Prijavi se z GoogleID

» »

Lani prodanih dvakrat več gramofonskih plošč

Lani prodanih dvakrat več gramofonskih plošč

CNet - Naslednja v vrsti statistik za pravkar izteklo se leto je prodaja glasbe. Založniki so skupaj lani prodali 1,51 milijarde izdelkov, kar je za deset odstotkov več kot predlani, pri čemer so šteli albume v trgovinah in prek spleta, posamezne skladbe prek spleta in glasbene videe. Priljubljenost celotnih albumov se zmanjšuje, so lani prodali le 428 milijonov ali 14 odstotkov manj kot leto prej, vedno bolj pa se prodajajo posamezne skladbe. Največkrat prodana skladba leta 2008 je Bleeding Love Leone Lewis, najbolj prodajana izvajalka pa je bila Rihanna.

Posebej zanimiva pa je vrnitev gramofonskih plošč. Čeprav so jih CD-ji in MP3-ji zasenčili že zdavnaj, so te še vedno pri življenju, predvsem vsled avdiofilov, ki trdijo, da nudijo opazno boljši zvok. Lani so tako prodali 1,88 milijona plošč, kar je sploh največ od leta 1991, ko Nielsen SoundScan meri trende. Prejšnji rekord je znašal poldrugi milijon iz leta 2000, leta 2007 pa so prodali pičlih 990.000 plošč.

139 komentarjev

strani: « 1 2 3

clix ::

Zanimivo!

Rhuantavan ::

Lepo videt, da se vedno več ljudi odloča za vinilke.
http://damjanmozetic.si

Utk ::

Zakaj bi blo to lepo? Sej nimam nič proti njim, ne vem pa zakaj bi blo to lepo.

PNG ::

CrniE, nostalgija po mojem.

Bi znal kdo (ali bi se mu dalo) razložiti zakaj bi lahko vinilke imele boljši zvok? Ne tako pretirana zgoščenost zapisa ali kaj?

mrTwelveTrees ::

off topic:

mogoce ve kdo, kje v LJ ali okoli kdo za ugodno ceno popravlja gramofone?

gramofonček je zelo drag (podjetje mislim)

Redorange ::

Imam od Metallice "Ride the laithing" album na cd-ju in plošči.
Razlika je. Sliši jo pa prav vsak ko mu dam poslušat.
Probaj poslušat en cd in potem poslušaj isti komad v mp3 192 ali 128 in boš opazil razliko.
No nekaj takega je med cd-jem in ploščo.

Poldi112 ::

Samo rabiš tudi gramofon ki je na nivoju, da slišiš razliko. Ker en dober cd player ti igra bolje od enega poceni gramofona, plus da ne prasketa.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

steev ::

:|

PrimozR ::

Imam od Metallice "Ride the laithing" album na cd-ju in plošči.
Razlika je. Sliši jo pa prav vsak ko mu dam poslušat.
Probaj poslušat en cd in potem poslušaj isti komad v mp3 192 ali 128 in boš opazil razliko.
No nekaj takega je med cd-jem in ploščo.


Med 320 kbit MP3jem in FLACem (lossless format, praktično WAV, le skompresiran za nekaj %) nisem opazil nobene razlike. jaz ne, nekateri jo. mogoče slišijo bolje, imajo verjetno boljši sistem ali pa se jim samo zdi.

Vinilka pa (mogoče) zveni boljše, ker je analogna.

FireSnake ::


Bi znal kdo (ali bi se mu dalo) razložiti zakaj bi lahko vinilke imele boljši zvok? Ne tako pretirana zgoščenost zapisa ali kaj?


Zvok se mora za CD vzorcit. Nekaj se tu izgubi, ne glede na to, da se vzorci z dokaj veliko frekvenco.

Potem so pa se tu neke druge vibracije, o katerih govorijo avdiofili.

