Še osupljivejša je rast v primerjavi z minulim letom. V prvi polovici leta 2020 so prodali 9,2 milijona gramofonskih plošč, letos pa kar za 108 odstotkov več. K temu je veliko prispevala tudi epidemija koronavirusa, zaradi česar so odpadli dogodki v živo, potrošniki pa so se preusmerili k drugim fizičnim izdelkom, kjer so pri glasbi na prvem mestu prav gramofonske plošče.
Med izvajalci je na prvem mestu Taylor Swift z albumom Evermore, sledijo pa Harry Styles s Fine Line,Kendrick Lamar z Good Kid M.A.A.D. City in Billie Eilish z When We Fall Asleep, Where Do We Go?. Evermore je postavil tudi absolutni rekord v prodaji v enem tednu, in sicer so prodali 100.000 izvodov. Dosedanji rekord je imel Jack White z albumom Lazaretto, ki so ga v prvem tednu leta 2014 prodali v 40.000 izvodih.
Na koncu omenimo še nezamenljive žetone (NFT), ki so letošnja modna muha. Avtorji služijo tudi z njimi, saj so od februarja do aprila letos prodali za 55,7 milijona dolarjev NFT-jev v povezavi z glasbo.
Ne štekam, zakaj folk spet posega po vinilkah. Moraš imeti res drago audio opremo, da je zvok primerljiv s CD-Jem. Edina prednost vinilke so večji in lepši ovitki.
Mislim da je to daleč onkraj "hipsterstva", ki je praktično neobstoječa subkultura.
Konec rasti so napovedovali še vsako leto od začetka rasti. Če bi bil takle graf na porastu okužb s koronavirudom, bi bili že v hard lockdownu, z vsemi možnimi ukrepi za preprečevanje širjenja:
Kot sem bral, so razlogi za nakupe vinilk precej raznovrstni. Baje dobršen del kupcev sploh nima gramofona - kupijo pač fizični izdelek njim ljubega izvajalca, da imajo artwork albuma dejansko v svoji lasti, poslušajo pa potem npr. preko streamanja. Kar velik del jih sicer ima nek poceni gramofon, in nekaj kupljenih albumov - visoka številka pride od te velike množice. Tudi ti večino glasbe poslušajo preko ostalih medijev, LP je le za "takmašno" občasno vrtenje.
Še najmanj je bojda resnih avdiofilov in lastnikov velikih zbirk albumov. Manj kot ljudi, ki kupijo album, ne da bi kupili gramofon.
Kar verjetno pomeni, da bo to modo kupovanja vinilk verjetno res sčasoma nadomestilo nekaj drugega. A zaenkrat kaže, da se ljudje s tem upirajo popolni nesnovnosti glasbe in želijo nek fizičen izdelek, vsaj za zares njim ljube albume.
Ne štekam, zakaj folk spet posega po vinilkah. Moraš imeti res drago audio opremo, da je zvok primerljiv s CD-Jem. Edina prednost vinilke so večji in lepši ovitki.
Zvok iz vinilke težko približaš CD-ju in rabiš, kakor praviš, res dobro opremo. Ampak poslušanje vinilke je posebno doživetje. Najbrž je povezano z navado nas, ki smo z vinilkami zrasli. Kadar si vzamem čas za poslušanje glasbe, vedno poslušam iz vinilk.
Mislim da je to daleč onkraj "hipsterstva", ki je praktično neobstoječa subkultura.
So kar prevladujoca kultura. Sploh v ITju jih je fantasticno veliko.
The 21st century hipster is a subculture (sometimes called hipsterism) that is defined by claims to authenticity and uniqueness yet, ironically, is notably lacking in authenticity and conforms to a collective style
Primerjati vinil s CDji je lazna dilema, ker izkusnja poslusanja CD je primerljiva izkusnji pretocnih storitev ... kupovati CDje albumov ki so dosegljivi na Spotifyu je absurdno, z vinilom pa gres v drugo smer in kvecjemu bi morali primerjat analogne in digitalne medije.
kupovati CDje albumov ki so dosegljivi na Spotifyu je absurdno, z vinilom pa gres v drugo smer in kvecjemu bi morali primerjat analogne in digitalne medije.
