»

Unity močno razburil s spremembo načina licenciranja

vir: Unity
Slo-Tech - Pri Unityju so se odločili korenito spremeniti način licenciranja istoimenskega grafičnega pogona, in sicer v smeri dajatve na število namestitev igre. Odločitev je povzročila enega največjih hudournikov gneva v zgodovini igričarske industrije.

Tako za večje kot manjše razvijalce iger je zelo elegantno, če se jim ni treba ukvarjati z razvojem lastnega grafičnega pogona za igre, temveč lahko od drugod licencirajo spodobno rešitev. Na tržišču v tem oziru še vedno v glavnem vlada dvoboj med dvema izdelkoma, Epicovim Unrealom in pa Unityjem. Slednji je od svojih začetkov nosil sloves priljudnosti za neodvisne studije, katerim je ponujal prilagodljive in hvaležne načine licenciranja, tako z razmeroma nizkim vstopnim pragom kakor odsotnostjo dajatev na količino prodanih izvodov igre pri cenejših vrstah licenc. Takšno politiko je na štartu odločno nadaljeval tudi John Riccitiello, nekdanji direktor Electronic Artsa, ki je na vrh Unityja stopil leta 2014. In dolgo je pristop dobro...

69 komentarjev

Nvidia najavila prve geforce družine RTX 40

vir: Nvidia
Nvidia - Na jesenski izvedbi letošnje konference GTC so pri Nvidii najavili prva člana naslednje generacije igričarskih grafičnih kartic Geforce, RTX 4090 in RTX 4080. Kot ponavadi so imeli mnogo videti tudi tisti, ki jih zanimajo Nvidiine aktivnosti na področjih superračunalništva, strojnega učenja in vdelanih sistemov.

Znano je bilo, da bo drugo od dveh letošnjih prireditev GPU Technology Conference (GTC) Nvidia izkoristila za lansiranje naslednje družine grafičnih kartic Geforce, RTX 40 - nismo pa vedeli, katere modele bodo predstavili. Ta hip ima podjetje namreč majčken problemček, saj so zaradi zloma kriptotrga in prehoda Ethereuma na način proof-of-stake skladišča polna neprodanih izdelkov aktualne generacije. Tako se je šušljalo, da bodo pokazali zgolj modele na najvišjem delu zmogljivostne lestvice, ker pač edini res prinesejo nekaj novega. To se je tudi zares zgodilo, saj je Jensen Huang v roke vzel zgolj dve kartici: Geforce RTX 4090 in RTX 4080. Razvijalcem pa bodo namenjene...

59 komentarjev

Nvidia predstavila GPGPU arhitekturo Hopper

Nvidia H100

vir: Nvidia
Nvidia - Na letošnji pomladanski konferenci GTC so pri Nvidii najavili naslednico arhitekture Ampere za superračunalnike - Hopper.

Nvidia že lep čas ni več zgolj proizvajalec grafičnih kartic za poganjanje CrysisaTM, temveč ponuja širok izbor rešitev za obdelavo podatkov in soočanje z najzahtevnejšimi tehničnimi problemi našega časa, ki se tičejo mnogoterih ter raznolikih področij, od medicinske diagnostike do robotike. Navadni smrtniki lahko dobijo okviren vpogled v to čorbo dvakrat na leto, ob pomladnem in jesenskem dogodku GPU Technology Conference (GTC). Tudi letošnja prva konferenca je pokala po šivih od demonstracij avtonomne vožnje, prepoznave govora, modeliranja proizvodnih linij in podobnih reči - seveda vse na podlagi Nvidiinih rešitev v oblaku, ki vključujejo tako strežniške farme z njihovimi čipi kakor tudi programska okolja, kakršna je platforma Omniverse. Mimogrede; slednja je letos naposled dobila tudi pravo oblačno izvedbo, Omniverse Cloud, ki v pretočni izvedbi teče na...

0 komentarjev

Nvidia ne popušča

vir: Nvidia
Nvidia - Nvidia je CES '22 izkoristila za vrsto manjših oznanil, med drugim Geforcov RTX 3090 Ti in 3050, pa širitev storitve Geforce Now ter izid Omniversa.

