Forum » Loža » ABS in njegovi problemi
ABS in njegovi problemi
WarpedGone ::
Emmm, nism prepričan da te 'štekam'.
Ni nobenga prej ali kasneje, ko je nuja skočm hkrati na oboje. Se ne bom delu, da sm sposobn zavoro sisnt pol desetinke prej ko sklopko al pa obratno. Sploh ko 'je alarm'.
V normalnih okoliščinah večinoma zaviram z motorjem.
Ni nobenga prej ali kasneje, ko je nuja skočm hkrati na oboje. Se ne bom delu, da sm sposobn zavoro sisnt pol desetinke prej ko sklopko al pa obratno. Sploh ko 'je alarm'.
V normalnih okoliščinah večinoma zaviram z motorjem.
Zbogom in hvala za vse ribe
SkIDiver ::
Si že odgovoru
Stisneš oboje hkrati. Bog ne daj najprej sklopko pa šele potem bremzo. Enkrat probu za hec pa ne bi jz to nikol več. K začne letet ko hudič.
Glede alarma Tole sem dans doživu. Možakar ustavi avto in omogoč pešcu prečkat prehod. Za tem možakarjem se vozi ženska in si z desnico popravlja frizuro z levico drži volan in gleda naprej. Praktično ga je dohitevala. Ko je možakar ustavu (tam ene 40km/h se je pelu) je bila prva reakcija ženske, da je z desnico prijela volan in šele nato zavirala Mela je srečo, da je mela dost razdalje, ker je iz cca 10ih metrov ostal na konc 1 meter Jz sem stal pa na pločniku 4 metre stran od prehoda in mel čas vse skupaj opazvat
Stisneš oboje hkrati. Bog ne daj najprej sklopko pa šele potem bremzo. Enkrat probu za hec pa ne bi jz to nikol več. K začne letet ko hudič.
Glede alarma Tole sem dans doživu. Možakar ustavi avto in omogoč pešcu prečkat prehod. Za tem možakarjem se vozi ženska in si z desnico popravlja frizuro z levico drži volan in gleda naprej. Praktično ga je dohitevala. Ko je možakar ustavu (tam ene 40km/h se je pelu) je bila prva reakcija ženske, da je z desnico prijela volan in šele nato zavirala Mela je srečo, da je mela dost razdalje, ker je iz cca 10ih metrov ostal na konc 1 meter Jz sem stal pa na pločniku 4 metre stran od prehoda in mel čas vse skupaj opazvat
WarpedGone ::
Čeprav, tale 'K začne letet ko hudič', bi reku da je bol subjektivn filing momenta, kot pa karkoli 'merljivega'. Če hkrati spustiš plin in stisneš sklopko, je v vbrizgalnem sistemu še dost goriva da obrati mal poskočijo (sploh pri turbo motorjih) in mašina mal zatuli, kar pa v momentu, ko si želiš zavirat, sploh nočeš slišat in čutiš kako še vleče namesto da bi zaviralo :)
Zbogom in hvala za vse ribe
jeti51 ::
Stisneš oboje hkrati. Bog ne daj najprej sklopko pa šele potem bremzo. Enkrat probu za hec pa ne bi jz to nikol več. K začne letet ko hudič.
To meni ni logično. Razmišljam strogo fizikalno. Motor povzroča vrtenje koles naprej. Zavorni diski s trenjem ustavljajo vrtenje koles. Ampak kaj, ko pa človek v kritični situaciji močno zavira? Zavorni diski bodo vrtenje koles zelo močno zaustavljali, motor bo pa kolesa še vedno poganjal naprej! Pa čeprav v nižji prestavi z manjšo hitrostjo, še vedno jih bo gnal naprej! Torej bo izničeval del učinka zavor, je res? Ali sem morda kaj spregledal?
