Slo-Tech - Razvoj računalniških in video iger marsikomu zveni kot sanjski poklic, a branža oziroma zaposleni v njej se v zadnjem času soočajo s številnimi težavami. Največ se v javnosti govori o problemu nadur in predolgih delavnikov (crunch), ki so postali že stalnica. Že več let niso 50-, 55-, 60-urni in za krajši čas celo 100-urnidelovni tedni nič nenavadnega. Precej manj pa se govori o nedostojno nizkih plačah, ki jih izplačujejo veliki studii.
Večina studiev je v dragih mestih, kot so San Francisco, Los Angeles, New York ali Seattle, kjer minimalne plače ne zadoščajo za dostojno preživetja in po možnosti odplačevanje študijskih kreditov. Ko je Hallstedtova kot študentka delala za studio iz Chicaga, je zaslužila 12 dolarjev na uro. Ko so jo kasneje zaposlili, je dobila 11 dolarjev na uro brez dodatkov. V Chicagu je Netherrealm Studios pač edini studio, ki razvija igre, in temu primerno se tudi obnašajo.
Ko se je kasneje zaposlila pri Blizzardu, je plača poskočila na 25 dolarjev ali okoli 52.000 dolarjev na leto. Temu primerno pa so poskočili tudi stroški, ker je Blizzard lociran v Kaliforniji, kjer so najemnine za garsonjere ali 1-sobna stanovanja okrog 1800 dolarjev na mesec. Tudi v Telltale Studios so ji ponudili 50.000 dolarjev na leto, kar je v San Franciscu pod pragom revščine. Njena zgodba ni edina, je le izpostavljena.
Drugi del tega kroga predstavljajo pisarne za podjem, ki jih najemajo veliki studii (outsourcing). Te so pogosto na Kitajskem, kjer plače prav tako niso posebej visoke. V enem večjih studiev, ki dela na razvoju iger za ameriška podjetja, so plače začnejo pri 6000 juanih na mesec, kar znese okrog 10.000 evrov na leto - bruto. Zaposleni običajno vztrajajo dve ali tri leta, potem pa gredo počet kaj drugega. Na Kitajskem je talenta in ljudi dovolj, da takšne fluktuacije niso problem.
Podobne zgodbe se dogajajo tudi na Japonskem pri produkciji animejev. Ti so običajno večidel narisani ročno. Najslabše plačani so začetniki, ki rišejo vmesne sekvence med kadri. Ti so običajno pogodbeniki in zaslužijo okrog 2 dolarja na risbo - ki lahko vzame tudi več kot uro. Zaslužki pa se ne dvignejo bistveno niti više po lestvici. Delovniki so dolgi, plačila pa slaba. Povprečna plača animatorja z nekaj leti delovne dobe na Japonskem je 2,1 milijona jenov na leto (17.300 evrov). Dobički in zaslužki studiev pa medtem rastejo.
Ponudnik je v nadrejenem položaju skoraj vedno. Ni čisto prav pepustiti vse logiki ponudba povpraševanje, ker je to na dolgi rok nazadovanje civilizacije.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Ti lahko obdavčiš najpremožnejše za 200%, pa se ta situacija ne bo nič spremenila.
V resnici se bi kvečjemu poslabšala. Bolj kot obdavčiš kapitalista, bolj bo privijal delavce.
Kvečjemu če bi ta "davek" šel neposredno k zaposlenim - se pravi v obliki uzakonjene delitve dobička med zaposlene. Kar bi v praksi pomenilo, da so zaposleni obvezno solastniki podjetja. Naslednja stopnja je pa družbena lastnina in TOZDi. Kako se je to končalo, pa vemo
kak pa je stanje pri Outfit7 (oz. njihova podružnica Ekipa2) v Lj?
Ciljanje na majhne otroke z oglasi in nakupi v aplikacijah je še vedno zelo profitabilno.
Krivda je pa na starših, ker se jih na ta način nalažje "rešijo". Upajmo da bodo prihodnje generacije bolj pazile na to in ugotovile da internet ni igrača za majhne otroke.
Najtežji del, pri samem razvoju igre je Ideja + Game Design. Že samo casual igro je izjemno težko naredit v smislu, da zadeve pašejo skupaj, da ne omenjam tega da mora biti igra seveda zabavna za igrat, kaj šele kakšne AAA igre.
Je sicer že prav, da otroci sanjajo o razvoju iger, ampak to delo je daleč od lahkega in samoumevnega.
