» »

Štirijedrni procesorji ARM

Štirijedrni procesorji ARM

EETimes - Mobile World Congress bo za ARM očitno precej pomemben dogodek, saj bodo tam mnogi proizvajalci pokazali kar nekaj novih in že znanih izdelkov, ki uporabljajo ARM-ovo arhitekturo. Taka primera bosta npr. nVidia in Texas Instruments, ki bosta razkazovala Tegra 2 z dvojedrnim Cortex A9 (nVidia) oz. dvojedrni OMAP-4 (TI). Verjetno najpomembnejši procesor, ki bo na ogled kar na ARM-ovi stojnici, pa bo NEC-ov štirijedrnik. Pri NEC-u so združili štiri jedra iz družine Cortex-A9 in bodo tako očitno prvi, ki bodo svetu predstavili ARM-ovega štirijedrnika. Prvi naj bi bili sicer že pri Marvellu, kjer so že za CES obljubljali primerke svojega štirijedrnega ARM-a, delujočega pri 1 GHz, a je ostalo le pri obljubah. Razkrili niso niti, če so jedra njihova lastna zasnova z ARM-ovim inštrukcijskim naborom ali izdelana po ARM-ovih načrtih, kot so npr. jedra iz družine Cortex. NEC ima sicer bogato večjedrno zgodovino, saj so že leta 2005 v eno fizično jedro, izdelano v testne namene, vgradili kar štiri jedra iz družine ARM11. Procesor, ki je podpiral inštrukcijski nabor ARMv6, je bil izdelan s 130 nm-proizvodnim postopkom.

23 komentarjev

filip007 ::

Namen bo bolj zanimiv...mogoče v Chrome OS netbooku.
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

LordPero ::

Hm, mogoče v kak-drug-bolši OS netbooku :P.
Sicer pa ja, bi tudi sam kupil netbook/top s tem.

In končno, da bol množično flikajo v isti die vse in ne samo čipov skupi spajkajo (podatkov o porabi in kontroli porabe še ni, a?).
LordPero

ozbolt ::

A bo poleg tega procesorja morali biti v mobitelu še vedno drugi manjši (za 3G, grafiko, bogvekaj...)? Saj bi se lahko različna jedra uporabljala v različne namene.

Brane2 ::

Kolk pa res rabiš 3D na mobilcu ?

Mislim, saj jo vsi neki oglašujejo, ampak kje so res uporabne aplikacije ?

Sicer pa IMHO ne bi smel biti problem spraviti tudi to na čip ali pa v sosednji čip, ki bi hendlal grafiko in I/O...
On the journey of life, I chose the psycho path.

l0g1t3ch ::

3D igre na mobilcu.

l0g1t3ch ::

Nisem reku da jih rabmo. Verjetno pa obstaja ciljna publika, ki si jih želi.

Brane2 ::

To OK. Ampak tovrsten HW zna žgati štrom, displej pa na mobilcu itak ni tako velik,d a bi na njem uporabnik cenil 3D kaj posebej.

Ziher pa ga bo kdo dobavil, na tak ali drugačen način.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Mavrik ::

Kolk pa res rabiš 3D na mobilcu ?


Za izboljšanje uporabniške izkušnje in igre... precej.

Drugače te spet iPhone povozi in je tvoj mobilc drek.
The truth is rarely pure and never simple.

Brane2 ::

Daj mi konkretne primere zadev, ki bi si jih zaželel bitveno več ko en uporabnik- v mejah dosegljivosti tehnike, seveda.

99% folka bi to zlahka in rade volje zamenjalo za daljšo avtonomijo in nižjo ceno, recimo.
On the journey of life, I chose the psycho path.

l0g1t3ch ::

Kako zmogljiv je ta ARM v primerjavi z recimo dvojedrnim pineview atomom, ki ima sicer samo 2 jedri ampak vseeno lavfa 4 threde hkrati.

@Brane2
Mularija je navdušena nad igricami poleg tega imajo v povprečjo kolikor opažam okoli sebe neverjetno dobre mobilnike.
Ne vidim razloga zakaj nebi ta mularija navalila na mobilnik, ki bi omogočal spodobno igranje špilov. Če folk kupuje Nintendo DS in Sony PSP zakaj nebi še igračarskih mobilnikov.

EDIT:
Nokia je že dolgo nazaj poskusila z gamerskim mobilnikom imenovanim N-Gage in neslavno pogorela. Pa ne zato ker folk nebi želev takega mobilnika ampak ker so naredili kup neumnosti. Nekomu drugemu pa morda uspe, trg obstaja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: l0g1t3ch ()

Brane2 ::

Postavi se pred štacuno za 10 min in poglej, kdo kupuje in kakšne telefončke.

Poglej tudi bolj zahtevne uporabnike in oceni, kolikim je 3D bistven.

