» »

Srednješolska slovenščina - književnost in pranje možganov...

Srednješolska slovenščina - književnost in pranje možganov...

«
1
2 3

Poldy ::

Pa je še sestra prišla do Kosovela... pif, pif, KH, KH, crk crk človek človek človek... če se še kdo spomni...

Ne zastopim zakaj nam niso nikoli pustili v testih svoje razlage. Tako pa smo prebrali pesmico, prfoksa pa je razložila kaj je s tem pisatelj (pesnik) mislil. Mogoče je Kosovel njej povedal... In če potem nisi tako napisal v testu, cvek. Se mi zdi podobno, kot da bi gledal film, ki bi v tebi zbudil določene občutke, čustva, potem pa bi ti vcepili v glavo čisto nekaj drugega.

Ali pa je imela samo Iskra (sesš) tak način učenja.

Se spomnim da nam je prfoksa razložila, da se reče Pesem št. X (deset). In je šla kmalu v pokoj, pa je prišla druga. Je bil sošolc vprašan in je rekel Pesem št. deset. Je prfokso skoraj vrgla božjast. Reče se IKS!!!. Tako da ne vem... Pomoje da slovničarke še same ne vedo najbolje.

Še dobro da na faksu nimam slovenščine.
  • premaknilo iz Loža: OwcA ()

OwcA ::

Nedopuščanje lastne interpretacije dokler je le-ta argumentirana in podprta ja gotovo slabo in vsekakor ne v rabi širom Slovenije. Vsaj za gim. Vič in Bežigrad sem gotov, da je tako.
Po drugi strani pa je res, da pri mnogih delih ne moreš ravno upravičeno odtavati. Recimo trditi, da je Prešernova Vrba poklon Primicevi Juliji, je precej, kako naj se izrazim, drzno. Takisto Srečko s svojim konstruktivizmom vsaj do neke mere začrta smernice kar nekaj del. Kolikor se spomnem se po programu obravnavajo samo precej očitni konsi, najboljše (vsaj zame) pa se izpusti kar je velika škoda.

Pričakovati, da učitelice bodo pa vedle z absolutno gotovostjo je naivno, vsaj v primerih, kjer avtor ni že sam kdaj interpretiral svojih del (pa še v tm primeru, bi lahko upravičeno iskali kakšne psihološke dejavnike onkraj navedenih -- če smo za kaj takega kvalificiirani seve).
Otroška radovednost - gonilo napredka.

CCfly ::

Morali bi dopuščati subjektivno razlago, če jo znaš ustrezno utemeljiti ter hkrati še poznaš uradno domnevno razlago. Pravzaprav bi morali to spodbujati.

Bob Rock ::

Tut js sn se enkrat s prfokso totalno sregal zarad tega, nisem ziher, ampak mislim, da je blo glih pr kosovelu. Prvi dve leti smo mel eno prfokso, ona je bla vredu, pa je vsaj med urami pustila, da smo povedal svojo interpretacijo, pa je pri testu rekla, da mormo pac pisat interperetacijo, ki je v ucnm nacrtu. Pol smo pa dobil drugo, ona pa je zdlaPopi ce si sam omeno, da bi lahka pa to kej druga pomenilo.

U glavnem, tut men se zdi brezveze kar se dogaja, sam je verjetn to u ucnem nacrtu, pa tak more bit...na zalost.:\

Poldy ::

Je pa res, da bi bilo zelo veliko bancijeZajeb.

Ne spomnim se avtorja; delček "pesmice": nad drevesi na nebu je mir. Je prfoksa le vprašala, kaj je s tem pisatelj mislil. Pa je nekdo iz zadnje vrste prijavil, da sigurno vesoljsko postajo MIR>:D

Bannockburn. ::

Še sreča, da imam na faksu izključno le slovenščino.:D

Sicer pa sodoben način pouka slovenskega jezika dopušča povsem lastno interpretacijo, če jo dobro zagovarjaš.