Predvidevam da to ni nek wizard lvl kodiranje... 24k je še vedno samo polovico plače, tako da... Me prov zanima komu v sloveniji ostane 20k za na stran. sigurno so reveži...
Ti lahko obdavčiš najpremožnejše za 200%, pa se ta situacija ne bo nič spremenila.
V resnici se bi kvečjemu poslabšala. Bolj kot obdavčiš kapitalista, bolj bo privijal delavce.
Kvečjemu če bi ta "davek" šel neposredno k zaposlenim - se pravi v obliki uzakonjene delitve dobička med zaposlene. Kar bi v praksi pomenilo, da so zaposleni obvezno solastniki podjetja. Naslednja stopnja je pa družbena lastnina in TOZDi. Kako se je to končalo, pa vemo
Davek gre zaposlenim posredno: - manjsi davki na dohodek - vec denarja za infrastrukturo itd.
Glavni problem je seveda, da politicno ni izvedljivo to narediti globalno
Predvidevam da to ni nek wizard lvl kodiranje... 24k je še vedno samo polovico plače, tako da... Me prov zanima komu v sloveniji ostane 20k za na stran. sigurno so reveži...
Saj ni ne vem kak harcore kodiranje, ker pišeš res samo bolj ali manj logiko za potek igre v stilu
if(playerHealth<=0){Die()}
sledi pa animacija umiranja. Za to imaš že bolj ali manj narejen visual scripting rešitve, kjer samo linkaš node med seboj in dodajaš elemente,za shaderje velja enako. Seveda je zadeva drugačna pisanju samih enginov, kjer mora marsikaj biti optimizirano in prilagojeno za več sistemov. Se pa nabere dosti stranskih stvari, ki jih imamo igralci za samoumevne pa so v resnici bolj zajebane za narediti.
Kvečjemu če bi ta "davek" šel neposredno k zaposlenim - se pravi v obliki uzakonjene delitve dobička med zaposlene. Kar bi v praksi pomenilo, da so zaposleni obvezno solastniki podjetja. Naslednja stopnja je pa družbena lastnina in TOZDi. Kako se je to končalo, pa vemo
Seveda. Ker je možna le ena ali druga skrajnost. In ker ni mogoče sklepati, kako se bo ta, ki jo imamo zdaj, končala.
Ti lahko obdavčiš najpremožnejše za 200%, pa se ta situacija ne bo nič spremenila.
V resnici se bi kvečjemu poslabšala. Bolj kot obdavčiš kapitalista, bolj bo privijal delavce.
Kvečjemu če bi ta "davek" šel neposredno k zaposlenim - se pravi v obliki uzakonjene delitve dobička med zaposlene. Kar bi v praksi pomenilo, da so zaposleni obvezno solastniki podjetja. Naslednja stopnja je pa družbena lastnina in TOZDi. Kako se je to končalo, pa vemo
UTD, bolje plačane službe v JS kot konkurenca, vlaganje v infrastrukturo, izobraževanje, znanost itn.?
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Davek gre zaposlenim posredno: - manjsi davki na dohodek - vec denarja za infrastrukturo
Davek se razdeli med vse državljane, kar pomeni, da se razvodeni do nespoznavnosti. Kapitalist ob večjih davkih bolj obremeni svoje zaposlene, tako da tudi če ti dobijo 1 enoto posredno prek davkov (tako kot vsi drugi državljani), jim kapitalist, ker je bolj obdavčen, zmanjša plačo za 3 enote (da lahko plača višji davek).
Bistveno je spoznanje, ki se ga marsikdo ne zaveda, da višji davek kapitalista v bistvu plačajo delavci, kakorkoli obračaš stvari.
Še posebej žalostno je, ker so današnje igre ološ. Ko bi vsaj imel smisel vs ta vloženi trud.
S čim se ti baviš, da govoriš takšne bedarije. Pejd delat kakšno igro al pa pokaži če si že kakšno naredil, pa bo svet videl ološ.
Ni nobena skrivnost, da so igre danes zgolj še ena industrijska panoga kjer se štancajo reči brez kakršnegakoli rizika, vsaj kar se tiče mainstreama. Indie razvijalci so druga zgodba.
Davek gre zaposlenim posredno: - manjsi davki na dohodek - vec denarja za infrastrukturo
Davek se razdeli med vse državljane, kar pomeni, da se razvodeni do nespoznavnosti. Kapitalist ob večjih davkih bolj obremeni svoje zaposlene, tako da tudi če ti dobijo 1 enoto posredno prek davkov (tako kot vsi drugi državljani), jim kapitalist, ker je bolj obdavčen, zmanjša plačo za 3 enote (da lahko plača višji davek).
