Forum » Loža » ABS in njegovi problemi
ABS in njegovi problemi
Scorpia ::
Da povem svojo zgodbo, par dni nazaj je zapadal sneg v ljubljani, prej sem imel vedno avto brez abs in ni bilo problemov pri zaviranju itd. No par dni nazaj se mi je zgodilo da me je tovornjak izsilil in ker ni moge hitro štartat, ker mu je drselo, se mi ni mogu umaknit. No jaz lepo po zavori pritisnem in vidim da se avto sploh ne ustavlja oz. prepočasi da bi se pred tovornjakom ustavil, čeprov sem šel 30 na uro. Abs je delal k norc, pa sem nekak vspel zavit desno odkoder je tovornjak prišel, pa spet levo da v robnik skor nisem udaril, tko da sem naredil polkrog okol tovornjaka. No reku sem si, v tem primeru če nebi imel abs bi naravnost šel zaradi blokiranih gum in v tovornjak. Sam do zdej sem vedno brez abs varno ustavil, prvič da se mi nekaj podobnega zgodil.
Zdej pa je še moj oče imel čudno izkušnjo z abs-om(drug avto). Včeraj je oče pr 10 na uro ni mogu ustavit avto (čeprav ni bilo snega, pa led očitno tudi ne ker je pogledal) in rahlo udaril drug avto. Ni materialne škode. Isto pravi da je čutil sunke abs-a samo ni se ustavilo.
Zdej po teh izkušnjah bi najraje ko je sneg izklopil ta abs. Ali je varno počet da sam varovalko daš ven, ker zdaj baje je dost voznikov(večina TAXI), ki so imeli take izkušnje kot jaz pa oče, dali odsrtanit abs. Baje da ni dober če sam varovalke daš ven ker nekaj z ležaji zajebeš stvar če ne deluje.
Zdaj kakšne vi izkušnje imate pa rešitev pa če je vredu sam da varovalko daš ven k je pač sam tisti dan sneg pol že odstranijo. Jutri k so sneg neki napovedovali, bom probal kako se obnese z abs in brez, tolk da varovalko dam vn.
Zdej pa je še moj oče imel čudno izkušnjo z abs-om(drug avto). Včeraj je oče pr 10 na uro ni mogu ustavit avto (čeprav ni bilo snega, pa led očitno tudi ne ker je pogledal) in rahlo udaril drug avto. Ni materialne škode. Isto pravi da je čutil sunke abs-a samo ni se ustavilo.
Zdej po teh izkušnjah bi najraje ko je sneg izklopil ta abs. Ali je varno počet da sam varovalko daš ven, ker zdaj baje je dost voznikov(večina TAXI), ki so imeli take izkušnje kot jaz pa oče, dali odsrtanit abs. Baje da ni dober če sam varovalke daš ven ker nekaj z ležaji zajebeš stvar če ne deluje.
Zdaj kakšne vi izkušnje imate pa rešitev pa če je vredu sam da varovalko daš ven k je pač sam tisti dan sneg pol že odstranijo. Jutri k so sneg neki napovedovali, bom probal kako se obnese z abs in brez, tolk da varovalko dam vn.
Cyber-77- ::
Po moje ABS dela super, sam morš ful na bremzo stopit. Brez heca probi na mokrem FUL na bremzo stopit.Če je pa led si ga z ABS-om ravno tko n*.
OwcA ::
Kaj pa če je kaj bolj trivijalnega, kot naprimer slabe (ali obrabljene) gume?
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Calligula ::
Izklop ABS sistema je pri boljsih vozilih mogoc ravno zaradi snega in leda, ker se ABS naceloma odreze slabse kot brez le tega.
ABS v takih pogojih je problematicen. Sneg je ena redkih podlag na katerih se prej ustavis z blokiranimi kolesi kot brez.
Takointako ob potrebi po korekciji smeri pac popustis zavore za toliko casa, da ulovis zeljeno smer-seveda, ce je mogoce.
ABS naj bi se naceloma na snegu tudi sam izklopil oz, ko naj bi racunalnik zaznal sneg, pricel delovati precej manj agresivno in naj bi dopuscal vec blokiranja. Octno pri nekaterih vozilih tega ne pocne OK.
ABS v takih pogojih je problematicen. Sneg je ena redkih podlag na katerih se prej ustavis z blokiranimi kolesi kot brez.
Takointako ob potrebi po korekciji smeri pac popustis zavore za toliko casa, da ulovis zeljeno smer-seveda, ce je mogoce.
ABS naj bi se naceloma na snegu tudi sam izklopil oz, ko naj bi racunalnik zaznal sneg, pricel delovati precej manj agresivno in naj bi dopuscal vec blokiranja. Octno pri nekaterih vozilih tega ne pocne OK.
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Calligula ()
TOP ::
ABS ima dobre stani in slabe kot vsaka stvar če gledamo zaviralno pot je brez ABS sigurno krajša ampak ne pa varna ker ti lahk eno kolo prej prime kot drugo in te obrne še posebaj na mokrem ali pa snegu.Abs služi za to da ti ne more nobeno kolo zablokirat in če recimo imaš slabe gume se ti prej uklopi to je sigurno kot drugo ima funkcijo da prime in popusti isto kot če bi ti pritiskal ne pedal in popuščal.ABS je na mokrem ali zasneženem cestišču bolše imeti kot pa ne.ABS prime takrat ko pod nogo čutiš da ti pedal od zavore trese,pač se boš moral pivadit.
Calligula ::
Kar se tice zavornih razdalj ni cisto tako kot si napisal.
Naceloma so podobne z ali brez, na mokri cesti ima ABS najvecjo prednost, na pesku, v blatu in v snegu pa jo ABS podaljsa, ker nima "pluznega" ucinka. Prednost ABSa je predvsem v ohranjanju kontrole nad smerjo gibanja vozila in ne toliko v krajsih razdaljah.
Za povprecne voznike je to velika velika prednost za bolj izkusene ali pa raje za profesionalce in pa tudi za vozila z dodelanim zavornim sistemom-npr za tekmovanja,.. pa je odsotnost ABSa prednost, ker sami dosezejo vecji ucinek brez njega.
Pomemben napredek je predvsem EBD, ker dejansko omogoca se malo boljse zaviranje, ker na vsako kolo loceno zavira nekako do meje zdrza vsakega posameznega kolesa. To recimo lahko odvzame se malo potrebne zavorne poti.
Ce ves, da bos nekje ves cas vozil po snegu lahko recimo vzames ven varovalko od ABSa in imas obicajne zavore. Potem jo das spet notri, ko rabis...
Naceloma so podobne z ali brez, na mokri cesti ima ABS najvecjo prednost, na pesku, v blatu in v snegu pa jo ABS podaljsa, ker nima "pluznega" ucinka. Prednost ABSa je predvsem v ohranjanju kontrole nad smerjo gibanja vozila in ne toliko v krajsih razdaljah.
Za povprecne voznike je to velika velika prednost za bolj izkusene ali pa raje za profesionalce in pa tudi za vozila z dodelanim zavornim sistemom-npr za tekmovanja,.. pa je odsotnost ABSa prednost, ker sami dosezejo vecji ucinek brez njega.
Pomemben napredek je predvsem EBD, ker dejansko omogoca se malo boljse zaviranje, ker na vsako kolo loceno zavira nekako do meje zdrza vsakega posameznega kolesa. To recimo lahko odvzame se malo potrebne zavorne poti.
Ce ves, da bos nekje ves cas vozil po snegu lahko recimo vzames ven varovalko od ABSa in imas obicajne zavore. Potem jo das spet notri, ko rabis...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Calligula ()
TOP ::
In potem se bo zgodilo če ni izkušen šofer da ga bo obrnilo odvisno kolk si izkušen če ni si potem pusti ABS,če pa si potem pa kar veselo na delo.
Scorpia ::
Kaj pa če je kaj bolj trivijalnega, kot naprimer slabe (ali obrabljene) gume?
