Forum » Igre » Koliko FPS?
Koliko FPS?
rokiii ::
Živjo!
Ker že razmišljam o nakupu grafične kartice in nasplošno celega novega PC-ja, sem gledal veliko grafičnih FPS testov. Zdaj pa mene zanima koliko FPS-jev je nekje normalnih, da se lahko igra brez kakršnihkoli prekinitev (štekanj)...
Hvala in LP
rokiii
Ker že razmišljam o nakupu grafične kartice in nasplošno celega novega PC-ja, sem gledal veliko grafičnih FPS testov. Zdaj pa mene zanima koliko FPS-jev je nekje normalnih, da se lahko igra brez kakršnihkoli prekinitev (štekanj)...
Hvala in LP
rokiii
- spremenilo: rokiii ()
speed machine ::
Za kakšne FPS ima Tilen prav, za kako strategijo v stilu C&C pa ima OrkAA tudi prav.
//
Rotaidal ::
Ja ali pa za rpg igre tudi ni treba nevem kakšno vlko število
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Rotaidal ()
R33D3M33R ::
Nad 40 s čim manj nihanja!. Visoko nihanje FPS se opazi kot zatikanje. Glede spodnje meje je pa tako: če veliko igraš igre boš štekanje opazil prej kot pa če igraš občasno. Brezveze da bi se kregali glede neke številke, zaznava zatikanja je odvisna od posameznika.
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:
Tilen ::
Preden začnete vsak po svoje bom podal par linkov, kateri so bili v podobnih temah, katerih je bilo že ogromno, velikokrat omenjeni.
Here we go again:
How many frames per second can the human eye see?
30 Frames per Second vs. 60 Frames per Second
Frame Rate
Here we go again:
How many frames per second can the human eye see?
30 Frames per Second vs. 60 Frames per Second
Frame Rate
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Mavrik ::
Kot je bilo omenjeno. Če igraš hitre igre (streljačine ipd.) potem tam okoli 60. Za kakšne igre, kjer refleksi niso tako važni (strategije, FRPjke) se da normalno igrat tudi s 30-40.
The truth is rarely pure and never simple.
rokiii ::
Aha... se pravi da bo 60 FPS dovolj za igro Crysis (directx9) na 8800GTX. Drugače pa kaj ko imaš na nekaterih igrah po 100 ali 140fps in več? Tedaj pa use zelo hitro deluje, ali se da to omejiti ali kako...
Hvala in LP
rokiii
Hvala in LP
rokiii
Tilen ::
Aha... se pravi da bo 60 FPS dovolj za igro Crysis (directx9) na 8800GTX.
Povprečnih 60 bo.
Drugače pa kaj ko imaš na nekaterih igrah po 100 ali 140fps in več? Tedaj pa use zelo hitro deluje, ali se da to omejiti ali kako...
Ne dela nič hitreje kot na konstantnih 60. Seveda moramo tukaj izvzeti zbugane pogone, ki se pri ekstremnih fps drugače obnašajo. Tega pri novih igrah več praktično ni. Več FPS, kot je osveževanje monitorja je tudi nemogoče videt. Vse kar je več kot to je samo in le e-pen0r.
Tedaj pa use zelo hitro deluje, ali se da to omejiti ali kako...
Se da. vSync se nastavlja v sami igri ali v gonilnikih za grafično kartico in omeji tvojih "140FPS" na toliko, kolikor jih je tvoj monitor sposoben prikazati na sekundo.
Primer:
Moj monitor lahko v igrah prikaže 100 sličic na sekundo, vse kar je več kot to je le boosted ego.
Povprečnih 60 bo.
Drugače pa kaj ko imaš na nekaterih igrah po 100 ali 140fps in več? Tedaj pa use zelo hitro deluje, ali se da to omejiti ali kako...
Ne dela nič hitreje kot na konstantnih 60. Seveda moramo tukaj izvzeti zbugane pogone, ki se pri ekstremnih fps drugače obnašajo. Tega pri novih igrah več praktično ni. Več FPS, kot je osveževanje monitorja je tudi nemogoče videt. Vse kar je več kot to je samo in le e-pen0r.
Tedaj pa use zelo hitro deluje, ali se da to omejiti ali kako...
