Prijavi se z GoogleID

» »

Izkopali več izvodov E.T.-ja

Izkopali več izvodov E.T.-ja

Slo-Tech - V mestu Alamogordo v ameriški zvezni Nova Mehika izkopavajo več ton starih iger za Atari, ki so zakopane že 31 let. Med njimi je tudi legendarna igra E.T., ki je izšla leta 1982 po istoimenski filmski uspešnici in je zaslovela zato, ker je v nasprotju s filmom eden največjih polomov v zgodovini. Okrog odloženih in zakopanih kaset za Atari se je spletlo toliko zgodb in mitov, da na koncu skoraj nihče več ni vedel, kaj je res.

Leta 1983 so na smetišču v Alamogordu zakopali 14 tovornjakov neprodanih kaset z igrami, ker je prodaja tistega leta silovito upadla, Atari pa je samo v drugem kvartalu pridelal 310 milijonov dolarjev izgube (kar bi bila danes skoraj milijarda dolarjev). Najbolj znana igra v tem kupu je seveda E.T., ki so jo leta 1982 v naglici sestavili v vsega dobrem mesecu, medtem ko je tedaj razvoj podobnih iger trajal približno pol leta. Razumljivo je E.T. obveljal za eno najslabših iger vseh časov.

Zanimivo je, da se je E.T. sprva prodajal dobro. Izšel je tik pred božično nakupovalno sezono in nekaj mesecev je šel za med, preden je ljudski glas segel dovolj daleč, da so se kupci ustavili - tedaj pač ni bilo interneta. Igre je bila objektivno gledano zanič. Poleg tega je Atari povsem napačno ocenil tako povpraševanje, saj so izdelali veliko preveč kaset, hkrati pa niso računali na katastrofo v letu 1983, ko je prodaja iger strmoglavila s 3,2 milijard dolarjev na manj kot 100 milijonov. Atari je leta 1983 odpustil večino zaposlenih in proizvodnjo preselil na Japonsko, tovarno v Novi Mehiki pa na zanimiv način zaprl.

Sedaj po 31 letih kopljejo na smetišču v Almagorodu, kjer so odkopali ogromno Atarijevih iger. Podviga se je lotil studio, ki snema dokumentarec o Atariju, izkopavanje pa financira Microsoftov Xbox Entertainment Studios. Kaj točno so našli, še niso razkrili (predvsem količine), je pa iz slik in izjav jasno, da so odkrili velike količine kaset z igrami in drugega materiala iz Atarija. Oglasil se je tudi James Heller, ki je projekt zakopavanje tedaj vodil, in dejal, da so zakopali 728.000 kaset.

Kogar igra zanima, si jo lahko pobliže ogleda.

27 komentarjev

LJ4L ::

Naslov ni točen, ker niso izkopavali samo ETjev. Drugače pa ja, zanimivo je pogledat kaj smo ljudje zavrgli.
LP from LJ

PaX_MaN ::

Hitr, zakopat ladjo CoD!

LJ4L ::

Pa sej CoDu gre dobr a ne?
LP from LJ

Phantomeye ::

LJ4L je izjavil:

Pa sej CoDu gre dobr a ne?


justin bieberju gre tud dobro :D

Matev ::

ko je prodaja iger strmoglavila s 3,2 milijard na manj kot 100 milijonov


manjka še enota
česa 3,2milijard

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

zee ::

Dolarjev.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
thorin: Dual Xeon E5-2630v3, 32 GB RAM, Nvidia Geforce GTX 1080

alexa-lol ::

Wiki članek o krizi leta 1983 North American video game crash of 1983 @ Wikipedia
Razlog: veliko nekvalitetnih iger in izguba zaupanja potrošnikov

D3m ::

alexa-lol je izjavil:

Wiki članek o krizi leta 1983 North American video game crash of 1983 @ Wikipedia
Razlog: veliko nekvalitetnih iger in izguba zaupanja potrošnikov


Stvar se zna ponoviti.
|Lenovo E575|A6-9500B|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

7982884e ::

D3m je izjavil:

alexa-lol je izjavil:

Wiki članek o krizi leta 1983 North American video game crash of 1983 @ Wikipedia
Razlog: veliko nekvalitetnih iger in izguba zaupanja potrošnikov


Stvar se zna ponoviti.

ne glede na to, kar si misliš, je slošni konsenz, da kvalitetnih iger ne primanjkuje in zaupanje potrošnikov ne upada
pač če vzameš EA kot primer "izgube zaupanja", vseeno vidiš da kljub pizdenju na internetih, jih folk še vedno kupuje (in se celo izboljšujejo)

Machete ::

Pomoje se da podobno morebitno krizo prej aplicirati na igre za telefone. Tam se mi zdi gora ščiša bolj primerljiva z omenjeno krizo, kot pa pri igrah za konzole in pc.

Mitch ::

Na sliki 2 je AMDjev Excavator...:D

tikitoki ::

7982884e je izjavil:

D3m je izjavil:

alexa-lol je izjavil:

Wiki članek o krizi leta 1983 North American video game crash of 1983 @ Wikipedia
Razlog: veliko nekvalitetnih iger in izguba zaupanja potrošnikov


Stvar se zna ponoviti.

ne glede na to, kar si misliš, je slošni konsenz, da kvalitetnih iger ne primanjkuje in zaupanje potrošnikov ne upada
pač če vzameš EA kot primer "izgube zaupanja", vseeno vidiš da kljub pizdenju na internetih, jih folk še vedno kupuje (in se celo izboljšujejo)


Splosna zavest je očitno na nizkem nivoju, ker kvaliteta iger pada. Edino, kar gre naprej je grafika.
AI pri strategijah je na tko nizkem nivoju, da je kar groza. Nisem ziher ali hočejo s tem igre približati povprečnemu cepcu ali jim je AI na zadnjem mestu. Ena redkih solidnih strategij je CIV 5.
Tudi pri RPGjih ni ničesar pametnega. Nekaj primerkov, ki so za silo, to je pa tudi vse.
Da sploh ne govorim, da je sedaj vse hack and slash in da ponavadi sploh ni treba uporabljati možganov. Klikaš dokler ni nasprotnik mrtev. Yay! Instanst glorification.

