Prijavi se z GoogleID

» »

Vsak deseti prodani album je gramofonska plošča

strani: 1 2 3

Okapi ::

Markoff je izjavil:

OK, kdaj začnemo kupovati VHS kasete in sumerske tablice?
Jaz sem za en projekt pred kratkim kupil en A4 pergament iz kozjega usnja - 25 evrov.

hojnikb je izjavil:

user-pass je izjavil:

Razliko med mp3 (katerikoli bitrate, vbr/cbr) in lossless je slisna vsakomur, problema sta samo dva: ljudje se ne potrudijo primerjati in pa nekateri poslusajo muziko na racunalniskih zvocnikih a la Logitech, kjer se najbrz res ne da slisati razlike. Vsakemu svoje.



Če slišiš razliko med 320K MP3jem in lossless formatom (aka flac) ti častim pir.
Seveda če prestaneš double blind test.

Jaz plačam gajbo pira;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Okapi ::

Silvo je izjavil:

Vinilke gor ali dol...meni osebno so čisto nepraktične.
Po drugi strani je naravni zvok analogen in ne digitalen.
Zato pa je grajen DAC - digitalno->analogni pretvornik. Kar pride iz zvočnikov, je vedno analogen zvok.

Olórin ::

-valvoline- je izjavil:

Gramofonska plosca definitivno ima povsem drugacen zvok kot klasicni cd ali mp3. Za rock evergrine in klasiko je vinika zakon. Mam AC/DC mini kolekcijo na cdjih in vinilkah. Slednji imajo nek bol naraven in kako naj recem bolj globji in *obarvan* sound. SN ratio nima nic z tem. Pa nisem nek audiofil.
Pri pop, disco, tehno in podobno razlike prakticno ni, oz jaz je ne zaznam.


opisuješ drugačen mastering.

user-pass ::

Okapi je izjavil:

Markoff je izjavil:

OK, kdaj začnemo kupovati VHS kasete in sumerske tablice?
Jaz sem za en projekt pred kratkim kupil en A4 pergament iz kozjega usnja - 25 evrov.

hojnikb je izjavil:

user-pass je izjavil:

Razliko med mp3 (katerikoli bitrate, vbr/cbr) in lossless je slisna vsakomur, problema sta samo dva: ljudje se ne potrudijo primerjati in pa nekateri poslusajo muziko na racunalniskih zvocnikih a la Logitech, kjer se najbrz res ne da slisati razlike. Vsakemu svoje.



Če slišiš razliko med 320K MP3jem in lossless formatom (aka flac) ti častim pir.
Seveda če prestaneš double blind test.

Jaz plačam gajbo pira;)


Fantje, ni tako enostavno, pravo glasbo in na pravi opremi bi vsak slisal razliko med 320kbs LAME (kar tudi je) mp3 in lossless. Jaz frekvenc (testirano) nad 13kHz sploh ne slisim, slisim pa razliko med katerimkoli komadom v mp3 in lossless, mora pa biti kaksna preferencna glasba, se pravi ne ravno kak death metal, ... Cisto za primer, nezmotljive so npr cinele, ali pa tudi bass linija, pa pianino ali katerikoli drugi instrument, ki zveni. Razlika med mp3 in lossless de facto ni samo v tem, da poreze visoke frekvence in jaz sem cisti dokaz za to :)

Olórin ::

Silvo je izjavil:

Vinilke gor ali dol...meni osebno so čisto nepraktične.
Po drugi strani je naravni zvok analogen in ne digitalen.


Katerkoli zvok ti slišiš iz zvočnikov je analogen. Vedno, brezpogojno. Tudi če je iz digitalnega vira, so ga spodobni DACi sposobni tako lepo zgladiti, da ti ne boš opazil razlike med analognim virom in digitalnim virom glasbe.