Ne zanimajo me razne zdravorazumske, "oče je rekel" in podobne stvari, zanima me izključno fizikalna razlaga, magari kakšen praktičen preizkus (link?). "Začelo je leteti kot hudič" tu ne šteje, to je samo subjektivni občutek. Je zadeva figo začela leteti kot hudič, kvečjemu z enako hitrosjo je potovala naprej. V resnici se je seveda ustavljala, le da znatno počasneje, kot če bi bilo zraven zaviranje z motorjem, od tod lažen občutek, da je stvar poletela. Ko pa je v igro prišla še zavora, pa močno dvomim, da je tu motor kaj pomagal pri ustavljanju, pravzaprav ga je po mojem mnenju samo upočasnjeval, ker je še vedno nekaj prispeval k pospeševanju koles v vrtenje, je tako?
neoto ::
Ko se enkrat zavore pregrejejo je hudič. Takrat se ti pozna, če zaviraš tudi z motorjem. Pri nižjih hitrostih in lažjemu avtu ni problem zavirati samo z zavorami (če so le-te tako močne, da bi brez ABS-a blokirale kolesa, potem ni razloga zakaj se ne bi ustavil...). 'Problem' nastane pri višjih hitrostih ali težjih vozilih, kjer je kinetična energija prevelika, da bi se v celoti sprotila kot toplota v zavorah, ki bi jih pri tem brez veze preobremenjeval.
IceIceBaby ::
Načeloma bi morale tudi serijske zavore na "navadnih" avtomobilih zadoščat za vsaj eno ali 2 zaviranji na polno iz vmax na 0. Če se ti že pri navadni vožnji pregrevajo pol je nekaj narobe z zavorami. Verjetno staro zavorno olje.
Pujcek ::
moram nehat brat tole temo ker drugace ne vem ce bom sel se kdaj na cesto... kar se pa skidajverja tice pa upam da ne bos nikoli vozil za mano.
ajdi
ajdi
:)
BigWhale ::
Ce je kdo kje prebral, da v kriticnih situcijah treba zavirati z motorjem se je zmotil. :)
jeti:
Pri sedanjih motorjih (afaik), ko spustis plin, se odklopi dovod goriva v motor, takrat ti motor dejansko zavira. Vsaj pri visjih hitrostih je tako, ker ima motor sam dovolj vtrajnosti, da se vrti naprej. Pri nizjih, ko zacne avto ze malo cukat, pa se vbrizg spet nadaljuje.
Zato je tudi logicno, da onboard computer v avtu pokaze porabo 0.0 l/100, ce spustis plin. Ce potem pritisnem sklopko, poraba spet naraste na neko 'stand gas' vrednost.
Tudi med samim zaviranjem, je plin ponavadi spuscen, tako da spet ni vbrizga v motor.
Nevem, mogoce mimo sekam, naj me kak mehanik popravi.
jeti:
Pri sedanjih motorjih (afaik), ko spustis plin, se odklopi dovod goriva v motor, takrat ti motor dejansko zavira. Vsaj pri visjih hitrostih je tako, ker ima motor sam dovolj vtrajnosti, da se vrti naprej. Pri nizjih, ko zacne avto ze malo cukat, pa se vbrizg spet nadaljuje.
Zato je tudi logicno, da onboard computer v avtu pokaze porabo 0.0 l/100, ce spustis plin. Ce potem pritisnem sklopko, poraba spet naraste na neko 'stand gas' vrednost.
Tudi med samim zaviranjem, je plin ponavadi spuscen, tako da spet ni vbrizga v motor.
Nevem, mogoce mimo sekam, naj me kak mehanik popravi.
SkIDiver ::
jeti51 upam, da si sofer.
Vsedi se v avto in se pelji po hribu navzdol. S prestavo, ki bo avto zavirala! Potem pa stisni sklopko in sele nato zavoro! Naredi tako, da bos potrdil tvojo teorijo, da ne bodo zavore primorane ustavljat se sile motorja. Vrjem, ko bos stisnu sklopko in preden bos zacel zavirat bo avto ze bistveno zakorakal. Potem pa dodaj se slucajno kak pesek pa si ze v riti, ce je lepa cesta navzdol.
Druga scena. Po klancu navzdol peljes tovornjak skupne teze 7.5 ton. Naklon klanca je recimo, da okol 14% tvoja trenutna hitrost pa je 30km/h. Sedaj pa ti zaviraj tako, da bos najprej stisnu sklopko in sele nato zaviral. Ce bos ta tovornjak se kdaj ustavil se ti klanjam!
