» »

Kalifornija voznike Uberja in Lyfta pripoznala kot redno zaposlene

Kalifornija voznike Uberja in Lyfta pripoznala kot redno zaposlene

vir: Flickr

vir: Reuters
Reuters - Odločitev je sprejela kalifornijska Komisija za gospodarske javne službe (California Public Utilities Commission oz. CPUC), sicer pristojni regulator za to področje, podlago za to pa je imela v pol leta starem zakonu, poimenovanem AB5, ki je podjetjem precej otežil izogibanje rednim zaposlitvam s sklepanjem pogodbenih razmerij. Zvezna država Kalifornija je zato pred mesecem dni že vložila tožbo zoper Uber in Lyft, zaradi domnevno napačne klasifikacije zaposlenih in posledične kršitve zakona.

Situacija je vsaj približno podobna kot pri nas, pogodbeno razmerje namesto zaposlitve namreč podjetjem omogoča precejšnje prihranke, saj t. i. prekarnim delavcem ni potrebno plačevati določenih ugodnosti, kot sta zdravstveno zavarovanje in zavarovanje za primer brezposelnosti. Vodstvi Uberja in Lyfta sta doslej zagotavljali, da je pogodbena zaposlitev po godu tudi njihovim zaposlenim, saj jim omogoča časovno prilagodljivo izvajanje dela.

Po današnji odločitvi namerava CPUC zaposlene pri podjetjih, ki se ukvarjajo s transportnimi omrežji redno preverjati, da bi zagotovili spoštovanje zakona. Predstavniki Uberja so se na to že odzvali z grožnjo, da bo taka sprememba njihovega poslovnega modela onemogočila ponujanje zanesljivih in cenovno ugodnih prevozov, prav tako bodo brez dela ostali števili Kalifornijci. Predstavniki Lyfta pa so odločitev CPUC označili za zgrešeno ter poudarili, da bo prisilna zaposlitev voznikov imela grozljive posledice za ekonomijo te zvezne države.

Po objavi odločitve so delnice Uberja padle za 5,3, Lyftove pa 4,2 odstotka.

25 komentarjev

Ales ::

Predstavniki Uberja so se na to že odzvali z grožnjo, da bo taka sprememba njihovega poslovnega modela onemogočila ponujanje zanesljivih in cenovno ugodnih prevozov, prav tako bodo brez dela ostali števili Kalifornijci. Predstavniki Lyfta pa so odločitev CPUC označili za zgrešeno ter poudarili, da bo prisilna zaposlitev voznikov imela grozljive posledice za ekonomijo te zvezne države.

"Ne moremo več izkoriščati ljudi!" so rekli, pa v jok pa na drevo.

Sem pa kar prepričan, da bodo po tehtnem premisleku na drevesu kaj hitro poiskali nove načine, če jih že nimajo pripravljenih...

stara mama ::

... prav tako bodo brez dela ostali števili Kalifornijci.

Torej v resnici SO zaposleni!?? Al kako zdaj?

... da je pogodbena zaposlitev po godu tudi njihovim zaposlenim, saj jim omogoča časovno prilagodljivo izvajanje dela.

Kot, da to ni mogoče v redni zaposlitvi.
Ekologija™ in Trajnost™

Zgodovina sprememb…

joze67 ::

stara mama je izjavil:

... prav tako bodo brez dela ostali števili Kalifornijci.
Torej v resnici SO zaposleni!?? Al kako zdaj?
Ne, samo delo imajo.

janezvalva ::

vozniki v uberju so imeli dosedaj finančne ugodnosti, saj je to bilo dodatno delo. sedaj, kot redno zaposlenim, bo uber moral izplačevati dodatke, ki jih prej ni.
seveda sledijo odpuščanja.
IQ test: v enem vedru imaš 2l vode, v drugem 1l vode. koliko veder imaš?

LightBit ::

"pripoznala"?

WhiteAngel ::

janezvalva je izjavil:

vozniki v uberju so imeli dosedaj finančne ugodnosti, saj je to bilo dodatno delo. sedaj, kot redno zaposlenim, bo uber moral izplačevati dodatke, ki jih prej ni.
seveda sledijo odpuščanja.


Se pravi so že zdaj bili zaposleni, če sledijo odpuščanja?

stara mama ::

Vozniki so očitno to, kar Uberju v danem trenutku najbolj ustreza.
Ekologija™ in Trajnost™

Markoff ::

Kdor ne more poslovati v okviru zakona, pač ne bo posloval. Uber in Lyft poslujeta, kot da bi bila v Angliji v 15. stoletju.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

antonija ::

Ne, poslujeta kot bila v US v 21. stoletju.

#AllLivesMatter razen ce gre za profite, v tem primeru pa #FuckLivesGetMoneyz.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

mtosev ::

To je čisto v redu. Obe podjetji se bodo privadili na to spremembo in to bo to.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Dag ::

Medtem JJ-jeva vlada pripravlja teren za prihod Uberja v Slovenijo: https://www.zurnal24.si/avto/uber-na-sk...

GupeM ::

mtosev je izjavil:

To je čisto v redu. Obe podjetji se bodo privadili na to spremembo in to bo to.

Seveda. In cene bojo šle gor, tako da so bojo morali tudi uporabniki navaditi na to.

antonija ::

In ce bodo cene sle prevec gor, bo slo povprasevanje hitro na dol. Ponudniki se bojo morali navadit na to.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

fujtajksel ::

GupeM je izjavil:

mtosev je izjavil:

To je čisto v redu. Obe podjetji se bodo privadili na to spremembo in to bo to.

Seveda. In cene bojo šle gor, tako da so bojo morali tudi uporabniki navaditi na to.