Nekaj ze mora biti na tem, ampak tega mi, ki imamo plasticne zvocnike ne moremo opaziti :D
"In The Sound Of Silence Time Is Standing Still"
Poglej, in se nasmej ----> www.vicmaher.si ;)

Phoebus ::

Ja, pri audiofilih je predvsem potreben napajalni kabel da odstrani grde frekvence iz elektrike :-)

steev ::

Ta mi je svetska. Kaj niso ojačevalci na enosmerni tok?
:|

Steinkauz ::

Ne pozabit nosilcev kablov:
http://www.musicdirect.com/product/73452

PrimozR ::

NE vem koliko je odvisno od enote, ki zvok oddaja, ampak meni je radio konstantno šumel (prek AUXa imam nanj speljan zvok z računalnika). Ko sem kabel izklopil in ga vklopil nazaj, je bilo kul. Že samo drmanje je povečalo/zmanjašlo količino šumenja. je pa res, da je na istem razdelilcu še komp, monitor in modem, občasno pa tudi volan.

BlueRunner ::

IMHO je to povezano z neko drugo zgodbo. CD naj bi po tej logiki sicer bil sposoben višje kvalitete zvoka (večjega dinamičnega območja), čeprav mu zmanjka nekaj malega najvišjih frekvenc na meji slišnosti (višji harmoniki).

Težava pa je izgleda v temu, da so producenti format zlorabili na način, ki v analogni tehniki ni bil možno toliko zlorabljati.

Potem pa ni čudno, da se pojavijo "fan" verzije albumov, ki jih poskušajo audiofili popraviti nazaj v bolj kvalitetno obliko. Metallica kot zadnji najbolj znan primer. Gramofonske plošče pa ponujajo dober izhod, saj kljub svojim slabšim lastnostim, še vedno ponudijo bistveno bolje pripravljen zvok.

Rešitev pa je konec koncev enostavna in verjetno jo tudi veliko ljudi uporablja: kupiš vinilko, posnameš CD. Na koncu vse lepo in legalno.

r5r ::

Hum, na kaj pa potem snemajo v studijih glede na to, da se podatki z vzorčenjem "kvarijo"?
And it makes me wonder.

BlueRunner ::

Saj se ne kvarijo... samo ne "ulovijo" vsega, kar bi slišal v živo, če bi imel fenomenalno dober sluh, ki je sposoben slišati nad 22kHz.

Mislim, da so bili do nedavnega DAT-i (16bit/kanal pri 48kHz), danes pa različni solid-state snemalniki. Glede na to, da se danes proizvaja tudi DVD-Audio z do 24bit/kanal in 192kHz, se verjetno kaj v takšnem rangu uporablja tudi v studiu (za vsak kanal posebej).

Težava pa je potem, da zvok potem potlačijo (kompresirajo?) tako, da skoraj ni več razlike v jakosti med najtišjimi in najglasnejšimi toni. Na CD-ju pa se izgleda da to narediti bolj učinkovito, kot pa včasih na vinilkah.

IMHO pa večina vinilk, ki se jih danes natisne ni tako potlačenih, ker na njih (več?) ne delujejo "komercialni pritiski" po čim večji relativni glasnosti. Kar pomeni, da že zaradi tega zmagajo, čeprav so tehnično na papirju inferiorne.

Dr_M ::

Pravzaprav je zvok na vinilki boljsi zaradi vecje dinamike, kot na CDju.
Sam tudi nism tega verjel, potem mi je pa kolega demonstriral, na komponentah, vrednih mogoce 2000€, kar je relativno malo.
Razlika v zvoku je bila zelo ocitna.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

MrStein ::

Oziroma tako: tudi če imaš boljši bolid, bo Šumaher prej prišel na cilj kot ti. (členi verige itd...).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

ender ::

Pravzaprav je zvok na vinilki boljsi zaradi vecje dinamike, kot na CDju.
Sam tudi nism tega verjel, potem mi je pa kolega demonstriral, na komponentah, vrednih mogoce 2000€, kar je relativno malo.
Razlika v zvoku je bila zelo ocitna.
Kaj si primerjal - isto stvar, posneto na CDju in gramofonski plošči? Kdaj je bil izdelan CD - ker če je bil v zadnjih ~10 letih, potem je povsem normalno da gramofonska plošča zveni bolje, vendar je to zato, ker je bila dinamika pri CDju uničena za dosego čim večje glasnosti.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.