Zgodovina sprememb…

frenk ::

fantje bodte mal uporniški(v pozitivnem smislu) in se ne pustite tem neumnim napiflanim nazadnjaškim prfoksom...ampak samo argumentirano, da ne bo kdo zdej nasprotval samo zato da bi izzival...če nasprotuješ more bit argumentirano:)

p.s.: jest sm tko učas tud skor celo uro zabil...pa ne namenoma seveda:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: frenk ()

Phoebus ::

Fantje problem je, da vas (jaz sem dal srednjo šolo že čez) veliko """""interpretira""""" v tako napačno smer, da gre človeku, ki ima pojma o stvari, na bruhanje.
Zato take poskuse ustavijo takoj na začetku :)

lambda ::

Na gim. Šk. Loka tega ne prakticirajo (vsaj moja foksa ne). Ti podajo neke rezlage, ki jih LAHKO upoštevaš, se jih nadrkaš in jih napišeš v kontrolni. Običajno pa je bolje, če malo improviziraš, pa napišeš svoje razumevanje določenega lit. dela. Če zadevo argumentiraš, ti nihče ne teži.

Mi je pa običajno prav zabavno fokso v glavo zajebavat, ko ji poturiš neko svojo razlago. Potem pa ona reče "Misliš da res ... no ja, mogoče tudi."

Bannockburn. ::

Na gim. Šk. Loka tega ne prakticirajo (vsaj moja foksa ne). Ti podajo neke rezlage, ki jih LAHKO upoštevaš, se jih nadrkaš in jih napišeš v kontrolni. Običajno pa je bolje, če malo improviziraš, pa napišeš svoje razumevanje določenega lit. dela. Če zadevo argumentiraš, ti nihče ne teži.

Mi je pa običajno prav zabavno fokso v glavo zajebavat, ko ji poturiš neko svojo razlago. Potem pa ona reče "Misliš da res ... no ja, mogoče tudi."


No, ex cathedra!

Zgodovina sprememb…

DoloresJane ::

Po mojih izkušnjah dobro argumentirano razlago, ki je podprta z avtobiografskimi/zgodovinskimi/stilističnimi argumenti vedno upoštevajo. TEžava je v tem, da imajo nekateri zelo slabo osnovno znanje (npr. kaj so značilnosti romantike) in jim potem vse, kar je ljubezensko ali rahlo svetobolno deluje romantično. (To je sicer le primer.) Pri uradni razlagi je ponavadi dobro to, da so osnovni koncepti že integrirani in upoštevana vsa literarno-zgodovinska ozadja, zato se je tako razlago lahko naučiti in je povečini tudi razumljiva. Ker je taka razlaga lažja, jo veliko ljudi napiše na testu in si niti ne dela dodatnega dela s poskušanjem biti inovativen.

Taki uporniki kot se tu javljate, pa po mojih izkušnjah enkrat poskušajo uveljaviti svojo interpretacijo in ko jih zavrnejo, odnehajo, ne da bi vsaj vprašali, zakaj se profesorici/profesorju razlaga ni zdela utemeljena.

Mercier ::

Po drugi strani sem pa jaz Kosu skenslu dve interpretaciji v (takratnem) berilu. Eno, ker je bla očitna (Baudelaire), drugo (Zagoričnik), ker jo je sam avtor potrdil.

PROTOTIP ::

Jest sam to vem, da v srednji šoli nism nikol kaj preveč maral književnosti ravno zaradi takšnega mučenja z razlaganjem besed v prenesenem pomenu. Če si bolj ali manj romantična duša, pol ti mogoče še uspe razumet, sam če pa nisi, si pa pogorel. Od tistega "gnoj je zlato, zlato je gnoj pa neskončno=0" mi ni skoraj nič več jasno. :\ To je le ena manipulacija s pomenom besed in nič drugega, tak kot na kakih težkih forumih o človekovih pravicah in politiki vidiš. :|

CCfly ::

V tem primeru ti pa pomaga samo dober spomin in malo učenja.

