»

V Kaliforniji morajo podjetja v oglasih razkriti plače

Slo-Tech - Čeprav so plače zaposlenih v tehnoloških gigantih okvirno že dolgo časa znane, smo z zanimanjem zrli v spremembe, ki jih je povzročil novi zakon, ki v Kaliforniji predpisuje obvezno navedbe plače v oglasih za zaposlitev. Rezultati so žal slabši od pričakovanj, ker nekatera podjetja navajajo neuporabno široke razpone.

Od začetka leta morajo v Kaliforniji vsa podjetja z več kot 15 zaposlenimi v oglasih za zaposlitev navesti tudi okvirno plačo. To ni prva zvezna država s takšnim zakonom, saj jih poznajo tudi Washington, New York in Kolorado, je pa zagotovo med bolj zanimivimi, ker je v Kaliforniji sedež mnogo tehnoloških velikanov. A ti so se na zakon odzvali tako, da so objave praktično neuporabne. Tesla je na primer zapisala, da programskim inženirjem ponuja od 83.200 do 417.600 dolarjev, Netflix pa od 90.000 do 900.000 dolarjev.

Omenjena sta najbolj izstopajoča primera, a razpone uporabljajo vsa podjetja. Analiza 53.000 oglasov, ki jih je objavilo 700 podjetij, je pokazala...

10 komentarjev

San Francisco: delo od doma priložnost za selitev na cenejše

Bloomberg - Kar je Twitter javno že sporočil, ugotavljajo tudi nekateri drugi tehnološki velikani. Nobene potrebe ni, da vsi zaposleni vsak dan prihajajo v pisarno, če lahko isto delo opravijo od drugod, denimo od doma. Facebook in Googla sta že povedala, da bodo do konca leta zaposleni lahko delali od doma. To pa lahko ima posebej velike posledice na območje okoli San Francisca, kjer so v Silicijevi dolini skoncentrirani svetovni velikani, naokoli pa v majhnih bivališčih nagneteni zaposleni. Cene so namreč že pred leti tam eksplodirale zaradi povečanja števila dobro plačanih zaposlitev, ki jim nepremičninski fond ni sledil. A če prisotnost v pisarni ni več potrebna, se enačbe spremenijo.

Najemnine za povsem povprečna stanovanja v San Franciscu sedaj prek 2000 in tudi 3000 dolarjev. To ni presenetljivo, saj se je od leta 2011 do 2017 število delovnih mest povečalo 5,4-krat toliko kot število stanovanj oziroma hiš. Z drugimi besedami: na vsako novo zgrajeno bivališče pripade več kot 5 novih...

13 komentarjev

Multinacionalke v Kaliforniji namenjajo milijarde za reševanje krize dostopnosti nepremičnin

Slo-Tech - V Kaliforniji, zlasti v Silicijevi dolini, so cene nepremičnin in najemnine zaradi prisotnosti tehnoloških gigantov, ki povečujejo število zaposlenih in izplačujejo nadpovprečne plače, poletele v nebo. Zaradi tega si zaposleni v ostalih sektorjih, ki so prav tako nujno za normalno delovanje mest in družbe, ne morejo več privoščiti bivanja v predelih, kjer so včasih živeli, temveč so obsojeni na dolgo vožnjo na delo. V San Franciscu se je v drugem letošnjem kvartalu 30.000 odselilo. Stopnja lastniških domov je najnižja v zadnjih sedmih letih, in sicer znaša 54 odstotkov; v ZDA je ta delež nižji le v New Yorku.

Rešitve tega problema začenjajo iskati tudi multinacionalke, saj prevelika gentrifikacija škoduje tudi njim. Google je letos že napovedal milijardo dolarjev za rešitev teh težav, prav toliko minuli mesec tudi Facebook, Apple pa bo namenil 2,5 milijarde dolarjev. Microsoft pa je v Seattlu, kjer ima sedež, za zdaj rezerviral pol milijarde dolarjev za lajšanje dostopnosti do...

55 komentarjev

Temna stran razvoja iger

Slo-Tech - Razvoj računalniških in video iger marsikomu zveni kot sanjski poklic, a branža oziroma zaposleni v njej se v zadnjem času soočajo s številnimi težavami. Največ se v javnosti govori o problemu nadur in predolgih delavnikov (crunch), ki so postali že stalnica. Že več let niso 50-, 55-, 60-urni in za krajši čas celo 100-urni delovni tedni nič nenavadnega. Precej manj pa se govori o nedostojno nizkih plačah, ki jih izplačujejo veliki studii.

Razvoj iger namreč ni samo programiranje. Pri nastajanju sodelujejo številni vizualni umetniki, pisci zgodbe in podobni poklici. Njihove plače so tako nizke, da v dražjih ameriških mestih ne morejo niti najeti stanovanja. Na Digital Trends so odstrli tudi aspekt razvoja, k čemur jih je vzpodbudila Becca Hallstedt, ki je to...