Pyr0Beast ::

Vinilke imajo malce izoblicen spekter kateri bolj prija usesom in nic drugega.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Matako ::

Saj se ne kvarijo... samo ne "ulovijo" vsega, kar bi slišal v živo, če bi imel fenomenalno dober sluh, ki je sposoben slišati nad 22kHz.


Resnica je še bolj kruta - 22kHz je pbl. gornji frekv. prag zdravega, **mladega** ušesa.

Jep, mladina - uživajte v avdiofiliji dokler lahko! Nekje do tridesetetega leta pade ta prag pod 20k in gre samo še dol...
/\/\.K.

Dr_M ::

Pri 30 slisis mogoce do 16KHz. Ce si se pa res zelo sparal, mogoce malenkost vec.

Kaj si primerjal - isto stvar, posneto na CDju in gramofonski plošči?

Original cd in vinilko od iste skupine. Ta kolega je disco fan, tko da mogoce to kej pove. Tej CDji ki jih ima on, niso prevec novi :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Bistri007 ::

>Posebej zanimiva pa je vrnitev gramofonskih plošč. Čeprav so jih CD-ji in MP3-ji zasenčili že zdavnaj, so te še vedno pri življenju, predvsem vsled avdiofilov, ki trdijo, da nudijo opazno boljši zvok.

No, pravijo, da je zvok mehkejši in toplejši. Digitalni posnetki imajo še vedno boljše frekvenčno območje, ne pokajo in se ne obrabljajo. Kritika je letela na CDje v prvih letih zaradi slabega re-masteringa posnetkov, narejenih za izdajo na drugih formatih.

Je pa kupljen LP fetiš. LPje zbiraš kot hrček lešnike in to ti daje užitek 8-)
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

PrimozR ::

Pravzaprav je zvok na vinilki boljsi zaradi vecje dinamike, kot na CDju.
Sam tudi nism tega verjel, potem mi je pa kolega demonstriral, na komponentah, vrednih mogoce 2000€, kar je relativno malo.
Razlika v zvoku je bila zelo ocitna.


Nop, CD ima dejansko večjo teoretično dinamiko, do 96 dB oz. mislim da 70 dB za vinilke. Ampak itak, problem je kompresija oz. loudness wars.

Oziroma tako: tudi če imaš boljši bolid, bo Šumaher prej prišel na cilj kot ti. (členi verige itd...).


WTF?!?!?

Tilk ::

Za dj-je je bolš vinilka, pa še bol hudo zgleda. Real djs use vinilke ;)
Tilk

Fatboyslim ::

Za dj-je je bolš vinilka, pa še bol hudo zgleda. Real djs use vinilke

Pomembno je tisto kar pride izpod DJevih prstov in ne tehnologija ki jo za vrtenje uporablja...

Po moje so se plošče spet vrnile zato, ker ima poslušalec preko plošče fizični kontakt z glasbo in jo zato lahko bolje čuti ter se vživi vanjo. Kakor vidim večina ljudi ki poslušajo mp3 pa le slepo sledijo lestvicam in poslušajo le tisto kar je tisti teden "in". Takšni ne razumejo pomena nakupa plošče.

Kar se tiče pa kvalitete, pa plošča enostavno ne more biti boljša, lahko pa plošča zveni ušesom bolj prijazno - to pa je predvsem na račun distorzije ki nastane zaradi analognih naprav in zato plošče zvenijo manj sterilno.

Timaj ::

Priporočam ogled dokumentarca, Alan Zweig - Vinyl mogoče mal off topic a izredno zanimiv psihološki profil zbiratelja vinilk... http://www.imdb.com/title/tt0120454

Kron ::

Ja, ja vinilke in laserdisc nazaj v vsako slovensko vas.;)

MrStein ::

Ok, razlaga za tiste, ki jim prispodobe delajo tezave.