Sam sem preživel zlato dobo PC iger in vem kaj je to obilje in inovativnost na tem području in vsak, ki misli, da ne primankuje dorih iger ne ve o čem govori.

Da sploh ne govorim, da je quality control trenutno na najnižji stopnji zgodovine iger. PRej so dali ven igre, ki so bolj ali manj delovale. Sedaj je praktično nemogoče igrati igro ne da bi te trpinčili res game breaking bugi.

Sicer pa poglej v Joker izrepd 10 let in današnji Joker in preštej opise iger.

Tr0n ::

Dig that games!

alexa-lol ::

Mitch je izjavil:

Na sliki 2 je AMDjev Excavator...:D


Kaj? Kakšen AMD Excavator?

Baja ::

alexa-lol je izjavil:

Mitch je izjavil:

Na sliki 2 je AMDjev Excavator...:D


Kaj? Kakšen AMD Excavator?


Tisti na levi bi lahko bil (AMD) Bulldozer :P

D3m ::

Long story alexa.
|Lenovo E575|A6-9500B|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

MIHAc27 ::

Tole z Jokerjem se tudi meni zdi, da se čedalje bolj opazi. Včasih sem celo revijo prebral od A do Žblj. Sedaj pa par opisov za PC, nekaj za konzole... dobro da imajo vedež in nekaj drugih zanimivosti.

Ne vem no... to kar danes igramo se tudi meni zdi dosti slabše kot včasih. Seveda so izjeme.
Ampak z veseljem se spominjam Mech warriorja. Sedaj imamo MWO. Grafika 1000x boljša. Ampak igralnost se mi zdi je pa na psu. Sem že dvakrat povsem nehal igrati za par mesecev, in se nato vrnil...

Včasih mi je bil največji greh, imeti doma neobrnjeno igro. V zadnjih parih letih sem obrnil le X-COM (preigral 1x in verjetno še kmalu ne bom spet. Original obrnil... kar nekaj krat) in Elder Scrolls.

Ena prvih iger že leta 2009, ki sem jo srečal z hudo fiziko je bil Red Faction: Guerrilla. Če so takrat lahko naredili, da si celo hišo lahko porušil, zakaj še danes ne moreš uničevati zgradb, okolice?
Večina je edino skriptano, če že.

Sej vem zakaj, ne da se jim....

Phantomeye ::

tikitoki je izjavil:

Da sploh ne govorim, da je quality control trenutno na najnižji stopnji zgodovine iger. PRej so dali ven igre, ki so bolj ali manj delovale. Sedaj je praktično nemogoče igrati igro ne da bi te trpinčili res game breaking bugi.

To ja. Včasih so vedeli, da ko igra pride ven je to to. Zdaj živimo v času, kjer lahko na daljavo updejtamo hladilnik, ampak namesto, da bi slednje predstavljalo prednost, ni postalo nič drugega kot izgovor za izdajanje pol-izdelkov. Kao sej bomo updejt ven dal.

sef_29 ::

kaj je pa tolko posebnega na tem etju, da je to zdj taka novica da se odkopava?

Phantomeye ::

sef_29 je izjavil:

kaj je pa tolko posebnega na tem etju, da je to zdj taka novica da se odkopava?


Novica je, da se odkopava ogromne količine iger, ki so ble zakopane. ET-jev je blo največ.

sef_29 ::

in zakaj je to novica?

Matev ::

ker ne odkopavaja vsak dan ekstra terestrial zadev

opeter ::

Zato, ker lepo opiše, kako nepremišljeno bitje je človek, ki proizvaja smeti, pol pa te ali zakopa, ali zakuri itn. Skratka oneznažuje okolje. Predvsem pa to, kar prozivaja, je kakec.

tovarno v Novi Mehiki pa na zanimiv način zaprl.

Zanimiv bi me bolj obširna razlaga, kaj je mišljeno z "zanimivim načinom". A so celo tovarno zakopali na smetišče?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Phantomeye ::

sef_29 je izjavil:

in zakaj je to novica?


Očitno ti koncept 'novica' ni znan?

Carmack ::

@opeter

Zanimiv bi me bolj obširna razlaga, kaj je mišljeno z "zanimivim načinom". A so celo tovarno zakopali na smetišče?


Kolikor sem uspel najti, so tovarno zaprli in preuredili v...reciklirnico.

Vir:
NY Times, 28. september '83
BRIJAM, ŠIŠAM, ZUBE VADIM...

Okapi ::

Jaz sem tudi naknadno ugotovil, da je to 5 let stara tema.:D Kako se je znašla med svežimi?

gruntfürmich ::

as ti tut tu noter padu :))
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izkopali več izvodov E.T.-ja

Oddelek: Novice / Ostale najave
277633 (336) gruntfürmich
»

Najstarejši igričarski goljuf Todd Rogers razkrinkan

Oddelek: Novice / Igre
346349 (1437) Messiah
»

Atari 8-bit News

Oddelek: Igre
5746 (449) Gury
»

Mogoče nekaj novega

Oddelek: Slo-Tech
18918 (636) tha_man
»

Kdo ne pozna Spectruma?

Oddelek: Igre
291227 (894) [Some1Else]

Več podobnih tem