Gume so zlo vredu dunlopove tole je njihova druga sezona , pri očetu so celo nove eskimo s3. Tko da tuki ne leži problem. Zanimivo je to da avta drgač ful dober zavirata in po snegu, ampak zakaj je prišlo do tega pa ne morem razložit.
In potem se bo zgodilo če ni izkušen šofer da ga bo obrnilo odvisno kolk si izkušen če ni si potem pusti ABS,če pa si potem pa kar veselo na delo.
Izkušnje na snegu mam več kot preveč, kajti zadnjič ko je v ljubljani zapadel sneg sem vozil neprekinjeno 12 ur in to ne prvič, pa še to niso ceste sploh očiščene bile ker ne morejo tolk hiter.
Mislim da me je glih ta izkušnja rešila da nisem udaril v tovornjak, čeprov sem si z abs-om pomagal.
Mene zanima če se da vozit tko da varovalko stakneš ven od abs-a da ne bo kej hudega pol. Ker drgač vem da ob suhi cesti abs ful preveč pomaga kot brez. Sam tole abs na snegu enkrat prime, drugič ko pa bi moral pa ne
Gume so zlo vredu dunlopove tole je njihova druga sezona , pri očetu so celo nove eskimo s3. Tko da tuki ne leži problem. Zanimivo je to da avta drgač ful dober zavirata in po snegu, ampak zakaj je prišlo do tega pa ne morem razložit.
In potem se bo zgodilo če ni izkušen šofer da ga bo obrnilo odvisno kolk si izkušen če ni si potem pusti ABS,če pa si potem pa kar veselo na delo.
Izkušnje na snegu mam več kot preveč, kajti zadnjič ko je v ljubljani zapadel sneg sem vozil neprekinjeno 12 ur in to ne prvič, pa še to niso ceste sploh očiščene bile ker ne morejo tolk hiter.
Mislim da me je glih ta izkušnja rešila da nisem udaril v tovornjak, čeprov sem si z abs-om pomagal.
Mene zanima če se da vozit tko da varovalko stakneš ven od abs-a da ne bo kej hudega pol. Ker drgač vem da ob suhi cesti abs ful preveč pomaga kot brez. Sam tole abs na snegu enkrat prime, drugič ko pa bi moral pa ne
TRIROG ::
se enkrat ...
kaj dela abs ... preprecuje da bi kolesa med zaviranjem blokirala, kajti s tem voznik nima vec moznosti spremembe smeri... kot je ze nekdo pred mano povedal abs naredi samo to da ti da moznost da med mocnim zaviranjem lahko usmerjas avto ...
abs vedno prime... ne enkat ja drugic ne ( predpostavleno da je z avtom vse v redu), v snegu je pac tako ... da se ne dela klin pred kolesi ( ne nabira se sneg ko so blokirana) in zato se ti podaljsa zavorna razdalja ...
a bi vzel varovalko ven al ne ... ne vem ... pejt na uradni servis pa prasej ...
kaj dela abs ... preprecuje da bi kolesa med zaviranjem blokirala, kajti s tem voznik nima vec moznosti spremembe smeri... kot je ze nekdo pred mano povedal abs naredi samo to da ti da moznost da med mocnim zaviranjem lahko usmerjas avto ...
abs vedno prime... ne enkat ja drugic ne ( predpostavleno da je z avtom vse v redu), v snegu je pac tako ... da se ne dela klin pred kolesi ( ne nabira se sneg ko so blokirana) in zato se ti podaljsa zavorna razdalja ...
a bi vzel varovalko ven al ne ... ne vem ... pejt na uradni servis pa prasej ...
Scorpia ::
Trirog: sem gor napisal da sem večkrat po snegu vozil al 12 ur al manj, vedno prej brez abs-a in nisem nikoli tko izgubil nadzor nad avtom. Imel sem letne in zimske pa nikoli tko odletu pa tudi ni problem dobit nadzor nad avtomobilom če zaviraš, sam prehiter ne smeš bit, kot tudi upam da večina to ve ko je sneg. Raje po vsem tem vidim da vozim brez abs-a po snegu.
Calligula ::
Nic ne bo narobe, ce vzames ven varovalko. Potem zavorni sistem deluje tako kot navadni zavorni sistem in ga pac ABS ne prekinja..
Skratka nic se ne poskoduje in nic ni narobe.
Skratka nic se ne poskoduje in nic ni narobe.
Daliborg ::
no danes snega pac ni....
bi pa dodal samo nekaj ...verjamem da je tvoj avto brez ABS bil obcutno lazji kot pa ta z ABS-om?
...eemm, pa na tvojem mesu ne bi ravno poslusal tu g33ke brez mehanicnih izkusenj! Preden se cesarkoli lotis pojdi do kaksnega ki zna kljuc in zvijac po mosko drzat in zategnit!
bi pa dodal samo nekaj ...verjamem da je tvoj avto brez ABS bil obcutno lazji kot pa ta z ABS-om?
...eemm, pa na tvojem mesu ne bi ravno poslusal tu g33ke brez mehanicnih izkusenj! Preden se cesarkoli lotis pojdi do kaksnega ki zna kljuc in zvijac po mosko drzat in zategnit!
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
KTr1sk ::
pr nam okolica Celja tako sneži, na cesti ne vidiš nobenega avtomobila ker je tolko snega, naj ga tolko zapade da jutri ne bom mogel v službo z avtom . Aja jaz imam izkušnje z avtomobil z navadnimi bremzami in mi prav ni nič v veselje se vozit po snegu, ker vem da ne morm "lepo" počakat in pa v ovinkih, vglavnem splošno vozit je treba počas in z veliko medsebojno razdaljo.
i5-14500k,32gb ddr5,6700xt,nvme2x,hdd4x, Dell G3223Q
neoto ::
No, da še jaz povem moje izkušnje z ABS-om in snegom.
Zadnjič sem šel na en frei parking, kjer je bil pod stisnjenim snegom še led.
ABS deluje tako, da takoj, ko zazna, da je kolo zdrsnilo, odvzame zav. pritisk, da se kolo spet začne vrteti ter ga potem ponovno doda, a manj. Torej reagira šele, ko začnejo kolesa zdrsovati.
Fora pa je, da najbolj učinkovito zaviraš malo preden začne ABS grabit. Torej ne, da pritisneš na polno in pustiš, da kolesa zdrsnejo,primejo, zdrsnejo, primejo,... ampak da izkoristiš maksimalno silo lepenja med kolesi in podlago. Razlika je opazna.
Pa še nekaj tistim, ki želijo izklopiti ABS: če se boste šli peljati po dirkališču ali pač vnaprej znani progi, boste vedeli, kje in kako morate bremzati, da boš šlo. To gre. Ko pa se pelješ po cesti in se ti 100m pred tabo en avto okoli obrne, dvomim, da boste toliko pri pameti, da boste lahko nadzirali pritisk na zavoro in obvladovali avto. V trenutku panike ni časa!
Zadnjič sem šel na en frei parking, kjer je bil pod stisnjenim snegom še led.
ABS deluje tako, da takoj, ko zazna, da je kolo zdrsnilo, odvzame zav. pritisk, da se kolo spet začne vrteti ter ga potem ponovno doda, a manj. Torej reagira šele, ko začnejo kolesa zdrsovati.
Fora pa je, da najbolj učinkovito zaviraš malo preden začne ABS grabit. Torej ne, da pritisneš na polno in pustiš, da kolesa zdrsnejo,primejo, zdrsnejo, primejo,... ampak da izkoristiš maksimalno silo lepenja med kolesi in podlago. Razlika je opazna.
Pa še nekaj tistim, ki želijo izklopiti ABS: če se boste šli peljati po dirkališču ali pač vnaprej znani progi, boste vedeli, kje in kako morate bremzati, da boš šlo. To gre. Ko pa se pelješ po cesti in se ti 100m pred tabo en avto okoli obrne, dvomim, da boste toliko pri pameti, da boste lahko nadzirali pritisk na zavoro in obvladovali avto. V trenutku panike ni časa!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: neoto ()
SkIDiver ::
Z ABS-om v sneg je jeba! Zavorna pot je neprimerno daljša. Edina prednost ABS v snegu je, da lahko odvijaš. Samo če ni placa za odvit to nič ne pomaga.
