»

Združenje AI Alliance bo promoviralo odprt razvoj strojnega učenja

Slo-Tech - Zagovorniki odprtega razvoja strojno učenih algoritmov so ustanovili združenje AI Alliance, s katerim se želijo zoperstaviti nevarnosti prevlade najbolj razvpitih komercialnih aplikacij te vrste, ki so v veliki meri zaprte.

Nedavni prevrat v OpenAIju je vnovič razplamtel debate okoli načina, na katerega je najprimerneje raziskovati in razvijati moderne strojno učene algoritme, kot so veliki jezikovni in sorodni generativni modeli. V OpenAI sta se namreč po doslej znanih podatkih pretežno skregali dve poglavitni struji strokovnjakov, ki menita, da nepremišljen razvoj lahko pripelje do slabo nadzorovane splošne umetne inteligence (AGI), ki bi lahko pomenila nevarnost za človeško civilizacijo. Toda kjer je upravni odbor zagovarjal stališče, da mora biti razvoj počasnejši in nekomercialen, bolj po vzoru univerzitetnih raziskav, je krog okoli Altmana menil, da nujno potrebuje Microsoftov denar, če naj izvaja raziskave z dovolj visoko hitrostjo, da ne bo zaostal za konkurenco. Tokrat je...

0 komentarjev

Metin algoritem zna igrati Diplomacy

vir: Meta
Meta - V Meti so razvili strojni algoritem Cicero, ki zna strateško igro Diplomacy igrati na človeškem nivoju - in to organsko, z običajno tekstovno komunikacijo z drugimi ljudmi.

Računalniška pamet že nekaj časa dobro obvlada igranje strateških iger z determinističnimi razmerami na igralni površini, kot sta šah in go, v zadnjih letih pa dela dolge korake tudi pri igrah z višjo stopnjo negotovosti, na primer zaradi "megle vojne" v Starcraftu. Prav poseben izziv, ki je doslej veljal za nepremostljivega, pa je bila igra Diplomacy, kjer se do sedem igralcev pomeri v zavzemanju ozemlja, podobno kot pri Risku, pri čemer je uspeh odvisen predvsem od sklepanja kratkotrajnih, oportunističnih zavezništev. Računalnik mora torej na nek način prepoznati človeško obnašanje in motive v takšnih situacijah, za nameček pa tudi odlično komunicirati, če naj ga ljudje v spletnih partijah ne prepoznajo. Metin laboratorij za strojno inteligenco je sedaj predstavil algoritem Cicero, ki je v spletni različici...

12 komentarjev

OpenAI nadgrajuje algoritem GPT-3 s prepoznavanjem slik

New Scientist - V laboratoriju za strojno učenje OpenAI so predstavili dva zanimiva nova algoritma, DALL-E in CLIP, ki gradita na njihovem razvpitem generatorju besedil GPT-3. Z njima zmogljivost prepoznave in ustvarjanja teksta prenašajo še na področje slik, s čimer želijo strojni inteligenci omogočiti več različnih smeri za učenje in povezovanje znanja.

Firma OpenAI je lani navdušila z algoritmom za ustvarjanje teksta GPT-3, ki iz kratkega nastavka napravi občasno kar strašljivo prepričljiva besedila. Toda kolikor so te sorte programi na prvi pogled impresivni, se začno hitro kazati njihove omejitve, ko jih pregledamo natančneje. GPT-3 se pri daljših besedilih izgubi, predvsem pa kaj kmalu postane jasno, da v resnici sploh ne razume, kaj besediči. Prav učenje dejanskega razumevanja ustvarjene vsebine je naslednja pomembna stopnica, na katero bo morala strojna inteligenca stopiti za nove preboje. Izziva so se v OpenAIju lotili tako, da so GPT-3 združili s prepoznavo in ustvarjanjem slikovnih...

1 komentar

OpenAIjev pisalni algoritem GPT-3 je v beta testiranju

vir: Axios
Axios - Strojni algoritem za pisanje besedil GPT-3 - naslednik razvpitega GPT-2, ki si ga laboratorij OpenAI sprva menda ni upal spustiti v divjino - je prešel v fazo polodprtega javnega testiranja. Preizkuševalci so večjidel navdušeni, a zadeva še vedno kaže jasne omejitve trenutne generacije takšnih algoritmov.