Bistveno je spoznanje, ki se ga marsikdo ne zaveda, da višji davek kapitalista v bistvu plačajo delavci, kakorkoli obračaš stvari.
Vecina drzavljanov je delavcev in niso kapitalisti (i.e ne zivijo od kapitala). Kapitalist ne more magicno "bolj obremeniti" zaposlene. Pobegnili bodo drugim kapitalistom. Torej sedaj iz altruizma "ne bremenijo" zaposlene? Bolj obdavcen kapitalist ne more magicno zmanjsati placo, delavci pobegnejo kapitalistom, ki bolje placajo. Po tvoji logiki bi davki limitirali k 0.
Bistveno je spoznanje, ki se ga marsikdo ne zaveda, da višji davek kapitalista v bistvu plačajo delavci, kakorkoli obračaš stvari.
Hočeš reči, da dodano vrednost v bistvu ustvarjajo delavci? In da nevidna roka v bistvu ne deluje in se zaradi konkurence lastniki ne bodo odrekli delčku denarja, ki ga ne potrebujejo? In še, da so iz nekega razloga imeli kapitalisti v času višjih davkov neko sposobnost, da so bili zadovoljni z malo manjšim deležem kolača... Da so sodobniki manj torej tega nesposobni?
Zaslužki studijev rastejo; dostojanstvo življenja večina ki delajo tam pa pada. In potem pravijo da je treba znižat davke podjetjem..da bo z večjim dobičkom več interesa da podjetja le tega prenesejo k zaposlenim. Sej že imajo vse večje zaslužke ampak zaposleni(večina) imajo pa kljub temu vse slabši standard ( še posebej če upoštevaš da morajo zdej delati še več ur kot prej ). Hm.. na koncu je samo še več dobička pri teh studijih. Če že kaj zaposleni dobijo so drobtinice ; skoraj nič nad minimalnim potrebnim samo toliko da se iztisne kar se rabi iz njih.
Žal se nas vse manj tega spominja v živo. Mlajše generacije pač ne verjamejo starejšim, morajo neumnosti ponoviti tudi sami, osebna izkušnja beats pridiga. Tudi prav...
Krivda je pa na starših, ker se jih na ta način nalažje "rešijo". Upajmo da bodo prihodnje generacije bolj pazile na to in ugotovile da internet ni igrača za majhne otroke.
Prihodnje generacije ne bodo imele spolnih odnosov (ali pa večinoma z roboti), otroci se bodo spočeli v laboratorijih, kjer se bodo obenem genetsko prečistili in izboljšali, vzgajali pa jih bodo roboti. To ni utopija ali distopija, temveč po svoje naravni naslednji korak hedonistične družbe. Morda pa to le ni tako slabo, saj bo vzgoja (indoktrinacija) popolna, travm iz otroštva ne bo, čustvenih izbruhov med partnerjema, varanja ipd. prav tako ne. Individualizem at its finest.
Ne pozabimo, nekaterim je bilo močno žal, da so vzeli rdečo tabletko.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Žal se nas vse manj tega spominja v živo. Mlajše generacije pač ne verjamejo starejšim, morajo neumnosti ponoviti tudi sami, osebna izkušnja beats pridiga. Tudi prav...
Krivda je pa na starših, ker se jih na ta način nalažje "rešijo". Upajmo da bodo prihodnje generacije bolj pazile na to in ugotovile da internet ni igrača za majhne otroke.
Prihodnje generacije ne bodo imele spolnih odnosov (ali pa večinoma z roboti), otroci se bodo spočeli v laboratorijih, kjer se bodo obenem genetsko prečistili in izboljšali, vzgajali pa jih bodo roboti. To ni utopija ali distopija, temveč po svoje naravni naslednji korak hedonistične družbe. Morda pa to le ni tako slabo, saj bo vzgoja (indoktrinacija) popolna, travm iz otroštva ne bo, čustvenih izbruhov med partnerjema, varanja ipd. prav tako ne. Individualizem at its finest. Ne pozabimo, nekaterim je bilo močno žal, da so vzeli rdečo tabletko.
+1 Post, ki bi ga lahko dal v časovno kapsulo ;)
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
žalostno ja. me pa zanima če tam tudi primanjkuje obrtnikov...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Problem je sicer splosen. Najpremoznejsi so premalo obdavceni.
Ti bi še dodatno kaznoval uspešne, ki že pri isti stopnji obdavčitve prispevajo precej več v državno blagajno. Progresivne lestvice bi bilo potrebno odpraviti.