POZOR! ABS se lahko sklopi in ne škuduje NIČEMUR! Zakaj? Ker ABS ne počne nič drugega kot samo to, da prekine tist pritisk zavornega olja na zavorni bat, ki stisne zavorne ploščice ob disk. Če vzameš varovalko za ABS iz njenega mesta preprosto sklopš ABS servo mehanizem, ki ne bo več opravljal prekinitve dotoka zavornega olja na zavorni bat ampak bo zadeva ob zdrsovanju še vedno odprta(ne bo prekinitve). Ne moreš povzročit nobene škode in nobenih poškodb.
ABS ni nič drugega kot ECU, senzorji ter servo mehanizem, ki s pomočjo elektromagnetnih ventilov prekinja oz zmanšuje pritisk zavornega olja na zavorni bat v taki meri, da kolo ne zdrsne.
So pa razlike v kvaliteti ABS sistema od znamke do znamke avtomobila.
Pa še en nasvet. Bolje kot zaviranje z zavoram je zaviranje z motorjem. Če si bolj hitre narave imaš lahko v sekudni do dve v nižji prestavi ter zavira motor. Tako kolesa neprimerno kasnej zdrsnejo. Zato v sneg bolje z nižjo kot z višjo prestavo kar se tiče zaviranja. Pa nikoli v snegu zavirat NA POLNO SILO! Takrat še prej začne ABS ragirat! Upoštevite nasvet v postu nad mano!
Seveda je pomemben faktor tud varnostna razdalja in gume!
POZOR! ABS se lahko sklopi in ne škuduje NIČEMUR! Zakaj? Ker ABS ne počne nič drugega kot samo to, da prekine tist pritisk zavornega olja na zavorni bat, ki stisne zavorne ploščice ob disk. Če vzameš varovalko za ABS iz njenega mesta preprosto sklopš ABS servo mehanizem, ki ne bo več opravljal prekinitve dotoka zavornega olja na zavorni bat ampak bo zadeva ob zdrsovanju še vedno odprta(ne bo prekinitve). Ne moreš povzročit nobene škode in nobenih poškodb.
ABS ni nič drugega kot ECU, senzorji ter servo mehanizem, ki s pomočjo elektromagnetnih ventilov prekinja oz zmanšuje pritisk zavornega olja na zavorni bat v taki meri, da kolo ne zdrsne.
So pa razlike v kvaliteti ABS sistema od znamke do znamke avtomobila.
Pa še en nasvet. Bolje kot zaviranje z zavoram je zaviranje z motorjem. Če si bolj hitre narave imaš lahko v sekudni do dve v nižji prestavi ter zavira motor. Tako kolesa neprimerno kasnej zdrsnejo. Zato v sneg bolje z nižjo kot z višjo prestavo kar se tiče zaviranja. Pa nikoli v snegu zavirat NA POLNO SILO! Takrat še prej začne ABS ragirat! Upoštevite nasvet v postu nad mano!
Seveda je pomemben faktor tud varnostna razdalja in gume!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
Dejcc ::
Zivjo! Zakaj potem v avtomobilih ni možno ABS izklopit če je v snegu bolš brez ABS?
No ata je včasih mel Audija 100 letnik 91 pa se je dal abs izklopit, v novejših modelih je pa sam esp&asr možn izklopt.
A še kdo ve za kšn avto k se lahk izklop abs sam s pritiskam na gumb? Mal firbca
Lp
No ata je včasih mel Audija 100 letnik 91 pa se je dal abs izklopit, v novejših modelih je pa sam esp&asr možn izklopt.
A še kdo ve za kšn avto k se lahk izklop abs sam s pritiskam na gumb? Mal firbca
Lp
Sentret ::
Zato ga ni možno izklopiti, ker 99.9% šoferjev v kritični situaciji samo nabije zavorni pedal do konca...in v takih primerih je tudi na snegu ABS še vedno boljši.
Zelo malo je namreč šoferjev, ki so v kritični situciji sposobni bolje zavirati brez ABSa kot pa zABSom.
Druga pa je če v miru probavaš na eni zasneženi cesti..tam pa ni problema prej ustaviti brez ABSa. Samo eno je ko, testiraš v miru, čisto nekaj drugega, ko moraš pa v delčku sekunde pravilno odreagirati.
Lp,
Zelo malo je namreč šoferjev, ki so v kritični situciji sposobni bolje zavirati brez ABSa kot pa zABSom.
Druga pa je če v miru probavaš na eni zasneženi cesti..tam pa ni problema prej ustaviti brez ABSa. Samo eno je ko, testiraš v miru, čisto nekaj drugega, ko moraš pa v delčku sekunde pravilno odreagirati.
Lp,
neoto ::
ABS je varnostni mehanizem in ravno zaradi takšnih, kot ste tukaj nekateri, ki bi radi driftali po snegu in mislili, da ste Schumacherji, se ga ne da izklopit na gumb!! Namreč res je, da je zavorna pot daljša, a bolj pomembno je to, da lahko s pomočjo ABS-a avto ohraniš v željeni smeri. Kakor sem že omenil, večina lahko zavira brez ABS-a v kontroliranih pogojih, ko pa si enkrat na cesti, kjer moraš paziti na druge, se držat smeri, opazovat okolico, si brez (oziroma z izklopljenim) ABS-a (razen če nisi Stig .. ) nevaren za okolico! Če pa že hočete izklapljati, pa se pojdite raje na kakšno parikirišče vrtet! Takšnih vas nočemo na cesti!!!
edit: vidim, me je Sentret prehitel... :)
edit: vidim, me je Sentret prehitel... :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: neoto ()
hominis ::
no mi mamo 2 leti star A4 pa baje da ima zadnjo generacijo ABS+EBD. zadeva je taka da se ti ABS vklopi sele ko prekoracis 20kmh, kar je v snegu zelo dobro.
Pri zaviranju v snegu pa mislim da ma tud nek program saj ABS bistveno manj posega in posledicno ga res hitro ustavis, sem probal na dosti podlagah in sem ga vedno lepo ustavu.
starejse generacije ABS-a pa je verjetno najbolje izklopit v snegu.
Bi pa rad povdaril tudi sistem ASR, ki se ga da izklopit. V servisni knjizici tudi lepo pise da ga je v snegu v dolocenih primerih priporocljivo izklopit. Konkretno ce se ustavis v snegu bos v dolocenih primerih s vklopljenim ASR zelo tezko speljal. Ce pa ga izklopis se lahko z malo prakse in obcutka izvleces ven ... seveda majo pa vse stvari svoje meje.
Skratka vsa ta elektronika je izredno dobrodosla tako na suhem in mokrem cestiscu predvsem zaradi ohranjanja smeri voznje. Na bolj zahtevnih podlagah pa jo je nekako bolje izklopit ...
Pri zaviranju v snegu pa mislim da ma tud nek program saj ABS bistveno manj posega in posledicno ga res hitro ustavis, sem probal na dosti podlagah in sem ga vedno lepo ustavu.
starejse generacije ABS-a pa je verjetno najbolje izklopit v snegu.
Bi pa rad povdaril tudi sistem ASR, ki se ga da izklopit. V servisni knjizici tudi lepo pise da ga je v snegu v dolocenih primerih priporocljivo izklopit. Konkretno ce se ustavis v snegu bos v dolocenih primerih s vklopljenim ASR zelo tezko speljal. Ce pa ga izklopis se lahko z malo prakse in obcutka izvleces ven ... seveda majo pa vse stvari svoje meje.