Čeprav smo trenutno nekje na vrhuncu aktualne družine geforcov, se v Nvidii trudijo v toliko različnih smereh, da je za vsakega od sejmov dovolj najav. Grafične kartice v Las Vegasu sploh niso bile toliko v ospredju, čeprav smo nekaj novosti videli. V zaključku januarja bo spodnji konec linije RTX 30 popolnil Geforce RTX 3050. S priporočeno ceno v okolici 250 evrov - pajade - cilja na vstopno rabo raytracinga pri igrah v 1080p, seveda z izdatnim izkoriščanem superločljivosti DLSS, saj je sledenje žarkom še pri RTX 3060 dostikrat bolje pustiti pri miru. Obrvi pa je privzdignila omemba izdelka na drugem koncu: Geforca RTX 3090 Ti. Monstrum bo najzmogljivejša kartica te serije, z 10752 jedrci CUDA in 24 gigabajti pomnilnika GDDR6X s prepustnostjo 21 Gbps, kar naj bi poskrbelo za kar 40 teraflopov moči (v FP32). Več konec meseca, ko bo...

37 komentarjev

Jesenski GTC usmerjen v programje

Jensenov Omniverse avatar

vir: Nvidia
Nvidia - Nvidiina jesenska izvedba prireditve GPU Technology Conference ni postregla z bistvenimi strojnimi novostmi, zato pa s toliko več programskimi.

Zeleni čipovni tabor je trenutno do vratu v razvoju programskih platform, ki bi izkoristile njihovo hitro rastoče strojno ogrodje v oblaku. Po tem, ko so na spomladanski konferenci GPU Technology Conference popolnili večino ponudbe izdelkov na arhitekturi Ampere, so na jesenski različici zapolnili še zadnjo luknjo: lansirali so najšibkejšega od GPGPU pospeševalnikov, A2. Vsebuje približno šestino elementov velikega brata A100 in je s tem namenjen predvsem varčnemu izvajanju (inference) procesov strojnega učenja. Druga strojna novost je komplet Jetson s prihajajočim sistemskim čipom Orin, ki prispe v prvih mesecih prihodnjega leta, skladno s siceršnjim prihodom Orina. Gre za čip, v katerega podjetje polaga velike upe tako na področju avtomobilizma kot v drugih segmentih, odvisnih od integriranih procesorjev, kot je robotika. Pod imenom...

4 komentarji

Nvidia lansirala Geforce RTX 3060 Ti

vir: Nvidia
Nvidia - Po tem, ko smo pred meseci videli splovitev z vrha ponudbe novih geforcov, so sedaj na redu malo cenejše inačice, začenši z RTX 3060 Ti, ki v sebi nosi okleščen čip iz večjega brata RTX 3070.

Letošnja jesen je za navdušence nad grafičnimi karticami jako razburljiva, saj sta novi generaciji lansirala oba glavna tabora. Nvidia je bila tod že doslej v malo boljši tržni poziciji, saj je cenovno pokrivala širši razpon, po novem pa to postaja še bolj izrazito z najnovejšim Geforcom RTX 3060 Ti. Ta je zgrajen na prirezanem čipu GA104 iz RTX 3070 in je zato za okrog sto evrov cenejši. V primerjavi z večjim bratom ima tako manj CUDA jedrc (4864 proti 5888) kot tudi nižje frekvence (1665 MHz proti 1725 MHz), je pa nespremenjen ostal pomnilniški sklop, se pravi, 8 gigabajtov GDDR6 video Rama s prepustnostjo 448 GB/s. Ohranjen je seveda tudi nabor grafičnih funkcij, tako je RTX 3060 Ti preprosto za okoli petino počasnejši RTX 3070. Če je slednji namenjen igričarjenju v 1440p, novinec pade...

60 komentarjev

Se ime Quadro poslavlja? Nvidia najavila kartice RTX A6000

RTX A6000

vir: Nvidia
Nvidia - Na jesenski, povsem profesionalno usmerjeni izvedbi svoje konference grafičnih tehnologij GTC, so pri Nvidii najavili novo generacijo kartic za profesionalce, RTX A6000 na osnovi arhutekture Ampere, ki je torej izgubila doslej uveljavljeno znamko za tovrstne izdelke, Quadro.