96 komentarjev

Skupnostno financiranje in povratek stare garde

Richard Garriott kot astronavt

Slo-Tech - Neodvisni razvijalci iger so v skupnostnem financiranju (crowdfunding) našli velikanski potencial. V zadnjih letih je bilo na Kickstarterju, Indiegogo in drugih platformah za skupnostno financiranje nepregledno število igričarskih projektov, ki pri založnikih niso (ali pa ne bi) našli interesa in podpore. Tudi pri ljubiteljih iger se je koncept dodobra prijel: za igro plačati več mesecev (ali celo let) pred izidom je postalo nekaj običajnega, preizkušanje zgodnjih alfa in beta verzij in soustvarjanje iger s sporočanjem hroščev in s komentiranjem na forumih pa je na spletu že skorajda vsakdanjik.

Svojo kupico je temu trendu pristavil še Valve s svojim Steam Greenlight in Early Access, ki...

28 komentarjev

Izkopali več izvodov E.T.-ja

Slo-Tech - V mestu Alamogordo v ameriški zvezni Nova Mehika izkopavajo več ton starih iger za Atari, ki so zakopane že 31 let. Med njimi je tudi legendarna igra E.T., ki je izšla leta 1982 po istoimenski filmski uspešnici in je zaslovela zato, ker je v nasprotju s filmom eden največjih polomov v zgodovini. Okrog odloženih in zakopanih kaset za Atari se je spletlo toliko zgodb in mitov, da na koncu skoraj nihče več ni vedel, kaj je res.

Leta 1983 so na smetišču v Alamogordu zakopali 14 tovornjakov neprodanih kaset z igrami, ker je prodaja tistega leta silovito upadla, Atari pa je samo v drugem kvartalu pridelal 310 milijonov dolarjev izgube (kar bi bila danes skoraj milijarda dolarjev). Najbolj znana igra v tem kupu je seveda E.T.,...

27 komentarjev

Kdor je ukradel sedem milisekund, je zaslužil milijone

Slo-Tech - Od Wasingtona do Chicaga je približno tisoč kilometrov po zemljevidu (tri svetlobne milisekunde). Po cesti je teh kilometrov še nekaj več, za informacije pa je pot še daljša, saj se biti vmes sprehajajo po več povezavah in usmerjevalnikih, tako da informacijski signal med mestoma ne more potovati hitreje kakor sedem milisekund. Zakaj je to pomembno? Ker se je prejšnji teden zgodil natanko eden izmed treh scenarijev: nekdo se je počutil neverjetno vsevednega in slepo stavil 600 milijonov dolarjev na skrajno nepričakovano odločitev ameriške centralne banke (FED), nekdo je zlomil zakone fizike ali pa je nekdo dobil podatke hitreje, kot bi jih bil smel. V vsakem primeru je zaslužil ogromno denarja. Ni treba dvakrat ugibati, kaj je daleč najverjetneje. Berite dalje, saj ima zgodba cel kup detajlov.

Poglejmo incident pobliže, za kar moramo...

41 komentarjev

Razvijalci takoj ob izidu poslali na internet še malo pokvarjen torrent

Euro Gamer - Piratstvo je velik problem, kar še zlasti velja za manjše in neodvisne založnike, ki so zelo odvisni od prihodkov od prodaje. Da bi ljudem nazorno pokazali, kako piratstvo vpliva na razvoj, se je Green Heart Games odločil za zelo zanimivo potezo. Včeraj so namreč izdali svojo novo indie igro Game Dev Tycoon ter jo hkrati naložili na torrente. A s pomembno razliko.

Game Dev Tycoon stane vsega osem dolarjev in je na voljo za Windows, Mac in Linux. V igri se igralec preseli v 80. leta in vodi studio, ki se ukvarja z razvojem iger (torej nekakšni "simsi" v svetu računalniških iger). Toda kdor je igro snel s spleta prek torrenta, je dobil namerno pokvarjeno verzijo, ki po nekaj urah igranja začne uničevati napredek. Ko...

99 komentarjev

EA in Adobe odpuščata

bit-tech.net - Vodilni možje enih najpomembnejših razvijalskih studiev na svojem področju, Adobe in Electronic Arts, so očitno preslišali novice, da se recesija končuje. Napovedali so namreč, da bodo še vedno odpuščali. Adobe bo število zaposlenih zmanjšal za 9%, kar pomeni, da bo brez dela ostalo približno 650 zaposlenih. Že v lanskem decembru so napovedali, da bodo zaradi nekoliko manjše popularnosti Creative Suite 4 od pričakovane primorani odpustiti okrog 600 delavcev, a je napovedan val odpuščanja že drugi letos. V tem valu so na varnem vsaj zaposleni v spletni analitični družbi Omniture, ki jo je Adobe kupil v septembru za 1,8 milijarde dolarjev. V času prevzema je bilo v njej zaposlenih 1200 ljudi, ki so že doživeli 9% zmanjšanje delovne sile. Zaslužek Adobea je v tretjem fiskalnem četrtletju zaradi slabše prodaje upadel za 29%.

Electronic Arts, eden največjih razvijalcev iger za računalnike in konzole, bo odpustil skoraj trikrat več ljudi, kot Adobe (približno 1500), obenem pa so ukinili...

8 komentarjev