Lanskega februarja je ena najbolj izpostavljenih razvojnih hiš za strojno učene algoritme, OpenAI, pokazala GPT-2, strojno inteligenco za pisanje prepričljivih besedil. Inženirji so takrat populistično dejali, da bi bilo program "tvegano ga kar tako spustiti iz laboratorijskih soban", zainteresirana javnost pa je seveda ugibala, ali gre za marketinško puhlico ali realne nevarnosti. GPT-2 je bil nedvomno korak naprej, saj je v nekaterih primerih izpisal srhljivo prepričljive skupke teksta, obenem pa je bila OpenAI takrat zares še neprofitna firma. Toda tekom lanskega leta se je situacija spremenila: družba se je usmerila v komercialne vode in v ta namen ustanovila tržno podružnico...

17 komentarjev

Roboti so zaobvladali sortiranje v skladišču

Slo-Tech - Kalifornijsko podjetje Covariant je pokazalo strojno inteligenco, ki robotskim rokam omogoča doslej še nevideno zanesljivost pri rokovanju z raznolikimi predmeti, tudi v še nepredvidenih situacijah. Uspeh na široko odpira vrata robotizaciji sortiranja v skladiščih in drugod.

Pri udarnih najavah o robotizaciji skladišč, ki v zadnjih letih rade prihajajo s Kitajske, gre prvenstveno za avtomatizacijo notranjega transporta - se pravi naprednejše vozičke. Ročnih spretnosti, ki so potrebne za finejšo manipulacijo predmetov, pa pri robotih doslej še nismo uspeli spraviti na zadovoljivo raven za komercialno rabo izven enoličnih proizvodnih linij, navkljub množici firm, ki se trudijo v to smer. To je med drugim zgrda izkusila Tesla, kjer so se namere po 100-odstotni robotizaciji avtomobilskih tovarn klavrno izjalovile in Musku precej zakomplicirale situacijo.

Mlado kalifornijsko podjetje Covariant pa je sedaj objavilo, da je uspelo razviti strojno pamet, ki dosega prek 99-odstotno...

103 komentarji

OpenAI nadgrajuje okrepitveno učenje z evolucijo

Slo-Tech - V laboratoriju OpenAI so objavili prve izsledke rabe njihovega novega sistema treninga strojne inteligence, pri katerem pogoje okrepitevega učenja zaostrujejo s tekmovanjem med agenti z različnimi cilji. Njihovi algoritmi so se v tem režimu spontano naučili uporabljati orodja, tudi na neslutene načine.

Odmevni uspehi strojne pameti v zadnjih letih, kot je premagovanje ljudi v Goju, Doti 2 in drugih igrah, slonijo na razmeroma preprostih principih globokih konvolucijskih nevronskih mrež in okrepitvenega učenja, kjer se algoritmi učijo skozi brezštevilne igre samih s seboj. Da bi odkrili morebitne nove in/ali hitrejše načine učenja, so v laboratoriju OpenAI (ki je v začetku leta postal delno komercialno usmerjen) agente vrgli v bolj dinamično...

13 komentarjev

Kmalu finale Dota 2 turnirja The International 9

Slo-Tech - Čez dobre pol ure (nekaj po 10h) se bo v Mercedes Benz areni v Šanghaju začel finale glavnega letošnjega turnirja v računalniški igri Dota 2, The International 9. Za glavno nagrado nekaj več kot 15 milijonov dolarjev se bosta pomerila dve evropski ekipi, OG ter Team Liquid. Domači junak, PSG.LDG, je namreč danes zjutraj pokleknil proti Liquidu v jutranjem finalu poražencev.

The International predstavlja zaključek vsakoletne serije manjših in večjih turnirjev v tej priljubljeni ekipni igri, ki se je pred malo manj kot 15 leti začela kot mod za Warcraft III. Pred desetimi leti jo je potem kot svojo posvojil Valve (oz. Volvo, kot mu rada pravi skupnost), jo posodobil in ji dodal možnost kupovanja skinov, s čimer so potem zaslužili nemalo denarja. V zameno skrbijo...