Razlika med 7.5t tovornjakom in avtomobilom je 6t. Ce je osebni avto tezak 1.5t in bos zavirla po tvoje mas kr lepe sanse, da parkiras napacno. Sicer pa probaj.
kst pregrevanje zavor nima veze z zavornim oljem. Pregrevajo se diski in ploscice. Olje ima samo to vezo, da postane hidroskopicno, ker nase veze vodo in ima nizje vrelisce. Temu sledi, da olje ni vec tako ucinkovito pri prenosu pritiska med glavnim zavornim valjem in kolesnim zavornim valjem. Olje pa postane hidroskopicno zaradi starosti(priporocljivo je menjat na 3 leta) in zaradi prepogostega pregrevanja zavor.
Pujcek ne boj se. Ce bom vozil bom prej pred tabo kot za tabo
BigWhale skoraj pravilno. Vbrizg bencina se se vedno izvaja samo, da v zelooo majhni kolicini, skoraj zanemarljivi. Zato je tudi bolj ekonomicno ustavljat avto pred semaforjem s prestavljanjem navzdol, da zavira motor kot pa direktno na semafor v 4. prestavi in nato zavora, da se avto ustav.
Ahh cist prevec teorije pri enih in premalo prakse
Vsedi se v avto in se pelji po hribu navzdol. S prestavo, ki bo avto zavirala! Potem pa stisni sklopko in sele nato zavoro! Naredi tako, da bos potrdil tvojo teorijo, da ne bodo zavore primorane ustavljat se sile motorja. Vrjem, ko bos stisnu sklopko in preden bos zacel zavirat bo avto ze bistveno zakorakal. Potem pa dodaj se slucajno kak pesek pa si ze v riti, ce je lepa cesta navzdol.
Druga scena. Po klancu navzdol peljes tovornjak skupne teze 7.5 ton. Naklon klanca je recimo, da okol 14% tvoja trenutna hitrost pa je 30km/h. Sedaj pa ti zaviraj tako, da bos najprej stisnu sklopko in sele nato zaviral. Ce bos ta tovornjak se kdaj ustavil se ti klanjam!
Razlika med 7.5t tovornjakom in avtomobilom je 6t. Ce je osebni avto tezak 1.5t in bos zavirla po tvoje mas kr lepe sanse, da parkiras napacno. Sicer pa probaj.
kst pregrevanje zavor nima veze z zavornim oljem. Pregrevajo se diski in ploscice. Olje ima samo to vezo, da postane hidroskopicno, ker nase veze vodo in ima nizje vrelisce. Temu sledi, da olje ni vec tako ucinkovito pri prenosu pritiska med glavnim zavornim valjem in kolesnim zavornim valjem. Olje pa postane hidroskopicno zaradi starosti(priporocljivo je menjat na 3 leta) in zaradi prepogostega pregrevanja zavor.
Pujcek ne boj se. Ce bom vozil bom prej pred tabo kot za tabo
BigWhale skoraj pravilno. Vbrizg bencina se se vedno izvaja samo, da v zelooo majhni kolicini, skoraj zanemarljivi. Zato je tudi bolj ekonomicno ustavljat avto pred semaforjem s prestavljanjem navzdol, da zavira motor kot pa direktno na semafor v 4. prestavi in nato zavora, da se avto ustav.
Ahh cist prevec teorije pri enih in premalo prakse
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
IceIceBaby ::
Serijski diski in ploščice na serijskih avtomobilih se ne pregrejejo kar tako. Meni se pri normalni vožnji še niso pregrele zavore, pa tudi zaviranje iz 150 na 50 recimo ni problem, če se to zgodi enkrat ali 2x. Če ti na cesti uspe pregreti zavore si itak zrel za odvzem izpita :) Na dirkališču so se mi serijske zavore začele pregrevat po cca 2 krogih (cca 4 kilometre).
Zavorno olje sem omenil zato, ker je to pogost vzrok za slabe zavore. Domači mehaniki pogosto "pozabijo" na menjavo olja, čeprav je ravno tako pomembno kot diski ali ploščice.