Nosilec (torej CD ali vinilna plosca) je le en clen v verigi od izvora zvoka do poslusalcevih uses. In ce za snemanje uporabijo slab mikrofon, potem CD ne more poverniti izgubljenih detajlev. Ce slabo zamesajo, spet CD (ali vinil) ne more magicno povrniti izgubljenih detajlov. Ce skocimo malo naprej, predvajanje super posnetka na super nosilcu bo dalo zanic zvok, ce ga vrtis na nkem "kavnem mlincku", ki si ga dobil zraven pralnega praska. Ali ce ti je voda sla na zvocnike. Plus se mali milijon takih clenov. Torej ko en rece "primerjal sem CD in vinil" ponavadi laze (sicer ne namerno). V resnici je namrec primerjal dva razlicna snemalna studia, dva razlicna mesalca, dve tiskarni,... (pred/po)ojacevalce, predvalalnike itd itd itd.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

steev ::

Se strinjam. Samo lagati ne moreš nenamerno.
:|

phong ::

To je skoraj taka debata, kot npr. primerjava plačljive/brezplačne verzije internetnega radija di.fm (Digitally Imported).
Človeku se lahko zdi en format boljši že samo zato, ker je glasba glasnejša.
cool-proxy.net

USS Liberty ::

Mam še vedno doma cca. 80 vinilk, pa jih nisem že lep čas poslušal...sedaj so me pa ta članek in komenetarji na članek tolk "zrajcali", da grem poslušat Depeche Mode - Black Celebration na vinilki... da se mal vrnem v stare dobre cajte, ko je še kraljevala najbolša muska, hehe :) :)
http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_%28AGTR-5%29

[D]emon ::

Iz ene stare debate:

Sky[X]> zakaj
VolkD> ki sem "audiofilom " razlagal zakone fizike in osnove elektrotehnike...
Sky[X]> audiofilom ? kaj je to
VolkD> ma to so tisti ljudje, ki iz ojačevalca naredijo ojajčevalec, pri čemer slišijo barvo tona različnih kablov in ob reprodukciji zvočnikov ocenjujejo kako hitro trava raste :))
VolkD> V glavnem, brez bajalice ne kupijo ničesar
VolkD> in najbolj magično od vsega je, da bajalica vedno pokaže na najdražje in istočasno najbolj neuporabne predmete.
VolkD> Upam, da se nisi našel tu nekje ?
Sky[X]> nop


:\ >:D :D

mtosev ::

foter ma lep kup gramofonskih plosc pa nabirajo prah. hehe
i like:) [Dell Inspiron 13 7000 - i7 6500U, 8gb ddr3l, 256gb samsung, ips fhd]
moj oče darko 1960-2016
moj labradorec max 2002-2013

Spc ::

Zakaj bi blo to lepo? Sej nimam nič proti njim, ne vem pa zakaj bi blo to lepo.

Ja žal je resnica takšna, da na vinilkah ni uporabljen noben kompressor.


Bi znal kdo (ali bi se mu dalo) razložiti zakaj bi lahko vinilke imele boljši zvok? Ne tako pretirana zgoščenost zapisa ali kaj?


Največji problem pri CDjih in drugih digitalnih formatih je to, da audio engineerji uporabljajo kompresorje za brezveze in je nato zvok čista bedarija.
http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ

Nevem kdo si je zmislil compressor ampak meni osebno se mi zdijo čisto mimo ker zvok samo pokvarijo in je še samo 100x slabše:
http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_compressor
Telemach is a land of confusion in Slo-tech je podkupljen iz strani ProPlus-a.
https://tinyurl.com/lr8hydo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spc ()

r5r ::

A obstaja kakšen program, ki bi šel čez mp3 in pregledal, kateri so preveč skompresirani?
And it makes me wonder.

ender ::

Ja žal je resnica takšna, da na vinilkah ni uporabljen noben kompressor.
Žal ni čisto res - nekatere vinilke so narejene iz istih masterjev kot CDji.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.