Se da. vSync se nastavlja v sami igri ali v gonilnikih za grafično kartico in omeji tvojih "140FPS" na toliko, kolikor jih je tvoj monitor sposoben prikazati na sekundo.
Primer:
Moj monitor lahko v igrah prikaže 100 sličic na sekundo, vse kar je več kot to je le boosted ego.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
rokiii ::
Ei full si super opisou... Svaka ti čast (ti pripada status moderatorja ). Drgač me pa zanima če imaš 100hz monitor (in tudi nastavljenega na 100hz), pa ti deluje grafična oz. igra na 60fps maš ti potem počasnejšo igro?
Drgač pa kako po shopu preverim oz. vidim kje je prava frekvenca?
- horizontalna frekvenca osveževanja: 31 - 80 KHz
- vertikalna frekvenca osveževanja: 56 - 76 Hz
Hvala in Lp
rokiii
Drgač pa kako po shopu preverim oz. vidim kje je prava frekvenca?
- horizontalna frekvenca osveževanja: 31 - 80 KHz
- vertikalna frekvenca osveževanja: 56 - 76 Hz
Hvala in Lp
rokiii
Tilen ::
Drgač me pa zanima če imaš 100hz monitor (in tudi nastavljenega na 100hz), pa ti deluje grafična oz. igra na 60fps maš ti potem počasnejšo igro?
Ne, imaš pač samo 60 FPS, kar je povsem zadovoljivo. Deluje na 60 FPS, nič manj, nič počasneje kot če bi tvoj monitor zmogel samo 60hz in bi ti igral pri 60 FPS.
- horizontalna frekvenca osveževanja: 31 - 80 KHz
- vertikalna frekvenca osveževanja: 56 - 76 Hz
To o čem tukaj govorimo je vertikalno osveževanje. Nevem zakaj enostavno ne piše koliko Hz pri native resoluciji recimo. Poglej tukaj kaj še piše za LCD monitorje.
Drugače pa :
Desni klik na namizju - Properties - Zavihek Settings - Advanced [Dodatno] - Zavihek monitor
Tukaj ti piše frekvenca osveževanja za tvoj monitor. Ta frekvenca se z resolucijo spreminja.
Primer za moj 959NF:
1920x1440 @73Hz
1800x1440 @73Hz
1856x1392 @75Hz
1792x1344 @78Hz
1280x1024 @101Hz
1152x864 @118Hz
1024x768 @132Hz
800x600 @160Hz
640x480 @160Hz
Kar je pri LCD monitorjih uporabljenih izključno za gaming torej pomembno je predvsem response time [odzivni čas]. Tukaj velja pravilo manj je več. 2-3ms monitorji so dražji od tistih z 8+ms zakasnitvijo. Sedaj se pa spet pojavi debata - koliko ms je dovolj za normalen FPS gaming? Najboljše bi seveda bilo, če si kupiš LCD z 2 ali 3ms zakasnitve vendar so takšni tudi primerno dragi.
Tukaj potem odpreš verigo, ki te udari po denarnici! Načeloma moraš igrat pri native resoluciji 1680 x 1050 katera zahteva boljšo grafično kartico in vse kar sodi k dobremu gamerskemu računalniku.
Ne, imaš pač samo 60 FPS, kar je povsem zadovoljivo. Deluje na 60 FPS, nič manj, nič počasneje kot če bi tvoj monitor zmogel samo 60hz in bi ti igral pri 60 FPS.
- horizontalna frekvenca osveževanja: 31 - 80 KHz
- vertikalna frekvenca osveževanja: 56 - 76 Hz
To o čem tukaj govorimo je vertikalno osveževanje. Nevem zakaj enostavno ne piše koliko Hz pri native resoluciji recimo. Poglej tukaj kaj še piše za LCD monitorje.
Drugače pa :
Desni klik na namizju - Properties - Zavihek Settings - Advanced [Dodatno] - Zavihek monitor
Tukaj ti piše frekvenca osveževanja za tvoj monitor. Ta frekvenca se z resolucijo spreminja.
