» »

Človeško oko

Človeško oko

Penstar Systems - Sicer nisem ravno poklicen zdravnik, pa tudi Slo-tech ni ravno kraj, kjer bi se razglabljalo o človeških organih, vendar kdaj pa kdaj le moramo malce pogledati skozi prste, ko pridemo do organa, ki ima še kako veliko opraviti z računalnikom. Poleg rok, ki so pomembne predvsem za vnašanje ukazov, je pomembnejši organ samo še oko. Dejavnost očesa najbolje opazimo pri računalniških igrah, kjer se seznanjamo z znano kratico FPS. Tukaj že vrsto let divjajo žolčni prepiri o tem, koliko slik na sekundo zmore zaznati oko. Najpogostejša trditev je, da oko ne zaznava več kot 30 slik na sekundo. Nekateri se s to trditvijo strinjajo, nekateri pa ne. Avtor tega članka spada k slednjim, saj trdi, da lahko človeško oko opazi razliko med 60 in 72 sličicami na sekundo - sicer ne v igri, ampak pri gledanju v zaslon z visokimi in nizkimi frekvencami osveževanja. Pri igrah je malce drugače; iz lastnih izkušenj vam lahko povem, da če niste ravno preveč pozoren, kaj hitro več ne ločite, kaj je nad 30 FPS-ji. Vendar, če boste malce bolj pozorni, boste pri več slikicah na sekundo kljub teoretični zmogljivosti očesa do 30 FPS-jev zaznali malce bolj gladko animacijo pri igrah. Vendar, da ne boste mislili, da je 72 FPS-jev višek za oko; nekateri celo pravijo, da je 85 FPS-jev definitivni maksimum .

11 komentarjev

sleby ::

jest mislm da je meja nekje med 72 in 80 .

tha_man ::

Nad 50 fps ne pogruntam nobene razlike, manj pa se pozna (sicer je 30 že čist zakon). Po moje ni kriva občutljivost očesa, ampak to, da se fps ne sklada s frekvenco osveževanja, zato pride do trganja slike.

Kar se pa osveževanja tiče, pa razliko med 60 in 75 pogruntam, ampak ni problem v tem da bi se zatikal miškin kurzor ali kaj podobnega (to se itaq :)), hec je v tem da ekran utripa, sploh če ga pogledam malo postrani (posledica je glavobol). Nad 75 Hz pa ne vidim razlike, vsaj na 15" monitorju ne.

snow ::

v igrah se ful dost opazi skakanje FPSjev. nekje nad 60 FPS je igralno zame... q3a je pa itak nek poseben tic..

v starih casih (p133) smo igrali quake2 na 17 fps. vsi srecni.

undefined ::

To je sicer ZELOOOO star članek, začetna stran pa ni tam kot jo je linkal slycer, pač pa TUKAJ.

Še glede FPS... med 60 in 100 fps je razlika več kot OČITNA, prav tako je očitna med frekvenco 72Hz in 85Hz, ter 85Hz in 100Hz, da razlike med 72Hz ter 100Hz sploh ne omenjam.

Daishi ::

Kot poklicni zdravnik : :D

Nekaj je debata o tem kaj clovesko oko zazna ( razlika med 85 in 100 Hz osvezevanja . . . resitev = LCD, . . . ali monitor z persistentnimi fosforji ala TV=jodl slika ampak brez motecega blinkanja ), nekaj pa kaj razbere ( 30 slikic je za razbranja prevec, niti vsega zaslona ne moremo razbrati ).

Razprava o tem kako deluje nase oko ( no nasi mozgani v bistvu ) pri opazovanju je nedvomno zelo kompleksna. Naceloma se skoncentriramo na stvar , ki jo smatramo pomembno, "refleksno" kontroliramo, kar se hitro giblje ( marsikatero antilopo je to resilo pred malim lacnim levckom, ki bi jo tko rad popapal ), podzavestno pa "spremljamo" ( monitoriramo ) celo sliko.

Spremljanje je precej hitrejsi proces in je tisti "feeling", da neki lepo tece ( Need For Speed pri 16 bit na tezkih masincah ).

Lahko bi tudi rekli, da s koncentracijo na kljucne elemente nekako potisnemo v ozadje hitri screening ostanka scene in stvar se nam zdi, da tece OK. ( ko postavljam rekorde v spilu nikoli ne opazim, da hribi v ozadju preskakujejo, ce spila drugi pa se mi zdi da sam to vidim ).