PROTOTIP ::

Ja, ful se napiflaš na pamet, pol ti pa pa učitlco zamenjajo, kot v njegovem primeru. Pol pa je*i ježa če lohk. Jest sm mel v SŠ še bolj bedast problem z menjavo učiteljice. Enkrat sem pisal matematično šolsko nalogo in sem bil med oceno. Prfoksa je rekla da mi bo dala nižjo oceno toda če bom na koncu letnika slučajno med oceno, mi bo zaključla navzgor. Toda v zadnji komferenci je šla v porodniško in jo je neka druga prfoksa nadomeščala in ko sem bil med oceno na koncu, mi je enako kot drugim dala test, jest pa niti vedu nisem za ta test za tiste, ki so med oceno, ker sem prejšnjo uro manjkal, po drugi strani sem pa računal, na dogovor o katerem ni druga prfoksa nič vedla in mi niti ni verjela. Ker nisem bil pripravljen, sem seveda nižjo oceno dobil. Še dons ji zamerm. ;(

RokX ::

Tudi na gim KP je tako....sm sam okusu dejstvo!pod interpretacijo je pisalo "niste razumeli besedila" al neki v tem stilu no. :'( :'( :'( :'(

Bannockburn. ::

PROTOTIP, pri interpretaciji ne govoriš v tri dni, ampak govoriš argumentirano.
Mogoče bi bilo včasih bolje, da bi ob zaničevanju književnosti, ki je ne razumeš, in etiketiranju tistih, ki jo razumemo, pogledal, kako pravzaprav pljuvaš v svojo skledo.

PROTOTIP ::

O kakem zaničevanju književnosti ti govoriš, tu se pogovarjamo le od poezije in razumevanje, konkretno, besed v prensenem pomenu torej metafora. Manipulacija se mogoče res bolj ali manj negativno sliši, toda nisem mislil ravno v tem stilu. Izhajam iz dejstva, ki ga je navedel tisti, ki je temo načel, torej za nekoga X pomeni 10, za drugega pa X kot X, torej črka v angleški abecedi in lahko tudi simbol napredka. Morda komu pomeni X dva meča prekrižana kot simbol konflikta ali pa X kot križišče in razpotje ali pa X kot neznanka v matematiki in s tem nek materializem... Toda, to kar ti ali jaz razumemo ni važno, važno je tisto, kar razume profesor in nekako je to ene vrste manipulacija s pomenom besede, če dovolijo le tisti pomen, ki se njim dopade.
Kar se tiče "etiketiranja" imaš mogoče prav. Pač imam svoje mnenje o tistih ki dobro razumejo poezijo, le da si uporabil najbolj krut izraz, kot da je romantična duša zate nekaj skrajno slabega in nezaželjenega v družbi.

DoloresJane ::

Prototip - če bi bila jaz tvoja profesorica in bi mi samo o X-u iz naslova toliko razložil, bi te poslala v klop in bi bila vesela, da nekdo v razredu sploh še razmišlja. Težava je v tem, da vsi po eni zavrnitvi zaprete svoje kljunčke in v sebi kuhate zamero do književnosti, Kosovela in profesorice. Kar v končni fazi škodi edinole vam samim. Profesorica pač ne čuti nič vašega ogorčenja, če pa zaradi razočaranja še nehaš sodelovati pri pouku, se to kaj kmalu pozna pri maturi.

Premisli, kaj je zate resnično boljše. In ni razloga, da ne bi imel dobre ocene pri književnosti, ker razmišljati očitno znaš. :)

DSmidgy ::

Če je original "Pesem št. X" - kot si napisal, potem se pomojem lahko izgovori samo "pesem številka deset", ker X ni število ampak črka. Tudi kot neznanka je črka.

Mal jo prašej od kdaj je X število.