Primer za moj 959NF:
1920x1440 @73Hz
1800x1440 @73Hz
1856x1392 @75Hz
1792x1344 @78Hz
1280x1024 @101Hz
1152x864 @118Hz
1024x768 @132Hz
800x600 @160Hz
640x480 @160Hz
Kar je pri LCD monitorjih uporabljenih izključno za gaming torej pomembno je predvsem response time [odzivni čas]. Tukaj velja pravilo manj je več. 2-3ms monitorji so dražji od tistih z 8+ms zakasnitvijo. Sedaj se pa spet pojavi debata - koliko ms je dovolj za normalen FPS gaming? Najboljše bi seveda bilo, če si kupiš LCD z 2 ali 3ms zakasnitve vendar so takšni tudi primerno dragi.
Tukaj potem odpreš verigo, ki te udari po denarnici! Načeloma moraš igrat pri native resoluciji 1680 x 1050 katera zahteva boljšo grafično kartico in vse kar sodi k dobremu gamerskemu računalniku.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
;-) ::
Vsi vemo da COD2 nemoreš kvalitetno igrat če nimaš konstantnih vsaj 125 fps-jev. TocaRD lahko imaš 40, 50 pa ti lepo gladko teče oz. se ti zdi da je tako...60 v cod2 pa je low potem nimaš pogojev tud če sta si 2 enakovredna po znanju.
Tilen ::
COD2 Release Date: US: October 25, 2005
Seveda moramo tukaj izvzeti zbugane pogone, ki se pri ekstremnih fps drugače obnašajo. Tega pri novih igrah več praktično ni.
Ne bom se več ponavljal.
Seveda moramo tukaj izvzeti zbugane pogone, ki se pri ekstremnih fps drugače obnašajo. Tega pri novih igrah več praktično ni.
Ne bom se več ponavljal.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
;-) ::
Samo komp ustvarja/pošilja ven zelo nekonstantne rezultate, monitor pa enakomerno 60Hz, ločiš štekanje kompa in kaj ekran zmore...
Tilen ::
EWEER, ob pregledu teme in navedenih povezav bi si na takšna vprašanja že odgovoril.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
Mavrik ::
Okej, da se nekaj stvari še bolj razjasni.
Osveževalna frekvenca:
Verjetno veste osnove, kako deluje kadotni monitor. No, glede na to, da pixel v tem monitorju ne sveti v nedogled, ga mora žarek neprestano osveževati. Osveževalna frekvenca nam torej pove, kolkokrat v vsaki sekundi ti žarek na zaslon nariše sliko. Manjša frekvenca pomeni večje utripanje slike (zaboga, če malo cenite svoje oči, nič pod 85 Hz prosim), večja ponavadi mirnejšo in za oči manj utrudljivo sliko. Seveda... to dejstvo tudi pomeni, da ti na zaslonu ne moreš videti več izrisanih frejmov, kot je osveževalna frekvenca (tukaj se začnemo smejati ljudem, ko vidijo razliko med 100 in 120 fps). No, to frekvenco mora poznati tudi grafična, saj po VGA povezavi (preko RAMDACa, ki pretvori digitalni signal v analognega) pošilja tolko slik na sekundo, kot jih sproti riše monitor.
No, pri LCDjih je zgodba malo drugačna. Tam pixel drži svoje stanje dokler je priključen na napetost, zato ga ni potrebno osveževati, ampak ga pač samo spremeniš, ko je potrebna sprememba. Zato osveževalna frekvenca pri le-teh nekega pomena nima, saj se spreminjajo samo tisti pixli, ki so drugačni v naslednjem framu. Je pa tu pomemben odzivni čas (kot je že Tilen omenjal), ki pove, kako dolgo rabi en pixel da spremeni svojo osvetlitev na drugo vrednost. TODA. Grafična še vedno mora pošiljati slike na zaslon z neko hitrostjo. To pa je (da, uganili ste) nastavljena osveževalna frekvenca. Po DVIju se tako slike večinoma pretakajo pri 60 Hz, kar pomeni 60 slik vsako sekundo (tukaj se lahko začnemo smejati tistim, ki vidijo razliko med 60 in 120 fps na LCDjih).