Da strnem stvar :

30 tapravih FPS na LCD monitorju ( kjer ni klasicnega refresh-a ) je povsem zadosti. ( se posebej ce bi imeli accumulator buffer kot ga je obljubljal 3Dfx za Voodoo 5 . . . ce ga kdo prodaja, naj mi sporoci . . . mu dam Asus Geforce 2 GTS za njega )

z 100 FPS pa je feeling na visku:D

Krtek ::

Jest ločim že med 72Hz in 80 Hz. Če je pod 80 Hz mi je že tako moteče, da ne morem gledat par ur. Sicer pa zdaj največ uporabljam LCD monitor (laptop)

LP

Hitman- ::

Pri igrah je opazovanje FPS-ov zelo razlicno..to vam lahko povem. Igranje Marcedes Benz Truck Rcing je pri 30 fps ze cisto igralno...ne opazi se zatikanja. Spet pri drugih (tukaj moram posebej omeniti Counter-Strike, ki ga pogosto igram) pa se mi zdi, ko fps padejo pod 40, da je igranje zelo oteženo. Za vas ne vem, a zase lahko trdim, da prav razločno opazim razliko med 30 in 70 fps-ji. [:\]

undefined ::

Daishi, prav imaš, pri dirkah, ampak LE pri dirkačinah, je 30 fps kar OK (čeprav je to nekje spodnja meja), ne glede na vrsto monitorja. Pri FPS pa je NUJNO 60 fps (najmanj 1x več kot pri dirkačinah).


Za zadovoljivo igranje, je pri dirkačinah fajn imeti 50-60 fps, in pri FPS-jih okoli 100 fps (seveda govorim o (skoraj) idealnem igranju). Kolk je slika "mehka" (smooth motion), pa ni popolnoma nič odvisno al je monitor navadni, LCD, al pa kremenčkov. Jaz še zmeraj raje 'gledam' na navadnega kot pa LCD. LCD ima tist kristalni odsev, ki mi ni preveč všeč.

Highlag ::

Ni vse v Hz-ih. Ko sem uporabljal še zdaj že pokojno Amigo:( sem imel osveževanje 60Hz na njenem monitorju (C1024 ali nekaj podobnega) in me 60 Hz sploh ni motilo, ker je bila slika stabilna brez utripanja
Ko sem kupil PC in tudi nov monitor je nov monitor v primerjavi z C1024 pri 60Hz tako utripal, da je kar plesalo. Monitorja sem postavil en ob drugemu. Res je da C1024 ni podpiral višjih frekvenc. Novi pa podpira do 120Hz.

Zakaj vse to? Zato, ker novi monitorji uporabljajo fosfor, ki bistveno hitreje neha žareti. Zato ima ta monitor enako stabilno sliko šele pri 75Hz. Seveda rabiš osveževanje 120Hz če Quake laufa z 120Fps, ker drugače teh 120Fps monitor itak nebi mogel prikazati :D

hatch ::

Vojaski experimenti so dokazali da clovek lahko zazna slikico (priblizno obliko in barvo) ki je vidna le 1/200 sekunde. Iz cesar sledi da so fpsji nad 100 tudi pomembni.

LCD monitorji so precej slabsi za igre kot navadni CRT, saj imajo dobesedno LAG zaradi pocasne spremembe stanja. (na desktopu se recimo vidi sled miske)

Da ne govorim o kakih DVDjih na LCD-jih... sranje totalno.

singular ::

probajte kdaj q3 z maxfps 30 in na hitro poglejte naokoli potem postopek ponovite z maxfps 100... razlika se ZELO opazi (razlika se bo videla samo ce imate sploh dovolj dober comp ki lahko prikaze teh 100 fps..)... enako velja za razliko med 60 in 100 fps.. se posebej se to vidi v kotih zaslona ki kar nekako preskakujejo. thats my opinion.. pomoje je za zelo gladko igranje FPS npr. q3a potrebnikh ene 180 fpsjev v timedemotu.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

FPS osnove (strani: 1 2 )

Oddelek: Igre
816136 (4224) kratos
»

S kakšno hitrostjo sprejemajo naše oči sliko ? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
547928 (6555) krneki0001
»

'FPS-ji' so pomembni (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Igre
15010381 (7243) MrStein
»

30 FPS vs 60 FPS (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Igre
1147322 (5546) Dr_M
»

Vidno zaznavanje

Oddelek: Znanost in tehnologija
242051 (1567) .:joco:.

Več podobnih tem