!!! Če sta oba zapisa narejena da zvenita isto !!!

user-pass je izjavil:

Fantje, ni tako enostavno, pravo glasbo in na pravi opremi bi vsak slisal razliko med 320kbs LAME (kar tudi je) mp3 in lossless. Jaz frekvenc (testirano) nad 13kHz sploh ne slisim, slisim pa razliko med katerimkoli komadom v mp3 in lossless, mora pa biti kaksna preferencna glasba, se pravi ne ravno kak death metal, ... Cisto za primer, nezmotljive so npr cinele, ali pa tudi bass linija, pa pianino ali katerikoli drugi instrument, ki zveni. Razlika med mp3 in lossless de facto ni samo v tem, da poreze visoke frekvence in jaz sem cisti dokaz za to :)


lažeš. najprej si rekel da slišiš razliko v KATERIMKOLI komadu, nato pa si navedel nekaj inštrumentov, kjer se da razliko izključno samo naučiti.
Naredi nekaj naključnih testov na netu, ti garantiram da boš razočaran nad svojim audiofilstvom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

Okapi ::

Foobar2000 ima dodatek za slepe teste, ABX. Naložiš flac in 320 mp3, program ti predvaja oba, ne da bi ti vedel, katerega poslušaš, na koncu pa dobiš rezultat.
http://www.foobar2000.org/components/vi...

user-pass ::

Uf jej, jaz nisem noben audiofil, pravim cel cas samo to, da bi na normalni opremi VSAK, sorry ker moram ponoviti, VSAK opazil razliko. In ja, res je, obstajajo dejansko komadi, kjer razlika ni ocitna. Razne opeke npr, beri zgoraj.

Olórin ::

svojih postov ne bom ponovno bral, hvala.

In ti garantiram da na nobenem modernem pop komadu ne boš zaznal razlike.

V starih posnetkih pa boš, ja. Ampak ne med 320 kbps mp3 in lossless. ker 320 kbps ima že takšno kvaliteto, da razlike ne moreš opaziti, nikakor. Ampak veselja ti ne bom vzel, lepo da misliš, da slišiš razliko.


ps.: še vedno pa iščemo albume z dobrim masteringom in ostalo kvaliteto. Naj bodo albumi 320 kbps mp3 ali lossless. Ampak za to, ali je mp3 ali lossless ali vinilka pa mi je vseeno.
ps2.: V detajle se ne bom spuščal saj predvidevam da klepetamo z ljudmi, ki poslušajo albume na telefonu z inear slušalkami.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

Okapi ::

Dober mastering ima večina DVD-A plat, tudi mnoge SACD.

user-pass ::

Olórin ::

v zbirki kjer imaš samo flac je pa res težko vedno klikniti gumb flac.

opravi test na internetu, nad pesmimi ki jih nisi poslušal že 100x in za katere neveš v katerem formatu jih imaš ti shranjene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

matijadmin ::

Okapi je izjavil:

Dober mastering ima večina DVD-A plat, tudi mnoge SACD.


Večina komercialnih, pa tudi starih in dobri SACD, CD idr. predvajalnikov ima, četudi kolikor toliko spodoben DAC, težave z jitterjem zaradi slabih clockov. Običajno pa imajo tisti ta boljši zelo, zelo solidne predoj. in se jih zato splača z malo truda/dinarčkov predelati.
Vrnite nam techno!

user-pass ::

Olórin je izjavil:

v zbirki kjer imaš samo flac je pa res težko vedno klikniti gumb flac.

opravi test na internetu, nad pesmimi ki jih nisi poslušal že 100x in za katere neveš v katerem formatu jih imaš ti shranjene.

Greva po vrsti, ti trdis, da ne morem zaznati razlike med 320kbs mp3 in lossless, jaz ti skusam (ne vem tocno zakaj) dokazati, da je mp3 tako sranje, da vsak opazi razliko na kolikortoliko spodobni opremi. Sedaj ti dokazem in ti sedaj trdis, da je problem, ker poslusam samo lossless muziko ali kako? Kaj ima to veze s cimerkoli? Drugace pa ja, jasno da poslusam izkljucno lossless, zakaj bi se matral z mp3?

