»

'FPS-ji' so pomembni

Razlog za gladko sliko televizije

vir: Significant Bits
Significant Bits - Debata o prednosti 60 in več sličic na sekundo v igrah oz. manj, tja do le 30 sličic, je stara skoraj toliko, kolikor časa obstaja igranje iger prek interneta. Glavni argument zagovornikov 30 sličic na sekundo je, da človeško oko ni sposobno zaznavati več kot ~25 sličic na sekundo (kolikor jih ima televizija). Kot so razložili na Significant Bits, dovolj visoko število sličic na sekundo pravzaprav je pomembno, saj podatek o osveževalni frekvenci očesa sploh ne drži.

Človeško telo ni digitalno, kar pomeni, da informacije o sliki oko, posledično pa tudi možgani, zajemajo ves čas, neprekinjeno. Argument o 25 Hz osvežitvi izhaja prav iz televizije, saj jo lahko gledamo brez težav, brez da bi se slika zatikala oz. bi preskakovala. A to je posledica majhne...

150 komentarjev

Lepše pisave za Linux

Kiberpipa - Izgleda, da bomo tudi v prostem delu računalniškega sveta končno lahko ugledali malce bolj očem prijazne pisave. Fundacija GNOME in razvijalci pisav Bitstream inc. so namreč podpisali namero o dolgoročnem sodelovanju.

Prvi neposredni efekt tega sodelovanja bo ta, da bodo Bitstreamovci pod odprto licenco skupnosti odprtega programja podarili 10 svojih pisav. Čeprav je res, da ko se enkrat navadiš na neke pisave, se je težko privaditi na druge. Tako je za oko navajeno grobih pisav vklop antialiasinga kar precej hud šok ...

Sicer pa moram vsaj zase reči, da se mi zdijo vsaj za brskanje po spletu pisave v Linuxu precej v redu, medtem ko so mi recimo tiste na iMacih naporne, ker so preprosto preveč razmazane... (ok naj se zdaj usuje nadme gruča Mac-loverjev in me popljuva zaradi tega stavka :)

Predvsem pa je pod linuxom zoprno, da včasih enaka pisava v različih kodnih naborih izgleda drugače. A tudi to bo minilo....

6 komentarjev

Prenos Linuxa na X-Box uspešno napreduje

Slashdot - Navdušenci, ki prenašajo operacijski sistem Linux na Microsoftovo konzolo X-Box (seveda z velikim neodobravanjem Microsofta [:P]) očitno ne poznajo meja, saj jim je pred kratkim uspelo na to konzolo prenesti distribucijo SuSE Linux 8, vendar pa ni šlo brez nekaterih modifikacij. Kot poroča Slashdot, sistem na konzoli zaenkrat deluje - KMail deluje, StarOffice pa prav tako, kot tudi nekateri drugi programi. Pognati jim je uspelo tudi igro Tux Racer, vendar pa na žalost deluje samo z eno sliko na sekundo (1 FPS). Na voljo so tudi slike.

4 komentarji

Človeško oko

Penstar Systems - Sicer nisem ravno poklicen zdravnik, pa tudi Slo-tech ni ravno kraj, kjer bi se razglabljalo o človeških organih, vendar kdaj pa kdaj le moramo malce pogledati skozi prste, ko pridemo do organa, ki ima še kako veliko opraviti z računalnikom. Poleg rok, ki so pomembne predvsem za vnašanje ukazov, je pomembnejši organ samo še oko. Dejavnost očesa najbolje opazimo pri računalniških igrah, kjer se seznanjamo z znano kratico FPS. Tukaj že vrsto let divjajo žolčni prepiri o tem, koliko slik na sekundo zmore zaznati oko. Najpogostejša trditev je, da oko ne zaznava več kot 30 slik na sekundo. Nekateri se s to trditvijo strinjajo, nekateri pa ne. Avtor tega članka spada k slednjim, saj trdi, da lahko človeško oko opazi razliko med 60 in 72 sličicami na sekundo - sicer ne v igri, ampak pri gledanju v zaslon z visokimi in nizkimi frekvencami osveževanja. Pri igrah je malce drugače; iz lastnih izkušenj vam lahko povem, da če niste ravno preveč pozoren, kaj hitro več ne ločite, kaj je nad 30...

11 komentarjev