Jset mam tud s slovenščino slabe izkušnje. Med poukam je blo treba samo pisat po nareku (tud po 3 ure skupej) na konc je blo pa treba vse znat. In potem so bila vprašanja v stilu: kdaj je napisal pesem. Odgovor je bil v stilu: Leta 1904, ko je bil na počitnicah v sloji počitniški hišici ob Črnem morju. In če si kaj od tega sfalil (letnico, počitnice, hišico, Črno morje) je odštevala točke. Da pa ne pozabm da je blo tega za ene 50 strani. Tolk o lastni interpretaciji. Glede razumevanja pesmi - za pravilno se je štelo samo tisto, kar je bilo narekovano med poukom.

A se nebi blo pametno kakšne uporabne snovi piflat - ekonomije recimo. Maš svaj kej od tega, slovenščini nej pa oklestijo ure.

|SNap| ::

Vedno pa lahko kot primer navedes MacOS X :>

Gandalfar ::

DSmidgy: samo 50 strani? In kje si ti je problem vzet en popoldne in se to naucit? :)

Itak so take stvari ponavadi dost logicne..

DSmidgy ::

Mogoče je zate 50 strani skoraj brez praznih vrstic vmes (samo med posameznimi temami) malo za eno kontrolko. Zame je blo takrat ogromno in je še danes. Men je logična fizika in matematika, slovenščina pa čist nč. Kot sem reku - to da veš kje pa kdaj je bil rojen pa kje pa kdaj je pesm napisal ni čist nč logičnega. Tiste "logične" je blo ponavadi samo 1/4 kar pa seveda ni dost (nastanek, tematika, vsebina, zgradba je blo pomoje). Če pa hočeš logiko ven dobit moreš pa pesem na pamet znat - al pa vedet o čemu se gre - men se jih pa nit pod razno ni dal brat. Pa tud ko veš za kaj se gre ali če jo znaš na pamet ne pomaga dost. Ker moreš navest stvari v zvezku. Je konec ure popravljala in smo videl da pretežno ključne besede išče - ker je kljukce tam dajala zraven. Sej sem tolk nauču da sem naredu - samo se je men ta predmet zdel navadna izguba časa. Bi ga lahko v šoli porabili za kaj bolj koristnega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DSmidgy ()

Bannockburn. ::

DSmidgy, v tem sva si čisto sorodna, ker tudi jaz poznam nekaj primerov prepotentnih profesorjev.

Na naši šoli imamo profesorja, ki drugače obvlada slovenski jezik in književnost "v nulo", ampak občasno se mu zazdi prav, da postavi butasto vprašanje.
Pred sabo imaš delo/pesem na oralni eksaminaciji. Odgovarjaš na splošna vprašanja oz. razlagaš delo/pesem (ali po svoje ali po predhodnih razlagah), nato te pa vpraša, kaj se je avtorju, medtem ko je delo/pesem pisal, pletlo po glavi. Marsikdo je ustrelil v temo, ko je začel razlagati glavne teme in ideje dela. On je želel vedeti, kaj konkretno si je pesnik/pisatelj mislil, ko je delo pisal.

Povsem razumem, da se je treba držati nekih objektivnih smernic, kot je npr. ta, da je Kosovelova Pesem št. X v bistvu Pesem številka X [íks] in ne številke deset ali številke X. Vpletanje matematičnih pojmov se mi zdi povsem nesmiselno.

Imaš priložnost, da postaneš literarni teoretik in poskrbiš za popolno reformo interpretacij določenih del. Ali pa preprosto stopiš do Janka Kosa in se o vseh polemikah pomeniš z njim.
Verjami mi, človek sploh ni neumen in se da prepričati v petih minutah, če imaš le dovolj argumentov. Letos sem se, sicer neuradno, udeležil seminarja slavistov in sem za konec padel v diskurz s Kosom in ostalimi glede dela Alamut. Predstavil sem nekaj takih idej, za katere je rekel, da je od tistega dneva naprej spremenil mnenje.