Get your shit together, poba :)

Okapi ::

Dokazal nisi čisto nič, ker ti na besedo pač ne bomo verjeli. Mogoče imaš pa paranormalne sposobnosti in datoteki ločiš, ne da bi ju sploh poslušal?>:D

user-pass ::

Cakaj malo, pa saj si ti dal link na tisti ABX?! Ce bi ga sam sprobal, bi tudi ti opazil razliko, to trdim ze ves cajt. Jaz imam dokazano podpovprecen sluh, brez zajebancije.

Okapi ::

ABX je že v redu, kaj si poslušal in primerjal, pa nihče ne ve.

MrStein ::

To je tak kot vožnja bicikla. Vsak se lahko nauči, ampak dokler ne, mu zgleda kot magija.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Okapi ::

Razen da so naredili že en kup resnih raziskav, v katerih ugotavljajo, da razlike v povprečju ni mogoče slišati.

O.

matijadmin ::

Okapi je izjavil:

Razen da so naredili že en kup resnih raziskav, v katerih ugotavljajo, da razlike v povprečju ni mogoče slišati.

O.


Ključno je, na kakšnem sistemu in predvsem DAC-u boš poslušal. Problem je, da velika večina ne poseduje takšnega DAC-a, da ne s svojimi 'karakteristikami' prekril šivanko, ki jo iščejo v senu. Pa tudi pri tem postane nad 256 kbps izjemno težko.

Največji problem pri tem je imeti dovolj dober sistem/DAC. Povsem neumno je delati test, če pa ga delaš na zanikrnem sistemu, po možnosti tistemu, kar pač je na PC-ju.
Vrnite nam techno!

Zgodovina sprememb…

Truga ::

pegasus je izjavil:

Sva že dva ... jaz si to razlagam z demokracijo kot tiranijo večine. Večina ljudi je vizualcev in posledice so vidne (pun intended).

Meni gre to se posebej na jetra v igrah. 10-15 let nazaj je kazalo, kot da bo zvok *vsak cas* na nivoju, ko se ozres cez ramo ko slisis nekaj za sabo, ce imas slusalke ki so kostale kak euro vec kot 10. Nekaterim igram je to celo zacelo uspevati.

Pol je pa Creative sedel na svojih patentih, in zdaj smo tam kjer smo. V GameOSu sploh nimas vec native podpore za hardware accelerated zvok, ze od Viste dalje. Posledice pa so pac taksne kot so :(

Silvo ::

Okapi je izjavil:

Silvo je izjavil:

Vinilke gor ali dol...meni osebno so čisto nepraktične.
Po drugi strani je naravni zvok analogen in ne digitalen.
Zato pa je grajen DAC - digitalno->analogni pretvornik. Kar pride iz zvočnikov, je vedno analogen zvok.


Okapi..DAC gor ali dol.
Zvok je po naravi analogen in pika.Predstavljaj si,da igraš kitaro ali nekaj in to valovi...
Ko to pretvoriš v digitalno obliko se zmeraj nekaj informacij izgubi in pika.
Koliko se izgubi je odvisno od kakovosti te pretvorbe in je že druga pesem.
Glasba je čisto analogno zvočno valovanje in tam je zapis informacij popolen.
Pa ga digitalizirajmo.
Recimo klasičen CD je tako iz tega valovanja vzorčen 44 tisočkrat na sekundo,torej samo tiste vrednosti dobljene takrat.
Kaj pa vmes?Kje se je zgubilo vse ostalo?V možganih edino,kot je nekdo že omenil nekje:)
Vsak DAC,ker pa večinoma poslušamo mp3,ki je vmes pri pretvorbi zgubil ogromno podatkov,pa še kvaliteta ojačevalnika,zvočnikov ali slušalk odtehta svoje je,čisto vseeno kake kvalitete je ta,če ni izvor ok.
Tako da res poslušašš na koncu nek analogen zvok,ne glede na format ali kvaliteto le tega:)
Še zmeraj pa mi vinilke ostajajo totalno nepraktične:)
Silvo

Okapi ::

Silvo je izjavil:

Okapi je izjavil:

Silvo je izjavil:

Vinilke gor ali dol...meni osebno so čisto nepraktične.
Po drugi strani je naravni zvok analogen in ne digitalen.
Zato pa je grajen DAC - digitalno->analogni pretvornik. Kar pride iz zvočnikov, je vedno analogen zvok.