Skratka vsa ta elektronika je izredno dobrodosla tako na suhem in mokrem cestiscu predvsem zaradi ohranjanja smeri voznje. Na bolj zahtevnih podlagah pa jo je nekako bolje izklopit ...
kokos25 ::
scorpio:Izkušnje na snegu mam več kot preveč, kajti zadnjič ko je v ljubljani zapadel sneg sem vozil neprekinjeno 12 ur in to ne prvič, pa še to niso ceste sploh očiščene bile ker ne morejo tolk hiter.
kako je ljubljana velika...12ur po ljubljani...pa ne govori prosim, da imaš izkusnje po snegu...jih boš mel, ko bos v enam letu nastancal 100.000km in v petih letih ne boš naredil prometne nesrece....ce pa delas 20.000km na let, pa se dolgo casa ne bos izkusen voznik...za sabo mam 600.000km v 8letih, pa se mam se vedno za zacetnika...no ja, pa 5 prometnih...pa nikol kriv...
ABS te je pa v tvojem primeru resil 100% karambola....jz ga na tvojem mestu ne bi izklopil...
kako je ljubljana velika...12ur po ljubljani...pa ne govori prosim, da imaš izkusnje po snegu...jih boš mel, ko bos v enam letu nastancal 100.000km in v petih letih ne boš naredil prometne nesrece....ce pa delas 20.000km na let, pa se dolgo casa ne bos izkusen voznik...za sabo mam 600.000km v 8letih, pa se mam se vedno za zacetnika...no ja, pa 5 prometnih...pa nikol kriv...
ABS te je pa v tvojem primeru resil 100% karambola....jz ga na tvojem mestu ne bi izklopil...
Ne mi ponujat celeronu 366mhz za 70€....hvala...
jeti51 ::
Bolje kot zaviranje z zavoram je zaviranje z motorjem. Če si bolj hitre narave imaš lahko v sekudni do dve v nižji prestavi ter zavira motor. Tako kolesa neprimerno kasnej zdrsnejo.
Hm? Bi lahko tole malo bolj razložil in utemeljil? Kakšna je sploh razlika med zaviranjem z motorjem ter zaviranjem z ustrezno močnim pritiskom na zavoro, tako da kolesa še ne zablokirajo? Še vedno je vse odvisno samo od sile med kolesi in cestiščem, ne pa od tega, na kakšen način ti upočasnjuješ vrtenje koles. Namreč tole stvar sem že nekajkrat slišal ampak zadovoljive in fizikalno utemeljene še nisem slišal pa me zanima, kaj in kako je s tem.
OwcA ::
Edina smiselna razlaga bi bila, da v primerih kadar je treba zaustaviti telo z kinetično energijo, zaradi velikega segrevanja zavornemu mehanizmu upada zmogljivost, če pa zaviramo še z motorjem, se del te energije pretvori tudi drugje.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Azrael ::
Saj je čisto enostavno, motor zavira slabše in predvsem mehkeje kot zavora. V primerih, ko je že majhen pritisk na zavoro lahko povzroči blokiranje koles, je zaviranje z motorjem zelo dobrodošlo in pametna poteza.
Jasno, če se boš po zaledenenem klancu spustil v tretji prestavi, ker tako voziš poleti, se to ne bo dobro izšlo. Še večje s*anje pa bo, če boš, ko boš šele na klancu ugotovil, da gre v tetji prehitro, poskusil prestaviti v nižjo prestavo, ker ti ne bo uspelo.
Jasno, če se boš po zaledenenem klancu spustil v tretji prestavi, ker tako voziš poleti, se to ne bo dobro izšlo. Še večje s*anje pa bo, če boš, ko boš šele na klancu ugotovil, da gre v tetji prehitro, poskusil prestaviti v nižjo prestavo, ker ti ne bo uspelo.
Nekoč je bil Slo-tech.
SkIDiver ::
jeti51 motor je v delovanju in zavira mehkeje. Prvič zato, ker ob prenosu sile prek koles skozi menjalnik na motor le ta ne zavira tako močno ampak vseeno zavira in pri tem malo dvigne obrate, ker je v to prisiljen in tako drži dobr koeficient lepljenja med kolesom in podlago. Poleg vsega pa imaš tu vmes še sklopko, ki tudi blaži ta prenos in en kup prenosov, ki jemljejo silo na vsakem vogalu. Zato je motor vedno boljša zavora kot pa zavore same. Jaz v snegu zavore uporabljam samo za dokončno ustavitev avtomobila. Med vožnjo pa vse z motorjem. Zato raje v 3. prestavi okoli 4k rpm kot v 4. prestavi pri 3.5k rpm.
Probaj enkrat na mokrem cestišču. Izberi si eno točko kjer boš zaviral pri 60km/h. Lahko na polno zaviraš. Če maš ABS in vse kar pomaga pri zaviranju se boš veliko kasneje ustavil, kot pa če boš recimo v 3. prestavi imel 60km/h in boš samo prestavil v 2. prestavu ter spustil sklopko. Avto bo dobesedno zabremzal pa kolesa ne bodo zdrsnila. Zraven pa seveda pr tem lahko pomagaš z delavno zavoro vendar moraš to počet z glavo.
Izkušnje pa probavanje pa dobiš feeling.
Probaj enkrat na mokrem cestišču. Izberi si eno točko kjer boš zaviral pri 60km/h. Lahko na polno zaviraš. Če maš ABS in vse kar pomaga pri zaviranju se boš veliko kasneje ustavil, kot pa če boš recimo v 3. prestavi imel 60km/h in boš samo prestavil v 2. prestavu ter spustil sklopko. Avto bo dobesedno zabremzal pa kolesa ne bodo zdrsnila. Zraven pa seveda pr tem lahko pomagaš z delavno zavoro vendar moraš to počet z glavo.
Izkušnje pa probavanje pa dobiš feeling.
Stepni Volk ::
Smo že v prejšnjih temah... avtomobil slabše zavira z ABSom v primeru:
- makedama
- nedotaknjen sneg - celc.
V obeh zgoraj navedenih primerih in podobnih okoliščinah je zavorna pot krajša, ker se pred zablokiranimi kolesi nabere material (pesek, sneg), ki poveča učinek trenja.
- makedama
- nedotaknjen sneg - celc.
V obeh zgoraj navedenih primerih in podobnih okoliščinah je zavorna pot krajša, ker se pred zablokiranimi kolesi nabere material (pesek, sneg), ki poveča učinek trenja.
IceIceBaby ::
Jaz sem si na prejšnjem avtomobilu naredil gumb za izklop ABSa :) Samo zadeva pride prav izključno na snegu, kjer se ABS res obnaša neumno. Po vseh ostalih podlagah pa ni priporočljivo izklapljati ABSa.
To, da izkušenj vozniki ustavijo avto brez ABSa je samo delno res. Morajo biti res zelo dobro natrenirani dirkači in pogoji morajo biti idealni...suha cesta, dobre gume itd. Poleg tega imajo dirkalni avtomobili drugačne zavore. Trd pedal za zavoro in ogromni diski omogočajo dirkaču veliko bolj natančno zaviranje. Na cesti in tudi na dirkališču nam, navadnim smrtnikom ABS samo koristi, tako da se ne igrat dirkačev in izklapljat zadeve, ker se lahko precej slabo konča.
To, da izkušenj vozniki ustavijo avto brez ABSa je samo delno res. Morajo biti res zelo dobro natrenirani dirkači in pogoji morajo biti idealni...suha cesta, dobre gume itd. Poleg tega imajo dirkalni avtomobili drugačne zavore. Trd pedal za zavoro in ogromni diski omogočajo dirkaču veliko bolj natančno zaviranje. Na cesti in tudi na dirkališču nam, navadnim smrtnikom ABS samo koristi, tako da se ne igrat dirkačev in izklapljat zadeve, ker se lahko precej slabo konča.
noraguta ::
en trik je tudi , da če je hitrost majhna in veš , da se boš lahko ustavil lepo potegneš ročno. je pa odvisno od situacije.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Tomay ::
Njaverjetneje je problem tudi "inteligenca" ABS-a. Če je tako pameten kot tisti novi varnostni sistem pri mercedesu potem boljše, da ga ni.
Pri oplu astri me je malo začela grabit panika, ko sem v snegu zaviral, samo drrrn, drrrn se je slišal, a po nekaj metrih je potem vseeno zagrabilo.
Sicer pa je tu še vedno ročna.