PrimozR ::

A obstaja kakšen program, ki bi šel čez mp3 in pregledal, kateri so preveč skompresirani?


Če misliš bitrate si lahko pogledaš analizo spektra in iz višine vrhov določiš bitrate. A to verjetno nočeš narediti za vsak fajl posebej, kajne? :D

Spc ::

Žal ni čisto res - nekatere vinilke so narejene iz istih masterjev kot CDji.

Ja potem je po logiki zvok enak kot na CDju ali pa slabši.
Telemach is a land of confusion in Slo-tech je podkupljen iz strani ProPlus-a.
https://tinyurl.com/lr8hydo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spc ()

r5r ::

Rad bi neko avtomatično rešitev ... ne bi rad odpiral vsako datoteko v Audacity.

Zaradi tega copranja zvoka imam včasih raje kakšne Live izvedbe. 8-)
And it makes me wonder.

Dr_M ::

Ja potem je po logiki zvok enak kot na CDju ali pa slabši.


Jest bi reku, da je na vinilki useeno boljsi zvok, ce je iz istega masterja narjen. Edino kar je, da je mal vec suma.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

r5r ::

Kje pa sploh prodjajo plošče v SI, bi šel pogledati ponudbo oz. kdo jih še izdaja.
And it makes me wonder.

Spc ::

Jest bi reku, da je na vinilki useeno boljsi zvok, ce je iz istega masterja narjen. Edino kar je, da je mal vec suma.

In zakaj bi bil boljši zvok ?
Če pa je izvor enak?
Razloži tvoje gledanje oz. logiko / teorijo zakaj bi naj bilo boljše če je iz istega izvora posneta zadeva.
Če je CD 16biten bo potem tudi plata 16bitna ker je izvor 16biten.
Če bi bila plata posneta analogno bi imela neskončno bitov oz. analogni limit ampak potem izvor ne bo enak.
Telemach is a land of confusion in Slo-tech je podkupljen iz strani ProPlus-a.
https://tinyurl.com/lr8hydo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spc ()

BlueRunner ::

Ravnokar preveril pri prijatelju: kanali so v spodobnem sodobnem studiu posneti od 96kHz do 192kHz, 24bitno. Teoretično toliko, kolikor lahko človek sliši: po frekvenci in po jakosti.

Potem pa se začne Texas.

Najprej se zmeša 1. master, pri čemer se posamezne kanale že malo kompresira, da se da določeno barvo celotnem komadu.

Potem se ta master kompresira ali pa ne, preden gre v pripravo za različne formate (CD, SACD, DVD-A).

Potem se med pripravo za posamične formate še enkrat kompresira.

Če že prvi master po nepoterbnem kompresirajo (zato ker je kakšen glasbeni CEO v studiju), potem je stvar zaključena: vse verzije bodo uničene.

Sicer pa dobiš cel kup variacij:
- SACD in DVD-A sta navadno direktna kopija 1. miksa (1. master narejen v studiu). Ker jih kupujejo bolj ali manj samo audiofili, tukaj pazijo na kvaliteto, ker ji ne želijo jeziti.
- LP vinilke doživijo svojo kompresijo, ki pa zaradi fizičnih omejitev plastike ni tako huda, kot pri CD-jih.
- CD-ji doživijo največjo kompresijo. Če se jih da narediti še za malenkost bolj glasne, jih naredijo še za malenkost bolj glasne.
- MP3, WMA, MP4 in ostala internetna navlaka je narejena iz istih masterjev kot CD-ji oziroma kar iz CD-jev.
- FM Radijske postaje pa naredijo iz CD-ja internetno navlako za v knjižnico (velikokrat MPEG L2 224kbps), potem pa po možnosti na izhodu delajo še analogno kompresijo. Juhuhu.

Potem je pa še tista najbolj dobra fora, ki jo poznaš, če imaš dobrega frenda, ki dela na kakšnem radiu. Založbe jim občasno, kadar se jim posreči, dajo demo CD-je, na katerih zvok ni (toliko) kompresiran. Na njih pa posebej piše, da NISO ZA JAVNO PREDVAJANJE, temveč samo za pokušino glasbenim urednikom... da bodo lahko začeli govoriti o kvaliteti teh plošč.