Okapi..DAC gor ali dol.
Zvok je po naravi analogen in pika.Predstavljaj si,da igraš kitaro ali nekaj in to valovi...
Ko to pretvoriš v digitalno obliko se zmeraj nekaj informacij izgubi in pika.
Koliko se izgubi je odvisno od kakovosti te pretvorbe in je že druga pesem.
Glasba je čisto analogno zvočno valovanje in tam je zapis informacij popolen.
Si še eden od tistih, ki v resnici ne razume čisto dobro, kaj je analogno, kaj digitalno, in kaj se dogaja med pretvorbo v eno in drugo smer. Informacija se pri digitalizaciji sicer lahko izgubi, ni pa nujno. Recimo digitaliziraš čisti sinusni ton A, 440 Hz. Ko digitalni posnetek nato znova pretvoriš v analognega in predvajaš iz zvočnika, bo iz njega prišel čisti sinusni ton s 440 Hz, brez najmanjše izgube informacije. Kar se pri digitalizaciji izgubi, (lahko) pri "analogizaciji" dobiš nazaj.

gruntfürmich ::

Silvo je izjavil:

Zvok je po naravi analogen in pika.Predstavljaj si,da igraš kitaro ali nekaj in to valovi...
Ko to pretvoriš v digitalno obliko se zmeraj nekaj informacij izgubi in pika.
Koliko se izgubi je odvisno od kakovosti te pretvorbe in je že druga pesem.
Glasba je čisto analogno zvočno valovanje in tam je zapis informacij popolen.
Pa ga digitalizirajmo.
Recimo klasičen CD je tako iz tega valovanja vzorčen 44 tisočkrat na sekundo,torej samo tiste vrednosti dobljene takrat.
Kaj pa vmes?Kje se je zgubilo vse ostalo?V možganih edino,kot je nekdo že omenil nekje:)
Vsak DAC,ker pa večinoma poslušamo mp3,ki je vmes pri pretvorbi zgubil ogromno podatkov,pa še kvaliteta ojačevalnika,zvočnikov ali slušalk odtehta svoje je,čisto vseeno kake kvalitete je ta,če ni izvor ok.
Tako da res poslušašš na koncu nek analogen zvok,ne glede na format ali kvaliteto le tega:)
Še zmeraj pa mi vinilke ostajajo totalno nepraktične:)


izgubi se sigurno nekaj informacij; vsake molekule zraka ki zaniha pač ne moremo zapisati, ampak mehanska zaznavala so verjetno lahko miljardokrat bolj občutljiva kot človeško uho, zato je malo nerodno govoriti da se informacije 'izgubijo', ker ne bi bile na voljo za konzumiranje nobenemu.
in pa frekvenca zvoka po mojem ni enako frekvenca vzorčenja!? po mojem naprava zapisuje zvok na nek digitalen medij enako neodvisno od frekvence, drugače to nima smisla. ne more se prilagajat frekvenci, ampak v kontinuiranih intervalih zapisovat zvočno paleto različnih frekvenc...?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Še ilustracija za tisto, kar sem zgoraj napisal, in kar marsikoga bega. Ko imaš digitalni zapis, je res manj informacij (stopničke namesto lepe krivulje), ampak ko te stopničke pretvoriš nazaj v zvok, dobiš že spet lepo krivuljo. "Izgubljene" informacije so se vrnile.



Koliko informacij se tako "vrne", in koliko se jih izgubi, oziroma jih je napačno povrnjenih, je seveda odvisno od samega postopka digitalizacije in "analogizacije" ter vrste signala.

Če pri teh pretvorbah izgubiš informacije, ki jih uho in možgani tako ali tako niso sposobni zaznati, ne boš slišal nobene razlike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

gruntfürmich ::

kolikšna pa je frekvenca vzorčenja po navadi?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

MrStein ::

44100 Hz

Za consumer zadeve.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Okapi ::

Pri CD je 44,1 kHz, DVD je 48 kHz, na DVD-A pa 96 ali 192 kHz.