DSmidgy ::

In a se ve kako je Kosovel to pesem imenival? 10 ali X?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DSmidgy ()

iskra ::

Meni se je zdel književnostni del slovenščine že od prvega razreda OŠ potrata časa. Namesto da bi nas naučili oblikovanja dokumentov, komunikacije in pravopisa, smo se piflali Zdravljice, Soči, Krst pri Savici in druge znane "komade" na pamet ter brali razne nemogoče knjige, za katere danes ne vem povezati naslova in avtorja. Isto lahko rečem v imenu 95% sošolcev.

S profesorico slovenščine sva se kar redno dajala v srednji šoli kar se tiče interpretacij in vedno sem potegnil iz tega bodisi cvek, bodisi razgovor z razredničarko, ker je pač profesorica "pametnejša". Do sedaj so bile vse učiteljice slovenščine tako vzvišene, da je joj -- po moje se imajo za kraljice Republike profesorjev. Pa tudi iz sosednjih srednjih in osnovnih šol sem slišal iste komentarje na njihovo vedenje do učencev.
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

Bannockburn. ::

Na Kosovelu in vseh ostalih književnikih je bilo narejenih veliko več študij v primerjavi s tvojim poletnim branjem poezije.

Te pesmi so bile za časa Kosovela nekje izdane. Nekdo je pisal recenzije o teh pesmih in nekdo je moral podati komentar (avtor sam).

Misliš, da so vsi književniki bili tako kot Kafka, da so največja dela našli komaj po njegovi smrti?

:\

OwcA ::

Meni se je zdel književnostni del slovenščine že od prvega razreda OŠ potrata časa. Namesto da bi nas naučili oblikovanja dokumentov, komunikacije in pravopisa

Čarobna besedna zveza: "bogatost jezika", nekdo ki uporablja nabor 500 besed zame ni pismen, četudi jih uporablja brezhibno.
Če te je snov kdaj pripravila do razmišlanja z lastno glavo, toliko bolje, škoda le za negetiven odziv.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

DSmidgy ::

Prou briga me za študije o enih neuporabnih zadevah, kot so "komadi". Pa "komadov" jest ne berem, ker se mi je književnost zagnusila v srednji šoli.

Mene samo zanima, če veš (oz. če kdo ve) kako je Kosovel imenoval pesem. Ker če bi se vedelo, pomojem profesorce nebi mešale tega. Al so ene samo nesposobne?

DSmidgy ::

Glede bogatega besednega zaklada. Če si potem funkcionalno nepismen, to ta prav nič ne pomaga. A ni bla ena študija o tej pisemnosti.

Mi smo samo en teden (al je blo še manj) porabli za to, da vemo kakšno obliko ima formalna prošnja in podobno.

Gandalfar ::

DSmidgy: kolk casa pa rabis?

DSmidgy ::

Zlo malo. Samo to je ena stvar, ki si jo je dobro zapomnit za celo življenje - za razliko od Pesmi številka X. Če jo pa enkrat vidiš pa hitro pozabiš. Na dolgi rok je to skoraj tako, kot da snovi sploh nebi jemali. Lahko bi se vsako leto ponovilo in se test dalo.

Bannockburn. ::

Pesmi števila X.

DSmidgy ::

Okej :)

root987 ::

Glede na to kar berem, morm bit osebno kar srečen, da lahko pri nas "nabluziš" dobesdno skoraj kakršno koli razlago, dokler seveda pravilno argumentiraš. Morda mi je prav zaradi tega letos slovenščina prirasla veliko bolj k srcu kot pa lani, ko smo vedno, kadar smo bili pred tablo ali imeli test na mizi, določevali različne prilastke, pridevnike, glavne stavke, ipd. TISTO je pa zame velika potreta časa.
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell

BigWhale ::

> Meni se je zdel književnostni del slovenščine že od prvega razreda
> OŠ potrata časa. Namesto da bi nas naučili oblikovanja
> dokumentov, komunikacije in pravopisa

To, da se tega nisi naucil ze v osnovni soli je precej zalostno. Ja, nabor besed ki jih nekdo uporablja, le kje drugje bi se jih naucil kot iz knjizevnosti.