Problem je sicer splosen. Najpremoznejsi so premalo obdavceni.
Ti bi še dodatno kaznoval uspešne, ki že pri isti stopnji obdavčitve prispevajo precej več v državno blagajno. Progresivne lestvice bi bilo potrebno odpraviti.
Ja, res ne vem, kaj folku ni jasno.
Povsod kjer so davki višji, je to slabše za male ljudi. Ta članek je dokaz za to. Omenja se sama levičarska že napol komunistična mesta. Rezultat? S plačo, kjer bi drugje lepo živel, si v teh mestih na robu revščine.
V našem podjetju se dogaja to, da delavci kalkulirajo glede izplačila nagrad, nadur in podobnega. Sami so prosili, da se jim nadur ne izplačuje (ampak jih porabljajo), ker bi sicer presegli prag obdavčitve, padli v višji razred in bi na koncu imeli manj! Se pravi, če bi želelo podjetje nagraditi delavca za dodatni trud, bi od tega imela korist le država, delavec in podjetje pa sta na slabšem. Ni mi jasno, kako lahko zagovarjate tako logiko.
kamikaze5: uspešni so lahko na podlagi tega, da imajo nekoga pod sabo, ki dela zanj "ceneje".....naj delajo uspešni SAMI, pa da jih vidimo njihovo USPŠENOST.
glede logike: je ni, državo aka davkoplačevalce briga za narod, kar je samo po sebi deja vu....država to smo mi, vsi mi.
V našem podjetju se dogaja to, da delavci kalkulirajo glede izplačila nagrad, nadur in podobnega. Sami so prosili, da se jim nadur ne izplačuje (ampak jih porabljajo), ker bi sicer presegli prag obdavčitve, padli v višji razred in bi na koncu imeli manj! Se pravi, če bi želelo podjetje nagraditi delavca za dodatni trud, bi od tega imela korist le država, delavec in podjetje pa sta na slabšem. Ni mi jasno, kako lahko zagovarjate tako logiko.
To samo pomeni, da so delavci finančno nepismeni...
Kot tudi celo podjetje...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
Ali pa imajo raje prosti čas kot več (obdavčenega) denarja. Ne boš verjel, tudi takšni obstajajo.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Se pravi, če bi želelo podjetje nagraditi delavca za dodatni trud, bi od tega imela korist le država, delavec in podjetje pa sta na slabšem.
To je bilo res nekaj let nazaj, ko je bila splošna olajšava "stopničasta" funkcija zaslužka. Odkar je splošna olajšava "zvezna", teh težav več ni. Velja enostavno: več delaš, več dobiš. Je pa seveda res, da so "dodatne" ure procentualno gleadno bolj obremenjene, kot če bi imel samo "osnovne" ure.
kamikaze5: uspešni so lahko na podlagi tega, da imajo nekoga pod sabo, ki dela zanj "ceneje".....naj delajo uspešni SAMI, pa da jih vidimo njihovo USPŠENOST.
Pod uspešne ne mislim samo lastnikov podjetij, ampak tudi bolje plačane zaposlene. Drugače pa lahko tvojo logiko tudi obrnemo in rečemo, da naj tudi tisti, ki sedaj "delajo ceneje" odprejo svojo firmo (če so tako nenadomestljivi), pa da vidimo še njihovo uspešnost. Za vsak uspeh je potrebnih več ljudi, ki za dosežen uspeh nosijo različne odgovornosti in so temu primerno tudi nagrajeni. Razvojnika za pralni stroj pač težje dobiš kakor delavca, ki potem ta pralni stroj sestavi. Če se pri sestavljanju stroja zmoti delavec, se napako odpravi, in v najslabšem primeru izgubi nekaj delovnega časa. Če naredi napako direktor, ostane 10, 200, 1000 ljudi brez kruha. Če naredi napako zdravnik, ima posel pogrebni zavod, ...
Podobne zgodbe se dogajajo tudi na Japonskem pri produkciji animejev. Ti so običajno večidel narisani ročno. Najslabše plačani so začetniki, ki rišejo vmesne sekvence med kadri. Ti so običajno pogodbeniki in zaslužijo okrog 2 dolarja na risbo - ki lahko vzame tudi več kot uro. Zaslužki pa se ne dvignejo bistveno niti više po lestvici. Delovniki so dolgi, plačila pa slaba. Povprečna plača animatorja z nekaj leti delovne dobe na Japonskem je 2,1 milijona jenov na leto (17.300 evrov). Dobički in zaslužki studiev pa medtem rastejo.