MrStein ::

Okapi je izjavil:

Kar se pri digitalizaciji izgubi, (lahko) pri "analogizaciji" dobiš nazaj.

Ne moreš. Finta je, da se sploh ne izgubi (No nekaj se. In je izgubljeno za vedno. Tako kot ne moreš 64kbps MP3 prekodirati v 320 in "magično" povečati kvaliteto posnetka).

Silvo je izjavil:


Zvok je po naravi analogen in pika.Predstavljaj si,da igraš kitaro ali nekaj in to valovi...
Ko to pretvoriš v digitalno obliko se zmeraj nekaj informacij izgubi in pika.

Enako kot pri analognem snemanju.

Koliko se izgubi je odvisno od kakovosti te pretvorbe in je že druga pesem.

Enako kot pri analognem snemanju.

Glasba je čisto analogno zvočno valovanje in tam je zapis informacij popolen.

Oh, sem mislil, da se pogovarjam z razumno osebo. (sorry, ampak nekje je meja)

Okapi je izjavil:

Razen da so naredili že en kup resnih raziskav, v katerih ugotavljajo, da razlike v povprečju ni mogoče slišati.

V povprečju vsi jemo segedin in živimo 63 let.

Tipični MP3 (128kbps, sploh z nerodnimi opcijami in klavrnim enkoderjem) so očitno različni od source.
Ampak ja, 99% bo reklo, da je pogreti dunajc od včeraj bil "čisto dober". Se strinjam.

Kako so potem tu konsistentno zaznali MP3? Sploh tisti Shine (tudi MP3)?
http://listening-tests.hydrogenaud.io/s...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Okapi ::

MrStein je izjavil:

Okapi je izjavil:

Kar se pri digitalizaciji izgubi, (lahko) pri "analogizaciji" dobiš nazaj.

Ne moreš. Finta je, da se sploh ne izgubi
Odvisno, kako gledaš na stvar. Začasno se "izgubi", koliko se izgubi, je pa odvisno od tega, kako dobro znaš digitalni zapis znova pretvorit v analognega. Boljši DAC bolje povrne izvirni zvok, kar pomeni, da lahko danes 30 let stare digitalne posnetke poslušamo bolje, kot jih je bilo mogoče poslušati takrat, ko so jih posneli.

O.

-valvoline- ::

Staro original LP lahko probate tudi sami digitalizirat z malo boljsim ali slabsim hardwareom, ce je nek hud rock posnetek ali klasika garantiram da bo digitaliziran posnetek vedno drugacen kot orininal LP. Sprobano ze parkrat. Zvocna kartica pa mislim da je bila ena taboljsih audigy 2 al neki tazga. Tudi ko snemas z 24bit in 192khz samplov se vedno original LP vedno ima drugacen zvok kot digitalni posnetek. Zanimivo da se to najbolj opazi pri rock glazbi, zakaj je tako pa mi ni jasno.

Zgodovina sprememb…

MrStein ::

Okapi je izjavil:

MrStein je izjavil:

Okapi je izjavil:

Kar se pri digitalizaciji izgubi, (lahko) pri "analogizaciji" dobiš nazaj.

Ne moreš. Finta je, da se sploh ne izgubi
Odvisno, kako gledaš na stvar. Začasno se "izgubi", koliko se izgubi, je pa odvisno od tega, kako dobro znaš digitalni zapis znova pretvorit v analognega. Boljši DAC bolje povrne izvirni zvok, kar pomeni, da lahko danes 30 let stare digitalne posnetke poslušamo bolje, kot jih je bilo mogoče poslušati takrat, ko so jih posneli.