Ne, absurdno je uporabljati Spotify, prvic ne cenis glasbe (ker jo je preprosto prevec in cruzas naokrog prvih nekaj dni, potem pa poslusas "top 10"), drugic CD/LP, ki je tvoj. Ko te sreca pamet in nehas placevati za spotify bos glasbo se vedno imel.
Zvok iz vinilke težko približaš CD-ju in rabiš, kakor praviš, res dobro opremo. Ampak poslušanje vinilke je posebno doživetje. Najbrž je povezano z navado nas, ki smo z vinilkami zrasli. Kadar si vzamem čas za poslušanje glasbe, vedno poslušam iz vinilk.
Verjetno tu govorimo samo o ceni gramofona in odjemne doze.
Sam imam "domače", Kuzma Stabi S, Stogi S, Benz Micro Ace SM. Slišati je fensi, a je verjetno vrednost tega le kakšna sedmina vrednosti relativno majhne zbirke LPjev, manj kot 400. Tako da v vsakem primeru kupovanje glasbe na vinilkah ni poceni.
Že na povprečni opremi je sound z vinilke mnogo prijetnejši. Določeni albumi so kot bi poslušal nekaj novega, in ne nekaj, kar si slišal že 100x prej (na mp3 ali CDju). Razni pretočni servisi pa mi ga lahko potegnejo. Kar kupim, vedno še zloudam ali zripam.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Mastering za vinil se dela drugače, dejte mal poqwantat, no. Na žalost je dinamični razpon pri modernem masteringu prilagojenem za playback na mono bluetooth piksnah praktično neobstoječ.
Mastering za vinil se dela drugače, dejte mal poqwantat, no. Na žalost je dinamični razpon pri modernem masteringu prilagojenem za playback na mono bluetooth piksnah praktično neobstoječ.
Pa ne kar avtomatsko za vse albume, oz. mastering na vinilki ni nujno avtomatsko targetiran na višji dinamični razpon - ki je tako ali tako posledica t. i. Loudness Wars. Pogosto producenti kompresiran zvok smatrajo za zavestno artistično izbiro, in snemalnim tehnikom ne pustijo posegati v njihovo mojstrovino.
Že na povprečni opremi je sound z vinilke mnogo prijetnejši. Določeni albumi so kot bi poslušal nekaj novega, in ne nekaj, kar si slišal že 100x prej (na mp3 ali CDju). Razni pretočni servisi pa mi ga lahko potegnejo. Kar kupim, vedno še zloudam ali zripam.
Pri CD-jih ni problem tehnologija, ampak mastering. Kar pa spet ne velja za vse CD-je. Poleg tega obstaja kar nekaj novih (ponovnih) izdaj albumov na vinilu, kjer je za vir uporabljen že obdelan (slab) master.
Določeni albumi so kot bi poslušal nekaj novega, in ne nekaj, kar si slišal že 100x prej
dejanko z glasbo na vinilu vedno poslušaš nekaj novega. namreč ko diamantna igla reže po mehkem vinilu je zapis za vsako in za vedno unikatno spremenjen...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Spotify je odličen za poslušanje v službi, v avtu, bilokje "on the go".
Ko pa se doma zvečer želiš odklopiti pa ni lepšega kot imeti ustaljeno proceduro uporabe CD ali gramofona. Nečesa kjer se lahko fokusiraš samo na tisti album.
Oprema ni nujno grozljivo draga ampak "samo draga". Komot imaš samo gramofon približno kvaliteten ojačevalec za slušalke in slušalke. Cca 500 do 600 EUR in je užitek zagotovljen.
Ne štekam, zakaj folk spet posega po vinilkah. Moraš imeti res drago audio opremo, da je zvok primerljiv s CD-Jem. Edina prednost vinilke so večji in lepši ovitki.
Procedura je tista, ki takšno poslušanje naredi čarobno.
ps.: jaz vse albume poslušam na spotify. Tudi zvečer v dnevni sobi preko domačega ozvočenja. Si pa predstavljam da mora biti hudo zadovoljivo zagnati CD ali gramofon. Glede na to, da za Spotify itak plačujem se mi zdi škoda vlagati denar v nakup gramofonskih plošč ali CDjev in predvajalnikov.