No... kaj pa vsync? Vsync ni tam zato, da bi upočasnjeval igre, ampak je odgovor na en določeni problem pri monitorjih. Namreč, če grafična začne slike risat hitreje, kot jih monitor prikazuje, se lahko začne dogajat to, da monitor izriše samo del slike, ostali del pa je že naslednja slika, kar povzroči t.i. tearing ( slika). Zato se tam vključi vsync, ki prepreči, da bi grafična risala hitreje kot zaslon (kar efektivno pomeni, da ti zaklene FPS na osveževalno frekvenco).
Nooo... do zdaj me bodo sigurno vsi kvejkerji, callofdutijaši pa vsi ostali zagrizenci nad igrami s Quake 3 pogonom napadli, češ, da oni pa RABIJO več fps. To je res, samo nima pa veze z risanjem slike na zaslon. Namreč, pri Q3 pogonu je ena zanimiva fora: zaradi optimizacij ne uporablja popolnoma natančnih kotnih funkcij (namesto "pravega" cosinusa se recimo uporablja samo nekaj prvih členov taylorjeve vrste te funkcije), kar pomeni, da prihaja do majhnih napak. No, pri pogonih iger je dejstvo to, da se stanje igre (torej položaj igralca, nasprotnikov, AI, fizika) posodablja pred tem kot se izriše slika. Da pa obdržiš enakomerno hitro gibanje, pa moraš seveda (konstantno) hitrost premikanja igralca deliti z FPS, ko mu spreminjaš koordinate. Pri Quake 3 pogonu zaradi določenih nenatančnosti tu pride pri točno določenem fps (125, 333 pa še kere so te "lepe" številke) do napačnega zaokroževanja, kar se pokaže kot hitrejše premikanje igralca, daljše skakanje ipd.
Zanimivo pri tem je edino, da se s tem "bugom" kitijo praktično vse Q3 igre. Pri igrah baziranih na ostalih pogonih tega ni.
Osveževalna frekvenca:
Verjetno veste osnove, kako deluje kadotni monitor. No, glede na to, da pixel v tem monitorju ne sveti v nedogled, ga mora žarek neprestano osveževati. Osveževalna frekvenca nam torej pove, kolkokrat v vsaki sekundi ti žarek na zaslon nariše sliko. Manjša frekvenca pomeni večje utripanje slike (zaboga, če malo cenite svoje oči, nič pod 85 Hz prosim), večja ponavadi mirnejšo in za oči manj utrudljivo sliko. Seveda... to dejstvo tudi pomeni, da ti na zaslonu ne moreš videti več izrisanih frejmov, kot je osveževalna frekvenca (tukaj se začnemo smejati ljudem, ko vidijo razliko med 100 in 120 fps). No, to frekvenco mora poznati tudi grafična, saj po VGA povezavi (preko RAMDACa, ki pretvori digitalni signal v analognega) pošilja tolko slik na sekundo, kot jih sproti riše monitor.
No, pri LCDjih je zgodba malo drugačna. Tam pixel drži svoje stanje dokler je priključen na napetost, zato ga ni potrebno osveževati, ampak ga pač samo spremeniš, ko je potrebna sprememba. Zato osveževalna frekvenca pri le-teh nekega pomena nima, saj se spreminjajo samo tisti pixli, ki so drugačni v naslednjem framu. Je pa tu pomemben odzivni čas (kot je že Tilen omenjal), ki pove, kako dolgo rabi en pixel da spremeni svojo osvetlitev na drugo vrednost. TODA. Grafična še vedno mora pošiljati slike na zaslon z neko hitrostjo. To pa je (da, uganili ste) nastavljena osveževalna frekvenca. Po DVIju se tako slike večinoma pretakajo pri 60 Hz, kar pomeni 60 slik vsako sekundo (tukaj se lahko začnemo smejati tistim, ki vidijo razliko med 60 in 120 fps na LCDjih).
No... kaj pa vsync? Vsync ni tam zato, da bi upočasnjeval igre, ampak je odgovor na en določeni problem pri monitorjih. Namreč, če grafična začne slike risat hitreje, kot jih monitor prikazuje, se lahko začne dogajat to, da monitor izriše samo del slike, ostali del pa je že naslednja slika, kar povzroči t.i. tearing ( slika). Zato se tam vključi vsync, ki prepreči, da bi grafična risala hitreje kot zaslon (kar efektivno pomeni, da ti zaklene FPS na osveževalno frekvenco).