No ja, če gremo v finese, se na vsakem koraku nekaj (malega, ali tudi večjega) izgubi.
V teoriji se:
- izgubi frekvence izven ciljnega območja
- se doda nekaj šuma (kvantizacijski)

V praksi pa je odvisno od kvalitet opreme (in delno njene uporabe). (čakam, da kdo ponudi svoj "popoln, doma izdelan za 5 EUR DAC" ;))
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Silvo ::

Okapi...kot si napisal,odvisno od postopka in kvalitete digitalizacije.
Analogni val res postane zobčan,vendar zapis s 16biti še dodatno uniči informacijo vala,zaradi omejitve
kako natačen je lahko sploh tak zapis(tudi boljši 24biten je lahko,ampak vseeno).
Torej že v štartu imamo dvakrat slabšo kakovost.
To me ne moti,tako kot večine ne,ker tega ne sliši kot praviš...ali pač?
Silvo

Okapi ::

Analogni val nič ne postane zobčast. Iz zvočnika pride gladek, drugačen niti ne more priti. Lahko se mu zgodi samo to, da ni čisto enak kot izviren, ampak gladek je še vedno.

djurodrljaca ::

Očitno nekateri ne vejo kaj so to filtri...

-valvoline- ::

djurodrljaca je izjavil:

Očitno nekateri ne vejo kaj so to filtri...

Gas maske za zvok :)

matijadmin ::

Silvo je izjavil:

Okapi je izjavil:

Silvo je izjavil:

Vinilke gor ali dol...meni osebno so čisto nepraktične.
Po drugi strani je naravni zvok analogen in ne digitalen.
Zato pa je grajen DAC - digitalno->analogni pretvornik. Kar pride iz zvočnikov, je vedno analogen zvok.


Okapi..DAC gor ali dol.
Zvok je po naravi analogen in pika.Predstavljaj si,da igraš kitaro ali nekaj in to valovi...
Ko to pretvoriš v digitalno obliko se zmeraj nekaj informacij izgubi in pika.
Koliko se izgubi je odvisno od kakovosti te pretvorbe in je že druga pesem.
Glasba je čisto analogno zvočno valovanje in tam je zapis informacij popolen.
Pa ga digitalizirajmo.
Recimo klasičen CD je tako iz tega valovanja vzorčen 44 tisočkrat na sekundo,torej samo tiste vrednosti dobljene takrat.
Kaj pa vmes?Kje se je zgubilo vse ostalo?V možganih edino,kot je nekdo že omenil nekje:)
Vsak DAC,ker pa večinoma poslušamo mp3,ki je vmes pri pretvorbi zgubil ogromno podatkov,pa še kvaliteta ojačevalnika,zvočnikov ali slušalk odtehta svoje je,čisto vseeno kake kvalitete je ta,če ni izvor ok.
Tako da res poslušašš na koncu nek analogen zvok,ne glede na format ali kvaliteto le tega:)
Še zmeraj pa mi vinilke ostajajo totalno nepraktične:)


Kaj si kdo predstavlja, je zelo nepomembno. Dejstva in resnice so daleč od zdrave kmečke logike in predstav domačih mojstrov.

Imaš tudi izjemno, izjemno kakovostne DAC-e s predojačevalniki (drage in manj drage). Hec pa je, da tako ali tako ima večina že tako nekakovostne sisteme, da se pri reprodukciji analogno zapisanega signala izgubi (s popačenjem in šumi) čisto dovolj, da je še v teoriji težko prikazati razliko.

Okapi je izjavil:

MrStein je izjavil:

Okapi je izjavil:

Kar se pri digitalizaciji izgubi, (lahko) pri "analogizaciji" dobiš nazaj.

Ne moreš. Finta je, da se sploh ne izgubi
Odvisno, kako gledaš na stvar. Začasno se "izgubi", koliko se izgubi, je pa odvisno od tega, kako dobro znaš digitalni zapis znova pretvorit v analognega. Boljši DAC bolje povrne izvirni zvok, kar pomeni, da lahko danes 30 let stare digitalne posnetke poslušamo bolje, kot jih je bilo mogoče poslušati takrat, ko so jih posneli.

O.


Natanko tako.

-valvoline- je izjavil:

djurodrljaca je izjavil:

Očitno nekateri ne vejo kaj so to filtri...