Zavorno olje sem omenil zato, ker je to pogost vzrok za slabe zavore. Domači mehaniki pogosto "pozabijo" na menjavo olja, čeprav je ravno tako pomembno kot diski ali ploščice.
Jst ::
Samo pripomba k zaviranju z motorjem (nisem bral vsega):
Ponavadi z zaviranjem z motorjem samo uravnavas hitrost in s tem razdaljo, ni pa to za zaviranje do 0km/h. Tako imas manj pregrete diske in ce je nuja z zaviranjem, se prej ustavis, kot pa ce bi na poti 100km ves cas uporabljal bremzo za uravnavanje hitrosti in varnostne razdalje.
Ponavadi z zaviranjem z motorjem samo uravnavas hitrost in s tem razdaljo, ni pa to za zaviranje do 0km/h. Tako imas manj pregrete diske in ce je nuja z zaviranjem, se prej ustavis, kot pa ce bi na poti 100km ves cas uporabljal bremzo za uravnavanje hitrosti in varnostne razdalje.
Brane2 ::
Kar se zaviranja z motorjem tiče, sem skeptičen.
Tudi če je priročno, najbrž ni poceni. Zavorne ploščice zamenjam za par jurjev, diski sier stanejo nekaj več.
Generalka na motorju pa je že za dva velikostna razreda dražja, pa tudi sploh ni tako rutinska kot menjava bremz.
Sam bremzam z motorjem, vendar zelo lagodno. V redkih situacijah, ko je sila, ne poskušam z motorjem požreti bistveno gibalno količino.
Ne pritiskam vedno bremze in sklopke hkrati, saj če spustiš plin,v bistvu kolesa poganjajo motor, vendar tudi ne šaltam zaradi takih stvari navzdol.
Škoda motorja.
Tudi če je priročno, najbrž ni poceni. Zavorne ploščice zamenjam za par jurjev, diski sier stanejo nekaj več.
Generalka na motorju pa je že za dva velikostna razreda dražja, pa tudi sploh ni tako rutinska kot menjava bremz.
Sam bremzam z motorjem, vendar zelo lagodno. V redkih situacijah, ko je sila, ne poskušam z motorjem požreti bistveno gibalno količino.
Ne pritiskam vedno bremze in sklopke hkrati, saj če spustiš plin,v bistvu kolesa poganjajo motor, vendar tudi ne šaltam zaradi takih stvari navzdol.
Škoda motorja.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
BTW:
Kako zgledajo stroji za brušenje srajčk cilindra ?
generalka me vse bolj žuli, in ko se je enkrat lotim, jo hočem opraviti pošteno.
Generalka brez brušenja cilindrov pa ni vredna truda. Za to pa rabiš razmontirat motor u prafaktorje, kar se meni ravno ne da.
ZAto sem smislil "Lukav Plan™", kako bi to naredil, ko je blok motorja še v avtu- s posbnim DIY orodjem.
Zanima pa me:
- kakšne so zahtevane tolerance
- če zaj* srajčko, se jo da v praksi izbit iz mašine ? Kaj v stilu, da segreješ blok motorja blizu recimo vrelišča vode, nato pa srajčko z notranje strani zaliješ z ledeno vodo in izbiješ s čem pnevmatskim.
- se nove srajčke splčoh dobi in ali so drage ?
Kako zgledajo stroji za brušenje srajčk cilindra ?
generalka me vse bolj žuli, in ko se je enkrat lotim, jo hočem opraviti pošteno.
Generalka brez brušenja cilindrov pa ni vredna truda. Za to pa rabiš razmontirat motor u prafaktorje, kar se meni ravno ne da.
ZAto sem smislil "Lukav Plan™", kako bi to naredil, ko je blok motorja še v avtu- s posbnim DIY orodjem.
Zanima pa me:
- kakšne so zahtevane tolerance
- če zaj* srajčko, se jo da v praksi izbit iz mašine ? Kaj v stilu, da segreješ blok motorja blizu recimo vrelišča vode, nato pa srajčko z notranje strani zaliješ z ledeno vodo in izbiješ s čem pnevmatskim.
- se nove srajčke splčoh dobi in ali so drage ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
Azrael ::
Pomoje honat cilindre ne boš mogel v avtu, IMO je to misija nemogoče.