Nooo... do zdaj me bodo sigurno vsi kvejkerji, callofdutijaši pa vsi ostali zagrizenci nad igrami s Quake 3 pogonom napadli, češ, da oni pa RABIJO več fps. To je res, samo nima pa veze z risanjem slike na zaslon. Namreč, pri Q3 pogonu je ena zanimiva fora: zaradi optimizacij ne uporablja popolnoma natančnih kotnih funkcij (namesto "pravega" cosinusa se recimo uporablja samo nekaj prvih členov taylorjeve vrste te funkcije), kar pomeni, da prihaja do majhnih napak. No, pri pogonih iger je dejstvo to, da se stanje igre (torej položaj igralca, nasprotnikov, AI, fizika) posodablja pred tem kot se izriše slika. Da pa obdržiš enakomerno hitro gibanje, pa moraš seveda (konstantno) hitrost premikanja igralca deliti z FPS, ko mu spreminjaš koordinate. Pri Quake 3 pogonu zaradi določenih nenatančnosti tu pride pri točno določenem fps (125, 333 pa še kere so te "lepe" številke) do napačnega zaokroževanja, kar se pokaže kot hitrejše premikanje igralca, daljše skakanje ipd.
Zanimivo pri tem je edino, da se s tem "bugom" kitijo praktično vse Q3 igre. Pri igrah baziranih na ostalih pogonih tega ni.
The truth is rarely pure and never simple.
M-XXXX ::
Tukaj moramo povdariti pomembost konstantnosti FPS-jev (lahko opaziš tudi razliko med 120 in 60 fps-ji, če je situacija pri 120 taka: V prvi desetinki sekunde se prikaže 115fps-jev, v ostalih 9/10 pa še ostalih 5 in tukaj boš opazil zatikanje)
Mavrik ::
Se mi zdi da tudi. Tukajle je en kalkulator, ki zračuna, kako različni fps v Q3 vpliva na dožino skoka (na žalost dela samo v IE). Pri 333 je razlika že 22%.
The truth is rarely pure and never simple.
gregor_m ::
Igre sem aktivno začel igrati pred 13 leti. Sicer zadne leta igram bolj redko, ko pride kakšna boljša igra. Igram prvoosebne strlačine kot avtomobilske simulacije. In v vseh teh letih sem bil zadovoljen, če je igra tekla 20 - 30 slik na sekundo.
Zanimivo se spomnim, ko so pred kakimi 8 leti bili vsi zadovoljni, če jim je igra tekla z 25-30 slikami na sekundo.
LP
Zanimivo se spomnim, ko so pred kakimi 8 leti bili vsi zadovoljni, če jim je igra tekla z 25-30 slikami na sekundo.
LP
Tilen ::
gregor_m, to je super! Lahko že zdaj v DX10 načinu igraš brez problemov.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Tac20 ::
No... kaj pa vsync? Vsync ni tam zato, da bi upočasnjeval igre, ampak je odgovor na en določeni problem pri monitorjih. Namreč, če grafična začne slike risat hitreje, kot jih monitor prikazuje, se lahko začne dogajat to, da monitor izriše samo del slike, ostali del pa je že naslednja slika, kar povzroči t.i. tearing (slika). Zato se tam vključi vsync, ki prepreči, da bi grafična risala hitreje kot zaslon (kar efektivno pomeni, da ti zaklene FPS na osveževalno frekvenco).
Hvala ti za tole, do danes nisem vedel zakaj mi pri dosti igricah se pojavlja ta efekt...:)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | VsyncOddelek: Strojna oprema | 2139 (1836) | miraldi |
» | 'FPS-ji' so pomembni (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Igre | 14636 (11498) | MrStein |
» | FPSji in refresh rateOddelek: Igre | 4440 (2746) | gumby |
» | FPS ne grejo več kot 60. Razen pri eni igri... (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 6098 (5143) | Tilen |
» | 30 FPS vs 60 FPS (strani: 1 2 3 )Oddelek: Igre | 9473 (7697) | Dr_M |