Pri oplu astri me je malo začela grabit panika, ko sem v snegu zaviral, samo drrrn, drrrn se je slišal, a po nekaj metrih je potem vseeno zagrabilo.
Sicer pa je tu še vedno ročna.
Voodoo 4Ever
Pujcek ::
Probaj enkrat na mokrem cestišču. Izberi si eno točko kjer boš zaviral pri 60km/h. Lahko na polno zaviraš. Če maš ABS in vse kar pomaga pri zaviranju se boš veliko kasneje ustavil, kot pa če boš recimo v 3. prestavi imel 60km/h in boš samo prestavil v 2. prestavu ter spustil sklopko.
lol... takih pa se ne... jest bi na tvojem mestu tale tvoj avto takoj na servis peljal ker je nekaj ocitno zelo narobe...
pa ne primerjat avto za na cesto z sumaherjem... pa tud ne pozabit da je abs v dirkalnikih navadno prepovedan...
ajdi
:)
SkIDiver ::
Pujcek ne pametuj. Z avtomobilom ni nič narobe! Nisem budalo kar se tiče avtomehanike in vem, da so zavore v piko kar je potrdil tudi tehnični pregled na zavornih valjih! Delovna zavora ima odstopanje 0.0% na prednji osi in 0.1% na zadnji osi. Ko boš ti uštimal 11 let star avto v tako brezhibnost pri zavorah se pa oglašaj! In če sklopim ABS zagotovo odtgam prednji odbijač pri zaviranju na polno , ki pa je mimogrede gor original tovarniški in avto je čisto navaden osebni avto brez predelav. Tako, da o učinkovitosti zavor ne bi razglabljal v našem voznem parku.
Glede zaviranja pa tud ne bom razglabljal. Najprej probaj potem pa pametuj. Sem vozil marsikaj marsikje v vseh mogočih pogojih pa vem kako se avto najhitreje ustavi v določeni situaciji.
Glede zaviranja pa tud ne bom razglabljal. Najprej probaj potem pa pametuj. Sem vozil marsikaj marsikje v vseh mogočih pogojih pa vem kako se avto najhitreje ustavi v določeni situaciji.
neoto ::
Njaverjetneje je problem tudi "inteligenca" ABS-a. Če je tako pameten kot tisti novi varnostni sistem pri mercedesu potem boljše, da ga ni
Če se sklicuješ na tisti video, kjer se je S limuzina zabila, potem tudi moraš vedeti, da je bila to posledica nepopolno izpeljane prevare. Sistem deluje brez problemov v normalnem okolju!
Če se sklicuješ na tisti video, kjer se je S limuzina zabila, potem tudi moraš vedeti, da je bila to posledica nepopolno izpeljane prevare. Sistem deluje brez problemov v normalnem okolju!
Calligula ::
Sodobni ABS sistemi zaznajo sneg oz led in temu primerno prilagodijo delovanje-redkeje prekinejo blokiranje ali pa se cisto izklopijo...
Pujcek ::
poslusi dajver, al pa bolje, malo razmisli... jest si dam jajca odrezat ce ti na mokri podlagi z motorjem zabremzas prej kot z zavoro... ce pa to lahko naredis imas pa bremze na avto v pizdi. simple as that...
:)
Pujcek ::
aja, "Delovna zavora ima odstopanje 0.0% na prednji osi in 0.1% na zadnji osi." ne pove nic o ucinkovitosti zavor... ker nisi budalo bi to lahko vedel...
pa se to, ce skor odbijac odtrgas ko na polno zabremzas kaj se sele zgodi ko zaviras z motorjem. a pol ti se zadnjega odtrga. hja, ocitno mam pa jest na svojem avtu zavore zanic...
pa se to, ce skor odbijac odtrgas ko na polno zabremzas kaj se sele zgodi ko zaviras z motorjem. a pol ti se zadnjega odtrga. hja, ocitno mam pa jest na svojem avtu zavore zanic...
:)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Pujcek ()
SkIDiver ::
Pujcek ravno danes sem imel primer, ko sem zaviral z motorjem iz 4 v 3 in nato v 2 prestavo! In ja! Če bi ustavljaj z zavoro bi ga eno teslo nasankalo, ker je bil asfalt moker in bi se samo zapeljal vanj!
Nism imel jz v mislih, da z motorjem prej zabremzam ampak, da bolj učinkovito in ja. Defenitivno se prej ustavi avto kot pa, če zahodš zavoro in ABS nardi svoje v določenih primerih.
In ja. Na vseh avtomobilih, ki gredo trenutno skozi moje roke so zavore brezhibne. Dva sta iz osebnega voznega parka eno pa je službeno vozilo.
Glede odstopanja. Priznam. Nm nikol ne gledam na zavornih valjih. Mene bolj zanima odstopanje levo/desno na premi. Učinek zavore vidm takoj, ko pipnem pedal pri probi. Se vidi tudi, če avto kam potegne, če ena stran bolj prime kot druga ampak pri malenkostih se to ne opazi več in tedaj rad vidim tiste %, da vem kako zadeve primejo. Po pravici povedano mi številke kolk Nm znesejo zavore ne povedo kaj dosti al je to OK al ne, razen tega, da večja kot je številka boljše so
Glede odbijača. Če zaviram na polno brez ABS! In v mislih imam hitrost nad 100km/h in seveda dva komada uničenih gum, ker ABS ne deluje in zaviram na polno->zahodš in tiščiš kot, da je sodn dan. Če imaš pa ti na svojem avtu zanič zavore pa ne vem. Ob prilki boš že zvedu
Glede tega zaviranja z motorjem bi ti jz rade volje pokazal kaj imam v mislih pa ti bo hitr jasno kaj mislim. Če imaš čas in imam jaz prostor se lahko tud en dan popelješ z mano po naši deželici pa, če bo sreča boš doživel trenutek, ko zaviram na tak način.
Pa da smo si na jasnem! To ne pomeni, da zavira samo motor! Zaviram tudi z delovno zavoro vendar večino dela opravi motor in menjalnik.
Ne vem no. Men je to nekaj povsem refleksivnega, ko treba zavirat v sili. Nekako tako kot menjanje navzgor brez sklopke in tudi navzdol. Eni tud take zadeve prakticirajo in ko pridejo v feeling večinoma ne uporabljajo sklopke. Jz tega ne uporabljam.
Zaviranje z motorjem pa izhaja iz avtošole. Inštruktor je to na veliko opominjal in zahteval stalno zaviranje z motorjem. Tudi, če smo ustavljal na silo je blo treba šaltat navzdol, da je še motor zraven zaviral. Fural sem pa C kategorijo v avtošoli.
Za konec pa ti lahko rečem le, da se ni potrebno tako razburjat in jajc stran rezat. Jz sem samo povedal svoje. Ti ne vsiljujem, da moraš temu vrjet al pa bilokaj drugega, zato ohladi živce in si privošči pivo
Nism imel jz v mislih, da z motorjem prej zabremzam ampak, da bolj učinkovito in ja. Defenitivno se prej ustavi avto kot pa, če zahodš zavoro in ABS nardi svoje v določenih primerih.
In ja. Na vseh avtomobilih, ki gredo trenutno skozi moje roke so zavore brezhibne. Dva sta iz osebnega voznega parka eno pa je službeno vozilo.
Glede odstopanja. Priznam. Nm nikol ne gledam na zavornih valjih. Mene bolj zanima odstopanje levo/desno na premi. Učinek zavore vidm takoj, ko pipnem pedal pri probi. Se vidi tudi, če avto kam potegne, če ena stran bolj prime kot druga ampak pri malenkostih se to ne opazi več in tedaj rad vidim tiste %, da vem kako zadeve primejo. Po pravici povedano mi številke kolk Nm znesejo zavore ne povedo kaj dosti al je to OK al ne, razen tega, da večja kot je številka boljše so
Glede odbijača. Če zaviram na polno brez ABS! In v mislih imam hitrost nad 100km/h in seveda dva komada uničenih gum, ker ABS ne deluje in zaviram na polno->zahodš in tiščiš kot, da je sodn dan. Če imaš pa ti na svojem avtu zanič zavore pa ne vem. Ob prilki boš že zvedu
Glede tega zaviranja z motorjem bi ti jz rade volje pokazal kaj imam v mislih pa ti bo hitr jasno kaj mislim. Če imaš čas in imam jaz prostor se lahko tud en dan popelješ z mano po naši deželici pa, če bo sreča boš doživel trenutek, ko zaviram na tak način.