11 komentarjev

Microsoft vlaga milijardo dolarjev v OpenAI

Slo-Tech - Microsoft in OpenAI sta se odločila za tesnejše sodelovanje: Microsoft bo v enega glavnih laboratorijev za razvoj strojnega učenja na svetu vložil milijardo ameriških dolarjev, medtem ko bo OpenAI v celoti prešel na platformo Azure in zanjo razvijal programje.

Laboratorij za strojno učenje OpenAI iz San Francisca so konec leta 2015 ustanovili Elon Musk, Sam Altman in drugi vplivni investitorji z namenom odgovornega razvoja umetne inteligence (Musk je sicer zaradi potencialnega konflikta interesov lani zapustil vodstvo). Doslej je poskrbel že za vrsto odmevnih objav, saj tamkajšnja strojna pamet tepe najboljše ljudi v Doti 2, navdušuje z rokovanjem predmetov in sama piše novinarske članke ... vsaj v grobem. Ustanova je bila dolgo...

13 komentarjev

Strojna pamet slavi v Doti 2 in Quaku 3

Slo-Tech - Zadnji meseci so prinesli sveže novice o napredku umetne inteligence laboratorijev OpenAI in DeepMind v igranju iger s človeškimi nasprotniki. Strojna pamet OpenAI Five je prvič premagala eno vodilnih človeških ekip v Doti 2 na svetu, OG. DeepMindovi agenti pa so se znesli nad ljudmi v Quakovem načinu CTF.

Lansko poletje smo pisali, da v Doti 2 računalnik še ne nadvlada človeka, ko je algoritem OpenAI Five v ekshibicijskih bojih na prireditvi The International klonil proti človeškim profesionalcem. Manj kot leto dni dodatnega treninga je bilo potrebno, da je strojna pamet položaj obrnila sebi v prid, kajti sredi aprila so v dvoboju na dogodku OpenAI Five Finals padli aktualni svetovni prvaki z Internationala 2018, moštvo OG. Rezultat v igrah je bil 2:0 za...

10 komentarjev

OpenAI je ustvaril algoritem, ki si ga ne upa spustiti v divjino

theguardian.com - V laboratoriju za strojno inteligenco OpenAI so napravili algoritem za generiranje besedil, ki je po njihovem mnenju prenevaren, da bi ga v celoti dali v javnost.

Strojni algoritmi danes ne znajo zgolj prepoznavati vzorcev, temveč tudi ustvarjati nove vsebine, na primer slike in obraze. Seveda so še na stopnji, ko pozornega človeka zelo težko pretentajo, saj je večina njihovih stvaritev nepopolna, dostikrat pa naravnost groteskna. Toda očitno prihajamo v čas, ko bo strojna pamet postala tako sposobna, da bodo njene stvaritve težko razločljive od človeških. V družbi OpenAI, za katero stoji Elon Musk, so namreč ustvarili generator tekstovnih besedil, ki ga ne želijo spustiti iz laboratorija. Menijo, da je tako učinkovit, da bi pomenil...

52 komentarjev

EA gradi z umetno inteligenco podprto razvojno platformo

Slo-Tech - Pri Electronic Artsu so razkrili Project Atlas, napredno platformo za razvoj iger v oblaku, podprto s strojno inteligenco.

Kljub temu, da je pojem umetne inteligence skozi obnašanje entitet v navideznih svetovih že dolgo neločljiv del igričarske industrije, pa se na videz zdi, da so igre od novodobnih prebojev v strojnem učenju zaenkrat odnesle bolj malo - vsaj v primerjavi s prepoznavo govora in slik, avtonomno vožnjo in podobnim. Kdor igričarstvo spremlja natančneje, bo znal povedati, da na akademskem področju delo teče neprenehoma, omenil nekatere najnovejše možnosti v razvojnih orodjih in naštel kupček obskurnih špilov z napredno umetno pametjo. Toda velika imena industrije so bila glede strojnega učenja doslej bolj tiho in so tovrstna...

8 komentarjev

Prihaja strojno podprta kolektivna človeška inteligenca

vir: Axios
Axios - Napredna platforma za anketiranje ljudi Swarm AI daje boljše napovedi in diagnoze od strokovnjakov ter umetne inteligence.