Zamenjal sem kar nekaj mobilcev od najcenejših do N95 ( ko je bila še "hot stuff" ) in niti enkrat mi 3D ni bil bistven.

Vedno so me ( in me še vedno ) žulile povsem druge stvari, ki bi bistveno povečale uporabnost telefona.

Ne rečem, da kdo ne bo prebil kake bariere s 3D hardverjem, a za zdaj to sploh ni ozko grlo.

Sploh pa 4 takile corei ob širokem pomnilniškem kanalu bi znale verjetno zavrteti tudi kak zadovoljiv 3D...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Mavrik ::

Sam zato ker "tebi" ni bistven, ne pomeni da ni bistven dovoljšni populaciji ljudi, da se splača skrajšat avtonomijo.

Uspeh iPhona ter iPoda Touch navsezadnje kaže, da rulja dejansko hoče met mobilno napravo, ki spodobbno poganja tudi igre. Ko so jima sledili drugi proizvajalci z ustrezno strojno opremo se je tudi hitro izkazalo, da je to dobra taktika.

Nekateri pač hoče(m)o meti napravo, ki med drugim tudi zna kaj takega:

Metal Gear Solid Touch



Vreči stran cel koncept samo za to ker si ti toliko omejen da ne vidiš uporabnosti je neumnost. Navsezadnje je iPhone tudi odličen primer tega, kako lahko 3D pospeševanje uporabiš za izboljšanje uporabniške izkušnje, kar naredi telefon veliko prijetnejši za uporabo, kar ima neposredno posledico tudi več denarja v mlahi za proizvajalca.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: kuglvinkl ()

Brane2 ::

Ne gre za mentalno omejenost, ampak za tehnični kompromis. Pri dani življnjski dobi baterije pač ne moreš imeti vsega.

In 99% folka bolj rabi baterijo, torej je tam velika večina denarja.

Poleg tega, laggy vmesnik prizadane vse, zato bodo extra MIPS/MFLOPS ooomph očutili vsi, 3D hardver pa redki.

Ja, tudi meni bi pasalo imeti Fermija v telefončku, samo ko ocenim, kaj sem dobil za dano in koliko se lahko zanesem na baterijo, začetno veselje splahni...
On the journey of life, I chose the psycho path.

LordPero ::

Brane2 je izjavil:

99% folka bi to zlahka in rade volje zamenjalo za daljšo avtonomijo in nižjo ceno, recimo.


Zato 99% folka nima telefonov s pospešeno grafiko (dvomim, da 99, sem samo hotel uporabiti tvojo številko :)), ampak enostavnejše z več avtonomije.
Sploh pa, ne vem kaj se vsi derete, ker so drugi večji porabniki na telefonu (antene in ekran), kot pa en ubogi kotek/del procesorja, ki skrbi za 3D. Pri enaki uporabi telefona s čipom, ki ima 3D pospeševalnik (bilo kater od današnjih) ali pa čipom brez tega 3D dela (recimo, da bi ga izžgali ven), ne bi pridobil minute/dan več dela. Imho.
LordPero

Mavrik ::

In 99% folka bolj rabi baterijo, torej je tam velika večina denarja.


V bistvu glede na tržni delež telefonov z vgrajenim 3D pospeševalnikom to nikakor ni res.

Da ne govorim o tem, da živimo v času, kjer se dajo tile čipi programsko lepo izklopit ko ne rabiš njihove računske moči in s tem med "normalno" uporabo lih ne porabljajo opazno veliko energije.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

Brane2 ::

Programsko se da izklopit marsikaj. Vprašanje je, če se da to tudi dejansko naredit in v kakšni meri.

Poleg tega so tudi drobna vprašanja komplikacij proizvodnih procesov z integracijo bistveno različnih sklopov na eno rezino itd. To smo že videli pri recimo integraciji memory controllerja na CPU itd...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Senitel ::

Brane2 je izjavil:

Poleg tega, laggy vmesnik prizadane vse, zato bodo extra MIPS/MFLOPS ooomph očutili vsi, 3D hardver pa redki.

Hja... Tale je dobra. :) 3D niso samo igre. Kar lepo število telefonov goni cel svoj GUI čez "pospešeno" logiko. iPhone (že originalen) je očitna zadeva, Symbian S60 malo manj in bi skoraj dal roko v ogenj za HTC-jev Sense UI.
Je pa tu mal kaos kaj dejansko se dogaja spodaj. Nexus One recimo kljub Qualcommovemu Snapdragonu (ki ima 3D podporo) ampak z vanila Androidom dela GUI čez CPU. N900 z Maemom na drugi strani recimo ima pospešen GUI.
V bistvu bi si upal trdit, da imajo vsi smartphoni z "snappy" interfaceom pospešen GUI.