Če so šle prej dol samo zaradi socialnega dumpinga, je to logična posledica. Če pa je na tej "moderni" ekonomiji res kaj več kot socialni dumping, kar te firme sicer na ves glas zatrjujejo da je, potem ne bodo šle tolk gor.

mtosev ::

GupeM je izjavil:

mtosev je izjavil:

To je čisto v redu. Obe podjetji se bodo privadili na to spremembo in to bo to.

Seveda. In cene bojo šle gor, tako da so bojo morali tudi uporabniki navaditi na to.
meni je tole čisto ok in pošteno
Uporabniki tudi rabijo vedeti, da rabi bit tud delavec plačan pravično
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

GupeM ::

mtosev je izjavil:

meni je tole čisto ok in pošteno
Uporabniki tudi rabijo vedeti, da rabi bit tud delavec plačan pravično

Se strinjam. Samo mislim, da ne bo tako enostavno, da se bojo pač firme samo navadile na to. Mogoče se bojo pa vozniki morali navaditi na še manjšo plačo. Mogoče pa Uber in Lyft ugotovita, da tako pač ne gre več in propadeta.

Najbolj pravilno bi bilo, da bi takšno platformo uporabljale pravi taksi službe s svojimi zaposlenimi. Tako bi uporabnik lahko izbiral med taksi službami, ne direktno med vozniki.

Ales ::

A zdaj ne moreš izbirati med taksi službami?

HotBurek ::

Jst imam pa mnenje, da je "pogodbeni najem" lahko sprejemljiv, ob pogoju, da plačilo odraža večje tveganje (v primeru bolniške, odpovedi dela itn.)

Skratka, če bodo ljudi sedaj zaposlili za minimalca (firma pa bo dobila še miljarde subvencij), to ne bo rešilo finančne situacije teh ljudi. Dobili bodo pa pravice.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: HotBurek ()

Ales ::

HotBurek je izjavil:

Jst imam pa mnenje, da je "pogodbeni najem" lahko sprejemljiv, ob pogoju, da plačilo odraža večje tveganje (v primeru bolniške, odpovedi dela itn.)

Problem je v tem, da plačilo in druga pogodbena določila to redko odražajo, ker je ena od pogodbenih strank v izrazito podrejenem položaju in se ne more niti približno enakovredno pogajati. Lep primer so pri nas pogodbeni ali "samozaposleni" delavci npr. v Luki Koper ter v kioskih, da omenim samo najbolj odmevne primere.

Človek človeku volk...

GupeM ::

Ales je izjavil:

A zdaj ne moreš izbirati med taksi službami?

Lahko, ampak ne vem, če imaš kje tako lepo zbrane na enem mestu s časom prihoda, ceno in oceno ostalih uporabnikov. Takšna platforma manjka za taksi službe. V slo že vem kako priti do taksija za normalno ceno in s kolikor toliko normalnimi avti in vozniki (Cammeo). V tujini pač nimam pojma. Že na slovenski obali nimam pojma kakšno je tam stanje s taksiji in kdo so sploh ponudniki.

HotBurek ::

Ales, pa bodo potem, ko bodo redno zaposleni, v bolj ali manj enkaovrednem položaju in bili zmožni se pogajati o plači?

Se pa strinjam, da so neprimerni odnosi do ljudi (luka koper, trafike, proizvodnje, gradbeništvo)... neprimerni.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: HotBurek ()

Vazelin ::

A pol Uber ne bo naredil dobička leta 2022?:))
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

bluefish ::

LightBit je izjavil:

"pripoznala"?
https://fran.si/iskanje?FilteredDiction...

LightBit ::

bluefish je izjavil:

LightBit je izjavil:

"pripoznala"?
https://fran.si/iskanje?FilteredDiction...

Brhka beseda.

Markoff ::

Dag je izjavil:

Medtem JJ-jeva vlada pripravlja teren za prihod Uberja v Slovenijo: https://www.zurnal24.si/avto/uber-na-sk...

Hmm, mnja, no...:
Prihod Uberja v Slovenijo je ideja, ki je stara že vrsto let. Izvesti jo je želel že predzadnji infrastrukturni minister Peter Gašperšič, a so različni interesi in nesoglasja iz političnega zakulisja takrat zavrli projekt, ki bi moral startati v Ljubljani.

Kot vedno se zna izkazati, da so tako levi kot desni podobno usmerjeni (v ustih delavci, v žepih kapital), le da desnim običajno stvari uspejo, levi pa so pač...levi.

antonija je izjavil:

Ne, poslujeta kot bila v US v 21. stoletju.

Ne, v bistvu ne, bo kar veljalo glede 15. stoletja in Anglije.
https://www.nytimes.com/2020/05/05/tech...

antonija je izjavil:

#AllLivesMatter razen ce gre za profite, v tem primeru pa #FuckLivesGetMoneyz.

Ja, tu se strinjam. Uber in Lyft sta uspela predvsem zaradi mlajših, mobilnih, digitalnoplatformsko osveščenih državljanov z nemalo denarja in veliko škrtosti, ki imajo polna usta zaščite manjšin in revežev, nato pa s svojimi denarnicami pridno sodelujejo pri izkoriščanju teh istih.

#Anti(pamet)fa(šisti)
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kalifornija voznike Uberja in Lyfta pripoznala kot redno zaposlene

Oddelek: Novice / Ostale najave
256485 (5393) Markoff
»

Uber, Lyft, AirBnB v težkem položaju

Oddelek: Novice / Rezultati
177185 (4651) PrihajaNodi
»

Uber in Lyft povzročata več onesnaževanja in zastojev, kot jih odpravljata

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
377117 (4272) MrStein
»

Uber toži Kalifornijo: naši delavci niso zaposleni!

Oddelek: Novice / Tožbe
96535 (5539) jype

Več podobnih tem