Pa da smo si na jasnem! To ne pomeni, da zavira samo motor! Zaviram tudi z delovno zavoro vendar večino dela opravi motor in menjalnik.
Ne vem no. Men je to nekaj povsem refleksivnega, ko treba zavirat v sili. Nekako tako kot menjanje navzgor brez sklopke in tudi navzdol. Eni tud take zadeve prakticirajo in ko pridejo v feeling večinoma ne uporabljajo sklopke. Jz tega ne uporabljam.
Zaviranje z motorjem pa izhaja iz avtošole. Inštruktor je to na veliko opominjal in zahteval stalno zaviranje z motorjem. Tudi, če smo ustavljal na silo je blo treba šaltat navzdol, da je še motor zraven zaviral. Fural sem pa C kategorijo v avtošoli.
Za konec pa ti lahko rečem le, da se ni potrebno tako razburjat in jajc stran rezat. Jz sem samo povedal svoje. Ti ne vsiljujem, da moraš temu vrjet al pa bilokaj drugega, zato ohladi živce in si privošči pivo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
WarpedGone ::
Ti kr verjemi, ampak to ne drži vode.
Motor ti zavira na sprednji kolesi, abs ti prime na vse štiri.
Motor bremza kolikor ma pač kompresije, abs bremza kolikor sploh lahk oz. kolikor sploh dopušča podlaga.
1+1 = 2, vališ buče.
Motor ti zavira na sprednji kolesi, abs ti prime na vse štiri.
Motor bremza kolikor ma pač kompresije, abs bremza kolikor sploh lahk oz. kolikor sploh dopušča podlaga.
1+1 = 2, vališ buče.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
Ob primerni podlagi, bo zaviranje motorja ucinkovitejse, kot zaviranje ABSa.
Recimo na ledu ali pa fejst zasnezeni cesti... :)
Meni se pri zaviranjem z motorjem se nikoli ni naredilo, da bi mi blokirala kolesa, pri ABSu se to stalno dogaja... ;)
Recimo na ledu ali pa fejst zasnezeni cesti... :)
Meni se pri zaviranjem z motorjem se nikoli ni naredilo, da bi mi blokirala kolesa, pri ABSu se to stalno dogaja... ;)
IceIceBaby ::
To je zato, ker nimaš občutka :)
Zavore so na avto zato, da se z njimi zavira. Ne se igrat pa zavirat z motorjem v kritičnih situacijah, ker boš končal v avtu pred sabo. Zavorni učinek mora biti pa enak, če zaviraš z motorjem + zavorami ali samo z zavorami. V nasprotnem primeru ti zavore ne delajo kot je treba.
Zavore so na avto zato, da se z njimi zavira. Ne se igrat pa zavirat z motorjem v kritičnih situacijah, ker boš končal v avtu pred sabo. Zavorni učinek mora biti pa enak, če zaviraš z motorjem + zavorami ali samo z zavorami. V nasprotnem primeru ti zavore ne delajo kot je treba.
Shait ::
SkIDiver v avto moto reviji je bil pred časom (lani če se ne motim) test zavor in primerjave med različnimi verzijami ABSa ter podlagami... Delali so tudi test pri 100Km/h brez ABSa, ko voznik stisne sklopko + bremzo in samo bremzo + zaviranje motorja kot naredi večina voznikov v kritičnih situacijah. V tem primeru, ko bremza voznik in "motor" je bila zavorna pot krepko daljša . Kakšna je razlika v tem primeru na spolzkem oz. zasneženem cestišču ni bilo omenjeno vrjamem da manjša, vendar bi upal trditi, da si vseeno car.
neoto ::
Glede zaviranja z motorjem: jaz uporabljam to 'tehniko' precej pogosto (upam, da ne bodo lamele šle prej kot diski...), najopaznejša razlika pa je, ko zaviraš ob izhodu iz avtoceste, ko iz tisth 130 (ali pa malce več) moraš precej hitro upočasnit. Zavore se precej hitro segrejejo in je treba že kar močno pritisnit takrat, da primejo (z avtom ni nič narobe, tako je na vseh), če pa takrat še daš v četrto ali tretjo prestavo, pa je neg. pospešek opazno večji! Shait, motor ima večji 'upor' pri višjih obratih, zato prestaviš v nižjo prestavo, če pa pustiš v najvišji, pa nič kaj pametnega ne narediš.
Na snegu je pač treba upoštevati veliko daljšo zavorno razdaljo, potem pa je vseeno, ali zaviraš z motorjem ali z zavorami, odvisno od situacije. Če veš, da se moraš čez toliko in toliko metrov upočastniti, pač daš v nižjo prestavo in lepo enakomerno zaviraš z motorjem, itd..
Na snegu je pač treba upoštevati veliko daljšo zavorno razdaljo, potem pa je vseeno, ali zaviraš z motorjem ali z zavorami, odvisno od situacije. Če veš, da se moraš čez toliko in toliko metrov upočastniti, pač daš v nižjo prestavo in lepo enakomerno zaviraš z motorjem, itd..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: neoto ()
SkIDiver ::
WarpedOne tole si ga pa ustrelu! ABS dela samo na kolo, ki zdrsne. Če zdrsnejo vsa 4 potem dela pa na vsa 4.
Motor pa prov dobr zabremza. Poleg motorja je tu še menjalnik in diferencial, ki veliko odvzameta.
Mogoče pa tisti, ki ne verjamete prevečkrat na rdeč semafor pripeljete v 4 prestavi in potem samo stisnete zavoro, da se avto ustav
Pa še moja najgrenkejša izkušnja za volanom. Na začetku mojega vozniškega staža (6 mesecev) sem parkiral ob cesti v drevo. Takrat sem zares položu vozniški izpit in začel spoštovat cesto, avto in promet. Za mojo tehniko parkiranja pa je krivo troje. Prva stvar je cca 10 do 15km/h(domnevam, števca nisem gledal) hitrejša vožnja od omejitve. Če sem iskren in čisto realen tudi, če bi peljal 50km/h po omejitvi ne bi ustavu avtomobila brez posledic. Druga stvar je bila moja poznornost, ki se ni 100% nanašala na cesto in še sonce, ki je slepilo direkt v oči-to je bila velika napaka. Tretja stvar pa je bila mokra cesta in ABS. Avto je bil tehnično brezhiben pa ga vseen nisem uspel ustavt. Scena je bila sledeča. Pred mano na semaforju stoji Polo voznica pa je bila ženska. Ona spelje jaz se zagledam v hišo ob cesti. Ko ugotovim, da je zelena normalno speljem in menjam do 3. prestave. Glede na razdaljo in normalno pospeševanje domnevam, da več kot 65km/h 99% nisem dosegel v tisti razdalji, ko sem začel zavirat. Razlog zaviranja pa je bil Polo, ki se je komaj premikal po cestišču, ker se kolesar ni znal več peljat naprej po pločniku ampak je pri prekinjenem pločniku zaradi dovoza na parcele zapeljal na rob cestišča in nadaljeval svojo vožnjo. Ob vsem tem sem se jaz približeval polotu in ker sem zijal naokol in nisem bil 100% pri vožnji plus še slepeče sonce nisem pravočasno opazil zavornih luči, da bi se zadeva izšla. Nenadoma sem dojel, da se polo komaj še premika(zavornih luči sploh nisem opazil v šoku). Začel sem zavirat. ABS je naredil svoje vendar je avto dobesedno letel v polota! Zdelo se mi je, da ima avto še celo večjo hitrost kot jo je imel med vožnjo. V trenutku sem se zavedu, da bom pošteno nabil polota ta pa bo podru kolesarja pred sabo. Ni mi ostalo drugega kot to, da sem poskušal obvoziti polota. To sem naredil po levi strani! Zadeva bi se sicer sešla, če ne bi nasproti čez klanček svinjsko pridrvela Cordoba. Ko sva se zagledala sva bla cca 200m narazen vendar sva grozno letela čelno. Takrat sem pa samo še odvil levo čez robnik in po brežini diagonalno zdrsel in se ustavil v drevesu. Polo in cordoba sta odpeljala naprej. Ženska v polotu sploh ni vedla, da je kj blo Cordoba pa niti ni ustavljala.