Zaradi koronavirusa je letošnja dinamika konferenčnih prireditev povsod precej drugačna. Tudi pri Nvidii so morali svoje konference GTC premakniti na splet, kar pa pomeni, da so postale geografsko nevtralne in je tako v bistvu večina ljudi šele zdaj pogruntala, da je obstajal tudi odvrtek GTC Europe. Njegov letošnji nadomestek je jesenska predstavitev, ki se je v nasprotju s pomladno izvedenko, kjer so prvič dodobra razgrnili grafično arhitekturo Ampere, dotikala predvsem konkretnih izdelkov za delavce v industrijah, kjer je pomembno grafično modeliranje in izrisovanje. Po sedaj že stari navadi jo je odprl Nvidijin šef Jensen Huang iz svoje kuhinje in znova poudaril močno usmeritev podjetja v pospeševanje...

20 komentarjev

Nvidia potrdila 12-pinsko električno vtičnico za prihajajoče geforce

vir: Nvidia
Nvidia - Pri Nvidiji prefinjeno dvigujejo temperaturo pred dogodkom, na katerem bodo prihodnji teden predstavili naslednjo generacijo svojih grafičnih kartic Geforce, serijo RTX 3000. V promocijskem videu, ki se vrti okoli obvladovanja toplotnega izpusta, so potrdili nekaj informacij, ki so pobegnile v zadnjih tednih, v prvi vrsti nov, 12-pinski vmesnik za elektriko in gromozanske hladilnike.

Že lep čas vemo, da bodo na jesen pri Nvidiji najavili naslednjo generacijo geforcev, na arhitekturi Ampere in z nazivom RTX 3000 - ali, kot se je udomačilo na spletu, RTX 30. Dogodek se bo odvil 1. septembra, že v tednih pred njim pa so imeli ljubitelji kaj videti, saj je po stari navadi na splet odteklo nekaj informacij. Junija smo tako prvič videli novo obliko hladilnih površin za RTX 3080 s precej samosvojo razporeditvijo aluminijastih hladilnih reber in dvema ventilatorjema, od katerih bo en zrak potiskal, drugi pa vlekel. Pred dnevi so v divjini zasačili še najmočnejšega predstavnika generacije,...

21 komentarjev

Nvidia predstavila grafično arhitekturo Ampere

Ampere A100

Slo-Tech - Kot je zadnje čase pri Nvidiji v navadi, uvod v novo generacijo njihovih grafičnih tehnologij predstavljajo rešitve za podatkovne centre. A100, prvi GPU nove arhitekture Ampere, je gromozanski čip z več kot petdesetimi milijardami tranzistorjev in namenjen pretežno pospeševanju strojnega učenja.

Nvidijino tehnološko konferenco GTC v običajni obliki je letos odnesel koronavirus, zato je šef Jen-Hsun Huang tradicionalni nagovor v črni jakni opravil iz domače kalifornijske kuhinje (skrajšan video povzetek). Najbolj impozantna reč, ki jo je pri tem potegnil iz pečice, je superračunalniška rezina DGX 100, v kateri se poti osem novih GPUjev A100, nove arhitekture Ampere. Gre za naslednico družin Volta in Turing - in to obeh hkrati. Medtem ko je Volta poddružina grafičnih čipov za podatkovne centre, Turing pa (pretežno) za domačo uporabo, bo Ampere vsebovala izdelke vseh namembnosti, saj so se snovalci s tehnološkega vidika močno usmerili v univerzalnost. A kot smo lahko sedaj že vajeni,...

14 komentarjev

Microsoft je predstavil DirectX 12 Ultimate

Slo-Tech - Pri Microsoftu so predstavili novo inačico programskega vmesnika za grafiko DirectX 12, ki so jo modno poimenovali Ultimate. Znaten del novosti pravzaprav že poznamo, toda dogodek je pomemben tudi z vidika, da vzpostavlja celovit standard za razvijanje iger na Xboxu Series X.