Gas maske za zvok :)


Pa teci z njo Cooperja! :))
Vrnite nam techno!

Zgodovina sprememb…

Truga ::

-valvoline- je izjavil:

zakaj je tako pa mi ni jasno.

Ker ne znas snemat.

kixs ::

Meni se tale stavek ni zdel logicen:

Vsak deseti prodani album je gramofonska plošča


To bi pomenilo, da ima prodaja vinilk 10% trzni delez pri prodaji albumov. Kar bi bilo ogromno, ce bi bilo res, pa seveda ni. Glede na porocilo samo, ima se vedno "ogromen" delez, vendar zgolj cca 5% (vsak 20-ti album se proda kot vinilka).

matijadmin ::

Pa še nekaj se je spremenilo, da je to razmerje videti, kakor je. Ljudje večinoma 'pobirajo' glasbo in ne kupujejo.
Vrnite nam techno!

francek1 ::

Silvo je izjavil:

Vinilke gor ali dol...meni osebno so čisto nepraktične.
Po drugi strani je naravni zvok analogen in ne digitalen.
Žal gre kvaliteta predvajanja glasbe v zadnjih 10 letih navzdol,
mladi pa poznajo samo še mp3 iz telefona in jim to zadostuje,ker niso slišali drugega.

Ja in kaj naj bi naredili drugega? Zmontirali analogen predvajalnik vinilk v telefon?
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

cegu ::

Silvo je izjavil:

Okapi...kot si napisal,odvisno od postopka in kvalitete digitalizacije.
Analogni val res postane zobčan,vendar zapis s 16biti še dodatno uniči informacijo vala,zaradi omejitve
kako natačen je lahko sploh tak zapis(tudi boljši 24biten je lahko,ampak vseeno).
Torej že v štartu imamo dvakrat slabšo kakovost.
To me ne moti,tako kot večine ne,ker tega ne sliši kot praviš...ali pač?


Na koliko mikrometrov natančno se pa da zapisati zvok na gramofonsko ploščo? Po višini in po dolžini? Imamo kakšen frekvenčni odziv in primerjavo amplitudie naravnega zvoka z vilinsko?

Na kakšen način bi sploh lahko primerjali kvaliteto gramofonske plošče na način, da bi zadostoval avidofilu? Ne moremo digitalno, ker mu nihče ne bo zaupal :)

MrStein ::

cegu je izjavil:

Imamo kakšen frekvenčni odziv in primerjavo amplitudie naravnega zvoka z vilinsko?

Seveda. To so osnovni podatki pri vsakem testu opreme.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

pegasus ::

cegu je izjavil:

Na koliko mikrometrov natančno se pa da zapisati zvok na gramofonsko ploščo? Po višini in po dolžini?
Če me spomin ne vara je Kuzma nekje nekoč govoril o velikosti nekaj atomov ;)

cegu ::

Ima kdo konkretne podatke za gramofonsko ploščo?
CD vzorčenje:

    44100 Hz - max teoretična frekvenca: 22050 Hz
    16bit zvočne globine: 65535 možnih vrednosti za amplitudo


Gramofonska plošča ima zapis posnet na oko nekje na 1mm (najbrž manj). Če bi se primerjala s CDjem, potem bi morala biti razlika med višinami 15 nanometrov, kar je smešno.
Frekvenčno odzivnost pa lahko primerjamo s strimno prehodov na plošči.

Namenoma zadeve nisem poGooglal, tako če mi kdo zna odgovoriti če ima tole smisel, brez pametovanja po 5minutnem branju Wikipedije, lepo prosim, da ne bom bučk streljal :)

pegasus ::

sammy73 ::

Seveda pa se tudi plošča vrti s končno hitrostjo, zato njena "frekvenca vzorčenja" tudi ni neskončna. Komadi, ki so bolj proti koncu plošče in s tem posneti na manjšem premeru (zaradi konstantne kotne hitrosti je tam premikanje igle po zapisu počasnejše) so slabše kvalitete, kar je še kako slišno (predvsem zaradi presketanja vinilk).
Jaz občasno glasbo še vedno poslušam z vinilk, čeprav že precej časa nisem kupil nobene. Pri vsem tem se gre bolj za obred, saj gramofon vrtim samo takrat, ko se 100% posvetim glasbi. To pomeni, da najprej izberem trenutnemu razpoloženju primerno ploščo iz zbirke, čemur sledi priprava (previdno jemanje iz ovitka, čiščenje prahu), nato pa se cel album odvrti do konca. Tudi kakšen dober whisky zraven ni odveč. Gramofon je pa Kuzma.