Jaz je nikoli nisem maral, v osnovni soli sem se naucil tistih zivljenjepisov in sem jih zdrdral, da sem ponavadi dobival bolj ali manj v redu ocene. Domacih branj nisem skoraj nikoli bral, uciteljem sem pa takoj povedal, da preberem precej drugih stvari, tako leposlovja, kot strokovne literature, da ne rabim se domacega branja brat. Ponavadi sem prebral nekaj obnov od mojih sosolcev. Poleg tega sem imel/imam precej tezav s pomennjem imen in glavnih junakov, tako da sem tam zmeraj bluzil... ;)

Hecno je to, da je precej knjig, ki bi jih lahko mirne duse zabrisali ven iz spiska obveznega branja, precej je pa takih, ki bi jih lahko uvrstili tja.

iskra ::

~OwcA: ugnal si me v kozji rog :D V tem tiču pa res grmi zajec: nekaj literature ne škodi, zgolj za razbremenjevanje uma in pridobivanje besednega zaklada. Vsekakor je to zelo zelo pretirano povdarjeno v šolah dandanes. Vseeno pa se mi zdi da je na spisku sama srednjeveška roba, ki spada v zgodovinske učbenike. Če bi brali novodobne kriminalke in razne romane, ki so pravkar izšli, bi ravno tako pridobili na besednem zakladu >:D
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

Gandalfar ::

iskra: pomojem da obcutno manj..

Vikking ::

Jaz se popolnoma strinjam z Bigwhale-om!!!

Zakaj je bilo najbolj važno da si mogu vedet, kdaj je šel srat in kdaj scat, celo bolj pomembno kot pa potem posamezno delo!!! Obvezno branje knjig, ki so bile tako nevzgravžne za brat... da kakšnega romana ne vzamem nikol v življenju v roke!!!

Cel sistem zgrešen, temelji na piflanju, ki nima veze z kakršnim koli življenjem v naprej,,, Če sem nekoč znal zdrdrat vse o tem pesniku,, sedaj nevem niti kaj je napisal!!!! Sem bral zelo zanimiv knjigo pri 10 letih, pa se še zdaj spominjam zelo dobro o čem se je šlo!!!!

Zgrešen sistem,,,, vzpodbujat teorijo v zvezi s prakso, ker brez enega ni drugega,,,, tako pa kar dobimo je teorija pa še tista le napiflana, kar pa tako pozabiš v parih letih!!!!

iskra ::

~Gandalfar: Tista stara slovenščina z raznoraznimi narečji, ki se pojavlja v nekaterih knjigah nekako ne spada v današnje življenje. Pa tudi razne kmečke dogodivščine in zgodovinsko dogajanje ter sekanje prstov otroku, ker je pogledal v neko škatlo ni ravno nekaj, kar bi me zanimalo. :\ Če bi samo prebrali knjige in jih obnovili na hitro, bi bilo še zanimivo, poglabljanje v posamezne odseke in razmišljanje kaj si je avtor mislil od tem in kaj so si liki v delu mislili o tem, pa je kup nepotrebne šare.

Zakaj bi zatikali neke znanstvene detajle v zgodbo? Sploh pa se lahko iz kake nove dobre knjige naučiš kako stvar, ki ti pride danes zelo prav :D

Konec koncev imamo že zgodovino na urniku, da nas uči, kaj in zakaj se je dogajalo ...
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

BigWhale ::

> Če bi samo prebrali knjige in jih obnovili na hitro, bi bilo še
> zanimivo, poglabljanje v posamezne odseke in razmišljanje kaj si
> je avtor mislil od tem in kaj so si liki v delu mislili o tem, pa
> je kup nepotrebne šare.

Hm, glej na vse to malo drugace... Text based role playing...

It's a beauty. Tam sem se jaz naucil najvec anglescine, ce bi kaj takega obstajalo v slovenscini, bi takoj presaltal. Zves za besede katerih prej nikoli nisi niti slisal, naucis se tvorit bogate, daljse od pet besed, stavke.