Najbrž bo enkrat ta sistem propadel, tako kot je propadel nenormalno dober Google Play Music (dejankso je imel mnogo bolj inteligentne algoritme za randomizacijo playliste kot spotify).
Pač se bom s tem ubadal ko se to zgodi, I dont care.
Search artist: Led Zeppelin Create randomized playlist.
Works anywhere.
To o čemer ti pišeš je pač čar zaradi katerega ljudje kupujejo CDje in gramofonske plošče. Vsebino imajo zagotovoljeno za vse večne čase (oziroma dokler se ne spozabijo in idioti posodijo gramofonsko ploščo prijatelju).
Je pa treba vedeti da pri spotifyju se moraš kar lepo zadržat da ne začneš pritiskat gumba NEXT NEXT NEXT NEXT kot ti playlista ni več všeč. Da res ostaneš v fotelju in mirno uživaš v glasbi namesto da rataš rahlo živčen ko po 10 pritiskih gumba NEXT playlista še vedno ni takšna kot želiš.
Če zavrtiš gramofonsko ploščo si jo najbrž kupil ker jo ceniš, ker te poslušanje spravi v točno tako voljo kot želiš in jo boš torej z užitkom poslušal do konca.
To je razlika ki jo "next next next" streaming generacija težko prepozna.
Nekako si jaz razlagam takole: Spotify je odličen za zapolnjevanje tišine...za background glasbo. Odličen je tudi za poslušanje albumov, če se uporabnik lahko zadrži da res tisti album posluša do konca in ne začne zlorabljat milijonske kolekcije skladb ki jih spotify ponuja.
Včasih smo si za vsakdanjo rabo plošče presnemavali na kasete - za v avto, walkman ali pa za v kasetnik, ki je predvajal med delom, kuhanjem, ... Skratka za takrat, ko pozornost ni bila 100% pri glasbi, takrat je bilo vseeno za kvaliteto in je bilo škoda drsati plošče. Jaz sedaj namesto kaset uporabljam Apple Music, za "resno" poslušanje pa je še vedno gramofon.
Včasih smo si za vsakdanjo rabo plošče presnemavali na kasete - za v avto, walkman ali pa za v kasetnik, ki je predvajal med delom, kuhanjem, ... Skratka za takrat, ko pozornost ni bila 100% pri glasbi, takrat je bilo vseeno za kvaliteto in je bilo škoda drsati plošče. Jaz sedaj namesto kaset uporabljam Apple Music, za "resno" poslušanje pa je še vedno gramofon.
Če zavrtiš gramofonsko ploščo si jo najbrž kupil ker jo ceniš, ker te poslušanje spravi v točno tako voljo kot želiš in jo boš torej z užitkom poslušal do konca.
Nekateri albumi so narejeni kot zaokrožena celota in v teh primerih ima smisel poslušati album od začetka do konca.
Nekako si jaz razlagam takole: Spotify je odličen za zapolnjevanje tišine...za background glasbo. Odličen je tudi za poslušanje albumov, če se uporabnik lahko zadrži da res tisti album posluša do konca in ne začne zlorabljat milijonske kolekcije skladb ki jih spotify ponuja. Gramofon/CD player sta hrana za dušo.
Eden od problemov je, da si bos na Spotify-ju naredil seznam priljubljenih albumov. Recimo, da si bos oznacil 100 albumov. Prisel bo dan, ko ti bodo, recimo 3, nenadoma izginili. Verjetno bos celo dobil lep message, da nimajo vec pravic in ti predlagal nekaj tretjega. Prijatelj mi je omenil, da se mu je to ze zgodilo (drug streaming service).
Če zavrtiš gramofonsko ploščo si jo najbrž kupil ker jo ceniš, ker te poslušanje spravi v točno tako voljo kot želiš in jo boš torej z užitkom poslušal do konca.
Nekateri albumi so narejeni kot zaokrožena celota in v teh primerih ima smisel poslušati album od začetka do konca.