MP3ji igrajo takrat, ko je glasba le za kuliso. CDji so mi vedno delovali preveč sterilno, tako vizualno, kakor slišno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sammy73 ()

gruntfürmich ::

Silvo je izjavil:

Zvok je po naravi analogen in pika.Predstavljaj si,da igraš kitaro ali nekaj in to valovi...

to mislim da sploh ni res. to niso nobeni valovi ali kaj podobnega, pač pa čisto navadne molekule zraka ki jih določena membrana zazna v določenem časovnem obdobju.
in to ni nikoli analogno, ampak vsak dotik molekule z membrano je enkraten dogodek in je digitalen. ima 'frekvenco' nihanja in hitrost. kaj je tu analognega?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

sammy73 ::

To si pa zelo dobro razložil.

MrStein ::

No, frekvenca in hitrost so precej analogne stvari.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Machete ::

sammy73 je izjavil:

Seveda pa se tudi plošča vrti s končno hitrostjo, zato njena "frekvenca vzorčenja" tudi ni neskončna. Komadi, ki so bolj proti koncu plošče in s tem posneti na manjšem premeru (zaradi konstantne kotne hitrosti je tam premikanje igle po zapisu počasnejše) so slabše kvalitete, kar je še kako slišno (predvsem zaradi presketanja vinilk).


To je precej zoprno ja. Tule je en, po moje, relevanten post na forumu o tem.
Tako da z dobro nastavitvijo playerja in izbiro igle, se da pojav zmanjšat.

Re: Why does the last track of a lp sound distorded ?
Inner groove distortion is one of the inherent problems with the vinyl format. As the groove gets closer to the center of the record, the actual velocity decreases, and you have much less space to squeeze the same amount of sound. The resulting grainy, distorted effect is called "mistracking". It generally gets worse with louder material, especially with high frequencies.

To get the best sound out of the end of an LP, you will need a cartridge with a very fine stylus -- meaning NOT a DJ cartridge -- and it must be set up properly (alignment, anti-skate, tracking force, etc.). Unfortunately, these days there are very few stores that sell good listening cartridges; the last few that I've bought I had to get through on-line retailers. DJ cartridges are everywhere, but these simply will not give you decent sound. In order to withstand the rough conditions of DJing (backcueing, high tracking forces, being dropped, etc.), DJ cartridges have very large and robust stylii. While these hold up these circumstances very well, they simply cannot accurately track those tight grooves at the end of an LP. Audiophile cartridges, on the other hand, are very delicate and fragile (and sometimes very expensive) devices... but they deliver the sound.

I've gone through several cartridges searching for the one that has the least mistracking... Ortofon OM-10 and 20, Grado Blue, Audio-Technica AT331LP... I currently use a Shure V15VxMR cartridge, which is known for being one of the best-tracking cartridges out there. Now I don't have tracking problems with even the loudest 12"s out there.
Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10
strani: 1 2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vsak deseti prodani album je gramofonska plošča (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Rezultati
11126509 (14905) gruntfürmich
»

Digitalna prodaja glasbe dohitela fizične nosilce

Oddelek: Novice / Rezultati
198860 (6924) Machete
»

Prodaja glasbe v ZDA pada (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
5414601 (11205) jype
»

Prihodki glasbenih založb upadajo, prodaja vinilk narašča (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
8018509 (14996) madmitch
»

Lani prodanih dvakrat več gramofonskih plošč (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Rezultati
13911523 (7865) BlueRunner

Več podobnih tem