Mašino boš moral v vsakem primeru potegniti ven in razderti na prafaktorje, ker pri honanju nastane dovolj opilkov, da bi motor takoj zaribal, če jih ne boš odstranil.
Mislim, da ima tvoja Opel Astra suhe puše in takrat, ko materiala ni več ga ne moreš več nadomestiti, razen če dobiš drug blok... Pri varianti motorja, ki ima mokre puše (R4), so le te izmenjive in tam samo menjaš puše skupaj z bati (in še kup tesnil), ni pa nobenega honanja.
Tolerance so napisane v servisni dokumentaciji, gre pa za nekaj stotink milimetra, odvisno od premera batov, vrste in proizvajalca motorja.
Drugače se zelo dobro pozanimaj o uradnih in neuradnih referencah, tistega, ki ti bo honal, ker sem že videl blok, kjer so bile mere res točne, samo honano je bilo postrani in je bil zato blok uničen. Vzrok: majstori so bili tako tako leni, da niso prej očistili delovne mize in so blok postavili kar na opilke.
Mašino boš moral v vsakem primeru potegniti ven in razderti na prafaktorje, ker pri honanju nastane dovolj opilkov, da bi motor takoj zaribal, če jih ne boš odstranil.
Mislim, da ima tvoja Opel Astra suhe puše in takrat, ko materiala ni več ga ne moreš več nadomestiti, razen če dobiš drug blok... Pri varianti motorja, ki ima mokre puše (R4), so le te izmenjive in tam samo menjaš puše skupaj z bati (in še kup tesnil), ni pa nobenega honanja.
Tolerance so napisane v servisni dokumentaciji, gre pa za nekaj stotink milimetra, odvisno od premera batov, vrste in proizvajalca motorja.
Drugače se zelo dobro pozanimaj o uradnih in neuradnih referencah, tistega, ki ti bo honal, ker sem že videl blok, kjer so bile mere res točne, samo honano je bilo postrani in je bil zato blok uničen. Vzrok: majstori so bili tako tako leni, da niso prej očistili delovne mize in so blok postavili kar na opilke.
Nekoč je bil Slo-tech.
Brane2 ::
Saj to me zanima. Koliko postrani lahko povrtaš zadevo ?
Če fališ recimo center izvrtine za 10 mikronov zgoraj in 10 spodaj, je to že preveč ?
Kako gladka mora biti površina ?
Kako sploh zgleda stroj, ki freza te stvari ? A freza naenkrat po celi višini cilindra, ali se po cilindru sprehaja majhno frezalo v spirali ?
Če fališ recimo center izvrtine za 10 mikronov zgoraj in 10 spodaj, je to že preveč ?
Kako gladka mora biti površina ?
Kako sploh zgleda stroj, ki freza te stvari ? A freza naenkrat po celi višini cilindra, ali se po cilindru sprehaja majhno frezalo v spirali ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
Azrael ::
Tisti blok je bil zamaknjen za dober mm v vzdolžni smeri motorja, kar je smrt za bate in ležaje. Vrtelo se je, ampak ne prav dolgo časa. Pred generalno je ta motor naredil 400k po generalni pa samo še 4k km... Wartburg 353. Če bi bile vrtine zamaknjene levo ali desno še ni tako hudo, dobro pa tudi ne.
Za tolerance, poskusi izbrskati servisno knjigo (service manual) v pdf obliki za tvoj avto, Google najde marsikaj, posebej v državah nekdanjega Varšavškega pakta.
Če ne bo sreče poskusi iskati knjige za Daewo avtomobile, ker ti dve firmi uporabljata iste motorje v saj v Nubiri je ista mašina 1.6 mašina kot v Astri 1.6. Gre pa v vsakem primeru za precej obsežne zadeve, v knjižni obliki imajo te bukve več kot 1000 strani A4 formata. Ni samo za mašino, ampak tudi ostalo, kar se tiče avtomobila.
Za tolerance, poskusi izbrskati servisno knjigo (service manual) v pdf obliki za tvoj avto, Google najde marsikaj, posebej v državah nekdanjega Varšavškega pakta.