Je pa hecno, da mi je enkrat nekdo rekel za Baldurs Gate, ki je FRP game, da je brez vezen, ker je treba ful brat... Ce bi videl kak text-only MUSH/MOO bi se najbrz zjokal...

Zapomni si, branje je GOOD! Pa ce tudi beres kako traparijo...

--
Viking, nisi me povsem razumel... :)

iskra ::

Glede angleščine se strinjam ;)

Glede slovenščine pa se ne predam >:D
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

BigWhale ::

Obrazlozi svoje trditve...

]ViRiana[ ::

Novejše didaktično-metodične smernice pri pouku literature težijo k izvirnemu, individualnemu, liberalnemu načinu učenčeve/dijakove interpretacije. Profesorji s(m)o v razredu samo zato, da učence usmerjamo, jih poučimo o poglavitnih značilnostih in predstavnikih nekega obdobja in v tem smislu zato obravnavamo samo nekatera, t.i. reprezentativna dela, ki sodijo v domačo ali svetovno klasiko. Pri sodobnem pouku naj bi bil učitelj le usmerjevalec vzgojno-izobraževalnega procesa, dijak pa naj bi sam izhajal iz vsakega besedila, zato so in morajo biti "dovoljene" in sprejete prav vse interpretacije, ki jih dijak izrazi ob branju. Novejši pristopi temeljijo na čustvenih izpovedih, ki morajo privreti iz dijakov samih, zato učitelji po koncu branja ne smemo postavljati vprašanj v smislu, če jim je bilo delo všeč, saj se s takimi vprašanji izsiljuje od učencev pozitivni odgovor. Upajmo, da bodo vse napake, ki jih naštevate, popravile mlajše generacije sodobno mislečih slavistov. :\ Lp!
Vsi se rodimo blazni. Nekateri takšni ostanejo. (Samuel Beckett: Čakajoč na Godota)

Poldy ::

Upajmo, da bodo vse napake, ki jih naštevate, popravile mlajše generacije sodobno mislečih slavistov.


Ja res, saj sem do sedaj imel vedno namesto slavistov diktatorje. Morali smo gledati naravnost, če si pogledal skozi okno, je profesorica že znorela...

Aja, pa še nekaj:

Sem odločno proti ocenjevanju spisov (esejov) v šolah, saj mislim da je skoraj nemogoče spis oceniti objektivno (razren napak).

Pri prejšnji profesorici je bila ocena mojih spisov največ 2, pri novi pa povprečna 5...

Bannockburn. ::

Jaz pa sem za ocenjevanje eseja v smislu jezikovnih napak in držanja zadane teme.

Zgodovina sprememb…

Microsoft ::

Glede te slovenscine sm jst popolnoma na tisti strani, katerim se to zdi ena sam bedna rec.

Mal poglejte no, kaj mate od tega?! Kle nekateri govorite o bogatih besedah. Pa ne ga srat. Mal se poslusite, kak se mente, ko ste med frendi, pa boste vidl, da govorite vec nemsko in 'anglesko', kot pa slovensko (sajba, pisker, sraufciger, zlajfat,... kul, itak, ok,..).

Ce to slovenscino razdelim na dva dela: jezikovni pa knjizevni.

Jezikovni del:
Kul ej, smo podcrtval desni prilastek levemu glagolu desnemu nadlastku. Damn, sm to sovrazil. Ampak glej no glej, dans mi pa to nic ne nuca. Skratka, skrajno neuporabno. Pa nevem kolko je se takih bedarij.... :////

knjizevni del:
Beres eno delo, malo zves o pesniku obdobju, njegovih delih. Ja kul, sam ka si nej zdej s tem? Zafilam ves plac v mozganih, da se domov ne bom znal pridei? Hell yeah!!
Edina, ampak res EDINA, zanimiva stvar ki sem jo prisilno prebral, je bila knjiga Metulj. Ceprav sm jo bral par mescev, mi nikol ne bo zal cajta za to knjigo. Ampak samo za to!

