probo manevrirat z volanom - še sam ne ve kako se je zadeva odvijala, ampak je na1x bil spet v kontroli in uspešno rešil situacijo.

Če povzamem ta dogodek in test, ki sem ga videl včeraj lahko zadevo ocenim, da se nam je 130k kolko smo dodatno plačali za to, več kot povrnilo že prvi mesec.


Mogoče abs/tcs/esp v resnici neboš rabo nikoli v življenju - je pa dovol samo 1x, da mogoče nekomu življenje reši

Vanquish ::

back to topic: Electronic Stability Control @ Wikipedia

tukaj je laično razloženo kako zadeva deluje, zanimiv pa je tudi podatek raziskave, da je ESP oz ESC zmajnšal "uspešnost" trčenj za 35%

IceIceBaby ::

Kar se tistega Porschea tiče, a nimajo vsi novejši modeli pogon na vse 4 preko nekakšne oljne sklopke ?


Ne. 4x4 imajo carrere 4 in turboti. Navadna carrera, boxterji in razne GT verzije imajo pogon na pravi strani (zadaj :))

AngelOfDeath ::

.smidge.


sem ti zgoraj razložil kako deluje Boschev ASR vsaj pred nekaj časa še je deloval tako če so kaj spreminjali pa ne vem.


Bosch
edit: Slovnica


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

sistem proti zdrsu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10721914 (18768) BigWhale
»

Varna vožnja Vransko (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10628907 (26172) krneki0001
»

Vožnja v snežnih razmerah (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16029122 (26139) PrimozR
»

ABS in njegovi problemi (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7711159 (9700) SkIDiver
»

Robotska minibusa sta se zaletela (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
13211378 (9079) Nejc Pintar

Več podobnih tem