Če ne bo sreče poskusi iskati knjige za Daewo avtomobile, ker ti dve firmi uporabljata iste motorje v saj v Nubiri je ista mašina 1.6 mašina kot v Astri 1.6. Gre pa v vsakem primeru za precej obsežne zadeve, v knjižni obliki imajo te bukve več kot 1000 strani A4 formata. Ni samo za mašino, ampak tudi ostalo, kar se tiče avtomobila.
Nekoč je bil Slo-tech.
Brane2 ::
Mam Haynesov service manual prav za mojo Astro in tam so tudi mehanske tolerance, ni pa podatkov o tolrancah zahtevah pri brušenju cilindrov.
On the journey of life, I chose the psycho path.
IceIceBaby ::
Pri brušenju in honanju cilindrov se ti pomoje ne splača izumljat tople vode. Blok odpelješ na autocommerce (tam kjer popravljajo tovornjake) in ti majstri zadevo opravijo tako kot je treba. Ven vzet mašino ni noben problem. Je pomoje težje bate ven dobit, ko je motor še v avtu kot če vse skup dvigneš ven in opraviš zadevo kot se spodobi.
Brane2 ::
Zakaj bi bil problem bate ven vzet ?
Snameš glavo, snemeš karter, odviješ bate in jih izbiješ ven. Pred tem po potrebi s kakim Proxxonom ali čem podobnim odbrusiš obroč, ki se je naredil na vrhu in izbiješ bate.
Med tem, da snameš glavo, karter in bate ali pa 100.000 kablov, sponk, priponk in zaponk, polosi, kolektorja, maljon cevi itd je pa vsaj zame bistvena razlika.
Snameš glavo, snemeš karter, odviješ bate in jih izbiješ ven. Pred tem po potrebi s kakim Proxxonom ali čem podobnim odbrusiš obroč, ki se je naredil na vrhu in izbiješ bate.
Med tem, da snameš glavo, karter in bate ali pa 100.000 kablov, sponk, priponk in zaponk, polosi, kolektorja, maljon cevi itd je pa vsaj zame bistvena razlika.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
Še nekaj:
Če se izkaže, da so bati O.K., je možno na iste-stare bate zmontirat batne obročke z več "mesa", da pašejo na pobrušen cilinder ali rabim nove, večje bate ?
Če se izkaže, da so bati O.K., je možno na iste-stare bate zmontirat batne obročke z več "mesa", da pašejo na pobrušen cilinder ali rabim nove, večje bate ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
Azrael ::
Ne.
Na tak način bi batni obroški slabše tesnili, kot sedaj pri obrabljeni mašini. Vse mora biti prilagojeno novim meram cilindrov, tako obročki, kot bati, drugače nisi nič naredil.
Če pa ti mašina pije olje, mogoče niso toliko obrabljeni cilindri kot vodila ventilov v glavi, bo mogoče zadostovala že menjava le teh in ti ne bo treba honati cilindrov. To je v primeru, če pokadi modro po spustu po klancu.
Na tak način bi batni obroški slabše tesnili, kot sedaj pri obrabljeni mašini. Vse mora biti prilagojeno novim meram cilindrov, tako obročki, kot bati, drugače nisi nič naredil.
Če pa ti mašina pije olje, mogoče niso toliko obrabljeni cilindri kot vodila ventilov v glavi, bo mogoče zadostovala že menjava le teh in ti ne bo treba honati cilindrov. To je v primeru, če pokadi modro po spustu po klancu.
Nekoč je bil Slo-tech.
Brane2 ::
Mislu sem, če stvar pobrusim za recimo prvo generalo, ali lahko vzamem širše batne obročke za obstoječi bat, torej take, katerih notranji premer paše na stari bat, zunanji pa na cilinder prve generale ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
Azrael ::
Saj razumem zamisel, ampak IMO bi taki obročki:
- hitro zj*bali utore v batu, večja ročica, čez kater bi se prenašale sile trenja
- ti obročki bi bili bolj na udaru plamena pri vsakem vžigu in hitro zgoreli, najprej kompresijski, potem pa po vrsti
- taki obročki so bolj togi in bi slabše tesnili in se slabše prilagajali, večja obraba.
