vir: engadget
Novice » Apple iPhone/iPad/iPod » Dvojedrniki v mobilnih telefonih
war-dog ::
a je zdaj ta trenutek, ko se vse gane na 64bit in na multicore support, ali pa bomo še čakali na kakšno killer aplikacijo oz. killer napravo, da bo se vse ganilo naprej?
Object reference not set to an instance of an object.
zee ::
Nice!
Plus zelo dobra misel v italicu.
Plus zelo dobra misel v italicu.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Phoebus ::
kdaj bomo pa imeli večjedrne baterije?
ne rabite mi razlagat o številu celic v baterijah, mišljeno je bilo...
ne rabite mi razlagat o številu celic v baterijah, mišljeno je bilo...
Matako ::
Saj situacija glede programske opreme in multiprocesiranja ni tako grozna. Pri vseh teh procesorjih gre itak za SMP koncept, ki ponavadi cilja na samodejno razporejanje, kar lahko naredi OS le na podlagi celotne situacije, ne samo enega programa. Zelo hitro se zgodi, da je bolje, npr. program z dvema nitima izvajati na istem jedru zaradi drugih "pomembnejših" procesov.
Običajno preden poženeš program na modernem OS itak že teče na desetine procesov in je večjedrni procesor zelo koristen ne glede na način, kako je napisan posamezen program.
To lahko pride še posebno prav pri RTOS na mobilnih napravah, recimo (nekaj, kar je nekako paradna disciplina ARM). Vgrajeni OS lahko forsira določene stvari na različna jedra glede na _namen_ (ki ga seveda določi programer). Predstavljajte si recimo, da kritični sistemski real-time procesi kot so npr. implementacije komunikacijskega protokola razporediš na eno jedro, njegove odjemalce (uporabniške aplikacije) pa na drugega - sedaj je prvo jedro s stališča uporabniškega programa neke vrste super-sposobni kom. koprocesor. Podoben trik se ponovi pri predvajanju multimedijskih vsebin ipd.
Situacija je seveda povsem drugačna pri video igrah na konzolah, tam je trdi programatičen pristop k multiprocesiranju potencialno velika zmaga ...
Običajno preden poženeš program na modernem OS itak že teče na desetine procesov in je večjedrni procesor zelo koristen ne glede na način, kako je napisan posamezen program.
To lahko pride še posebno prav pri RTOS na mobilnih napravah, recimo (nekaj, kar je nekako paradna disciplina ARM). Vgrajeni OS lahko forsira določene stvari na različna jedra glede na _namen_ (ki ga seveda določi programer). Predstavljajte si recimo, da kritični sistemski real-time procesi kot so npr. implementacije komunikacijskega protokola razporediš na eno jedro, njegove odjemalce (uporabniške aplikacije) pa na drugega - sedaj je prvo jedro s stališča uporabniškega programa neke vrste super-sposobni kom. koprocesor. Podoben trik se ponovi pri predvajanju multimedijskih vsebin ipd.
Situacija je seveda povsem drugačna pri video igrah na konzolah, tam je trdi programatičen pristop k multiprocesiranju potencialno velika zmaga ...
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
FireSnake ::
Tole zna bit zanimivo ... predvsem zato, ker manj pozre.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si
Matrin ::
Misel kvečjemu kaže, da avtor ne razume ali pozna dejanske situacije. Večjedrni CPU-ji imajo malo uporabnosti pri poganjanju ene aplikacije, in so bolj uporabni pri poganjanju več aplikacij vzporedno. Ni vsak algoritem rešljiv paralelno, zato je težko izrabljati vsa jedra, kadar je število jeder variabilno, kot pri PC-jih. Za paralelne algoritme pa so veliko bolj uporabne masivno paralelne enote kot je GPU, kjer se velika količina preprostih operacij lahko izvede vzporedno, brez potrebe po upravljanju z nitmi.
Število jeder v CPU-ju se bo sicer še vedno povečevalo, ampak bo bolj uporabno imeti 4, mogoče 8 zmogljivih jeder in GPU-ju pododoben procesor, ki bo imel večje število precej preprostih jeder, ki bodo popolnoma programabilne (Intel Larrabee) in bodo reševale paralelne algoritme (grafika, sortiranje, iskanje,...).
V tej obliki programer teži k temu, da naredi aplikacijo, ki uporabi eno glavno jedro in po potrebi uporabi paralelno procesno enoto pri določenih algoritmih. Navsezadnje hočemo programiranje poenostavit in zmanjšat možnosti programskih napak.
Število jeder v CPU-ju se bo sicer še vedno povečevalo, ampak bo bolj uporabno imeti 4, mogoče 8 zmogljivih jeder in GPU-ju pododoben procesor, ki bo imel večje število precej preprostih jeder, ki bodo popolnoma programabilne (Intel Larrabee) in bodo reševale paralelne algoritme (grafika, sortiranje, iskanje,...).