Vse skupaj pa je samo neko bedno piflanje. V SS nism niti enga testa naredil brez svinglca. V bistvu sm cisto vsak, ampak res CISTO VSAK, test presvinglal. Ker nekih bednih zvilenje pisev si enostavno nism mogu zabit v glavo. Pac, sem se temu zelo upiral. Sm si pac napisal "test" pred uro in oddal, drugace ni slo.

In ko pote potegnes crto cez vse, ugotovis, da si bedne ure porabljal za to, da si tam nekje sedel, poslusal, malo ceckal v zvezek, doma potem eno uro pisal svinglc, ga v soli prepisal in je bla nova 2-ka na planu. Podn.
Jst sm mel eno ogromno sreco, da sm mel skos isto uciteljico in ta ni nikoli sprasevala. Nikoli. Ce bi blo tisto, potem se SS izobrazbe ne bi mel... Pri njej sem bil uprasan samo dvakrat; enkrat, ker nism pisal, pa me je vprasala (dobil kol), drugic pa zaradi tega, ker sm edini v razredu prebral knjigo Metulj in npisal obnovo na nekje 7 straneh (kar je blo ful vlko, ker drugi sploh nc niso meli). In ona potem men ni verjela, da sem prebral knjigo in me poklice gor, da to ona prever. Jst cist happy, da se bom koncno enkrat lahko izkazal. Me vprasa, ce mi kaj pove zakel kokosov in jst itak rakoj zacnem razlagat, da je on to gledal dol iz otoka valove, da je ugotovil da vsak n-ti val odnese stvari stran od otoka in potem povem, da je to uporabil kot splav, ko je skocil iz otoka v morej in zbezal na celino. Ona mi pa rece nazaj, da no ja, ker se ze glih Praznikar pises, ti bom dala krogec. GRrrRRRrRR!!!!! Damn, se takrat, ko sm kej pametnga naredu, mi ni ratalo.

Predmet bi moral popolnoma reorganizirat. Vadit avne nastope, se pogovarjat z ljudmi, rokovat, pisat prosnje/pritozbe,.... Pismo, v SS sm bil, pa me je blo 'strah' javno pred razredom kaj povedat. In pol si gor pred tabli cist presran, govoris bedno, si zemden. Damn, to bi nas mogli ucit. Pravo komuniacijo. Ne pa filan nepotrebne navleke.

Aja, pa zdej je tak slovenscina evro jezik. Jam maj es. Namesto, da bi vec cajta vlozl v ucenje anglescine (katere bi jst nucal, kar ze nekateri vest) s cimer bi bli sposobni komunicirati z svetom, nas filajo z slovenscino in nas zapirajo v to malo kuro. Damn!

Lahko noc.;)


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Gandalfar ::

Ce si preplonkal celo srednjo solo potem se ne pritozuj, da ti solski sistem nic ni dal. Niti toliko se ocitno nisi potrudil, da bi malo odprl knjigo in se kaj _naucil_. Samo zato, ker se da goljufati to se ne pomeni, da je to prava pot.

Microsoft ::

Preplonkal sem samo slovenscino.

Da te potolazim, digitalne sisteme in matematiko sem imel v zadnjem letniku 5. Nobenega od teh predmetov nisem v SS _NIKOLI_ presvinglal, predmeta pa sem oba imel zelo rad in sem z veseljem prisel na ure.


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Microsoft ::

Ekola, ceprav offtopic, ampak da bos videl, da ne govorim kar tako v tri dni. Na sliki lahka vidis, s cem sm se takrat v SS ukvarjal.

Slika (upam, da bo server delal):



by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pismenost Slovencev je zelo slaba (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Sedem umetnosti
15421368 (12171) nevone
»

Zakaj se večina maturantov najbolj boji slovenščine ? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šola
11925841 (19766) m0LN4r
»

Pa smo zopet nekoliko manjši... (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10322651 (17839) Sriple Tix
»

Ukinimo slovenščino (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10115615 (13011) perlica
»

wikipedia

Oddelek: Loža
262650 (2401) CaqKa

Več podobnih tem