To so albumi o katerih govorim ja. Albumi ki si jih zavrtiš zvečer (namesto da se vrti televizor) in poslušaš od začetka do konca. Taki albumi so cela pustolovščina.
Za vse ostalo pa je Spotify dovolj dober. Kvaliteta streaminga je itak tako visoka da je povsem nesmiselno govoriti da normalen smrtnik sliši razliko med gramofonsko ploščo in Spotifyjem...morda sliši razliko v masteringu zaradi različnih albumov.
Nekako si jaz razlagam takole: Spotify je odličen za zapolnjevanje tišine...za background glasbo. Odličen je tudi za poslušanje albumov, če se uporabnik lahko zadrži da res tisti album posluša do konca in ne začne zlorabljat milijonske kolekcije skladb ki jih spotify ponuja. Gramofon/CD player sta hrana za dušo.
Eden od problemov je, da si bos na Spotify-ju naredil seznam priljubljenih albumov. Recimo, da si bos oznacil 100 albumov. Prisel bo dan, ko ti bodo, recimo 3, nenadoma izginili. Verjetno bos celo dobil lep message, da nimajo vec pravic in ti predlagal nekaj tretjega. Prijatelj mi je omenil, da se mu je to ze zgodilo (drug streaming service).
Ja, seveda. To se dogaja.
Glede na to da plačujem 8 EUR mesečno za Spotify ki ga lahko uporabljava oba z ženo (torej 4 EUR na osebo) v službi, v avtu, doma na PCu, na televizorju (povezan na receiver) me takšne težavice ne brigajo. Je preveč težav na tem svetu, ni reči ki bi rešila vse težave in zadovoljila vse potrebe :) Pač se odločiš da boš nekaj uporabljal in uporabljaš.
hočem rečt samo da razumem zakaj prodaja gramofonskih plošč strmo raste. Tudi sam bi jih kupil, če bi se mi dalo zajebavat s tem.
Kvaliteta streaminga je itak tako visoka da je povsem nesmiselno govoriti da normalen smrtnik sliši razliko med gramofonsko ploščo in Spotifyjem...morda sliši razliko v masteringu zaradi različnih albumov.
Zase vem, da slišim razliko mogoče pri dveh ali treh pesmih, ki jih res poznam skoraj na pamet.
Kvaliteta streaminga je itak tako visoka da je povsem nesmiselno govoriti da normalen smrtnik sliši razliko med gramofonsko ploščo in Spotifyjem...morda sliši razliko v masteringu zaradi različnih albumov.
Zase vem, da slišim razliko mogoče pri dveh ali treh pesmih, ki jih res poznam skoraj na pamet.
Pomojem slišiš razliko v masteringu albuma in ne v dejanski kvaliteti glasbe. Hudo možno je da je mastering na gramofonski plošči bolj širok ker pričakuijejo da jih poslušajo audiofili, albumi za katere vedo da bodo večinoma streamani oziroma prodani na CDjih uporabnikom ki jih poslušajo v avtomobilih, majhnih CD predvajalnikih ali pa "stolpih" pa imajo bolj zgoščeno glasnost (kot night mode na receiverjih za televizorje).
Primerjaj povsem enake albume na gramofonski plošči, CDju in streamingu pa boš lahko podal točnejšo oceno.
Sploh kak CD za v avto (epic driving rock music in podobno) sumim da ima mastering pač...prilagojen hrupu v avtomobilu pri 130 km/h.
hočem rečt samo da razumem zakaj prodaja gramofonskih plošč strmo raste. Tudi sam bi jih kupil, če bi se mi dalo zajebavat s tem.
Meni pa je pri gramofonu všeč ravno to, da se moraš za dober zvok nekoliko "potruditi", v smislu da najdeš opremo, ki ti ustreza (sam gramofon, igla, predojačevalec, če imaš ostalo pokrito), vse skupaj postaviš, skalibriraš, ...
Ne bodi užaljen ampak bom dal tole primerjavo: Ja sej...kot zelenjava iz domačega vrta, ki je večinoma enaka ali pa celo slabša od tiste iz trgovine samo so ljudje ponosni na njo ker so jo pač sami pridelali.