Suma sumaraum vsega je bila kazen za izlet iz ceste(hvala policistu, da mi je ponudu, da sem si izbral najcenejšo kazen) in škoda na vozilu v višini nekaj čez 300 tisočakov in neprecenljiva izkušnja.
Ko danes pomislim nazaj bi si nekako želel ponovit zadevo v varnih okoliščinah z identičnimi parametri vendar z mojimi dosedanjimi izkušnjami za volanom, da bi videl ali bi avto uspel ustavit ali bi nasadil polota pred mano.
Za to mojo izkušnjo je vsekakor velik del dodal ABS in mokro cestišče, da sem takole resnično položil svoj vozniški izpit. Ob začetku zaviranja sem imel še vedno dovolj razdalje do polota a se vseeno ni izšlo. Vendar sem hvaležen za to izkušnjo. Na mojo srečo ni bil nihče poškodovan in tudi škoda ni bila velika. Od takrat spoštujem cesto, avto in promet v največji možni meri in za enkrat je moje spoštovanje obrestovano. Upam, da bo tako tudi do nadalnjega.
Toliko o moji najdragocenejši izkušnji z ABS-om.
Motor pa prov dobr zabremza. Poleg motorja je tu še menjalnik in diferencial, ki veliko odvzameta.
Mogoče pa tisti, ki ne verjamete prevečkrat na rdeč semafor pripeljete v 4 prestavi in potem samo stisnete zavoro, da se avto ustav
Pa še moja najgrenkejša izkušnja za volanom. Na začetku mojega vozniškega staža (6 mesecev) sem parkiral ob cesti v drevo. Takrat sem zares položu vozniški izpit in začel spoštovat cesto, avto in promet. Za mojo tehniko parkiranja pa je krivo troje. Prva stvar je cca 10 do 15km/h(domnevam, števca nisem gledal) hitrejša vožnja od omejitve. Če sem iskren in čisto realen tudi, če bi peljal 50km/h po omejitvi ne bi ustavu avtomobila brez posledic. Druga stvar je bila moja poznornost, ki se ni 100% nanašala na cesto in še sonce, ki je slepilo direkt v oči-to je bila velika napaka. Tretja stvar pa je bila mokra cesta in ABS. Avto je bil tehnično brezhiben pa ga vseen nisem uspel ustavt. Scena je bila sledeča. Pred mano na semaforju stoji Polo voznica pa je bila ženska. Ona spelje jaz se zagledam v hišo ob cesti. Ko ugotovim, da je zelena normalno speljem in menjam do 3. prestave. Glede na razdaljo in normalno pospeševanje domnevam, da več kot 65km/h 99% nisem dosegel v tisti razdalji, ko sem začel zavirat. Razlog zaviranja pa je bil Polo, ki se je komaj premikal po cestišču, ker se kolesar ni znal več peljat naprej po pločniku ampak je pri prekinjenem pločniku zaradi dovoza na parcele zapeljal na rob cestišča in nadaljeval svojo vožnjo. Ob vsem tem sem se jaz približeval polotu in ker sem zijal naokol in nisem bil 100% pri vožnji plus še slepeče sonce nisem pravočasno opazil zavornih luči, da bi se zadeva izšla. Nenadoma sem dojel, da se polo komaj še premika(zavornih luči sploh nisem opazil v šoku). Začel sem zavirat. ABS je naredil svoje vendar je avto dobesedno letel v polota! Zdelo se mi je, da ima avto še celo večjo hitrost kot jo je imel med vožnjo. V trenutku sem se zavedu, da bom pošteno nabil polota ta pa bo podru kolesarja pred sabo. Ni mi ostalo drugega kot to, da sem poskušal obvoziti polota. To sem naredil po levi strani! Zadeva bi se sicer sešla, če ne bi nasproti čez klanček svinjsko pridrvela Cordoba. Ko sva se zagledala sva bla cca 200m narazen vendar sva grozno letela čelno. Takrat sem pa samo še odvil levo čez robnik in po brežini diagonalno zdrsel in se ustavil v drevesu. Polo in cordoba sta odpeljala naprej. Ženska v polotu sploh ni vedla, da je kj blo Cordoba pa niti ni ustavljala.
Suma sumaraum vsega je bila kazen za izlet iz ceste(hvala policistu, da mi je ponudu, da sem si izbral najcenejšo kazen) in škoda na vozilu v višini nekaj čez 300 tisočakov in neprecenljiva izkušnja.
Ko danes pomislim nazaj bi si nekako želel ponovit zadevo v varnih okoliščinah z identičnimi parametri vendar z mojimi dosedanjimi izkušnjami za volanom, da bi videl ali bi avto uspel ustavit ali bi nasadil polota pred mano.
Za to mojo izkušnjo je vsekakor velik del dodal ABS in mokro cestišče, da sem takole resnično položil svoj vozniški izpit. Ob začetku zaviranja sem imel še vedno dovolj razdalje do polota a se vseeno ni izšlo. Vendar sem hvaležen za to izkušnjo. Na mojo srečo ni bil nihče poškodovan in tudi škoda ni bila velika. Od takrat spoštujem cesto, avto in promet v največji možni meri in za enkrat je moje spoštovanje obrestovano. Upam, da bo tako tudi do nadalnjega.
Toliko o moji najdragocenejši izkušnji z ABS-om.
SkIDiver ::
Shait stisneš sklopko in nato zaviraš. Jz sm to samo enkrat naredu v varnih okoliščinah za probo. Lahko rečem samo to, da takrat šele začne letet!
Če to narediš pri naloženem tovornjaku pri vožnji navzdol maš tam 75% možnosti, da ga ne boš več ustavu, ker boš prej skuru zavore in ostal brez njih.
Kako se je njim izšlo se strinjam. Možno je vse. Jz tako počnem in bom tako počel tudi naprej. Če bom doživel, da nekdo pred mano pri hitrosti 100km/h z razdaljo 30 metrov zavira na polno bom stopu na zavoro in ob enem že prestavljal navzdol do 2 prestave in dopuščal, da bo zaviral motor oz celoten pogonski sklop avtomobila, da čimprej odvzamem gibalno silo. Primer pa je najmanjša varnostna razdalja za tako hitrost.
Zarad mene se lahko ciganmo okol tega še 3 strani Jz zadevo izvajam vsak dan v praksi in vem kaka so moja opažanja. Razlika je samo ta, da to večinoma počnem umirjeno(semaforji, izhod iz AC, dohitevanje kolone, ....) včasih pa tudi zelo urno in hitro
Če to narediš pri naloženem tovornjaku pri vožnji navzdol maš tam 75% možnosti, da ga ne boš več ustavu, ker boš prej skuru zavore in ostal brez njih.
Kako se je njim izšlo se strinjam. Možno je vse. Jz tako počnem in bom tako počel tudi naprej. Če bom doživel, da nekdo pred mano pri hitrosti 100km/h z razdaljo 30 metrov zavira na polno bom stopu na zavoro in ob enem že prestavljal navzdol do 2 prestave in dopuščal, da bo zaviral motor oz celoten pogonski sklop avtomobila, da čimprej odvzamem gibalno silo. Primer pa je najmanjša varnostna razdalja za tako hitrost.
Zarad mene se lahko ciganmo okol tega še 3 strani Jz zadevo izvajam vsak dan v praksi in vem kaka so moja opažanja. Razlika je samo ta, da to večinoma počnem umirjeno(semaforji, izhod iz AC, dohitevanje kolone, ....) včasih pa tudi zelo urno in hitro
WarpedGone ::
SkiDiver, ne bom te krivil da ne slišiš mojih misli, ampak ni treba bit Einstein da skapiraš na kaj sm ciljal. Človek je trdil da se ob zaviranju z motorjem hitreje ustavi kot če zavira z zavoro. Nonsense, razen če zavor praktično nima.