Mljac. Poslušati in slišati razliko med CD-jem in CD-jem ti res odpre ušesa že za druge stvari.

rnrv ::

Vinilke in gramofoni ponujajo manjši dinamični razpon (cca 60db), manjšo separacijo levega in desnega signala(cca 30db), manjši ferkvenčni razpon (razen pri high-end komponentah), dovzetnost za vibracije (zvočniki, transformatorji,...), dovzetnost za elektromagnetne vplive okolice (glava, gabel(prenaša zelo majhen signal)), občutljivost na hitrost vrtenja plate (nešteto enih standardov), občutljivost na spremembe v zraku (temp., vlaga),...

Ponujajo pa (vsaj teoretično) gladko signalno krivuljo (in ne lomljeno, kot pri CD, DVD). Nekje sem bral, da je vzork za ''sterilen'' zvok predvsem v tranzistorskih ojačevalcih (popači linearne harmonike, na kar ušesa drugače odreagirajo, kot pri sodih (lampaši)). CD-playerji imajo večinoma slabe tranzistorske predojačevalnike in pa seveda slabe D-A pretvornike! Gramofoni pa se tem pretvornikom izognejo (vse ''mehansko'')!

Gramofoni po mojem mnenju bolje zvenijo tudi zaradi tega, ker tišje predvajajo visokotonski spekter, kjer je uho najbolj dovzetno za popačenja. CDplayerji pa celoten ferkvenčni spekter predvajajo linearno, kar pomeni, da moramo prenašati tudi huda popačenja pri visokih tonih.

Sam sem nehal poslušati gramofone, ker nikoli nisem prišel niti približno blizu spodobnemu CD-predvajalniku (prasketanje, vijuganje zvoka, brnenje, preskakovanje,)...so pa ostali spomini na žameten zvok vinilke!

Je pa problem danes, kot je že bilo rečeno, predvsem kompresija dinamike za večjo glasnost, da se glasbo približa uporabnikom slabih glasbenih stolpov in PC-vreščačev.

....samo moje skromno mnjenje...

BlueRunner ::

Je pa problem danes, kot je že bilo rečeno, predvsem kompresija dinamike za večjo glasnost, da se glasbo približa uporabnikom slabih glasbenih stolpov in PC-vreščačev
+1

rnrv ::

Je pa problem danes, kot je že bilo rečeno, predvsem kompresija dinamike za večjo glasnost, da se glasbo približa uporabnikom slabih glasbenih stolpov in PC-vreščačev
+1

...potem pa želiš uživati tudi v pop, rock, rap,... glasbi (in ne samo v klasiki, jazzu, audiofilskem sr....) na malo boljšem sistemu, pa se ti zgodi kot se je meni, ko sem si po ogledu filma Pink Floyd The Wall sposodil še istoimenski album te skupine in bljaaaakkk....
CD je zvenel precej slabše kot muska iz filma na DVD-video,... popolnoma nič dinamike,... eno samo dretje,...

TBR ::

Treba je locit dva povsem razlicna pojma ko govorimo o kompresiji zvocnih signalov. Prvi (in precej starejsi) je ta, ko ima nek zvocni signal znatno razliko med glasnimi in tihimi predeli in uporabimo napravo ki se ji rece kompresor (ali limiter - agresivnejsi kompresor) ki detektira glasne predele in jih zmanjsa v glasnosti, tako da so po glasnosti bolj podobni tihim predelom. Malo ljudi namrec ve, da je direkten posnetek z mikrofona neke zadeve kot je vokal ali glasbeni instrument v resnici kar motece poskocen v glasnosti in prav nic podoben temu kar slisijo na CDju (ali vinilki), tako da je zadevo *potrebno*, povsem z estetskega stalisca, pokompresirati s tako napravo. Kdaj in koliko, s kaksnimi nastavitvami in s katero napravo (proizvajalec, model) pa je znanje, zaradi katerega se nas avdio delavce placa ;)