Včasih je pač bolj važen proces kot končni rezultat. Tudi meni, ogromno naredim sam doma. Mi je jasno da je najbrž slabše (ali pa vsak grše) narejeno kot če bi nekoga plačal da bi mi naredil...ampak jebiga. Sem sam vložil čas, naredil in zdaj to uporabljam.
Sej nekako pričakujem da boš razumel mojo šalo. :)
Pomojem slišiš razliko v masteringu albuma in ne v dejanski kvaliteti glasbe.
Pri pesmih, ki jih omenjam, slišim razliko v nekih posebnih detajlih. Razlika je glede poslušanja dokaj nepomembna. Ali gre za posledico masteringa, kompresije ali česa drugega, mi ni pomembno in se s tem niti nisem ukvarjal.
Ne bodi užaljen ampak bom dal tole primerjavo: Ja sej...kot zelenjava iz domačega vrta, ki je večinoma enaka ali pa celo slabša od tiste iz trgovine samo so ljudje ponosni na njo ker so jo pač sami pridelali.
Včasih je pač bolj važen proces kot končni rezultat. Tudi meni, ogromno naredim sam doma. Mi je jasno da je najbrž slabše (ali pa vsak grše) narejeno kot če bi nekoga plačal da bi mi naredil...ampak jebiga. Sem sam vložil čas, naredil in zdaj to uporabljam.
Sej nekako pričakujem da boš razumel mojo šalo. :)
Pomojem slišiš razliko v masteringu albuma in ne v dejanski kvaliteti glasbe.
To bo to. Digitalno ima drugace menda ze sirsi spekter kot plosce, posebej pri basu, je pa se kar nekaj omejitev.
Pri Pioneer pl51a z zelo dobro Shure glavo, ampak ne vem na pamet katera, stane slabe 500€ v primerjavi z dobrim DACom prakticno ni neke razlike. Pravzaprav nova glasba pogosto zveni bolj bogato v digitalni obliki, posebej, ce je bil remaster za vinyl.
Tako, da bom verjetno pocasi prodajal Gramofon in plosce, ker nimajo nekega smisla.
Če imaš voljo poišči različne albumske verzije pesmi: Lemon pipers - Green tambourine
Ti bo jasno kaj sem mislil s tistim masteringom. Ponekod se background inštrumentov sploh ne sliši, niti na gramofonski plošči ali CDjih. Ponekod pa jih že na 128 kbps youtube posnetku jasno slišiš.
(bodi pozoren naprimer na "ta ta taaaaaa" zvok v introtu pesmi). V večini albumskih verzij je povsem blaten in ga ne boš razločil. Na hitro si boš rekel da je to zaradi kompresije ampak pomojem pač ni to finta ampak je slab mastering kjer kitari dajo preveč basa in zato bas kitare popolnoma požre tisti "TA TA TAAAA" zvok.
Včasih je uspeh že da ženo prepričaš da imaš v dnevni sobi velike samostoječe stereo zvočnike namesto poličnih zvočnikov in receiver namesto zvočnikov z vgrajenim ojačevalcem (ali pa soundbar).
Google Play Music (ne obstaja več) in iTunes pa naprimer kakšne redke verzije pesmi včasih zamenjata z neko "generično" verzijo ker je kvaliteta posnetka boljša.
Jebiga, streaming je pač streaming....tudi če kupiš dejansko tistega posnetka ne fizično lastiš.
Prednost streaminga (ala Spotify, Tidal...) je v tem, da imaš svoje zbirke na voljo kjer koli na čimerkoli. Kvaliteta zvočnih zapisov tukaj ni primarnega pomena. Pa seveda tudi z glasbo si na tekočem, če je to trenutno IN :)
V praksi je najvecja prednost, da ne prihaja do prekinitev in nimas vsake pol ure dialoga katero vinilko bos dal na gramofon.
Ma ne vem, ce je to ravno neka strasna prednost. Ker narediti lasten streaming niti ni zahtevno (ce ze imas server). V bistvu je to docker up, pa nastaviti music directory. Bolj je prednost, da imas ogromno bazo pesmi.