Strojna pamet je trenutno eno najbolj razvpitih tehnoloških področij, a tudi človeške očitno še nismo dodobra izkoristili. Kalifornijsko podjetje Unanimous AI je s svojo platformo Swarm AI pokazalo, da je moč skupinsko presojo ljudi uporabiti kot še nikdar doslej. Swarm AI je zadnja tri leta zapored bolje od slehernega strokovnjaka napovedala dobitnike Oskarjev, pa zmagovalce v bejzbolu in na konjskih dirkah, kar je nekaterim pozornim opazovalcem dejansko navrglo denar iz stav. Zdaj firma svojo platformo usmerja v resnejše vode in na Stanfordski univerzi so pokazali, kako je osem...

30 komentarjev

DARPA vlaga novi dve milijardi v strojno inteligenco

vir: DARPA
DARPA - Ameriška agencija za vojaške raziskave DARPA je sprožila nov program za razvoj umetne inteligence, vreden dve milijardi ameriških dolarjev.

Sredi lanskega leta je kitajska oblast začrtala širokopotezno strategijo, s katero želi državo do leta 2030 zavihteti na vodilno mesto v industriji umetne inteligence. Kopica tamkajšnjih socialnih eksperimentov kaže, da ne gre za prazne besede. To je v Združenih državah povzročilo veliko vznemirjenja, saj država na tem področju nima krovne strategije, podobne kitajski, temveč pobudo pri razvoju prepušča zasebnim podjetjem. Naposled so meseca maja v Beli hiši priredili srečanje s predstavniki industrije, na katerem je padlo nekaj

4 komentarji

Brisanje meja med slušnimi aparati in pametnimi slušalkami

IEEE Spectrum - Podjetje Starkey Hearing Technologies je na tržišče poslalo slušni aparat Livio AI, ki zmore hkrati predvajati glasbo in pogovore s telefona, prevajati jezike ter meriti nekatere telesne kazalce.

Novinke: Livio AI je poskus, da bi dolgočasno medicinsko napravo preobrazili v multifunkcijske, splošno uporabne slušalke. S pomočjo vgrajene strojne pameti prepoznajo zvočno okolico in prilagodijo jakost zvoka, znajo pa se tudi usmeriti na določen vir. Obenem je možno nanje brezžično speljati signal s telefona, televizorja ali računalnika in v spregi s pametnim telefonom prevajati 27 jezikov. Zanimivo je, da je vgrajena strojna inteligenca še preprostejše, prejšnje generacije...

29 komentarjev

V Doti 2 računalnik še ne nadvlada človeka

openai.com -

Pretekli konec tedna je ob robu megaturnirja v Doti 2 - The International 2018 - potekal tudi spopad med strojno inteligenco firme OpenAI in ljudmi, kjer sta zmagali človeški ekipi.

Stroji se družijo
Računalniške igre so za raziskovalce strojnega učenja nadvse hvaležno okolje za eksperimentiranje, saj predstavljajo digitalne kompleksne sisteme s striktno določenimi zakonitostmi, v katerih se strojna pamet lahko pomeri tudi s človekom in se tako od njega uči. Pretepanja vsakovrstnih botov v Quakih in drugih naslovih smo vajeni že dolgo. Zadnji krik mode v umetni inteligenci so ekipe botov, ki znajo med seboj dobro sodelovati. Alphabetov laboratorij DeepMind je tako na primer julija pokazal gručo AI agentov, ki je v...

9 komentarjev

Umetna inteligenca zmaguje tudi v Doti 2

Slo-Tech - Šah in go smo že izgubili, sedaj pa je umetna inteligenca premagala tudi enega najboljših igralcev e-igre Dota 2 (Defense of the Ancients 2). Na mednarodnem turnirju The International 2017, ki je potekal v Seattlu, se je med človeškimi igralci znašel tudi bot, ki ga je ustvarila organizacija OpenAI. Gre za neprofitno organizacijo, ki jo financira Elon Musk, in se ukvarja s tem, kako preprečiti umetni inteligenci, da bi uničila svet.

OpenAI se je v igri 1 na 1 pomeril z Danylom Ishutinom z vzdevkom Dendi, ki je član ekipe Natus Vincere. Odigrati bi bila morala pet iger, a se je Dendi že po dveh prepričljivih porazih predal. Dendi je kasneje v izjavi povedal, da je po eni strani igra OpenAI delovala zelo človeško, po drugi strani pa je...