Druga kompresija pride v akcijo takrat, ko veste da na 700MB CD stisnete dobro uro glasbe v "straight" audio cd zapisu, pa vam to vsekakor ni dovolj (bi radi dali gor vec). Zato so si znanstveniki zmislili nekaj psihoakusticnih for in zank, s katerimi lahko progresivno zradirajo 'nepotrebne' frekvence in detajle zapisa tako, da potem na CD pase 10 ur glasbe. Agresivnost tega odstranjevanja je pa definirana z bitrateom, ki je preprosto kolicina informacij ki jih za eno sekundo glasbe sme proces porabit. Kar je vec je odrezano.

En fajn stranski ucinek prve sorte kompresije je to, da ce so zdaj glasni deli tako tihi kot tihi, lahko damo vse skupaj (tihe in bivse glasne) vsaj toliko naglas, kot so bili prej bivsi glasni deli glasni. To teoreticno pomeni, vec prve sorte kompresije, vec loudnessa. Ker imamo ljudje radi glasno in ker so inferiorni sistemi za predvajanje manj perceptirani kot inferiorni ce je razlike v glasnosti materiala malo, se pritiska na avdio inzinirje da nakompresirajo cimvec, torej ze kar ven z mej estetske kompresije v meje kompresije zato-da-bo-glasnejse. S prico tega so se rodili tako zvani 'loudness wars', torej, kdor bo imel glasnejsi CD bo vecji jack.

Vinilka je manj odporna na te sorte posege (bojda zna igla ven skocit z utora ali pa pride do slisnega popacenja), poleg tega pa avdiofili (zaradi mita ali resnice, vseeno je) raje posegajo po le-teh, tako da je avtomatsko ze zaradi trga in tehnicnih omejitev, vsaj naceloma, kompresije na vinilkah manj. Kot posledica je vecja moznost, da je avdio kompresija prve sorte se v mejah estetike, medtem ko ista plata na CDju pac zal ni, ker sta tako trg kot tehnicne specifikacije CDja bolj naklonjena temu da se prevec kompresira.

Nivo prve sorte kompresije lahko zmerite z RMS metrom... moral bi se najti plugin za skoraj vse predvajalnike mp3jev in podobno. Za razliko od peak metra, RMS meter meri povprecen avdio signal, in tako ulovi neko ravnotezje med glasnimi in tihimi deli, ergo, ce RMS meter kaze vecjo vrednost, potem je bilo kompresije vec, saj so tihi deli blizje glasnim in je s tem povprecje visje.

Nivo druge sorte kompresije lahko dobite kot pregled najhitreje tako (za windows uporabnike) da greste v vas glasbeni direktorij, izberete moznost ogleda podrobnosti (view>details) in desno kliknete na podrocje kjer pise name ter v meniju odkljukate "Bit Rate". Vec kot ga je, manj se je izgubilo (naceloma). Zadeva naceloma dela tudi v rezultatih iskanja.

Suma sumarum, mislim da se da narediti povsem spodoben, ravno prav skompresiran, zameten, mehak in kar je se trugih pridevnikov, ki jih ponavadi dajo vinilki, CD. Je pa res, da to zahteva od vseh vpletenih voljo, da se uprejo postavljenim standardom snemanja glasbe.
strani: « 1 2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prihodki glasbenih založb upadajo, prodaja vinilk narašča (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
8018666 (15153) madmitch
»

Prodaja čipov upadla za tretjino

Oddelek: Novice / Rezultati
103015 (2029) opeter
»

Letos pričakovanih 100 milijonov prodanih Blu-rayev

Oddelek: Novice / Optične enote / mediji
132710 (1907) Smeagol
»

Lani prodanih dvakrat več gramofonskih plošč (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Rezultati
13911568 (7910) BlueRunner
»

Bo Asus prevzel Gigabyte?

Oddelek: Novice / Matične plošče
162919 (2427) CCfly

Več podobnih tem