Vse skupaj bi povzročilo, da bi bat začel preveč opletati v cilindru in bi hitro uničill sebe, cilinder in ležaje.
Res je, da so kakšni prastari ladijski dizli (10KM/l) na take stvari precej manj občutljivi, ampak avtomobiliski motorji imajo mnogo večji litrski učinek in nekajkrat višje obrate in zato so pri njih prevelika odstopanja mer sinonim za hude težave.
Po moje se ti tu ne splača šparati in tvegaš več kot, če mašino odmontiraš iz drugega (odsluženega ali razbitega) avta.
- hitro zj*bali utore v batu, večja ročica, čez kater bi se prenašale sile trenja
- ti obročki bi bili bolj na udaru plamena pri vsakem vžigu in hitro zgoreli, najprej kompresijski, potem pa po vrsti
- taki obročki so bolj togi in bi slabše tesnili in se slabše prilagajali, večja obraba.
Vse skupaj bi povzročilo, da bi bat začel preveč opletati v cilindru in bi hitro uničill sebe, cilinder in ležaje.
Res je, da so kakšni prastari ladijski dizli (10KM/l) na take stvari precej manj občutljivi, ampak avtomobiliski motorji imajo mnogo večji litrski učinek in nekajkrat višje obrate in zato so pri njih prevelika odstopanja mer sinonim za hude težave.
Po moje se ti tu ne splača šparati in tvegaš več kot, če mašino odmontiraš iz drugega (odsluženega ali razbitega) avta.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
jeti51 ::
Druga scena. Po klancu navzdol peljes tovornjak skupne teze 7.5 ton.
Pustimo tukaj tovornjak in klanec, lepo prosim. Tu mi je jasno, da se zavore še (pre)hitro pregrejejo. Jaz sem spraševal za zaviranje v sili od npr. 100 do 0km/h, ki se zgodi enkrat, v nekem trenutku - toliko, da ti reši življenje (ali pa tudi ne). Nisem spraševal za konstantno zaviranje pri vožnji po klancu navzdol.
Ker svojega avta nočem po nepotrebnem obremenjevati in ker tudi nimam primernega poligona za testiranje in merjenje, me zanima kakšna že opravljena strokovna raziskava na to temo (gotovo obstaja, nekdo je v tej temi že omenjal neke teste) ali pa fizikalna razlaga, zakaj je zaviranje samo z zavorami boljše / slabše od kombiniranega zaviranja (motor + zavore). Na pamet mi pride pomislek, da se lahko zavore pregrejejo, ampak serijski avtomobili najbrž že morajo zdržati eno ali dve taki hudi zaviranji, ker večina ljudi v kritični situaciji itak samo stopi na zavorni pedal in ne pomislijo, da bi še prestavili navzdol in v proces zaviranja vključili zraven še motor (pač panika in to).
Torej še enkrat, fizikalna utemeljitev, test kakšne priznane organizacije, ne pa kar nekaj na pamet in po občutku. Ker mnenj je vedno cel kup, razni preizkusi pa dostikrat pometejo z ljudskimi miti in včasih pokažejo tudi kontraintuitivne rezultate. Na "zdravo kmečko pamet" se jaz tukaj nočem zanašati, temveč na izmerjene rezultate, ki jih je možno ponoviti. Sam o vsem skupaj nisem čisto prepričan, zato pa bi rad to razčistil. Morda se bom pa v kritični situaciji kdaj podzavestno celo spomnil tega in posledično odreagiral bolj pravilno. Če ne jaz, pa morda vsaj eden od vseh nas, ki tole temo berejo. Če se bo vsaj ena kritična situacija zaradi te teme izšla bolj ugodno kot sicer, bo tale razprava že dosegla namen.
Torej, SkiDiver, prosim za bolj utemeljeno razlago ali pa vsaj povej, da je ne veš, pa se bo morda kdo drug našel in razložil zadevo.
IceIceBaby ::
Brane, če brusiš cilindre morš obvezno menjat tudi bate. Je pa varjanta, da cilindre samo pohonaš, če ni vidnih znakov obrabe. Takrat lahko daš nazaj iste bate. Jaz sem recimo imel tak primer, ko je imela mašina cca 150kkm in sem delal generalko zaradi drugih razlogov. Na cilindrih ni bilo roba, in sem dal samo pohonat, pa nove obročke in ležaje pa je blo uredu.