V tej obliki programer teži k temu, da naredi aplikacijo, ki uporabi eno glavno jedro in po potrebi uporabi paralelno procesno enoto pri določenih algoritmih. Navsezadnje hočemo programiranje poenostavit in zmanjšat možnosti programskih napak.
PrimozR ::
Misel ni bila tako komplicirano zasstavljena kot misliš ti. Lep primer: zakaj imamo že nekaj špilov, ki lepo podpirajo več jeder (GTA 4, najde se še kak drug), med katerimi nekateri sploh niso tako novi, še vedno pa dnevno izhajajo špili brez multicore podpore?
neres ::
zakaj ... še vedno pa dnevno izhajajo špili brez multicore podpore?
Ker te igre delajo dovolj dobro že samo z enim jedrom.
PrimozR ::
Okej, zakaj nam potem prodajajo quade (i7 se recimo v dual core obliki praktično ne dobi), če bi bili pa igram veliko bolj primerni hitrejši dvojedrniki (C2D E8600 recimo)?
bluefish ::
Res zanimivo, kako velika večina folka na tem forumu pojmuje uporabo procesorjev in grafičnih le za igre.
Pyr0Beast ::
Ja no, nekateri tudi 3D mark poganjajo.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
noraguta ::
sicer arm-ja ze dolgo nisem povohal , samo aj je se zmer tolk svoh v fpu kot je bil svoje cajte?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Senitel ::
ARM je drgač tudi precej prisoten pri OpenCL razvoju, tako da lahko verjetno pričakujemo kaj v tej smeri.
PrimozR ::
Ker ti ne prodajajo quadov zarad iger?
Precejšen del (oz. večinski?) high end desktop procov nabija igre. Večinski del high end procov je danes Quadov, edin spodoben dual je umirajoča C2D linija in AMDjev Phenom II X2 550. V času ko je Quad DALEČ od nuje.
bluefish ::
Ampak to je stvar uporabnikov. Procesor je na trgu, če pa ga kdo uporabi za igranje iger in ga ne izkoristi + vrže stran denar pa njegov "problem".
Precejšen del (oz. večinski?) high end desktop procov nabija igre.
ABX ::
Ampak to je stvar uporabnikov. Procesor je na trgu, če pa ga kdo uporabi za igranje iger in ga ne izkoristi + vrže stran denar pa njegov "problem".
Precejšen del (oz. večinski?) high end desktop procov nabija igre.
Temu se reče zabava, in ja, večino nas je pripravljena plačat to vsoto.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Jst ::
kaj nima ze nokia n95 dual arm? Vsaj tako pise na gsmarena.com...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
BigWhale ::
V bistvu ima pipi prav.
Marsikatera aplikacija je taksna, ki bi s pridom lahko uporabljala vec jeder, pa jih ne. To je zalostno.
Marsikatera aplikacija je taksna, ki bi s pridom lahko uporabljala vec jeder, pa jih ne. To je zalostno.
Jst ::
noraguta: Ne moreš kriviti ARMja za slab FPU performans. ARM SystemOnAChip obstaja cela skupina izdelkov (hint: wikipedia ARM), pri večini target devices ne potrebuješ hudega FPUja. Bi pa verjetno ARM brez težav prilagodil arhitekturo za kakšne netbooke...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Utk ::
Okej, zakaj nam potem prodajajo quade (i7 se recimo v dual core obliki praktično ne dobi), če bi bili pa igram veliko bolj primerni hitrejši dvojedrniki (C2D E8600 recimo)?
Prodajo ti tisto kar kupiš. Meni so prodali dvojedrnika, ne tako dolgo nazaj. Ker je za igre dost dober, za ostalo pa sploh. Če ne veš kaj ti koristijo 4 jedra, jih verjetno ne rabiš. GTA-ju pa ne bi niti 8 jeder pomagalo, ker je enostavno zanič narjen, ne pa dobro.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kaj prinaša ARM Cortex-A76Oddelek: Novice / Procesorji | 5131 (3534) | MrStein |
» | ARM Cortex-A15 naj bi bil deloma konkurenčen arhitekturam x86Oddelek: Novice / Procesorji | 6840 (5709) | PrimozR |
» | ARM predstavil velikega brata - Cortex A15Oddelek: Novice / Ostale najave | 3855 (2449) | Brane2 |
» | Motorola predstavila svetovni Droid 2Oddelek: Novice / Android | 6260 (5093) | Lonsarg |
» | Android 2.0 je tuOddelek: Novice / Android | 4602 (3316) | borchi |