Tudi tu je čedalje več outsource-anja. Med imeni v uvodnih in zaključnih špicah število japonskih imen vidno upada..
Žalostno, je še ročno delo bolje plačano, ki je brez tipkovnice.
Lahko si sam skujes zelezno ograjo, polozis ploscice, zgradis hiso, potegnes cevi za vodo, potegnes kabel za internet do bajte itn. :P vse to brez tipkovnice. Pa ne bos rabil nic placat.
V našem podjetju se dogaja to, da delavci kalkulirajo glede izplačila nagrad, nadur in podobnega. Sami so prosili, da se jim nadur ne izplačuje (ampak jih porabljajo), ker bi sicer presegli prag obdavčitve, padli v višji razred in bi na koncu imeli manj! Se pravi, če bi želelo podjetje nagraditi delavca za dodatni trud, bi od tega imela korist le država, delavec in podjetje pa sta na slabšem. Ni mi jasno, kako lahko zagovarjate tako logiko.
To samo pomeni, da so delavci finančno nepismeni...
Kot tudi celo podjetje...
+1
Kamikaze: nekdo vas konkretno nateguje. Krivi pa ste si sami, ker ste očitno funkcionalno nepismeni.
Povsod kjer so davki višji, je to slabše za male ljudi. Ta članek je dokaz za to. Omenja se sama levičarska že napol komunistična mesta. Rezultat? S plačo, kjer bi drugje lepo živel, si v teh mestih na robu revščine.
Se strinjam, kaj vse vam enim ni jasno.
Če so omenjena sama "že skoraj komunajzarska" mesta, kjer je zaradi fenomenalnih obdavčitev bohatih delavcem slabo, prosim podaj kak protiprimer. Mesta, kjer so bogati neobdavčeni, zaposlenim pa gre kot po maslu.
Bogati sloj bo tako več vlagal v srednji sloj, le ta bo pa skrbel za socialo.
Žal mi je, ampak nekdo ti mora povedati: 1) Ni te prinesla štorklja. 2) Božiček so tvoji starši. 3) Trickle down je pravljica za nižji in srednji sloj.
Sezonsko delo? Ki ni omejeno na turizem, mimo grede. 9 mesecev plačuješ nadure, 3 mesece plačuješ slacking? Mhm.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
V vsakem primeru ima podjetje očitno zelo veliko nihanje v obsegu in številu naročil, zato se pač to lahko gre - podjetje, ki nima dovolj dela, nima potreb po nadurah. Ne vem, zakaj bi bil kdorkoli nategnjen, sploh, če se delavci sami odločijo za eno ali drugo alternativo. Večina delavcev niti nima izbire oz. je edina izbira iskanje drugega delodajalca.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Prinas si ljudje s temi nadurami podaljsujejo vikende npr. petek ali ponedeljek oz. isto pri zenini firmi. Izplacala si je enkrat, ampak polovico ji je pobrala drzava, tako da nima glih smisla ce ne rabis nujno tistih nekaj stotakov.
Malo kreativcev je zares kreativnih. Krivi so po eni strani studiji, ki nimajo več veze, da delajo špile ali filme, važno je le $$$. Po drugi strani pa oslabeli kreativci, ki so nesposobni ali pa finančno preslabotni, da se postavijo na svoje noge, naredijo lasten studio in en poseben špil. Indie je bolj izjema kot pravilo.
Po drugi strani pa oslabeli kreativci, ki so nesposobni ali pa finančno preslabotni, da se postavijo na svoje noge, naredijo lasten studio in en poseben špil. Indie je bolj izjema kot pravilo.
Ne gre se za to, da so kreativci "oslabeli" ampak so zahteve sodobnega programja drugačne, kot so bile toliko in toliko let nazaj. Ko je recimo Activision začenjal, je en sposoben razvijalec v par mesecih razvil hit igro iz nule (in to brez kakih naprednih orodij). Standardi so bili tako nizki, da se je dalo 1-2-3 ustanoviti podjetje. Zvezde so postajali razni študentje, ki so v par mesecih spisali hit.
Danes pa še za povprečno/solidno "indie" igro za konzolo/PC rabiš leta in $$$ zagonskega kapitala? (Kaj konkretnejšega lahko pove kdo, ki je v poslu.) Zaradi tega je vstopna bariera dovolj visoka, da se obstoječi studii ne čutijo ogroženi in lahko izkoriščajo zaposlene.