Drugače pa če hočeš bate ven vzet je potrebno spodaj dol vzet karter in ponavadi tudi motor prestaviti z nosilcev (ker drugače je sprednji most v napoto. Motorja pa tudi ni tako težko ven vzet kot zgleda na prvi pogled. Če misliš naredit tako kot je treba pomoje nimaš druge varjante.
Drugače pa če hočeš bate ven vzet je potrebno spodaj dol vzet karter in ponavadi tudi motor prestaviti z nosilcev (ker drugače je sprednji most v napoto. Motorja pa tudi ni tako težko ven vzet kot zgleda na prvi pogled. Če misliš naredit tako kot je treba pomoje nimaš druge varjante.
Brane2 ::
Kaj je "honanje" ? Sem mislu, da govorite vsi o brušenju, pa oičitno ne gre za to.
On the journey of life, I chose the psycho path.
IceIceBaby ::
Za točno definicijo vprašaj google. Drugače je pa honanje tisto površinsko, fino brušenje, ki skoraj ne odvzame materiala s sten cilindra. S honanjem se naredi tak X vzorec na stene bata, ki služu tudi za to, da se obročki prilagodijo obliki cilindra (tiste mini nepravilnosti, ki nastanejo pri izdelavi obročkov se "odbrusijo" stran, tako da obročki res tesnijo tako kot je treba).
SkIDiver ::
jeti51 bremzaj tako kot najbolje znaš. Z zavoram bremzam na polno samo kadar je sila. Pa še takrat bom šaltal navzdol in spuščal sklopko in popuščal nožno zavoro, da se sila prenese na menjalnik in motor. Meni se izide bolje kot če bremzam samo z zavorami. Sicer pa tudi nisem počasen voznik in bi me stalno zaviranje samo z zavorami stalo pri ploščicah in diskih.
S takim dejanjem motorja ne poškuduješ, če sta motor in olje segreta na delovno temperaturo. Sem vedno tako zaviral pa je mondeo dočakal 570k km brez generalne(bencinar). Pa ga nisem nikol šparal kar se tiče obratov in vedno zaviral z motorjem. Samo, ko je bil mrzu pa max 3k rpm in nič več.
Diski pa se hitr zvijejo. Še toliko bolje v mokrem. Močno zaviranje ravno na meji preden se vklopi ABS diske lepo pogreje pa še kaka voda voda pa so mim grede poviti. Sem tud že zaviral na silo na pospeševalnem pasu in zvil diske pa nisem mel kr neki gor namontiranga. Zvil so se pa kljub ABS-u. Da bi menjal navzdol pa ni blo časa, ker je šupak pred mano zahodu zavoro na polno pa še dans ne vem kaj mu je blo.
S takim dejanjem motorja ne poškuduješ, če sta motor in olje segreta na delovno temperaturo. Sem vedno tako zaviral pa je mondeo dočakal 570k km brez generalne(bencinar). Pa ga nisem nikol šparal kar se tiče obratov in vedno zaviral z motorjem. Samo, ko je bil mrzu pa max 3k rpm in nič več.
Diski pa se hitr zvijejo. Še toliko bolje v mokrem. Močno zaviranje ravno na meji preden se vklopi ABS diske lepo pogreje pa še kaka voda voda pa so mim grede poviti. Sem tud že zaviral na silo na pospeševalnem pasu in zvil diske pa nisem mel kr neki gor namontiranga. Zvil so se pa kljub ABS-u. Da bi menjal navzdol pa ni blo časa, ker je šupak pred mano zahodu zavoro na polno pa še dans ne vem kaj mu je blo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Lučka za ABS se občasno prižge (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 25663 (3977) | PrimozR |
» | Fizikalno ozadje zaviranja z in brez zavornega sistema ABSOddelek: Na cesti | 5148 (3942) | K0l1br1 |
» | Vožnja skozi ovinke (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 24840 (15130) | Malajlo |
» | O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 31703 (29809) | energetik |
» | Stanje bremzOddelek: Loža | 6528 (5554) | KoMar- |