V okviru nesojenega GDCja bi morala potekati tudi predstavitev nove inačice Microsoftovega grafičnega APIja DirectX 12, a so zaradi prestavitve krovne prireditve vse skupaj izvedli na spletu. Gre v bistvu za prvo deklarirano diskretno inačico dvanajstice po tem, ko so jo pred petimi leti splovili, kajti njene podizvedenke prihajajo rahlo drugače kot tiste prejšnjih generacij, ki smo jih bili vajeni dobivati pod decimalkami. DX12 novosti dobiva bolj zvezno, v paketih funkcij na mestoma zelo različnih razvojnih stopnjah, in od grafičnih kartic ne terja tako brezpogojnega upoštevanja standardov kot poprej, saj lahko GPUji iz APIja bolj dinamično poberejo tiste zmogljivosti, ki jih podpirajo. Najnovejša verzija...

13 komentarjev

Koronavirus odnesel tudi E3, Google I/O in Nvidia GTC

Slo-Tech - Od tehnoloških konferenc v prvi polovici letošnjega leta bo očividno ostalo bore malo, saj so zaradi pandemije COVID-19 odpovedali še igričarski sejem E3, Googlovo razvijalsko konferenco I/O, Nvidijino GPU Technology Conference in druge.

Po odpovedi barcelonskega sejma telefonije in GDCja zaradi širjenja virusa SARS-CoV-2 je postal svojevrsten šport sklepanje stav okoli tega, kaj bo sploh ostalo od pomladanskega nabora tehnoloških dogodkov. Očitno ne prav dosti. Položaj okoli bolezni se v ZDA, kjer se mnogo teh prireditev odvije, namreč hitro slabša. Kljub zagotovilu organizatorjev največjega igričarskega industrijskega sejma Electronic Entertainment Expo (E3) izpred tednov, da še vedno nemoteno pripravljajo junijski losangeleški dogodek, so morali včeraj obrniti ploščo in prireditev odpovedati. To je za E3 še posebno kočljiva situacija, saj sejem že nekaj časa muči kriza identitete in smisla, zaradi česar se mu odrekajo tudi nekateri največji akterji industrije. Letošnja odpoved...

12 komentarjev

Po Geforcih RTX Super so prišli še GTXi Super

AnandTech - V Nvidii so le dobrega pol leta po splovitvi kartic Geforce GTX 1660 že dostavili njihovo pomladitev, GTX 1660 Super. Konec novembra se obeta tudi super inačica sestrice GTX 1650.

Nabor aktualnih grafičnih kartic iz zelenega tabora je že sedaj dokaj pisan, saj so ga poleti pomladili z inačicami RTX Super. Toda spisek se bo še podaljšal, ker so superce sedaj prišle še v srednji cenovni razred. Med Geforca GTX 1660 in 1660 Ti se je vrinil GTX 1660 Super, medtem ko je za 22. november predviden še prihod GTXa 1650 Super. Uhajanje informacij iz prejšnjega meseca se je tako celo izkazalo za (pretežno) resnično.

Novo 1660tko so napravili enostavno tako, da so pomnilnik GDDR5 zamenjali z GDDR6 (pri 14 Gbps) v enaki količini šestih gigabajtov, medtem ko je grafični čip ostal povsem nespremenjen. Priporočena cena je ob tem zrasla zgolj za desetaka, se pravi pri nas na nekje 270 evrov - kar pa je zgolj spodnja meja, kajti referenčnih kartic ne bo in obeta se široka paleta bolj ali manj...

135 komentarjev

Nvidia odgovarja AMDju s karticami Geforce RTX Super

AnandTech - Da bi zmešali štrene AMDju ob skorajšnjem prihodu družine grafičnih kartic Navi, so pri Nvidiji po hitrem postopku pripravili serijo Geforcev RTX Super - posodobljene inačice siceršnjih RTXov, pri čemer prva dva prideta že devetega julija.