30 komentarjev

Elon Musk bi nalagal vaše misli na računalnike

The Wall Street Journal - Prometne konice, raziskovanje vesolja, spreminjanja transporta. Nekdanji najboljši prijatelj Donalda Trumpa Elon Musk ima velike ambicije za reševanje svetovnih izzivov. Ima pa tudi denar in vpliv, da vsaj lahko poizkusi uresničiti najbolj nore ideje. In najnovejša Muskova podjetniška pustolovščina želi povezati računalnike in človeško zavest, poroča The Wall Street Journal. Muskov startup, poimenovan Neuralink, že vsaj slabo leto razvija tehnologijo, ki bo omogočala ljudem komuniciranje z napravami brez fizičnega vmesnika. Ter tudi shranjevanje svojih misli naračunalniških sistemih. Dodana vrednost same tehnologije pa naj bi bila tudi rast kognitivnih sposobnosti uporabnika.

In kako to mislijo storiti? Za sedaj...

15 komentarjev

Študija Univerze v Oxfordu pojasnjuje nasilno vedenje igričarjev predvsem s slabo narejeno uporabniško izkušnjo

vir: BBC
BBC - Obstoj povezave med nasilnimi računalniškimi igrami in agresivnostjo je že zelo staro vprašanje, na katero nas politika (obvezno) spomni vsake toliko časa, pa čeprav obstaja precej dokazov tudi v obratno smer.

Sveža študija Univerze v Oxfordu zdaj ugotavlja, da za agresijo niti ni kriva sama nasilna vsebina, ampak bolj izkušnja pri igranju (ali kako naj bi se pač prevedlo gameplay mechanics). Največ jeze naj bi povzročal prav slab, ne-intuitiven in zakompliciran mehanizem kontrole oz. igranja, ker pri igralcu vzbuja občutek nemoči oz. tega, da je pač slab (noob, scrub, idr). Raziskovalci so to hipotezo preverili z eksperimentom, ki je vključeval predelano različico priljubljene igre Half Life 2, v kateri nasprotnikov ni bilo treba postreliti, ampak zgolj...

18 komentarjev

Izšla Dota 2

Slo-Tech - Valve je, kot je pri njih že običajno, brez kake posebne zamude izdal svoj glavni letošnji naslov - Doto 2. Igra je po dveh letih v (napol) zaprti beti zdaj na voljo vsem za brezplačen prenos s Steama ("free to play"). Istočasno so izdali še (beta!) verziji za Mac in Linux.

Dota 2 je mešanica med akcijado in realnočasovno strategijo, oz. MOBA, kot se dandanes temu bojda pravi. Trenutno velja za najbolj igran naslov na Steamu, s povprečno 200-300 tisoč aktivnimi igralci v vsakem trenutku (še vedno manj kot LoL, hihi). Začetki so sicer bolj skromni in segajo dobrih 10 let nazaj, kot brezplačni mod za Blizzardov Starcraft I (Aeon of Strife). Resnično popularnost je igra doživela šele kasneje s prepisom na Warcraft II oz. njegov dodatek...

39 komentarjev

V sredo se začne Gamescom 2011, napovedan milijonski turnir v Doti 2

GameSpot - Nemško mesto Köln bo od srede do nedelje gostilo vsakoletni igričarski sejem Gamescon. S približno 250 tisoč obiskovalci, čez 4000 novinarji in ob prisotnosti vseh velikih imen v svetu iger je to trenutno največji igričarski dogodek leta. Med napovedmi tako najdemo EA, ki bo prisoten z najnovejšimi različicami FIFE, Battlefielda, Need For Speed in bojda še novimi naslovi, Sony bo tam z demotom svoje prihajajoče prenosne konzole PlayStation Vita, svoje pa si obeta tudi nebroj neodvisnih oz. mobilnih razvijalcev.

Morda najbolj oblegana bo stojnica Valve-a, ki je po precej mesecih molka in špricanju junijskega E3 napovedal prvo javno predstavitev prihajajoče Dote 2; istočasno se bo odvijal tudi mednarodni promocijski turnir z glavno nagrado 1 milijona zelencev. Tekmovalo bo 16 najboljših svetovnih ekip z Evrope, Azije in ZDA, ki jim je Valve prav...

6 komentarjev