Tudi hardwaresko tukaj sploh ne gre nujno za dva čipa. Imagination Technologies (PowerVR) prodaja tudi samo IP, in lahko potem ruknejo vse skup na en čip. SGX530, ki se nahaja v Omniji HD in je nekako najbolj razširjen, pokuri maksimalno ~100mW (dekleracije so 0.95V-1.15V in 100-100mA), pa je dejansko špica. Omnia HD, iPhone, N900, Sony Ericsson Satio, Motorla Milestone,... vse to ima na istem čipu in ARM core in SGX/MBX core, pa še marsikaj drugega. Dosti večji porabnik kot SGX so recimo DSP-ji za video encoding/decoding, ki kurjo do 460mA pri 0.95-1.35V. Tudi Tegra je SoC (ARM Cortex + GeForce).
Par linkkov, ker te bo gotovo zanimalo: OMAP, Beyond3D

Brane2 ::

GUI čisto komot furaš s par hitrejšimi corei, ki jih mimogrede ponucaš še za marsikaj drugega.

Kar se porabe tiče, ta glede na kapaciteto baterije niti ni majhna. Prištej še oddajnik in ostalo in se ti bo teh 100 mW poznalo...

KAr se DSPjev tiče, jih že poznam. OMAP je korak naprej od TIjevega DaVincija, ki je uporabljal skoraj isti koncept.

KAr se Tegre tiče, najbrž ni ravno slučaj, da je nVidijina.

Mislim da tudi ni ravno korektno, da primerjaš porabo ARM+DSP z grafičnim coreom, ker je prva kombinacija daleč bolj fleksibilna od druge. DSPji lahko tečejo kroge okrog GPUjev, kar se uporabnosti tiče. Ja, kombinacija zna žreti štrom ampak tudi uporabiš jo lahko za širši spekter programov.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Senitel ::

Seveda lahko furaš GUI s par hitrejšimi corei. Saj Nexus One naprimer ga.
Point je, da celoten OMAP3 paket lahko pokuri tudi 900mW in več, GPU del od tega pokuri 1/9. Misliš da je ARM bolj učinkovit za GUI grafiko kot SGX? SGX je dejansko najnižje clockan del celega čipa (100-166MHz).

Brane2 ::

Mislim, da je ARM lahko bolj učinkovit v celoti - vsaj za mnoge in vsaj zaenkrat.

Da ne bo prepucavanja- ne pravim da je 3D HW brezveze. Le da trenutno pomeni unicore CPU večje ozko grlo kot 3D pospeševanje in da je QC ARM definitvno dobra novica v tem smislu.

IMHO bi se znalo zgoditi, da bo šel kdo korak naprej in bo naredil kak octacore z dodatki za multimedio ali kaj podobnega...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Senitel ::

Seveda je single core CPU večje ozko grlo kot 3D. Zakaj bi torej še GUI fural na single core CPU? SGX pokuri bistveno manj kot DSP-ji, ki so na čipu in pokuri tudi manj kot ta ARM Cortex A8 core, ki je trenutno popularen. In tisti GUI PowerVR-ovega flagshipa tudi garant ne bo spravil na 100mW porabe.
Grafika je za GPU, pa čeprav je sam GUI.

LordPero ::

Torej, še vedno te sprašujem(o), zakaj bi ti raje ne imel 3D dela v čipu?? Ker če bi delal kompromise glede porabe, imaš pač manj zahtevne telefone kot celota oz. dodatne ali večje baterije.
Sej so že drugi lepo povzeli, gre samo za napačno miselno povezavo '3D pospeševanja' z nečim ultrapožrešnim in zgolj in samo za hi-end špile in nekaj 'kar absolutno ni zame, ker se tako kliče'. Sej takih primerov je tudi na drugih področjih ogromno: na začetku folki trdijo, da oni tega ne rabijo, da je brezveze, potem ko uporabljajo nekaj časa in pride situacija, ko morjo bit brez, pa takoj rata konec sveta.
LordPero

Jst ::

Jaz imam samo entertainment računalnik priklopljen na TV. In ko sem čakal na grafično (uveljavljanje garancije), sem priklopil telefon na TV in gledal moje izbrane nadaljevanke in filme...

Je pa zanimivo: Moj telefon lahko bp fura youtube, medtem ko moj prvi prenosnik, ki ima CPU, ki dela 600-900MHz tega ni sposoben.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tegra 4 prihaja, nVidia z rekordnimi dobički

Oddelek: Novice / Procesorji
237528 (5894) FlyingBee
»

Samsung pripravlja osemjedrni procesor za mobilne telefone

Oddelek: Novice / Procesorji
2916379 (14875) einstein :P
»

Prihaja nov PlayStation Portable

Oddelek: Novice / Konzole
175203 (4008) PrimozR
»

Tegra II bo dobila podporo 3D

Oddelek: Novice / Procesorji
103998 (3267) squngy
»

ARM predstavil velikega brata - Cortex A15

Oddelek: Novice / Ostale najave
123684 (2278) Brane2

Več podobnih tem