Čez nekaj dni, sedmega julija, prispe v trgovine AMDjev najnovejši niz grafičnih kartic Navi, s katerim je rdeči tabor zelenemu na Computexu in E3ju vrgel rokavico. Nvidie to očitno ni posebno zmedlo, saj je imela pripravljen odgovor, s katerim namerava tekmecu pobrati veter iz jader: Geforce RTX Super. V družbi sicer trdijo, da nove kartice niso bile napravljene s tem namenom in da gre pač za "standardno vsakoletno pomladitev", toda izbira datumov prihoda - 9. julij za prvi dve - je...

100 komentarjev

Intel razgrnil načrte s proizvodnimi procesi

AnandTech - Pri Intelu so na letošnjem srečanju z vlagatelji razložili, kako nameravajo izdelovati čipe do leta 2023. Tema je še posebno zanimiva zaradi preteklih Intelovih težav z 10-nanometrsko proizvodnjo in podjetje posledično načrtuje kopico notranjih optimizacijskih faz tako za 10- kot 7-nanometrski proces.

Pred davnimi šestimi leti nam je Intel optimistično obljubljal prve čipe na 10-nanometrski tehnologiji že za leto 2016, toda njihova množična proizvodnja je v resnici zaživela šele letos. V firmi zresnjeno priznavajo, da je bil načrt prezapleten, saj je vključeval preveč nepreverjenih pristopov; posledično so bili cilji razvojnih ekip preslabo definirani in proces pomanjkljivo voden. Menijo, da so se iz polomije naučili dovolj, da bo prehod na 7 nanometrov...

22 komentarjev

Nvidia lansirala Geforce GTX 1650

AnandTech - Nvidia je zelo na hitro poslala v trgovine novega Geforca - GTX 1650; sicer najmanjšega predstavnika arhitekture Turing.

Čeprav je bilo zaradi uhajanja informacij že nekaj dni jasno, da bo zeleni tabor kmalu dal na trg še najšibkejšo članico svoje trenutne serije grafičnih kartic, je lansiranje Geforca GTX 1650 zainteresirano javnost ujelo nepripravljeno, saj Nvidia predstavnikom medijev ni poslala ničesar v predhodno testiranje. Malo zato, ker so šele danes prišli posodobljeni gonilniki, še bolj pa zato, ker gre pač za izdelek za spodnji del trga.

Kartica GTX 1650 je zgrajena na čipu TU117, ki je obtesan TU116 iz...

199 komentarjev

Nvidia prinaša podporo DXR raytracingu na kartice GTX

vir: Nvidia
Nvidia - Nvidia je na svoji tradicionalni konferenci GTC najavila, da pride podpora raytracingu skozi DirectX 12 prihodnji mesec tudi na "ne-RTX" kartice, in sicer Geforce serij 10 in 16.

Tekoči teden bo za vse ljubitelje računalniške grafike izjemno zanimiv, saj v Kaliforniji vzporedno potekata tako Nvidiina konferenca GPU Technology Conference, kot tista za razvijalce iger - Game Developers Conference. Na Nvidiini strani je za običajne uporabnike bržkone glavno vprašanje, kako namerava zelena firma čim bolj pospešiti prodor sledenja žarkom (raytracing) v same igre. Njena najmodernejša serija grafičnih kartic Geforce RTX, ki to metodo kot prva strojno podpira, je namreč skrajno draga, igričarskih naslovov, ki bi tehnologijo izrabili, pa zelo malo, oziroma so njene...

122 komentarjev

AMD napada grafični prestol z Radeonom VII

AnandTech - AMD je na CESu predstavil zanimive novosti iz obeh svojih glavnih oddelkov. Firma z Radeonom VII znova hodi v zelje Nvidii na dražjem koncu trga, sredi leta pa uzremo tudi tretjo generacijo procesorjev Ryzen z arhitekturo Zen 2.

AMD se je na CESu prejšnja leta posluževal manjših novinarskih dogodkov, letos pa je imel prvič bleščečo tiskovno konferenco na glavnem odru, osredotočeno okrog čipov na 7-nanometrski tehnologiji. Priložnost je šefica Lisa Su izrabila konkretno in po Nvidii ter Intelu užgala z vsemi topovi.