Tista tvoja izkušnja bi brez ABS znala bit bistveno 'hujša'. Polota bi verjetno lepo nasadu od zadaj, Cordoba bi nato naletela na vaju sred ceste, kolesar bi pa skasiral bog ve kaj.
Tista tvoja izkušnja bi brez ABS znala bit bistveno 'hujša'. Polota bi verjetno lepo nasadu od zadaj, Cordoba bi nato naletela na vaju sred ceste, kolesar bi pa skasiral bog ve kaj.
Zbogom in hvala za vse ribe
IceIceBaby ::
Očitno so tvoja opažanja napačna. Eno je zaviranje z motorjem pred semaforjem ali pri izhodu iz avtoceste, takrat ti ni treba 100% izkoriščat zavor pa pač vržeš eno nižje in se počasi ustavljaš. V kritični situaciji pa nimaš kaj prestavljat nižje. Če imaš ABS pohodiš bremzo kolikor lahko in to je to. Brez ABS pa pač skušaš bremzat na meji oprijema.
Pri tvoji izkušnji ti je ABS samo pomagal, da nisi šel direkt v polota. Če nebi bilo ABSa bi stopil na zavoro, kolesa bi zablokirala ti pa bi šel polotu v rit.
Pri tvoji izkušnji ti je ABS samo pomagal, da nisi šel direkt v polota. Če nebi bilo ABSa bi stopil na zavoro, kolesa bi zablokirala ti pa bi šel polotu v rit.
dolenska ::
je pa ena druga fora, če orenk stiseš zavoro in ob tem zaviraš z motorjem, se kaj hitro lahko naredi (ob poledici ali na snegu) da vsa pogonska kolesa zavrejo in se ustavijo ob enem ti pa crkne avto, lahko preskoči pogonski jermen in smo po domače povedano v pizdi. to je moje mnenje in mišlenje. sicer jaz tudi skoraj zmeraj zaviram z motorjem vendar pazim da do konca ne zavrem, ker to za motor ni dobr.
avto pa v manjši prestavi zavira bolje zaradi prenosa v menjalniku in ne zaradi večjih obratov(deloma pa tudi zaradi obratov).
avto pa v manjši prestavi zavira bolje zaradi prenosa v menjalniku in ne zaradi večjih obratov(deloma pa tudi zaradi obratov).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dolenska ()
WarpedGone ::
midi: true
poleg tega, ko dejansko zagusti se poleg zavore skoči tudi na sklopko, da zavoram poleg avta ni treba ustavljat še samega motorja. Da se čimprej zablokira kolo ki ga par stotink kasneje ABS za par stotink spet odblokira, da se ohrani vodljivost in lepenje (, ki je ponavadi večje od trenja => hitrejše ustavljanje).
Tle je tut point BA sistema. Senzor pogrunta, da si hitro stopu na zavoro in še predno je pedal max stisnjen, servo sistem že max stiska diske.
Edit:
>> avto pa v manjši prestavi zavira bolje zaradi prenosa v menjalniku in ne zaradi večjih obratov(deloma pa tudi zaradi obratov).
No, tole pa ni čist true :)
Nižja prestava ti "sili" motor v višje vrtljaje, kar pomeni da nuca več energije za premagovanje interne kompresije => močnejši zavorni učinek
Sami prenosi v menjalniku nimajo bistvenega vpliva, če je le kaj olja not in vse skup vsaj približno paše skup.
poleg tega, ko dejansko zagusti se poleg zavore skoči tudi na sklopko, da zavoram poleg avta ni treba ustavljat še samega motorja. Da se čimprej zablokira kolo ki ga par stotink kasneje ABS za par stotink spet odblokira, da se ohrani vodljivost in lepenje (, ki je ponavadi večje od trenja => hitrejše ustavljanje).
Tle je tut point BA sistema. Senzor pogrunta, da si hitro stopu na zavoro in še predno je pedal max stisnjen, servo sistem že max stiska diske.
Edit:
>> avto pa v manjši prestavi zavira bolje zaradi prenosa v menjalniku in ne zaradi večjih obratov(deloma pa tudi zaradi obratov).
No, tole pa ni čist true :)
Nižja prestava ti "sili" motor v višje vrtljaje, kar pomeni da nuca več energije za premagovanje interne kompresije => močnejši zavorni učinek
Sami prenosi v menjalniku nimajo bistvenega vpliva, če je le kaj olja not in vse skup vsaj približno paše skup.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
SkIDiver ::
WarpedOne nimam pojma na kaj si ciljal.
Vsekakor bi jo kolesar odnesel najslabše pri vsem tem, če bi nabasal polota. Če ne bi bilo ABS-a ga niti ne bi mogel odvit. Bolj me zanima zakej je avto samo letel naprej v mojem primeru!
Kar se tiče tega, da bi preskočil jermen na motorju pa nimam strahu dokler vem kaj počnem in kaj se v tistem trenutku dogaja z motorjem. Sicer pa imajo čisto vsi trije avtomobili, ki so trenutno pri meni v najpogostejši uporabi verigo.
Kaj nastane, če preskoči jermen pa tud dobro vem. Za zob še preživi zadeva. Kar je več je pa pogreb
Jz potegnem črto in priznam, da je ABS učinkovita zadeva v primernih okoliščinah. Kdaj se bom prepustil njegovemu dejavniku in kdaj ne pa se bom odločil kar sam in ravno tako kako in po kakšni metodi bom ustavljal vozilo. Če je potreba tudi v grabnu, če bo nekdo zaradi tega preživel. Pleh se poravna, človek pa ne oživi več.
Če pa bom zaradi mojega načina ustvaljanja nabasal kerega od vas in bom kriv pa bom vsekakor daroval kuponček.
WarpedOne samo še ena zadeva. Upam, da ne stisneš sklopko prej preden stisneš zavoro, ker to ni najbolj zdravo. najprej zavora do določene sile potem pa šele sklopka. Upam, da razumeš kaj mislim.
Vsekakor bi jo kolesar odnesel najslabše pri vsem tem, če bi nabasal polota. Če ne bi bilo ABS-a ga niti ne bi mogel odvit. Bolj me zanima zakej je avto samo letel naprej v mojem primeru!
Kar se tiče tega, da bi preskočil jermen na motorju pa nimam strahu dokler vem kaj počnem in kaj se v tistem trenutku dogaja z motorjem. Sicer pa imajo čisto vsi trije avtomobili, ki so trenutno pri meni v najpogostejši uporabi verigo.
Kaj nastane, če preskoči jermen pa tud dobro vem. Za zob še preživi zadeva. Kar je več je pa pogreb
Jz potegnem črto in priznam, da je ABS učinkovita zadeva v primernih okoliščinah. Kdaj se bom prepustil njegovemu dejavniku in kdaj ne pa se bom odločil kar sam in ravno tako kako in po kakšni metodi bom ustavljal vozilo. Če je potreba tudi v grabnu, če bo nekdo zaradi tega preživel. Pleh se poravna, človek pa ne oživi več.
Če pa bom zaradi mojega načina ustvaljanja nabasal kerega od vas in bom kriv pa bom vsekakor daroval kuponček.
WarpedOne samo še ena zadeva. Upam, da ne stisneš sklopko prej preden stisneš zavoro, ker to ni najbolj zdravo. najprej zavora do določene sile potem pa šele sklopka. Upam, da razumeš kaj mislim.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Lučka za ABS se občasno prižge (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 25625 (3939) | PrimozR |
» | Fizikalno ozadje zaviranja z in brez zavornega sistema ABSOddelek: Na cesti | 5143 (3937) | K0l1br1 |
» | Vožnja skozi ovinke (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 24827 (15117) | Malajlo |
» | O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 31665 (29771) | energetik |
» | Stanje bremzOddelek: Loža | 6527 (5553) | KoMar- |