O prihajajoči grafični arhitekturi Navi ni bilo dosti govora, zato pa je Sujeva presenetljivo oznanila Radeon VII, igričarsko kartico na osnovi Vege druge generacije, s katero AMD neposredno tekmuje z Geforcem RTX 2080. Čip je za...

151 komentarjev

Nvidia oznanila Geforce RTX 2060 in podporo Adaptive Syncu

vir: Nvidia
Slo-Tech - Letošnji Consumer Electronics Show v Las Vegasu je otvorila Nvidia s povsem igričarsko usmerjeno tiskovko, na kateri so napovedali grafično kartico Geforce RTX 2060, prvo serijo prenosnikov s čipi RTX in končno sprejeli standard spremenljivega osveževanja zaslona Adaptive Sync.

Največji svetovni sejem zabavne elektronike, lasvegaški CES, letos poteka med 8. in 11. januarjem, tradicionalno pa se že pred začetkom odvijejo tiskovne konference večjih podjetij. Nvidijina je tokrat odzvanjala v povsem igričarskih notah, brez kakršnekoli omembe avtonomnih vozil, strežnikov ali kakšne druge rabe strojnega učenja.

Najočitnejša napovedana noviteta je namizniški Geforce RTX 2060, še zadnji manjkajoči člen v nizu RTX 20. Nima...

48 komentarjev

AMD Multiuser GPU prinaša strojno virtualizacijo grafičnih čipov

AMD - AMD je na sejmu VMworld 2015 predstavil svoje grafične kartice iz družine AMD Multiuser GPU, ki omogočajo virtualizacijo na strojnem nivoju za 15 uporabnikov. S tem AMD neposredno konkurira Nvidiini rešitvi Grid, ki v zadnji izdaji omogoča do 128 uporabnikov na strežnik s karticami Tesla, a bistvena razlika je v implementaciji. Nvidiina virtualizacija je programska, AMD-jeva pa strojna.

AMD Multiuser GPU, ki uporablja Single Root I/O Virtualization (SR-IOV), torej podpira do 15 uporabnikov pri nezahtevnem delu, medtem ko se pri najvišjih obremenitvah seveda ta številka zmanjša. Deluje v okoljih VMware vSphere/ESXi 5.5 in podpira grafične standarde pospeševanja DirectX 12, OpenGL 4.4 in OpenCL 2.0 ter...

24 komentarjev

Nvidia predstavila nova grafična procesorja GT 520MX in GTX 560M

HotHardware - Nvidia je v sklopu tajvanskega sejma Computex, ki bo letos potekal od 31. maja do 4. junija, predstavila nova grafična procesorja za mobilne naprave. Novinca se imenujeta GeForce GTX 560M in GT 520MX in bosta na voljo v prihodnjih prenosnikih Asusa, Toshibe, Samsungsa, MSI-ja in nekaterih drugih.

GT 520MX je okleščena verzija grafične kartice s podporo za DirectX 11 in je namenjena lahkim, tankim in varčnim prenosnikom. Ima 48 jeder CUDA z 900 MHz, 1800 MHz-osenčevalniki (shaders) in 900 MHz-pomnilnikom. Ta je z jedrom povezan s 64-bitnim vodilom, tako da v teoriji zmore prenose do 14,4 GB/s. Podpira PhysX in CUDA.

GTX 560M je močnejši model, ki ima 192 jeder CUDA s frekvenco 775 MHz, frekvenco osenčevalnikov 1559 MHz in 1250 MHz-GDDR5-pomnilnikom. Povezava...

0 komentarjev

Kaj prinaša Direct3D 10?

Tom's Hardware -

Nove grafične kartice s podporo DirectX-a 10 počasi prihajajo na police računalniških trgovin, mnogi pa, razen tega, da gre za uberkul novost, sploh ne vedo kaj to sploh je in kaj bomo zaradi nove tehnologije videli v igrah naslednje generacije. Na Tom's hardware guide so se odločili, da poskusijo zadevo približati povprečnim uporabnikom, zato so spisali strokoven članek, v katerem so se posvetili predvsem komponenti DirectX-a z imenom Direct3D. Najbrž ste...

21 komentarjev